3.7.23

ΙΩΑΝΝΗ ΣΚΟΡΔΑ: Αγαπητή ΟΔΟΣ


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς

«Αυτή είναι η Ελλάδα που αγαπάμε. Η δική μας Ελλάδα. Η Καστοριά που αντιστέκεται και επιμένει! Η Ελλάδα των απελευθερωτών της Καστοριάς και όλης της Βορείου Ελλάδος. Αλλά και η Ελλάδα εκείνων που συνεχίζουν σήμερα να τιμούν τις επετείους του έθνους. Όπως έγινε στην Καστοριά πριν από λίγες ημέρες. Οι σημαίες παρήλασαν στις οδούς της πόλεως με νέους και νέες με τις παραδοσιακές φορεσιές τους. Οι Ιερές Εικόνες ελιτανεύθησαν. Διότι Πατρίς χωρίς Θρησκεία δεν νοείται για τους Έλληνες. Και από τότε οι κάτοικοι της επαρχίας αυτής είναι και παραμένουν ακρίτες του Έθνους. Λιγοστεύουν, είναι η αλήθεια, μειώνεται ο πληθυσμός, όχι μόνον της Καστοριάς, αλλά ολόκληρης της Δυτικής Μακεδονίας. Οι λίγοι όμως που παραμένουν, κρατούν ζωντανή την Ελλάδα. Αυτοί είναι η Ελλάδα σε αντιδιαστολή με το κλίμα που επικρατεί στην Αθήνα. Δεν είναι οι καρεκλοκένταυροι της πρωτευούσης που έχουν ξεχάσει τις επιταγές της ιστορίας. Δεν είναι οι κατέχοντες αξιώματα, που δίκην αγγαρείας παρίστανται στις επετειακές εκδηλώσεις. Και το χειρότερο, δείχνουν με τον τρόπο που στέκονται και συμπεριφέρονται ότι κάνουν «αγγαρεία» […] 
 
Στην φωτογραφία που βλέπετε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας στέκεται διστακτική μπροστά στο Ιερό Ευαγγέλιο… το οποίο της προτείνει κατά πρόσφατη μετάβασή της στην ακριτική Καστοριά ο τοπικός Μητροπολίτης Καλλίνικος. Αποφεύγει να το ασπαστεί. Αυτόπτες μάρτυρες, αξιωματούχοι της πόλεως τους οποίους ερωτήσαμε σχετικώς για να μην αδικήσουμε την Πρόεδρο, μας είπαν ότι στην θέα του ιερού κειμένου σταυροκοπήθηκε βιαστικά μία, δύο φορές, αλλά απέφυγε να έρθει σε … επαφή μαζί του. Μη… μολυνθεί. Δεν είναι η πρώτη φορά που η κυρία Σακελλαροπούλου δείχνει την απέχθειά της προς το Ιερό Ευαγγέλιο. Με ποιά κριτήρια αυτός ο άνθρωπος επελέγη για αρχηγός της Ελληνικής Δημοκρατίας. Κοιτάξτε, σας παρακαλώ, την φωτογραφία από την Καστοριά! Κοιτάζει το Ευαγγέλιο, του χαμογελάει ειρωνικά και αρνείται να το πλησιάσει. Μόνο βιβλία για εξαιρετικές φιλελεύθερες δικαστίνες από τις ΗΠΑ ξέρει να προλογίζει; […]
εφ. Εστία 


Τόση είναι η δίψα ορισμένων τοπικών αιρετών να βλέπουν την προβολή της πόλης που θα συμμαχούσαν ακόμα και με την... Νόβα Ζόρα.


Αν στην πραγματικότητα δεν υπήρχε η Καστοριά με τους κατοίκους της, θα έπρεπε κάποιος ή κάποια να τους είχε φανταστεί, να τους επινοήσει δηλαδή για να αποτελέσουν μέρος μιας εν δυνάμει κωμικοτραγικής θεατρικής παράστασης. Ή απλά κωμωδίας, εφόσον συμφωνούσε ο φανταστικός θεατρολόγος πως το συγκεκριμένο είδος ταίριαζε περισσότερο με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους. Καθώς μοιάζει σχεδόν απίθανο, να μη προκαλούσαν άφθονο γέλιο στο κοινό που θα παρακολουθούσε την φανταστική παράσταση.

Αφορμή για την εισαγωγή δόθηκε από όσα αναχρονιστικά διάβασαν οι αναγνώστες στο προηγούμενο φύλλο σου, όταν φιλοξένησες απόσπασμα κειμένου κάποιων αγνώστων "Υπερασπιστών της πίστεως και της πατρίδας" ! Ο θεσμός της οικογένειας απουσιάζει από τον τίτλο που επέλεξαν και θα έφτιαχναν τρίλιζα με το "πατρίς-θρησκεία-οικογένεια" κάποιοι που από ότι φαίνεται δεν σηκώνουν μύγα στο σπαθί τους για θέματα της (τοπικής) Επισκοπής και της Πατρίδας. Παραπέμποντας περισσότερο σε γνήσιους ιερολοχίτες παρά στον γενικόλογο τίτλο που επέλεξαν. Τώρα που το σκέφτομαι, νομίζω έχουν αρκετά κοινά με κάποιον σαν τον Ρουβίκωνα. Της αντίπερα όχθης. 

Πολλοί μάλιστα τους φαντάζονται να ορκίζονται στον ύμνο του ιερού λόχου, καθώς φαίνεται να μην διαφέρουν και σε πολλά από όσα εκείνοι πίστευαν το 1821 αλλά και ορισμένοι θρησκόληπτοι, ή «ιδεολόγοι» εξτρεμιστές του σήμερα. Και πραγματικά μέσω όσων γράφουν δείχνουν να μην ανέχονται και πολλά πολλά με όσους φέρουν αντίθετη άποψη. Η εικόνα των οποίων θα είχε το δικό της ξεχωριστό ενδιαφέρον, καθώς θα έμοιαζε αρκετά πιθανό ή σχεδόν βέβαιο πως θα προέκυπταν φυσιογνωμίες κασιδιαραίων ή μιχαλολιάκων. Άκρως δημοκρατικών ατόμων (not).

Μεταξύ των πολλών μπακαλιάρων που γράφουν υπερασπιζόμενοι την μητροπολιτική άποψη περί ανεγέρσεως νέου ναού αφιερωμένο στον πολιούχο της πόλης Άγιο Μηνά, το πλέον ανήκουστο είναι η θρησκόληπτη αναφορά εξ ονόματος όλων των Καστοριανών. Πως η συγκεκριμένη γκρούπα ατόμων είναι δήθεν οι «γνήσιοι εκπρόσωποι των Καστοριανών και του υποβάθρου τους». Άτομα κρυμμένα πίσω από μια αναχρονιστική ονομασία, υποδυόμενοι τους θρησκοκαστοριανούς, θεωρούν πως αναφέρονται απαξιωτικά σε όσους επωνύμως έχουν εκφράσει την αντίθεση τους στην μητροπολιτική πρόταση. Εν τω μεταξύ μονοπωλούν τον τίτλο του υπερασπιστή της πατρίδας, αλλά και της πίστεως αφού δεν μοιάζει πιθανό να αντιλαμβάνονται ότι με τον τρόπο του ο καθένας που υπερασπίζεται κάτι, μπορεί κι αυτός πίστη και προπαντός την Καστοριά-πατρίδα να υπερασπίζεται.


* * *

«Ιερή αγανάκτηση μας προκάλεσαν όλα αυτά τα αρνητικά σχόλια όσον αφορά στην πρόταση του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη μας κ. Καλλινίκου για την ανέγερση νέου Ιερού Ναού στο πάρκο Ολυμπιακής Φλόγας, στην πόλη της Καστοριάς. Όλα αυτά πιστεύουμε καλώς συμβαίνουν για να δείξουμε ως Καστοριανοί το ψυχικό υπόβαθρό μας, τη συνείδησή μας και το αυτεξούσιο μας, το εγωϊστικό! Τέτοια είναι η κατάντιά μας, τόσο τραγική που δεν είμαστε άξιοι ούτε έναν ναό να εγείρουμε στον Άγιο Μηνά. Ο διάβολος καραδοκεί, έχει απλώσει τα δίχτυα του παντού».

[Ανώνυμοι] «Υπερασπιστές της πίστεως και της πατρίδας»


* * *

Για τον/την συντάκτη του εν λόγω τοξικού μανιφέστου, μοιάζει δεδομένο πως εκείνοι που ευλόγως αντιδρούν σε λευκούς σταυρούς αντιαισθητικώς και αυθαιρέτως τοποθετημένους σε γειτονικά –ως προς την πόλη– βουνά ή αντιδρούν σε πιθανή ανέγερση νέου ναού, «έχουν μπλεχτεί στα απλωμένα δίχτυα του διαβόλου»!

Στην προσπάθεια του κανείς να ερμηνεύσει το προφίλ των συγκεκριμένων τοπικών δήθεν χριστιανοκρατούντων που κρύβονται πίσω από κηρύγματα και μπακαλιάρους δεν θα έβγαζε αρκετά ασφαλή συμπεράσματα. «Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στην ροπή ορισμένων…  ευλαβών αιρετών και θα καταλάβει πολλά» υποστήριξαν ορισμένοι από τους οποίους δυσκολεύονται ακόμα και οι πιο καλόπιστοι να διαχωρίσουν την θέση τους. Πώς να ξεχαστούν άραγε τα θρησκευτικά πανό σε δημόσια κτήρια, οι κατανυκτικές εξορμήσεις εν μέσω κορωνοϊού στο Άγιο Όρος και η αδιάκοπη παρουσία τους ως ουρά των τοπικών θρησκευτικών ακολούθων;

Και αν αυτή είναι η προσωπική τους επιθυμία, καθίσταται σεβαστή. Με την μόνη διαφορά πως κανένας από τους φέροντες αντίθετη άποψη από την δική τους δεν έχει εκφραστεί σχεδόν ποτέ με παρόμοιους χαρακτηρισμούς σαν αυτούς που χρησιμοποιούν οι ομόθρησκοι τους για να επιπλήξουν τους "θρησκευτικούς αντιφρονούντες". Σε τέτοιες περιπτώσεις, θα πρέπει να νιώθουν σίγουροι πως η δράση τους θα φέρνει την ανάλογη αντίδραση με τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Το χριστιανικό παραλήρημα των τοπικών ιερολοχιτών ήρθε να διαδεχθεί η επιβράβευση (;) εν μέσω πανηγυρικών τόνων της εφημερίδας Εστίας με τίτλο «Αυτή είναι η Ελλάδα που αγαπάμε - Η Καστοριά που αντιστέκεται και επιμένει» παραθέτοντας φωτογραφίες από τον εορτασμό της 11ης Νοεμβρίου. Δεν έλειψαν μάλιστα αρκετοί αιρετοί οι οποίοι αναπαρήγαγαν το εξώφυλλο με την σχετική αναφορά, προφανώς φουσκωμένοι από περηφάνια. Και ας περιείχε το εξώφυλλο fake news το οποίο αφορούσε την πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Αικατερίνη Σακελλαροπούλου. Την οποία μάλιστα παρασημοφόρησαν την προηγούμενη ημέρα με τον τίτλο του επίτιμου δημότη της πόλης.

Αυτό βέβαια έσπευσε να το διαψεύσει σε χρόνο dt η μητρόπολη Καστοριάς μέσω ανακοίνωσης, εντός της οποίας παρέθετε και φωτογραφία με την κ. Σακελλαροπούλου να .... ασπάζεται το ευαγγέλιο. Κανονικά θα έπρεπε να γνωρίζουν πως η συγκεκριμένη εφημερίδα αλλά και ο δημοσιογράφος Μανώλης Κοττάκης –που αναφέρθηκε με ανακρίβειες του ρεπορτάζ του στην ΠτΔ– δεν είναι και ό,τι πιο αμερόληπτο κυκλοφορεί στον ελληνικό Τύπο.

Πως κατά την προσωπική μου άποψη, πρόκειται για μια πιο εξελιγμένη εκδοχή μεταξύ της –της γνωστής και μη εξαιρετέας– Ελεύθερης Ώρας, του Μακελειού (!) και του αρχηγού κοινοβουλευτικού κόμματος που πουλά επιστολές του Ιησού και κηραλοιφές για την αλωπεκίαση. Τόση είναι η δίψα ορισμένων τοπικών αιρετών να βλέπουν την προβολή της πόλης που θα συμμαχούσαν ακόμα και με την... Νόβα Ζόρα. Αν και άλλοι –γνωστοί τοπικοί κύκλοι– έχουν εν μέρει ταυτιστεί εδώ και αρκετά χρόνια με την τελευταία. Αλλά αυτό το γεγονός δεν είναι του παρόντος.


* * *


Και αν το πρώτο ταρακούνημα στους δημότες ήρθε στα δημοτικά τέλη του 2019 με τις αυξήσεις που είδαν στους λογαριασμούς του ρεύματος, το ίδιο θα αντικρύσουν από την επόμενη χρονιά. Ακόμη μια αύξηση –δεύτερη σε τρία χρόνια– επί δημαρχίας του κ. Κορεντσίδη, γεγονός που τον κατατάσσει σε πολιτικό με τις πλέον αμφιλεγόμενες πολιτικές πρακτικές.


* * *


Εκείνο όμως που σίγουρα είναι ζήτημα –και μάλιστα μεγάλο– του παρόντος, φαίνεται πως είναι ακόμη μια ανακολουθία των πολιτικών δηλώσεων του δημάρχου Καστοριάς κ. Κορεντσίδη. Σε λίγο καιρό, στα μάτια μου τουλάχιστον, θα αναφέρει πως έξω είναι μέρα με τον ήλιο εκεί ψηλά και οι ιθαγενείς θα τραβούν τις κουρτίνες να κοιτάξουν μήπως και είναι βράδυ. Και αυτό γιατί, ο κ. Κορεντσίδης όπου είχε σταθεί και είχε βρεθεί κατά την διάρκεια των τοποθετήσεων του, διαβεβαίωνε τους δημότες πως η δική του δημοτική αρχή όχι μόνο δεν θα προβεί σε αυξήσεις δημοτικών τελών, αλλά απεναντίας θα προχωρούσε σε μειώσεις εκείνων που παρέλαβε την 1η Σεπτεμβρίου 2019.

Και αν το πρώτο ταρακούνημα στους δημότες ήρθε στα δημοτικά τέλη του 2019 με τις αυξήσεις που είδαν στους λογαριασμούς του ρεύματος τους, το ίδιο θα αντικρύσουν από την επόμενη χρονιά. Ακόμη μια αύξηση –δεύτερη σε τρία χρόνια– επί δημαρχίας του κ. Κορεντσίδη, γεγονός που τον κατατάσσει σε πολιτικό με τις πλέον αμφιλεγόμενες πολιτικές πρακτικές, φορομπηχτικές, την περίοδο μάλιστα που ολόκληρη η κοινωνία βρίσκεται κάτω από τις παγκόσμιες πληθωριστικές τάσεις και τις ισχυρές οικονομικές πιέσεις.

Η τοπική κοινωνία φαίνεται πως βρίσκεται όμηρος των πολιτικών αυταπατών καθενός χωριστά και της δημοτικής αρχής συλλογικά. Και μεταξύ των άλλων πληρώνει αδρά τόσο τις εκτός έδρας μετακινήσεις του ίδιου όσο και των στελεχών του συνδυασμού του, για το καλό της Καστοριάς βεβαίως-βεβαίως. Παρά το γεγονός πως σε μία από τις πρώτες του τοποθετήσεις όντας δήμαρχος διαβεβαίωνε τόσο τους (ακόμη) ενθουσιασμένους δημοσιογράφους όσο και τους δημότες για το αντίθετο. Πως η δική του δημοτική αρχή συμπεριλαμβανομένου κα του ίδιου φυσικά, δεν θα έκανε κατάχρηση των δημοτικών οχημάτων αλλά και θα περιόριζαν τα έξοδα μετακίνησης τους στα εκτός έδρας ταξίδια τους.

Πάντα φυσικά συγκρινόμενος με περιπτώσεις προηγούμενων δημοτικών αρχών τους οποίους φρόντιζε τότε να βάλει στο κάδρο. Αναλογιζόμενοι βέβαια οι δημότες τα πεπραγμένα νυν και προηγούμενων, καταλήγουν σχετικά εύκολα σε συμπεράσματα. Τα οποία δεν είναι και τόσο ενθαρρυντικά για τον ίδιο και τα στελέχη του συνδυασμού "Ώρα για δουλειά". Φτάνοντας στο σημείο να επιβεβαιώνουν οι ίδιοι με τις πολιτικές τους αλλά και τμήμα της τοπικής κοινωνίας, πως θα μπορούσαν κάλλιστα να είναι πρωταγωνιστές σε οποιαδήποτε θεατρική κωμωδία. Και εδώ που τα λέμε, μπράβο τους.

Ιωάννης Σκόρδας
iskord@hotmail.com


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 24 Νοεμβρίου 2022, αρ. φύλλου 1150


Σχετικά:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ