![]() |
| ΟΔΟΣ 24.10.2024 | 1245 |
Δεν είναι ξεκάθαρο εάν η επιλογή του Πινόκιο για την «Μαγική λιμνοπολιτεία» ήταν πραγματικά τυχαία. Στην πρωτεύουσα του πολιτικού ψεύδους, της φιέστας και της φαντασίωσης, ο «φανταστικός» ήρωας, θα απογειωθεί.
Με την πρώτη ματιά, μπορεί κάποιος να πειστεί στις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων ότι όλη η δημοτική ανάθεση για την «Μαγική λιμνοπολιτεία», από 8 Δεκεμβρίου έως 8 Ιανουαρίου της εορταστικής περιόδου που πλησιάζει, και τον κοπετό για τον Πινόκιο, γίνεται για να προστεθεί η Καστοριά στον κατάλογο των πόλεων της περιφέρειας που με τα θεματικά τους την περίοδο των Χριστουγέννων, αποτελούν προορισμούς. Πόλεις όπως τα Τρίκαλα, Δράμα και άλλες.
Βέβαια και μόνη η ανακοίνωση σηματοδοτεί την αναγνώριση ότι ως τώρα η Καστοριά, δεν περιλαμβάνονταν σ’ αυτές τις πόλεις. Είναι και η παραδοχή αυτή μια κάποια πρόοδος… Διότι ούτε λίγο ούτε πολύ, όλοι οι ιθύνοντες ισχυρίζονταν ότι η Καστοριά ήταν ήδη ο ελληνικός ομφαλός των Χριστουγέννων. Ένα «Ροβανιέμι» του Νότου και ειδικά με τα καρναβάλια, ότι είναι η καρδιά των παγκόσμιων Βαλκανίων. Και αυτές οι κατακτήσεις ξέχωρα από το Κόμο βέβαια.
Ωστόσο μια προσεκτικότερη ανάλυση των δεδομένων για τον Πινόκιο της Καστοριάς επιτρέπει εύλογα ερωτηματικά. Όχι μόνο για την σκοπιμότητα όλου αυτού του “project”, αλλά προπαντός για το παρασκήνιο για το οποίο δεν χωρεί (;) αμφιβολία ότι είναι νομότυπο και διαφανές, αν και για όλη αυτή την φασαρία και την δαπάνη, λογικά δεν αρκεί η τυπική νομιμότητα.
![]() |
| ΟΔΟΣ 24.10.2024 | 1245 | σ. 3 |
Ανεξήγητη ήταν η ιδέα να περιφέρουν τα οστά των Παύλου Μελά και Ναταλίας Μελά, σε δημοτικές οδούς για να μετέχουν στο οπτικοακουστικό happening στις περιοχές με καφετέριες και μπαράκια. Από την Μεγάλου Αλεξάνδρου στην πλατεία Αδελφών Εμμανουήλ.
* * *
Στο σημείο αυτό, σε μια κανονική πόλη, με δημοτικές παρατάξεις που ελέγχουν τις αποφάσεις και τα πεπραγμένα της πλειοψηφίας, θα είχαν λόγο οι μειοψηφίες του δημοτικού συμβουλίου. Όμως εδώ είναι... Καστοριά. Και οι χαμένοι των εκλογών, αντί να πιάσουν δουλειά που να φαίνεται, ένα χρόνο μετά τις εκλογές, το πολύ να περιοριστούν σε… ευχαριστήρια για τα περσινά των εκλογών. Και να δίνουν υπόσταση και διάρκεια στο «τώρα».
Και πάλι πίσω στον Πινόκιο, απ’ όσα ανακοινώνονται παρατηρείται ότι η «Μαγική λιμνοπολιτεία», με επικεφαλής της τον Πινόκιο αυτοπροσώπως, με την τοποθεσία που επιλέχθηκε να στηθεί, απομακρύνεται ακόμη περισσότερο. Όχι μόνο από την πάσχουσα Καστοριά του κεντρικού ιστού της πόλης. Αλλά και από τις παραλιακές ζώνες των καφετεριών και των ελάχιστων καταστημάτων.
Μεταφέρεται όλο αυτό το αινιγματικό όραμα, στο κατ’ όνομα πάρκο «κυκλοφοριακής αγωγής» –που δεν λειτουργεί και αφορά στην πιο ανάγωγη κυκλοφοριακά πόλη. Στο πάρκο που δημιουργήθηκε και ως χώρος για την κυκλοφοριακή αγωγή και αποτελεί το ίδιο ένα τεράστιο ψέμα. Καθώς δε, βρίσκεται ακριβώς κάτω από το δημοτικό κοιμητήριο, που ξεχειλίζει ως την επιφάνεια της οδού Γράμμου, ασφαλώς θα συναποτελεί ένα αξιοσημείωτο λειτουργικό υποσύνολο που αλληγορικά θα… αλληλεπιδρά.
Πόσο μάλλον που όπως ανακοινώθηκε, στον ίδιο χώρο θα πραγματοποιηθεί και η «μεγάλη» συναυλία κάποιου / κάποιας που πρεσβεύει τις Μούσες, την καλλιφωνία και την καλλιτεχνία. Που επιλέγονται με βάση τα standards αυτών που διοικούν τον Δήμο και το «πακέτο».
![]() |
| ΟΔΟΣ 24.10.2024 | 1245 | σ. 4 |
Μόνο που αυτή την φορά θα συμπαρίσταται αυτοπροσώπως ο παραμυθάς και αρχιψεύτης Πινόκιο, σε μια πόλη που μπορεί επάξια να είναι η πατρίδα του, και στην οποία οι ομοιότητες με πρόσωπα και ονόματα οφείλονται σε συμπτωματική σύμπτωση. Καθώς τουλάχιστον αυτός, από την μύτη του που μάκραινε, προδιδόταν. Σε αντίθεση με όλους τους άλλους.
* * *
Ακόμη δεν είναι ξεκάθαρο εάν η επιλογή του Πινόκιο ήταν πραγματικά τυχαία. Στην πρωτεύουσα του πολιτικού ψεύδους, της φιέστας και της φαντασίωσης, ο «φανταστικός» ήρωας, θα απογειωθεί. Διότι ο Πινόκιο (Pinocchio) με βάση τις πηγές από το διαδίκτυο και όσα είναι ευρύτερα γνωστά είναι ένας χαρακτήρας που πρωτοεμφανίστηκε το 1883, ως κεντρικός ήρωας στο ιταλικό παραμύθι «Οι περιπέτειες του Πινόκιο» (Le avventure di Pinocchio) του Κάρλο Κολόντι.
Από τότε έχει εμφανιστεί σε πολλές προσαρμογές της ιστορίας και άλλα. Αρχικά ο Πινόκιο δημιουργήθηκε ως ξύλινη μαριονέτα, αλλά ονειρεύτηκε να γίνει πραγματικό αγόρι, χρησιμοποιείται κατά κανόνα ως όρος για να περιγράψει κάποιον ο οποίος είναι επιρρεπής στα ψέματα, την μυθοπλασία και την υπερβολή.
Μπορεί να είναι όλα αυτά τυχαία με την Καστοριά; Ο Πινόκιο είναι γνωστός τόσο για τον χαρακτηριστικό βραχύ σωματότυπό του. Όσο και για το ότι η μύτη του μακραίνει όταν είναι υπό την επήρεια του άγχους, αλλά κυρίως όταν λέει ψέματα. Το ιταλικό όνομα του Πινόκιο φαίνεται να προέρχεται από την ιταλική λέξη pino που σημαίνει πεύκο.
Ούτε αυτό λογικά μπορεί να είναι τυχαίο σε μια πόλη που τα τελευταία πολλά χρόνια τα πεύκα της κόβονται με μανία σε όλα τα άλση της. Αυτά που δημιουργήθηκαν από τους παλιούς Καστοριανούς –της παλιάς Καστοριάς– πριν τον «εκπολιτισμό» τους από τούς επόμενους.
Κόβονται από εκκλησιαστικούς, δημοτικούς και στρατιωτικούς παράγοντες. Με τους τελευταίους να είναι οι πιο αδικαιολόγητοι καθώς «εκτονώνουν» τον δυναμισμό και την αποφασιστικότητά τους να προασπίσουν την άμυνα και την ακεραιότητα της περιοχής, στους κορμούς των άτυχων δένδρων. Που έπεσαν θύματά τους σε μια άνιση μάχη.
![]() |
| ΟΔΟΣ 24.10.2024 | 1245 | σ. 5 |
Ομοιότητες παραμυθιού σε βαθμό που δεν προκαλεί καμιά έκπληξη ούτε και προκάλεσε κάποια κριτική, πέρα από την ανακοίνωση διαμαρτυρίας στρατευμένων και στρατιωτικών οι οποίοι χαρακτήρισαν επιτέλους «φιέστα», όλο αυτό που διαδραματίσθηκε στην μνήμη του Παύλου Μελά.
* * *
Σε μια πόλη όπως η Καστοριά, στην οποία η υπερβολή και το πολιτικό όραμα για πρόοδο και ανάπτυξη, για την πραγματική κατάσταση, για τα έργα, τα ανδραγαθήματα και γυναικογαθήματα που αφορούν την οικονομία, τον πληθυσμό, την δήθεν ομορφιά της, η οποία με εξαίρεση την φυσική γραφικότητα του τοπίου κυρίως, κατά τα άλλα είναι ένας μύθος, σε σχέση με την ποιότητα ζωής, τον πολιτισμό και την οικονομική ανάπτυξη.
Μια πόλη που ζει τον Πινόκιο ακόμη και με τον Παύλο Μελά και τα προβλήματα με τους φιλοσκοπιανούς που δρουν ανενόχλητοι. Αλλά και με την βυζαντινοπρέπειά της, τα μνημεία, την γούνα, την παιδεία, την ανεργία, το Κόμο.
Τους διάφορους αυτοαποκαλούμενους «άρχοντες» με τα αρχοντικά τους. Ακόμα και με τα πλαστά «ραγκουτσάρια» (της πόλης του τσάρου Ραγκού που δήλωνε προηγούμενος δήμαρχος), τις σλάβικες ενδυματολογικές προσεγγίσεις, που κι αυτές βαφτίζονται παραδοσιακές, έστω κι αν εκπροσωπούν ανθρώπους μιας άλλης περιόδου που τώρα, όπου και να βρίσκονται, εκφράζουν το μίσος τους για την Ελλάδα.
Και καθώς είναι όλα ψέματα, ο Πινόκιο που για μια ακόμη φορά επαναφέρει στην Καστοριά την Ιταλία του Κόμο, και με μια νέα ακόμη αφορμή, «χρυσές δουλειές» για τους μοναδικούς κερδισμένους που θα είναι οι επιχειρηματίες διοργανωτές, φαίνεται να ξαναγράφει το παραμύθι.
Το ξαναγράφει με μια πιθανή αποτυχία ή οριακή επιτυχία της διοργάνωσης, που προφανώς θα συνοδευτεί από τεράστια διαφημιστική δαπάνη και κόστος στις πλάτες των κατοίκων της Καστοριάς. Οι οποίοι θα κληθούν να συμφωνούν με τα φιλικά ΜΜΕ και τους ιθύνοντες ότι ζουν μοναδικές στιγμές, γιορτής, παραζάλης, ξεφαντώματος ομορφιάς, επιτυχίας και πλούτου με 100% booking, ενώ η Καστοριά στο εσωτερικό της θα παραμένει σκοτεινή και παρηκμασμένη.
![]() |
| ΟΔΟΣ 24.10.2024 | 1245 | σ. 6 Φωτογραφία: Οι Ταξιάρχες Μητροπόλεως όπου σε λάρνακα φυλάσσονται τα οστά. |
Μια πόλη που ζει τον Πινόκιο ακόμη και με τον Παύλο Μελά και τα προβλήματα με τους φιλοσκοπιανούς που δρουν ανενόχλητοι. Αλλά και με την βυζαντινοπρέπειά της, τα μνημεία, την γούνα, την παιδεία, την ανεργία, το Κόμο. Τους διάφορους αυτοαποκαλούμενους «άρχοντες» με τα αρχοντικά τους.
* * *
Μόνο που αυτή την φορά θα συμπαρίσταται αυτοπροσώπως ο παραμυθάς και αρχιψεύτης Πινόκιο, σε μια πόλη που μπορεί επάξια να είναι η πατρίδα του, και στην οποία οι ομοιότητες με πρόσωπα και ονόματα οφείλονται σε συμπτωματική σύμπτωση. Καθώς τουλάχιστον αυτός, από την μύτη του που μάκραινε, προδιδόταν. Σε αντίθεση με όλους τους άλλους.
Ομοιότητες παραμυθιού σε βαθμό που δεν προκαλεί καμιά έκπληξη ούτε και προκάλεσε κάποια κριτική, πέρα από την ανακοίνωση διαμαρτυρίας στρατευμένων και στρατιωτικών οι οποίοι χαρακτήρισαν επιτέλους «φιέστα», όλο αυτό που διαδραματίσθηκε στην μνήμη του Παύλου Μελά το περασμένο Σαββατοκύριακο. Με το «επιτέλους» να επιλέγεται διότι κάποιοι σ’ αυτόν τον τόπο άσκησαν επιτέλους κριτική.
Για όλη αυτή την υπερβολή της κινητοποίησης, αστυνομικών και στρατιωτικών αρχών, για να συμμετέχουν, στην... προστασία (από ποιους;) μιας εκδήλωσης φαντασμαγορίας στην οποία κάποιοι είχαν αφελείς ιδέες.
Όπως όταν η στρατιωτική μπάντα απέδωσε τιμές (!) στο… άδειο κτήριο του δημαρχείου Καστοριάς –στους τέσσερις τοίχους δηλαδή, χωρίς κανένα λόγο και καμιά αλληγορία, διακόπτοντας μάλιστα και την κυκλοφορία των οχημάτων επί της Ιουστινιανού. Σαν να είναι το δημαρχείο κάποιο μνημείο, τύμβος, άγνωστος στρατιώτης!
Όπως ανεξήγητη ήταν η ιδέα να περιφέρουν τα οστά των Παύλου Μελά και Ναταλίας Μελά, σε δημοτικές οδούς για να μετέχουν στο οπτικοακουστικό happening στις περιοχές με καφετέριες και μπαράκια. Από την Μεγάλου Αλεξάνδρου στην πλατεία Αδελφών Εμμανουήλ.
Ενώ θα μπορούσαν να γίνουν οι εκδηλώσεις στο χώρο μνημείου του Παύλου Μελά και όπου φυλάσσονται τα οστά τους. Που είναι άγνωστο αν έτριζαν ή αν τρίζουν όταν πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι, σε συνέχεια αμέτρητων άλλων, στην διάρκεια του οποίου, η σλαβική μουσικοχορευτική προπαγάνδα των φαινομενικά «αθώων» πανηγυριών στα χωριά, εκμαύλισαν την Καστοριά, την Μακεδονία και την μνήμη του Παύλου Μελά.
Τα οστά του οποίου συνόδευσαν συντετριμμένοι οι επίσημοι και οι σύλλογοι στον περίπατο. Σε μια περιοχή που μετά τον Παύλο Μελά, ετοιμάζεται ακάθεκτη για τον Άγιο Μηνά. Και στην συνέχεια τον Πινόκιό της.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 24 Οκτωβρίου 2025, αρ. φύλλου 1245.
* * *
Ένωση Στρατιωτικών της Καστοριάς:
«Αδυνατούμε να κατανοήσουμε την έκταση των εορτασμών η οποία δείχνει να λαμβάνει διαστάσεις φιέστας»
Η αδιάκοπη πίεση που ασκεί το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας στους στρατιωτικούς της Καστοριάς έχει φτάσει σε επικίνδυνα επίπεδα, με το προσωπικό να εργάζεται υπό εξαντλητικές συνθήκες και χωρίς καμία ουσιαστική υποστήριξη, αναφέρει σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Στρατιωτικών της Καστοριάς και σχολιάζει το armyvoice που ειδικεύεται σε θέματα άμυνας. Οι στρατιωτικοί της περιοχής έχουν κατ’ επανάληψη διαμαρτυρηθεί για τις διαρκείς υπερβάσεις του ωραρίου εργασίας τους, που πλέον φτάνουν τις 70 με 90 ώρες την εβδομάδα, όπως υπολογίζεται με μετριοπαθή προσέγγιση.
Η κατάσταση επιδεινώθηκε με αφορμή τις εορταστικές εκδηλώσεις που προγραμματίζονται για τα 120 χρόνια από το θάνατο του Παύλου Μελά, όπου οι στρατιωτικοί καλούνται να αναλάβουν όχι μόνο τα στρατιωτικά τους καθήκοντα, αλλά και καθήκοντα ταξιθέτη, παρκαδόρου και άλλες εξωϋπηρεσιακές δραστηριότητες που δεν έχουν καμία σχέση με την αποστολή τους.
Η Ένωση Στρατιωτικών της Καστοριάς εκφράζει την αγανάκτησή της για την έκταση των εορτασμών, οι οποίοι λαμβάνουν διαστάσεις «φιέστας» σε βάρος της υγείας και της ευημερίας των στρατιωτικών. Την ίδια στιγμή, οι υποχρεώσεις των στελεχών δεν περιορίζονται σε αυτό το γεγονός. Το προσωπικό έχει ήδη επιβαρυνθεί από την προετοιμασία της επίσκεψης του Γενικού Επιθεωρητή Στρατού (ΓΕΠΣ), η οποία τους απασχόλησε ακόμη και τα Σαββατοκύριακα, λόγω των σοβαρών προβλημάτων υποστελέχωσης που υπάρχουν στην περιοχή.
Μετά το πέρας των εορτασμών για τον Παύλο Μελά, οι στρατιωτικοί θα κληθούν να προετοιμαστούν για την 28η Οκτωβρίου, ενώ αμέσως μετά ακολουθούν οι εκδηλώσεις για την απελευθέρωση της Καστοριάς στις 11 Νοεμβρίου, με νέα παρέλαση και αγήματα.
Αυτή η συνεχής αλληλουχία εκδηλώσεων επιβαρύνει ανυπολόγιστα τους στρατιωτικούς, οι οποίοι καλούνται να εκτελούν ταυτόχρονα και τις τακτικές τους υπηρεσίες, όπως δασοπερίπολα που πλέον επεκτάθηκαν σε δωδεκάωρες βάρδιες.
Παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις της Ένωσης, η ηγεσία του Υπουργείου αγνοεί επιδεικτικά τις ανάγκες του προσωπικού, με αποτέλεσμα οι στρατιωτικοί να εργάζονται υπό συνθήκες που απειλούν τόσο τη σωματική τους υγεία όσο και την ψυχική τους αντοχή.
Ο μέσος όρος ηλικίας των στελεχών έχει αυξηθεί δραματικά, και πολλοί εξ αυτών ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες που χρειάζονται ευνοϊκή μεταχείριση.
Παρόμοιες περιπτώσεις έχουν καταγραφεί και σε άλλες περιοχές, όπως καταδεικνύει η πρόσφατη περίπτωση διοικητή άλλης Φρουράς που αρνήθηκε να συνεχίσει να διαθέτει προσωπικό για εξωϋπηρεσιακές ανάγκες τρίτων φορέων.
Η Ένωση ζητά επιτακτικά την άμεση διακοπή της διάθεσης στρατιωτικών για εξωϋπηρεσιακές απασχολήσεις και τον περιορισμό των αντιπροσωπειών σε εορταστικές εκδηλώσεις που θεωρούνται πλέον υπερβολικές και ανούσιες.
Η κατάσταση απαιτεί άμεσες παρεμβάσεις, ώστε να ληφθούν ρεαλιστικά μέτρα μέριμνας για το προσωπικό που εργάζεται αδιάκοπα χωρίς καμία ουσιαστική υποστήριξη από την ηγεσία.
Η σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Στρατιωτικών της Καστοριάς έχει ως εξής:
«Η Ένωση μας κατ’ επανάληψη έχει αναδείξει τα αιτιολογημένα παράπονα στρατιωτικών που υπηρετούν στην περιοχή μας, η καθημερινότητα των οποίων διαρκώς επιδεινώνεται και μάλιστα, συχνά, με κυνικό τρόπο. Πάντα θα προκύπτει κάποια νέα απαίτηση για κάποιον εύσχημο λόγο, η οποία θα προστίθεται στον καθημερινό «γολγοθά» των στελεχών, για τον οποίον υπολογίζονται τα πάντα, εκτός από τη μέριμνα.
Το προσεχές τριήμερο (11-13 Οκτωβρίου 2024) πληροφορηθήκαμε ότι προγραμματίζονται εξοντωτικές εορταστικές εκδηλώσεις στο πλαίσιο των 120 ετών από το θάνατο του Παύλου Μελά. Κι αν μπορούμε να δικαιολογήσουμε τον εορτασμό αυτού του πολύ σπουδαίου Έλληνα, δυστυχώς αδυνατούμε να κατανοήσουμε την έκταση των εορτασμών η οποία δείχνει να λαμβάνει διαστάσεις φιέστας, επιβαρύνοντας δραματικά το πρόγραμμα των στρατιωτικών, οι οποίοι θα είναι απασχολημένοι εκτός από αγήματα και εκδηλώσεις σε καθημερινή βάση, ακόμα και σε καθήκοντα ταξιθέτη, παρκαδόρου κλπ.
Ας δούμε τι συνεπάγονται όλα αυτά, προσεγγίζοντας το συνολικό πρόγραμμα του προσεχούς διαστήματος:
α. Τις προηγούμενες δύο εβδομάδες όλες οι Μονάδες της περιοχής προετοιμάζονταν για την επίσκεψη ΓΕΠΣ. Κατά τις δύο αυτές εβδομάδες λόγω των γνωστών προβλημάτων υποστελέχωσης, υπήρξαν αναρίθμητες «αυτονόητες» υπερβάσεις του εργασίμου ωραρίου διότι υπό άλλες συνθήκες οι Μονάδες της περιοχής δεν θα ήταν επιθεωρήσιμες. Κατά το ίδιο διάστημα υπήρξε απασχόληση και σε σαββατοκύριακα, όχι επειδή το διέταξε κάποιος Διοικητής, αλλά επειδή δεν γινόταν διαφορετικά.
β. Μετά το πέρας των εορτασμών, όλο το προσωπικό εισέρχεται σε φάση προετοιμασίας για την 28η Οκτωβρίου, όπου θα συμμετέχει κατά τα ειωθότα σε εορταστικές εκδηλώσεις, αγήματα και, βεβαίως, την στρατιωτική παρέλαση.
γ. Μετά το πέρας της παρέλασης, ακολουθούν οι εορτασμοί της 11ης Νοεμβρίου (ομοίως με αγήματα, παρέλαση κλπ) για την απελευθέρωση της Καστοριάς.
δ. Παράλληλα, το προσωπικό καλείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα να συμμετέχει σε εσωτερικές διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα αποκλειστικά τις Κυριακές.
ε. Καθ’ όλο το διάστημα το προσωπικό εκτελεί τις προγραμματισμένες υπηρεσίες, ενώ απασχολείται στο σύνολο των εξωτερικών υποχρεώσεων (δασοπερίπολα τα οποία πλέον έχουν επεκταθεί σε δωδεκάωρα, αποσπάσεις προς τρίτους φορείς για πλήθος λόγων κλπ).
Από τα προαναφερθέντα έχουμε υπολογίσει με ιδιαίτερα μετριοπαθή προσέγγιση ότι, για ένα διάστημα που εκτείνεται σε δύο μήνες (μέσα Σεπτεμβρίου έως μέσα Νοεμβρίου), το προσωπικό έχει εργαστεί ή θα εργαστεί σε πάγια βάση από εβδομήντα έως ενενήντα ώρες εβδομαδιαίως, κάτι που επιβεβαιώνει πλήρως παλαιότερες αποκαλύψεις τις ΠΟΕΣ για διαρκείς υπερβάσεις του ωραρίου.
Με λύπη διαπιστώνουμε ότι οι διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις δεν δείχνουν να λαμβάνουν υπόψιν την πραγματική κατάσταση, δηλαδή την κατάσταση υγείας του προσωπικού μέρος του οποίου υπάγεται σε ευμενή μέτρα, τον μέσο όρο ηλικίας που έχει αυξηθεί δραματικά και την υποστελέχωση σε συνδυασμό με την έκταση και το γεωγραφικό ανάγλυφο της περιοχής.
Προσφάτως πληροφορηθήκαμε για αντίστοιχη περίπτωση ότι έτερος ΑΔΦ άλλης περιοχής τεκμηρίωσε ότι δεν δύναται να συνεχίσει να διαθέτει προσωπικό για κάλυψη έτερων αναγκών τρίτων, διότι διαρκώς επιβαρύνονται τα ίδια πρόσωπα και μάλιστα με αυξανόμενη τάση. Επικροτούμε και στηρίζουμε την πρωτοβουλία του εν λόγω ΑΔΦ και ζητάμε από εσάς να πράξετε το ίδιο, μιας και ακριβώς οι ίδιες συνθήκες επικρατούν και στη δική μας περιοχή.
Κατόπιν των ανωτέρω ζητούμε:
α. Την άμεση διακοπή κάθε διάθεσης / απόσπασης στρατιωτικών της περιοχής μας σε οποιαδήποτε εξωϋπηρεσιακή απασχόληση (πχ ΕΚΑΒ) καθώς και τον περιορισμό της συμμετοχής τους σε δραστηριότητες μη σχετιζόμενες με την Υπηρεσία.
β. Τον άμεσο εξορθολογισμό της συμμετοχής προσωπικού σε κάθε είδους εορταστικές εκδηλώσεις με περιστολή ή και κατάργηση σχετικών αντιπροσωπειών και «πολυτελειών» που δικαίως μπορούν να θεωρηθούν υπέρμετρες.
γ. Τη λήψη άμεσων και ρεαλιστικών μέτρων μέριμνας για το προσωπικό».
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 24 Οκτωβρίου 2025, αρ. φύλλου 1245.






"Στην Τσεχία ο Σωκράτης Πέλκας για τα αποκαλυπτήρια μνημείου αφιερωμένου στους Έλληνες που έζησαν και δημιούργησαν τη ζωή τους στην πόλη του Μπερόουν"
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα σχόλια δικά σας.