17/2/16

Λόγος & Αντίλογος




Ο δημόσιος λόγος στην Καστοριά


Αξιότιμε κύριε Μπαϊρακτάρη,

Βρέθηκα την περασμένη εβδομάδα στο Ντουλτσό, κάνοντας έναν περίπατο μες στην πόλη μου, αφού βρήκα τον χρόνο. Περπατώντας στα σοκάκια της ιστορικής πλατείας, είδα μια παλιά εκκλησία κι επειδή η πόρτα της ήταν ανοιχτή, μπήκα να ανάψω ένα κεράκι και να τη δω. Και ξαφνικά έμεινα κατάπληκτος, σαν κεραυνοβολημένος, όταν είδα τις μεγάλες εικόνες του τέμπλου να λείπουν και στη θέση τους από μία μεγάλη ορθογώνια τρύπα. Οι τρύπες τέσσερις τουλάχιστον. Ίσως και να μην έπρεπε, αλλά δεν απέφυγα να συνδέσω αυτό που είδα με τα γραφόμενα του αξιότιμου κ. Πηχεών σχετικά με τις εικόνες που ταξίδεψαν χωρίς επιστροφή πριν από πολλά χρόνια από τις εκκλησίες της Καστοριάς στην Αθήνα.

Και με τεράστια απογοήτευση ξαναθυμήθηκα ότι κανείς δεν απάντησε στα όσα έγραψε ευγενικότατα και πολιτισμένα ο κύριος αυτός που αγαπάει τόσο πολύ την Καστοριά (υπάρχει και άλλος κύριος που περιμένει να απαντήσει ο δήμαρχος στα ερωτήματα που έθεσε, αλλά…) -φαίνεται πως η σιωπή εδώ στην Καστοριά είναι συνηθισμένη απάντηση κι έτσι εξηγούνται πολλά πράγματα όχι τιμητικά για την πόλη.

Κύριε Μπαϊρακτάρη, είναι η εκκλησία του Αγίου Νικολάου Καρίβη, αυτή μου προκάλεσε κι άλλη μία μεγάλη απορία: είδα ότι πρόκειται για μεγάλο ναό που προσφέρεται για να γίνεται Θεία Λειτουργία. Αλλά θα μπορούσε να γίνει Λειτουργία όταν το τέμπλο είναι σε αυτή την κατάσταση; Και, τέλος, γιατί το τέμπλο είναι σε αυτή την κατάσταση; Μήπως θα μπορούσατε να ρωτήσετε εσείς και να μας ενημερώσετε σχετικά;

Αναγνώστης

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 8 Οκτωβρίου 2015, αρ. φύλλου 806

Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:

23 σχόλια:

  1. Ανώνυμος17/2/16

    Καλά, η φωτογραφία μιλάει και τα λέει ΟΛΑ! Μόνο ο δεσπότης δεν μιλάει, απορούμε πώς σιωπά ενώ του απευθύνονται τέτοια ερωτήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κολλητήρι17/2/16

    @1
    Κι εσύ "απορών"; Να ξέρεις πάντως ότι είμαστε και πολλοί που ούτε καν απορούμε. Μάθαμε πια τόσα χρόνια.
    Όλοι όσοι έχουν εξουσία διαλέγουν πότε και πώς απαντούν μη και χαλάσει η μόστρα.
    Μαθημένα τα βουνά της Καστοριάς από τα χιόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος17/2/16

    Απλά αίσχος! Λίγη τσίπα δεν έχουν απάνω τους;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος17/2/16

    Με το συμπάθειο τώρα, αλλά γαϊδουρινή υπομονή βλέπω να κάνετε οι αναγνώστες της Οδού. Αυτό καταντάει ύπνος, μαζοχισμός, τι να πει κανείς;
    Τις πρόσφατες απαντήσεις από το γραφείο τύπου της Μητρόπολης δεν τις έχετε διαβάσει σε άλλα μπλογκς;
    Είναι ολοφάνερο το "άδειασμα", ο παραγκωνισμός της εφημερίδας ΟΔΟΣ.
    Τι κάθεστε και περιμένετε σαν τα κορόιδα; Συνεχίστε εσείς να βγάζετε στη φόρα τα άπλυτα κι ας είναι τουλάχιστο για αυτούς που νιάζονται πραγματικά γι' αυτή την έρημη πόλη και καταλαβαίνουν πολύ καλά και θα έρθει η ώρα που θα μιλήσουν κι αυτοί εκεί που πρέπει και καθώς πρέπει.
    Δε μπορεί, κάποιος αρμόδιος θα ξυπνήσει απο το λήθαργο, τρομάρα να μη τον έρθει!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εδώ σε θέλω κάβουρα17/2/16

    Όπως απάντησαν για τους πυροπαθείς του Γκιμουρτζινέικου ας απαντήσουν και γι' αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος17/2/16

    Υπάρχουν Δημοκράτες και μή.
    Και κάποιοι δε θα πάνε στον Παράδεισο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος17/2/16

    Προφητεία:
    Δε θα απαντήσει, και θάναι σα να απάντησε.
    Θα κρύβεται, και θάναι σα να μη κρύβεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σκεπτόμενος Ανθρωπάκος18/2/16

    Όποιος κάνει μία βόλτα στον συγκεκριμένο ναό, θα παρατηρήσει ότι ο τοίχος είναι σε πολύ καλή κατάσταση και η στέγη είναι συντηρημένη. Συνεπώς φαίνεται να έχει γίνει προσπάθεια επισκευής. Για τις εικόνες του τέμπλου δεν γνωρίζω, αλλά φαντάζομαι ότι δεν θα περιμέναμε να υπάρχουν παλαιές εικόνες σε τέμπλο ενός Ναού ο οποίος είναι μονίμως ξεκλείδωτος! Εύχομαι, όμως, να έχουν δοθεί κάπου για φύλαξη. Πάντως, μία ερώτηση δεν είναι καθόλου δύσκολο να γίνει! Ένα ακόμα θέμα που πρέπει να συζητηθεί, κατά τη γνώμη μου, ώστε να αποφεύγουμε αυθαίρετα συμπεράσματα, είναι ως προς το ποιός έχει την ευθύνη για την επισκευή των Ναών: Η Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων ή η Μητρόπολη; Τέλος, ευτυχώς που υπάρχει η Μητρόπολη και εμφανίζονται, ως δια μαγείας, σχόλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος18/2/16

    Προς αποφυγή παρερμηνειών:
    Υπάρχουν Δημοκράτες και μή (στην Εκκλησία)
    Και κάποιοι δε θα πάνε στον Παράδεισο... (από την Εκκλησία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος18/2/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος18/2/16

    Ως δια μαγείας, πάντα πρωτοτυπεί η Μητρόπολη, και μέσα στην Εκκλησία και πίσω από την Εκκλησία,Και μπροστά από τους επίτροπους, και πίσω από το επίτροπο....Και μπροστά απο την
    Κατερίνα και πίσω,
    Για να κλαίς είναι η κατάσταση.
    Ζούμε μία γενική παρακμή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Η μαύρη μερσεντές με το ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ18/2/16

    “Στην μνήμη πολλών περιοίκων μένει ανεξίτηλη η εικόνα κατά τα τελευταία στάδια της δικτατορίας μιας μαύρης κρατικής μερσεντές να σταματά πάνω στον δρόμο (στην ομώνυμη οδό) από την οποία να αποβιβάζεται ο τότε μητροπολίτης, ο οποίος επέστρεψε με την μεγάλη εικόνα του Αγίου, του «Πάππου» της υπέργηρης γιαγιάς Ζότας που φρόντιζε τότε την εκκλησία που μάταια έκλαιγε και παρακαλούσε τον μεγαλόσχημο κληρικό να μην την πάρει, ούτε «για την προστασία της» όπως δικαιολογήθηκε.

    Βέβαια από τότε παρήλθαν 40 περίπου χρόνια, και η εικόνα αυτή, όπως και άλλα κειμήλια που πήραν εκείνη την ημέρα από την ίδια και άλλες εκκλησίες, είναι τόσο καλά προστατευμένα, που δεν τα ξαναείδε κανείς. Ή μάλλον σχεδόν κανείς"

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2013/01/blog-post_3.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Στο ίντερνετ ανώνυμος στην Εκκλησία επώνυμος19/2/16

    @Σκεπτόμενος ανθρωπάκος

    Ειλικρινά, ενώ άλλες φορές θεωρώ ότι τα σχόλιά σου είναι σημαντικά, αυτήν τη φορά δεν μπορώ να σε καταλάβω.
    Πρώτα-πρώτα, πού κολλάει ο τοίχος, η στέγη και η επισκευή, για τα οποία δεν κάνει λόγο ο "Αναγνώστης". Άλλο είναι το θέμα.
    Ύστερα, ευσταθεί το επιχείρημα "φαντάζομαι ότι δεν θα περιμέναμε να υπάρχουν παλαιές εικόνες σε τέμπλο ενός Ναού ο οποίος είναι μονίμως ξεκλείδωτος!";
    Ας υπήρχαν οι Εικόνες (ή ας λογοδοτούσαν για την εξαφάνισή τους) και ας κλειδώνανε τον Ναό, όπως γίνεται σε τόσους άλλους. Τα αυτονόητα θα συζητάμε;
    Όσο για την περιβόητη ευθύνη, η πείρα έχει αποδείξει σε όλους μας ότι όπου υπάρχουν πολλοί υπεύθυνοι, δεν είναι κανένας υπεύθυνος! Δηλαδή, άντε και να μη βγάλουμε αυθαίρετο συμπέρασμα. Χάθηκε ο κόσμος να φιλοτιμηθεί να λύσει την απορία του κοσμάκη ο υπεύθυνος φορέας;
    Τέλος, δεν ισχύει ότι σχόλια εμφανίζονται μόνο για τη Μητρόπολη. Μια απλή αναδρομή θα πείσει κάθε καλοπροαίρετο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κολλητήρι19/2/16

    Δε λες βρε Σκεπτόμενε ευτυχώς που υπήρχαν οι πατέρες στους Αγίους Αναργύρους και εμφανίζονταν -ω του θαύματος! - δελτία Τύπου από τη Μητρόπολη!!!
    Μωρέ έδινε τροφή για σκέψη ο πάππος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σκεπτόμενος Ανθρωπάκος20/2/16

    @Στο ίντερνετ ανώνυμος στην Εκκλησία επώνυμος

    Αδερφέ, μου γράφεις το εξής: ''Πρώτα-πρώτα, πού κολλάει ο τοίχος, η στέγη και η επισκευή, για τα οποία δεν κάνει λόγο ο "Αναγνώστης''. Καταρχάς έχει μεγάλη σημασία η στατικότητα ενός βυζαντινού ναού και η στέγη του. Το ότι έχουν γίνει στάδια επισκευής σε έναν ναό μίας πόλεως ΤΟΣΩΝ βυζαντινών και μεταβυζαντινών ναών 'μεσούσης κρίσεως' είναι αξιοσημείωτο. Ο ναός δεν κινδυνεύει να πέσει και κάποιος φαίνεται να ασχολείται που και που μαζί του. Με εξοργίζει η ισοπέδωση. Στην ΟΔΟ ΔΕΝ θα διαβάσεις τίποτα αισιόδοξο για την Εκκλησία. Θέλω να είμαι από αυτούς που βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο.

    Γράφεις μετά: ''Ας υπήρχαν οι Εικόνες (ή ας λογοδοτούσαν για την εξαφάνισή τους) και ας κλείδωναν τον Ναό, όπως γίνεται σε τόσους άλλους''. Γιατί να υπάρχουν μόνο δύο επιλογές; Ή υπάρχουν ή να είναι εξαφανισμένες; Μπορεί κάπου να φυλάσσονται. Ξέρεις εάν υπάρχουν στο Βυζαντινό Μουσείο Καστοριάς, το οποίο φιλοξενεί πάνω από 2.000 εικόνες!; Εξάλλου, εάν ένας ναός δεν ετοιμασθεί (πχ συναγερμός για ασφάλεια), μπορούν να τοποθετηθούν, έτσι απλά, βυζαντινές εικόνες;

    Εάν τον ναό τον είχαν κλειδωμένο, να είσαι σίγουρος ότι θα διάβαζες σχόλια του στυλ: 'μα είναι σωστό να κλειδώνουν τους ναούς;'.

    Γράφεις: ''Όσο για την περιβόητη ευθύνη, η πείρα έχει αποδείξει σε όλους μας ότι όπου υπάρχουν πολλοί υπεύθυνοι, δεν είναι κανένας υπεύθυνος!''. Μα γιαυτό ακριβώς ρωτάω! Αυτό αναρωτιέμαι και εγώ....

    Γράφεις: ''Τα αυτονόητα θα συζητάμε;''. Τα αυτονόητα αποτελούν πάντοτε την βάση, το cogito για έναν διάλογο.

    Γράφεις: ''Χάθηκε ο κόσμος να φιλοτιμηθεί να λύσει την απορία του κοσμάκη ο υπεύθυνος φορέας;''. Ο υπεύθυνος φορέας (που δεν ξέρουμε καν ποιός είναι!) ρωτήθηκε μέσω ενός άρθρου μιας εφημερίδας; Δεν υπάρχουν δημοσιογράφοι να ρωτήσουν; Ο οποιοσδήποτε πολίτης, τέλος, έχει μία απορία, ρωτάει μόνο μέσω του Τύπου;

    Ως προς τα σχόλια δε, εφόσον τελευταία διαβάζεις τον ιστότοπο αυτό, δεν μπορεί να μην έχεις παρατηρήσει την 'αραίωση' των σχολίων και την άμεση δραστηριοποίησή τους σε θέματα εκκλησιαστικά! Προς Θεού, δεν έγραψα ότι μόνο για την Μητρόπολη υπάρχουν σχόλια! Απλά θέλησα να προβληματίσω.... Σε άλλα δύο άρθρα που προσφάτως σχολίασα (σε ένα που μας βρίζει ως λαό!!! και σε ένα άλλο που 'παρακάμπτει 1000 χρόνια της ιστορίας μας) δεν κουνήθηκε φύλλο....

    Κουράστηκα φίλε να με μιζεριάζουν... μπράβο σε όσους δίνουν αισιοδοξία σε έναν λαό που χτυπιέται αλύπητα........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος20/2/16

    Αμα κουραστηκες σκεπτομενε, απλα ησυχασε και προσεχε μη τυχον μιζεριαζεις κι εσυ τους αλλους.
    Λογικες ειναι και οι αποψεις του ανωνυμοεπωνυμου, αλλα εσυ τις ψειρισες απολυτα. Το συμπερασμα που βγαινει ειναι οτι δυο ... μαλωνανε σε ξενο ... δηλαδη και σωστα να τα λες κι εσυ κι ο αλλος, σημασια εχει οτι εδω ειναι καταφωρη η αμελεια και η απαξιωση κι εσυ περιμενεις και αισιοδοξια.
    Ε μη μας ριχνεις κι αλατι στην πληγη τωρα........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σκεπτόμενος Ανθρωπάκος20/2/16

    @Κολλητήρι

    ναι... χεχεχε!......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σκεπτόμενος Ανθρωπάκος20/2/16

    @Ανώνυμε

    Η έκφραση ''κουράστηκα να με μιζεριάζουν'' δεν αναφέρεται σε κόπωση που χρήζει ξεκούρασης (όπως ατυχώς με συμβουλεύεις). Αυτή η έκφραση σημαίνει ότι έχω φθάσει στα όρια της ανοχής μου στην προπαγάνδα (οποιασδήποτε ιδεολογικής μορφής). Άρα η αντίδρασή μου δεν μπορεί να είναι ο εφησυχασμός αλλά σε πρώτη φάση η διαμαρτυρία και η ελεύθερη έκφραση της απόψεώς μου.
    Το άρθρο ''κι'' που χρησιμοποίησες στην πρόταση ''μη τυχόν μιζεριαζεις κι εσύ τους άλλους'' αποτελεί παραδοχή σου ότι υπάρχει διάδοση μιζέριας.
    Στα δικά μου σχόλια, αγαπητέ, είμαι αισιόδοξος, καταδικάζω την ισοπέδωση και ελπίζω και ποντάρω στο μεγαλείο της φυλής μας. Άρα δεν μπορώ να μιζεριάσω, να γκρινιάξω και να κλαφτώ, ούτε σε εμένα ούτε σε άλλους.
    Ως προς το διάλογο, εάν θες να καταλάβει ο συνομιλητής σου το τί του λες, πρέπει να ασχοληθείς με αυτά που σου λέει, για να βεβαιωθείς ότι αντιλήφθηκε την άποψή σου. Με τον φίλο που διαλεχθήκαμε δεν μαλώσαμε, αλλά εξήγησε ο καθένας τις απόψεις του. Δεν ήμασταν ο ένας λογικός και ο άλλος παράλογος.
    Ο πολιτισμός, τα θέσμια και τα όσια, πατρίδος και πίστεως, δεν είναι ξένος αχυρώνας. Ίσα ίσα, μας αφορούν όλους.
    Αμέλεια θα ήταν, αναφορικά με τον Ναό, εάν δεν είχε γίνει καμμία προσπάθεια διασώσεώς του. Ο Ναός όμως, ακριβώς επειδή έχει δεχθεί σωστικές παρεμβάσεις (προφανώς όχι ολοκληρωμένες), τουλάχιστον δεν κινδυνεύει με καταστροφή. Διαφωνώ όχι μόνο με τον χαρακτηρισμό ως αμέλεια που επέλεξες, αλλά πολύ περισσότερο με την λέξη ''κατάφωρη''. Εάν υπήρχε πλήρη αδιαφορία, όπως υποστήριξες, ο Ναός θα ήταν αλλιώς.
    Από την άλλη πλευρά, εάν ήταν πονηροί αυτοί που έχουν το κλειδί του Ναού, θα τον κλείδωναν ώστε να κρύψουν τις υποτιθέμενες ενοχές τους. Όμως δεν το έκαναν αυτό. Δεν είναι απαξιωμένος ένας ναός που περιμένει τη σειρά του να ανακαινισθεί! Δεκάδες είναι οι παλαιοί Ναοί στην πόλη μας που έχουν ετοιμασθεί. Εφόσον δεν κινδυνεύει τοίχος και στέγη, ας κάνουμε υπομονή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος21/2/16

    Σκεπτόμενε, συγγνώμη, αλλά το "κι" δεν ειναι άρθρο. Είναι σύνδεσμος συμπλεκτικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Σκεπτόμενος Ανθρωπάκος21/2/16

    Ορθότατα!......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος22/2/16

    Μια και θυμηθήκατε τον πατέρα Γεράσιμο (καλέ, γιατί δε λέτε το όνομά του;) και με αφορμή ένα κείμενο που διάβασα χθες στο πρακτορείο εκκλησιαστικών ειδήσεων “ρομφαία” http://www.romfea.gr/diafora/6577-oi-4-logoi-pou-apousiase-o-arxiepiskopos-ieronumos-apo-tin-panorthodoji (αναδημοσίευση από το “Παρόν”), δράττομαι της ευκαιρίας (και της Παιδείας, αν μη τι άλλο) να γράψω σχετικό σχόλιο.

    Όλοι οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ (πόσω μάλλον την Καστοριά) γνωρίζουν ότι η κυριότερη αφορμή για την οποίαν σύρθηκε στα εκκλησιαστικά δικαστήρια ο εν λόγω είναι ότι δημοσίευσε κριτική για ένα φυλλάδιο “προς τον λαό”, το οποίο είχε κυκλοφορήσει η Αρχιεπισκοπή.

    Στάθηκαν ανυποχώρητοι (και μη συγχωρήσαντες) κάποιοι Ιεράρχες τότε, γιατί θεώρησαν ότι εθίγη το κύρος τους. Κίνησαν διαδικασίες και με “μαρτυρίες” για “το ράσο και το πράσο” που λέει η παροιμία αποφάσισαν τον “αποσχηματισμό του μοναχού”.

    Σχεικά με αυτήν την ποινή κανείς δεν έχει διαφωτίσει, αλλά και δεν έχει πείσει το Χριστεπώνυμο πλήρωμα, γιατί
    α) ποτέ δεν είδαμε πού αναφέρεται κάτι τέτοιο στους Ιερούς Κανόνες (στους οποίους είναι ευνόητο ότι στηρίζονται τα εκκλησιαστικά δικαστήρια) και
    β) ποτέ δεν γνωστοποιήθηκε η γνώμη του Οικουμενικού Πατριαρχείου, εφόσον πρόκειται για θέμα κατεξοχήν πνευματικό σε Μονή των Νέων Χωρών (ή πρέπει να το ξεχάσουμε αυτό;)

    Και ερχόμαστε στο σήμερα. Το κείμενο που δημοσιεύθηκε στη “ρομφαία” κρίνεται ανάρμοστο, όχι για το περιεχόμενό του (δεν αμφισβητούμε την ελευθερία της γνώμης), αλλά για την εντελέχεια και την υπογραφή του.

    Πώς να εμπιστευθούμε δηλαδή την δικαιοκρισία της Ιεράς Συνόδου, όταν δεν ζυγίζει με τα ίδια μέτρα και τα ίδια σταθμά;

    Τί σημαίνει “ένας Μητροπολίτης της Βορείου Ελλάδος”;
    'Η αλήθεια κάποιος Επίσκοπος έχασε την παροιμιώδη χριστιανική ευθύτητα και έγραψε με υστεροβουλία το δημοσίευμα και υπέκυψε στον πειρασμό κατά της ενότητας
    ή η “ρομφαία” έχασε ξαφνικά τα αυγά και τα καλάθια και δημοσιεύει χωρίς διάκριση ό,τι της πασάρουν.

    Όπως κι αν έχει, οφείλει η Αρχιεπισκοπή να κάνει έρευνα, ώστε να βρεθεί ο “λεβέντης” και να αναλάβει την ευθύνη των κινήσεων του.

    Αλλιώς, δεν θα είναι αυθαίρετο το συμπέρασμα ότι η Άμπελος του Κυρίου αφέθηκε “ξέφραγο αμπέλι”.

    Οδοκαθαριστής της Μητροπόλεως
    (της οδού στην Καστοριά εννοείται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος22/2/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;23/2/16

    Μπα λύσσα κακιά!!!!! Μη και γράψει ένας Χριστιανός τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη, αμέσως να γράψουν οι αμετανόητοι ακατονόμαστοι σχόλιο που "αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου"!!!!!!!
    Πώς θα πάμε μπροστά χωρίς ικανότητα διαλόγου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ. Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα δεν δημοσιεύει σχόλια που έχουν προσβλητικό χαρακτήρα.