Εν τη ερήμω
φωνή βοώντος [-]
ΑΚΟΜΗ ΚΙ ΑΝ δεν το ήθελε πραγματικά, ο μητροπολίτης Καστοριάς κ. Σεραφείμ είναι δημόσιο πρόσωπο. Έστω κι’ αν ακόμη κι’ αυτό είναι κάπως ασυμβίβαστο στον εκφραστή της συγχώρησης και της αγάπης.
ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ πρόσωπο, όχι μόνο για την προβεβλημένη αποστολή πνευματικής ποιμαντορίας του πληρώματος της τοπικής επισκοπής ή την διοίκηση του κλήρου, αλλά και για τον λόγο ότι αποτελεί πρόσωπο μη αιρετό από τον λαό και ταυτόχρονα αξιωματούχο με μεγάλη επιρροή στον δημόσιο βίο. Καμιά φορά και σε πιο προχωρημένο επίπεδο.
ΧΩΡΙΣ ΠΑΝΤΑ να ευθύνεται ο ίδιος γι’ αυτή την δύναμη που έχει, ή του αναγνωρίζεται, ο μητροπολίτης Καστοριάς καλείται να εξισορροπήσει πνευματική και κοσμική ισχύ, καθήκον εκ των προτέρων αρκετά δύσκολο.
ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ είναι οι άλλοι, οι πέριξ ή ο κόσμος που προκαλεί ζητήματα. Για παράδειγμα, η παροχή φιλανθρωπικού έργου πέρα από την αδιαμφισβήτητη ηθική αξία, έχει και μια αντίστοιχη κοινωνική.
ΩΣΤΟΣΟ οι αναγνώστες της ΟΔΟΥ που τον επέλεξαν και τον πρότειναν για πρόσωπο του 2015, το έπραξαν για την παράλειψή του να απαντήσει σε απλά και καλοπροαίρετα, χωρίς καμιά ιδιοτέλεια ερωτήματα που του θέτει για καιρό τώρα ο συμπολίτης κ. Αναστάσιος Κ. Πηχιών που κατοικεί στην Αθήνα.
ΟΔΟΣ Πρόσωπα 2015 | 7.1.2016 | 818 |
ΕΥΠΑΤΡΙΔΗΣ ο ίδιος, πρόσφερε απλόχερα με δωρεά το πατρικό του σπίτι στον Δήμο Καστοριάς για την λειτουργία του «Μουσείου μακεδονικού αγώνα», για να εξελιχθεί στην συνέχεια σε κάτι το μάλλον ελλιπές, αν όχι απλά ανολοκλήρωτο.
Ο κ. ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΠΗΧΙΩΝ τουλάχιστον σε μερικούς απ’ αυτούς που τον παρακολουθούν και τον διαβάζουν δεν χωρεί αμφιβολία ότι αναγνωρίζεται ως σημαντικό κεφάλαιο της πόλης και των συμφερόντων της. Ένας διαρκής νέος.
ΕΤΣΙ Ο κ. ΠΗΧΙΩΝ τα αναπάντητα απλά ερωτήματά του και τις απλοϊκές απορίες του, αποφάσισε να απευθύνει δημοσίως μέσω του Τύπου. Πολύ απλά ρώτησε τον κ Σεραφείμ: Πού βρίσκονται οι δεκάδες έως εκατοντάδες εικόνες που αφαίρεσε προκλητικά από τις εκκλησίες της Καστοριάς, λίγο πριν την μεταπολίτευση, ο κάποτε μητροπολίτης Καστοριάς Δωρόθεος –έγκλημα για το οποίο αδιαφορούν ακόμη και αυτοί που αρέσκονται στα μνημόσυνα του «παλιού Γυμνασίου» και δεν του αναγνωρίζουν καμιά σοβαρότητα (ίσως να μην συνέβαινε το ίδιο εάν την κλοπή είχε διαπράξει Καστοριανός).
ΓΙΑ ΚΑΙΡΟ ΤΩΡΑ ζητεί μιαν απάντηση για το πού βρίσκεται η «πολύτιμη αρχιερατική μίτρα μεγάλης αξίας λόγω των πολλών πολύτιμων λίθων και του χρυσού και αργύρου που είχε», η οποία είναι δωρεάν των ομογενών Καστοριανών. («Ήταν τόσο βαριά» αναφέρει ο κ. Πηχιών, «ζύγιζε περί τις δύο και μισή οκάδες, ώστε οι εκάστοτε ιεράρχες απέφευγαν να την φορούν λόγω του βάρους της»).
ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ δεν αναλαμβάνεται πρωτοβουλία εκ μέρους της τοπικής αυτοδιοίκησης (των δύο αντιδημάρχων Πολιτισμού του δήμου Καστοριάς και των αρμοδίων αξιωματούχων της Π.Ε. Καστοριάς) για την απάντηση όλων αυτών των θεμάτων του πολιτιστικού πλούτου των Καστοριανών, καθώς και για την διεκδίκηση των κωδίκων της Ι. Μ. Καστοριάς, που ως άλλα ελγίνεια κατακρατούνται στην Εθνική Βιβλιοθήκη; Γιατί δεν συντονίζεται η προσπάθεια διεκδίκησης των σπάνιων βιβλίων και τόμων που σφετερίσθηκε παντοδύναμος πολιτικός παράγοντας της πόλης και αργότερα του νομού;
ΚΙ ΟΜΩΣ σ’ αυτά τα ειλικρινή και υπεύθυνα ερωτήματα, ενός επιφανούς και διακεκριμένου Καστοριανού, ο οποίος έμπρακτα έχει αποδείξει ανιδιοτέλεια και φιλοπατρία, δεν δίνεται έως στιγμής τουλάχιστον καμιά απάντηση. Φωνή βοώντος εν τη ερήμω. Μόνο που η έρημος εδώ, έχει δυστυχώς ονοματεπώνυμο. Και δημόσιο αξίωμα. Και είναι κρίμα να μην απαντά.
Φωτογραφίες: α) Ορθόδοξο αυτοκρατορικό στέμμα-μίτρα από την Ρωσία. β) imkastoria.gr
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 7 Ιανουαρίου 2016, αρ. φύλλου 818
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 7 Ιανουαρίου 2016, αρ. φύλλου 818
Σχετικά:
- ΟΔΟΣ: Έκανε καλά λοιπόν εκείνος που επέδραμε στις εκκλησίες της πόλης;
- ΟΔΟΣ: Ιστορίες για παιδιά | Προς ιστορικό σωφρονισμό και κοινωνικό παραδειγματισμό
- Λόγος & Αντίλογος: «De Profundis» [Α. Πηχιών]
- ΟΔΟΣ: «Λαμπροφόρος νύκτα»
- Λόγος & Αντίλογος [Ζ. Μπάκαρης] "Οργανωμένα πράγματα"
- Λόγος & Αντίλογος [Α. Πηχιών] «Eσπερίδος τo Aνάγνωσμα»
- Πρόσωπα 2017: Ευθύμιος Τσιγαρίδας
- ΟΔΟΣ: Πρόσωπα 2015
- Εικόνα του 2015
- Δήλωση του 2015
- ΠΡΟΣΩΠΑ 2015: Φίλιππος-Ιλαρίων Συτιλίδης [1]
- ΠΡΟΣΩΠΑ 2015: Ανέστης Αγγελής [2]
- ΠΡΟΣΩΠΑ 2015: Οι ανώνυμες [4]
- ΠΡΟΣΩΠΑ 2015: Αναστάσιος Κ. Πηχιών [5]
- ΠΡΟΣΩΠΑ 2015: Ολυμπία Τελιγιορίδου [6]
- ΠΡΟΣΩΠΑ 2015: Εθελοντική Ομάδα Υποστήριξης Μητρικού Θηλασμού και Μητρότητας Καστοριάς [7]
- ΠΡΟΣΩΠΑ 2015: Μαρία Αντωνίου [8]
- ΠΡΟΣΩΠΑ 2015: Λεόντιος Χατζηλεοντιάδης [9]
- ΠΡΟΣΩΠΑ 2015: Θεόδωρος Καρυπίδης [10]
Μόνο ένα "-";
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πολύτιμος πολυέλαιος της Μητρόπολης Καστοριάς, που αφαιρέθηκε στη Δικτατορία, βρίσκεται σήμερα στο ξενοδοχείο της [.....] στην Αθήνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη θέση του τοποθετήθηκε νέος λαμπρός πολυέλαιος που κι αυτός πριν λίγα χρόνια αφαιρέθηκε [....]. Λέγεται ότι σήμερα βρίσκεται [.....].
Σεβασμιώτατε, οι ασημένιες καντήλες του Άγιου Ανδρέα στο Ντουλτσό, πού βρίσκονται;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ φωτογραφία με το Ρώσικο Στέμμα, είναι συμβολική, λόγω ρωσοφιλίας και [....];
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά από αυτό, ποιος πολίτης, θα γίνει δωρητής, ευπατρίδης στο τόπο του; Αφού, το μόνο που θα περιμένει ως αναγνώριση, θα είναι ένα [....], γεμάτο με χριστιανική αγάπη και παχιά λόγια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΒρε παιδιά, φέρτε την κυρία Κοτσοπούλου, για να απαντήσει ο μητροπολίτης. Προφανώς [....]
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πολυέλαιος είναι στη [.....] γιατί το λογοκρίνετε κ. Μπαϊρακτάρη. Είναι γνωστό αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιλώντας από άμβωνος τη Μ. Παρασκευή μετά τη μεταφορά των Επιταφίων, ένας Ορθόδοξος Ιεράρχης είπε:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ενώπιόν σας, παρακαλώ τον Εσταυρωμένο Χριστό να σαπίσει το χέρι του Φίλη αν υπογράψει τέτοια διατάγματα αθεΐας όπως η κατάργηση. Όσον αφορά στο κρέας που θα φάνε απόψε οι άθεοι που θα κάνουν τραπέζι, να γίνει δηλητήριο και να τους τρυπήσει το στομάχι. Να γίνει πέτρα και να μην το χωνέψουν! Ας τρώει ο καθένας ό,τι θέλει και να λατρεύει το Θεό που θέλει αλλά να μην προκαλεί το αίσθημα του θρησκευτικού κόσμου"
Μόνο ντροπή και αίσχος για το κατάντημα της Ορθοδοξίας. Ντροπή και αίσχος!