(Ακολουθούν αποσπάσματα από τοποθέτηση του επικεφαλής του συνδυασμού Εν.Δήμο. δημοτικού συμβούλου του Δήμου Καστοριάς κ. Α. Καρανικολόπουλου, για την ανακοίνωση μερίδας δημοσιογράφων που επικαλούνται «φίμωση του τύπου» στην Καστοριά από «κέντρα εξουσίας»)
ΜΕ ΜΙΑ αμφισβητούμενη δημοσιογραφική ιδιότητα, προσπαθούν να με μειώσουν στο κοινό τους, που εκμεταλλεύονται κατάφωρα, λειτουργώντας σαν ηλεκτρονικοί “κουκουλοφόροι” και παραβιάζοντας την όποια ιδιωτικότητα μπορεί να έχει κάποιος σήμερα.
Με το συγκεκριμένο blog και τον [..............] (*) έχουμε αρχίσει πολύ στραβά! Όλες του οι αναρτήσεις σε σχέση με μένα είτε είναι ειρωνικές, είτε μειωτικές.
Πέρα όμως από την προσωπική μου υπονόμευση η γενικότερη στάση του συγκεκριμένου blog προβληματίζει, πόσο μάλλον όταν το “δέντρο” της ενημέρωσης συγκοινωνεί με εκείνο του [..............] (**) και του γνωστού δημοσιογράφου [..............] (**).
Τα hoaxes έχουν και μια άλλη ιδιότητα που “μαγεύει” τους άπληστους δημοσιογράφους. Είναι μαγνήτες επισκεψιμότητας. Οπότε τίθεται το εξής δίλημμα για τον δημοσιογράφο: “ Να κρατήσω την αξιοπιστία μου ως μέσο ή να αναμεταδώσω κάτι που πιθανότατα ή σίγουρα είναι ψευδές;”.
Το παράτολμο φλερτ με τους Ελληνο-ναζί. Τα πράγματα γίνονται πιο ξεκάθαρα αν εξετάσει κανείς τους τίτλους και την γενικότερη συμπεριφορά για τις “δράσεις” του κόμματος της χρυσής αυγής. Δεν έχει σημασία που ο συγγραφέας του άρθρου δεν είναι ο διαχειριστής [..............]. Κι όμως αυτός ο διαχειριστής έχει τεράστιο αντίκτυπο στη τοπική κοινωνία, σε βαθμό που να επηρεάζει την κοινή γνώμη και να δημιουργεί αναστάτωση ακόμα και στη λειτουργία του δήμου, επικρίνοντας, επιβραβεύοντας ή νουθετώντας ακόμα. Για παράδειγμα στις τελευταίες του αναρτήσεις αναφέρει ότι οι κάδοι με την νέα αντιδήμαρχο είναι επιτέλους καθαροί και όχι σαν το παρελθόν που ήταν βρώμικοι. Κάτι τέτοιοι απλοϊκοί χαρακτηρισμοί ωστόσο, αρκούν για να διαμορφώσουν θετικό ή αρνητικό κλίμα σε έναν κόσμο που αδιαφορεί ή αγνοεί την λειτουργία των υπηρεσιών του δήμου. Προφανώς σε μια βδομάδα η νέα αντιδήμαρχος καθαριότητας δεν πρόλαβε ακόμα να πάρει πρωτοβουλίες, αλλά φωτογραφίζοντας έναν καθαρό κάδο μπορείς να ισχυρισθείς ότι θες...
Η αστυνομία γενικά όταν είναι να ενημερώσει τους πολίτες ως υπηρεσία είναι ιδιαίτερα προσεκτική ώστε να μην προσβάλει και να μην στιγματίσει ανθρώπους. Έτσι εκδίδει δελτία τύπου ώστε να αποφεύγεται ακόμα και η μη ισότιμη πρόσβαση στη πληροφόρηση. Το [..............] νομίζω ότι έχει την πανελλήνια πρωτοτυπία να έχει μια ευνοϊκή μεταχείριση από άποψη χρόνου στα τροχαία ατυχήματα και μάλιστα να το διαφημίζει! Οι ταχύτατοι χρόνοι απόκρισης εγείρουν προβληματισμό στις σχέσεις του [..............] με την αστυνομία.
Αν ο μοναχός Παΐσιος ζούσε ακόμα, τότε δεν θα υπήρχαν εφημερίδες σαν την Ελεύθερη Ώρα και blog σαν το [..............] να βγάλουν το ψωμάκι τους. Οι προφητείες του που συνέχεια επαληθεύονται, οι γεωπολιτικές προεκτάσεις των συναισθηματικών του λεγόμενων, είναι τόσο αξιόπιστες όσο το ότι οι εξωγήινοι χρησιμοποιούν τα αρχαιοελληνικής πατέντας καύσιμα του Αρτέμη Σώρρα στα διαστημόπλοιά τους! Ειλικρινά δεν ξέρω αν ζούσε ακόμα αυτός ο -πραγματικά- άγιος άνθρωπος τι θα έλεγε για όλους αυτούς που καπηλεύονται την αγιοσύνη του και πουλάν αυτά που είπε σε βιβλία και blogs σήμερα.
(*) Ο δημοτικός σύμβουλος αναφέρεται σε τοπικό blog, το όνομα του διαχειριστή βρίσκεται μεταξύ των υπογραφών γνωστών ονομάτων, που υποστηρίζουν ό,τι υποστηρίζουν.
(**) Αναφέρεται σε άλλο γνωστό τοπικό site, το όνομα και αυτού του διαχειριστή βρίσκεται μεταξύ των υπογραφών, που επικαλούνται «φίμωση του τύπου» στην Καστοριά από «κέντρα εξουσίας».
Σχετικά:
- Διευκρίνιση της ΟΔΟΥ
- ΟΔΟΣ: Ανέν[κ]δοτο.
- ΟΔΟΣ: «Τι άραγε συμβαίνει στην Καστοριά»;
- Ευάγγελος Διαμαντόπουλος: «Προφανώς και ο νομός Καστοριάς έχει προσβληθεί από τη συγκεκριμένη “πανούκλα”»
- Εν.Δημο.: «Η κριτική από την “λάσπη” απέχει ελάχιστα»
- Η ενημέρωση και οι εφημερίδες στην εποχή των blogs
- Ο δημόσιος λόγος της Καστοριάς (συνέχεια)
- ΟΔΟΣ: Ο δημόσιος λόγος της Καστοριάς [ΙΙ]
- ΟΔΟΣ: Η ελευθερία του λόγου και ο καταχθόνιος κόσμος
- ΟΔΟΣ: Το εγχείρημα Αγγελή | similia similibus curantur
Το αντίθετο κατά τη γνώμη μου είναι το σωστό από αυτό που υπογράφουν οι συγκεκριμένοι δημοσιογράφοι:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Φίμωση του Δήμου Καστοριάς, από γνωστά κέντρα εξουσίας δημοσιογράφων».
Διαφωνώ:
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάλι αφαιρέσατε, κ. Μπαϊρακτάρη, όπως κάνατε και προχθές με το κ. Διαμαντόπουλο, τα ονόματα των τριών δημοσιογράφων και των Μέσων που εκπροσωπούν!! Γιατί;
Αφού, ρητά και κατηγορηματικά, αναφέρουν τα ονόματα και τα ΜΜΕ, και οι δύο στα κείμενα τους. Και λόγω της ιδιότητάς τους, είναι και οι δύο πολιτικοί άνδρες, οι καταγγελίες τους είναι ιδιαίτερα σοβαρές. Και χρήζουν περαιτέρω συζήτησης (και έρευνας).
Αξίζει να εξεταστεί το θέμα που άνοιξαν όσοι υπέγραψαν το κείμενο, αλλά για να είμαστε δίκαιοι, είναι απαραίτητο να δούμε τα πράγματα και από τις δύο πλευρές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά κάνουν και διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Ας θυμηθούν όμως και τις υποχρεώσεις τους. Μία μόνο θα αναφέρω, για να μη σάς κουράσω.
Είναι πάρα πολύ σημαντικό να θέσουμε επί τάπητος πότε επιτέλους κάποιος ή κάποια έχει το δικαίωμα να παρουσιάζεται σαν δημοσιογράφος. Δεν εννοώ φιλοσοφικά ερωτήματα περί δεοντολογίας, αλλά πολύ απλά και τίμια μιλάω για “άδεια ασκήσεως επαγγέλματος”.
Ενοχλεί η αδικαιολόγητη καθυστέρηση των πολιτικών αρχόντων να βάλουν τα πράγματα στη θέση τους.
Ποιος ή ποια από τους κατά καιρούς βουλευτές ή άλλους άρχοντες άσκησε έλεγχο για αυτήν τη βασική υποχρέωση όσων τους πρότειναν ένα μικρόφωνο ή μια κάμερα; Όλοι και όλες διαγκωνίζονται να κορδωθούν και να μιλήσουν και δεν προνοούν να ρωτήσουν όχι “από ποιο μέσον είστε;” αλλά “έχετε άδεια γι' αυτό που κάνετε;”
Δεν έχω την εμπάθεια να τους/τις κατηγορήσω συλλήβδην, γιατί ξέρω ότι ορισμένοι έχουν τελειώσει Σχολή Δημοσιογραφίας ή έχουν νόμιμη άδεια Εκδότη Εφημερίδας ή δικαιούνται να δημιουργήσουν ειδησεογραφικό ιστότοπο.
Είναι εύλογο όμως το ερώτημα. Ο κλάδος των Δημοσιογράφων δεν έχει Καταστατικό και Μέλη; Ο Νόμος δεν προστατεύει την κοινωνία από όσους αντιποιούνται ένα λειτούργημα; Θα εμπιστευόσασταν το παιδί σας να του μάθει γράμματα κάποιος που δεν είναι δάσκαλος;
Παρόμοιο παράδειγμα: Ξέρετε πόσοι έχουν κόψει και έχουν ράψει ένα ράσο στα μέτρα τους και κυκλοφορούν σήμερα σε όλη την Ελλάδα σαν “Γεροντάδες” και την περνούν ζωή και κότα, επειδή βρέθηκαν κάποιοι αφελείς που γοητεύτηκαν από γλυκόλογα και κομποσχοίνια; Η αναγνωρισμένη από το ελληνικό Σύνταγμα Εκκλησία αποκαλύπτει στους πιστούς την αληθινή τους ταυτότητα (όταν δεν μαίνεται να βγάλει το ράσο από Μοναχούς που έλαβαν το Σχήμα μετά από κανονική κουρά, με όσα σχετικά ορίζει το Κανονικό Δίκαιο για το πριν και το μετά του βίου τους).
Οι πολίτες αξίζουμε και ζητούμε από τους άρχοντές μας τον έλεγχο όσων διαχειρίζονται ή και εργάζονται στα ΜΜΕ, με ποιες διαδικασίες βρέθηκαν εκεί και κυρίως πόσοι και ποιοι δικαιούνται να δηλώνουν και να δρουν ως δημοσιογράφοι. Κάτι δηλαδή σαν τον έλεγχο που έκανε η Πολιτεία για τα πλαστά πτυχία ή για τα χρέη των ιδιωτικών καναλιών.
Όσοι έχουν τηρήσει τα νόμιμα δεν έχουν πρόβλημα.
Αν περάσει ο λαϊκισμός των αυθαίρετων, ας πιάσουν ένα τιμόνι στα χέρια τους κι όσοι δεν έχουν δίπλωμα οδήγησης κι όποιον πάρει ο Χάρος(!)