7.10.12

ΣΟΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ-ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ: Γλέντι στις 20 Ιουλίου στον Απόσκεπο


ΟΔΟΣ 26.7.2012 | 652


Ή, αλλιώς

και σύμφωνα με τη γνωστή σε όλους μας πια Nova Zora,

μακεδόνικο πανηγύρι στον Άποσκεπ Κόστουρ*



Σοκαρισμένοι έφυγαν οι φίλοι από τον Απόσκεπο και σοκαρισμένοι έμειναν για πολύν καιρό μετά. Είτε γιατί δεν το ‘χαν ακούσει είτε γιατί άλλο η περιγραφή κι άλλο το βίωμα. Κι αυτοί το έζησαν. Είδαν τους νέους και τις νέες να τραγουδάνε κι αυτοί τα τραγούδια του γλεντιού στο γνωστό ιδίωμα (σχετικά με το ρόλο αυτών των τραγουδιών και το σκοπό τον οποίο εξυπηρετούν, δείτε στο προηγούμενο φύλλο της ΟΔΟΥ). Κι αναρωτήθηκαν για πολλά.

Κι είναι η δική μας σειρά τώρα να αναρωτηθούμε φωναχτά κι όχι ψιθυριστά ή να ρωτήσουμε∙ να γυρέψουμε απαντήσεις αληθινές κι όχι σαν την «απάντηση» του συλλόγου Κεφαλαρίου, που, αντί να μας εξηγήσει το περιεχόμενο της πρόσκλησής τους, με το γνωστό πια «βε τσέκαμε» στο κλείσιμό της, κατήγγειλε το γιατί δημοσιεύτηκε !!! Γνωστή η τακτική αυτών που δεν μπορούν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους να αφήνουν τελείως κατά μέρος την ουσία και να μιλούν αποκλειστικά για κατασκευασμένα διαδικαστικά ζητήματα.

Αυτά είναι γνωστά, τα ξέρουμε. Αυτό που δεν ξέρουμε είναι αν, όχι οι επισκέπτες σαν τους φίλους μας που το φυσούν και δεν κρυώνει, αλλά οι κάτοικοι του Απόσκεπου γνωρίζουν πως η Ευτέρπη Ουζούνη, κοινώς Ζήσαινα, αυτή η κορυφαία ηρωίδα του Μακεδονικού Αγώνα, ήταν από το χωριό τους. Και μπορεί τότε, καθώς οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να μαθαίνουν γράμματα, να μην ήξεραν τα ελληνικά, αλλά αυτό τους στενοχωρούσε, δεν τους έδινε χαρά. Η Ζήσαινα, μάλιστα, έλεγε πως πολύ θα ‘θελε να ξεριζώσει αυτήν τη γλώσσα, τη δική της, που δεν μπορούσε να μιλάει ελληνικά, καταπώς το ποθούσε η ελληνικότατη ψυχή της.

Και, αν οι υπεύθυνοι για τη σημερινή ανεξήγητη κατάσταση πιστεύουν πως είναι πολλά τα εκατό περίπου χρόνια που μας χωρίζουν από την εποχή της Ζήσαινας, ας μάθουν, αν δεν το γνωρίζουν, πως:

α) το 1939, χρονιά που πέθανε η σλαβόφωνη ηρωίδα, «ο Απόσκεπος την κήδεψε με πάνδημη συμμετοχή και μεγαλοπρέπεια και την τιμά ως λαμπρή τοπική ηρωίδα κι από τότε έχουν περάσει 73 χρόνια, αλλά και πως:

β) αυτά τα στοιχεία συλλέχτηκαν επί τόπου και δημοσιεύτηκαν από τη συγγραφέα Αθηνά Τζινίκου Κακούλη το 1992, έτος από το οποίο μας χωρίζουν μόλις 20 χρόνια. Άρα;

Άρα, πώς εξηγείται όλη αυτή η κατάσταση που επικρατεί μόλις δύο δεκαετίες; Κι έπειτα είναι τυχαίο πως αυτές οι δεκαετίες συμπίπτουν με τις δεκαετίες της κατρακύλας που μας έχει οδηγήσει στην κρίση που βιώνει σήμερα η Ελλάδα;

Σίγουρα ούτε για σύμπτωση πρόκειται ούτε τυχαίο είναι. Αλλά θα χαιρόμασταν να ακούγαμε τους διοργανωτές του γλεντιού στον Απόσκεπο να μας απαντούν. Έτσι, για να αρχίσουμε να καταλαβαίνουμε πώς σκέφτονται και γιατί ενεργούν έτσι οι συμπατριώτες μας που η συμπεριφορά τους μας παραξενεύει κάθε καλοκαίρι που γλεντάνε, δίνοντας τροφή σε φιλοσκοπιανές ιστοσελίδες που ονειρεύονται την έξοδό τους στο Αιγαίο, μέσω της ελληνικότατης Καστοριάς, της ελληνικότατης Φλώρινας και της ελληνικότατης Μακεδονίας…

(*) Ας με… συγχωρήσουν οι διοργανωτές από τον Απόσκεπο, που δημοσιεύω χωρίς… την άδειά τους δεδομένα που τους αφορούν και που κυκλοφορούν τελείως ανεμπόδιστα –άρα με την απόλυτη ανοχή τους- τα τελευταία χρόνια στο Διαδίκτυο. Άλλωστε, το ζήτημα δεν είναι που αυτήν τη φορά γράφονται και στην εφημερίδα, αλλά το τι ακριβώς συμβαίνει και διόλου δε διαψεύδει την είδηση, αλλά, δυστυχώς, δείχνει να την επιβεβαιώνει…

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 26 Ιουλίου 2012, αρ. φύλλου 652

Σχετικά κείμενα:

6 σχόλια:

  1. Ανώνυμος6/10/12

    Λεπτομέρεια θα μου πείτε, αλλά οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά. Γιατί το γλέντι να γίνει 20 Ιουλίου, του Προφήτη Ηλία, και όχι στις 26, που γιορτάζει η Αγία Παρασκευή, το όνομα της οποίας έχει ο Σύλλογος;
    Κάποιο λάκκο έχει η φάβα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος6/10/12

    Έχω από το καλοκαίρι που παρακολουθώ αυτήν την ιστορία μέσω ίντερνετ κι επειδή δεν κατάγομαι από την Καστοριά και δεν ξέρω πρόσωπα και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τόπου έχω μια εύλογη απορία :
    Αυτό το χωριό που λέτε ότι συνέβησαν αυτά τα αχαρακτήριστα... δεν έχει παπά και δάσκαλο;
    Μπορεί να με θεωρήσετε συντηρητικής νοοτροπίας, αλλά προσέξτε ότι δεν ανέφερα χωροφύλακα, γιατί παραδέχομαι την παιδεία και όχι τον εξαναγκασμό. Εννοώ πως "έξω απ' το χορό πολλά τραγούδια λένε". Όσα σχόλια κι αν γραφτούν, η αποφασιστική κίνηση πρέπει να γίνει από τους ίδιους τους κατοίκους του χωριού, ενωμένους όμως για το κοινό καλό. Και ο ιερέας και ο δάσκαλος του χωριού έχουν μεγάλη ευθύνη και δεν πρέπει να αφήνονται μόνοι σε αυτόν τον αγώνα, αν πραγματικά δίνουν αγώνα, τιμώντας το λειτούργημά τους.
    Γιατί, αλήθεια, πέρασε η εποχή του ρετσινόλαδου, όποιος κι αν το σερβίρει...
    Ώρα γι' αγάπες και λουλούδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος6/10/12

    Συγχαρητήρια για το σθένος και το θάρρος σας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος7/10/12

    Είσαι μία πραγματική ΔΑΣΚΑΛΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος8/10/12

    Για το 1 σχόλιο
    Αγία Παρασκευή έχουν στο Κεφαλάρι. Στον Απόσκευο μήπος έχουν Προφήτη Ηλία πανιγίήρι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βλάχος Μακεδόνας9/10/12

    καλά οι υποψιασμένοι, κάτι ακούσαμε, κάτι ψάξαμε και ευτηχώς, πολλά καταλάβαμε. Το θέμα είναι με τους 'ανυποψίαστους', 'απονήρευτους' ή 'ωχαδερφιστές' τι μπορούμε να κάνουμε κυρία Σόνια και λοιποί συντοπίτες. Πώς πρέπει να ενεργήσουμε για να καταλάβουν όλοι αυτοί ότι έχουν πέσει θύμα προπαγάνδας και εκμετάλευσης από τα λοιπά 'αδέρφια' της FYROM? Για τους δε, αμετανόητους, νομίζω ότι το ξεμπρότιασμα και η απομόνωση είναι η μόνυ λύση . . .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.