8.5.23

ΟΔΟΣ: [Περί τουρισμού] Σεμνά

 
ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς | Ρίο ντε Τζανέιρο


Οι παροξυσμοί του είδους σε μια εξ ορισμού περίοδο προετοιμασίας προεκλογικών συσχετισμών είναι αναμενόμενοι. 


Παρά το γεγονός ότι η ΟΔΟΣ, μερικές εβδομάδες πριν, σε προηγούμενο φύλλο της (αριθμ. 1153 / 15.12.2022  Υπερφίαλες υποσχέσεις) είχε ασχοληθεί με το ότι το αεροδρόμιο "Αριστοτέλης" της Καστοριάς (στο Άργος Ορεστικό) που έχει το προσωνύμιο-ανέκδοτο «Διεθνές» (όπως παλιά «Διεθνές» ήταν και η ονομασία για καφενεία και εστιατόρια), κινδυνεύει να κλείσει εντελώς αφού δεν εκδηλώνεται ενδιαφέρον από κανένα αερομεταφορέα για την άγονη, επιδοτούμενη γραμμή Αθήνα-Καστοριά, και σημείωνε την ανακολουθία αυτού του γεγονότος με την υπερφίαλη ιδέα να καταστεί το αεροδρόμιο ο «Διεθνής Αερολιμένας των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων» όπως υποσχόταν ο κ. Ζήσης Τζηκαλάγιας, επικουρούμενος και από άλλους βουλευτές, στην πρώτη δημόσια και ανοικτή συγκέντρωση που διοργάνωσε αυτή την βουλευτική περίοδο, η είδηση περνούσε εντελώς απαρατήρητη. 

Είχε βέβαια προηγηθεί η ανακήρυξη της Καστοριάς σε... Κόμο και είχαν πειστεί πρώτα οι ίδιοι, ότι η αυξημένη τουριστική κίνηση της Καστοριάς για την περίοδο των Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς και Καρναβαλιού, δεν οφειλόταν στο ότι ο κόσμος ξεχύθηκε παντού σε όλη την Ελλάδα, λόγω της σπάνιας καλοκαιρίας και βεβαίως της πρώτης φοράς μετά από 2,5 και πλέον έτη περιορισμών και της μάστιγας του covid, αλλά στις... άοκνες προσπάθειες πολιτικών και προπαντός δημοτικών παραγόντων. Οπότε παροξυσμοί του είδους σε μια εξ ορισμού περίοδο προετοιμασίας προεκλογικών συσχετισμών είναι αναμενόμενοι. 

Όμως δεν χρειάστηκαν παρά λίγες ημέρες για να διαδοθούν τα δυσάρεστα μαντάτα. Την ώρα που ο Διεθνής Αερολιμένας Ιωαννίνων, σε απόσταση 1,5 ώρα από την Καστοριά, επεκτείνεται, διευρύνει τα δρομολόγιά του και σε άλλες τρίτες χώρες (όπως απ’ ευθείας πτήσεις με το Τελ Αβίβ, πολιτική πρωτεύουσα του Ισραήλ) άρχισε επιτέλους να συνειδητοποιείται η απίστευτη αυτή εξέλιξη. Ο κίνδυνος να κλείσει ο Αερολιμένας Καστοριάς, αφού η γραμμή, παρά τους οραματισμούς των εγχώριων, παραμένει στα αζήτητα.

Σημειώνεται ότι ο αρχικός διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές των αεροδρομίων της χώρας, αφορούσε 28 δρομολόγια, εκ των οποίων 10 αποχαρακτηρίστηκαν από «άγονα», σε 10 ανακηρύχτηκαν ανάδοχοι, σε 2 δεν εκδηλώθηκε κανένα ενδιαφέρον (Καλαμάτα-Κύθηρα-Θεσσαλονίκη και Αθήνα-Κοζάνη-Καστοριά) και σε άλλα 6 αναμένεται νέα προκήρυξη, όπως και για τη νέα άγονη γραμμή Ιωάννινα-Ηράκλειο. 

Είναι δηλαδή ορατός ο κίνδυνος, μισό αιώνα και πλέον μετά την δημιουργία του αεροδρομίου της Καστοριάς να κλείσει μια δομή δημόσιου συγκοινωνιακού έργου λόγω της κατάρρευσης του τόπου. Οπότε έχει πράγματι ενδιαφέρον να διαπιστωθεί εάν οι τοπικοί πολιτικοί παράγοντες αρθρώσουν και για το θέμα αυτό μια φράση διεκδίκησης από τον πρωθυπουργό της χώρας, που διαδίδεται ότι θα επισκεφθεί την περιοχή, ή εάν θα σκύψουν σεμνά το κεφάλι. Σεμνά και ντροπαλά.


Φωτογραφία: Μπουλούκι στους δρόμους του Ρίο ντε Τζανέϊρο («Τα καρναβάλι είναι επινόηση του διαβόλου» αναφέρει το πανό)


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 19 Ιανουαρίου 2023, αρ. φύλλου 1158.

Σχετικά: 

17 σχόλια:

  1. Sultana Zorpidu [fb]9/5/23

    Δυστυχώς μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει το παραμικρό σοβαρό βήμα για την αξιοποίηση του αεροδρομίου, αυτό προϋποθέτει καθημερινή αναζήτηση συνεργασιών με αεροπορικές εταιρείες, μεγάλους πράκτορες κτλ. Γίνεται, αλλά θέλει δουλειά συστηματική που δεν ξεκίνησε ποτέ κανείς. Ο επόμενος δήμαρχος Καστοριάς θα το αναλάβει και αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος9/5/23

      Εκτός από καφέ στην Νότια, τι προσφέρει η πόλη σε έναν τουρίστα; Μην μου πείτε βαρκάδα σε βούρκο, επίσκεψη σε πατριαρχικό ενυδρείο, σπηλιά του δράκου και βυζαντινό μουσείο γιατί θα σας τιμωρήσω με αυθεντκό καστοριανό φαγητό στο καλύτερο φαγάδικο της πόλης.

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος9/5/23

    Μπορεί αν μην έχουμε Διεθνή Αεροδρόμιο, αλλά έχουμε σούπερ βουλευτές. Σούπερ-μαν και Σούπερ-γούμαν. Ειδικά το δεύτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος10/5/23

      Σούπερ-γούμεν. Πληθυντικό παρακαλώ, είναι 3.

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος9/5/23

    Αντί να δίνονται χρήματα για ένα αχρείαστο αεροδρόμιο δεν είναι προτιμότερο να δοθούν τα χρήματα για κάτι άλλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος10/5/23

    Μήπως θα ήταν προτιμότερο να γίνει απευθείας λεωφορειακή σύνδεση της Καστοριάς με το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος11/5/23

    Και θα έρχεται ολόκληρος βουλευτής με το λεωφορείο; Δεν είμαστε Ολλανδία που ο πρωθυπουργός κυκλοφορεί με ποδήλατο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος11/5/23

      Στην Ολλανδία ο πρωθυπουργός δημοσιεύει φωτογραφίες με ποδήλατο. Στην Ελλάδα δημοσιεύονται φωτογραφίες από φαγοπότια.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος12/5/23

      Μη το λέτε δυνατά γιατί μερικοί είναι ικανοί να σπάσουν το μούτρα τους με το πατίνι μόνο για να το παίξουν μοντέρνοι και να βγάλουν την σέλφι.

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος12/5/23

    Ο μακαρίτης Όλαφ Πάλμε κυκλοφορούσε με το τρόλει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος12/5/23

      Και ο βασιλιάς της Σουηδίας πετάει με το αεροπλάνο της γραμμής.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος12/5/23

      Εε, ο πισινός μας δεν συγκρίνεται με αυτόν του βασιλιά της Σουηδίας. Ο δικός μας θέλει φαρδιά και μαλακά καθίσματα.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος12/5/23

      Ο Ερντογάν και ο βασιλιάς της Σαουδικής Αραβίας πετάνε με κυβερνητικό αεροπλάνο.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος13/5/23

      Το άκουσες Ζήση;

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος13/5/23

      Το αεροπλάνο του βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας έχει ηλεκτρική σκάλα. Εμείς δεν φτάσαμε ακόμα εκεί.

      Διαγραφή
  7. Ανώνυμος14/5/23

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος14/5/23

    Μήπως θα ήταν προτιμότερο αντί να δίνονται χρήματα για να πετάνε άδεια αεροπλάνα να δοθούν αυτά τα χρήματα για λεωφορειακές συνδέσεις με τα αεροδρόμια Ιωαννίνων και Θεσσαλονίκης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ