24.4.24

ΟΔΟΣ: Εν χορδαίς και οργάνω


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 21.12.2023 | 1204


Mερικές φορές αρκούν και οι ενδείξεις, για τις υποθέσεις και τους στοχασμούς. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο όταν ο τιμονιέρης δεν αλλάζει και απλά συνεχίζει στην ίδια θέση, μια δεύτερη θητεία. Και είναι αυτό που συμβαίνει και ισχύει στον Δήμο Καστοριάς. 


Μόλις το προηγούμενο Σάββατο το απόγευμα, πραγματοποιήθηκαν με «κάθε επισημότητα» όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε σε σχετικό δελτίο τύπου που αναρτήθηκε και στην ιστοσελίδα του Δήμου Καστοριάς, οι ορκωμοσίες του δημάρχου κ. Ιωάννη (Γιάννη –στο δελτίο) Κορεντσίδη, των μελών του δημοτικού συμβουλίου, των προέδρων και των μελών των συμβουλίων των δημοτικών κοινοτήτων του Δήμου Καστοριάς. 

Βεβαίως είναι απολύτως πρόωρη και δεν είναι κάτι περισσότερο από απλή πρόβλεψη, η εξαγωγή οποιουδήποτε ασφαλούς συμπεράσματος. Για το τι ακριβώς θα συμβεί στον Δήμο Καστοριάς, στην διάρκεια θητείας της επόμενης δημοτικής αρχής (2024 - 2028) κατά την άσκηση των καθηκόντων του δημάρχου, του δημοτικού συμβουλίου και των επιτροπών που αποτελούν τα βασικά όργανα κάθε δήμου (με τις επιτροπές να διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες: την Οικονομική επιτροπή, την επιτροπή Ποιότητας της Ζωής και την Εκτελεστική επιτροπή). 

Είναι πολύ πρόωρο και ως εκ τούτου πολύ ριψοκίνδυνο εκτός από προβλέψεις να γίνουν και κριτικές, διότι έστω και τυπικά η κλεψύδρα του χρόνου θα αντιστραφεί, ακριβώς στο πρώτο δευτερόλεπτο της Πρωτοχρονιάς. Πόσο μάλλον που είναι το ορθότερο και δικαιότερο για κάποιο να αναμείνει. Να δώσει χρόνο σε όλους τους παράγοντες και τους εμπλεκόμενους. Να αναμείνει τουλάχιστον την οργάνωση των δημοτικών συμβουλίων και των άλλων οργάνων της αυτοδιοίκησης που θα υπέχουν επιπλέον ευθύνη λογοδοσίας. 


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 21.12.2023 | 1204 | σ.3


Με την συντριπτική πλειοψηφία των ΜΜΕ να υποκλίνονται δουλικά και να προβάλλουν άκριτα, αδιάκριτα και χωρίς ποτέ να αναφερθούν σε οτιδήποτε αρνητικό, και αμέτρητους συμβούλους του να έχουν έλθει και παρέλθει, και αφού είχε καταφερθεί πλήγμα στην ενότητα της αμφισβήτησής τους με δύο νέους συνδυασμούς που αν ήταν ενωμένοι σε ένα ίσως και να κατακτούσαν διαφορετικό αποτέλεσμα, ίσως και από τον πρώτο εκλογικό γύρο, σε καμμιά περίπτωση τις 168 ψήφους δεν τις λες «ξεκάθαρη εντολή». Που μάλιστα επικυρώνει και αμνηστεύει όσα συνέβησαν στην διάρκεια αυτής της κολοβής δημοτικής περιόδου.


* * *

Όμως μερικές φορές αρκούν και οι ενδείξεις, για τις υποθέσεις και τους στοχασμούς. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο όταν ο τιμονιέρης δεν αλλάζει και απλά συνεχίζει στην ίδια θέση, μια δεύτερη θητεία. Και είναι αυτό που συμβαίνει και ισχύει στον Δήμο Καστοριάς. Προκαλώντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Με τον εκ νέου δήμαρχο πάντως να έχει μπροστά του μια ολόκληρη πενταετία, ώστε ακόμη και να εκπλήξει ευχάριστα ως το τέλος της τους δημότες της Καστοριάς. 

Μιας πόλης και ενός δήμου, που με εξαίρεση την δεύτερη θητεία των δημάρχων Αποστόλου Πετκανά και Ανδρέα Οικονομίδη που ήταν για τον καθένα καλύτερη από την αντίστοιχη δική του πρώτη, κάθε επόμενη θητεία του μόνου επανεκλεγμένου τέως δημάρχου Καστοριάς κ. Δημητρίου Παπουλίδη, καταγράφτηκε να υπολείπεται της πρώτης, που ήταν αυτή που κατά διαδοχή του Ανδρέα Οικονομίδη, άλλαξε την όψη της σύγχρονης Καστοριάς. 

Κι΄αν αυτά ισχύουν εδώ, στο Άργος Ορεστικό, ισχύουν ακριβώς τα αντίθετα, από την άποψη της παράδοσης έργου, με παραδείγματα τις θητείες των δημάρχων κ.κ. Νικολάου Τοτονίδη και Παναγιώτη Κεπαπτσόγλου. 

Έτσι με αυτό το ιστορικό προηγούμενο στην «πρωτεύουσα» Καστοριά, ο κ. Ιωάννης Κορεντσίδης θα μπορούσε να πραγματοποιήσει την παρέμβαση που εισέφερε στην διαδικαστική – διοικητική διαδικασία των ορκωμοσιών (χωρίς να προβλέπεται κάτι τέτοιο), προφανώς στην θέση της υποδοχής των συμβούλων και των παρόντων, των απλών θεατών και των «επισήμων» ως χαιρετισμό με μια γενναία αυτοκριτική του. 

Να δηλώσει ότι με την εμπειρία της πρώτης θητείας του, έχει επίγνωση των λαθών που (ενδεχομένως έστω) έκανε. Ότι διδάχθηκε απ’ αυτά και ότι δεσμεύεται να τα εξαφανίσει στην δεύτερη θητεία του, έστω και απλά να τα μειώσει. Προπαντός να τείνει χείρα συνεργασίας ακόμη και μέσα από την δημοκρατική – δημιουργική αντιπαράθεση και τον έλεγχο των τυχόν προσωπικών αλλά και συλλογικών του λαθών. 

Εν όψει του ότι θα ήταν διαφορετική και πράγματι ισχυρή μια ενδεχόμενη νίκη του από τον πρώτο γύρο των δημοτικών εκλογών ακόμη και για ελάχιστες ψήφους αν γινόταν, να διαβεβαιώσει τέλος τον λαό της Καστοριάς που τον ανέδειξε με γνήσια δημοκρατική διαδικασία, αλλά ισχνή πλειοψηφία 168 μόλις ψήφων και μάλιστα στον 2ο γύρο των δημοτικών εκλογών, ότι έχει επίγνωση του μηνύματος που του έστειλε. Από την κάλπη. 



ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 21.12.2023 | 1204 | σ.4
Άγγελοι από το Πολύπτυχο της Γάνδης. 


Ως χαιρετισμό με μια γενναία αυτοκριτική του. Να δηλώσει ότι με την εμπειρία της πρώτης θητείας του, έχει επίγνωση των λαθών που (ενδεχομένως έστω) έκανε. Ότι διδάχθηκε απ’ αυτά και ότι δεσμεύεται να τα εξαφανίσει στην δεύτερη θητεία του, έστω και απλά να τα μειώσει. Προπαντός να τείνει χείρα συνεργασίας ακόμη και μέσα από την δημοκρατική – δημιουργική αντιπαράθεση και τον έλεγχο των τυχόν προσωπικών αλλά και συλλογικών του λαθών.


* * *

Μπορεί να ήταν απλή σύμπτωση, συγκυρία ή ακόμη και πειθαναγκασμός, λάθος παραστάσεων και συμβουλών, ο δήμαρχος Καστοριάς στην «πανηγυρική» ορκωμοσία, παρουσία πολιτών, πολιτικών όλων των χώρων, τέως, νυν και αεί, παρουσία της βουλευτή Καστοριάς με την Νέα Δημοκρατία, εκπροσώπων δημοσίων αρχών, του γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας, των σωμάτων Ασφαλείας αλλά και του μητροπολίτη Καστοριάς, αντί στον «χαιρετισμό» του να φανεί τυπικά έστω συγκαταβατικός και επιδεκτικός βελτίωσης, φάνηκε να προτιμά να ακολουθήσει ένα διαφορετικό δρόμο. Όχι ακριβώς τον αντίθετο, αλλά σίγουρα καθόλου Χριστουγεννιάτικο –αφού με όσα είπε, δεν προμήνυσε την εν ανθρώποις Ευδοκία. 

Πρώτα απ’ όλα στο σκηνικό, πρόσεχε κάποιος τους αεικίνητους. Να παρατρέχουν με κάμερες κινητών για φωτογραφίες και την ψυχή στο στόμα. Μήπως και δεν φανεί αρκετά στα αφεντικά, το φιλότιμό τους στον φακό. Και ο τρόπος με τον οποίο έχουν φορτωθεί το υποζύγιο το αγώγι της προβολής των εξοχοτήτων. 

Σε αυτό το περιβάλλον τόνισε (ο κ. Κορεντσίδης) ότι η ορκωμοσία δεν είναι τυπική, αλλά ουσιαστική διαδικασία, «καθώς όλοι μας ορκιζόμαστε δημόσια να υπηρετούμε τα συμφέροντα του Δήμου και των δημοτών μας». Εν τω μεταξύ η αλήθεια είναι ότι, ως εσωτερική διαδικασία ο όρκος κατοχυρώνει την ηθική υποχρέωση κατά το περιεχόμενό του και την δέσμευση να διοικήσουν τον δήμο σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους. Να μην είναι στο τέλος, εξωμότες.

Αυτή είναι η ηθική και αυτονόητη νομική υποχρέωση που απορρέει από τον όρκο. Και όχι ότι «συν τοις άλλοις» (που δεν διευκρινίσθηκαν) υπογράψανε όλοι μαζί «ένα νέο συμβόλαιο με τους πολίτες της περιοχής μας, για τους οποίους, από την πρώτη κιόλας μέρα της θητείας μας την 1η Ιανουαρίου του 2024, θα πρέπει να ανταποκριθούμε στις ανάγκες τους, εξαντλώντας στο έπακρο κάθε δυνατότητα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας» όπως τόνισε. Αυτά τα θέματα εξαντλήθηκαν την προεκλογική περίοδο και έληξαν, τα συμβόλαια δηλαδή, τις νύχτες των δύο εκλογών στις Κυριακές. Επίσης είναι περίπου αυτονόητα αυτά.

Η άποψη του κ. Ιωάννη Κορεντσίδη ότι στις «πρόσφατες δημοτικές εκλογές οι πολίτες του Δήμου Καστοριάς, έδωσαν στον συνδυασμό μας, την ξεκάθαρη εντολή συνέχισης της τεράστιας προσπάθειας που πραγματοποιήθηκε, με όλες εκείνες τις ενέργειες που έγιναν έγκαιρα, έγκυρα και μεθοδικά για να μπει ο Δήμος Καστοριάς σε μια αναπτυξιακή και ανοδική πορεία», δεν περιλαμβάνει κανένα στοιχείο αναστοχασμού του. 



ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 21.12.2023 | 1204 | σ.5
Melos laus Deo - Laudate eum in Corist et Organum


Μπορεί να ήταν απλή σύμπτωση, συγκυρία ή ακόμη και πειθαναγκασμός, λάθος παραστάσεων και συμβουλών, ο δήμαρχος Καστοριάς στην «πανηγυρική» ορκωμοσία, παρουσία πολιτών, πολιτικών όλων των χώρων, αντί στον «χαιρετισμό» του να φανεί τυπικά έστω συγκαταβατικός και επιδεκτικός βελτίωσης, φάνηκε να προτιμά να ακολουθήσει ένα διαφορετικό δρόμο. Όχι ακριβώς τον αντίθετο, αλλά σίγουρα καθόλου Χριστουγεννιάτικο –αφού με όσα είπε, δεν προμήνυσε την εν ανθρώποις Ευδοκία.


* * *

Πρώτα απ’ όλα διότι είναι διαφορετικό πράγμα το αδιαμφισβήτητο κύρος της εκλογικής του επικράτησης στον 2ο γύρο, έστω και για μόλις 168 ψηφοδέλτια, αφού για το τυπικό μέρος της εκλογής θα αρκούσε και μόλις μία ψήφος υπεροχής από την κάλπη. Και φυσικά είναι διαφορετικό γεγονός ότι η διαφορά 168 ψήφων, στην εκπνοή μιας 4ετίας, στην διάρκεια της οποίας τα τουλάχιστον 2 χρόνια ήταν νεκρός και πολιτικά ουδέτερος χρόνος, να βαφτίζεται «ξεκάθαρη εντολή». 

Με την συντριπτική πλειοψηφία των ΜΜΕ να υποκλίνονται δουλικά και να προβάλλουν άκριτα, αδιάκριτα και χωρίς ποτέ να αναφερθούν σε οτιδήποτε αρνητικό, και αμέτρητους συμβούλους του να έχουν έλθει και παρέλθει, και αφού είχε καταφερθεί πλήγμα στην ενότητα της αμφισβήτησής τους με δύο νέους συνδυασμούς που αν ήταν ενωμένοι σε ένα ίσως και να κατακτούσαν διαφορετικό αποτέλεσμα, ίσως και από τον πρώτο εκλογικό γύρο, σε καμμιά περίπτωση τις 168 ψήφους δεν τις λες «ξεκάθαρη εντολή». Που μάλιστα επικυρώνει και αμνηστεύει όσα συνέβησαν στην διάρκεια αυτής της κολοβής δημοτικής περιόδου. «Έγκυρα, έγκαιρα και μεθοδικά». 

Ώστε ακόμη και εάν οι εκλογές αποτελούν παρελθόν, κρίθηκαν τελεσίδικα πρόσωπα και προγράμματα, αλλά με διαφορετικό τρόπο απ’ αυτόν που τελικά δείχνει, –φαινομενικά έστω να κατάλαβε ο εκ νέου δήμαρχος κ. Ιωάννης Κορεντσίδης. Ακόμη και εάν για 168 ψήφους, οι πολίτες επέλεξαν με την ψήφο τους «άλλον στον ρόλο της πλειοψηφίας και της διοίκησης του Δήμου και άλλον στον ρόλο της μειοψηφίας και της αντιπολίτευσης», ακόμη και εάν αυτό μεταφράζεται ως «συγχωροχάρτι της δεύτερης ευκαιρίας» πόρρω απέχει από το να δικαιολογεί το αίσθημα της πανίσχυρης πυγμής. Αντίθετα δικαιολογεί και επιβάλλει, περισυλλογή και αναθεωρήσεις. Και πυγμή να αποτιναχθούν τα βαρίδια. 


Οι αναφορές του ότι «οι προτάσεις απαραίτητες, η κριτική καλοδεχούμενη, αρκεί όμως να είναι δίκαιη και αντικειμενική, βασισμένη σε αλήθειες και όχι σε τοξικότητες. Όλοι μαζί επομένως, πρέπει να προσφέρουμε τα μέγιστα, ο καθένας από το πόστο που τον επέλεξαν οι πολίτες με την ψήφο τους, χωρίς φανατισμούς, χωρίς δογματισμούς, που έχουν ως στόχο προσωπικές βλέψεις και επιδιώξεις, αλλά με σταθερή προσήλωση στη δίκαιη και αντικειμενική συνεισφορά μας», δεν είναι καλό σημάδι ούτε καλός οιωνός. Μοιάζει με προειδοποίηση.



ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 21.12.2023 | 1204 | σ.6
Ο Παντοδύναμος, λεπτομέρεια από το Πολύπτυχο της Γάνδης.


Στο σκηνικό, πρόσεχε κάποιος τους αεικίνητους. Να παρατρέχουν με κάμερες κινητών για φωτογραφίες και την ψυχή στο στόμα. Μήπως και δεν φανεί αρκετά στα αφεντικά, το φιλότιμό τους στον φακό. Και ο τρόπος με τον οποίο έχουν φορτωθεί το υποζύγιο το αγώγι της προβολής των εξοχοτήτων. 


* * *

Μια προειδοποίηση που γίνεται ξεκάθαρη (πολιτική) απειλή, αφού προς το τέλος του χαιρετισμού του, τόνισε ότι «οι υπονομευτικές για το έργο της Δημοτικής Αρχής ενέργειες που σαν στόχο θα έχουν τη δημιουργία εμποδίων στην ανάπτυξη του τόπου μας, δεν θα έχουν καμία θέση στη θητεία μας και θα μας βρουν απέναντι, μη επιτρέποντας να κάνουν κακό στον Δήμο και τους δημότες».

Πρωτίστως διότι η γενικότητα των φράσεων ισοδυναμεί με διεκδίκηση του αλάθητου για τον ίδιο. Ένα αλάθητο που θα επιτρέπει να βαφτίζεται τοξικό και υπονομευτικό εμπόδιο… στην ανάπτυξη του τόπου, και όχι στην τυχόν ασυδοσία, οτιδήποτε και οποιοσδήποτε. Και αυτό είναι σίγουρα ένα στοιχείο στις ίδιες ενδείξεις. Που δεν είχαν θέση σε ένα χαιρετισμό, στο πανηγυρικό κλίμα και στην ατμόσφαιρα ενότητας. 

Πόσο μάλλον που αυτές οι φράσεις θα μπορούσαν να φιλοτεχνηθούν ως γάντι που πετούσε, urbi et orbi* ενώπιον ανθρώπων και όχι μόνο, στους καθήμενους χαμηλά, συμβούλους των μειοψηφιών και ιδιαίτερα τους επικεφαλής υποψήφιους δήμαρχους. 

Που από την απουσία αντιδράσεων από το περασμένο Σάββατο έως σήμερα, δεν είναι βέβαιο ότι έχουν αντιληφθεί τον πιθανό προπηλακισμό. Και το κυνήγι μαγισσών που μπορεί ήδη να εξυφαίνεται σε βάρος τους από τις γνωστές… μονταζιέρες. 

Εν κατακλείδι, ο δήμαρχος Καστοριάς που έχει μια μεγάλη χρονική περίοδο πέντε (5) ετών και χρυσή ευκαιρία να τα αλλάξει όλα, δεν ζήτησε καν περίοδο ανοχής (όπως δεν είχε ζητήσει και το 2019). «Σήμερα δεσμεύομαι ενώπιον όλων σας, όπως είχα κάνει άλλωστε και το 2019, για την τήρηση και την υλοποίηση όσων υποσχεθήκαμε προεκλογικά» σημείωσε με σημασία. Και μετά από λίγο λύθηκε η συνέλευση και πανήγυρις. 

Με τα φώτα της αίθουσας αμφιθεάτρου να σβήνουν και η Καστοριά να επιστρέφει περιμένοντας προσωρινά, στην θέση της ειρήνης και την εν ανθρώποις ευδοκία ή έστω τους 3 μάγους με τα δώρα. Οι μάγισσες μπορούν να περιμένουν ακόμη λίγο. Και η απάντηση τι είχα πάντα να οδηγεί στην ερώτηση «Τι είχες Γιάννη;».



(*) Urbi et orbi: στην πόλη και στην οικουμένη, προς όλο τον κόσμο της οικουμένης. Παπική ευλογία προκειμένου να δηλωθεί μία πράξη με διεθνή σημασία ή και να καταδειχθεί αυτή διεθνώς.



* * *




ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς


Το Πολύπτυχο της Γάνδης, αποκαλούμενο και ως Η Προσκύνηση του Αμνού ή Ο Αμνός του Θεού είναι ένα μνημειώδες πολύπτυχο της πρώιμης φλαμανδικής τέχνης, των αρχών του 15ου αιώνα. Το Πολύπτυχο είναι ένας από τους σπουδαιότερους πολιτιστικούς θησαυρούς της Ευρώπης, θεωρείται αριστούργημα της παγκόσμιας τέχνης και ένας από τους θησαυρούς του κόσμου. Είναι έργο του Γιαν βαν Άικ (1390-1441) και του αδελφού του, Χούμπερτ βαν Άικ (1366-1426). Ολοκληρώθηκε το 1432 και είναι εξαιρετικά φιλοτεχνημένο με έντονα λαμπερά χρώματα και εξαιρετικές λεπτομέρειες. Αποτελεί έκφραση της χριστιανικής πεποίθησης ότι η σωτηρία του ανθρώπου οφείλεται στη θυσία του Ιησού Χριστού, του Αμνού του Θεού. Το έργο, που εκτίθεται στην Αγία Τράπεζα του Καθεδρικού Ναού της Γάνδης ή αλλιώς του Οσίου Μπαβών. Το έργο αποτελεί εκπληκτικό εγχείρημα, δεδομένης της ταραγμένης ιστορίας του. Γλίτωσε από τους προτεστάντες το 1566, ενώ τμήματά του διαλύθηκαν και αφαιρέθηκαν από γάλλους στρατιώτες το 1794. Τέλος, αρκετά μέρη του πωλήθηκαν το 1816. Χρειάστηκε ακόμη και να σωθεί από πυρκαγιά το 1822. Το τεράστιο αυτό πολύπτυχο περιλαμβάνει 24 συνθέσεις, η μεγαλύτερη από τις οποίες απεικονίζει την Προσκύνηση του Αμνού κάτω στο κέντρο. Ανοιγμένο το πάνελ (φωτογραφία επάνω) έχει διαστάσεις 5,2 Χ 3,75 μ. Φωτογραφία κάτω το εξωτερικό τμήμα του πολύπτυχου.


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς

■ Λεπτομέρεια στο πρωτοσέλιδο και στην 3η, 4η, 5η και 14η σελίδα: Δεξιά και αριστερά από την Δέηση υπάρχουν δύο συνθέσεις με ομάδες αγγέλων που μοιάζουν να "σπάζουν" τη σιωπή και την επισημότητα της κεντρικής σκηνής, διατηρώντας συγχρόνως έντονα θρησκευτικό χαρακτήρα. Στα ενδύματα ενός από τους αγγέλους που τραγουδούν απεικονίζεται κεντημένη η μορφή του Χριστού και στους πίνακες διακρίνονται οι επιγραφές Melos laus Deo (=Υμνείτε τον Κύριον) Laudate eum in Corist et Organum (=Εν χορδαίς και οργάνω). Τα μουσικά όργανα απεικονίζονται με έμφαση και στην παραμικρή τους λεπτομέρεια. Στο αριστερό φύλλο, οκτώ άγγελοι δείχνουν απορροφημένοι από την μελωδία που τραγουδούν. Τα συνοφρυωμένα μέτωπα, τα ανοιχτά στόματα και τα βλέμματα συνθέτουν μία εικόνα με ζωντάνια ασυνήθιστη για τη φλαμανδική ζωγραφική. Η ουράνια φύση των μορφών αποδεικνύεται και από τα πολυτελή ενδύματα. Οι ξανθές κόμες στολίζονται με διαδήματα και οι χρυσοποίκιλτοι μανδύες συγκρατούνται από πολύτιμες καρφίτσες και κοσμούνται με γούνα ή πολύτιμους λίθους.

■ Σελίδες 8 & 9: Η σκηνή της Προσκύνησης του Αμνού περιστοιχίζεται από ομάδες αποστόλων, προφητών, ερημιτών και πολεμιστών του Χριστού. Οι Απόστολοι, ντυμένοι στα λευκά, και οι προφήτες με τα αντίστοιχα βιβλία, γονατίζουν. Πίσω τους διακρίνονται οι εκπρόσωποι της Εκκλησίας και το πολύχρωμο πλήθος όσων προσηλυτίστηκαν στον Χριστιανισμό. Στο βάθος, διακρίνονται πομπές μαρτύρων και παρθένων. Η σκηνή διαδραματίζεται σ' ένα τοπίο που εκτείνεται στο άπειρο και απεικονίζει τον Παράδεισο. 

■ Σελίδα 10. Μετά την επιβλητική εικόνα της Δέησης και την ουράνια μουσική των αγγέλων, υπάρχουν δύο αυθεντικές προσωπογραφίες, σε δύο μορφές απόλυτα γήινες, η γυμνότητα των οποίων, μετά από τόσο μεγαλείο και λάμψη, τονίζει την ευάλωτη ανθρώπινη φύση. Η Εύα και ο Αδάμ αποδίδονται σε αβαθείς κόγχες. Ο άντρας μοιάζει να κάνει ένα βήμα για να βγει έξω από τον περιορισμένο χώρο, σαν να πρόκειται για άγαλμα που ξαφνικά απέκτησε ζωή. Τα σώματα του Αδάμ και της Εύας πάλλονται από ζωή και οι καμπύλες τους διαγράφονται στο φως. Τα πρόσωπα είναι ανέκφραστα, απόμακρα, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις λεπτομέρειές τους. Τα μαλλιά, κάθε τρίχα των οποίων είναι ζωγραφισμένη ξεχωριστά, αποδίδονται τόσο ρεαλιστικά, ώστε δίνουν την εντύπωση ότι μακραίνουν.

 Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 21 Δεκεμβρίου 2023, αρ. φύλλου 1204.

Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ