11.1.20

ΟΔΟΣ: Φράουλες*


ODOS | efimerida tis Kastorias
ΟΔΟΣ 10.10.2019 | 1004

Η αρνητική εντύπωση που προκαλεί η απόφαση του δήμου Καστοριάς, της οποίας την πλήρη πολιτική ευθύνη επωμίζεται η ηγεσία του  δήμου και προσωπικά ο δήμαρχος κ. Ιωάννης Κορεντσίδης, για την διακοπή των απ’ ευθείας αναμεταδόσεων επιλεγμένων παραστάσεων όπερας της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης -κάτι που συνέβαινε από το 2013 ανελλιπώς, είναι αξιοσημείωτη.

Υπενθυμίζεται ότι με πρόσφατη απόφαση του Δ.Σ. της κοινωφελούς επιχείρησης του δήμου Καστοριάς "Ορεστιάς", αλλά στην ουσία με απόφαση του Δήμου Καστοριάς που έλαβε η πρόεδρος του Ν.Π., αρκετές ημέρες προηγουμένως, πέφτει η αυλαία της ΜΕΤ της Νέας Υόρκης για την Καστοριά για το 2019-2020.

Μια από τις ελάχιστες πόλεις στην Ελλάδα, που χάρη στην τόλμη αλλά και  στοιχειώδη πολιτική διορατικότητα των προηγούμενων δημοτικών αρχών (Χατζησυμεωνίδη & Αγγελή) και την θέρμη των φίλων της όπερας, είχαν την τύχη να προσφέρουν —όχι δωρεάν αλλά με ακριβό σχετικά εισιτήριο— στους οπαδούς του λυρικού θεάτρου στην Καστοριά, στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΤΕΙ.

Από κοινού με τα Μέγαρα Μουσικής Αθηνών, Θεσσαλονίκης, σε μεγάλους κινηματογράφους και σημαντικές θεατρικές  αίθουσες άλλων σημαντικών κατά κανόνα πόλεων της  ελληνικής περιφέρειας, είχε και η Καστοριά την τύχη να περιλαμβάνεται στον κύκλο των πόλεων που ενθαρρύνουν την ψυχαγωγία αξιώσεων αυτού του τύπου και υψηλού  επιπέδου. Χωρίς Πνευματικό Κέντρο, χωρίς αίθουσα θεάτρου, αλλά παρά ταύτα, το γεγονός πιστοποιούσε και αποτύπωνε κάτι το σημαντικό.

Περισσότερα από 26 εκατομμύρια εισιτήρια  πωλήθηκαν σε όλον τον κόσμο, από την έναρξη των ζωντανών αναμεταδόσεων όπερας το 2006. Περισσότερες από 2000 αίθουσες συνδέονται την ίδια στιγμή με την Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης σε περισσότερες από 70 χώρες.

Δεν είναι  λοιπόν τυχαίο ότι οι παραστάσεις αναμεταδίδονται σε όλο τον κόσμο και η Καστοριά ήταν  επίσης μια από τις τυχερές πόλεις που περιέλαβε ο “Αντέννα” στην Ελλάδα για την live απόλαυση, χάρη στην εξωστρεφή πολιτική των αρμοδίων στην Νέα Υόρκη· όπου  το λυρικό θέαμα υψηλού επιπέδου αποτελεί μορφή λαϊκής έκφρασης, ενώ ιδρύματα παγκόσμιας  εμβέλειας, ενδεικτικά The Neubauer Family Foundation και Bloomberg Philanthropies, είναι οι μεγάλοι χορηγοί για την παγκόσμια εκστρατεία πολιτισμού και κατανόησης των λαών, μέσα από την οικουμενική κληρονομία της υψηλού επιπέδου όπερας και τέχνης, που εξημερώνει τα ήθη. Η Καστοριά συμμετείχε έτσι σε μια Αμφικτυονία πόλεων του κόσμου. 

Αυτά όλα φιμώνονται όμως τώρα, μέσα από τον πρώτο κι’ όλας μήνα της θητείας της δημοτικής αρχή του κ. Ιωάννη Κορεντσίδη, με την "Ορεστιάδα" να αποκλείει την Καστοριά από την ΜΕΤ, τον Bloomberg, τα ίδρυμα Neubauer, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών κ.ο.κ. Χωρίς να καταβληθεί ούτε μισή προσπάθεια να συμβεί το αντίθετο, για κάτι που βρήκαν έτοιμο και στρωμένο. 

Χωρίς να είχαν προεκλογικά αποκαλύψει τις αποφάσεις διωγμού μιας ψυχαγωγίας δεκάδων πολιτών, που δεν ενοχλούσαν κανέναν και πλήρωναν κι’ όλας γι’ αυτήν. Οδοστρωτήρας η νέα δημοτική κατάσταση. Με το κενό που προκαλεί να μην αναπληρώνεται με οτιδήποτε ισοδύναμο.

Εκατόν πενήντα ευρώ (150) τον χρόνο, πλήρωνε είσοδο ένας Καστοριανός (180 € τον χρόνο το 2013 και το 2014), και κάθε άλλος θεατής από το Άργος Ορεστικό, τα χωριά αλλά και γειτονικούς νομούς, για να παρακολουθήσει τις δέκα παραστάσεις της σαιζόν, σε μία συχνά κρύα αίθουσα τον χειμώνα. Κι αν τις έχει παρακολουθήσει όλες, καθώς και τις τέσσερεις αναμεταδόσεις μπαλέτου από το Κόβεντ Γκάρντεν του Λονδίνου, τότε πλήρωσε 1.185 ευρώ!

Το αξιοπρόσεκτο γεγονός της παγωμένης αδιαφορίας και πολιτικής απάθειας,  αυτών που καταστρέφουν μια έτοιμη υποδομή ποιότητας, αυτών που πληρώνουν από την τσέπη τους οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι, είναι πως όχι μόνο δεν προηγήθηκε έρευνα ή διάλογος, αλλά  ότι (ακόμη χειρότερα) και μετά την απόφαση διακοπής, ύστερα και  από τις διαμαρτυρίες που ακούγονται,  με  πρωτοφανή για τα δημοτικά ήθη συμπεριφορά,  οι αρμόδιοι, ούτε και ο δήμαρχος Καστοριάς που ευαγγελίζεται πρόοδο, ποιότητα και αναγέννηση, δεν βρήκαν έστω και ένα φθόγγο εξηγήσεων. Απειρία ή υπεροψία;

Εξαιρείται ένας προφανώς βαλτός ανώνυμος, —βαλτός από την σημαία ή άλλους— που περιφέρει στο διαδίκτυο σαρκασμό και ειρωνείες δουλικά και υποτακτικά στην νέα κατάσταση.

Ήδη, δεν είναι λίγοι όσοι ισχυρίζονται ότι πρόκειται για ένα είδος... τιμωρίας ή εκδίκησης σε κάθε κριτική σκέψη. Ίσως ένα είδος πολιτιστικής ομολογίας των αρμοδίων. Παρά ταύτα όμως, θεωρείται δεδομένο ότι οι αντιδράσεις θα συνεχίζονται, πόσο  μάλλον που το Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019 ξεκινούν οι πρώτες αναμεταδόσεις.
Η νέα δημοτική κατάσταση, μάλλον ξεκινά στραβά.



Φωτογραφία: Άλμπρεχτ Ντύρερ (1471-1528) Η πτώση του ανθρώπου (1504), λεπτομέρεια χαλκογραφίας, 24.9 Χ 19.3 εκ., Αλμπερτίνα, Βιέννη. 


(*) -Ερώτηση: Ποιο είναι το αγαπημένο σας φρούτο; 
-Κορεντσίδης: Φράουλες!
[Από διαφήμιση της προεκλογικής εκστρατείας του κ. Ι. Κορεντσίδη σε τοπικά blogs, με τον τίτλο «Ο Γιάννης Κορεντσίδης αποκαλύπτεται»].


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 10 Οκτωβρίου 2019, αρ. φύλλου 1004.



1 σχόλιο:

  1. Souzi Lekka [fb]11/1/20

    Ας δώσουν τουλάχιστον μια πειστική εξήγηση γιατί; Αφού πληρώναμε κανονικά το εισιτήριο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.