23.7.20

ΙΩΑΝΝΗ ΣΚΟΡΔΑ: Αγαπητή ΟΔΟΣ



Η δημοτική αρχή θα επιβάλει αύξηση των δημοτικών τελών κατά 40% σε όλα τα νοικοκυριά για να καλύψει τις οικονομικές εκκρεμότητες κι ατασθαλίες των επιφανών -κατά τ’ άλλα- συμπολιτών μας. Ακολουθώντας πιστά την φράση «μαζί τα φάγαμε μαζί θα τα πληρώσουμε», λες και δημιούργησαν τα χρέη οι νοικοκύρηδες και οι καλοπληρωτές των λογαριασμών.



Αγαπητή ΟΔΟΣ,

Οφείλω να σου ομολογήσω πως το κύριο άρθρο σου στο φύλλο με αριθμό 1011 το οποίο κυκλοφόρησε στις 28 Νοεμβρίου μ’ επανέφερε στην κανονικότητα που γνώρισα και με την οποία ανατράφηκα. Στην ελληνική κανονικότητα της Καστοριάς κι όχι στην περίπου «επιβαλλόμενη», όπως ισχυρίζονται κατά την γνώμη μου όσοι υποστηρίζουν ότι η ελληνική εθνική ταυτότητα δεν είναι ενδιάθετη.

Αναφέρομαι στην ελληνική κανονικότητα της Καστοριάς κι όχι στην «επιβαλλόμενη», διότι μόνο για την Καστοριά μπορώ να γνωρίζω. Ενδεχομένως για κάποιες άλλες περιοχές η επιστημονική ανάλυση για τεχνητή ελληνική... νοημοσύνη να έχει κάποια βάση, μπορεί και όχι. Οι κάτοικοι εκείνων των άλλων περιοχών είναι σίγουρο πως γνωρίζουν πολύ καλύτερα από τον καθένα και από εμένα. Κανείς άλλος δεν μπορεί να γνωρίζει καλύτερα από τον ίδιο τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της αυτοδιάθεσης και της εθνικής καταγωγής του καθενός.

Η όλη αναφορά γίνεται με αφορμή το δελτίο τύπου που επιπόλαια, βιαστικά και με σημάδια άγνοιας της πραγματική αστικής ιστορίας της Καστοριάς, εξέδωσε το γραφείο τύπου του Δήμου Καστοριάς, κρίνοντας και χαρακτηρίζοντας την ομιλία που διοργανώθηκε την 2α Νοεμβρίου, ως «εξαιρετική» και «καθηλωτική». Άσε που αναρωτιέμαι από πότε τα δελτία τύπου των ΟΤΑ, δικαιούνται να προβάλλουν επιστημονικές αναλύσεις;

Αγαπητή ΟΔΟΣ, για να καταλάβουν και οι αναγνώστες σου, αποκλείω η νέα δημοτική αρχή να συναινεί σε ιστορικές κι εθνικοταυτοτικές ανακρίβειες. Αποκλείω να συνυπογράφει δηλαδή, πως στην πόλη της Καστοριάς διαμορφώθηκε η ελληνική ταυτότητα μετά την απελευθέρωσή της. Και ότι δεν προϋπήρχε από τα βάθη των αιώνων. Το «καθηλωτική» του κ. αντιδημάρχου, ίσως σημαίνει απλά… «βούλιαξα στο κάθισμα».

Διότι εγώ γνωρίζω για την απελευθέρωση των Ελλήνων Καστοριανών από τους Οθωμανούς κατακτητές. Ισχύει κάτι άλλο «καθηλωτικό» που μόνο οι μυημένοι και καθηλωμένοι γνωρίζουν; Και μάλιστα όλο αυτό το ιστορικό θεώρημα, ο δήμος Καστοριάς να το επικροτεί με φανφάρες και παρασημοφόρηση;

Για τους συντάκτες αυτού του δελτίου τύπου, που καθηλώθηκαν δεν υπήρξαν άραγε στην Καστοριά προσωπικότητες όπως ο Αθανάσιος Χριστόπουλος, ο Παναγιώτης Παπαναούμ και άπειροι άλλοι, οι οποίοι μάλιστα εξέδωσαν ελληνικά συγγράμματα και ποιήματα; Δεν γνωρίζουν τον Θωμά Μανδακάση και το έργο του;

Ούτε τους υπόλοιπους λόγιους αλλά και μερικών εκ των πρωτεργατών του 1821 όπως τους αδελφούς Εμμανουήλ, καταγόμενους από την Καστοριά και την συνοικία του Ντολτσό; Δεν τους έχουν ακούσει; Δεν τους γνωρίζουν; Δεν έχουν ακουστά τον Μανωλάκη τον Καστοριανό μεγάλο δωρητή ελληνικών γραμμάτων, παντού όπου υπήρχαν Έλληνες στην περίοδο της οθωμανικής καταπίεσης;

Κι αν υποθέσουμε πως τους γνωρίζουν, αν δεν αποδείχθηκαν κάπως επιπόλαιοι στις αντιδράσεις τους, διερωτώμαι γιατί συνεχίζουν να εθελοτυφλούν μπροστά στην στρέβλωση της ιστορικής πραγματικότητας, με διαφήμιση μιας μονοσήμαντης και εξαιρετικής ιστορικής ανάλυσης; Μόνο ως ανεξήγητη θα μπορούσε να μοιάζει η συγκεκριμένη δημοτική κίνηση.

Διότι υπάρχουν στιγμές που η σκέψη επιτρέπει πολλούς συνειρμούς και προβληματισμούς οι οποίοι περιπλέκονται πολύ περισσότερο, όταν συνειδητοποιεί κανείς τα εμπλεκόμενα πρόσωπα και την αναστάτωση που δημιουργούν, για λόγους που μόνοι οι ίδιοι γνωρίζουν. Τουλάχιστον για την πόλη της Καστοριάς και τους απογόνους οικογενειών που άντεξαν στον χρόνο και παραμένουν κάτοικοί της.

Κι αν αυτό το ιστορικό μπουρδούκλωμα πέρασε στα ψιλά των υπολοίπων εντύπων (και μη) μέσων της πόλης, προσωπικά ένιωσα πλήρη ικανοποίηση που το διάβασα μέσα από την εφημερίδα σου αγαπητή ΟΔΟΣ. Κάνοντας παράλληλα υπερήφανους όλους όσους «συνδιαμορφώνουν» την ύλη της έντυπης μορφής σου, αλλά και πολύ παραπάνω τους αναγνώστες σου.

Μάλιστα, στο ίδιο φύλλο σου ενημερώθηκα και για τον άκομψο τρόπο έκφρασης της εύλογης δυσαρέσκεια,ς ενός εκ των αντιδημάρχων της νέας δημοτικής αρχής. Αυτή την φορά του αντιδημάρχου Καθαριότητας και Καθημερινότητας, ο οποίος σε μία ανάρτηση του σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης, συνοδευόμενη από φωτογραφία που απεικόνιζε έναν σωρό από σακούλες σκουπιδιών περιμετρικά του κάδου ανακύκλωσης και με την γνωστή πλέον λεζάντα απόδοσης στρατιωτικού παραγγέλματος.

Το αξιοπερίεργο είναι αγαπητή ΟΔΟΣ, πως μέσα από την όποια «αγανάκτηση» θέλησε να εκφράσει ο αντιδήμαρχος κ. Λιάμης για τον τρόπο που αντιμετωπίζει μερίδα αδιάφορων συμπολιτών μας τις υποχρεώσεις των ίδιων των δημοτών, αποκάλυψε ότι στην δική του θεώρηση, ακόμα και τα ουσιώδη, κατευθύνονται από και προς τους τουρίστες! Θαρρείς πως οι τουρίστες είναι το Α και το Ω σε τούτη την πόλη, θαρρείς πως οι τουρίστες υπομένουν την καθημερινότητα της πόλης 24/7.

Θαρρείς πως πέρα από τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων, καφέ μπαρ και μαγαζιών εστίασης, δεν κατοικούν άλλοι σ’ αυτήν την πόλη, δεν κατοικούμε εμείς, και ότι δεν είναι πρόβλημα για εμάς οι γεμάτοι κάδοι και οι σωροί των σκουπιδιών!

Είναι αυτοί και μόνο αυτοί, κι όλα ενεργοποιούνται κι απενεργοποιούνται γύρω από τις συγκεκριμένες -τουριστικές κατά βάση- επαγγελματικές δραστηριότητες. Που για την οικονομία της έκτασης του κειμένου, καλό θα ήταν να μην γίνει αναφορά και στα τεράστια ποσά που χρωστάνε στον δήμο από την μη καταβολή δημοτικών τελών αλλά και στην ετοιμοθάνατη ΔΕΥΑΚ.

Και παρόλο που οι εν λόγω κλάδοι είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνοι για την τρέχουσα τραγική οικονομική κατάσταση των ταμείων του δήμου, η δημοτική αρχή θα επιβάλει αύξηση των δημοτικών τελών κατά 40% σε όλα τα νοικοκυριά για να καλύψει τις οικονομικές εκκρεμότητες κι ατασθαλίες των επιφανών -κατά τ’ άλλα- συμπολιτών μας. Ακολουθώντας πιστά την φράση «μαζί τα φάγαμε μαζί θα τα πληρώσουμε», λες και δημιούργησαν τα χρέη οι νοικοκύρηδες και οι καλοπληρωτές των λογαριασμών.

Ας φροντίσουν λοιπόν να επιληφθούν με κάθε νόμιμο τρόπο να εισπράξουν όσο το δυνατόν περισσότερα από τους μεγαλο-οφειλέτες των δημοτικών ταμείων και μετά θα μπορούσε να γίνει διαβούλευση για οποιαδήποτε αύξηση.

Με λίγα λόγια, ο δήμος φαίνεται διατεθειμένος να επιτρέπει στους δημότες του να μην πληρώνουν, αφού δεν υπάρχει ουσιαστική συνέπεια, στηριζόμενος σε πολίτες που πληρώνουν στην ώρα τους ως άλλα «χρήσιμα κορόιδα» κι οποίοι θα επωμιστούν –και- αυτό το βάρος.

Φτάσαμε στο σημείο λοιπόν αγαπητή ΟΔΟΣ, να υπάρχουν συμπολίτες που επιδεικτικά κι εσκεμμένα ΔΕΝ αποδίδουν τα δημοτικά τέλη και η δημοτική αρχή, χθες σήμερα και αύριο να κάνει διαχρονικά «πλάτες», αφού δεν τους «ενοχλεί» με κάθε νόμιμο τρόπο, φοβούμενη το πολιτικό κόστος. Με λίγα λόγια, ορισμένοι επιλέγουν συνειδητά να ζουν σε βάρος άλλων, σαν τα γνωστά παράσιτα. Χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σαφώς σ’ αυτήν την κατηγορία συμπολίτες που πραγματικά αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τις οφειλές τους. Και που φαντάζομαι ο δήμος τους γνωρίζει εξυπηρετώντας τους μέσω άλλων υπηρεσιών του.

Κι αν ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Καθημερινότητας αποκάλυψε πως το μεγάλο μέλημά του είναι η εικόνα που θα παρουσιάζει η πόλη κυρίαρχα και μόνο στους τουρίστες, από το ίδιο τουριστικό ιδανικό φαίνεται πως εμπνέεται κι ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Μουρατίδης.

Καθώς με δηλώσεις του στην έγκριτη δημοσιογράφο που είναι ταυτόχρονα και συμβασιούχος της νυν δημοτικής αρχής, αποκάλυψε -πέρα των σχετικών ανακοινώσεων για τις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιήσει ο δήμος Καστοριάς κατά την περίοδο των Χριστουγέννων αλλά και της Πρωτοχρονιάς- πως επειδή τα καρναβάλια συμπίπτουν με άβολες μέρες για τουρισμό (Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη), θα πραγματοποιηθούν και κάποιες επιπλέον εκδηλώσεις προ-καρναβαλικού χαρακτήρα το Σαββατοκύριακο -πριν τον αγιασμό των υδάτων της λίμνης, που παραδοσιακά ξεκινά το καστοριανό καρναβάλι. Προανήγγειλε δηλαδή την υποβάθμιση των καρναβαλιών; Απομένει να το δούμε.

Με αποκλειστικό κριτήριο, φυσικά την καλοπέραση των τουριστών. Προτιμούν δηλαδή, να ξεκινήσουν την χρονική παραποίηση ενός εθίμου που έχει τις ρίζες του στο βάθος του χρόνου, έχοντας ως μοναδική τους έννοια την ικανοποίηση των τουριστών.

Παράξενα πολιτιστικά παιχνίδια εις βάρος όλων των Καστοριανών και όλων αυτών που έχουν διασκεδάσει στο πέρασμα του χρόνου τις ίδιες «άβολες» για τουρισμό ημέρες, αλλά και διατήρησαν το ίδιο το έθιμο, αδιαφορώντας αν ταιριάζουν τους τουρίστες να παρακολουθήσουν την διασκέδαση των καρναβαλιστών. Έχοντας τότε, ως αποκλειστικό γνώμονα τον τόπο και την παράδοσή τους, την διασκέδασή τους και όχι αν ικανοποιούν τους όποιους τουρίστες. Εκτός κι’ αν ο αρμόδιος αντιδήμαρχος δεν έχει εμπειρία από το καστοριανό καρναβάλι.

Που αν το επιθυμείς κι εσύ αγαπητή ΟΔΟΣ να ειπωθούν αλήθειες, οι μόνοι που ωφελούνται από την παρουσία των τουριστών κατά το τριήμερο των καρναβαλιών είναι οι προαναφερθέντες μεγαλο-οφειλέτες των κλάδων που απασχολούνται γύρω από τον τουρισμό. Οι οποίοι σε συνδυασμό με την εκάστοτε αντιδημαρχία Πολιτισμού, φαίνεται να μην μπορούν να εκμεταλλευτούν τουριστικά την πόλη τα υπόλοιπα 53 σαββατοκύριακα του έτους, αλλά έχουν πείσει για τις προθέσεις τους επιχειρώντας την παραχάραξη του εθίμου. Ακόμα και με αλαφροΐσκιωτες ιδέες μεταφοράς της παρέλασης -προς χάριν των τουριστών και των επαγγελματιών- στην Νότια παραλία (!).

Αγνοώντας την ιστορία της πόλης σαν άλλοι ιστορικοί μυημένοι και καθηλωμένοι. Και που θα τους ήταν χρήσιμο αγαπητή ΟΔΟΣ, να γνωρίζουν πως δεν θα περάσει χωρίς αντίλογο ακόμη μία «αποκαστοριοποίηση» της πόλης.

Ιωάννης Σκόρδας

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 12 Δεκεμβρίου 2019, αρ. φύλλου 1013

Σχετικά:

2 σχόλια:

  1. Ανώνυμος24/7/20

    Όλη αυτή η επίπλαστη εντύπωση και ιδέα για την στερνή διαμορφωθείσα εθνική συνείδηση της περιοχής κατόπιν της απελευθέρωσης από τον Ελληνικό Στρατό, καταρρίπτεται ευκόλως μιας και η Ελληνική παρουσία στην περιοχή αποδεικνύεται διαχρονικά έστω και με αλλόφυλα γλωσσικά ιδιώματα.
    Θα ήταν άκρως θεμιτό, ο δήμος-φορολογούμενοι αντί να τροφοδοτεί το ελλειμματικό ενυδρείο, να δημιουργήσει στον ίδιο χώρο καταργώντας το γελοίο ενυδρείο με τις πλατίκες, ένα μουσείο ιστορίας της Καστοριάς με θεματικές ενότητες απαρχής της ανθρώπινης εμφάνισης μέχρι και τις μέρες μας.
    Παράλληλα την διοργάνωση Πανελλαδικών εκδηλώσεων και ημερίδων καλώντας όλους τους μορφωτικούς ακολούθους των πρεσβειών και τις ξένες αρχαιολογικές αποστολές. Αλλά για να δημιουργήσεις κάτι τέτοιο πρέπει να έχεις όραμα αλλά που.....
    Ααα, μιάς και το θυμήθηκα πού βρίσκεται η ανακαλυφθείσα πινακίδα του οικισμού στο Δισπηλιό που είχε ανακαλύψει ο μακαρίτης; Θέλει να μας αποκαλύψει η κα προϊσταμένη Σκρέκα ή κωλύεται από την υπηρεσία της για την οποία ( υπηρεσία...) αποτελεί επτασφράγιστο μυστικό και απόρρητο!!!
    Δεν νομίζουν κάποτε όλοι αυτοί οι αρμόδιοι ότι χρυσοπληρώνονται για να υπηρετούν το συμφέρον του φορολογούμενου και ο οποίος θέλει να βλέπει και να επισκέπτεται την πολιτιστική του κληρονομιά η οποία είναι και η πινακίδα του Δισπηλιού....

    Έρρωσθε και εκάς οι βέβηλοι

    Δημήτριος Αγιασοφίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος24/7/20

    Ιωάννη μην ανοίγετε τα μάτια στους Καστοριανους, αφήστε τους να είναι πρόβατα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ