"Εμπνέει ο... νέος δήμαρχος Καστοριάς"
«Δράττομαι λοιπόν της ευκαιρίας δοθείσης
και της ενεστώσης αφορμής, να συγχαρώ τους άοκνους
και ανυποχώρητους ενημερωτάς μας.
Διότι χάρη στο ρεπορτάζ αποκαλύφθηκε ο εμπνευστής»
Αγαπητέ κ. Μπαϊρακτάρη,
Είδα την φωτογραφία, φωτομοντάζ κι αυτή, όπως εκείνη (*) στο γραφείο λειτουργού της Δικαιοσύνης για την «εθιμοτυπική επίσκεψη») και αρχικά έμεινα χωρίς φωνή. Μετά όμως, αφού διάβασα και το κείμενο (λεζάντα) κατάλαβα ότι κανονικά μου ταίριαζε η ακινησία. Πάγος. Σκέτος πάγος.
Διότι τόσο πολύ, ασκείται η αμείλικτη κριτική στα έργα του σημερινού δημάρχου από τα sites της ενημέρωσής μας, που με την φωτογραφία αυτή, αλλά και τη λεζάντα τον καθιερώνουν πια, ως εμπνευστή μας.
Είχα μείνει βλέπεις στα παλιά που γνώριζα —σκέφθηκα. Ενώ ο κόσμος άλλαξε. Την προηγούμενη τετραετία είχαμε τον νέο-νέο Ανακρέοντα.(**) Τώρα έχουμε τον influence της Καστοριάς. Που είναι και της μόδας. Και ετούτη την φορά, νομίζω ότι αμήχανα θα αισθάνθηκε ο τιμηθείς.
Ύστερα όμως, για να πω την αμαρτία μου "την είδα" —που είναι φράση της μόδας, πιο καχύποπτα. "Βγάζει τόσο πολύ μάτι" αυτό το λιβάνισμα περί έμπνευσης, που μάλλον το αντίθετο συμβαίνει. Για το κίνητρο μιλάω. Μπορεί να είναι μια πρώτη μπηχτή —σκέφθηκα— και τσάμπα αμφισβήτησα το αμείλικτο του δημοσιογραφικού ελέγχου. Μια μπηχτή για το πώς μπορεί η ειρωνεία να μοιάζει με εγκώμιο. Ανάλογα άλλωστε κατέληξε και το εγκώμιο στον νέο-νέο Ανακρέοντα.
Πάντως έψαξα λίγο περισσότερο την ουσία. Έμαθα ότι την εικαστική αυτή παρέμβαση που προέρχεται από κίνηση πολιτών του facebook που θέλησε να δώσει μια πολύχρωμη νότα στον σκαλόδρομο της οδού Απολλωνιάδος, κάποιοι έκριναν ότι άξιζε να την ταυτίσουν με τον δήμαρχο Καστοριάς.
Πεζόδρομους βάφει κόκκινους ο Μπακογιάννης στην Αθήνα; Πολύχρωμους τους τενεκέδες εμπνέει ο δήμαρχος Κορεντσίδης στην Καστοριά. Και έτσι τιμά το σχόλιο για την μεγάλη προσπάθεια του —ειδικά στο νοικοκυριό (των άλλων) στον Δήμο.
Το μήνυμα είναι ότι συγκινήθηκε τόσο πολύ η ομάδα των συμπολιτών από το νοικοκύρεμα του δήμου και την προσπάθεια την καλή του δημάρχου μας πρωτίστως, ώστε ανήμερα την Κυριακή 28 Ιουνίου, παραμονή των Αγίου Πέτρου και Παύλου των πρωτοκορυφαίων Αποστόλων, εμπνευσμένοι και άναυδοι, πραγματοποίησαν την συγκεκριμένη εικαστική δράση, βάφοντας (και όχι ζωγραφίζοντας) πολύχρωμους τους τενεκέδες με εντυπωσιακό το αποτέλεσμα! Μεγάλα έργα. Σκέφθηκα. Και είναι μόνο η αρχή.
Δράττομαι λοιπόν της ευκαιρίας δοθείσης και της ενεστώσης αφορμής, να συγχαρώ τους άοκνους και ανυποχώρητους ενημερωτάς μας. Διότι χάρη στο ρεπορτάζ αποκαλύφθηκε ο εμπνευστής. Αλλά και για το ύφος όπως και προπαντός το μέτρο και την σεμνότητα των αμείλικτων κρίσεών τους. Πόσο πιο διακριτικά θα μπορούσαν να τα γράψουν όλα αυτά;
Διότι αν αναλογισθώ, ότι θα μπορούσαν —θεωρητικά πάντα— να γράψουν πώς οι τενεκέδες βάφτηκαν πολύχρωμοι από μόνοι τους εμπνευσμένοι και οι ίδιοι (οι τενεκέδες εννοώ) από την μεγάλη προσπάθεια για το νοικοκύρεμα του δήμου μας —και όμως δεν το έπραξαν—τότε εύγε στο σθένος τους να αντισταθούν στον πειρασμό. Λίγο το έχεις μήπως; Ή μήπως θα είχαν άδικο;
Πόσο μάλλον που αν δεν ήταν τόσο σεμνοί και ταπεινοί, θα πρόσεχαν ότι οι τενεκέδες κάνουν συχνά θόρυβο. Ενίοτε χτυπιούνται από μόνοι τους. Ενίοτε και από άλλους. Μερικές φορές μάλιστα ο θόρυβος σε κάνει να καταλαβαίνεις ότι άρχισαν τα όργανα.
Ευχαριστώ.
Ένθερμος Αναγνώστης σου
(*) Δελτίο τύπου του νυν δημάρχου Καστοριάς, ακριβώς πριν έναν χρόνο, συνοδεύτηκε από... φωτογραφία-κολάζ. Μία φωτογραφία ενωμένη με μία άλλη, που απεικόνιζε και ένα άλλο πρόσωπο, έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να δίνει την εντύπωση ότι υπήρξε συνάντηση δύο ανδρών, ενώ στην ουσία οι δύο φωτογραφίες ήταν άσχετες μεταξύ τους. [Σχετικά "εδώ"]
(**) «Νέος-νέος». Υπενθυμίζεται ότι δημόσια αφιερώθηκε ποίημα στον προηγούμενο δήμαρχο Καστοριάς κ. Ανέστη Αγγελή, ως «νέο-Ανακρέοντα», ενώ είναι γνωστό ότι ο Αθανάσιος Χριστόπουλος χαρακτηρίστηκε «Νέος Ανακρέων» από τον Γεώργιο Σακελλάριο. Στην συνέχεια οι δημοτικές αφιερώσεις έγιναν εξυβρίσεις και απειλές. Το τέλος όμως ήταν αίσιο για τον αφιερωτή. Η ιστορία αυτές τις ημέρες επαναλαμβάνεται, με τον νυν δήμαρχο [σχετικά "εδώ"]
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 2 Ιουλίου 2020, αρ. φύλλου 1037.
Η φωτογραφία με το σχετικό "ρεπορτάζ" αναρτήθηκε σε δύο γνωστά blogs της Καστοριάς.
Σχετικά:
Άσπρα κοράκια ,μαύρα κοράκια κρακρακρα....Ποιητής φανφάρας
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ αν ήμουν Εθνική Τράπεζα, θα μετακομιζα απ' τη ντροπή μου....
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι άδειοι τενεκεδες κάνουν θόρυβο λέει η παροιμία...
ΑπάντησηΔιαγραφήΛυπάμαι που δεν ζω μόνιμα και αφετέρου επισκέπτομαι αραιά και που την τενεκεδούπολη. Αλλοιώς, κατεβαίνοντας ή και ανεβαίνοντας με τα πόδια ξημερώματα στην Καλλιθέα θα είχα "συμμετάσχει" στο... δρώμενο. (Οι κλωτσιές στην Τέχνη δεν απαγορεύονται- ακόμα...- θαρρώ).
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίστε τυχερός που δεν ζείτε μόνιμα εδώ. Σε αυτή τη σκοτεινή πόλη.
ΔιαγραφήΑισθητική. Πήγε στον πάτο της λίμνης, με τους κύκνους-ζαρντινιέρες, τράβηξε κατά τον βάλτο του ουρανού, αναλήφθηκε με τη νεοκίτς "χριστιανική" εγκατάσταση που προσβάλλει το φεγγάρι, με τους τενεκέδες, με τους τενεκέδες, με τους τενεκέδες, κατεβαίνει, ανεβαίνει, οδός άνω κάτω μία και ωυτή στην πόλη αυτή. Εξακολουθώ να ντρέπομαι που ζω εδώ. Παρακαλώ να είστε ευγενικοί, και ευπρεπώς λυπημένοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΔΟΣ: Το παζλ μιας κρίσης
Διαγραφήhttp://www.odos-kastoria.gr/2016/10/blog-post_9.html
Από ανθρώπους που γέμισαν την πόλη τενεκέδες τι περιμένετε; Να υμνήσουν ιδιοφυΐες;
ΔιαγραφήΌλο και περισσότεροι βροντοφωνάζουν: "ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΠΟΥ ΖΩ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ"!
ΔιαγραφήΠότε πρόλαβε να τα κάνει όλα να μην πω τι.... Είναι απορίας άξιο. Γεννάται το εξής ερώτημα ήταν καλά πριν γίνει έτσι..
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει κάποια σχέση μεταξύ του κυρίου της φωτογραφίας και των αντικειμένων πού βρίσκονται στην σκάλα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαί και τα δύο διακοσμητικά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιακοσμητικά και άχρηστα.
ΑπάντησηΔιαγραφή