28.6.23

Το Σκάκι

 

ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς

Το 2020 όταν θάβαμε νεκρούς, πληρώναμε για το "μπράντιγκ". Λίγο αργότερα εξαφάνισαν αμέσως εκείνα τα εκπληκτικά hashtag του δήμου περί covid-free. Πάνε και τα βίντεο από ντρομς για εσωτερική κατανάλωση, τα καραβάκια, τα glamorous και τους «διάσημους» Καστοριανούς που μιλούσαν on cam για τον... παράδεισο που ζούμε.


“branding”


■ Είχα ενημερώσει τον εκδότη της εφημερίδας ότι, δεν θα έστελνα κείμενο αυτή την εβδομάδα λόγω υποχρεώσεων. Κι έτσι χαλαρά έπινα το απογευματινό καφεδάκι μου μετά μουσικής. Φουριόζικη μπήκε η κολόνια τους στο σαλόνι και την ακολούθησαν τα γελάκια τους. Τελευταίες εισήλθαν και τα κορίτσια μου. Ντυμένες με τα καλά τους, κραγιόν ροζ απαλό, τα γούνινα παλτά τους και στα χέρια τα κεράσματα. Η θεία Τζένη (Γιαννούλα την φωνάζαμε αλλά μετά το Καστοριά-Κόμο το άλλαξε σε Τζένη) και η μαμά η οποία δεν το άλλαξε, ιταλοφέρνει, Ματίνα. 
«Σε ποιάς το πρεμεντί πάτε;». 
«Στο μπρα ντε φερ του δημάρχου πάμε» πετάχτηκε πρώτα η θεία, πριν πρόλαβω να ρωτήσω, έκπληκτη, διορθώνει η μαμά «Τζένη, στο μπράντυ του δημάρχου πάμε». 
Προσπαθώ να πνίξω τα γέλια μου αλλά με κατάλαβαν, «κάτι από "μπρα" αρχίζει» είπε η μαμά. «Μπράντινγκ θα εννοείται»... «ναι σ’ αυτό» με μια φωνή και οι δυο.
Τις καλόπιασα να καθίσουν λίγο να μου εξηγήσουν, να τους εξηγήσω επειδή ήταν και βιαστικές.

■ Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Ρήμος καλούσε όποιον πολίτη ήθελε να παρευρεθεί στην εκδήλωση της αντιδημαρχίας σε γνωστό ξενοδοχείο για την παρουσίαση του νέου τουριστικού branding της Καστοριάς. Αυτό (το brand) υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τους συμβούλους της εταιρείας Wise Ram και προέκυψε, μετά από έρευνα τους τελευταίους μήνες, του δήμου με φορείς και επαγγελματίες του τουρισμού της πόλης μας. Έτσι μας πληροφορούν στο δελτίο τύπου. 

■ Τώρα πια καταλαβαίνουμε όλοι, τί έλειπε από την Καστοριά, το branding, η επωνυμία ελληνιστί. Το «Καστοριά» από μόνο του δεν έλεγε κάτι, ήθελε κι επώνυμο. Ένα «μπράντυ».

■ Μια εκδήλωση της αντιδημαρχίας Τουρισμού του δήμου Καστοριάς, επώνυμη όχι σαν τα ανώνυμα δημοτικά έγγραφα που αναρτούν στη Διαύγεια του δήμου οι "ώρα για δουλειά" για δουλειές που δίνουν. Ουπς, ξέφυγα, σόρυ.

■ Τον Αύγουστο του 2020 λοιπόν, ο δήμαρχος κ. Κορεντσίδης ανέθεσε στην ιδιωτική εταιρεία Wise Ram από τη Θεσσαλονίκη που ειδικεύεται σε διαφημιστικές υπηρεσίες να «επιμεληθεί την κατάρτιση και υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης» της Καστοριάς. 

■ Για να ξαναθυμηθούμε τα γεγονότα πριν τον Αύγουστο:

■ Στα μέσα του Μαρτίου 2020 έρχεται και στην Ελλάδα η παγκόσμια πανδημία του κορωνοϊού. Η κυβέρνηση κλείνει τα πάντα και πριν από όλη την χώρα, στην Καστοριά. Lockdown και τα κρούσματα και οι νεκροί φέρνουν το νομό μας πρώτο σε όλη την Ελλάδα. 

■ Τέλη Ιουνίου η χώρα αρχίζει δειλά να επανέρχεται αλλά όχι στην πρότερη κατάσταση. 




■ Μέσα σε αυτό το τοπικό κλίμα του φόβου, της αρρώστιας και του θανάτου, ο δήμαρχος Καστοριάς  κρίνει ότι αυτό που χρειάζεται η πόλη είναι μία διαφημιστική εταιρεία να την διαφημίσει. Όχι γιατρούς και νοσοκομεία αλλά τουρισμό. Ενώ ο τουρισμός δεν είχε ξεκινήσει ούτε στα νησιά και στις καλοκαιρινές τουριστικές περιοχές. 

■ Πληρώσαμε 6.000,00 ευρώ γι’ αυτή την έκθεση. Αναλυτική έκθεση του στρατηγικού σχεδιασμού της τουριστικής ανάπτυξης ώφειλαν να παραδώσουν στον δήμαρχο μέχρι τα τέλη του 2020. 

■ Ποιος δεν θυμάται εκείνο το «#Δήμος Καστοριάς #Kastoria_covid_free»;

■ Δύο χρόνια μετά, το Μάρτιο του 2022 με την πανδημία να συνεχίζει αλλά με μία καλύτερη εικόνα, ο δήμος Καστοριάς αναθέτει στην ίδια ιδιωτική εταιρεία την «ενεργή παρουσία του Δήμου Καστοριάς στα ψηφιακά μέσα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης». 

■ Τότε πληρώσαμε το ποσόν των 8.680,00 €.

■ Τον ίδιο μήνα αναθέτει ο δήμαρχος στην ίδια εταιρεία, Wise Ram, την εκπόνηση μελέτης «Εφαρμογή στρατηγικής επωνυμίας “branding” για την περιοχή της Καστοριάς». 

■ Ξανά-πληρώσαμε, 23.746,00 €. Αυτή θα παρουσιαστεί τώρα.

■ Τον Οκτώβριο του 2022 αναθέτει στην ίδια ιδιωτική εταιρεία την τουριστική προβολή της Καστοριάς σε τοπικά, πανελλαδικά και... παγκόσμια ΜΜΕ και η εταιρεία στέλνει στην Καστοριά, στο Νυμφαίο και στο Βελβενδό δύο γάλλους bloggers. Πληρώσαμε 3.500,00 € για την Καστοριά.

■ Τελικά αυτό το branding μας κόστισε συνολικά 41.926,00 €.
.......................................................................

■ Επειδή είδα ότι, τις πίκρανα πολύ και τους σερβίριζα γλυκό, μπας και γλυκαθούμε, βλέπουμε ξαφνικά να περνούν στο δρόμο, μία κατσίκα με τα κατσικάκια της. Ανοίγουμε το παράθυρο σαστισμένες. 
«Τί είναι τούτο;»...
«Μηρυκαστικά, κοριτσάκια μου».

■ Έχουμε να δούμε μέχρι τις εκλογές του Οκτωβρίου, πάμπολλα. Αφού δεν έχουν έργα να μας δείξουν, θα μηρυκάζουν τα καρναβάλια. 

■ Δεν πά ‘ναι εκατοντάδες χρόνια το Καστοριανό Καρναβάλι, αυτός τώρα το έφτιαξε, το 2023.

■ Καμία σχέση η ανάγκη των ανθρώπων για ξεφάντωμα και διακοπές μετά τα 3 χρόνια πανδημίας και θανάτου, καμία σχέση το τριήμερο, καμία σχέση η φτώχια, η ανεργία, και η έλλειψη κοινωνικότητας καθώς η συμβίωση με τις αρκούδες έγινε σήμα κατατεθέν.

■ Θα αναμασούν συνέχεια το branding (θα το ψάχνουμε) και τα καρναβάλια. 

■ Για να μην βλέπουμε και τα βραβεία του διπλανού δημάρχου, του Άργους Ορεστικού, για τα έργα που έχει φτιάξει και φτιάχνει. Ανάμεσα σε 130 δήμους και 350 υποψηφιότητες έλαβε ένα χρυσό και τρία ασημένια βραβεία.

■ Και τώρα ας φάμε το γλυκάκι μας και ας απολαύσουμε την ερημιά του δρόμου μας και την σκοτεινιά της πόλης μας. Να πιούμε κι ένα brandy. 
 
Καληνύχτα Καστοριά
Όπου κι αν πίνεις brandy.


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 19 Ιανουαρίου 2023, αρ. φύλλου 1158.
Η συντάκτρια της στήλης επιθυμεί να διατηρεί την ανωνυμία της.

Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:

3 σχόλια:

  1. Ανώνυμος28/6/23

    Τέτοιοι βόιδαροι που είναι οι καστοριανοί τέτοιους ψηφίζουν…..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Sultana Zorpidu [fb]28/6/23

    Ο μεγαλύτερος αντίπαλος του Κορεντσίδη είναι ο εαυτός του ο ίδιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αντιεμβολιαστής;28/6/23

    Όλοι με μάσκα, ένας χωρίς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ