9.7.23

ΟΔΟΣ: Όρθιο Κόππα


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 26.1.2023 | 1159

Ένας κόμβος  | ένας κόμπος  |  μια τρύπα στο νερό  |  καθρέφτη καθρεφτάκι μου  |  κι ένας πελαργός


Είναι φανερό ότι όλα αυτά εκδηλώνονται σε βροχερό και ολισθηρό, κρύο καιρικό περιβάλλον, και παρά το γεγονός ότι τυπικά η πόλη βρίσκεται στην καρδιά του παγερού χειμώνα, μια σπίθα δείχνει να ανάβει τα προεκλογικά προσανάμματα. 


Η έναρξη της δημοτικής προεκλογικής περιόδου για την πόλη της Καστοριάς, όπως τουλάχιστον δείχνουν τα γεγονότα, συνέπεσε με το μετεωρολογικό τέλος (;) του παρατεταμένου Φθινοπώρου. Αφού με βάση τις προγνώσεις, τις ημέρες που κυκλοφορεί το φύλλο, προβλέπονται ακόμη και χιονοπτώσεις. 

Καθώς εν τω μεταξύ η θερμοκρασία του ατμοσφαιρικού αέρα έπεσε αρκετά και σημαντικές βροχές πήραν την θέση της παρατεταμένης ανομβρίας και ηλιοφάνειας, δεν πέρασε απαρατήρητο το γεγονός ότι τις μέρες αυτές επέλεξε η δημοτική αρχή του κ. Ιωάννη Κορεντσίδη να πραγματοποιήσει ένα «δυναμικό» ντεμπούτο δημοτικών εργασιών.

Αρχικά με την απομάκρυνση των φωτιστικών στον κόμβο του διοικητηρίου και με την έναρξη των σκαπτικών έργων για την διαμόρφωση του κόμβου στην ίδια περιοχή. Υπό το βλέμμα του γλυπτού «Αρλεκίνος», η τύχη του οποίου αρχίζει να διαγράφεται αμφίβολη, ύστερα από την κατά σύμπτωση (;) αδόκητη πολεμική που δέχθηκε πρόσφατα η καλλιτεχνική δημιουργία ως… απολειφάδι των δυτικών αντιλήψεων στην καθ’ ημάς Βαλκανική. Που θα εμποδίσει την παγκόσμια (!) αναγνώριση της… οικουμενικής μοναδικότητας (!) του καστοριανού καρναβαλιού από την Unesco. 

Έτσι, ύστερα από πολλούς μήνες εξοικείωσης των οδηγών αλλά και των πεζών στην δύσκολη συνύπαρξη τους στην συμβολή των λεωφόρου Κύκνων και οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου, που έγινε χωρίς προσομοίωση, λόγω της διακοπής λειτουργίας των σηματοδοτών, στο τέλος έπιασαν δουλειά τα… μηχανήματα. Ταυτόχρονα σχεδόν και με τα αντίστοιχα έργα να αρχίζουν στον κόμβο της Ορεστείων προς την Καλλιθέα και την έναρξη των εργασιών αναμόρφωσης αυτής της παραλιακής ζώνης (στο μέτωπο της οδού Ορεστείων) ο δήμος Καστοριάς δείχνει να ξυπνά. Από τον λήθαργο της οκνηρίας. Κάτι επιτέλους κινείται, σε επίπεδο… κόμβων. 


* * *


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς


Αλλά η περίπτωση της Καστοριάς, έχει τα δικά της χαρακτηριστικά. Αφού όλα αυτά, σε κομβική εποχή, με κόμβους συμβαίνουν σε μια πόλη, στην οποία έφτασε το χτένι στον... κόμπο. Σε Δήμο που δεν παρουσίασε το παραμικρό όλα αυτά τα ενδιάμεσα χρόνια.



* * *

Στ’ αλήθεια, κάπως ασυνήθιστη εποχή του χρόνου, διάλεξαν οι κρατούντες για να ξεκινήσουν τα συγκεκριμένα δημοτικά έργα. Προκαλώντας λάσπες και κυκλοφοριακή αναστάτωση κυρίως στους πεζούς. Όταν πέρασαν 3,5 χρόνια περίπου χωρίς να ανοίξει… ούτε μια τομή σε άσφαλτο για την κατασκευή έργου στην πόλη της Καστοριάς. 

Βέβαια δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο στους εκλεγμένους, αγρό να αγοράζουν στο μεγαλύτερο μέρος της θητείας τους και να επιλέγουν το τελευταίο χρονικό στάδιό της, και πιο ειδικά την έναρξη της προεκλογικής χρονιάς, που σίγουρα αποτελεί κομβικό σημείο για τους ίδιους. Προκειμένου να εκτελέσουν έργα και να κερδίσουν εντυπώσεις ή να διατηρήσουν την προτίμηση των ψηφοφόρων. Να μπορούν να υποστηρίξουν ότι... «ομιλούν τα έργα» τους!

Αλλά η περίπτωση της Καστοριάς, έχει τα δικά της χαρακτηριστικά. Αφού όλα αυτά, σε κομβική εποχή, με κόμβους συμβαίνουν σε μια πόλη, στην οποία έφτασε το χτένι στον… κόμπο. Σε Δήμο που δεν παρουσίασε το παραμικρό όλα αυτά τα ενδιάμεσα χρόνια. Όπως βεβαίως και τα προηγούμενα πριν την δημοτική αρχή Κορεντσίδη. Σε μια πόλη που βρίσκεται σε απόσταση ούτε 10 χιλιομέτρων από την έδρα του δεύτερου σε πληθυσμό Δήμου της περιοχής, του Άργους Ορεστικού δηλαδή. 

Όπου έχοντας από μήνες προηγουμένως «καθαρίσει» με την παράδοση των οδικών κόμβων και τις αναδιαμορφώσεις περιοχών, έχουν ξεκινήσει και τα έργα για δημοτικό κολυμβητήριο. Και όπου για παράδειγμα το περασμένο Σαββατοκύριακο, τις ώρες που εδώ στην Καστοριά τα προεκλογικά κομπρεσέρ δούλευαν… ασταμάτητα, εκεί επί συνεχόμενες νύχτες στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων του Πολιτιστικού Κέντρου Άργους Ορεστικού, που διαθέτουν από πολλά χρόνια προηγουμένως, απολάμβαναν θεατρική παράσταση. 

Και όλα αυτά, πολύ κοντά στην Καστοριά, χωρίς τυμπανοκρουσίες και την διαφήμιση των πλατφορμών της «ενημέρωσης». Που διαθέτει ως παρακρατικούς βραχίονες η πόλη της Καστοριάς και συντηρούν οι εκλεγμένοι της. Και που μόνιμα δηλώνουν άναυδα από τις μεγάλες επιτυχίες της δημοτικής αρχής. Χωρίς να προβάλλουν για αντιστάθμισμα, ούτε ένα (ούτε ένα) αρνητικό. 

Πάντως με όλο αυτό το σκηνικό να διαμορφώνεται, σε μια Καστοριά στην οποία εκτός από τις παραλιακές ζώνες που κάτι φαίνεται να κινείται, έστω και αργά. Και να εγκαινιάζει μια παρατεταμένη προεκλογική, περίοδο για ορισμένους, φιέστα για κάποιους άλλους. Στη διάρκεια της οποίας όχι ο στρατηγός άνεμος – όπως υποστήριζε κάποτε ο Βύρων Πολύδωρας στην «αλησμόνητη» περίοδο διακυβέρνησης Κώστα Καραμανλή, αλλά ο στρατηγός καιρός, ο στρατηγός πρόωρες βουλευτικές εκλογές και άλλοι αστάθμητοι παράγοντες θα κρίνουν πολλά από τα γεγονότα που θα ακολουθήσουν. 

Έτσι επιβεβαιώνεται η υποψηφιότητα Ιωάννη Κορεντσίδη. Που θεωρείται πλέον δεδομένη, παρά το γεγονός ότι κάποιοι έως μερικούς μήνες προηγουμένως αμφισβητούσαν ακόμη και την δυνατότητα να συγκροτήσει ψηφοδέλτιο. Δε έχει επιβεβαιωθεί ακόμη η ήδη —λίγο πριν τα Χριστούγεννα— ανακοινωθείσα ελέω πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης υποψηφιότητα του απόστρατου κ. Γρηγορίου Γρηγοριάδη. Ο οποίος διετέλεσε σύμβουλος του περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας κ. Γεωργίου Κασαπίδη. Και τους τελευταίους μήνες κυριολεκτικά οργώνει με τις φωτογραφικές παρουσίες του την επικαιρότητα. Στα περισσότερα, αν όχι σε όλα τα γεγονότα και άλλα events. Ώστε να συζητείται σταθερά από τους κατοίκους της πόλης. Μεταξύ άλλων και για το γεγονός ότι ο ίδιος, φέρεται να συνδέεται περισσότερο με τον Δήμο Άργους Ορεστικού. 


* * *


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς


Και να απομένει ύστερα απ’ όλα αυτά να ξεκινήσει επιτέλους και ο δημόσιος διάλογος, —αντίλογος. Όλων αυτών που ακούγονται ότι κινούνται προς την κατεύθυνση του Σκαπέρδειου Δημοτικού Μεγάρου. Για να σώσουν τον τόπο από τους σωτήρες του. Ύστερα από μια μακρά περίοδο, πολλών ετών απόλυτου (στην κυριολεξία) Τίποτε, που φιλοτεχνήθηκε από δημοτικές και περιφερειακές αρχές του επίσης Τίποτε.



* * *

Από την περασμένη Δευτέρα, προστέθηκε πλέον και τρίτη εναλλακτική. Όπως η υποψηφιότητα του κ. Τρύφωνα Πολυγιάννη που ανακοινώθηκε αρκετά πανηγυρικά και οπωσδήποτε δημόσια. Ο ίδιος διετέλεσε πριν από μερικά χρόνια προηγουμένως δημοτικός σύμβουλος και αντιδήμαρχος μάλιστα επί των Οικονομικών στην περίοδο δημαρχίας Εμμανουήλ Χατζησυμεωνίδη. 

ώρα στην επίσημη πρεμιέρα της υποψηφιότητάς του, δήλωσε ότι είναι η εμπειρία του αλλά και τα προβλήματα του τόπου που τον εμπνέουν. Και σφυρηλατούν. Αυτόν και τους συνεργάτες του. Που όπως και ο κ. Γρηγοριάδης για την ώρα τους κρατεί κρυφούς και δεν ανακοινώνει. Όπως ακριβώς διατηρεί την ανωνυμία τους και ο Ιωάννης Κορεντσίδης. Όχι βέβαια τους αιρετούς, αλλά τους  ειδικούς συμβούλους του που προσλαμβάνει. Όλοι τους είναι ανώνυμοι στην Διαύγεια του δήμου. «Ώρα για Δημοκρατία».

Σε αυτά πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη και ένα ακόμη γεγονός. Ότι υφέρπει από μήνες η φήμη για αυτόνομη υποψηφιότητα ως προς το αξίωμα τού δημάρχου Καστοριάς και την δημιουργία συνδυασμού, εκ μέρους του προέδρου του Συνδέσμου Γουνοποιών κ. Αποστόλου Τσούκα. Εάν επαληθευθεί αυτή η φήμη, θα σημαίνει ότι ο κλάδος των γουνοποιών της Καστοριάς, από τον οποίο προέρχεται επίσης και το νυν δήμαρχος, εγκατέλειψε τον τελευταίο. 

Με ένα outsider συμπληρώνεται το παζλ. Δεδομένου ότι οι άλλες υποψηφιότητες, κατά κανόνα απευθύνονται σε διαφορετικό ακροατήριο, o προεκλογικός… κόμβος έγινε πολύπλοκος. 

Eίναι έτσι φανερό ότι όλα αυτά εκδηλώνονται σε βροχερό και ολισθηρό, κρύο καιρικό περιβάλλον, και παρά το γεγονός ότι τυπικά η πόλη βρίσκεται στην καρδιά του παγερού χειμώνα, μια σπίθα δείχνει να ανάβει τα προεκλογικά προσανάμματα. 

Και να απομένει ύστερα απ’ όλα αυτά να ξεκινήσει επιτέλους και ο δημόσιος διάλογος, —αντίλογος. Όλων αυτών που ακούγονται ότι κινούνται προς την κατεύθυνση του Σκαπέρδειου Δημοτικού Μεγάρου. Για να σώσουν τον τόπο από τους σωτήρες του. Ύστερα από μια μακρά περίοδο, πολλών ετών απόλυτου (στην κυριολεξία) Τίποτε, που φιλοτεχνήθηκε από δημοτικές και περιφερειακές αρχές του επίσης Τίποτε. Κα από κύκλους επιρροής στους οποίους, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, ίσως και να μετείχαν όλοι οι υποψήφιοι. 

Εν τω μεταξύ όλα αυτά συμβαίνουν στην περίοδο που σιγά-σιγά εμφανίζονται στην λίμνη της Καστοριάς και οι πελαργοί. Ίσως την διαλέγουν επειδή κατάλαβαν ότι στην Καστοριά μπορούν να κάνουν το μετέωρο βήμα τους.


* * *



Το γράμμα κάππα  (Κ, κ ή ϰ) είναι το δέκατο γράμμα του ελληνικού αλφαβήτου. Στα αρχαία και νέα ελληνικά αντιστοιχεί με το άηχο υπερωικό κλειστό σύμφωνο /k/ που, στην περίπτωση των νέων ελληνικών, πραγματώνεται είτε με τον αντίστοιχο φθόγγο [k] είτε ως ουρανικός [c] έναντι εμπρόσθιων φωνηέντων. Αναφορικά με την αρχαία μέχρι τον 6ο αι. πΧ το <Κ, κ> συμβόλιζε το ουρανικό με τις υπερωικές προφορές να αντιστοιχούν στο γράφημα κόππα <Ϙ, ϙ>. Προήλθε από το φοινικικό καφ  («παλάμη») και αποτέλεσε τη βάση για το ομόγραφα λατινικό και κυριλλικό. Στο ελληνικό σύστημα αρίθμησης έχει αριθμητική αξία κ´ =20 Τα ελληνικά κύρια ονόματα και τοπωνύμια που περιέχουν κάππα γράφονται συχνά στα αγγλικά με "c" λόγω των μεταγραφών των Ρωμαίων στο λατινικό αλφάβητο: Κωνσταντινούπολη (Constantinople) , Κόρινθος (Corinth), Κρήτη (Crete), Καστοριά (Castoria).

Το γράμμα κόππα (Ϙ ϙ σε αρχαίες επιγραφές, μεταγενέστερα Ϟ ϟ μόνο ως αριθμός) ή ϙόππα είναι γράμμα των πρώιμων ελληνικών αλφαβήτων μεταξύ του π και του ρ, που ισοδυναμούσε ηχητικά με το κ. Ενώ το γράμμα κάππα (κ) χρησιμοποιήθηκε στην ελληνική για να δηλώσει στη γραφή, ως τα μέσα περίπου του 6ου πΧ αιώνα το άηχο κλειστό ουρανικό σύμφωνο που προφέρουμε π.χ. στα νεοελληνικά κίνημα ή κενό, την ίδια περίοδο για την απόδοση του άηχου κλειστού υπερωικού συμφώνου πρό των ο και υ, αυτού που προφέρουμε σήμερα στις λέξεις κόσμος ή ακούω χρησιμοποιήθηκε το γράμμα κόππα (ϙ). Έτσι στα αρχαϊκά ελληνικά αλφάβητα βρίσκουμε να γράφονται ΔΙΚΕ (δίκη), ΚΑΛΟΣ (καλός), ΑΛΚΙΒΙΑΔΕΣ (Αλκιβιάδης), αλλά ϘΑϘΟΣ (κακός), ϘΟΡΕ (κόρη), ΛΕϘΥΘΟΣ (λήκυθος), ϘΟΡΙΝΘΟΣ (Κόρινθος). Το φωνολογικό σύστημα της ελληνικής διέθετε δύο αλλόφωνα του κ: ένα ουρανικό και ένα υπερωικό, κάτι αντίστοιχο δηλαδή στην προφορά -αλλά όχι στη γραφή- με αυτό που συμβαίνει στη νέα ελληνική. Η γενικευμένη χρήση ενός μόνο κ (του κάππα) από τα μέσα του 6ου πΧ αιώνα σημαίνει είτε ότι η διαφορά αυτή στην προφορά έπαψε από τότε να υπάρχει είτε ότι έπαψε απλώς να δηλώνεται στη γραφή. Ενώ για τη γραφή λέξεων χρησιμοποιήθηκε η μορφή του αρχαϊκού κόππα ( Ϙ ϙ ), στο ελληνικό σύστημα αρίθμησης το κόππα χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα με τη μορφή του κεραυνόμορφου κόππα 
( Ϟ ϟ ) για να δηλώσει τον αριθμό 90. Στο λατινικό αλφάβητο το γράμμα κόππα αντιστοιχεί στο γράμμα Q. Στα φοινικικά, το qoph προφερόταν [q] στα ελληνικά, που δεν είχε τέτοιο ήχο, χρησιμοποιήθηκε για το /k/ πριν από τα πίσω φωνήεντα Ο, Υ και Ω. Σε αυτή τη λειτουργία, δανείστηκε στα ιταλικά αλφάβητα και τελικά στα λατινικά. 

Το μετέωρο βήμα του πελαργού είναι ο τίτλος ταινίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου με τους Μαρτσέλο Μαστρογιάννι και Ζαν Μορό, που γυρίστηκε το 1991. Ένας νεαρός ρεπόρτερ συναρπάζεται από τη φυσιογνωμία ενός ηλικιωμένου πρόσφυγα που ζει σχεδόν ασκητικά σε μια μικρή συνοριακή πόλη. Χωρίς να διευκρινίζει την πόλη όπου τοποθετείται η ταινία, ο Αγγελόπουλος φτιάχνει ένα έργο-μεταίχμιο πάνω στην απελπισία του τέλους του 20ού αιώνα και τη διασταύρωση δύο όμορων πολιτισμών (Αλβανία - Ελλάδα). Η ταινία  συνοδεύτηκε από ένα απροσδόκητο γεγονός. Όλα ξεκίνησαν όταν με κάποιο αδιευκρίνιστο τρόπο το σενάριο της ταινίας έφτασε στα χέρια του μητροπολίτη Φλώρινας, Αυγουστίνου Καντιώτη. Ο μητροπολίτης θεώρησε ότι προσβάλλει το έθνος και τον χριστιανισμό. Έτσι, απείλησε τον Αγγελόπουλο ότι θα τον αφορίσει και τον διέταξε να σταματήσει τα γυρίσματα. Το γεγονός αυτό εξόργισε τον Αγγελόπουλο, που δεν υποχώρησε και προκάλεσε επίσης και το μένος των συνεργατών του. Το θέμα πήρε διεθνείς διαστάσεις. Ο Αγγελόπουλος στηρίχτηκε από τους πολιτικούς της Αριστεράς και είχε την αρωγή του σκηνοθέτη και φίλου του, Ακίρα Κουροσάβα.  Όταν ο Αγγελόπουλος επέστρεψε, μεγάλη μερίδα των χριστιανών της Φλώρινας είχε κατακλύσει την πόλη με μαύρες σημαίες και πλακάτ, ενώ υπήρχαν και καρικατούρες που παρίσταναν το σκηνοθέτη σαν ένα προδότη που κρατούσε ένα σακούλι με 600 εκατομ.δραχμές και εμφανίζονταν συνθήματα, όπως «αναρχία, ανθελληνισμός, αθεΐα, ακολασία», με τις καμπάνες να χτυπούν πένθιμα, βάζοντας παρόμοια εμβατήρια. Με την παρότρυνση του μητροπολίτη προσπάθησαν με κάθε τρόπο να εμποδίσουν την ολοκλήρωση και κυκλοφορία της ταινίας. Στις 16.12.1990 ήταν η μέρα τελετής αφορισμού του Αγγελόπουλου και του Μαστρογιάννι. Την ίδια μέρα είχε οργανωθεί μία συγκέντρωση ελευθερίας και δημοκρατίας, στην οποία παρευρέθηκε ο Αγγελόπουλος και οι συνεργάτες του, στον κινηματογράφο ''Ελληνίς''. Οι χριστιανοί πιστοί και ο Καντιώτης έψελναν μαζί το ''Αφορισμένοι, αφορισμένοι''. Ο Καντιώτης τους έδωσε περιθώριο δύο χρόνων για να μετανοή- σουν και να συγχωρεθούν, κάτι που δεν έκανε κανένας συντελεστής της ταινίας. Τελικά η ταινία ολοκληρώθηκε και έφτασε μέχρι τις Κάννες. Στην επόμενη ταινία του, Το βλέμμα του Οδυσσέα, ο σκηνοθέτης αφιέρωσε μία σκηνή για αυτό το περιστατικό.


Δημοσιεύθηκε 26 Ιανουαρίου 2023, αρ. φύλλου 1159.



Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:



* * *



Βranding
Δελτίο τύπου του δήμου Καστοριάς:

«Εκδήλωση για την παρουσίαση της στρατηγικής επωνυμίας του δήμου Καστοριάς, που για πρώτη φορά αποκτά τουριστική ταυτότητα πραγματοποιήθηκε εχθές, κατά τη διάρκεια της οποίας αναπτύχθηκαν τα αποτελέσματα του πρώτου υποέργου, της συνολικής πράξης με γενικό τίτλο "Εφαρμογή στρατηγικής επωνυμίας (branding) για την περιοχή της Καστοριάς". Πρόκειται για μία καινοτομική παρέμβαση διαχείρισης της Καστοριάς ως αναγνωρισμένου τουριστικού και πολιτιστικού προορισμού, με την υλοποίηση της στρατηγικής διακριτής «ταυτότητας» της πόλης (branding strategy). Ουσιαστικά, με την εφαρμογή του branding, o δήμος Καστοριάς, προχωρά σε στοχευμένες ενέργειες προβολής και προώθησης του τουριστικού προϊόντος της περιοχής μας, επιδιώκοντας την ανάδειξη της φυσιογνωμίας και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του προορισμού Καστοριά. Με τον τρόπο αυτό, δημιουργείται μια θετική εικόνα και φήμη που ενισχύει την ελκυστικότητα του τόπου αυξάνοντας τους επισκέπτες της πόλης και ευρύτερα τις τουριστικές ροές και κίνηση στην περιοχή της Καστοριάς. Η ολοκληρωμένη αυτή στρατηγική προσέγγιση για το branding της Καστοριάς χωρίζεται σε τρία υποέργα, το πρώτο εκ των οποίων ολοκληρώθηκε με τη χθεσινή παρουσίαση, ενώ στο σύνολό του το έργο θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους. Την εκδήλωση διοργάνωσε η αντιδημαρχία Πολιτισμού – Τουρισμού του δήμου Καστοριάς και η Wise Ram, εταιρία που ανέλαβε το πρώτο υποέργο της συγκεκριμένης δράσης. Τα στελέχη της παρουσίασαν το τελικό αποτέλεσμα διαμόρφωσης της τουριστικής ταυτότητας και το τουριστικό λογότυπο της Καστοριάς, όπως αυτό προέκυψε από τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε τους προηγούμενους μήνες, συμπεριλαμβανομένων των τοποθετήσεων των επαγγελματιών του τουρισμού και εκπροσώπων φορέων, που προέκυψαν από την εκδήλωση διαβούλευσης που προηγήθηκε. "Για πρώτη φορά, ο δήμος Καστοριάς αποκτά στρατηγική ταυτότητα και ένα σύγχρονο, ευφάνταστο λογότυπο, το οποίο θα αποτελεί το σήμα κατατεθέν της Καστοριάς ως τουριστικός προορισμός. Η απόκτηση στρατηγικής επωνυμίας για τον δήμο Καστοριάς ήταν κάτι παραπάνω από απαραίτητη, για μια περιοχή που θέλει να επενδύσει στον τουρισμό και διαθέτει όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα προς αυτή την κατεύθυνση", τόνισε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο δήμαρχος Καστοριάς, Γιάννης Κορεντσίδης. "Ήταν αδιανόητο ο δήμος Καστοριάς να μην έχει την δική του τουριστική στρατηγική επωνυμία και για αυτό προχωρήσαμε στη συγκεκριμένη δράση, θεωρώντας ότι τα αποτελέσματα θα είναι πολύ θετικά για την περιοχή μας", επισήμανε από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού Αθανάσιος Ρήμος, ευχαριστώντας την Wise Ram για την πολύ καλή συνεργασία, που στόχο έχει την ανάπτυξη του τουρισμού στην Καστοριά.
Το τουριστικό λογότυπο του δήμου Καστοριάς είναι αποτέλεσμα μελέτης, διαβούλευσης με τους επαγγελματίες και επιτόπιας έρευνας με επισκέπτες που πραγματοποίησε η εταιρεία Wise Ram, από τον Μάρτιο του 2022. Ως αποτέλεσμα αυτών, η λίμνη και ο βυζαντινός πολιτισμός (αρχιτεκτονική, νεοκλασικά κτίρια) είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν τον προορισμό. Η αίσθηση της ηρεμίας, της χαλάρωσης καθώς και το ενδιαφέρον για την επίσκεψη χώρων που παρουσιάζουν την πολυ-πολιτισμική κληρονομιά της Καστοριάς προσφέρουν πεδίο ανάπτυξης στον προορισμό ευεξίας και προσκυνηματικό τουρισμό. To τουριστικό λογότυπο του δήμου Καστοριάς αναδεικνύει τη λίμνη, ως ένα βασικό στοιχείο στην τουριστική εμπειρία του προορισμού. Το εικαστικό διατηρεί το όνομα "Καστοριά" και χρησιμοποιεί το «Κ», ως χαρακτήρα αναγνωρισμένου διεθνώς σε διάφορες εφαρμογές. Η γραμματοσειρά παραπέμπει στον κυματισμό που δημιουργεί η λίμνη, ενώ ο χαρακτήρας "Κ" σε διαφορετική διάσταση, στο πλάι, παραπέμπει στη λίμνη, την πόλη (αρχιτεκτονική, βυζαντινός πολιτισμός) και το βουνό, τα τρία δηλαδή στοιχεία που πλαισιώνουν την τουριστική εμπειρία».


Δημοσιεύθηκε 26 Ιανουαρίου 2023, αρ. φύλλου 1159.

1 σχόλιο:

  1. Ανώνυμος9/7/23

    Ο Αντώνης με " άρθρο" (να το κάνει ο Θεός) του, μας ενημερώνει για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες μέρες ποσι έτοιμο ψηφοδέλτιο έχει ο Γιάννης. 80+1 νοματαίους ανακοίνωσε και το λες και προφητικό το +1 αφού έναν πρωτοκλασάτα μαθαίνω τον χάνει. Λες ρε Γιάννη να φύγουν κι άλλοι; Ο Αντώνης θα γράψει για αυτό; Ήδη από τους 19 έχασες 5+1, δεν το λες και καλή εξέλιξη.
    Ο Σπαθάτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ