ΔΕΥΑ Καστοριά
Την μεταρρύθμιση της τιμολογιακής πολιτικής της ανακοίνωσε η ΔΕΥΑ Καστοριάς (δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στο προηγούμενο φύλλο) μετά από σχετικές αλλαγές που αποφασίζονται και προωθούνται σε πανελλήνιο επίπεδο σε σχέση με τις υπηρεσίες ύδρευσης – αποχέτευσης των περιφερειακών Δήμων.
Έτσι, με εισήγησή του ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Καστοριάς και τελικό στόχο την μείωση των τελών σε ποσοστό 25% για την ελάφρυνση των καταναλωτών, ανακοίνωσε με έκδηλη ικανοποίηση την προοπτική μεταβολής της τιμολογιακής πρακτικής σε δύο βασικές κατευθύνσεις. Δηλαδή την εφαρμογή «Οικονομικού τιμολογίου κατανάλωσης», και την καθιέρωση «Κοινωνικού τιμολογίου», βάσει πραγματικών αντικειμενικών κριτηρίων, αλλά και σε μια τρίτη, δηλαδή την κατάργηση της υπάρχουσας διαφοροποίησης της θερινής με την χειμερινή κατανάλωση, που εκτιμάται ότι θα εξισορροπήσει τις ωφέλειες.
Από χρόνια τώρα υποστηρίζεται -ιδιαίτερα από την ΟΔΟ- ότι η τιμολογιακή μεταχείριση στην Καστοριά είναι από τις πιο άδικες και ακριβότερες σε όλη την Ελλάδα. Κατ’ επέκταση ο Δήμος Καστοριάς έχει το δυσάρεστο προνόμιο να τιμωρεί τους καταναλωτές με νερό και υπηρεσίες αποχέτευσης που είναι αδικαιολόγητα ακριβά.
Το αξιοσημείωτο της υπόθεσης είναι ότι εξ αιτίας της ανοχής των διοικήσεων της ΔΕΥΑΚ και με προφανή ευθύνη του Δήμου, σε διαχρονικό επίπεδο οι καταναλωτές χωρίζονται σε κορόϊδα και έξυπνους. Στους δεύτερους, ανήκουν πρωτίστως ευρύτερες γεωγραφικές περιοχές ή μεγαλόσχημοι παράγοντες, και μερικά «τρανταχτά» ονόματα οφειλετών, στους οποίους παρέχεται επί χρόνια… δωρεάν ύδρευση και αποχέτευση, αφού οφείλουν χιλιάδες ευρώ σε απλήρωτους λογαριασμούς, χωρίς κανείς να τολμά να τους αγγίξει! Απλά πίνουν στην υγεία των κορόϊδων.
Κανείς δεν επιχειρεί να στραφεί συστηματικά σε βάρος τους διότι υπολογίζουν προφανώς το πολιτικό κόστος. Και αυτή βεβαίως είναι μια παλιά ιστορία που δεν αφορά μόνο την σημερινή δημοτική αρχή ή διοίκηση της ΔΕΥΑΚ, ενώ είναι γεγονός ότι η προηγούμενη διοίκηση ξεκίνησε κάποια προσπάθεια, που ωστόσο είχε ισχνά αποτελέσματα, ή έμεινε στην μέση μετά τις εκλογές.
Ωστόσο η κατάσταση αυτή διαιωνίζεται. Με αποτέλεσμα ακόμη και η κατ’ αρχήν θετική πρόσφατη εξαγγελία, για όλα τα ανωτέρω να πρέπει να προσεγγίζεται με δόση επιφυλακτικότητας. Καλή είναι η μείωση σε ποσοστό 25% των λογαριασμών, αλλά κανείς δεν γνωρίζει αν θα θεσπιστούν και πρωτίστως αν θα εφαρμοστούν κριτήρια τέτοια που θα εξασφαλίσουν και εσωτερική δικαιοσύνη στην τιμολογιακή μεταχείριση των καταναλωτών στο μέλλον. Στην Ελλάδα ως γνωστόν δεν αρκούν οι καλές προθέσεις.
Αν μέχρι τώρα που δεν προβλέπονταν διαφοροποιήσεις ούτε «οικονομικά» ή «κοινωνικά» τιμολόγια, αλλά υποτίθεται ότι όλοι ήταν ίσοι απέναντι στην ΔΕΥΑΚ κατόρθωναν παρά ταύτα όχι μόνο οι οικονομικά αδύνατοι, αλλά και μερικές δεκάδες κατ’ όνομα βαθύπλουτοι, να υδρεύονται σε βάρος του κοινωνικού συνόλου, χωρίς ο Δήμος Καστοριάς και η ΔΕΥΑΚ να κατορθώσουν να βάλουν μια στοιχειώδη τάξη σε όλες αυτές τις καταχρήσεις, πώς μπορεί κάποιος να είναι απολύτως πεπεισμένος ότι θα εφαρμοστούν δίκαια και αμερόληπτα, αυτά τα κατ’ αρχήν ιδανικά και ρομαντικά για οικονομικά και κοινωνικά τιμολόγια; Μακάρι βεβαίως, και είθε.
Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:
- ΟΔΟΣ: Δει δε χρημάτων
- ΟΔΟΣ: Σήμερα εσύ, αύριο εγώ.
- ΟΔΟΣ: Συμφωνία να μη γίνει κανένας διαχειριστικός έλεγχος;
- Επανήλθε η ΔΕΥΑΚ με νέα ανακοίνωση υπό την νέα της ηγεσία:
- Ανακοίνωση του συνδυασμού «Όλοι μαζί μπροστά» - Ε. Χατζησυμεωνίδη
- ΟΔΟΣ: «Δυσεξήγητα»
- ΟΔΟΣ: Στο μέλλον
- ΔΕΥΑΚ: Προστασία του καταναλωτή;
- Λόγος & Αντίλογος [Αγανακτισμένος]
- Λόγος & αντίλογος [Α.Ντίνας]
- ΟΔΟΣ: Η διαρκής απόλαυση μιας καταγγελίας
- ΟΔΟΣ: Ένα «μαγιάτικο» σχεδόν καλοκαιρινό βράδυ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.