29.3.21

ΙΩΑΝΝΗ ΣΚΟΡΔΑ: Αγαπητή ΟΔΟΣ

 

Επάνω ο Αύγουστος. Κάτω ο Σεπτέμβριος. 
Οσονούπω και ο Οκτώβριος.



Μπορώ να φανταστώ τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και των τοπικών ψεκασμένων συμπολιτών μας, καταλήγοντας εύκολα και στην κομματική τους ταυτότητα. Άλλωστε δεν είναι και τόσο δύσκολο. Πάντα σε τέτοιου είδους αντιδράσεις, μαζεύεται η «ελίτ της ψαγμενιάς»


* * *

Αγαπητή ΟΔΟΣ,

Αυτό που λαμβάνει χώρα το τελευταίο διάστημα γενικά στην ελληνική επικράτεια αλλά και ειδικότερα στην Καστοριά, μοιάζει να μην έχει προηγούμενο. Και δεν αναφέρομαι σε κάτι διαφορετικό, πέρα από το ψεκασμένο «κίνημα» που απαιτεί να μην γίνεται χρήση της μάσκας από τα παιδιά κατά την διάρκεια του διδακτικού έτους. Ή όσο χρονικό διάστημα οριστεί από τους ειδικούς επιστήμονες του κράτους.

Για την ώρα η χρήση μάσκας αποτελεί θεμελιώδη κανόνα εισόδου των μαθητών στις σχολικές αίθουσες και αυτό θα πρέπει να τηρηθεί χωρίς εξαιρέσεις απ’ όλους τους μαθητές και τους γονείς, με εξαίρεση όσους απαλλάσσονται λόγω ιατρικών λόγων.

Δεν θα πρέπει επ’ ουδενί η κυβέρνηση να οπισθοδρομήσει και να κάνει δεκτό το αίτημα μιας χούφτας —σε σχέση με το σύνολο των γονέων και μαθητών— ανθρώπων, που αμφισβητούν για τους δικούς τους ψυχολογικούς λόγους είτε την ύπαρξη του κορωνοϊού είτε την χρήση μάσκα. Δεν μπορώ να φανταστώ σε καμία περίπτωση πως οι δάσκαλοι, οι καθηγητές και οι διευθυντές των σχολικών μονάδων θα διακινδυνέψουν την δημόσια υγεία για το ψεκασμένο καπρίτσιο μερικών εκατοντάδων στην Ελλάδα.

Μέσα σε αυτήν την ενοχλητική φανφάρα αντιφρονούντων «επιστημόνων», διοργανώθηκαν διαδικτυακά καλέσματα για συγκεντρώσεις με σκοπό την δημοσιοποίηση των διαμαρτυριών τους. Απέναντι σε ποιους; Μα φυσικά απέναντι στην εξειδικευμένη ιατρική κοινότητα τόσο της Ελλάδας όσο και της παγκόσμιας. 

Βλέπεις αγαπητή ΟΔΟΣ, το διαδίκτυο έχει γεμίσει από λοιμοξιολόγους και κάθε είδους κομπογιαννίτες γιατρούς, οι οποίοι βρίσκουν πρόσφορο έδαφος στο διαδικτυακό κοινό, παρασέρνοντας τους ή πείθοντας τους με κάθε είδους συνωμοσιολογικές θεωρίες.

Κάτι αντίστοιχο επιχειρήθηκε να γίνει και στην πόλη της Καστοριάς, ντροπιάζοντας όλους όσους σκέφτονται λογικά και που ακολουθούν πιστά τις συμβουλές της ιατρικής κοινότητας. Θέλοντας φυσικά να αποφύγουν τις ημέρες της περιορισμένης καραντίνας στην πόλη, αλλά και του lockdown σε ορισμένα χωριά, μόλις την περασμένη Άνοιξη. 

Προς ευχάριστη έκπληξη όλων, αυτή η κωμικοτραγική διαμαρτυρία δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Για λόγους αδιευκρίνιστους. Το ευτύχημα είναι πως δεν έλαβε χώρα. Κι αυτό είναι που μετρά. Ενδεχομένως πολλοί εκ των φίλων της συνωμοσίας να φοβήθηκαν τον κοινωνικό στιγματισμό, είτε για την παταγώδη αποτυχία της συγκέντρωσης τους. Κάποιος άλλος λόγος δεν θα μπορούσε να υπάρξει. Στο μυαλό μου τουλάχιστον.

Πάντως αγαπητή ΟΔΟΣ, αν κρίνω από το φωτογραφικό υλικό των συγκεντρώσεων που πραγματοποιήθηκαν στις μεγάλες πόλεις, (φωτογραφία κάτω) μπορώ να φανταστώ τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και των τοπικών ψεκασμένων συμπολιτών μας, καταλήγοντας εύκολα και στην κομματική τους ταυτότητα. 

Άλλωστε δεν είναι και τόσο δύσκολο. Πάντα σε τέτοιου είδους αντιδράσεις, μαζεύεται η «ελίτ της ψαγμενιάς», όπως ακριβώς έγινε και στις πλατείες κατά τα πρώτα χρόνια των μνημονίων. Και τα κόμματα που κατέληξαν στο κοινοβούλιο είναι γνωστά και ευτυχώς ανήκουν στο πολιτικό παρελθόν της χώρας. Όχι πως και σε αυτήν την σύσταση του κοινοβουλίου δεν υπάρχουν κόμματα που εκπροσωπούν την «εναλλακτική ελίτ». Με την ευχή της πλειονότητας να αποτελέσουν κι αυτά μια κακή ελληνική κοινοβουλευτική ανάμνηση.

Σε τοπικό πάλι επίπεδο, και με αφορμή την αναφορά και φωτογραφία της στήλης "Σκάκι" που φιλοξενείται στην εφημερίδα, θυμήθηκα το εκκλησιαστικού περιεχομένου πανό που κοσμούσε για κάποιες μέρες δημόσιο κτήριο. Και δη, αυτό της ΔΕΥΑΚ που στεγάζεται στην Μεσοποταμία (φωτογραφία επάνω). Η τοποθεσία των γραφείων είναι κι αυτή ένα ζήτημα, αλλά δεν είναι το φλέγον στην παρούσα φάση. 

Είναι όμως μείζονας σημασίας, το γεγονός πως ο πρόεδρος της δημοτικής επιχείρησης κ. Πέτρος Τόσκος, με δική του πρωτοβουλία, έφτιαξε ένα πανό στο οποίο απεικονιζόταν η Παναγία με την ρήση «Σώπασε κυρά Δέσποινα και μη πολυδακρύζεις». Που περισσότερο παραπέμπει στην οθωμανοποίηση της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη παρά στον εορτασμό Της κατά τον Δεκαπενταύγουστο. Πάντα σύμφωνα με τα όσα δήλωσε σε ραδιοφωνική εκπομπή.

Από αυτήν την πρωτοβουλία του κ. Τόσκου, δημιουργούνται πολλά ερωτήματα αγαπητή ΟΔΟΣ. Όπως για παράδειγμα, αν ο πρόεδρος της εκάστοτε δημοτικής επιχείρησης, νομιμοποιείται ώστε να κάνει ό,τι ο ίδιος επιθυμεί, χωρίς έστω την έγκριση του συμβουλίου, πόσο δε όταν τέτοιες κινήσεις δεν άπτονται των καθηκόντων του. Δηλαδή ο κ. Τόσκος τοποθετήθηκε ως πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ για να αναρτεί πανό που απεικονίζουν την Παναγία, τον Βούδα, τον Αλλάχ κοκ; Δεν τοποθετήθηκε στην συγκεκριμένη (πολύ καλά αμειβόμενη) θέση για να λύσει τα προβλήματα που αφορούν τον ίδιο τον φορέα;

Αγαπητή ΟΔΟΣ, ο κ. Τόσκος ήταν στην Καστοριά τους καλοκαιρινούς μήνες ή απουσίαζε; Γιατί, αν όντως βρισκόταν στην Καστοριά, και δεν ενοχλήθηκε από τις συνεχείς διακοπές υδροδότησης, τότε μάλλον θα πρέπει να αναστοχάσει των καθηκόντων της υπηρεσίας της οποίας προεδρεύει. Γιατί, δεν είναι δυνατόν οι καταναλωτές να πληρώνουν από τα ακριβότερα πάγια ύδρευσης και αποχέτευσης στην Ελλάδα και να έρχονται αντιμέτωποι με προβλήματα υδροδότησης εν μέσω καλοκαιριού.

Εκτός κι αν, το μήνυμα που ήθελε να περάσει ο κ. Τόσκος ήταν, πως με την βοήθεια της Μεγαλόχαρης, θα ξεπεραστούν και τα προβλήματα υδροδότησης της ΔΕΥΑΚ. Κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος. Πάντως, πολλά μπορεί να γράψει κανείς για την συγκεκριμένη κίνηση, αλλά κανείς δεν μπορεί να μην παραδεχτεί την ευλαβική συνέπεια με την οποία επαναλαμβανόταν η διακοπή της υδροδότησης στην πόλη της Καστοριάς. Σε αυτό το ζήτημα δεν μπορεί κανείς να μην του αποδώσει συνέπεια.

Τέτοια ζητήματα έπρεπε να τον απασχολούν, και όχι να τοποθετεί θρησκευτικά πανό, θαρρείς πως είναι το μπαλκόνι του σπιτιού του. Και να είσαι βέβαιη αγαπητή ΟΔΟΣ, πως κανείς δεν θα αντιδρούσε στην κίνηση. Καλό θα ήταν, κάποιος εκ των συνεργατών του να τον ενημερώσει πως τα δημόσια κτήρια δεν είναι «τσιφλίκια» των εκάστοτε τοποθετημένων προέδρων για να κάνουν ό,τι αυτοί σκέφτονται και επιθυμούν.

Στον πανικό της απάντησης, για να δικαιολογήσει τα ανεξήγητα για αυτή την αδικαιολόγητη πράξη, την αυθαίρετη και πολιτικά έκθετη, ταύτισε τους Πόντιους με την Μικρά Ασία και την Κωνσταντινούπολη και μπέρδεψε Μικρασιάτες με Κωνσταντινουπολίτες και Ποντίους.

Συν τοις άλλοις, έδειξε σαν να μην είναι γνωστό ότι η οθωμανική κατοχή επεκτείνονταν κάποτε και σε όλο σχεδόν τον σημερινό ελληνικό χώρο αλλά και πολύ πιο έξω απ' αυτόν. Στην δε σκέψη του κ. Τόσκου με κάποιον μαγικό τρόπο μου φάνηκε ότι είναι συνδεδεμένα η Κοίμηση της Θεοτόκου με τους Ποντίους. Μην με ρωτήσεις για ποιον λόγο αγαπητή ΟΔΟΣ. Κάτι παραπάνω θα ξέρει.

Δηλαδή για να καταλάβω κι εγώ στην Ελλάδα δεν εορτάζονταν ο Δεκαπενταύγουστος πριν την ανταλλαγή των πληθυσμών; Τι θέλει να πει ο κύριος πρόεδρος; Κάπως μπερδεμένα μου φαίνονται όλα αυτά αγαπητή ΟΔΟΣ.

Υπήρξαν δε και ορισμένοι που διατύπωσαν την άποψη πως ο κ. Τόσκος, έβαλε σε μπλέντερ τις ιστορικές γνώσεις του και έτσι εκφράστηκε.

Μάλιστα αγαπητή ΟΔΟΣ, όσοι τόλμησαν να αντιδράσουν στην συγκεκριμένη κίνηση της ανάρτησης του θρησκευτικού πανό στο κτήριο της ΔΕΥΑΚ, χαρακτηρίστηκαν «αναρχο-αριστεροί» (sic). Για να μαθαίνεις και για τις πολιτικές μου πεποιθήσεις, να ακούς τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ. Και αν σου δημιουργεί μειδίαμα, να το εκφράζεις. Εξ άλλου το χαμόγελο προσφέρει ζωή. Όσο και τα λεγόμενα ενός εκ των καλοπληρωμένων υπαλλήλων του Δήμου Καστοριάς. Ο οποίος αν μη τι άλλο, δήλωσε πως ενημερώνεται από τα γνωστά τοπικά μπλοκς, αναπαραγωγής δελτίων τύπου και διατύπωσης διθυραμβικών αναρτήσεων υπέρ της δημοτικής αρχής.

Παραμερίζοντας την καλά διατηρούμενη ιδιαίτερη σχέση «χέρι-χέρι» μεταξύ του Δήμου και της τοπικής επισκοπής, αρνητικές εντυπώσεις για ακόμη μια φορά προκάλεσαν κι ορισμένες από τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου που αναρτήθηκαν στην Διαύγεια. Και φυσικά δεν αναφέρομαι στα ασφάλιστρα των δημοτικών απορριμματοφόρων και λοιπών δημοτικών μεταφορικών μέσων. Το ύψος των οποίων ξεπέρασε τις 12.000 € και που προφανώς δεν θα ήταν συμφέρουσα για κάποιο τοπικό ασφαλιστικό γραφείο, ώστε να καταλήξει όλο αυτό ποσό στην… Δράμα. 

Είναι όμως άξιο αναφοράς το γεγονός πως —για ακόμη μία φορά— οι απευθείας αναθέσεις έργων καταλήγουν σε εταιρείες, στις οποίες εμπλέκονται ακόμη και στενοί και ειδικοί συνεργάτες του δημάρχου Καστοριάς. Ο οποίος φαντάζομαι δεν γνωρίζει το παραμικρό, ούτε για την μετοχική σύνθεση των εταιρειών που αναλαμβάνουν συγκεκριμένα έργα, ούτε φυσικά για την θέση που κατέχουν δίπλα του οι εν λόγω μέτοχοι. 

Από την άλλη, αν δεν γνωρίζει όλα τα παραπάνω, γιατί δείχνουν κι εδώ την ίδια συνέπεια σε συγκεκριμένα πρόσωπα με τις απευθείας αναθέσεις, είναι ένα ερώτημα που με απασχολεί.

Όπως φυσικά, και για τις χρυσές δουλειές που επισύναψαν Δήμος και γραφιστικό γραφείο, το οποίο πρέπει να εκτυπώνει με χρυσό μελάνι —δεν εξηγείται διαφορετικά το ποσό— και να είναι και το μοναδικό. Δεν δικαιολογούνται διαφορετικά ποσά που ξεπερνούν τις 9.000 € για την εκτύπωση και εμφακέλλωση των λογαριασμών της ΔΕΥΑΚ (!). 

Δουλίτσες να γίνονται αγαπητή ΟΔΟΣ. Ακόμα κι αν οι εν λόγω εταιρείες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι τοπικής εφημερίδας. Και πάνω απ’ όλα κάπου στο βάθος διαφαίνεται και η συγγενική σχέση με ακόμη έναν ειδικό συνεργάτη του δημάρχου κ. Κορεντσίδη. Τώρα που το ξανασκέφτομαι το «Ώρα για δουλειές», μια χαρά θα ήταν για τίτλος. 

Ιωάννης Σκόρδας
iskord@hotmail.com


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 10 Σεπτεμβρίου 2020, αρ. φύλλου 1045

2 σχόλια:

  1. Ανώνυμος30/3/21

    Η πόλη στα χειρότερα της. Να ντρέπεσαι να λες ότι είσαι από την Καστοριά. Μήπως όλοι αυτοί έχουν το θράσος να ζητήσουν ανανέωση της θητείας τους; Πολύ πιθανόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος30/3/21

    Είναι οφθαλμοφανές ότι οι τωρινοί τοπικοί άρχοντες είναι παντελώς ελλιπείς και μη ικανοί για την διενέργεια ακόμα και των απλών βασικών λειτουργιών της καθημερινής ρουτίνας.
    Κύριο μέλημα η δημιουργία εντυπώσεων και η συντήρηση αυτών καθώς και το 'βόλεμα'!!!
    Η ζωή όμως συνήθως έχει αποδείξει ότι τέτοιες 'ηγεσίες' ακυρώνονται και παύονται είτε από απόφαση της κεντρικής εξουσίας,είτε από βίαιη ενέργεια των υπηκόων ( όχι πολιτών πιά...) ή από την εμφάνιση κάποιου συμβάντος σοβαρού με ανθρώπινες απώλειες και το οποίο δεν μπορούν να διαχειριστούν με αποτέλεσμα την απομάκρυνση τους.
    Είδομεν τι από τα πιό πάνω θα συμβεί...

    Πρεσβύτης Μέτοικος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ