ΟΔΟΣ 16.3.2023 | 1166 |
Είναι και δια γυμνού οφθαλμού αρκετά ορατό, ότι η δημοτική αρχή Καστοριάς του κ. Ιωάννη Κορεντσίδη με μια πολιτικά οργανωμένη και προφανώς προγραμματισμένη επιχείρηση εξωστρέφειας, επιχειρεί ένα δυναμικό come back. Όλο αυτό εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών για την επόμενη δημοτική θητεία.
Είναι και δια γυμνού οφθαλμού αρκετά ορατό, ότι η δημοτική αρχή Καστοριάς του κ. Ιωάννη Κορεντσίδη με μια πολιτικά οργανωμένη και προφανώς προγραμματισμένη επιχείρηση εξωστρέφειας, επιχειρεί ένα δυναμικό come back. Όλο αυτό εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών για την επόμενη δημοτική θητεία.
Το «σχέδιο» μοιάζει να περιλαμβάνει μια πλούσια «γκάμα». Με παρουσίες για την ενίσχυση του προφίλ του, μέσα από δημόσιες σχέσεις και απαραίτητα από δημοτικά έργα. Που δεν θα είναι απαρατήρητα. Μέχρι και συναυλίες, «πολιτιστικές εκδηλώσεις», συναφή δρώμενα. Και κάθε άλλο, που με βάση την γενικότερη εμπειρία, μπορεί να αποτελέσει tonic στην έως πρόσφατα θαμπή εικόνα της δημοτικής αρχής. Ίσως δε και στην χαμηλή αυτοεκτίμηση.
Και επειδή οι Έλληνες προπαντός μάλιστα οι Καστοριανοί, αν έχουν έστω και λίγη μνήμη, ξεχνούν εύκολα, δεν αποκλείεται όλη αυτή η εκστρατεία τόλμης και γοητείας, που προφανώς θα συμπληρωθεί στην διάρκεια των επόμενων μηνών, να έχει εκλογικό αποτύπωμα. Καθώς τα πάντα εξαρτώνται και από την νιρβάνα των μειοψηφιών του δημοτικού συμβουλίου της Καστοριάς. Αλλά και από την τυχόν μαχητικότητα των άλλων υποψήφιων. Για τους οποίους οι φήμες αν και επιμένουν, παραμένουν περιρρέουσες και αντιφατικές. Όλα αυτά συνοδεύονται και από παραδείγματα.
* * *
Το «σχέδιο» μοιάζει να περιλαμβάνει μια πλούσια «γκάμα» με παρουσίες για την ενίσχυση του προφίλ τού κ. Κορεντσίδη, μέσα από δημόσιες σχέσεις και απαραίτητα από δημοτικά έργα. Που δεν θα είναι απαρατήρητα. Μέχρι και συναυλίες, «πολιτιστικές εκδηλώσεις», συναφή δρώμενα. Και κάθε άλλο, που με βάση την γενικότερη εμπειρία, μπορεί να αποτελέσει tonic στην έως πρόσφατα θαμπή εικόνα της δημοτικής αρχής. Ίσως δε και στην χαμηλή αυτοεκτίμηση.
* * *
Η ανακατασκευή της οδού Ορεστείων που θα προχωρήσει αυτές τις ημέρες, είναι μια έμπρακτη απόδειξη, ότι ακόμη και σε περιοχές που αποτελούν ουδέτερες ζώνες και δεν υπήρχε δικαιολογία να μην έχουν γίνει ήδη κάποια έργα σ’ αυτές, ο δήμος Καστοριάς, σ’ αυτό το τελευταίο έτος της θητείας επιλέγει την αντεπίθεση. Με όλα τα όπλα και μέσα.
Με την πόλη τουλάχιστον για την ώρα, να διχοτομείται σε δύο μέτωπα. Το «βόρειο» (Ορεστείων) και το «νότιο» (περιοχή διοικητηρίου). Θυμίζει ελαφρώς —τηρουμένων των αναλογιών— την τακτική των στρατευμάτων με τις πολιορκητικές επιχειρήσεις τους στα πολεμικά μέτωπα.
Έτσι η περίφημη κατασκευή ισόπεδου κόμβου στην οδό Μ Αλεξάνδρου στην συμβολή της με την λεωφόρο Κύκνων που δεν έχει ακόμη αποπερατωθεί, είναι η άλλη συναφής κατάσταση. Ενταγμένη στο ίδιο μοτίβο να αποτελεί την εμπροσθοφυλακή των δημοτικών έργων αυτή την πολιτικά κρίσιμη περίοδο.
Για αυτό αν αληθεύουν οι υποθέσεις και εκτιμήσεις, ότι δηλαδή θα ακολουθήσουν σύντομα κι’ άλλα δημοτικά έργα, είτε στον παλιό τομέα της πόλης (μέσα στην χερσόνησο) είτε στις προεκτάσεις της, προκαλείται εύλογα μια σημαντική απορία. Που όμως θα αναζητεί απάντηση.
Δηλαδή, εάν πράγματι όλα αυτά εντάσσονται σε προεκλογική σκοπιμότητα, ποιος ακριβώς λόγος, υπαγόρευσε την χρονική προτεραιοποίηση των εκτελούμενων δημοτικών έργων. Δεδομένου, ότι εφ’ όσον πράγματι επιβεβαιώνεται η εκτίμηση – πρόβλεψη ότι το 2023 θα αποδειχθεί έτος επιθετικό και δημιουργικό, με δημοτικά έργα ή μπαλώματα εντός, εκτός και επί τα αυτά, τα ήδη εκτελούμενα δημοτικά έργα θα άρμοζε να είναι αυτά που χρονικά θα εκτελεσθούν τελευταία. Να είναι δηλαδή, τα φινιρίσματα.
Αφού όλα τα επόμενα που εκτιμάται πως θα ακολουθήσουν, θα επιβαρύνουν της ήδη σε κακή κατάσταση υφιστάμενες υποδομές. Αλλά και των νέων που ήδη κατασκευάζονται (ισόπεδο κόμβος και νέα οδός Ορεστείων) σε μια χρονική περίοδο που είναι σημαντική για την δοκιμή και την προβολή τους στους πολίτες.
Διότι πολύ απλά τους επόμενους μήνες ως τις εκλογές, απ’ αυτά τα συγκεκριμένα σημεία της πόλης, θα διέρχονται βαρέως τύπου οχήματα, φορτηγά, υλικά, μπάζα και τα συναφή. Με αποτέλεσμα και την φθορά τους. Και επειδή η ταλαιπωρία που ήδη προκαλείται από την πολύ κακή μέριμνα, όπως ταλαιπωρία σε σκόνη, παρακάμψεις, εκνευρισμούς και τα συναφή δεν θα επιτρέπει την ανοχή από τους κατοίκους, της ίδιας κατάστασης στο κοντινό μέλλον.
Κανείς δεν είναι σε θέση να εξηγήσει γιατί ο κόμβος δεν κατασκευάστηκε μπροστά ή όσο το δυνατό πιο κοντά στην οδό Διοικητηρίου, ούτε τον λόγο που προτιμήθηκε ο χώρος του κόμβου στο σιντριβάνι. Ούτε αν υπάρχουν σοβαρές και τεκμηριωμένες μελέτες, που να πιστοποιούν ότι αυτή είναι πρακτικά η ενδεδειγμένη θέση.
* * *
Είναι πολύ χαρακτηριστικό και το ότι στα ήδη εκτελούμενα έργα, δεν υπάρχει σοβαρή πρόνοια για σύγχρονη αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων που δημιουργούνται. Ούτε καν μια παρηγορητικού τύπου πινακίδα «ζητούμε την κατανόηση σας για την ταλαιπωρία – τα έργα θα διαρκέσουν για πάντα» δεν συναντά κανείς, παρά μόνο πινακίδες που καθιστούν την κίνηση στην περιοχή του κόμβου, λαβύρινθο. Με καθημερινές εκπλήξεις και μεταβολές των διαδρόμων κυκλοφορίας.
Μια κάπως χαοτική και πρωτόγονη κατάσταση βιώνεται καθημερινά και παρατεταμένα. Που δεν αποκλείεται να προκαλέσει τελικά τα αντίθετα αποτελέσματα στο επίπεδο των εντυπώσεων. Πόσο μάλιστα που παρά τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις του αρμόδιου αντιδημάρχου κ. Τσανούσα, το δίκτυο της ΔΕΥΑΚ θα αρχίσει να αντικαθίσταται σύντομα —κάτι που θα προκαλέσει τεράστια αναστάτωση με ανυπολόγιστες συνέπειες στην καθημερινότητα.
Καθώς οι βλάβες του δικτύου ύδρευσης που καταγράφονται σε καθημερινή βάση είναι πολλές. Είναι σοβαρές, επαναλαμβανόμενες και πυκνώνουν. Με αποτέλεσμα να γίνονται πλέον ανησυχητικές για την ποιότητα του νερού και τους δυνητικούς σοβαρούς κινδύνους για την δημόσια υγεία.
Μια παράμετρος που εξακολουθεί να παραμένει στο απυρόβλητο και χωρίς έρευνα από τα δοξολογούντα ΜΜΕ, τις μειοψηφίες του δημοτικού συμβουλίου Καστοριάς, αλλά και τις αρμόδιες κρατικές αρχές. Που κανονικά ίσως θα έπρεπε έστω και προληπτικά να διεξάγουν σχετική έρευνα για τις πιθανές επιπτώσεις και τους κινδύνους από τις ανησυχητικά πολλές (όσο ποτέ άλλοτε) βλάβες του δικτύου ύδρευσης της ΔΕΥΑΚ.
Παρατηρείται ακόμη μια ανεξήγητη σιωπή, αναφορικά με την θέση στην οποία κατασκευάζεται τελικά ο κόμβος στο «νότιο» μέτωπο. Και αυτό επειδή η θέση είναι εμφανώς λανθασμένη. Δεδομένου ότι δεν βρίσκεται τελικά σε σημείο συμβολής της λεωφόρου Κύκνου, της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου και της οδού Διοικητηρίου, που εν τέλει (η Διοικητηρίου) έχει και το μεγαλύτερο φορτίο κίνησης οχημάτων προς τρεις-τέσσερις κατευθύνσεις. Δηλαδή προς νοσοκομείο, κέντρο, λεωφόρο Κύκνων και τα δημοτικά πάρκιγκ. Αλλά δίνει διέξοδο (κυκλική ροή) μόνο στην συμβολή των δύο πρώτων αρτηριών (Κύκνων & Μ. Αλεξάνδρου).
Παρατηρείται μια ανεξήγητη σιωπή, αναφορικά με την θέση στην οποία κατασκευάζεται τελικά ο κόμβος. Και αυτό επειδή η θέση είναι εμφανώς λανθασμένη. Δεδομένου ότι δεν βρίσκεται τελικά σε σημείο συμβολής της οδού Διοικητηρίου, που εν τέλει έχει και το μεγαλύτερο φορτίο κίνησης οχημάτων προς τρεις-τέσσερις κατευθύνσεις.
* * *
Κανείς δεν είναι σε θέση να εξηγήσει γιατί ο κόμβος δεν κατασκευάστηκε μπροστά ή όσο το δυνατό πιο κοντά στην οδό Διοικητηρίου, ούτε τον λόγο που προτιμήθηκε ο χώρος του κόμβου στο σιντριβάνι. Ούτε αν υπάρχουν σοβαρές και τεκμηριωμένες μελέτες, που να πιστοποιούν ότι αυτή είναι πρακτικά η ενδεδειγμένη θέση.
Αλλά στον κοινό νου, δεν διαφεύγει η σκέψη ότι εφ’ όσον (ιδίως τις εργάσιμες ώρες και ημέρες) τα αυτοκίνητα από την πλατεία Δαβάκη ως και σε ολόκληρο το μήκος της Διοικητηρίου, προκαλούν έμφραγμα, η κατασκευή του κόμβου στην θέση που τελικά επιλέχθηκε, δεν θα διευκολύνει την ροή. Διότι θα πρέπει πρώτα να διευθετείται η προτεραιότητα κυκλοφορίας οχημάτων και κίνησης πεζών από την οδό Μ Αλεξάνδρου και αυτό θα προκαλεί κομφούζιο.
Για τα οχήματα που ενώ κατηφορίζουν στην Διοικητηρίου, θα πρέπει αρχικά να κατευθύνονται δεκάδες μέτρα στην Μ Αλεξάνδρου προς τον κόμβο και να επιστρέψουν εάν έχουν κατεύθυνση τους προς την νότια παραλία / Νοσοκομείο.
Ώστε τουλάχιστον μέχρις στιγμής όλα αυτά να δείχνουν ότι υπάρχει ένα ακόμη ταμπού, που κανείς δεν θίγει και κανείς δεν ρωτά. Και να αποδειχθεί για μια ακόμη φορά ότι σ’ αυτή την πόλη κυβερνά το κοντόφθαλμο και το επιδερμικό, χωρίς σχέδιο, στόχο και προοπτική.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 16 Μαρτίου 2023, αρ. φύλλου 1166.
Φωτογραφία εξωφύλλου: Άντα Αλεξίου | sky wheather
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.