5.10.23

ΟΔΟΣ: Μερομήνια


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 1.6.2023 | 1177


Ο Δήμος Καστοριάς, με την σημερινή του διοίκηση, ύστερα από τέσσερα χρόνια, προετοιμασιών όπως ο ίδιος υποστηρίζει, και σε αυτό το ζήτημα, όταν ήλθε η «ώρα για δουλειά» δεν διέθετε σχέδιο.


Ακαταστασία είναι η «επικρατούσα» κατά τους τελευταίους μήνες πραγματικότητα στους κεντρικούς, αλλά και τους δευτερεύοντες δρόμους, στους οποίους εκτελούνται έργα από τον Δήμο Καστοριάς ή από άλλους φορείς όπως ο ΔΕΔΔΗΕ. Η πραγματικότητα αυτή απέδειξε ότι, παρά το γεγονός ότι επιτέλους «κάτι» πραγματοποιείται σ’ αυτή την πόλη, ο Δήμος Καστοριάς ήταν τελικά εντελώς απροετοίμαστος. 

Απροετοίμαστος ακόμη και για την διαχείριση της πιο σημαντικής, για κάθε δημοτική αρχή, περίστασης: Να εκτελούνται δηλαδή δημοτικά έργα, κάποια έργα τέλος πάντων. Και να υπάρχει δημιουργική δραστηριότητα. Αλλά αυτό από μόνο του δεν φθάνει. Διότι προκαλούνται προβλήματα στην καθημερινότητα, που όφειλαν να είχαν προβλέψει και να αντιμετωπίζονται άμεσα. 

Πόσο μάλλον που η κατάσταση επιβαρύνεται από τον… στρατηγό «καιρό», που είναι αστάθμητος παράγοντας ούτως ή άλλως. Και στο 2023 αποδεικνύεται ασύμμετρη συνθήκη σε μια πόλη, με τις ιδιαιτερότητες της Καστοριάς, που είναι ζωντανός οργανισμός και όχι ένα απομονωμένο εργοτάξιο. Ούτε πεδίο για ασκήσεις επί χάρτου.


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 1.6.2023 | 1177 | σ.3


Καθώς η εργολαβική δραστηριότητα εξελίσσεται και απότοκο της παντελούς απουσίας έργων στο παρελθόν ήταν η… ησυχία και ο λήθαργος, τώρα πια, δημότες, περίοικοι, εποχούμενοι, εργαζόμενοι, οδηγοί, πεζοί, περίεργοι, γυναίκες, άνδρες και παιδιά, καθημερινά πλέον βρίσκονται αντιμέτωποι και προπαντός απροστάτευτοι σε πρωτόγνωρες καταστάσεις αναστάτωσης.


* * *

Όμως ο Δήμος Καστοριάς δεν είχε τελικά σχέδιο οργάνωσης της κατάστασης (διαταραχής) που θα προκαλούνταν από τα περίφημα (προεκλογικά) έργα, τα οποία ξύπνησαν την περιοχή από ένα βαθύ λήθαργο απραξίας. Απραξίας πολλών ετών ασφαλώς που υπερακοντίζει την θητεία αυτής της δημοτικής αρχής και εκτείνεται ως πολλά χρόνια πίσω στο παρελθόν. Οπότε η άγνοια της «τεχνογνωσίας» αντιμετώπισης των πρακτικών προβλημάτων που προκαλούν τα έργα στην διάρκεια της εκτέλεσής τους, είναι μια παγιωμένη κατάσταση. 

Έτσι, καθώς η εργολαβική δραστηριότητα στις οδούς Αθανασίου Διάκου, Μαυριωτίσσης, Χριστοπούλου, Ορεστείων (για να αναφερθούν κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα) εξελίσσεται και απότοκο της παντελούς απουσίας έργων στο παρελθόν ήταν η… ησυχία και ο λήθαργος, τώρα πια, δημότες, περίοικοι, εποχούμενοι, εργαζόμενοι, οδηγοί, πεζοί, περίεργοι, γυναίκες, άνδρες και παιδιά, καθημερινά πλέον βρίσκονται αντιμέτωποι και προπαντός απροστάτευτοι σε πρωτόγνωρες καταστάσεις αναστάτωσης. 

Καμμιά αποτελεσματική μέριμνα, φροντίδα, επαρκής σήμανση, κανένα στρατηγικό σχέδιο εναλλακτικής κυκλοφορίας και άλλων λύσεων μετακίνησης, λειτουργίας και διευκόλυνσης δεν παρατηρείται. Μπορεί τα έργα να εκτελούνται από τους αναδόχους, αλλά τα προβλήματα θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται πρωτίστως από τον ίδιο τον Δήμο Καστοριάς. 

Κι όμως οι υπάλληλοι του Δήμου Καστοριάς των οποίων τα καθήκοντα σχετίζονται, συνεχίζουν να κάνουν ό,τι και στο παρελθόν: σαν να μην άλλαξε τίποτε. Γενικώς δεν πολυφαίνονται –με εξαίρεση αυτούς που στελεχώνουν την υπηρεσία αποκομιδής απορριμμάτων. 



ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 1.6.2023 | 1177 | σ.4


Παρά το γεγονός ότι στην διάρκεια της περασμένης τετραετίας σπαταλήθηκαν ασύλληπτα και αμύθητα ποσά, για προσλήψεις και αμοιβές συμβούλων, για προβολή, για δημόσιες σχέσεις, δεξιά και αριστερά, σε ΜΜΕ και... σε ενημερωτικές πλατφόρμες προπαγάνδας που τα βλέπουν όλα ρόδινα, ενώ αυτές οι μπίζνες δεν αφήνουν πίσω τους κανένα ίχνος, ο Δήμος Καστοριάς δεν φρόντισε να ζητήσει για όλη αυτή την αναστάτωση, ούτε μια συγνώμη για την προσωρινότητα της ενόχλησης.


* * *

Έτσι παρατηρείται ότι τα συνεργεία των εργολάβων, καταλαμβάνουν τους δρόμους, με τους εργαζόμενούς τους να τρέχουν πότε από την μια πότε από την άλλη πλευρά του εργοταξίου που στήνεται, προσπαθώντας και εργάτες να είναι αλλά και… τροχονόμοι. 

Οι τομές των δρόμων αδειάζουν και αφού τελειώσουν οι τοποθετήσεις και οι εγκαταστάσεις, τις παραγεμίζουν με φερτά και αμμοχάλικο και όλα αυτά, ενώ πεζοί, αυτοκίνητα, μηχανάκια, προσπαθούν ταυτόχρονα να κινηθούν στην ακατανόητη κατάσταση σκόνης που προκαλείται ούτως ή άλλως. Και μάλιστα, σκόνης όσο ποτέ άλλοτε παρά τις πολλές βροχές. 

Η λάσπη, οι κρατήρες που ανοίγουν από τις καταιγίδες των ημερών, συμπληρώνουν το τριτοκοσμικό σκηνικό: Με τις μπετονιέρες και τα άλλα βαριά οχήματα να κινούνται διαρκώς και να καταλαμβάνουν τον δρόμο, διακόπτοντας χωρίς καμμιά ενημέρωση, ειδοποίηση ή άλλη διευθέτηση την κυκλοφορία. 

Και όλα αυτά, να παραμένουν με μελανά χρώματα που είναι ανεξίτηλα, στις κακές εντυπώσεις και την αγανάκτηση που προκαλούν, στην μνήμη και στο θυμό των αθώων πολιτών. Που διαπιστώνουν ότι ο Δήμος Καστοριάς, με την σημερινή του διοίκηση, ύστερα από τέσσερα χρόνια προετοιμασιών –όπως ο ίδιος υποστηρίζει– και σε αυτό το ζήτημα, όταν ήλθε η «ώρα για δουλειά», δεν διέθετε σχέδιο. 

Και ότι παρά το γεγονός ότι στην διάρκεια της περασμένης τετραετίας σπαταλήθηκαν ασύλληπτα και αμύθητα ποσά, για προσλήψεις και αμοιβές συμβούλων, για προβολή, για δημόσιες σχέσεις, δεξιά και αριστερά, σε ΜΜΕ και… σε ενημερωτικές πλατφόρμες προπαγάνδας που τα βλέπουν όλα ρόδινα, ενώ αυτές οι μπίζνες δεν αφήνουν πίσω τους κανένα ίχνος, ο Δήμος Καστοριάς δεν φρόντισε να ζητήσει για όλη αυτή την αναστάτωση, ούτε μια συγνώμη για την προσωρινότητα της ενόχλησης. 



ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς


Οι τομές των δρόμων αδειάζουν και αφού τελειώσουν οι τοποθετήσεις και οι εγκαταστάσεις, τις παραγεμίζουν με φερτά και αμμοχάλικο και όλα αυτά, ενώ πεζοί, αυτοκίνητα, μηχανάκια, προσπαθούν ταυτόχρονα να κινηθούν στην ακατανόητη κατάσταση σκόνης που προκαλείται ούτως ή άλλως. Και μάλιστα, σκόνης όσο ποτέ άλλοτε παρά τις πολλές βροχές.


* * *

Πόσο μάλλον να μεριμνήσει ο ίδιος, μέσω της Τροχαίας ή άλλων δομών, όπως και των αρμόδιων εργατών και υπαλλήλων του Δήμου Καστοριάς, για την άμεση αποκατάσταση των ζημιών που προκαλούνται στους δρόμους και για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας.

Με περαιτέρω αποτέλεσμα όλο αυτό το χάος στους δρόμους να τείνει να στραφεί σε βάρος της προσπάθειας καλής εικόνας που επιχειρεί να ανακτήσει ο Δήμος Καστοριάς. Και συγκεκριμένα που επιχειρεί να φιλοτεχνήσει η πολιτική διοίκησή του εν όψει της προεκλογικής περιόδου, που δεν απέχει δα και τόσο πολύ πια, αφού επίσημα ξεκινά μέσα στον Αύγουστο, ανεπίσημα έχει ήδη αρχίσει και αναμένεται να παρουσιάσει μεγάλο ενδιαφέρον. 

Που θα γίνει ακόμη πιο ουσιαστικό όταν οι δημότες θα αντιληφθούν ότι οι σχεδιασμοί των έργων δεν επαφίεται στα μερομήνια. 


 
Φωτογραφία: Σεμπαστιάο Σαλγκάδο (1944) Νότιο Σουδάν.


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 1 Ιουνίου 2023, αρ. φύλλου 1177.


Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ