24.6.23

Το Σκάκι


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς

1η Μαρτίου 2023. Την ημέρα που η Ελλάδα σοκαρισμένη πενθούσε, η ΔΕΕΠ Νέας Δημοκρατίας Καστοριάς, έστελνε ευχές!


“τα νιάτα μας διαδρομή Αθήνα –Σαλονίκη”


■ Ελληνικό Κοινοβούλιο, Αθήνα 20 Φεβρουαρίου 2023: Ο υπουργός Συγκοινωνιών και Μεταφορών, ο κ. Κώστας Καραμανλής, απαντά σε ερώτηση του βουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης του νομού Μαγνησίας για την ασφάλεια του «μουτζούρη» (τραίνο) του Πηλίου:

«Όταν γίνονται επίκαιρες ερωτήσεις, όλοι μιλάμε στα τοπικά μας εκλογικά ακροατήρια, αλλά καλό είναι κ. Μεϊκόπουλε θα πρέπει να διαβάζετε καλύτερα, πριν έρθετε σε αυτή την αίθουσα. Ας τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Είναι ντροπή και ντρέπομαι, που θέτετε θέματα ασφαλείας. Θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως. Είναι ντροπή. Όταν σας εξήγησα και σας το ξαναλέω. Διασφαλίζουμε την ασφάλεια. Είστε αδιάβαστος, δυστυχώς όπως πολλοί συνάδερφοι σας. Έχετε μπερδέψει την κατάσταση... Εκλέγεστε, όμως, στην περιοχή, οπότε δεν τιμάει ούτε εσάς να λέτε ότι δεν είναι ασφαλές το τρενάκι του Πηλίου. Δεν τιμάει ούτε τον ΟΣΕ, ούτε την Hellenic Train, ούτε κανέναν και θα ήθελα να ανακαλέσετε. Αυτή τη στιγμή, οι ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας, που ισχύουν για το δρομολόγιο π.χ. Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ισχύουν και για το τρενάκι του Πηλίου. Τις ίδιες προϋποθέσεις, που πρέπει να οφείλει να πληροί ο μηχανοδηγός του Αθήνα-Θεσσαλονίκη (δηλαδή πιστοποιήσεις, ιατρικές εξετάσεις), οφείλει να τις πληροί και ο μηχανοδηγός στο Πήλιο. Οπότε ο επιβάτης μπορεί να αισθάνεται το ίδιο επίπεδο ασφαλείας. Θα συμφωνήσετε και εσείς ότι μία υπεύθυνη πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών» 

■ Μία εβδομάδα μετά, 28 Φεβρουαρίου 2023 Τέμπη: σύγκρουση μίας εμπορικής αμαξοστοιχίας με μία επιβατική οι οποίες επί 12 λεπτά κινούνται στην ίδια γραμμή καθόδου και κανείς δεν είδε τίποτα για να αποσοβήσει το δυστύχημα.

■ Απολογισμός: 57 νεκροί (στην πλειοψηφία τους φοιτητές) και 38 τραυματίες. Ο αριθμός δεν είναι τελικός διότι πολύ απλά δεν τους συμφέρει να είναι τελικός. Eπειδή φοβούνται την αύξηση. Αποσιώπηση των πραγματικών αριθμών. Τα νούμερα δεν βγαίνουν. Νεκροί και αγνοούμενοι και τραυματίες. Θα τα μάθουμε κάποτε; 

■ Την επόμενη μέρα του δυστυχήματος παραιτείται ο υπουργός κ. Καραμανλής. Σύσσωμη η κυβέρνηση και τα χρυσοπληρωμένα ΜΜΕ (λίστα Πέτσα, μην ξεχνούμε) εκθείαζαν την «εντιμότητα και την ευθιξία» του υπουργού να παραιτηθεί. 

■ Ενώ στα Τέμπη ακόμα έβγαζαν νεκρούς και έψαχναν αγνοουμένους. 

■ Τί λένε και δεν αισχύνονται;

■ Μετά το τριήμερο «εθνικό πένθος» ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου απαντώντας σε σχετική ερώτηση, έδωσε το στίγμα των προθέσεων ΝΔ και πρώην υπουργού Μεταφορών: «Από την πλευρά της ΝΔ και του κ. Καραμανλή δεν υπάρχει πρόθεση να μην είναι υποψήφιος στις βουλευτικές εκλογές». Άρα μας λέτε εμμέσως ότι ήταν άξιος υπουργός στο Μεταφορών και Συγκοινωνιών.

■ Τότε γιατί παραιτήθηκε; Ντροπή τους!

■ Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Οικονόμου ο οποίος έκανε τρεις λήψεις μέχρι να βρουν την «σωστή περίλυπη» δήλωση την πρώτη μέρα του δυστυχήματος στα Τέμπη. Υποκρισία. 

■ Βαρεθήκαμε να βλέπουμε και τον πρωθυπουργό κ. Μητσοτάκη σε αυτή την στάση και με αυτό το ύφος σε κάθε λυπημένο ανακοινωθέν. Τα ίδια με τον κορωνοϊό, τα ίδια και τώρα. Τα ίδια ακριβώς όταν «λυπόταν» και έκανε τα πάντα (τα πάντα όμως) για την προστασία των πολιτών από την αύξηση των τιμών στην ενέργεια και των τροφίμων λόγω του πολέμου Ρωσίας –Ουκρανίας. Και αυτό το smoky (καπνο-λυπημένο) μακιγιάζ, έλεος! 

■ Αυτά που είδαμε και ακούσαμε αυτές τις ημέρες μόνο να χτυπάμε τα κεφάλια μας στον τοίχο. Νοιώθουμε εμείς ντροπή γι’ αυτά που λένε κυβέρνηση και δημοσιογράφοι. Διότι αυτοί το μόνο μέλημά τους είναι, όσο πιο μικρή να είναι η φθορά της κυβέρνησης μετά το δυστύχημα στα Τέμπη. 

■ Αναβολή των εκλογών λένε. Ποιά αναβολή; Είχε ανακοινώσει την ημερομηνία των εκλογών και δεν το γνωρίζουμε; Όχι βέβαια. Την ψάχνει από το τέλος του καλοκαιριού. Μέχρι στιγμής δεν έχουν βρει (οι ακριβοπληρωμένοι σύμβουλοι – δημοσιογράφοι) του πρωθυπουργού την κατάλληλη ημερομηνία για την επανεκλογή τους. 

■ Την αλαζονεία στο ύφος τους όμως δεν την έχασαν. Ντροπή τους, ξανά και ξανά! 

■ Μάθαμε για τα εξώδικα των υπαλλήλων του ΟΣΕ για ελλείψεις σε προσωπικό και για την μη ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Δεν τα πρόβαλλαν τα μεγαλοκάναλα. Μόνο τις απεργίες που έκαναν ακούγαμε ότι είναι παράνομες και ταλαιπωρούν το επιβατικό κοινό. 

■ Ακούσαμε από γνωστό και καλοπληρωμένο «δημοσιογράφο» ότι «κάποτε έγιναν τα δύο ατυχήματα στα Τέμπη με τα πούλμαν και δόθηκε η ευκαιρία να γίνει μια υπέροχη εθνική οδός. Ελπίζω τώρα με αυτό το ατύχημα να φτιάξουμε και ένα υπέροχο και σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο». Εδώ και η ντροπή ντράπηκε. 

■ Για μην ξεχνάμε, αναφέρεται στα δύο δυστυχήματα στα Τέμπη με νεκρά νέα παιδιά, μαθητές στο ένα 2003 και φιλάθλους στο άλλο 1999. Είκοσι επτά παιδιά. Κανένας σεβασμός στην μνήμη τους. Μόνο να διασωθεί η τραγική εικόνα της κυβέρνησης. 

■ Προσπαθούν να αποποιηθούν των ευθυνών τους και δη ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης και με την βοήθεια των χρυσοπληρωμένων «δημοσιογράφων» τους ρίχνουν τους προβολείς της ενοχής σε ένα και μόνο πρόσωπο, τον σταθμάρχη της Λάρισας. Ναι είναι ένοχος αλλά είναι ο τελευταίος κρίκος στην αλυσίδα των υπευθύνων που αποσιωπούνται και σιωπούν.

■ Έχουν ήδη βρει τον «αποδιοπομπαίο τράγο».

■ Εμείς, όλοι οι πολίτες, γνωρίζουμε και σας το φωνάζουμε: Δεν είναι δυστύχημα είναι έγκλημα! Και είστε όλοι υπεύθυνοι. Παραιτηθείτε. 

 «Πάρε όταν φτάσεις»
 Όπου και να ΄σαι Ελλάδα


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 9 Μαρτίου 2023, αρ. φύλλου 1165.
Η συντάκτρια της στήλης επιθυμεί να διατηρείτην ανωνυμία της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ