11/9/17

ΟΔΟΣ: Τα του Καίσαρος




ΤΟ ΘΕΑΜΑ στην διάρκεια των εορτασμών για την Κυριακή της Ορθοδοξίας στην Καστοριά, με όλους αυτούς τους αιρετούς και υπηρεσιακούς παράγοντες να κρατούν από μια εικόνα, στην πραγματικότητα δεν είναι ευχάριστο. Ούτε και μπορεί να μείνει ασχολίαστο.

ΩΣ ΓΝΩΣΤΟ την ημέρα εκείνη εορτάζεται η αποκατάσταση των εικόνων στο Βυζάντιο, ύστερα από δύο σκοτεινούς αιώνες (7ο-9ο) εικονομαχίας.

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ σήμερα βέβαια προτιμούν να λησμονούν ότι, κατά την διάρκεια της φοβερής και πλημμυρισμένης στο αίμα εμφύλιας διαμάχης, ο πάπας της Ρώμης στην ενωμένη ακόμη τότε Εκκλησία, όπως και όλη η Ευρώπη, είχαν ταχθεί εξ αρχής ρητά και σταθερά υπέρ των εικόνων.

ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ με την επηρεασμένη από το νεαρό τότε Ισλάμ και γενικά την Ανατολή Κωνσταντινούπολη και τους συριακής καταγωγής αυτοκράτορές της.

ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ ότι το Ισλάμ είναι αυστηρό και απαγορεύει κάθε απεικόνιση του θείου, σε αντίθεση με την Δύση (γι' αυτό και τα αριστουργήματα σε εικόνες, αγάλματα, τοιχογραφίες).

ΟΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ διευκρινίσεις (για το ποιος υποστήριξε και ποιος αντιμαχόταν τις εικόνες), ελπίζεται ότι δεν θα διεγείρει νέα εικονοκλαστικά αισθήματα.




ΜΕΤΑ ΤΗΝ αποκατάσταση των εικόνων και την καθιέρωση της Κυριακής της Ορθοδοξίας, ο Αυτοκράτορας της Κωνσταντινούπολης συνήθιζε να πηγαίνει στην Αγία Σοφία, και κατά το νεοελληνικό βασίλειο, ο βασιλεύς της Ελλάδος Γεώργιος ο Α’ μιμήθηκε την ίδια συνήθεια και καθιέρωσε την συμμετοχή του στην λειτουργία στην Μητρόπολη Αθηνών.

ΚΑΙ ΕΝΩ η εθιμοτυπία του είδους για την ίδια μεγάλη γιορτή που είχε ισάξια πολιτικά χαρακτηριστικά για το Βυζάντιο (αφού τερμάτισε μια ζοφερή περίοδο συγκρούσεων και αιματοχυσιών στην Αυτοκρατορία) συνεχίστηκε επί αιώνες, χωρίς θεάματα του είδους των φωτογραφιών...




Η ΝΕΑ ΣΥΝΗΘΕΙΑ των υπηρεσιακών και αιρετών παραγόντων στην Καστοριά αλλά και σε άλλες πόλεις της Ελλάδος, όχι μόνο να κρατούν εικόνες και μάλιστα επιδεικτικά και ενώπιον του φωτογραφικού φακού, αλλά επιπλέον και να συμμετέχουν σε τελετή με στοιχεία συμμετοχής σε ένα κύκλο αρχών και εξουσίας, και όχι ισότιμης εορτής για όλους, εγείρει ερωτηματικά.

ΠΟΥ ΑΛΛΟΥ θα οδηγηθούν όλοι αυτοί για λίγα «ψηφουλάκια», ή για την έκφραση της υπακοής τους;

ΠΟΣΟ νόμιμη είναι σε σχέση με την διάκριση των εξουσιών και της κοσμικότητας του κράτους;




ΚΑΙ ΠΟΣΟ προκλητική όταν, σε μια περίοδο οικονομικής τραγωδίας, κοινωνικής διασάλευσης και ανασφάλειας, ο απλός κόσμος διαπιστώνει ότι οι ταγοί του, αντί να εργάζονται νυχθημερόν, φροντίζουν πρωτίστως για την Σωτηρία της ψυχής τους.

ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ θα μπορούσε άλλος να δώσει ένα τέλος – εκτός από την ίδια την Εκκλησία;



Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 9 Μαρτίου 2017, αρ. φύλλου 876
Οι φωτογραφίες προέρχονται από την Ι. Μητρόπολη Καστοριάς



Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:

2 σχόλια:

  1. Ανώνυμος11/9/17

    Και στη γείτονα, τέτοιους "πολιτικούς" έχουν:
    http://i.radikal.com.tr/480x325/2012/10/22/fft64_mf1172991.Jpeg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος11/9/17

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ. Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα δεν δημοσιεύει σχόλια που έχουν προσβλητικό χαρακτήρα.