3.3.22

ΟΔΟΣ: Απαξίωση


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 27.5.2021 | 1081


Δεν σταματούν τα παράπονα των πολιτών για τα σοβαρά προβλήματα που παρατηρούνται από την λειτουργία των ΕΛΤΑ στην Καστοριά.



ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ τα παράπονα των πολιτών και κατοίκων της Καστοριάς για τα σοβαρά προβλήματα που παρατηρούνται από την λειτουργία των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) στην Καστοριά. Καθώς το κατάστημα της Καστοριάς παραμένει δραματικά υποστελεχωμένο από προσωπικό και το εναπομείναν δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών, η παράδοση της αλληλογραφίας διεξάγεται προβληματικά και εκ περιτροπής ανά 3ήμερο περίπου και όχι καθημερινά. 

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ αυτή έχει παγιωθεί και δεν σχετίζεται απαραίτητα με τα προβλήματα από τους περιορισμούς στην κυκλοφορία λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας, δεδομένου ότι την ίδια στιγμή οι ιδιωτικές επιχειρήσεις ταχυμεταφορών εργάζονται με φρενήρεις ρυθμούς. 

ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ της ψηφιακής διακυβέρνησης, παρά τις δεσμεύσεις της πολιτείας ότι θα προστατεύσει μια θεμελιώδη κατάκτηση της αστικής δημοκρατίας δυτικού τύπου, όπως είναι οι επικοινωνίες και επομένως η αλληλογραφία που συμβάλλει στην διακίνηση αγαθών, άρα και ιδεών, όπως και στην ενημέρωση, η Καστοριά διαθέτει αποδεκατισμένα ΕΛΤΑ με αποτέλεσμα να αντιστοιχεί μόλις ένας (1) διανομέας για 8.000 κατοίκους, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα επικαλείται η βουλευτής Καστοριάς με τον ΣυΡιζΑ κ. Ολυμπία Τελιγιορίδου σε πρόσφατη ερώτησή της στην Βουλή προς τον αρμόδιο υπουργό.

ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ ότι η προβληματική λειτουργία της υπηρεσίας διανομής είναι και ο λόγος για την καθυστέρηση παράδοσης της ΟΔΟΥ σε διαφόρους τομείς. Σε μια πόλη που η Κυβέρνηση Μητσοτάκη μοιράζει σε μεγάλες γουνεμπορικές επιχειρήσεις εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ (σε κάθε μια) επειδή ανέστειλαν την όποια λειτουργία τους λόγω πανδημίας, το κατάστημα των ΕΛΤΑ προσπαθεί να ανταποκριθεί με το ελάχιστο προσωπικό του στις αυξημένες ανάγκες. 

ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ όλα τα μεγάλα φιλελεύθερα δυτικά κράτη διατηρούν τον δημόσιο χαρακτήρα της αλληλογραφίας ως συστατικό της δημοκρατίας, ταυτόχρονα με τον ιδιωτικό τομέα της ταχυμεταφοράς. Εδώ όμως η πτώση είναι πια ελεύθερη και παντού.

* * *

Ερώτηση της Ολυμπίας Τελιγιορίδου με θέμα την "Απαξίωση των ΕΛΤΑ  και των εργαζομένων τους  στην Καστοριά από την Κυβέρνηση"

Κοινοβουλευτική ερώτηση, προς τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την απαξίωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων και των εργαζομένων τους στην ΠΕ Καστοριάς, κατέθεσε η βουλευτής του ΣυΡιζΑ-ΠΣ Καστοριάς, Ολυμπία Τελιγιορίδου. 

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δείχνει για μια ακόμη φορά το σκληρό πρόσωπό της απέναντι στους πολίτες της Καστοριάς, αδιαφορώντας για τις ανάγκες τους και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών των ΕΛΤΑ καθώς η διανομή γίνεται μία φορά κάθε τρεις μέρες. 

Οφείλει να λάβει άμεσα μέτρα για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών και για την προστασία των εργαζομένων που απέμειναν στον οργανισμό στην Καστοριά, που υπερβάλλοντας εαυτόν, καλούνται να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους σε εξαιρετικά δύσκολες και εξουθενωτικές συνθήκες. Η Ερώτηση της κ. Τελιγιορίδου έχει ως εξής:

■ Τα τελευταία 193 χρόνια τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ανέπτυξαν και υποστήριξαν το ταχυδρομικό δίκτυο της χώρας. Σε τιμές προσιτές και με άριστη ποιότητα ταχυδρομικών και οικονομικών παρεχόμενων υπηρεσιών, τα ΕΛΤΑ εξυπηρετούσαν οποιοδήποτε σημείο της ελληνικής επικράτειας. 

Οι πρόσφατες εξελίξεις με την εφαρμογή του προγράμματος εθελουσίας εξόδου και τη συρρίκνωση του δικτύου των υποκαταστημάτων ΕΛΤΑ σε όλη την Ελλάδα, οδήγησε σε πλήρη αποδυνάμωση του Οργανισμού. Η πρόσληψη και η τοποθέτηση ενοικιαζόμενων εργαζομένων, χωρίς αντικείμενο και χωρίς εμπειρία και κάθε υποτιθέμενη μεταρρύθμιση της Κυβέρνησης στα ΕΛΤΑ, δεν έλυσε τα υπάρχοντα προβλήματα αλλά αποτελεί την ξεκάθαρη πρόθεση της Κυβέρνησης Ν.Δ. να οδηγήσει και αυτό τον Οργανισμό σε ιδιωτικοποίηση. 

Ο περιορισμός των σημείων εξυπηρέτησης και το μειωμένο προσωπικό, που υπερβάλλει εαυτό για να ανταπεξέλθει στα καθήκοντά του κάτω από συνθήκες εξαιρετικής πίεσης, καταστούν πια τον Οργανισμό μη ανταγωνιστικό, οδηγώντας σε μεγάλες καθυστερήσεις, απώλεια φακέλων και λογαριασμών, συσσώρευση ανεπίδοτων αντικειμένων και λαθών στις παραδόσεις, με τελικό αποδέκτη όλων αυτών των παθογενειών τον έλληνα φορολογούμενο πολίτη. 

Οι ανωτέρω συνθήκες επιδεινώθηκαν ακόμη περισσότερο από την παγκόσμια υγειονομική κρίση, καθώς σε περιοχές που τέθηκαν σε καθεστώς lockdown, με απαγόρευση της κυκλοφορίας, η διανομή να πρέπει αναγκαστικά να γίνεται κατ’ οίκον, με τον όγκο της αλληλογραφίας και της εμπορικότητας να αυξάνεται εκθετικά. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Π.Ε. Καστοριάς που πλέον απαριθμεί 13 μόλις εργαζόμενους, από τους 24 που συμπεριλαμβανόταν πρότερα στο οργανόγραμμα. Αντιστοιχεί πια μέσα στην πόλη της Καστοριάς ένας διανομέας σε 8.000 κατοίκους και η εξυπηρέτηση των πολιτών γίνεται μία φορά στις 3 μέρες. 

Το ίδιο ισχύει και στην πόλη του Άργους Ορεστικού και στο μεγαλύτερο δημοτικό διαμέρισμα της Περιφέρειας, τη Μεσοποταμία, ενώ στα υπόλοιπα χωριά ο ταχυδρόμος περνάει μόλις μία φορά την εβδομάδα. 

Επειδή, οι έλληνες πολίτες διαχρονικά εμπιστεύονται τα ΕΛΤΑ για την διακίνηση της αλληλογραφίας τους και για την πραγματοποίηση οικονομικών τους συναλλαγών, 

Επειδή, το κοινωνικό αγαθό της πρόσβασης σε ταχυδρομικές υπηρεσίες με προσιτή τιμή σε όλη την ελληνική επικράτεια είναι δικαίωμα όλων των πολιτών, 

Επειδή, σε αυτή την δύσκολη οικονομική και κοινωνική συγκυρία η Κυβέρνηση οφείλει να εφαρμόζει πολιτικές που οδηγούν σε βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, 

Επειδή, είναι υποχρέωση της Κυβέρνησης να διασφαλίσει τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων και την ποιότητα των συνθηκών και όρων εργασίας τους, 

Ερωτάται ο υπουργός: 

α) Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε ώστε να μην οδηγηθεί ο οργανισμός σε πλήρη απαξίωση στην Π.Ε. Καστοριάς; 
β) Σε ποια μέτρα προτίθεται να προβεί η Κυβέρνηση για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και την κάλυψη των κενών που έχουν δημιουργηθεί στην Π.Ε. Καστοριάς;

Η ερωτώσα βουλευτής
Ολυμπία Τελιγιορίδου


Δημοσιεύθηκαν στην ΟΔΟ στις 27 Μαΐου 2021, αρ. φύλλου 1081.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ