31.8.21

ΙΩΑΝΝΗ ΣΚΟΡΔΑ: Αγαπητή ΟΔΟΣ


Αίφνης, στις 11 Νοεμβρίου 2020, κυκλοφόρησε η συγκεκριμένη μία και μοναδική φωτογραφία (που έκτοτε αναδημοσιεύεται συνεχώς), με τον μητροπολίτη να φορά για πρώτη φορά μάσκα και μάλιστα σε εξωτερικό χώρο, στην αυλή του επισκοπείου. Μόνος του. 


* * *

Σημείωση ΟΔΟΥ: Η σημερινή αρθρογραφία του κ. Ιωάννη Σκόρδα, έφθασε στην εφημερίδα, μερικές ώρες πριν διαρρεύσει ότι ο μητροπολίτης Καστοριάς κ. Σεραφείμ προσβλήθηκε από κορωνοϊό και νοσηλεύεται σε στρατιωτικό νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης.

* * *

Αγαπητή ΟΔΟΣ,

Ποτέ μέχρι στιγμής η συγκεκριμένη στήλη δεν είχε ασχοληθεί με τα ζητήματα της θρησκείας και με τα όσα αποφάσιζαν οι ιεράρχες της Εκκλησίας σχετικά με τα καθήκοντά τους κοκ. Γιατί είναι κοινώς αποδεκτό πως στην οπισθοδρομική ελληνική κοινωνία υπερισχύει το θεοκρατούμενο θέσφατο, ως θέμα προσωπικής τιμής και υπόληψης. 

Και σε τέτοια λεπτά ζητήματα το καλύτερο είναι να μην υπεισέρχεται κανείς για την αποφυγή εντάσεων και παρεξηγήσεων. Όχι πως δεν υπάρχει περίπτωση να βρεθούν ορισμένοι ως ελλιποβαρείς πιστοί απέναντι σε άλλους στην περίπτωση που κάποιοι υπερθρησκεύομενοι βγάζαν τα πιστόμετρα για να μετρήσουν την... πίστη του καθενός. Αλλά κυρίως γιατί προτάσσεται ο απόλυτος σεβασμός στις επιλογές του καθενός, με τις οποίες πορεύεται στην ζωή. Σε όλα τα επίπεδα.

Αλλά στην συγκεκριμένη δύσκολη υγειονομική περίοδο που διανύει η Ελλάδα, με τους 100 νεκρούς κάθε ημέρα από την πανδημία του κορωνοϊού, το πρέπον θα ήταν θα ευθυγραμμιστούν άπαντες με τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Είτε γίνονται αποδεκτά και αρεστά από μερικούς είτε όχι. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφέρει την άποψη του και τις όποιες αντιρρήσεις του, αλλά έχει την υποχρέωση να τηρεί στο απόλυτο ό,τι προτείνουν οι ειδικοί επιστήμονες. Όχι γιατί θα ένοιαζε τους υπόλοιπους τί κάνει ο καθένας ξεχωριστά, αλλά γιατί από την συμπεριφορά του καθενός εξαρτάται η υγεία του διπλανού του. Και σε αυτό δεν χωρά αμφισβήτηση.

Έτσι, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας φαίνεται να έχει αντιληφθεί το μέγεθος του υγειονομικού προβλήματος και τις θανατηφόρες συνέπειες από την μη τήρηση των μέτρων κάνοντας προσπάθειες για να ξεπεραστεί η πανδημική κρίση, οι μόνοι που επιμένουν να πηγαίνουν κόντρα στην πραγματικότητα και στην επιστήμη, είναι οι εκκλησιαστικοί παράγοντες. Δεν φτάνουν οι δεκάδες νεκροί ιερείς όλων των βαθμίδων για να αντιληφθούν την κρισιμότητα της κατάστασης. Και αν αυτό αφορούσε μόνο το ιερατείο σαν αυτοτελές κοινόβιο σύνολο, τότε θα μπορούσαν να αποφασίσουν ό,τι τους φώτιζε ο Ύψιστος.

Από τα ως τώρα δεδομένα που προκύπτουν από τις δηλώσεις των εκκλησιαστικών, είναι ξεκάθαρο πως αυτό που θα αποφάσιζαν μοιάζει περισσότερο από ποτέ το πλέον αναμενόμενο. 

Ανοικτοί ναοί, τέλεση των μυστηρίων χωρίς την τήρηση των αποστάσεων και γενικών υγειονομικών κανονισμών, συμπεριλαμβανομένης της Θείας Κοινωνίας. Τα αποτελέσματα μοιάζουν και αυτά να είναι γνωστά μετά την τέλεση όλων των παραπάνω. Για όλους τους εμάς κοσμικούς και ελάχιστους κληρικούς εκτός από την πλειοψηφία των εκκλησιαστικών.

Επειδή όμως, οι περισσότεροι εξ αυτών διαβιούν ανάμεσα στα υπόλοιπα μέλη της κοινωνίας και όχι σε κάποιο εκκλησιαστικό κοινόβιο, αυτό τους φέρει αντιμέτωπους με τους επιστημονικούς περιορισμούς, όπως όλη την κοινωνία. Δεν υπάρχει καμία εξαίρεση για τους ιερείς. Και πως θα μπορούσε άλλωστε. Παρόλα αυτά, για ακόμη μια φορά, οι εκκλησιαστικοί παράγοντες ασκούν πιέσεις στην πολιτική ηγεσία του τόπου για να εξαιρεθούν οι τόποι λατρείας από το γενικευμένο απαγορευτικό που επικρατεί για την περίοδο των Χριστουγέννων.

Μάλιστα, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Στέλιος Πέτσας, θα υπάρξει εντός των επόμενων ημερών συνάντηση του πρωθυπουργού με τον αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο για να διευθετηθεί το συγκεκριμένο ζήτημα. Δεν δηλώνω ασεβής, αλλά τέτοια επιμονή για το άνοιγμα των θρησκευτικών χώρων, είχα να αισθανθώ από την πίεση των επιχειρηματιών της καφεστίασης και διασκέδασης!

Για τους δικούς λόγους ο καθένας. Προσπαθώ να θυμηθώ κι άλλους “επίμονους” για το άνοιγμα των δικών τους κλάδων, αλλά μάταια. Πάντως αν το καλοσκεφτείς αγαπητή ΟΔΟΣ, και εμπιστευόμενη όσα λένε οι επιστήμονες, αυτοί οι δύο κλάδοι είναι οι μεγαλύτεροι χώροι υπερμετάδοσης του κορωνοϊού. Μοιάζει σαν πλάκα, αλλά μόνο τέτοια δεν είναι. Και δωσ’ του επιμονή, και ζήτα συναντήσεις κοκ. Περισσότερο μοιάζουν στα μάτια των περισσοτέρων με την 5η φάλαγγα του Covid-19, παρά με στρατιώτες που πολεμάνε τον αόρατο και θανατηφόρο εχθρό.

Τις τελευταίες μέρες μάλιστα μερικοί εκ των ιεραρχών ξαναέκαναν αισθητή την παρουσία τους, ζητώντας τα αυτονόητα σύμφωνα με τον δικό τους τρόπο σκέψης. Ανάμεσα σε αυτούς και ο μητροπολίτης Καστοριάς κ. Σεραφείμ. Ω! τι θαύμα αγαπητή ΟΔΟΣ! Αρχικά να σου πω την αλήθεια ένιωσα την ευχάριστη έκπληξη μήπως δεν αντίκρυζα το όνομά του και την δήλωσή του, αλλά μάταια. Την αρχική μου πρόσκαιρη έκπληξη, διαδέχτηκε η απογοήτευση.

Τόσο για την παρουσία του μητροπολίτη Καστοριάς στην από κοινού παρέμβαση των ιεραρχών, όσο και για τους προβληματισμούς (!) που δήλωσε κάνοντας λόγο «για την τρομοκρατία και τον φόβο που ασκείται στον ελεύθερο στη σκέψη και αδούλωτο στην καρδιά Έλληνα Ορθόδοξο, η Εκκλησία είναι για τη ζωή των Χριστιανών ό,τι είναι ένα νοσοκομείο ή ένα θεραπευτήριο για τη ζωή των ασθενούντων».

Αγαπητή ΟΔΟΣ, αν σου διάβαζε κάποιος την συγκεκριμένη δήλωση, χωρίς να σου αποκαλύψει ποιος την έχει κάνει, ποιον θα σκεφτόσουν αρχικά; Ή και δευτερευόντως. Εμένα πάντως στο μυαλό ήρθαν δυο πολιτικοί αρχηγοί της λαϊκίστικης δεξιάς ala Κυριάκο Βελόπουλο ή τον Πάνο Καμμένο. Και σίγουρα πιστών ακολούθων των προφητειών του Παΐσιου. Ή τέλος πάντων των εκφραστών του ενιαίου και αδιαίρετου τόξου Ελλάς-Σερβία-Ρωσία. 
Ρωσία, Ρωσία παντού Ρωσία που κανείς δεν μαθαίνει τι συμβαίνει εκεί με τον κορωνοϊό.
 
Δηλαδή αγαπητή ΟΔΟΣ, με όλο τον σεβασμό, θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως με βάση την θρησκευτική πεποίθηση των «αδούλωτων» Ελλήνων και συγχρόνως «ασθενούντων» θα μπορούσε να είναι η Εκκλησία ένα είδους θεραπευτήριο; Γιατί αν η απάντηση είναι καταφατική, τότε τους προσβεβλημένους από κορωνοϊό μπορούν να τους νοσηλεύουν στις Εκκλησίες; Δεν καταλαβαίνω τι ήθελε να πει ο μητροπολίτης Καστοριάς κ. Σεραφείμ με την συγκεκριμένη δήλωση. Και δεν ήταν η μόνη.

Για ακόμη μια Δευτέρα, στο διαδικτυακό του κήρυγμα υποστήριξε πως «... η Θεία Λειτουργία αλλά και η Θεία Κοινωνία ποτέ δεν μπορεί να μας μεταδώσει κάποιον ιό, είναι φάρμακο το οποίο παίρνουμε ...» Θα μπορούσε κανείς αγαπητή ΟΔΟΣ να συνδέσει αυτές τις δύο φράσεις και να εξάγει αποτέλεσμα;

Γιατί αν όντως μπορεί να γίνει σύνδεση των παραπάνω, καταλήγει κανείς στο συμπέρασμα πως κακώς η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα κάνει επανειλημμένες έρευνες για την ανακάλυψη ενός ασφαλούς εμβολίου κατά του κορωνοϊού. Έπρεπε να ρωτήσουν τον μητροπολίτη Καστοριάς κ. Σεραφείμ να τους δώσει την λύση και να τους δείξει τον τρόπο. Αποφεύγοντας να κάνουν περιττές έρευνες, στερώντας επί τόσους μήνες την ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων. Φυσικά και not. Και κρίμα που δεν μπορώ να πω μπράβο του.

Ιωάννης Σκόρδας
iskord@hotmail.com

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 10 Δεκεμβρίου 2020, αρ. φύλλου 1058.



1 σχόλιο:

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ