5.8.21

ΣΤΑΥΡΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΔΗ: Πότε θα μπει η ΔΕΥΑΚ στη νέα ψηφιακή εποχή;

 

Χρόνια πολλά και καλή Χρονιά. Ζούμε πλέον στο 2021, σε μία εποχή που η τεχνολογία και οι υπηρεσίες της είναι γνώριμες και διαχειρίσιμες από όλους μας, ειδικότερα μέσω των κινητών τηλεφώνων που χρησιμοποιούμε σχεδόν όλο το 24ωρο. Μαθήματα μέσω τηλεδιάσκεψης, εργασία μέσω της τηλεργασίας, βιντεοκλήσεις με αγαπημένα μας πρόσωπα και πολλές άλλες δραστηριότητες τεχνολογίας που έχουν γίνει καθημερινότητα αλλά και ανάγκη για κάθε άνθρωπο. Καθώς επίσης και στην επιχειρηματικότητα, όπου η τεχνολογία είναι άμεσα συνδεδεμένη καθώς αποτελεί επιτακτική ανάγκη για μία επιχείρηση ώστε να εξελιχθεί σωστά, να μειώσει τα έξοδά της αλλά και να αυξήσει τα έσοδά της στο μέγιστο .

Διανύουμε μια ψηφιακή εποχή και πρέπει να την εκμεταλλευόμαστε προς όφελος μας. Κατά την άποψή μου, θα έπρεπε όλες οι επιχειρήσεις του Δήμου να εκμεταλλευτούν ψηφιακές λύσεις και ψηφιακές παροχές με σκοπό την μείωση των εξόδων τους, πόσο μάλλον η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Καστοριάς ( ΔΕΥΑΚ ), η οποία τόσα χρόνια έχει σοβαρά οικονομικά προβλήματα που τα χρεωνόμαστε κι εμείς οι Δημότες μέσω των λογαριασμών και των φόρων που πληρώνουμε. Με χρήση ψηφιακών λογαριασμών- ebill που προσφέρει σήμερα η τεχνολογία μπορεί να εξοικονομήσει η ΔΕΥ ΑΚ άμεσα ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ και να ελαφρύνει κατά ένα μέρος και το ποσό στους λογαριασμού μας. 

Ας αναφέρω πιο αναλυτικά την σκέψη μου. Με την δημιουργία μιας νέα υπηρεσίας ηλεκτρονικού λογαριασμού – ebill καταργούμε ένα μεγάλο μέρος έντυπων λογαριασμών και ταυτόχρονα βάζουμε τέλος στις ουρές στα ταμεία της ΔΕΥΑΚ. Ο καταναλωτής μέσω της νέας υπηρεσίας ebill θα μπορεί να δέχεται στο email του ή στο κινητό του με μήνυμα - sms τον λογαριασμό του, τον οποίο θα μπορεί να εξοφλεί και ηλεκτρονικά μέσω μιας εφαρμογής ΧΩΡΙΣ χρέωση. Με τον τρόπο αυτό, πέρα από την προσωπική μας διευκόλυνση και εξυπηρέτηση, συμβάλλουμε στη μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που προκύπτει από την έκδοση και αποστολή των λογαριασμών σε έντυπη μορφή, την εναρμόνιση με τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες και φυσικά με την εξοικονόμηση χρημάτων από πλευράς ΔΕΥΑΚ. 

Ας αναφέρω σύντομα πως μπορεί να γίνει η εξοικονόμηση χρημάτων. Για να εκτυπωθεί και να σταλεί ο έντυπος λογαριασμός στο σπίτι του καταναλωτή το κόστος ας πούμε ότι είναι 1 ευρώ (αν ψάξετε είναι πολύ ακριβότερο το κόστος). Αν 1.000 καταναλωτές ( που πιστεύω θα είναι περισσότεροι ) επιλέξουν τον ηλεκτρονικό λογαριασμό – ebill τότε 1.000 ευρώ το 2μηνο ή 5.000 ευρώ τον χρόνο θα έχει εξοικονομηθεί από την ΔΕΥΑΚ. Επίσης από λάθος καταχώρηση στοιχείων των καταναλωτών ή από μετανάστευση που δεν έχει δηλωθεί, αλλά και από την ελλειπή στελέχωση των διανομέων πολλοί λογαριασμοί εκτυπώνονται και αποστέλλονται άδικα και επιστρέφονται ως αζήτητοι πίσω στην επιχείρηση.

Οι εταιρείες τηλεφωνίας, ενέργειας και φυσικού αερίου δουλεύουν τον ηλεκτρονικό λογαριασμό – ebill χρόνια τώρα, η ΔΕΥΑΚ γιατί όχι ακόμα; Άρα το βήμα στην νέα ψηφιακή εποχή είναι μονόδρομος για την ΔΕΥΑΚ αλλά και για όλο τον Δήμο Καστοριάς. Υπάρχουν εξάλλου Δημοτικοί σύμβουλοι με κατάρτιση στον τομέα των ψηφιακών μέσων ώστε να το υλοποιήσουν άμεσα και εύκολα.
 
Αρκετές ΔΕΥΑ ( Κέρκυρα, Σύρος, Ορεστιάδα, Λάρισα κ.ά,) άλλων Δήμων στην χώρα μας έχουν αυτήν την υπηρεσία αρκετό καιρό τώρα και τα αποτελέσματα είναι πάρα πολύ θετικά. Γιατί όχι και η ΔΕΥΑ Καστοριάς. Ας μην μείνουμε τελευταίοι στον ψηφιακό τομέα ως Δήμος Καστοριάς. Η τεχνολογία μπορεί να εξελίξει και να φέρει έσοδα στην περιοχή μας σε πολλούς τομείς. Τουρισμός, πολιτισμός, Αθλητισμός κ.ά. Εργαλεία υπάρχουν όμως είναι στο χέρι μας να βρούμε τους τρόπους για να τα αξιοποιήσουμε. 

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 14 Ιανουαρίου 2021, αρ. φύλλου 1063


7 σχόλια:

  1. Ανώνυμος5/8/21

    Και πως θα δουλέψουν οι φίλοι μας με χαρτικά Σταύρο...;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος5/8/21

    Τα ταχυδρομεία να μην δουλέψουν...;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος5/8/21

    Σσσσςς μας ακούει η κύρα Δέσποινα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος5/8/21

    Είστε σατανάδες, αυτά είναι πράματα του διαβόλου, 666, μπρρρρ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος5/8/21

    Σωστή παρατήρηση, αλλά αν γίνουν όλα αυτά πως θα δικαιολογούν τα βύσματα που έχουν γεμίσει το κτίριο στην Μεσοποταμία; Δούλευε εκεί ο μπαμπάς, δουλεύει τώρα και ο γιος, βγήκε τάδε δημοτική αρχή, βολεύτηκε ο ψηφοφόρος να σηκώνει τηλέφωνα από το σπίτι του ή από την νότια παραλία με εκτροπή κλήσης κλπ.

    Αυτό που λείπει κυρίως είναι η διαφάνεια από τον εν λόγω οργανισμό, οι ηλεκτρονικοί λογαριασμοί είναι ψίχουλα μπροστά στα υπόλοιπα. Μελέτες επί μελετών για να βγαίνει το μηνιάτικο, φαντάσματα υπάλληλοι που πληρώνονται αδρά, προμήθειες υλικών άνευ παραστατικών όταν υπάρχουν ιδιόκτητες αποθήκες χωρίς υπαλλήλους και πλιάτσικο στα πληρωμένα με δημόσιο χρήμα υλικά συντήρησης δικτύου, απευθείας αναθέσεις σε ιδιώτες για ψύλλου πήδημα, υπέρογκα λειτουργικά κόστη, μετακλητοί υπάλληλοι και συμβουλάτορες χωρίς κανένα πτυχίο σε μισθολογικό κλιμάκιο που σηκώνει διαπόμπευση με πίσσα και πούπουλα κ.α..

    Για να έρθουν μια μέρα και να μας πουν ότι το Δημόσιο απέτυχε στην διαχείριση του φορέα και πως θα πρέπει να δοθεί σε ιδιώτη για να τον λειτουργήσει όπως καλά ξέρει αυτός. Ότι γίνεται και με την Δ.Ε.Η. και τότε να δείτε τι χαμπάρια θα πληρώνουμε για το νερό που θα αποτελεί αγοραίο αγαθό ρυθμιζόμενο ανάλογα με την ζήτηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος5/8/21

      Μπορούν να συνδυάσουν το σκεπτικό σας και να προσλάβουν και πληροφορικαριους....

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος5/8/21

      Δεν είναι σκεπτικό, είναι η θλιβερή πραγματικότητα και υπό αυτές τις συνθήκες δεν ελπίζω τίποτα απολύτως για την όποια αναβάθμιση των υπηρεσιών από τους υπεύθυνους.

      Διαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ