1.4.21

Λόγος & Αντίλογος





Σχετικά με το χαρακτηρισμό του 10ου Δημ. Σχολείου Καστοριάς ως πειραματικό σχολείο - Ο απόλυτος αιφνιδιασμός!
 
Όταν το σουηδικό κράτος θέλει να επιχειρήσει αλλαγές στην εκπαίδευση, ξεκινά ένας διάλογος με 5 συναρμόδιους φορείς: το Υπουργείο Παιδείας, τα Πανεπιστήμια, τους Δήμους, τις συλλογικότητες των Εκπαιδευτικών και τις Ομοσπονδίες Γονέων (που, συνήθως, συμφωνούν με τους εκπ/κους). Ο διάλογος κρατά συνήθως πολλούς μήνες με συνέδρια, άρθρα, εκπομπές κλπ. και το τελικό αποτέλεσμα νομοθετείται αν εκφράζει πλειοψηφίες.

Στην περίπτωση του δεκάτου τώρα. Η υπάρχουσα νομοθεσία δίνει τη δυνατότητα στον Διευθυντή Εκπαίδευσης, χωρίς όμως να τον υποχρεώνει, ως μονοπρόσωπο όργανο διοίκησης, να προτείνει τη λειτουργία δημόσιας σχολικής μονάδας ως «Πειραματικό Σχολείο», χωρίς τη σύμφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Κάτι που έγινε.

 Χαρακτηρισμός όμως που έρχεται σε αντίθεση με την απόφαση της 9/3/2021 πράξης του Συλλόγων διδασκόντων του Δεκάτου.

Η θέση του Συλλόγου Εκ/κων Πρωτοβάθμιας Καστοριάς και της ΔΟΕ για τα πειραματικά: Η Διδασκαλική Ομοσπονδία ουδέποτε υπήρξε αρνητική απέναντι σε αυτόν τον επιστημονικά πολύτιμο θεσμό, αλλά και ουδέποτε κλήθηκε να καταθέσει προτάσεις σχετικά με τη λειτουργία και τη δομή τους. 
Τα σχέδια, όμως, της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. μας βρίσκουν απόλυτα αντίθετους. Είναι σχέδια ξένα προς την παιδαγωγική, τις ανάγκες των μαθητών και τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου.

Ταυτόχρονα και ενημερωτικά: Όσες σχολικές μονάδες μετατραπούν Πειραματικά (αφορά τα δημοτικά σχολεία) ουσιαστικά θα υπάρξουν οι εξής αρνητικές ανακατατάξεις:

α) Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας χάνουν την οργανική τους θέση (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2020).

β) Η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση. Στα σχολεία αυτά επομένως καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους χάνοντας την χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου.

γ) Γίνεται ανακατανομή των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες με τις όποιες συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.

Μπορεί να ειπωθεί πως αυτά που ακούγονται δεν είναι επιχειρήματα, πως ανακυκλώνουν μια μιζέρια και είναι συντεχνιακά! Όχι, δεν είναι συντεχνιακά. Όλοι οι εκπαιδευτικοί, που υπηρετούν σε σχολεία της Καστοριάς και σε όλη την Ελλάδα, κατέκτησαν την οργανική τους μετά από 15ετή και σε πολλές περιπτώσεις 20ετή - περιφορά τους σε διάφορα σχολεία της επικράτειας. Είναι κακό, κατά τη γνώμη σας, να φτάσουν κάποια στιγμή κοντά στις οικογένειές τους, να στεριώσουν σε ένα σχολείο, να μπορέσουν να δημιουργήσουν και να δώσουν το μέγιστο των δυνάμεών τους χωρίς τους κινδύνους της μετακίνησης και ό,τι αυτή συνεπάγεται; 

Σοβαρό επιχείρημα που πρέπει να μας απασχολήσει και να ληφθεί υπόψη είναι το κοινωνικό, παιδαγωγικό κόστος της αποπομπής των παιδιών του δημοτικού (όχι λυκείου ή γυμνάσιου) από το σχολείο της γειτονιάς τους.

Επίσης οι οργανικές θέσεις που χάνονται, δεν αφορούν μόνο τους εκπαιδευτικούς του Δεκάτου, αλλά τους εκπαιδευτικούς όλου του νομού μας.

Τέλος δεν υπήρξε εκ των προτέρων ενημέρωση –διαβούλευση για τον χαρακτηρισμό με την σχολική κοινότητα, όπως αναφέρει και το παράδειγμα στο προοίμιο. Εκ των πραγμάτων δεν δόθηκε το περιθώριο και στους εκπαιδευτικούς που χάνουν την οργανική τους, να υποβάλουν αίτηση μετάθεσης και καταλάβουν οργανική θέση σε άλλο σχολείο αν υπάρχει. Ούτε καν αυτό δεν έγινε εκ μέρους της διοίκησης! Και αφού δίνεται η ευκαιρία να υποβληθεί πιο ώριμα η πρόταση την επόμενη χρονιά, γιατί ο αιφνιδιασμός όλων τώρα; Γιατί;

Ο απόλυτος αιφνιδιασμός για όλους! Αλήθεια γιατί τέτοια βιασύνη και εν μέσω πανδημίας για τα πειραματικά;

Κώστας Χατζηφωτιάδης
Δάσκαλος του 10ου Δ.Σ. Καστοριάς 



23 σχόλια:

  1. Ανώνυμος1/4/21

    Πειράματα.... Άντε βρε κλείστε και το 4ο Δημοτικό να το κάνετε Υπηρεσίες Δημοτικές....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος1/4/21

    Επάγγελμα Δάσκαλος Χριστούγεννα Πάσχα Καλοκαίρι και 3-4 ώρες μάθημα... 13:15 σπίτι... Τώρα όμως με την τηλεκπαιδευση χάθηκε ο μεσημεριανός ύπνος δράμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος1/4/21

      Τώρα γιατί τα λές αυτά,θα σε μαλώσει η ΕΛΜΕ....

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος2/4/21

      Τουλάχιστον προσφέρει κάτι καλό στην κοινωνία για τα ψίχουλα που παίρνει. Αν μπορούσαμε να πούμε τα ίδια και για μερικούς που παίρνουν τριπλάσια χρήματα και ξεσκίζονται στο selfie θα ήταν όλα τέλεια.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος2/4/21

      για να κάνει κάποιος σωστά 3-4 ώρες μάθημα φίλε χρειάζεται άλλες 3-4 ώρες προετοιμασία. Δεν μπορείς να συγκρίνεις το μάθημα με την δουλειά στο παζάρι. Κάθε δουλειά έχει τη ιδιαιτερότητά της.

      Διαγραφή
    4. Λία4/4/21

      Σώπα ρέ! Πολλές ώρες δουλεύεις !Σα δε ντρέπεστε !

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος4/4/21

      Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος4/4/21

      Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος7/4/21

      Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος4/4/21

    Δεν μόνο οι λίγες ώρες ή οι περίοδοι που δεν δουλεύουν (διακοπές, αργίες, κλπ...) το σημαντικότερο είναι ότι οι περισσότεροι είναι [.....]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος4/4/21

    Για όσους αμβισβητούν οτι το μάθημα χρειάζεται προετοιμασία τους προτείνω να κάνουμε ένα πείραμα.
    Για τις γυναίκες. Την επόμενη φορά που θα συναντηθείς με τις φίλες σου μην μιλάς για το μοντελάκι που φοράει η Μενεγάκη αλλά προσπάθησε να μιλήσεις 5 λεπτά για την Marie Curie.
    Για τους άνδρες. Την επόμενη φορά που θα συναντηθείς με τους φίλους σου προσπάθησε να μιλήσεις 5 λεπτά για τον Σωκράτη (τον φιλόσοφο, όχι τον Παπασταθόπουλο).
    Βάζουμε στοίχημα ότι δεν θα μπορείς να πείς τίποτα αν δεν ασχοληθείς τουλάχιτον μισή ώρα με το θέμα;
    Φαντάσου τώρα να πρέπει να κάνεις 4 ώρες μάθημα σε 20 παιδιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος5/4/21

      Επίσης για την ανάλυση του κυβικού μέτρου νερού χρειάζεται προεργασία. Πόσο ειδικό βάρος έχει; Τι μήκος; Και πως το μετράμε; Κι αν τυχόν κάποιος δεν το γνωρίζει συνεχίζει μαθήματα στην έκτη δημοτικού.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος5/4/21

      Άσε που υπάρχει και το φροντιστήριο για τους κουμπούρες....!!!

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος5/4/21

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος7/4/21

      για αυτό έχουμε τον [....] τον εφευρέτη της μονάδας κυβικού νερού (όχι κυβικού μέτρου νερού). Δεν χρειάστηκε δασκάλους, υπάρχει και το πανεπιστήμιο της ζωής.

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος6/4/21

    Το τραγικό της υπόθεσης είναι ότι δημιουργούνται σχολεία για την ελιτ και εν μια νυκτί χάνεται ο ενιαίος τύπος σχολείου, στην ουσία χάνεται το δημόσιο σχολείο και οι ίσες ευκαιρίες μόρφωσης για όλα τα παιδιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος6/4/21

      Κατάλαβα της ΕΛΜΕ εε...;!!

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος7/4/21

      όχι, του πανεπιστημίου της ζωής

      Διαγραφή
  7. Ανώνυμος7/4/21

    Το 1960, ο ψυχολόγος Χάρι Χάρλοου απέδειξε ότι οι μαϊμούδες μπορούσαν να μάθουν να τιμωρούν η μία την άλλη, ακόμη και για «αδικήματα» που οι ίδιες δεν αντιλαμβάνονταν ως τέτοια. Οι άνθρωποι φαίνεται πως δεν κάνουν τίποτα διαφορετικό από τις μαϊμούδες, αφού με ευκολία αναπτύσσουν ένστικτα και αυτοματισμούς, που τους οδηγούν σε στερεοτυπικές αντιλήψεις που μετουσιώνονται σε στάσεις και συμπεριφορές.

    Ο κοινωνικός αυτοματισμός απευθύνεται μεταξύ άλλων στο ταπεινότερο των ενστίκτων: στην χαιρεκακία, στοχεύοντας στον αποπροσανατολισμό από ένα ζήτημα και στην δημιουργία αποδιοπομπαίων τράγων. Είναι πάντα συνοδοιπόρος του ρατσισμού και εκφράζεται ως σύμπλεγμα αόριστων γενικεύσεων που προσβάλλουν κοινωνικές ομάδες, όπως ΑμεΑ, άτομα διαφορετικού χρώματος δέρματος, καταγωγής, φύλου κλπ. Τα στερεότυπα γίνονται βεβαιότητες και στη συνέχεια κοινωνική πραγματικότητα.

    Οι εργαζόμενοι και συχνά, όσοι εξ’ αυτών, εργάζονται στον πολύπαθο χώρο της εκπαίδευσης γίνονται θύματα στοχοποίησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος7/4/21

      Από την πόη έρχομαι και στην κορφή κανέλλα,μάζεψε τα ρούχα σου να μήν βραχεί η ομπρέλλα....σταματείστε να έχετε σύνδρομα καταδίωξης και αναλογιστείτε γιατί ο κόσμος σας χαρακτηρίζει όπως σας χαρακτηρίζει. Λίγη αυτοκριτική για την συντεχνία σας ( δυστυχώς το πολυτιμότερο επάγγελμα διαπλάσεως χαρακτήρων και μετάδοσης γνώσεων το καταντήσατε συντεχνία...)

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος7/4/21

      Τι θα λέγατε να κάναμε και λίγη αυτοκριτική για το τι ψηφίσαμε; Μήπως είναι εκεί το πρόβλημα και όχι στου εργαζομένους, δασκάλους, ομοφυλόφιλους, μαύρους, συριους, πόντιους ......

      Διαγραφή
  8. Ανώνυμος7/4/21

    Το «ανεξήγητο» μίσος ως προς μια μορφή εργασίας μόνιμης και σταθερής είναι μια χαρακτηριστική έκφραση του κοινωνικού αυτοματισμού και εξυπηρετεί όσο οτιδήποτε άλλο τις διαμορφωμένες ελαστικές εργασιακές σχέσεις...Οι δάσκαλοι φταίνε μάλλον για όλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος8/4/21

    Κύκλοι διαψεύδουν τις φήμες για τον χαρακτηρισμό της Καστοριάς ως πειραματικού Δήμου , χρειάζονται άλλωστε αυξημένων προσόντων δημότες και αιρετοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ