5.8.16

ΟΔΟΣ: Πόλος κοσμικής εξουσίας;


Iera-Mitropoli-Kastorias-kosmiki-exousia-Pixeon


Με μια αντιδεοντολογική «παρέμβασή» του στο πλαίσιο δήθεν «έρευνας», που δήθεν πραγματοποιήθηκε από δημοσιογράφο τοπικής εφημερίδας, σε σχέση με το θέμα της ηλεκτρονικής συλλογής υπογραφών στην οποία δημοσιεύθηκε σχετικό άρθρο (θα έπρεπε να ονομαστεί «Μη ερεύνα» το άρθρο), άγνωστος, φερόμενος ως εκπρόσωπος τύπου της Ι. Μητρόπολης Καστοριάς, μη κατονομαζόμενος στην σχετική «έρευνα», όχι μόνο δεν παρέχει καμιά απολύτως διευκρίνιση ή απάντηση στα σοβαρά ζητήματα, αλλά με τα όσα απάντησε, υπονομεύει σημαντικά τις προσπάθειες ανταπόκρισης που καταγράφτηκαν. Τόσο του ίδιου του μητροπολίτη Καστοριάς, όσο και ιδιώτη που βρίσκεται στο περιβάλλον του.

Επιπλέον προκαλεί την κοινή νοημοσύνη, αντιμετωπίζοντας το σοβαρό θέμα της μεγαλύτερης αρχαιοκαπηλίας που σημειώθηκε ποτέ στην Καστοριά, σαν κάτι το ασήμαντο και δευτερεύον. Μάλιστα η απάντηση του συγκεκριμένου κυρίου ότι αν και θεωρεί τουλάχιστον «ηθικώς ανοικτή» την υπόθεση, ωστόσο «έγινε πολύς ντόρος χωρίς να υπάρχει λόγος» είναι προκλητική και ασεβής. Απέναντι στην κοινωνία της Καστοριάς που δεν θα ξεχάσει την κλοπή.

Συγκεκριμένα, με αδικαιολόγητα καθησυχαστικές απαντήσεις, υποβαθμίζει το τεράστιο εκκλησιαστικό, πολιτικό και δημοτικό σκάνδαλο της Καστοριάς σε μια δικαστική υπόθεση ρουτίνας που τέθηκε στο αρχείο ελλείψει μαρτυριών, ή συντονισμού της έρευνας. Ή ακόμη και προθυμίας αυτών που οφείλουν να απαντήσουν.

Και ενώ υπάρχει πάντοτε η λίστα με τις 573 εικόνες που αποκάλυψε την περίοδο του 2004-2005 ο τότε αντιδήμαρχος Καστοριάς κ. Χρήστος Τόσκος, καμιά σοβαρή απάντηση δεν δόθηκε για την τύχη των κειμηλίων και ιερών εικόνων, για τα οποία ήδη εκφράζεται η υπόνοια ότι μπορεί και να «κοσμούν» σαλόνια και τσέπες ορισμένων. Ιδιωτών κατά πάσα πιθανότητα. Συμβαίνει κάτι;

Η απαράδεκτη από κάθε άποψη έρευνα ("ρεπορτάζ") είναι τόσο πρόχειρα στημένη, ώστε εκθέτει χωρίς κανένα λόγο την ίδια την Ιερά Μητρόπολη Καστοριάς, διότι:

Α
Ισχυρίζεται ο ανώνυμος, ότι δεν μπορεί να επικοινωνεί το «ποίμνιο» με τον μητροπολίτη δια του Τύπου, την ίδια στιγμή που ο ίδιος παρείχε την «συνέντευξη» ως εκπρόσωπος Τύπου. Επιπλέον, για ένα ζήτημα που έχει και νομικά, πολιτικά και ιστορικά χαρακτηριστικά, θέτει ευθέως ένα περίεργο δίλημμα περί ποιμνίου.

Β
Ισχυρίζεται ότι δεν νοείται συνομιλία, ούτε μέσω του ηλεκτρονικού τύπου, την ίδια στιγμή που το ιδιαίτερο γραφείο του μητροπολίτη Καστοριάς, διαβίβασε επιστολή του προς τον κ. Γεώργιο Δαουτόπουλο με… e-mail.

Γ
Διαστρεβλώνει την αλήθεια σε βάρος κάθε εκδότη που δεν «στέλνει» την εφημερίδα του στο Επισκοπείο, αποκρύπτοντας το γεγονός ότι αυτό συμβαίνει πρωτίστως διότι είναι που η Επισκοπή –που απαιτεί πληρωμή και παράβολα για κάθε ενέργεια– αρνείται την συνδρομή της σε συγκεκριμένες εφημερίδες, ενώ επίσης διέκοψε από πολύ πριν, ακόμη και την αποστολή δελτίων τύπου σε όσες εφημερίδες δεν υποτάσσονται σε αυθεντίες.

Δ 
«Πως λοιπόν να απαντήσουμε σε κάτι που δεν γνωρίζουμε;» διερωτάται ο εκπρόσωπος χωρίς να εξηγήσει λογικά, για ποιο λόγο τώρα που έμαθε, δεν απάντησε στην ίδια εφημερίδα που ανακίνησε το θέμα;

Ε 
Παραποιεί το περιεχόμενο της ψηφοφορίας πολλών δεκάδων πολιτών που αναφέρεται σε ανάγκη επιστροφής των κειμηλίων στις θέσεις τους, ή την έκθεσή τους σε μουσεία κακίζοντας συλλήβδην τους υπογράψαντες ότι δεν ζητούν απαντήσεις για λόγους εκκλησιαστικούς, πνευματικούς, λειτουργικούς, αλλά για λόγους πολιτισμού και τουρισμού. Ενώ στην ίδια «συνέντευξή» του, ο ίδιος παραδέχεται ότι πολλές ιερές εικόνες αποτελούν απλό διάκοσμο (ντεκόρ δηλαδή) στους τοίχους και στα σαλόνια του μητροπολιτικού μεγάρου και η μίτρα σε προθήκη και ότι αυτά παρουσιάζονται σε… σημαντικές προσωπικότητες, ενώ κάποια στιγμή θα εκτεθούν όχι σε ένα, αλλά σε δύο μουσεία.

Η ΟΔΟΣ ανήκει στις εφημερίδες που κάποιοι κληρικοί έχουν βάλει στο στόχαστρο της «αγάπης» τους και δεν έχει λάβει ούτε καν δελτίο τύπου για πάνω από δέκα χρόνια. Κάποιοι εννοούν την Ι. Μητρόπολη ως κόμμα, ή ως πόλο κοσμικής εξουσίας. Την ίδια αντιμετώπιση ακριβώς, και για τους αντίστοιχους λόγους, είχε η εφημερίδα και επί παντοδυναμίας του κ. Φιλίππου Πετσάλνικου.



Φωτογραφία: Η Υπαπαντή, ελληνική φορητή εικόνα του 15ου αιώνα ίσως από την βόρειο Ελλάδα (1400–1600μΧ), στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης. 


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 17 Μαρτίου 2016, αρ. φύλλου 827


Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:

1 σχόλιο:

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ