Kατάπληκτοι οι κάτοικοι της Καστοριάς αλλά και κάθε υποψιασμένος «περαστικός» διαπιστώνουν ότι στην καρδιά της πόλης, στον δεύτερο μεγάλο ενοριακό ναό του Αγίου Γεωργίου (απέναντι από το Πνευματικό Κέντρο), το αυθαίρετο ανουσιούργημα που πριν 4-5 χρόνια φύτρωσε και άρχισε να κτίζεται καταστρέφοντας το φυσικό περιβάλλον, αλλά στην συνέχεια σταμάτησε και παρέμεινε γιαπί, ύστερα από την επιβολή των κυρώσεων και των προστίμων, μετά από αυτά τα χρόνια, ξεκίνησε και πάλι να κτίζεται.
Για την ιστορία υπενθυμίζεται ότι στον Άγιο Γεώργιο υπήρχε υπαίθριος προαύλιος χώρος, ο οποίος με άδεια για πάρκιγκ, άρχισε να κτίζεται και να μετατρέπεται αυθαίρετα σε αίθουσα παρακολουθηματικών εκδηλώσεων για τους πιστούς (σε κηδείες και μνημόσυνα). Για να γεμίζουν ακόμη περισσότερο τα ταμεία και τα παγκάρια, και να ερημώσουν τα λιγοστά καταστήματα του παλιού κέντρου, τα οποία ούτως ή άλλως φυτοζωούν από την παρατεταμένη κρίση της Καστοριάς.
Τότε, μετά από τα δημοσιεύματα της ΟΔΟΥ και τις καταγγελίες περιοίκων, παρενέβη -έστω και με χαρακτηριστική καθυστέρηση ενός περίπου έτους- η Πολεοδομία του Δήμου και εκδόθηκε απόφαση κατεδάφισης των αυθαιρέτων καθώς και επιβολής προστίμων.
Μάλιστα στο πλαίσιο της έρευνας της ΟΔΟΥ την ίδια εποχή, ο υπεύθυνος του Τμήματος αδειών της Πολεοδομίας του Δήμου Καστοριάς, είχε διαβεβαιώσει την εφημερίδα, ότι για αντικειμενικούς λόγους το τεράστιο και ακαλαίσθητο κατασκεύασμα που παρέμενε για χρόνια στο στάδιο του σκελετού, ή «θα έπρεπε να κατεδαφιστεί» ή «θα έπρεπε να λειτουργήσει σαν παρκινγκ και μόνο». Και πως «οριστικά και αμετάκλητα δεν υπήρχε η παραμικρή δυνατότητα και κανένα παραθυράκι για οτιδήποτε άλλο» («η μοναδική δυνατότητα που παρέχει ο νόμος στο συγκεκριμένο οικόπεδο –λόγω της πλήρους οικοδομικής κάλυψής του, είναι η δημιουργία υπόγειου γκαράζ και τίποτε άλλο»).
Και προφανώς έτσι θα ήταν, γι’ αυτό παρέμεινε σαν φάντασμα επί τόσα χρόνια μέχρι το φετεινό καλοκαίρι. Διότι ξαφνικά, στην καρδιά του καλοκαιριού, μέσα στον Αύγουστο, όταν αδρανούν οι υπηρεσίες από τις ζέστες, τις άδειες και τα μπάνια του λαού, όπως ακριβώς γίνεται στις περιπτώσεις των υπολοίπων αυθαιρεσιών, συνεχίστηκαν οι εργασίες.
Πιο συγκεκριμένα, ολοκληρώθηκε η τοιχοποιϊα στο ενοριακό οίκημα, ενώ στο ισόγειο «πάρκιγκ», στην κεντρική είσοδο που υπήρχαν σκάλες, αφαιρέθηκαν, για να αντικατασταθούν με διάδρομο (…για τα αυτοκίνητα) ενώ άρχισαν να υψώνονται και εσωτερικοί τοίχοι που σχηματίζουν… αίθουσες! Εμπαιγμός για τους κοινούς θνητούς.
Δεν είναι γνωστό αν άλλαξε κάτι -που δεν άλλαξε- και το ακατόρθωτο για την πολεοδομία έγινε «κατορθωτό» για την Ενορία, και ιδίως για την Μητρόπολη που, λόγω ιεραρχίας έχει την τελική ευθύνη. Και προφανώς καλύπτει την όλη υπόθεση. Και αναλαμβάνει την βαρειά ηθική ευθύνη για κάτι που ξεκίνησε αυθαίρετα, και μετά από τόσα χρόνια, αυθαίρετο εξακολουθεί να ορίζεται στην συνείδηση του κόσμου.
Ο οποίος σε μέρες και εποχές σκανδάλων Μονής Βατοπεδίου, σκανδάλων Βουλγαράκη και σκανδάλων Ρουσοπούλου, διαπιστώνει απογοητευμένος, ότι οι αρμόδιοι φορείς κάνουν στραβά μάτια, αλλά και πλάτες, και συγκαλύπτουν ενέργειες που νομικά, αλλά προπαντός ηθικά είναι διαβλητές και αποδοκιμαστέες.
Άλλαξε ο νόμος, ή ο νέος δήμαρχος ξεπληρώνει προεκλογικές δεσμεύσεις, υποστηρίξεις και συμμαχίες σε ένα τόπο που υποτίθεται ότι το ράσο δεν κάνει τον παπά.
Η Μητρόπολη Καστοριάς, οφείλει εξηγήσεις, όχι μόνο για την νομιμότητα και την αρτιότητα τω ενεργειών της, αλλά κυρίως για την ηθική πλευρά του drive in καφενείου στα θεμέλια ενός ιερού ναού.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 11 Σεπτεμβρίου 2008
Επιλογές:
- ΟΔΟΣ: Πρόσωπα 2010 | Μητροπολίτης [2]
- ΟΔΟΣ: Οικογενειακά αμπελοχώραφα
- ΟΔΟΣ: Deal
- ΟΔΟΣ: Δημοσιεύσεις, διαψεύσεις, απαντήσεις, ανταπαντήσεις....
- ΟΔΟΣ: Καταδίκες προσώπων
- ΟΔΟΣ: Αποτύχαμε! Καλά Χριστούγεννα!
- ΟΔΟΣ: Χέρι-χέρι
- ΟΔΟΣ: Προς Δυσμάς
- ΟΔΟΣ: Το ιερατείο
- ΟΔΟΣ: Πρόσωπα 2007 Μητροπολίτης Καστοριάς & Ηγούμενος ΙΜ Αγίων Αναργύρων
- ΟΔΟΣ: Άρση
- ΟΔΟΣ: Ανθρώπινες ενέργειες
- ΟΔΟΣ: Το (τέως) βυζαντινό τείχος
- ΟΔΟΣ: Cassa
- ΟΔΟΣ: Προπέτασμα
- ΟΔΟΣ: Ο βαθμός συμβολής στην επιδείνωση της κρίσης
- ΟΔΟΣ: Φωτιές
- ΟΔΟΣ: Ένθεν & ένθεν
- ΟΔΟΣ: Προσεγγίσεις
Στις λίγες ημέρες που απομένουν μέχρι τα αποτελέσματα των Εθνικών Εκλογών βγαίνει στην επιφάνεια και ένα άλλο θέμα σχετικά με την καθοδήγηση που ασκούν ιεράρχες και λοιποί παράγοντες "θρησκευτικοί" σε ψηφοφόρους-πιστά μέλη της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτο παράδειγμα αναφέρω συντάκτη πρακτορείου ειδήσεων στο διαδίκτυο, ο οποίος έχει πολλά γένεια, αλλά όχι και πολλά χτένια. Σε δημοσίευμα του αναφέρει ονομαστικά υποψήφιους που είναι κοντά στην Εκκλησία. Εκ πρώτης όψεως δείχνει έναν πλουραλισμό, αφού αναφέρεται σε διάφορα κόμματα. Κατ' ουσίαν όμως, αδικεί τους αναγνώστες, αφού δεν τους αφήνει ανεπηρέαστους, αλλά προκαλεί σύγχυση στα πολιτικά τους κριτήρια.
Από την άλλη πλευρά, αδικεί άλλους υποψηφίους με το να παραλείπει το όνομά τους. Η πιο δυνατή περίπτωση είναι ο Κώστας Ζουράρις, για τον οποίον δεν νομίζω ότι χρειάζεται να εξηγήσω τίποτε. Αρκούν τα σχετικά του βιβλία.
Από τους πιο αφανείς στην Α΄Θεσσαλονίκης είναι ο Μανόλης Τασόγλου, που κατεβαίνει με τον ΣΥΡΙΖΑ [για όσους θυμούνται τους αγώνες των Χριστιανοσοσιαλιστών στο Πολυτεχνείο της Ξάνθης]. Δεν άλλαξαν και πολύ αυτοί οι άνθρωποι από τότε. Απλώς δεν έχουν τα διαπλεκόμενα συμφέροντα που έχουν άλλοι.
υγ. Αν απορείτε γιατί τα γράφω τώρα αυτά εδώ, είναι γιατί πολύ απλά στη δική τους την "πύλη" με έχουν μπλοκάρει.
Καρντάση, εκεί δε βάλανε το Βενιζέλο που είχε όλα τα κατηχητικά στη Σαλονίκη. Τι ψάχνεις να βρεις........
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο ίδιο παιχνίδι παίζει κι ο δικός μας ... καρντάση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦύκια για μεταξωτές κορδέλες.
Αχ αυτοί οι σκανδαλισμοί. Δε μας αφήνουν σε ησυχία.
ΑπάντησηΔιαγραφή