2.2.10

ΟΔΟΣ: Μείωση της σπατάλης Χ2

Συνάντηση για την αντιμετώπιση της υπερχείλισης της λίμνης στην περιοχή του δημοτικού πάρκινγκ απέναντι από το κτήριο της νομαρχίας, πραγματοποιήθηκε στην νομαρχία, παρουσία του δημάρχου Καστοριάς και των τεχνικών υπηρεσιών δήμου και νομαρχίας. Πιο συγκεκριμένα κι έπειτα από την πρόσφατη ένταξη στους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους της Νομαρχίας ποσού 120.000 ευρώ για παρεμβάσεις αποκατάστασης, προτάθηκαν δύο λύσεις από τις τεχνικές υπηρεσίες.
Η μία αφορά την «εμπειροτεχνική αντιμετώπιση για σταθεροποίηση του εδάφους» και η άλλη αφορά «επιστημονική προσέγγιση με Τεχνική Μελέτη που θα δώσει μεν οριστική λύση στο πρόβλημα αλλά απαιτεί μεγάλο βάθος χρόνου και πολύ μεγάλο κόστος», σύμφωνα με δηλώσεις του νομάρχη Καστοριάς κ. Κωνσταντίνου Λιάντση, ο οποίος ανακοίνωσε ότι «αποφασίστηκε, να ξεκινήσουν άμεσα οι πρώτες παρεμβάσεις, αλλά παράλληλα να ετοιμάζεται και η μελέτη της δεύτερης προσέγγισης».

Δελτίο τύπου Ν.Α. Καστοριάς


Σε μια εποχή κατά την οποία από την (ασταθούς βηματισμού) κυβέρνηση, αλλά και τα ΜΜΕ και την Ευρωπαϊκή Ένωση, διεκτραγωδείται η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και απειλείται η στάση πληρωμών (χρεωκοπία) της Ελλάδος.
Σε μια εποχή κατά την οποία οι έλληνες πολίτες και φορολογούμενοι προετοιμάζονται ψυχολογικά (επί μήνες) για την λήψη δυσμενών μέτρων (μειώσεις μισθών, βαριά φορολόγηση κ.ο.κ.) για να μπορέσει να η χώρα να αντιμετωπίσει την πλήρη κατάρρευση.

Σε μια χώρα στην οποία αίφνης αποστομώθηκαν οι παρελθοντολόγοι νοσταλγοί της δραχμής και έχουν -ή έστω ελπίζεται να το έχουν- αντιληφθεί την αξία του ευρώ. Αλλά και σε μια πόλη που βυθίζεται στην στασιμότητα με ρυθμούς αντίστοιχους (ή και ακόμη πιο ταχείς) προς αυτούς της εθνικής ανυποληψίας, την περασμένη εβδομάδα, σε κοινή σύσκεψη του Δήμου Καστοριάς (που συχνά δίνει την εντύπωση να τελεί υπό την κηδεμονία της Νομαρχίας) που πραγματοποιήθηκε για την έρευνα και επιλογή λύσης για το πρόβλημα της λεωφόρου των Κύκνων που βυθίζεται, οι αρμόδιοι, που γνωρίζουν το πρόβλημα εδώ και 10 χρόνια (ίσως και περισσότερο), από την λύση Κική και την λύση Κοκώ, δηλαδή από την εμπειροτεχνική και προσωρινή αντιμετώπιση και την μονιμότερη αλλά πανάκριβη λύση του προβλήματος, επέλεξαν τόσο την Κική όσο και την λύση Κοκώ.
Πρόκειται για .. μια α λα Καστοριά έμπρακτη εφαρμογή της μείωσης της σπατάλης Χ2.

Αντί οι αρμόδιοι να αποκαταστήσουν κανένα πεζοδρόμιο και κανένα οδόστρωμα (χωρίς να αφήσουν το απαράδεκτο σκαλοπάτι που άφησαν στην λ. Κύκνων) αποφάσισαν προαναγγέλλοντες ότι πρόκειται για διπλά κόστη, εκ των οποίων το ένα μάλιστα και πολύ δαπανηρό, να ασχοληθούν με τα δευτερεύοντα και τα επουσιώδη.

Προφανώς μελέτες επί μελετών, και εργολαβίες, υπεργολαβίες επί εργολαβιών θα πιάσουν δουλειά, κάνοντας ορισμένους να τρίβουν τα χέρια τους. Διότι με τις ίδιες μεγαλόστομες υποσχέσεις, πριν μερικά χρόνια (πριν το 2004) και πάλι δαπανήθηκαν σημαντικά ποσά για την δήθεν οριστική διευθέτηση και αποκατάσταση του προβλήματος. Το οποίο όχι μόνο δεν λύθηκε, αλλά επέστρεψε δριμμύτερο και οξύτερο. Διότι για να «λυθεί» το «πρόβλημα» θα πρέπει να φύγει… η λίμνη.

Αλλιώς, δηλαδή χωρίς μια ακόμη περιβαλλοντική καταστροφή που θα στοιχίσει πανάκριβα, πώς μπορεί να στεγανοποιηθεί η λίμνη; Κι’ όλα αυτά, την στιγμή που υπάρχει άπλετος και επαρκής χώρος στην περιοχή και για πάρκα και για δρόμους και για παρκινγκ, και χωρίς έξοδα. Ένα «κλικ» μετατόπισης χρειάζεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ