Αλεξιάδος το ανάγνωσμα
Τέλειωσε κι η περίφημη και πολυδιαφημισμένη εκ των προτέρων Αλεξιάδα, η κυριότερη κατά την γνώμη των εμπνευστών και διοργανωτών της εκδήλωση για τα Ελευθέρια της πόλης μας. Γι’ αυτό και διαφημίστηκε τόσο πολύ. Αλλά ίσως και γι’ αυτό φάνηκε τόσο λίγη στα μάτια αυτών που την παρακολούθησαν.
Δεν θα περιγράψουμε με λεπτομέρεια. Πρώτο μεγάλο και γενικό λάθος που κάνουν οι διοργανωτές μας είναι να πιστεύουν πως ό,τι κάνουν αυτοί είναι το πρώτο στην Ελλάδα και το μοναδικό. Μερικές φορές δεν τους φτάνει το «στην Ελλάδα» και προσθέτουν και το «στην Ευρώπη», ενίοτε και το «στον κόσμο»! Έτσι έκαναν και τώρα. Διαφήμισαν την Αλεξιάδα ως το πρώτο μεσαιωνικό φεστιβάλ στην Ελλάδα και δεν άλλαξαν την ανακοίνωσή τους (το έβλεπα στο internet μέχρι το τέλος του φεστιβάλ) ούτε και μετά που έλαβαν το μήνυμα από τη Ρόδο με τον έντονο μεσαιωνικό χαρακτήρα πως εκεί γίνεται εδώ και χρόνια μεσαιωνικό φεστιβάλ! Ούτε τότε!
Πρώτο μεγάλο φιάσκο ο Διγενής Ακρίτας. Το μαρτυρεί το πλήθος των θεατών (ανάμεσά τους κι ο ίδιος ο Δήμαρχος με την παρέα του -και καλά αυτοί μπορούν να πουν για άλλη ανειλημμένη υποχρέωση που τους… αναγκάζει να… στερηθούν το θέαμα, οι άλλοι οι καημένοι όμως;) που δεν άντεξε ως το τέλος κι αποχώρησε κι έμειναν λιγότεροι θεατές κι από τους ηθοποιούς: δεν μπορείς να εντάσσεις στο πρόγραμμά σου θέαμα που δεν έχεις δει.
Και μην κάνεις ποτέ το λάθος να πεισθείς από τα βαρύγδουπα που οι ίδιοι λένε. Όλοι έτσι κάνουν για να διαφημιστούν, αυτό δε σημαίνει πως ισχύουν όσα λένε.
Για τα υπόλοιπα: ωραία η βυζαντινή αγορά, αλλά λίγη. Περισσότερα περιμέναμε διαβάζοντας και πάλι στο πρόγραμμα το «θα περιπλανηθούμε». Η περιπλάνηση σημαίνει μεγαλύτερο χώρο αγοράς. Πάντως όμορφες οι φορεσιές των βυζαντινών κι οι δάδες που άναψαν για φωτισμό μόλις σκοτείνιασε. Αυτά ναι.
Όσο για τα δρώμενα και τα άλογα έπρεπε να έχεις κάνει τάμα σε άγιο για να τα πετύχεις. Ρωτήστε και τους γονείς και τα παιδιά που συμμετείχαν τι τράβηξαν για να τα καταφέρουν να υλοποιήσουν αυτό που θέλαν με την τόση ανοργανωσιά και ασυνέπεια. Μόνο ρωτήστε τους και θα καταλάβετε. Σύμφωνα με τα βίντεο που αναρτήθηκαν στο internet και με τις φωτογραφίες φανταζόμαστε, όμορφα ήταν. Ζωντανά όμως ποιος τα είδε; Ποιος κατάφερε να τα δει;
Το βράδυ της Κυριακής, το αποκορύφωμα, την αναπαράσταση της παράδοσης από τους Νορμανδούς, λόγω θέσης, δεν την είδαν παρά μόνο λίγοι πάλι, όσοι ήταν μπροστά. Γι’ αυτό και το μεγάλο πλήθος που είχε πάει ως τη Μαυριώτισσα (ευτυχώς τα λεωφορεία εξυπηρετούσαν κανονικά) άρχισε γρήγορα να φεύγει. Τι να κάνει, όταν δεν βλέπει;
Και στην συνέχεια συνέχισαν να φεύγουν αφού ούτε το πρώτο δρώμενο με τα κορίτσια που τραγουδούσαν δεν κατάλαβαν το γενικό του νόημα ούτε το επόμενο με την Ιταλίδα δεν άγγιξε παρά ελάχιστους.
Κι εδώ τίθεται το ερώτημα αν έχει ο κάθε δήμος το δικαίωμα να κάνει διοργανώσεις που αφήνουν αδιάφορο το πλήθος κι απευθύνονται σε πολύ περιορισμένο κοινό, σε κάποιες ελάχιστες δεκάδες ανθρώπων (οι 30 που έμειναν στον Διγενή Ακρίτα δεν έμειναν με την θέλησή τους αλλά από ευγένεια-να μην μπερδευόμαστε).
Γενικότερα:
1. Από τα ελάχιστα που άγγιζαν την ψυχή του Καστοριανού ήταν η συναυλία του μεγάλου μας Χρόνη Αηδονίδη κι οι διοργανωτές λες και έκαναν τα πάντα για να αποτύχει, περιορίζοντας το χώρο και τον αριθμό των θεατών με το μέρος που διάλεξαν για να γίνει (μας έκαναν φανερό ότι ενδιαφέρονταν μόνο για τα πλάνα που θα τραβούσαν και ίσως καθόλου για να ευχαριστηθεί ο κόσμος-πράγμα εντελώς απαράδεκτο και καταδικαστέο).
Εύγε στον υπέροχο Θρακιώτη τραγουδιστή που δεν άντεξε η πλατιά και γεμάτη ελληνική λεβεντιά ψυχή του να αφήσει παραπονεμένο τον κόσμο που ήρθε να τον ακούσει, έφερε αντίρρηση στον σκηνοθέτη (όλα για την εικόνα πια; Ακόμα και οι ήχοι που αγαπάμε;) κι έφερε τον κόσμο κοντά του. Χίλια εύγε!
2. Γιατί ανήχθη σε πρώτο θέμα του φεστιβάλ η κατάκτηση της πόλης από τους Νορμανδούς; Γιατί, αφού αυτή δεν κράτησε τόσο ώστε να δικαιολογείται η έμφαση που δόθηκε; Τότε για τα 500 χρόνια Τουρκοκρατίας τι θα έπρεπε να γίνει;
Κι επειδή ο κόσμος έχει κρίση και καταλαβαίνει, βαρεθήκαμε τους εις Εσπερίαν «αναθρεμμένους», που ξεπατικώνουν και προσπαθούν να φυτέψουν στον τόπο μας τα δρώμενα που βλέπουν όπου ταξιδεύουν. Τους βαρεθήκαμε όπως μετά το Εικοσιένα βαρέθηκε ο Ελληνικός λαός τους Ρωσόφιλους, Αγγλόφιλους, Γαλλόφιλους, τους Βαυαρόφιλους κ.λ.π., που θέλαν την Ελλάδα αντίγραφο ευρωπαϊκό.
Έτσι και τώρα τραβάμε από τους διάφορους αμερικανοθρεμμένους, γερμανοθρεμμένους, γαλλοθρεμμένους, ιταλο- θρεμμένους και, επιτέλους, βοήθεια! Θα έχουμε ποτέ την τύχη να αποφασίζει για τον τόπο μας κάποιος ελληνοθρεμμένος; Κάποιος που να ξέρει ότι η Ελλάδα δεν είναι άγραφο χαρτί, αλλά κράτησε Πολιτισμό και Παράδοση θαυμαστά και μέσα στα χρόνια της σκλαβιάς; Ελληνοθρεμμένους χρειαζόμαστε σ’ αυτόν τον τόπο που η ξενομανία μας ήταν μία από τις πιο βασικές αιτίες της κρίσης που μας μαστίζει!
Οι άρχοντές μας δε διαβάζουν αναλύσεις, δεν αντιλαμβάνονται, δεν κάνουν αυτοκριτική; Ο κόσμος αντιλαμβάνεται, έχει αισθητήριο και τα πιάνει αμέσως.
3. Οι διοργανωτές οφείλουν να ρωτήσουν τους συντελεστές και να σημειώσουν τα λάθη, τα μεγάλα και τα μικρότερα. Και με βάση τις παρατηρήσεις να συνεχίσουν να πορεύονται γενικώς και ειδικώς από δω και πέρα.
Και να μη γίνονται έρμαια του κάθε ανθρώπου που έχει το ταλέντο να πείθει και να ξεπατικώνει διάφορα από αλλού και να μας τα πλασάρει, χωρίς να μας αγγίζουν. Αυτό πρέπει να γίνει αντιληπτό το γρηγορότερο.
Κι επειδή φτάνουν πια οι Νορμανδοί, του χρόνου, αν αποφασίσουν πως έχει νόημα η καθιέρωση ενός τέτοιου φεστιβάλ, αν ταιριάζει στον τόπο μας κι αν μας εκφράζει, να το σκεφτούν τελείως αλλιώτικα και με τελείως άλλα κριτήρια. Αλλά φτάνουν πια οι Νορμανδοί! Ήταν μεγάλη δόση, το εμπεδώσαμε, φτάνει.
Ευχαριστώ θερμά για τη φιλοξενία.
Ένας αναγνώστης
Ένας αναγνώστης
Φωτογραφίες: Αναστασία Μπόϊκου
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 6 Σεπτεμβρίου 2012, αρ. φύλλου 656
Σχετικά κείμενα:Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 6 Σεπτεμβρίου 2012, αρ. φύλλου 656
- ΟΔΟΣ: Της Αλεξιάδος
- ΟΔΟΣ: Ειρήνη και ειρηνοποιός
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Νεφέλη Α.)
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Ένας παλιός Καστοριανός)
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Καστοριανός πολίτης)
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Κάποιος πολίτης αυτής της πόλης)
- Έγραψαν: (Καθημερινή)
- Είπαν: (Ειρήνη Γεωργοσοπούλου-Μισκία)
- Είπαν: (Βασίλης Αναστασίου)
- Οι υπάλληλοι
- ΟΔΟΣ: Αντιπαράθεση
- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΔΟΥΦΛΙΑ: Αλεξιάς
Π ρ ό σ χ ω μ ε ν !
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίχε αποτυχία η Αλεξιάδα στην ογράνωση, σαν θέμα καλούτσικο,[αν και ήταν ιδέα ρασσοφόρου η Αλεξιάδα]
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν οι Ιταλοί με τα τύμπανα και αυτές τις στολές παρέλασαν στην Πατερίτσα, κάποιοι δήθεν «παραδοσιακοί ραγκούτσαροι» θα έβγαζαν τα λυσσακά τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠότε θα δημοσιοποιήσουν ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ πόσο κόστισε η Αλεξιάδα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύστοχες οι παρατηρήσεις του Αναγνώστη που έγραψε το άρθρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι να απορεί κανείς γιατί παραμένει Ανώνυμος; Σημασία έχει αν στέκει το περιεχόμενο και όχι να βρεθεί το πρόσωπό του στο στόχαστρο της αδηφαγίας δήθεν "ισχυρών" ή να πέσουν επάνω του προβολείς μιας ξελογιάστρας δημοσιότητας.
Χαρά στο κουράγιο του αρθρογράφου να τα γράψει τόσο ψύχραιμα. Αυτό είναι όντως πολιτισμός !
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίχα πάρει τέτοιες ανάποδες με το μπάχαλο που έγινε, που ακούω Άννα Κομνηνή και κάτι με πιάνει......!!!!!
Προς τον δεύτερο σχολιαστή :
ΑπάντησηΔιαγραφήΣημειωτέον ότι η "Αλεξιάς" γράφτηκε από ρασοφόρο τον καιρό της απομάκρυνσης από τα εγκόσμια και της ησυχίας, όχι στα χρόνια της μεγαλομανίας και της τύρβης... Αυτό διαπιστώνουμε, αν διαβάσουμε τον βίο και την πολιτεία της Άννας της Κομνηνής.
Τι σχέση έχουν οι Τούρκοι και τα 100 χρόνια της επετείου, με την Αλεξιάδα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι πίνουν εκεί στον Δήμο;
@ 8ο Ανώνυμο
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε μου είναι τόσο απλό...
Αν επέλεγαν κεφάλαιο της Ιστορίας από την Τουρκοκρατία, θα μπορούσαν να κάνουν αναπαράσταση του τέλους των Αδελφών Εμμανουήλ με τον Ρήγα τον Βελεστινλή. Οπότε... θα έπρεπε να ρίξουμε δυο-τρεις Δημοτικούς Συμβούλους στη λίμνη!
Όμως, ούτε εμείς έχουμε τόση αναισθησία ούτε κι αυτοί τόση αυτοθυσία...
Καμιά καλύτερη ιδέα;
(...) Στα κακοτράχαλα τα βουνά
ΑπάντησηΔιαγραφήμε το σουράβλι και το ζουρνά
πάνω στην πέτρα την αγιασμένη
χορεύουν τώρα τρεις αντρειωμένοι.
Ο Νικηφόρος κι ο Διγενής
κι ο γιος της Άννας της Κομνηνής.
("Τσάμικος" , Νίκος Γκάτσος)
Δεν ξέρω εκτός από τον Τύπο αν είπε και κανείς καταπρόσωπο στους συντελεστές ότι η γενικότερη αίσθηση που έμεινε στον περισσότερο κόσμο ήταν ότι κάποιοι/ες ανέλαβαν πριν από εμάς για εμάς. Σε πολλά σημεία ήταν εμφανέστατη και προκλητική η έλλειψη σεβασμού. Καλά τα λέει ο αρθρογράφος, αλλά θα αναφέρω κι εγώ ένα σχετικό παράδειγμα που θα μου μείνει αξέχαστο:όταν συναντήσαμε τυχαία μπροστά μας τους καβαλάρηδες κοντά στα Ψαράδικα, από τα χείλη μερικών κρέμονταν κάτι τσιγάρα, μα κάτι τσιγάρα! Τι ήταν αυτό; Χαλαρότητα, βαρεμάρα, διαφήμιση εξάρτησης; Υπευθυνότητα και επαγγελματισμός πάντων δεν είναι.-
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τον σκηνοθέτη δεν θα ξεκατινιάσει κανείς επιτέλους; Δεν τον έζησε κανείς σας σε στιγμές απείρου κάλλους και ψυχικής ευγένειας στην έκφραση και επικοινωνία με εμάς τους πτωχούς επαρχιώτες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπ' ότι φαίνεται, στην Καστοριά δεν έχετε την παροιμία:
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ δεν έχουμε να φάμε, αυτοί μας φέρνουν ραπανάκια για την όρεξη!
(εκτός αν έχετε τόσο πολύ να φάτε...
... για πετρέλαιο έχετε;;;)
Για να πούμε και του στραβού το δίκιο, ο Δήμος είχε προαναγγείλει ξεκάθαρα από την αρχή ότι με αφορμή τα Ελευθέρια θα γίνει αναφορά και σε άλλες εποχές της ιστορίας της Καστοριάς. Άρα το θέμα δεν ήταν άσχετο. Η διοργάνωση μάς τα χάλασε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή επειδή έχουμε [.....] δήμαρχο, θα πρέπει να γίνουμε κάτι σαν ποντιακό ανέκδοτο, και να μας πάρει σβάρνα και η Καθημερινή, γράφοντας ότι «λαλήσαμε ντιπ καταντίπ;»
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι δυνατόν να γιορτάζουμε την απελευθέρωση 100 ετών και να κάνουμε γιορτές για την απελευθέρωση προ 1000 ετών;
Είναι δυνατόν να γιορτάζουμε την απελευθέρωση από τους Τούρκους, αλλά επειδή γουστάρουμε να ξοδέψουμε χρήματα και να κάνουμε νταβαντούρι, όπως μας κατηγορεί η Καθημερινή, να πάμε μέχρι και την εποχή του Κομνηνού; Ή την εποχή του Ορέστη, ή της Βουγιουκλάκη;
Είναι δυνατόν Ανώνυμε Νο 14 να δικαιολογούμε τον δήμαρχο, ή τον ρασοφόρο, ή τον Ρασπούτιν γι’ αυτές τις ιδέες, επειδή τις προανήγγειλαν;
Μήπως πρέπει να πάμε και μία βόλτα μέχρι την Τραπεζούντα; Να ανάψουμε ένα κεράκι, μπας και μας φωτίσει;
Το σημαντικότερο πάντως που χρειάζεται -και από αυτόν τον σχολιασμό και από ό,τι άλλο υποστηρίζει η κοινή γνώμη- είναι να παραδεχθούν οι διοργανωτές και να μην επαναλάβουν τα λάθη που οδήγησαν σε αυτήν τη δυσάρεστη αίσθηση. Γιατί στις αρχικές ανακοινώσεις θριαμβολογούσαν προκαταβολικά ότι αυτό το φεσιβάλ θα γίνεται κάθε χρόνο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια ποιον σκηνοθέτη μιλάς, 12ε; Εμάς μας είπαν ότι όλη η δουλειά ήταν ιδέα και πράξη της Τάνιας, που είναι δικό μας παιδί και δεν θα αρχίσουμε τώρα να την κατηγορούμε κιόλας. Δεν αποκλείεται βέβαια να υπάρχουν και κρυμένα χαρτιά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟπότε, το παιχνίδι αλλάζει.
Η Αλεξιάδα είχε δύο σκηνοθέτες!!!! Εμ βέβαια, λεφτά υπάρχουν!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ β' σκηνοθέτης ήταν ο κ. Βασίλη Αναστασίου
Δες εδώ:
http://odos-kastoria.blogspot.gr/2012/12/blog-post_5.html
Φημολογείται ότι ο ίδιος πληρώθηκε 22.000 ευρώ ενώ η κ. Τάνια 45.000, για όλο το διάστημα των 6 μηνών προετοιμασία.
(Τα ξενοδοχεία και η διατροφή τους όταν ερχόνταν στην Καστοριά ήταν δωρεάν, προφανώς)
Μη με τρελαίνεις !!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήdiavgeia ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ !!!
Πλάκα μας κάνεις Ανώνυμε 19;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγγνώμη, αλλά ούτε που με νοιάζει ποιος είσαι και γιατί γράφεις ανώνυμα. Άλλο είναι το θέμα μας. Και γι' αυτό περιμένουμε απάντηση από επίσημα (άρα και υπεύθυνα ;;) χείλη. Το δικαιούμαστε ως φορολογούμενοι πολίτες να ξέρουμε πού πάνε τα λεφτά μας.
Εκτός αν βγαίνει αληθινός ο Σαββόπουλος σε εκείνη την απίθανη μετάφραση που έκανε στους Αχαρνής του Αριστοφάνη, στο σημείο που λέει :
Μπλα μπλα μπλα Δημοκρατία... μπλα μπλα μπλα μ' εκλέξανε !
(επίκαιρο)
Ορίστε; Θα πρέπει να απαιτήσουμε από το ΔΣ να μας δείξει συμβόλαια-συμβάσεις ή θα το κάνουν από μόνοι τους; Ή να ψήσουμε την αντιπολίτευση να ξυπνήσει από το γραφικό της λήθαργο και να κάνει τη δουλειά της;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλά τα λέει η κυρία Αθηνά, αλλά το τελευταίο ήταν το καλύτερο : φ ε σ ι β ά λ (!)
ΑπάντησηΔιαγραφήΜας φέσωσαν και δεν το πήραμε χαμπάρι.
Τα ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ μου στον εικοστό δεύτερο Ανώνυμο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι ο πρώτος (και μόνος μέχρι στιγμής) που αναφέρει και την αντιπολίτευση, η οποία ασφαλώς και έχει ευθύνες που τής αναλογούν για το θέμα. Μη νομίζουν οι κύριοι και οι κυρίες ότι θα βγουν λάδι και θα τα χρεωθούν όλα ο Δήμαρχος και οι συνεργάτες του, για να κρατούν αυτοί οι κ.κ. τον άσσο στο μανίκι για την επόμενη προεκλογική τους εκστρατεία...
Συζήτησαν σοβαρά στις συνεδριάσεις τους; Καταγράφηκε στα πρακτικά η γνώμη τους; Αυτά ενδιαφέρουν τους πολίτες και όχι οι "ρητορείες" τους στα καφενεία και τα κομμωτήρια... χρυσό μου !
Αθανάσιε, έχεις χάσει το πλοίο της γραμμής!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα τα σχόλια δεν γίνονται τόσο εκεί που λες, όσο στο twitter και το facebook. Εκεί να δεις ενημέρωση των συμπολιτών και από δημοτικούς συμβούλους. Αρκεί να είναι "φίλοι".
Πού τα θυμήθηκες εσύ τώρα, συνεδριάσεις και πρακτικά...
Δεν υπάρχει διαφάνεια στον Δήμο. Μην ελπίζετε άδικα. Ξέρει τι κάνει ο μεγάλος. Αυτά που έκανε και στην ΔΥΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι ρε παιδιά! Μ' αρέσει που ασχολείστε... Σικέ το παιχνίδι. Σιγά μη δώσουν σημασία κι αλλάξουν μυαλά. Δεν παίρνουν από λόγια. Και να τα διαβάζουν τώρα τα σχόλια, την έπιασαν την καλή. Μπορεί και να γελάνε κιόλας και να λένε για εμάς: "Άστους να λένε. Εμείς για το καλό τους το κάναμε. Δεν ξέρουν. Θα πουν, θα πουν, θα ξεθυμάνουν και ύστερα θα το ξεχάσουν. Έτσι δεν γίνεται με όλα;"
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι εμείς... τα κορόιδα !
(τουλάχιστον να πιουν κι ένα ποτήρι στην υγειά μας και να μη μας έχουν μόνο για τις αγγαρείες... α ναι ξέχασα! και για την ψήφο)
ΟΧΙ δεν θα μας πιάσει η απελπισία και η ηττοπάθεια τώρα να καθόμαστε να κλαίμε τη μοίρα μας! Δε λέω ότι είναι εύκολο να τα βάζει κανείς με τους "μεγάλους" όταν κάνουν στραβοδουλειές, αλλά δεν είμαστε μόνοι. Αλλοίμονο !
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαστε δυο, είμαστε τρεις, είμαστε χίλιοι δεκατρείς... ΟΕΟ !!!
http://www.youtube.com/watch?v=z8tUzA7xY98
@ ΧΨΩ:
ΑπάντησηΔιαγραφή-Να τα βάζουμε με τους "μεγάλους";;;
Ε όχι και μεγάλοι! Απεναντίας, μικροί, μικρότατοι!!!
@ 29
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλαράκι δε θα μαλώσουμε τώρα επειδή συμφωνούμε! Γι' αυτό τόβαλα σε εισαγογικά. Απευθυνόμουν σε εκείνον του 26ου ορόφου, που έκανε λόγο για τον μεγάλο. Εκτός αν είσαι ο ίδιος, δεν σε πιάνω....
Ωιμέ ! Αυτός ο τόπος καναγκαιρό γέννησε ανθρώπους που έβγαζαν με χίλιους κόπους τα χρήματα και τα διέθεταν, για να ευεργετήσουν, με έργα που θα παρέμεναν στο πέρασμα των χρόνων, όπως η Μεγάλη του Γένους Σχολή κι άλλα για τα οποία οι σημερινοί δεν έχουν ιδέα... Και τώρα βρίσκονται επιτήδειοι και κάνουν έξοδα για μασκαραλίκια εφήμερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω μια απορία: Μετά την ολοκλήρωση του Φεστιβάλ, έγινε α π ο λ ο γ ι σ μ ό ς από τους διοργανωτές; Καμία έκθεση πεπραγμένων; ή έμειναν μόνο στις αρχικές διαφημίσεις και μετά "πάμε γι' άλλες πολιτείες";
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν γνωρίζω πόσο απαντήθηκαν οι απορίες και οι αντιρρήσεις που δικαίως εξέφρασαν οι συμπολίτες. Επιτρέψτε μου να εκφράσω και την προσωπική μου διαπίστωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια μια ακόμη φορά επαληθεύτηκε ο Μολιέρος με τον Αρχοντοχωριάτη... Μόνο από άγνοια ή με το ζόρι θα παραδεχόταν κανείς ότι όλη αυτή η φιέστα, που δεν έδεσε με τον τόπο και τους ανθρώπους του, έκρυβε ή φανέρωνε αληθινή αρχοντιά.
Αυτοκολακεύεται όποιος δεν ψηλαφά τον σφυγμό όσων ζουν σε αυτήν την πόλη την καθημερινότητά τους και, αν μη τι άλλο, θέλουν το καλό...
Δε θυμάμαι πού, αλλά μόλις την περασμένη βδομάδα διάβαζα για το τι παρόμοιο ή σχετικό προγραμματίζουν τα ίδια πρόσωπα για του χρόνου. Γιατί εξακολουθούμε να ειμαστε Ελλάδα, όπου και η απλή αναφορά της λέξης "αξιολόγηση" ή και"απολογισμός" προκαλεί κραδασμούς και αλλεργίες. Οπότε όσο δίκιο κι αν έχουν αρθρογράφοι και σχολιαστές -κι έχουν πάρα πολύ- δύσκολο να λάβουν το μήνυμα οι διοργανωτές, τόσο εγωιστές που είναι. Γιατί, αν δεν ήταν, θα αναγνώριζαν τα λάθη τους και δε θα κοιτούσαν να τα επαναλάβουν. Σημειωτέον, δεν τους ζητάμε να το παραδεχτούν, να μη συνεχίσουν να κάνουν τα ίδια σφάλματα τους ζητάμε, όχι εμείς αλλά όλοι.Γιατί δε ρωτάνε να μάθουν τι λέει αυτή η περίφημη και σημαντική κοινή γνώμη και αρκούνται μόνο στη γνώμη των κολάκων;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ δεύτερη «Αλεξιάδα», σύμφωνα με δηλώσεις της κ. αντιδημάρχου Πολιτισμού, θα διεξαχθεί τον επόμενο χρόνο στην Αγία Τριάδα, στην Ασπροκκλησιά, στο Μαυροχώρι, στην Πολυκάρπη, στους Μανιάκους και στο Δισπηλιό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΔΟΣ 6.12.2012 αρ. φύλλου 669, σελ. 19.
Για όνομα...!!! Δεν τα λεν αυτά πρωί πρωί και μαζεμένα, κύριε Μπαϊρακτάρη. Συγκατάβηθι !
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα δω Μαυροβινούς μπαντιερατόρες και Πολυκαρπινές Γενοβέφες... θα παραδεχτώ την Κυριακή στο χωριό ! Ακόμη και για τις ανάγκες της τηλεθέασης, οι κάτοικοι κράτησαν την αυθεντικότητά τους. Λίγη παραπάνω σκέψη και προνοητικότητα δε βλάφτει.
Οι δασκάλες τί θα ντυθούν ;;; :-))))
Λέτε, λέτε εσείς! Τα πράγματα είναι προαποφασισμένα (μπορείτε να το πείτε και προγραμματισμό). Εδώ ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες για το επόμενο (ποιος ζει...)
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://portal.mittelalter.com/index.php?r=svi&i=RGEgaXN0IGFiZXIgamVtYW5kIE5ldWdpZXJpZyExMzUyOTA1NjE3MTY3OTU3MTI1MzEwNk1zRiBHcmVnb3I%3D
Με κάτι τέτοιους προγραμματισμούς,"για την ανάπτυξη και τον πολιτισμό", βρεθήκαμε μετά χρεωμένοι ως το λαιμό.