26.7.14

ΟΔΟΣ: Θαύματα


ΟΔΟΣ 17.4.2014 | 736

Αν και Μεγάλη Πέμπτη καθώς είναι σήμερα, ημέρα που επιβάλλει τουλάχιστον περισυλλογή, ακόμη και αναθεωρήσεις, με την Μεγάλη Εβδομάδα να κορυφώνεται, όμως για όσους έχουν οσφρανθεί γενικές εκλογές αυτό δεν είναι σίγουρο ότι αποτελεί αφορμή να αναστείλουν τις ενέργειές τους. Η νηστεία μάλλον δεν είναι στις προτεραιότητές τους, αντίθετα μοιάζουν να είναι τα (πολιτικά) θαύματα.

Σύμφωνα με την πρόσφατη επικαιρότητα, την δημιουργία σχολής τουρισμού στην πόλη της Καστοριάς φέρεται να προωθεί η βουλευτής Καστοριάς (με την Ν.Δ.) κ. Μαρία Αντωνίου. Ταυτόχρονα επανέφερε, με την μορφή της παράτασης τον εκ νέου χαρακτηρισμό της αεροπορικής σύνδεσης της Καστοριάς με την Αθήνα ως «άγονης γραμμής». Μάλιστα τα θέματα αυτά μοιάζουν να κυριαρχούν στην πολιτική ατζέντα της κ. Μαρίας Αντωνίου, η οποία με έμφαση τα προτάσσει.

Το γεγονός αυτό ενισχύει την εντύπωση ότι και οι δύο περιπτώσεις αξιοποιούνται από την βουλευτή Καστοριάς, αφού προσφέρονται για πολιτική εκμετάλλευση. Αν και επίσημα διαψεύδονται οι φήμες για ενδεχόμενες βουλευτικές εκλογές, ακόμη και ταυτόχρονα με τις ευρωεκλογές, οι νυν βουλευτές και όσοι ονειρεύονται τον θώκο, άτυπα μεν αλλά έχουν ήδη ξεκινήσει να σχεδιάζουν σαφώς τις ενέργειές τους με το βλέμμα στραμμένο στις κάλπες. Άλλωστε και από πλευράς δυνητικών εσωκομματικών αντιπάλων της κ. Μαρίας Αντωνίου, παρατηρούνται ανάλογες ενέργειες. Ο καθένας από το «πόστο» του.

Οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών, ενισχύουν την εντύπωση, ότι ενδέχεται να επικρατήσουν οι γνώμες των στελεχών της συγκυβέρνησης που θεωρούν ότι οι συνθήκες, όπως έχουν διαμορφωθεί, ευνοούν το εγχείρημα για πρόωρη προσφυγή στην κάλπη.

Αν και Μεγάλη Πέμπτη καθώς είναι σήμερα, ημέρα που επιβάλλει τουλάχιστον περισυλλογή, ακόμη και αναθεωρήσεις, με την Μεγάλη Εβδομάδα να κορυφώνεται, όμως για όσους έχουν οσφρανθεί γενικές εκλογές αυτό δεν είναι σίγουρο ότι αποτελεί αφορμή να αναστείλουν τις ενέργειές τους. Η νηστεία μάλλον δεν είναι στις προτεραιότητές τους, αντίθετα μοιάζουν να είναι τα (πολιτικά) θαύματα

Ωστόσο για την νυν βουλευτή, η περίσταση έχει ουσιαστικό περιεχόμενο. Διότι το θέμα του εκ νέου χαρακτηρισμού ως άγονου του αεροπορικού δρομολογίου Καστοριάς-Αθήνας, καθηλώνει και αδρανοποιεί τον αερολιμένα της Καστοριάς. Με την προϋπόθεση ότι και στο εξής, θα ισχύουν όσα ισχύουν μέχρι τώρα για την εκμετάλλευση του δρομολογίου Καστοριά-Αθήνα.

Με ναύλο ο οποίος, υπό τα σημερινά δεδομένα δεν αρμόζει σε άγονο, αλλά μάλλον σε εξουδετερωμένο δρομολόγιο. Διότι η τιμή του, όχι μόνο δεν είναι ανταγωνιστική και αποθαρρύνει τους υποψήφιους επιβάτες, αντί να τους ελκύει αλλά εγείρει σοβαρά ζητήματα.

Βεβαίως για τους βουλευτές κ. Μαρία Αντωνίου και κ. Ευάγγελο Διαμαντόπουλο και γενικά στον εκάστοτε βουλευτή στον οποίο παρέχονται ειδικές διευκολύνσεις και εισιτήρια, μπορεί τα 176,54 ευρώ που απαιτούνται από τους υπόλοιπους επιβάτες για ένα μετ’ επιστροφής αεροπορικό εισιτήριο Καστοριά-Αθήνα να φαίνονται ψύλλοι στ’ άχυρα. Αυτό όμως δεν ισχύει για όλους τους άλλους επιβάτες και ιδιαίτερα όσους ταξιδεύουν συχνά.

Όχι μόνο διότι αυτό καθ’ εαυτό το ποσό είναι ιδιαίτερα υψηλό και έχει σαν συνέπεια την δημιουργία πρόσθετων εμποδίων επικοινωνίας της Καστοριάς με την Αθήνα και την νότια Ελλάδα. Αλλά προπαντός επειδή μπορεί σήμερα να ταξιδέψει κανείς από Θεσσαλονίκη για Αθήνα, με ναύλο από 20,00 ευρώ με επιστροφή, δηλαδή σε δρομολόγιο που μόνο άγονο δεν είναι. Ενώ με τα ίδια χρήματα, μπορεί κανείς εκτός Ελλάδος να ταξιδέψει (μετ’ επιστροφή) σε διηπειρωτικούς προορισμούς και πολύωρες αεροπορικές πτήσεις.

Η κατάσταση της αεροπορικής σύνδεσης της Καστοριάς, με την Αθήνα δεν βεβαίως αποτελεί «έργο» της κ. Μαρίας Αντωνίου και δεν έχει η ίδια την αποκλειστική πολιτική ευθύνη της υποβάθμισης. Για τις πραγματικές αιτίες και συνθήκες αυτής της άνευ όρων και εναλλακτικών λύσεων παράδο-σης, σε συνθήκες μονοπωλίου της εκμετάλλευσης της γραμμής Καστοριά - Αθήνα - Καστοριά, που μοιάζει να είναι υπόλειμμα κάποιου ιδιόρρυθμου κρατικού παρεμβατισμού και διανομής τιμαρίων, φαίνεται να υπάρχει δικομματική συμφωνία, ίσως και πολυκομματική ομοφωνία. Ειδικά αν κριθεί η απόλυτη σιωπή του ΣυΡιζΑ, ο οποίος στην Καστοριά τουλάχιστον, δείχνει να έχει περιχαρακωθεί.

Και όλα αυτά, η επιμονή δηλαδή να χαρακτηρίζεται άγονη μια γραμμή υπ’ αυτές τις συνθήκες, την ίδια ώρα, που η μεν Θεσσαλονίκη απέχει μόλις 1,5 ώρα από την Καστοριά και συνεπώς ο αερολιμένας της καθιστά προσιτή την μετακίνηση των επιβατών από Καστοριά, σε όλο τον κόσμο. Ενώ σε ίση περίπου απόσταση βρίσκεται και ο αερολιμένας Ιωαννίνων, με πιο περιορισμένες σε σχέση με την Θεσσαλονίκη βεβαίως δυνατότητες, αλλά σε κάθε περίπτωση με καλές δυνατότητες για μια πτήση

Την ίδια στιγμή που τον τελευταίο καιρό, είχε ενταθεί η φήμη ότι η περίπτωση του αερολιμένα της Καστοριάς προσέλκυσε το ενδιαφέρον γνωστής αλλοδαπής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, που ήδη με τις προσφορές και τις ανταγωνιστικές τιμές της, έκανε πραγματικότητα και προσιτή την ιδέα του αεροπορικού ταξιδιού, στην Ελλάδα. Αλλά και την ίδια ώρα, που η Καστοριά, με την λίμνη της θα μπορούσε κάλλιστα να προσφέρεται για ίδρυση υδατοδρομίου για τα υδροπλάνα. Να παρέχει δηλαδή εναλλακτική πρόταση στις αερομεταφορές.

Και ενώ στην Καστοριά η κατάσταση διαρκώς υποβαθμίζεται, με την επιμονή των πολιτικών της εκπροσώπων να μην αντιλαμβάνονται την σημασία που θα μπορούσε να έχει η σωστή εκμετάλλευση του αερολιμένα «Αριστοτέλης», που έχει προδιαγραφές να λειτουργήσει ως διεθνής, για την ανάπτυξη της περιοχής, να έχει τον δικό της αντίκτυπο στην προοπτική του τόπου, την ίδια στιγμή που επιμένουν να χαρακτηρίζουν «άγονη» την αεροπορική διαδρομή με την Αθήνα, η βουλευτής Καστοριάς κ. Μαρία Αντωνίου, δείχνει να στρέφει σε άλλη κατεύθυνση την πολιτική ταμπακέρα, μετά την απώλεια της αρχιτεκτονικής σχολής και την συρρίκνωση των ΤΕΙ Καστοριάς.

Αφού πλέον με τον υπουργό Παιδείας φαίνεται να μην υπάρχει περιθώριο συνεννόησης, πρόσφατα ανακοινώθηκε, ότι προωθείται πλέον η ίδρυση σχολής... Τουρισμού. Μάλιστα η κ. Μ. Αντωνίου, έδωσε στην δημοσιότητα, φωτογραφίες της σε ατμόσφαιρα five o’ clock tea με την υπουργό Τουρισμού κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, που κατάγεται από την Κρήτη και ειδικά από το Ηράκλειο. Όπου παρεμπιπτόντως και η έδρα της αεροπορικής επιχείρησης που καλύπτει την άγονη γραμμή της Καστοριάς.

Βεβαίως κανείς δεν θα ήθελε να αντιλέξει στην σχετική προοπτική, για την ίδρυση σχολής. Εάν πράγματι ο στόχος είναι ρεαλιστικός, ενώ εκτός από αοριστίες υπάρχει και η σχετική πολιτική βούληση. Αλλά με το πρόσχημα της σχολής τουρισμού, αναμένεται να επισημοποιηθεί γενική υποχώρηση της Καστοριάς στο ζήτημα του τμήματος της Αρχιτεκτονικής Σχολής. Όπως και στα παντελόνια, που κατά την βουλευτή Καστοριάς, δεν φορούσε ο υπουργός Παιδείας.

Οι γενικόλογες υποσχέσεις των υποψηφίων δημάρχων Καστοριάς, για πάλης ξεκίνημα νέους αγώνες και λευτεριάς λίπασμα, σχετικά με τα θέματα αυτά, ακούγονται πολιτικά φαιδρές, και στ’ αυτιά των πολιτών έως πολιτικά απατηλές. Δείχνουν ότι ο καθένας στην Καστοριά, είτε είναι νυν αξιωματούχος, είτε αεί, είτε απλά υποψήφιος, δεν διαθέτει την φαντασία ούτε και να αυτοσχεδιάσει πρόχειρα. Και δεν έχει κανένα δισταγμό να υποσχεθεί κάτι, το οποίο είτε από άγνοια είτε από αδιαφορία, με τις παρούσες συνθήκες ούτε ως προεκλογικό πυροτέχνημα γίνεται πιστευτό.

Διότι απλά η δήθεν πιθανότητα για την σχολή Τουρισμού στην Καστοριά, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν μοιάζει να έχει καμιά αληθινή προοπτική.
Διότι απορίας άξιο είναι, κάτω από ποιες συνθήκες, μια υπουργός Τουρισμού, της γνωστής πολιτικής οικογένειας Κεφαλογιάννη, που είναι βουλευτής Ηρακλείου Κρήτης, και πρόσφατα προκάλεσε σάλο στην Κρήτη με την απόφασή της να μεταφέρει την σχολή Τουρισμού από τον Άγιο Νικόλαο της Κρήτης, στο Ηράκλειο της Κρήτης, θα στηρίξει τέτοιες πρωτοβουλίες;

Αφού όσο χρόνο ασκεί τα καθήκοντά της, δείχνει να πρωτοστατεί για την προβολή του παραθαλάσσιου και νησιώτικου ειδικά τουρισμού. Αγνοώντας ή αδιαφορώντας για τις τυχόν δυνατότητες σχηματισμού τουριστικού ρεύματος στην ενδοχώρα της ηπειρωτικής Ελλάδος.

Παράλληλα είναι αμφίβολο αν γνωρίζει για την Καστοριά κάτι περισσότερο από τις φωτογραφίες, από την γούνα, ή έστω από την κ. Μαρία Αντωνίου. Και όλα αυτά σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η χώρα, αν και υποφέρει από τις χαμηλής ποιότητας υπηρεσίες που σπάνια υπερβαίνουν την νοοτροπία του καιροσκοπισμού (κοινώς της «αρπαχτής»), είναι ήδη υπερπλήρεις από σχολές τουρισμού.

Πώς είναι ποτέ δυνατό, υπ’ αυτά τα δεδομένα, η συγκεκριμένη υπουργός σε μια περιοχή που έχει... άγονο αεροδρόμιο, να υποστηρίξει την δημιουργία σχολής Τουρισμού; Πολύ απλά μοιάζει αδύνατο.

Συνεπώς, μπορεί η χώρα να εισέρχεται σε προεκλογική περίοδο, και η Καστοριά να έχει ακούσει τα μύρια όσα προφέρονται και μπορούν να προσφερθούν από τους υποψήφιους σωτήρες της, δημάρχους, αντιπεριφερειάρχες, και συμβούλους. Αλλά δεν θα έβλαπτε κανένα, εάν οι υποσχόμενοι φρόντιζαν να σέβονται λίγο περισσότερο την κοινή νοημοσύνη, παρουσιάζοντας ως προσπάθειες και προοπτικές περισσότερο εφικτούς και προπαντός συμφέροντες για την περιοχή στόχους. Αν δεν μπορούν να κάνουν θαύματα, μπορούν ίσως να είναι αληθινοί.


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 17 Απριλίου 2014, αρ. φύλλου 736


Σχετικά:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.