1/1/08

ΠΡΟΣΩΠΑ: Μητροπολίτης Καστοριάς & Ηγούμενος ΙΜ Αγίων Αναργύρων

χρονιά διχόνοιας & πληγμάτων

Διακρίθηκαν μέσα στο 2007 για την αμφιλεγόμενη έως αρνητική συμβολή τους στην κοινωνική και πνευματική ενότητα των κατοίκων του νομού Καστοριάς, που βρέθηκαν ξαφνικά διαιρεμένοι να αντιγράφουν πρότυπα που θυμίζουν όσα γραφικά έως υστερικά παρακολουθούσαν κάποτε μουδιασμένοι να συμβαίνουν σε άλλες εκκλησιαστικές περιφέρειες.

Νέοι στην ηλικία αμφότεροι οι κληρικοί, από πολύ νωρίς που υποχρεώθηκαν να συνυπάρξουν, επηρεασμένοι σαφώς και από την κακίστη συμβολή των αυλοκολάκων, έδειξαν σημάδια αρνητικής χημικής αντίδρασης που κατά καιρούς έφθασε στην έκρηξη.

Με την αδιαφιλονίκητη αίγλη και δύναμη του καθημένου επί του μητροπολιτικού θρόνου ενός προκατόχου σαν τον Γερμανό Καραβαγγέλη, έστω κι αν δεν μοιάζει να επιδιώκει να αποκτήσει κάποια από τα χαρακτηριστικά μιας διακεκριμένης εθνικής και θρησκευτικής εκκλησιαστικής μορφής, ο νυν μητροπολίτης κ. Σεραφείμ από την μια πλευρά, και ο αρχιμανδρίτης κ. Αμβρόσιος από την άλλη πλευρά, ως ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίων Αναργύρων, που διαθέτει σημαντική ιστορική παράδοση και τοπική επιρροή, που με αυξομοιώσεις γνώρισε το κάπως υπερβάλλον (για το μοναστικό μέτρο) αποκορύφωμά της την δεκαετία του 1990, είναι οι δύο πόλοι μιας διχόνοιας χωρίς προηγούμενο.

Αυτό που προκάλεσε σοβαρές αμφισβητήσεις στους ουδέτερους, που συγκροτούν και την σιωπώσα πλειοψηφία, είναι τα επεισόδια που σημειώθηκαν τους τελευταίους μήνες σε διαδηλώσεις, η live τηλεοπτική λιποθυμία, το γεγονός ότι οι διαφωνίες είχαν σαν αφορμή αποκλειστικά οικονομικά κίνητρα μετοχίων, και λοιπών προσοδοφόρων, καθώς και το ότι η Ιερά Σύνοδος, μόνη της ή με την «βοήθεια» καλοθελητών, παρά το γεγονός της πλήρους υπαναχώρησης της Ιεράς Μονής Αγίων Αναργύρων, και της συγνώμης που ζήτησε αντί της συγχώρεσης και της εν ανθρώποις ευδοκίας, όχι μόνο προαποφάσισε αλλά και επικύρωσε την εκκλησιαστική ταπείνωση των κληρικών της μονής.

Προσέφερε έτσι αρνητική υπηρεσία στην Ιερά Μητρόπολη Καστοριάς, η οποία δεν χρειάζεται προγραφές και καταδίκες για να τεκμηριώσει την ισχύ της στην τοπική ιεραρχία, αλλά και στην υπόθεση της τοπικής κοινωνίας, νομιμοποιώντας «ιδεολογικά» το τμήμα εκείνο που θα μείνει αφοσιωμένο, όχι στην καθόλου εκκλησία, αλλά στον τιμωρημένο βραχίονά της, που έχει κάθε λόγο να αισθάνεται αδικημένο.

Και προδωμένο ίσως, αν ληφθούν υπ όψιν οι υπερφίαλες εγγυήσεις της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ν. Καστοριάς που διαψεύστηκαν πριν καλά-καλά χαθούν ως λαγοί στην άτακτη φυγή τους οι «ενωτικοί» δήμαρχοι κκ. Ν. Τοτονίδης και Ι. Τσαμίσης.

Για να χαθούν τελικά πίσω από τα θαμπά χριστουγεννιάτικα παρόδια λαμπάκια της παρωδίας, που είχε απ’ όλα. Σκηνοθέτες, βοηθούς, συμβούλους, πρωταγωνιστές και κυρίως κομπάρσους.

[Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 1.1.2008]


Σχετικά κείμενα:

ΟΔΟΣ: Προσεγγίσεις
ΟΔΟΣ: Είπαν: (για την δικαστική απόφαση για τον Εφραίμ)


* * *

Πρώτη σελίδα σχολίων: 1 έως 200 σχόλια. 
Δεύτερη σελίδα σχολίων: 201 έως 400 (στα νεότερα) ΕΔΩ
Τρίτη σελίδα σχολίων 401 έως 600(στα νεότερα) ΕΔΩ
Τέταρτη σελίδα σχολίων 601 έως... (στα νεότερα) ΕΔΩ
...κοκ

633 σχόλια:

  1. Ανώνυμος31/3/13

    Σε παρακαλώ, κ. Μπαϊρακτάρη, διόρθωσε τον τόνο στον τίτλο : χρόνια αντί χρονιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος29/4/13

    Βούιξε ο τόπος ότι "είναι θέμα ωρών" να μπει μια μοιραία υπογραφή.
    ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΠΟΥ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΜΑΣ ...

    Ομολογουμένως, αρκετά ταλαιπωρηθήκαμε.
    Ο Θεός της ειρήνης μάς προίκισε και με μυαλό, ας μη βασανίζουμε άλλο εαυτούς και αλλήλους, για να στραφούμε απερίσπαστοι στις αληθινά Μεγάλες Ώρες.
    Αμήν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φιλαλήθης29/4/13

    Καλά ξυπνητούρια βρε.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος29/4/13

    Τι έγινε ρε παιδιά;
    Ακόμα να γυρίσει η "Αφροδίτη" από τα μπάνια, να "λιβανίσει" λίγο τον Σεβασμιώτατο;
    Ή μήπως κι αυτή "υπάγεται" (φοβερή λέξη!) σε άλλον Άγιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος29/4/13

    Για ποια υπογραφή μιλάς @2; Που αναφέρεσε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος29/4/13

    Μπράβο σου βρέ,[άν και άργησες], πώς το κατάλαβες ότι και η ''Αφροδίτη'' υπάγεται σε άλλον Άγιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος29/4/13

    Α τώρα μάλιστα. Εδώ θα παρακολουθήσω. Είδα κι έπαθα να διαβάσω τα σχόλια για τους διάφορους -φωνους, άκρη δεν έβγαλα, εδώ μπορεί και να βγει μια άκρη, λέμε τώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. κάπτεν29/4/13

    Θέλει πολύ να προσέχουμε,που βαζουμε την υπογραφή μας και το ..ουλί μας,αλλιώς θα μας φάει η μαρμάγκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος29/4/13

    @5
    Θα στο πω κωδικά, για να μη βρει κανα μπελά κανείς από τα Κεντρικά Γραφεία για διαρροή (νερού εννοείται).
    Όταν λέω ότι χρειάζεται να διαβάσουμε την Επιστολή΄του Ιωάννου, εννοώ τον Ηγαπημένο Μαθητή και όχι τον Λαγκαδά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος29/4/13

    Oh, captain, my captain !
    από τον "Κύκλο των Χαμένων Ποιητών" κι εσύ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος29/4/13

    Κι άμα μπήκε ήδη η υπογραφή;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος29/4/13

    Τι ειν' αυτά; Ποιος ετοιμάζει βαλίτσες για Λαγκαδά; Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω.
    Κι εγώ προτιμώ εδώ τον διάλογο. Είναι συνοπτικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος29/4/13

    @11
    ΟΠΩΣ ΜΠΗΚΕ... ΝΑ ΒΓΕΙ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος29/4/13

    Έκτε Ανώνυμε, εγώ δεν κατάλαβα πού υπάγεται η Αφροδίτη. Έχω την αίσθηση όμως ότι ούτε και η ίδια ξέρει.
    Την ευχή σου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος29/4/13

    Για μια αντιπαράθεση ιδεολογικού χαρακτήρα (βλ. Μουσική Ανατολής-Δύσης) κινητοποιήθηκε πανστρατιά, ένθεν και ένθεν.
    Και για την πίστη μας Μεγαλοβδομαδιάτικα θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια;
    Μη γελιέστε! Έχουσι γνώσιν οι φύλακες.

    "κλάψε-κλάψε"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος29/4/13

    Ο διάλογος εδώ είναι συνοπτικός, γιατί σύμφωνα με αποχρώσες ενδείξεις δεν πήραν ακόμη χαμπάρι οι τα μακροσκελέστατα σχόλια γράφοντες και μέχρι στιγμής υπέπεσε στην αντίληψη συνήθων αναγνωστών (και όχι υπόπτων).
    Περιμένω, όπως μόνον ένα όργανον της τάξεως γνωρίζει...

    Αστυνόμος Σαϊνης
    (όπως βλέπετε, διατηρώ το ψευδώνυμό μου και δεν με σάρωσε η λαίλαψ... αφήστε που είδα κι έπαθα να μάθω πώς μπαίνει ο τόνος με τα διαλυτικά,
    τώρα θα τ' αφήσω;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος29/4/13

    Ο Λαγκαδά να κοιτάζει τους παπάδες της περιφερείας του και ο Καστορίας της δικής του!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος29/4/13

    Ωρέ... Είστε με τα καλά σας; Γιατί να φύγουν; Τώρα θ' ανοίξει νειάτα ο πάππος, σ' άλλη γη σ' άλλα μέρη;
    Κι ο μικρός Αργείτης να κάτσει εδώ που τον βρήκε η ώρα του και να μη νομίζει ότι χώρια μας θα είναι καλύτερα.
    Αν υποψιαστώ ότι ο πάτερ θέλει να φύγει ή ότι ο Δεσπότης το δέχεται αυτό ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος29/4/13

    Με τον Σταυρό στο χέρι δεν πάει κανείς μπροστά.
    Πάει όμως ψηλά.

    "χαμομηλάκι"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος29/4/13

    Πάμε να ακούσουμε τα «ΟΥΑΙ» και να φυλάξει ο Θεός να μην είναι για μας…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πετεινόν του ουρανού29/4/13

    Πουλάκια μου……. Πόσες φορές θέλησε να σας επισυναγάγει ;
    Μετάνοια ;
    ‘Ο,τι καλύτερο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος29/4/13

    Αστυνόμε Σαϊνη,άλλη λέλαψ σε έχει σαρώσει εσένα, πού μπαίνει ο τόνος με τα διαλυτικά το λέμε τώρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ο Λευτέρης ο ξεφτέρης29/4/13

    Καταλαβαίνω γιατί πέσατε μαζεμένοι οι Χριστιανοί. Μετά δεν θα μπορείτε, γιατί θέλετε να πάτε στην Ακολουθία του Νυμφίου.
    Άιντε, φίλε Παναγιώτη, σε περιμένω κι εσένα στη Μαυριώτισσα… ή σε κάποιαν άλλην εκκλησιά.
    ΙΔΟΥ Ο ΝΥΜΦΙΟΣ ΕΡΧΕΤΑΙ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος29/4/13

    Καλά σε λένε ξεφτέρη.
    Εν ειρήνη προέλθωμεν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος29/4/13

    Τι παναπεί ετοιμάζονται να φύγουν οι μοναχοί; κι ο Δέσποτας ακούγεται ότι θέλει να πάει σε άλλη Μητρόπολη. Να τ' αφήσουν αυτά που ξέρανε, γιατί εμείς δε χωρατεύουμε. Καλοί-καλοί αλλά είναι να μη μας αδειάσουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Φίλαθλος29/4/13

    ΕΔΩ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΤΑΦΟΣ ΣΑΣ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος29/4/13

    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ελενη Κ.29/4/13

    Φίλαθλε, αυτά να τα φωνάζεις στην κερκίδα της ομάδας σου! Δεν είναι θεολογικώς ορθόν να το γράφεις αυτό για έναν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη και έναν Πανοσιολογιότατο Αρχιμανδρίτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος29/4/13

    Εάν αληθεύει ότι έχουν δρομολογηθεί τέτοιες εξελίξεις, είναι πολύ σοβαρό και λυπηρό ότι γίνονται τέτοιες κινήσεις ερήμην λαού. Κι αν έχουν παράπονα από τη στάση του κόσμου, είναι κρίμα που δεν σταθήκαμε τόσα χρόνια στο ύψος των περιστάσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Π.Τ.29/4/13

    Το ποίμνιο, αδελφοί και πατέρες, δεν θέλει διώκτες και διωκόμενους. Θέλει ποιμένες να το ποιμαίνουν και όχι να διαγκωνίζονται ποιος θα προβληθεί περισσότερο και στο μεταξύ να ξεχνούν ανοιχτές τις Κερκόπορτες, από όπου θα παρεισφρέουν αιρέσεις, εθνικές μειοδοσίες, οικονομικά και άλλα σκάνδαλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Φίλαθλος29/4/13

    Μπα μπα μπα Ελενίτσα...
    Πας να μου κάνεις τρίπλα; Κοίτα, επειδή είμαι ευγενής παιδί δε θα μαλώσω μαζί σου. Άμα θες να δεις όμως αν αυτό που έγραψα είναι "θεολογικώς ορθόν" ρώτα κανέναν καθηγητή θρησκευτικών κι άμα σε πει ότι έκανα φάουλ, εμένα να με τρυπήσεις τη μύτη. Είναι στην "ΟΔΟ" ο Ελλογιμότατος (που θα έλεγες κι εσύ) κ. Ανδρέας Βιτούλας. Δεν τον ρωτάς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ανώνυμος30/4/13

    Προς τον/την 15:
    Πάντως εγώ δεν διάβασα και δεν είδα πουθενά αντιπαράθεση μεταξύ δυτικής και ανατολικής μουσικής. Καμία σχέση. Δεν έχεις πάρει καθόλου είδηση περί τίνος πρόκειται, ευλογημένε; Εδώ ο κόσμος βούιξε με τα απίστευτα συμπλεγματικά, ρατσιστικά, οπισθοδρομικά και εμετικά σχόλια... Για να υπερασπιστεί κάποιος τη δυτική μουσική πρέπει να την κατέχει κιόλας... και οι "απεχθείς άλλόφωνοι" δείχνουν να την κατέχουν καλά και να ξέρουν να την υπερασπίζονται και αυτήν όταν χρειάζεται, όπως φαίνεται... αλλά αυτό είναι μάλλον "άλλου παπά ευαγγέλιο"...
    Πάντως αυτό το "Έχουσι γνώσιν οι φύλακες" φοριέται πολύ εδώ μέσα... δεν ξέρω μόνο αν είναι τελικά για καλό σκοπό, και αν πρέπει να ανησυχώ και να φοβάμαι για τους "φύλακες"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμος30/4/13

    Αγαπητέ (-ή) που έγραψες το σχόλιο 32,
    κατ' αρχάς σε ευχαριστώ που έδωσες σημασία και ασχολήθηκες με το σχόλιό μου. Η αναφορά μου στην αντιπαράθεση έγινε ως παράδειγμα με αφορμή την ανάρτηση που ξεπέρασε τα εβδομήντα σχόλια μέσα σε μια μέρα και ο σχολιασμός εκεί γύρισε στο θέμα που κοντεύει να μονοπωλήσει τα τελευταία κύρια άρθρα της εφημερίδας.
    Μπορεί και να ισχύει αυτό που εσύ λες, δηλαδή να μην έχω πάρει είδηση περί τίνος πρόκειται. Συμφωνώ εάν αναφέρεσαι σε έναν τρόπο ζωής που δεν γνωρίζω. Όσον αφορά όμως το θέμα που με καίει, σεβάσου κι εσύ τα προσωπικά μου δεδομένα και παραδέξου ότι πήρα είδηση. Τί κάνουμε έχει σημασία.
    Ενέργεια ή περιέργεια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Jim OeO30/4/13

    KATHENAS STON KOSMO TOU !!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Μαίρη30/4/13

    Αυτοί οι δυο ήταν εδώ και χρόνια από τις δημοφιλέστερες αναρτήσεις. Και οι δύο όμως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Athena30/4/13

    @32
    Ε όχι να φοβόμαστε και τους φύλακες τώρα. Απλώς πιστεύω ότι όσοι το γράφουν αυτό θέλουν έτσι να δείξουν ότι γνωρίζουν κι αυτοί να υπεραπιστούν ό,τι αγαπούν.
    Ας θυμηθούμε τί σημαίνει στη γλώσσα της Βίβλου "γνώσις" και ότι ο Θεός όρισε τους Πρωτόπλαστους "εργάζεσθαι και φυλάσσειν" τον Παράδεισο.
    Όχι μόνο εργασία αλλά και φύλαξη αυτών που αγαπάμε και πήραμε γεύση Παραδείσου, είτε είναι η οικογένεια είτε οι φίλοι είτε είναι ο τρόπος ζωής, αφού ο Παράδεισος δεν είναι τόπος είναι τρόπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ι.Ι.30/4/13

    Επιτέλους! Καιρός ήταν να σπάσει το ειδησεογραφικό μονοπώλιο.
    Βγήκε και στην ΟΔΟ ένα σχετικό ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ
    (από δημοσιογραφικές πηγές, βεβαίως, βεβαίως.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Χρ. Πα.30/4/13

    Αυτό το άρθρο σου, φίλε Παναγιώτη, είναι από τα καλύτερα δημοσιεύματα για το θέμα. Ειδικά η παράγραφος 4.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Καίτη Π.30/4/13

    Όσο λίγα σχόλια κι αν γραφτούν, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και λίγοι οι άνθρωποι που πονούν και ολόψυχα ποθούν να ειρηνεύσουμε. Δεν έχουμε όμως όλοι τη δυνατότητα και τα περιθώρια να εκφραστούμε και μέσω του Τύπου και μάλιστα του ηλεκτρονικού. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Ελενη Κ.30/4/13

    @ Φίλαθλος
    Ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον, αγαπητέ. Υπάρχουν και άλλοι στο νομό, άμα θέλω να ρωτήσω σχετικά. Τι πρεσβεύει ο κ. Βιτούλας το βρήκα στην ΟΔΟ : http://odos-kastoria.blogspot.gr/2008/01/blog-post_4801.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Συνασπισθήκατε οι λαϊκοί, για να υποστηρίξετε τον ηγουμενεύοντα; Ο Επίσκοπος μας ξέρει πολύ καλά τι κάνει. Τόσο έργο έχει παραγάγει, σε αυτό θα κολλήσει; Δεν είμαστε οι Χριστιανοί «άσπονδοι», γιατί σπονδές έκαναν οι ειδωλολάτρες. Εμείς πιστεύουμε στη μετάνοια, τη συγχώρεση, τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας. Επ’ αυτού, αντιρρήσεις δεν χωρούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Ο Ανώνυμος της ενορίας σας30/4/13

    Δεν είναι ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ εκ μέρους της Ιεραρχίας όταν δεσμεύουν Μοναχούς με το επιτίμιο της ακοινωνησίας σε μία περιφέρεια και αν πάνε σε άλλην το αίρουν;
    Ποιος δουλεύει ποιον σε αυτόν τον τόπο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Μητέρα Τερέζα30/4/13

    Ακούστε βρε και μια μάνα : Αυτοί οι δυο είναι σαν αληθινά αδέρφια, μαζί δεν κάνουνε και χώρια δεν μπορούνε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Giorgos30/4/13

    File, kai ego den thelo na fygei o pater apo to sxoleio. Vasika den eimai o monos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. spyridon30/4/13

    Το 2007 ορυόταν από ραδιοφώνου ο γνωστός και μη εξαιρετέος αντι-Χ.Α. δεσπότης:
    «ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ;;;;;»
    Ας πάρει νά ’χει κι αυτός τώρα!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. LAKIS Original30/4/13

    KATW TA XERIA APO TON PATER !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. E. Nik.30/4/13

    Αυτός που λέτε «πάππος» και «πάππος», σαν για να τον εξιλεώσετε, χωρίς να ξέρουμε αν ζήτησε ποτέ μια συγγνώμη, είναι ένας άνθρωπος που τον βαρύνουν κατηγορίες, κύριοι! Υπάρχει οπτικοακουστικό υλικό, ντοκουμέντα! Ο Αρχιεπίσκοπος τραβούσε τα μαλλιά του, όταν είδε βίντεο, κύριοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Στάθης Α.30/4/13

    Τελικά… η ασθένεια κατήντησε χρονία σε όλη την Ελλάδα. Σε κάθε περιφέρεια οι Μητροπολίτες έχουν πρόβλημα με τα Μοναστήρια. Ξέρετε εσείς κανέναν που δεν έχει; Ερωτώ για να μη τους αδικώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Κ.Χ.30/4/13

    Ειλικρινά δεν μπορεί να το χωρέσει ο νους μου πώς θα μπορέσουν να κάνουν Πάσχα, όταν ξέρουν ότι έστω κι ένας αδελφός τους είναι αποκλεισμένος από το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Φτάνουν πια οι έρευνες και οι αναλύσεις και τα πορίσματα. Κούρασαν αδικαιολόγητα πλέον. Ανάσταση περιμένουμε να κάνουμε όλοι μαζί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Ανώνυμος30/4/13

    Ο ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ! Ο ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ! Ο ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Όλα στη ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Ανώνυμος30/4/13

    Με θλίβει τόσο αυτή η κατάσταση, που δεν βρίσκω λόγια να σχολιάσω. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει επιτέλους να αναλάβει τις ευθύνες του ο καθένας όχι πια για ό,τι έγινε αλλά για το τι μέλλει γενέσθαι και δεν εννοώ βέβαια το στρίβειν διά του αρραβώνος.
    Καλά το λες Παναγιώτη, σιωπώσα πλειοψηφία είμαστε.
    Μήπως ήλθε η ώρα να γίνουμε κραυγάζουσα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Λ. Π.30/4/13

    Καλά… Όταν θα δείτε στον ύπνο σας τον μακαριστό Γέροντα Αμβρόσιο να σας λέει :
    «Το Μοναστήρι! Το Μοναστήρι!»,
    τότε θα πιστέψετε …

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Στο Σουφλί ! ...30/4/13

    Άμα θέλουν μετάθεση, να πάνε στο Σουφλί ! Έχει ωραιότατο κλίμα το Σουφλί !
    Έτσι έλεγε και η Τζένη Καρέζη σε εκείνη την ελληνική ταινία.
    «Δεσποινίς Διευθυντής»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Ναι, απόψε ήλθα30/4/13

    Οι λυγμοί της πόρνης και του πατέρα τα δάκρυα :
    http://www.amen.gr/article9012
    Ει δε και καλέσει καιρός ……

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Πήγαινε να δεις αν έρχομαι1/5/13

    @E.Nik.
    Τον λέμε «πάππο», για να δείξουμε ότι δεν εκστασιαζόμαστε μπροστά σε κανέναν illuminato! Δεν πιστεύουμε στη Γεροντοκρατία. ΑΣ ΠΡΟΣΕΧΑΝ αυτοί που τον πλεύριζαν τόσα χρόνια και υποκρίνονταν αποκαλώντας τον «Γέροντα» και «Γέροντα» και μιλούσαν γι’ αυτόν σαν να είναι ο στάρετς Ζωσιμάς… πασά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Ανώνυμος1/5/13

    @ 47

    ΠΟΙΟ ΣΟΒΑΡΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΧΕΤΑΙ ΩΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ ;;;

    Αστυνόμος Σαϊνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Ανώνυμος1/5/13

    Για τον/την E. Nik.

    Και ο Αρχιεπίσκοπος ας κρατήσει τα μαλλιά του κάτω από το καλλιμαύχι του, γιατί θέλουμε να μας ξαναεπισκεφθεί το ίδιο όμορφος, όπως τον ξέρουμε!
    (Μετά την αναφορά των στίχων του Καβάφη στους Α΄ Χαιρετισμούς φέτος, του έχω μεγαλύτερη αδυναμία…)

    «κλάψε-κλάψε»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Ανώνυμος1/5/13

    Ώστε τελικά… αλήθεια είσαι και της Νομικής, Αστυνόμε Σαϊνη !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Ανώνυμος1/5/13

    "Ναι, απόψε ήλθα" εξαιρετικό το άρθρο που προτείνεις !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Ανώνυμος1/5/13

    Διάβασα στο sait της Μητρόπολης!
    Η Ασθένεια της εποχής.
    Τα πιστεύουν άραγε αυτά που γράφουν;
    Μόνο την Μ.Τρίτη θα παρελάσει απο μπροστά μας η Υποκρισία και οι υποκριτές;
    Μάλον θα εννωούν στα γραπτά,γιατί στα ζωντανά το βλέπουμε κάθε μέρα και ώρα, όλη την χρονιά.
    Τί είναι υποκρισία;
    Αριστοτέχνης λόγων,μέσα του όμως άλλος.
    Κουφώτητα υπάρχει στο υποκριτή.Με όλους και όλα''Ανθρωπαρέσκεια''.
    Δεν είναι απλούς είναι διπλούς.
    Τάφοις κεκονιασμένοις.
    Γεμάτο ανωνυμία.
    Κατ'εξοχήν Ψεύτης,ορκίζεται και σε Ιερά πράγματα.
    Μυθομανής,άλλο το στόμα λέει,άλλα η ψυχή έχει.
    Έχουν διπλή ζωή,κρύβουν τα δικά τους και ελέγχουν τους άλλους.
    Εχουν προσωπείο,είναι γλυκομίλητοι.
    Ο υποκριτής είνια Θεομπαίχτης.
    Προσκόμματα στην Σωτηρία του φέρνει ο υποκριτής.
    Γίνεταιεμπόδειο για την σωτηρία των ανθρώπων.
    Μόνο στους υποκριτάς μίλησε ο Θεός σκληρά.
    Όσο μπορούμε να καθαρίσουμε την ψυχή μας και να λέμε ''ιλάσθητι το αμαρτωλό και ελέησον με.
    Μία γενική άποψη για την υποκρισία.
    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Ανώνυμος1/5/13

    @61
    Είναι όντως πρόβλημα εάν πιστεύουν (και κυρίως εφαρμόζουν) αυτά που λένε. Είναι όμως θέμα εάν τους πιστεύουν (εμπιστεύονται) και οι άλλοι ότι είναι ειλικρινείς.
    Για να μη τρελαθούμε (εντελώς), μπορούμε να θεωρήσουμε ότι τα πιστεύουν κατ' αρχήν.
    Κατ' άρθρον ;
    Δεν ξέρω.

    Αστυνόμος Σαϊνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. Ανώνυμος1/5/13

    χμμμ, "sait" όπως tide ή ...saita...sainis etc.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. Ανώνυμος2/5/13

    @ 61
    Για να μη παρεξηγηθώ,γι'αυτά που έγραψα,για την υποκρισία, το διευκρινίζω.
    Απευθύνομαι Περισσότερο, στους συνεργάτες μου,στο γραφείο μου και γύρω.
    Απογοήτευση, από ανθρώπους που κάνουν μεγάλους σταυρούς και μετάτοιες.
    Ειμαι πολύ αγανακτησμένος,αυτός είναι και ο λόγος που δεν πατάω στην Εκκλησία.
    Καλη Ανασταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. Το λουλουδάκι του μπαξέ5/5/13

    Μέσα στις μέριμνες βρίσκουμε πάντοτε λίγο χρόνο, για να τον αφιερώσουμε στους φίλους.
    Αντί για άλλες ευχές σήμερα αφιερώνω αυτό το ποίημα σε εσάς κύριε Παναγιώτη, σε όλους τους αναγνώστες της "ΟΔΟΥ" (και όλους τους Αναγνώστες) και από καρδιάς στα δύο πρόσωπα της ανάρτησης.
    Χριστός ανέστη !

    Διονύσιος Σολωμός - Ἡ ἡμέρα τῆς Λαμπρῆς

    ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ ποίημα «Λάμπρος»

    Καθαρώτατον ἥλιο ἐπρομηνοῦσε
    τῆς αὐγῆς τὸ δροσᾶτο ύστερο ἀστέρι,
    σύγνεφο, καταχνιά, δὲν ἀπερνοῦσε
    τ᾿ οὐρανοῦ σὲ κανένα ἀπὸ τὰ μέρη·
    καὶ ἀπὸ ‘κεῖ κινημένο ἀργοφυσοῦσε
    τόσο γλυκὸ στὸ πρόσωπο τ᾿ ἀέρι,
    ποὺ λὲς καὶ λέει μὲς τῆς καρδιᾶς τὰ φύλλα·
    «γλυκειὰ ἡ ζωή κι ὁ θάνατος μαυρίλα».

    Χριστὸς ἀνέστη! Νέοι, γέροι, καὶ κόρες,
    ὅλοι, μικροί, μεγάλοι, ἑτοιμαστῆτε·
    μέσα στὲς ἐκκλησίες τὲς δαφνοφόρες
    μὲ τὸ φῶς τῆς χαρᾶς συμμαζωχτῆτε·
    ἀνοίξετε ἀγκαλιὲς εἰρηνοφόρες
    ὀμπροστὰ στοὺς ἁγίους, καὶ φιληθῆτε·
    φιληθῆτε γλυκὰ χείλη μὲ χείλη,
    πέστε· Χριστὸς ἀνέστη, ἐχθροὶ καὶ φίλοι.

    Δάφνες εἰς κάθε πλάκα ἔχουν οἱ τάφοι,
    καὶ βρέφη ὡραῖα στὴν ἀγκαλιὰ οἱ μανάδες·
    γλυκόφωνα, κοιτώντας τὲς ζωγραφι-
    σμένες εἰκόνες, ψάλλουνε οἱ ψαλτάδες·
    λάμπει τὸ ἀσήμι, λάμπει τὸ χρυσάφι,
    ἀπὸ τὸ φῶς ποὺ χύνουνε οἱ λαμπάδες·
    κάθε πρόσωπο λάμπει ἀπ᾿ τ᾿ ἁγιοκέρι,
    ὁποῦ κρατοῦνε οἱ Χριστιανοὶ στὸ χέρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. Δέσποινα Σ.5/5/13

    Ε κι εσύ @64… Σαν κάπως παράξενα μας τα λες. Κάνουν σταυρούς και μεγάλες μετάνοιες στα γραφεία τους οι άνθρωποι; Εκτός εάν εννοείς ότι κάνουν στις εκκλησίες και έξω συμπεριφέρονται αντίθετα με το πνεύμα. Μεγάλο θέμα ανοίγεις όμως, γιατί δεν είναι εύκολο να κρίνει κανείς τι κρύβει στην ψυχή του ο καθένας. Μέσα στον ναό μπορεί μερικοί να προσποιούνται, για να κερδίσουν την έξωθεν καλή μαρτυρία, αλλά δεν αποκλείεται να λένε με τη γλώσσα του σώματος αυτά που δε λένε τα χείλη. Κύριος οίδεν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. Τασούλης ο ηλεκτρολόγος5/5/13

    Χριστός Ανέστη !
    Μου λείπετε... Δεν έγραψα κάτι τόσες ημέρες, όχι γιατί δεν με ενδιαφέρει, αλλά γιατί απ' ό,τι κατάλαβα (σχόλιο 9) στην Καστοριά δεν χρειάζεστε ηλεκτρολόγο αλλά υδραυλικό!
    Το νερό να προσέχετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  68. Επώνυμος6/5/13

    Δεν θα το πίστευα, εάν δεν το έβλεπα με τα ίδια μου τα μάτια. Ανήμερα Πασχαλιά συνάνθρωποί μας υποφέρουν από τόση μοναξιά που τους εξωθεί να καταφεύγουν στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, για να γράψουν πικρόχολα σχόλια σε διαπροσωπικό επίπεδο.
    Δεν αναφέρομαι σε αυτήν την ανάρτηση, αλλά στην επιστολή του κ. Πηχιών που την χρησιμοποιούν σαν εφαλτήριο για απροσδιόριστο σκοπό. Εδώ τουλάχιστον οι Χριστιανοί έδειξαν και αυτοσυγκράτηση. Γι' αυτό προτίμησα αυτήν την ανάρτηση για ανάγνωση.
    Με όλη την εκτίμηση που τρέφω για εσάς κ. Μπαϊρακτάρη οφείλω να σας υπενθυμίσω ότι άλλο είναι ανεκτικότητα και άλλο ανοχή. Μην ξεχνάτε και αυτούς που αγαπούν την "ΟΔΟ" και δεν αντέχουν την υπέρβαση των ορίων. Δεν θα γίνει το μπλογκ ξέφραγο αμπέλι, για να εκδικηθεί κανείς για τα δικά του απωθημένα.
    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  69. Βασίλειος6/5/13

    Χριστός ανέστη !
    Τολμώ να σχολιάσω ότι χρειάζεται να βρίσκουμε ησυχία και ανάπαυση πνεύματος και να μην παρασυρόμαστε από υπερβολική ταραχή.
    Ο λόγος είναι ότι και σε αυτόν τον τομέα ζήσαμε τα χρόνια των παχειών αγελάδων και τώρα είμαστε σε εκείνα των ισχνών.
    Όσοι προνόησαν να γεμίσουν τις αποθήκες, δεν έχουν να φοβηθούν τίποτε σήμερα.
    (Αν είχαν μάλιστα κοντά τους έναν πάγκαλο, τώρα θα αποδειχθεί η αλήθεια...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  70. Χρόνης6/5/13

    Νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων :
    http://neotita.gr/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B7%CF%87%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%B3%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%B9%CF%89%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%87/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  71. Βαγγέλης7/5/13

    Παλιά ξινά σταφύλια ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  72. Καστοριανός της Ομογένειας7/5/13

    Χριστός ανέστη, πατριώτες !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  73. Θεοδότα7/5/13

    Διάβαζα φέτος το Καλοκαίρι την «απογοητευτική κλιμάκωση» και σκεφτόμουν : Στον Μακεδονικό Αγώνα ο τότε Μητροπολίτης Γερμανός Καραβαγγέλης είχε πολύ καλή συνεργασία με τον τότε Ηγούμενο του Μοναστηριού των Αγίων Αναργύρων. Σήμερα γιατί όχι ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  74. Ανώνυμος7/5/13

    Συμβαίνουν αυτά στην Καστοριά;
    Κύριε ελέησον !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  75. Ραφαηλία7/5/13

    Όπως σε όλες τις έριδες, έτσι και σ’ αυτήν μόνο με αμοιβαίες υποχωρήσεις μπορεί να βρεθεί λύση. Το κακό όμως είναι ότι όλοι θέλουμε να καταπιαστούμε με όλα και στο τέλος πάμε για τα πολλά και χάνουμε και τα λίγα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  76. Ανώνυμος7/5/13

    Τα κορίτσια πού είναι ρε παιδιά ; Η Σαγηνευτική, η Φοίβη, η Δροσούλα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  77. Ευλόγησον ! ...7/5/13

    Καλό είναι να ενδιαφέρεται ο κόσμος για τα πνευματικά (;), αλλά αυτή η ιστορία παρατράβηξε και πρέπει να δοθεί απάντηση τελική και καθαρή και όχι να μαζεύουμε πόνο τόσα χρόνια. Σαν τις γάτες του Άη Νικόλα θα γίνουμε ;

    Τὸν δ᾿ ἄνευ λύρας ὅμως ὑμνωδεῖ θρῆνον Ἐρινύος αὐτοδίδακτος ἔσωθεν θυμός,
    οὐ τὸ πᾶν ἔχων ἐλπίδος φίλον θράσος. ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ. 990 ἔπ.

    «Φαίνεται ὁ Κάβο-Γάτα...», μοῦ εἶπε ὁ καπετάνιος
    δείχνοντας ἕνα χαμηλὸ γιαλὸ μέσα στὸ πούσι
    τ᾿ ἄδειο ἀκρογιάλι ἀνήμερα Χριστούγεννα,
    «... καὶ κατὰ τὸν Πουνέντε ἀλάργα τὸ κύμα γέννησε τὴν Ἀφροδίτη
    λένε τὸν τόπο Πέτρα τοῦ Ρωμιοῦ.
    Τρία καρτίνια ἀριστερά!»
    Εἶχε τὰ μάτια τῆς Σαλώμης ἡ γάτα ποὺ ἔχασα τὸν ἄλλο χρόνο
    κι ὁ Ραμαζὰν πῶς κοίταζε κατάματα τὸ θάνατο,
    μέρες ὁλόκληρες μέσα στὸ χιόνι τῆς Ἀνατολῆς
    στὸν παγωμένον ἥλιο
    κατάματα μέρες ὁλόκληρες ὁ μικρὸς ἐφέστιος θεός.
    Μὴ σταθεῖς ταξιδιώτη.
    «Τρία καρτίνια ἀριστερά» μουρμούρισε ὁ τιμονιέρης.
    ...ἴσως ὁ φίλος μου νὰ κοντοστέκουνταν,
    ξέμπαρκος τώρα
    κλειστὸς σ᾿ ἕνα μικρὸ σπίτι μὲ εἰκόνες
    γυρεύοντας παράθυρα πίσω ἀπ᾿ τὰ κάδρα.
    Χτύπησε ἡ καμπάνα τοῦ καραβιοῦ
    σὰν τὴ μονέδα πολιτείας ποὺ χάθηκε
    κι ἦρθε νὰ ζωντανέψει πέφτοντας
    ἀλλοτινὲς ἐλεημοσύνες.
    «Παράξενο», ξανάειπε ὁ καπετάνιος.
    «Τούτη ἡ καμπάνα-μέρα ποὺ εἶναι-
    μοῦ θύμισε τὴν ἄλλη ἐκείνη, τὴ μοναστηρίσια.
    Διηγότανε τὴν ἱστορία ἕνας καλόγερος
    ἕνας μισότρελος, ἕνας ὀνειροπόλος.
    «Τὸν καιρὸ τῆς μεγάλης στέγνιας,
    - σαράντα χρόνια ἀναβροχιὰ -
    ρημάχτηκε ὅλο τὸ νησὶ
    πέθαινε ὁ κόσμος καὶ γεννιοῦνταν φίδια.
    Μιλιούνια φίδια τοῦτο τ᾿ ἀκρωτήρι,
    χοντρὰ σὰν τὸ ποδάρι ἄνθρωπου
    καὶ φαρμακερά.
    Τὸ μοναστήρι τ᾿ Ἅι-Νικόλα τὸ εἶχαν τότε
    Ἁγιοβασιλεῖτες καλογέροι
    κι οὔτε μποροῦσαν νὰ δουλέψουν τὰ χωράφια
    κι οὔτε νὰ βγάλουν τὰ κοπάδια στὴ βοσκὴ
    τοὺς ἔσωσαν οἱ γάτες ποὺ ἀναθρέφαν.
    Τὴν κάθε αὐγὴ χτυποῦσε μία καμπάνα
    καὶ ξεκινοῦσαν τσοῦρμο γιὰ τὴ μάχη.
    Ὅλη μέρα χτυπιοῦνταν ὡς τὴν ὥρα
    ποῦ σήμαιναν τὸ βραδινὸ ταγίνι.
    Ἀπόδειπνα πάλι ἡ καμπάνα
    καὶ βγαῖναν γιὰ τὸν πόλεμο τῆς νύχτας.
    Ἤτανε θαῦμα νὰ τὶς βλέπεις, λένε,
    ἄλλη κουτσή, κι ἄλλη στραβή, τὴν ἄλλη
    χωρὶς μύτη, χωρὶς αὐτί, προβιὰ κουρέλι.
    Ἔτσι μὲ τέσσερεις καμπάνες τὴν ἡμέρα
    πέρασαν μῆνες, χρόνια, καιροὶ κι ἄλλοι καιροί.
    Ἄγρια πεισματικὲς καὶ πάντα λαβωμένες
    ξολόθρεψαν τὰ φίδια μὰ στὸ τέλος
    χαθήκανε, δὲν ἄντεξαν τόσο φαρμάκι.
    Ὡσὰν καράβι καταποντισμένο
    τίποτε δὲν ἀφῆσαν στὸν ἀφρὸ
    μήτε νιαούρισμα, μήτε καμπάνα.
    Γραμμή!
    Τί νὰ σοῦ κάνουν οἱ ταλαίπωρες
    παλεύοντας καὶ πίνοντας μέρα καὶ νύχτα
    τὸ αἷμα τὸ φαρμακερὸ τῶν ἑρπετῶν.
    Αἰῶνες φαρμάκι γενιὲς φαρμάκι».
    «Γραμμή!
    Τί νὰ σοῦ κάνουν οἱ ταλαίπωρες
    παλεύοντας καὶ πίνοντας μέρα καὶ νύχτα
    τὸ αἷμα τὸ φαρμακερὸ τῶν ἑρπετῶν.
    Αἰῶνες φαρμάκι, γενιὲς φαρμάκι».
    «Γραμμή!» ἀντιλάλησε ἀδιάφορος ὁ τιμονιέρης.

    Γιώργος Σεφέρης
    Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου 1969

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  78. Σαγηνευτική-- Δροσούλα ........7/5/13

    XΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ
    !! 76
    Πέστε ενα κύριε ελέησον και για τα πρόσωπα που είναι στο κρεβάτι του πόνου. Αυτά που αναφέρεις.
    Σας αγαπώ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  79. Ανώνυμος7/5/13

    Μπροστά στούς Αγίους ,φιληθήτε γλυκά,χείλη με χείλη;...........
    Λουλουδάκι δέν μας τα λές καλά.Εχθροί και φίλοι καλά,το φιλί στα χείλη γιατί να το δώσουμε;Θα μας παρεξηγήσουν!
    Φανερωμένα αισθήματα..........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  80. Ακάκιος7/5/13

    Αναστάσεως ημέρα !
    http://www.youtube.com/watch?v=TZ-f1h6TiEE

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  81. Σήφης7/5/13

    Σύντεκνοι, είχαμε κι εμείς έναν παππού ...
    http://vardavas.blogspot.gr/2013/04/30413.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  82. Θεώνη7/5/13

    Δεν πιστεύω ότι κατά βάθος υπάρχει έχθρα ανάμεσά τους. Μάλλον άγνοια. Όσο ήταν νεώτεροι μπορούσαν να δικαιολογηθούν λόγω απειρίας. Έχοντας όμως αποκτήσει και οι δύο τις ανάλογες εμπειρίες δεν επιτρέπεται να κάνουν επιπολαιότητες. Η κοινή πίστη φέρνει την αγάπη και την ελπίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  83. Φανούρης7/5/13

    Όποιος έχει να λύσει πέντε προβλήματα Μαθηματικών, δεν ασχολείται ταυτόχρονα και με τα πέντε. Παιδεύεται πρώτα με το ένα, το λύνει και μετά πάει στο άλλο. Αυτοί μου δίνουν την εντύπωση ότι πάνε να τα λύσουν όλα μαζί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  84. Ανώνυμος7/5/13

    ... ἑνός δέ ἐστι χρεία ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  85. Ανώνυμος7/5/13

    Ποιος θέλει να φύγει ;
    Κρίμα, γιατί μας μάθαιναν ότι ο Μοναχός νυμφεύεται την Εκκλησία.
    Μέχρι τώρα ξέραμε ότι οι Μητροπόλεις χηρεύουν.
    Δεν ξέραμε ότι υπάρχουν και Μητροπόλεις … ζωντοχήρες !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  86. Jason7/5/13

    Το παν είναι να το ζεις!

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QdZK7VBL7To#!
    Προσέξτε ιδιαίτερα το 4.07 και μετά...
    σκηνές ροκ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  87. Ανώνυμος8/5/13

    Εξαντλήθηκε την Εβδομάδα των Παθών ο σχολιασμός και κόλλησαν τα σχόλια στα 76? Αμ τώρα είναι εδώ για τα ωραία, που λέει στην Ανάσταση "και αλλήλους περιπτυξώμεθα".

    "φωτίζου-φωτίζου"
    (τη Μεγάλη Εβδομάδα ήμουν "κλάψε-κλάψε")

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  88. Σαγηνευτική-- Δροσούλα ........8/5/13

    Χριστός Ανέστη Χρόνια Πολλά.
    Τα κορίτσια από την Μ.Παρασκευή είναι ασθενείς.
    Πέστε ένα Κύριε ελέησον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  89. Χιονία8/5/13

    Για το σχόλιο 84
    (αλλά και για το άρθρο...) :

    Περαστικά κι αγύριστα τα βάσανα.
    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  90. Ανώνυμος8/5/13

    Για την Σαγηνευτική και την Δροσούλα

    Έλεγε ο μακαριστός Γέροντας Πορφύριος :
    Ένα "Κύριε ελεήσον" = ένα εκατοστάρικο,
    ένα "Δόξα τω Θεώ" = ένα πεντακοσάρικο.

    (Ούτως ή άλλως, μόνον αυτόν τον πλούτο έχουμε...
    Περαστικά! Κι εγώ σας αγαπώ. Λίγο τσουρεκάκι δεν έμεινε να φάτε, να φύγουν τα φαρμάκια ντιπ καταντίπ, που λέει ο λόγος; Άμα θέλετε, μπορώ να σας στείλω αεροπορικώς!)


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  91. Ανώνυμος8/5/13

    Κρατάει χρόνια αυτή η κολώνια !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  92. Θεοκτίστη8/5/13

    Χριστός ανέστη, αδελφοί!
    Εύχομαι να στρέφουμε όλοι το βλέμμα στον Σταυρωθέντα και Αναστάντα Κύριο και να φωτίζεται η καρδία και πάσα η ζωή ημών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  93. Ανώνυμος9/5/13

    Θεοκτίστη ;;;;;;;;;;;;
    Εύχομαι να ζεις τις ευχές σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  94. Σαγηνευτική-- Δροσούλα ........9/5/13

    @ 90
    Για ποιά φαρμάκια λές;κατά φαντασίαν θα εννοείς. γιατί στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν.
    Μόνο χαρά υπάρχει .Δόξα τον Θεό.
    Όλα καλά διαβαίνουν.
    Ευχαριστούμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  95. Ανώνυμος10/5/13

    Για την Σαγηνευτική και την Δροσούλα

    Μας πληροφόρησε κάποιος σε ένα σχόλιο εδώ μέσα ότι ασθενείτε κι εγώ φαρμάκια εννοούσα καναν πυρετό καναν πόνο γι' αυτό είπα περαστικά. Με λίγο γλυκό των ημερών είπα να σας περάσει.
    Χαίρετε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  96. Η φίλη σας Φοίβη11/5/13

    Όποιος θέλει, ας διαβάσει έναν λόγο του Γρηγορίου του Θεολόγου :
    http://el.wikisource.org/wiki/%CE%A3%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82,_%CE%B5%CE%B9%CF%82_%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CF%81%CE%BD_%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CE%BA%CF%8C%CF%80%CF%89%CE%BD_%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1%CE%BD
    όπου υπάρχει και το ελπιδοφόρο :
    "Πλὴν ὅτι διήλθομεν διὰ πυρὸς καὶ ὕδατος, καὶ προήλθομεν εἰς ἀναψυχὴν εὐδοκίᾳ τοῦ σώζοντος Θεοῦ".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  97. Ανώνυμος12/5/13

    Αυτοί οι παπάδες γιατί μαλώνουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  98. Ανώνυμος14/5/13

    @97

    ΟΥΤΕ ΚΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΞΕΡΟΥΝ !!!!!!
    ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΔΙΝΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΥΓΑΔΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΓΚΡΙΝΙΑ.
    ΕΔΩ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΜΑΣ ΞΗΜΕΡΩΝΕΙ ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ. ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ... ΞΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ;;;;;;;
    ΑΝΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟ ΝΑ ΤΟΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙΣ ΜΕΤΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  99. Ευαγγελία15/5/13

    Παραθέτω τμήμα ομιλίας σημερινού Ιεράρχου και αν ζητηθεί θα στείλω και λοιπά στοιχεία.
    Επίτηδες παρέλειψα το όνομα και την ημερομηνία, γιατί οι αρετές δεν είναι προσωποπαγείς.
    Δεν είμαι καρδιογνώστης, αλλά πιστεύω ότι ειδικά τα σχετικά με την εμπειρία της ιεροσύνης ταιριάζουν και στα δύο εν λόγω πρόσωπα.

    "...Και τώρα; Τώρα ψάχνω το ένα και μοναδικό «σημείο» της συναινέσεώς μου και δεν το βρίσκω. Τον ένα λόγο της συγκατάθεσής μου και δεν υπάρχει. Τη λογική της πράξεώς μου και δεν την αναγνωρίζω. Σκανδαλίζομαι με τον εαυτό μου. Αφού καταλαβαίνω ότι η Εκκλησία προτιμά τη συστολή και άρνησή μου, γιατί εγώ ξεγελάστηκα και συναινώ; Το μόνο που μου μένει είναι να ζητήσω δημόσια συγγνώμη από τον Κύριο και την Εκκλησία Του, για το αμάρτημα της αποδοχής μου.
    Από την άλλη πλευρά, ίσως η ευκολία των αρνήσεών μου να αποτελεί παγίδα ψευτοταπεινοφροσύνης, ή στην καλύτερη περίπτωση, έκφραση ιδιορρυθμίας, ίσως δειλίας, ή πάλι, ανεπίτρεπτα προκλητικής παρρησίας. Γνωρίζετε εσείς, Μακαριότατε, πως εγώ ο ίδιος Σας αρνήθηκα την εγγραφή μου στον κατάλογο των εκλογίμων προς αρχιερατείαν, προ τεσσάρων περίπου ετών, η οποία τελικά έγινε κατά την απουσία μου στο Άγιον Όρος. Παρά την ταπεινή και ευγενή πίεσή Σας, δεν δέχθηκα την τιμητική για μένα θέση του εκπροσώπου Σας, μάλιστα σε ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την Εκκλησία μας. Αργότερα αρνήθηκα επίμονη πρότασή Σας να εκλεγώ επίσκοπος, με τον κίνδυνο να παρεξηγηθώ πως απαξιώνω την αρχιεροσύνη. Προ διμήνου, όταν πληροφορήθηκα την εμπλοκή που προκαλεί το πρόσωπό μου στην όλη πορεία του εκκλησιαστικού προβλήματος, Σας ξαναπρότεινα, εγγράφως αυτή τη φορά τη διαγραφή του ονόματός μου από τον περίφημο κατάλογο.
    Παρά ταύτα, αυτή τη στιγμή υπάρχει μπροστά μου η απόφασή Σας που περιμένει άμεσα την υλοποίησή της. Όλα μου δείχνουν ότι η εκλογή μου για τη Μητρόπολη [...] δεν έχει καμία σχέση με τις επιλογές μου, κάτω δε από τις παρούσες συνθήκες, δεν αποτελεί με κανένα τρόπο τιμή, αλλά μόνο ξεκάθαρη περιπέτεια και ίσως βαριά δοκιμασία, πράγματα που μου αποκλείουν κάθε δικαίωμα να αρνηθώ το σταυρό μου και καθιστούν την ενδεχόμενη άρνησή μου μεγαλύτερο αμάρτημα από την ταπεινή, χωρία καμία λογική συναίνεσή μου. Αυτό είναι το μόνο μου ελαφρυντικό.
    Βέβαια, υπάρχει η «χάρις του Θεού που θεραπεύει τα ασθενή και αναπληροί τα ελλείποντα». Εφ’ όσον έτσι οικονόμησε ο Θεός, κάτι θα γίνει και με την περίπτωσή μου. Εφόδιό μου δεν είναι ασφαλώς η ικανότητα προς άσκηση της αρχιεροσύνης. Εφόδιό μου είναι η έως τώρα εμπειρία της ιεροσύνης. Από αυτήν αντλώ την ελπίδα μου. Την αγάπησα όσο τίποτε άλλο. Μου μίλησε περισσότερο από οτιδήποτε στη γη. Αγκάλιασα το ιερό θυσιαστήριο και καθημερινά καταφιλώ το πετραχήλι μου. Με θάμπωσε τόσο πολύ και μου μίλησε τόσο βαθιά, που ποτέ δεν διέκρινα στο στερέωμα των δικών μου οραμάτων και προσδοκιών κάτι άλλο, ή επιπλέον. Η ιεροσύνη είναι το όλον και το τέρμα μου. Ο Θεός μέσα στην εμπειρία της με πλημμύρισε με σημεία. Μόνον κάτι πολύ εντυπωσιακό και μοναδικό θα έπρεπε να μου αλλάξει την πορεία. Είδα θαύματα. Έζησα ευλογίες. Πίστεψα με όλα τα κύτταρα της υπάρξεώς μου. Μπορώ να πω, Μακαριότατε, εν μέσω του λαού και ενώπιον του Θεού, πως νιώθω τη χαρά Του «εν εμοί πεπληρωμένην».
    Αν αυτή είναι η λειτουργική ταυτότητά μου, υπάρχει και η ποιμαντική. Κατά το πρότυπο του προστάτου μου αγίου Νικολάου, προσπάθησα όλα αυτά τα χρόνια να αγκαλιάσω τον πόνο των αδελφών μου, να συμπαθήσω τη δοκιμασία, να περιποιηθώ τις πληγές της αμαρτίας, να αναδεχθώ τις αναζητήσεις, τις αμφιβολίες, την εσωτερική σύγχυση που γεννά η λαθεμένη αίσθηση ενός Θεού που αγαπά να απουσιάζει, να είναι αφηρημένος, να συγγενεύει περισσότερο με την φαντασία, παρά με την πραγματικότητα. Πρέπει να Σας διαβεβαιώσω ότι το πετραχήλι μου είναι κουρελιασμένο από τη χρήση. Αυτός είναι ένας άλλος λόγος που δικαιολογούσε κάθε εσωτερική άρνηση να εγκαταλείψω τις ψυχές που μου εμπιστεύθηκε ο Θεός, προαγόμενος σε επισκοπική διακονία. Η μόνη μου παρηγοριά τώρα είναι η γεωγραφική εγγύτητα με τους ανθρώπους αυτούς, μαζί με τους οποίους μοιραστήκαμε τα προβλήματα, τις χαρές, την αναζήτηση και την ανάγκη του Θεού..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  100. Μια φωνή απ' το υπερπέραν15/5/13

    "Η μόνη μου παρηγοριά τώρα είναι η γεωγραφική εγγύτητα με τους ανθρώπους αυτούς, μαζί με τους οποίους μοιραστήκαμε τα προβλήματα, τις χαρές, την αναζήτηση και την ανάγκη του Θεού..."

    Έτσι και τολμήσει κανείς και φύγει..........
    μαύρο φίδι που τον έφαγε !
    Μπορεί να γελάτε τώρα μαζί μας και να μας έχετε για αφελείς, αλλά γελάει καλύτερα όποιος γελάει τελευταίος.
    ΕΔΩ ΚΑΙ ΦΡΟΝΙΜΑ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ. ΕΙΠΑ ΚΑΙ ΕΛΑΛΗΣΑ.
    (κι αν χρειαστεί, θα ξαναλαλήσω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  101. Ανώνυμος16/5/13

    Μεσογαιας Νικολαος. Τί σχεση εχει ομως με αυτα ο ηγουμενος; Οσον αφορα το μαυρο φιδι, οι Κινεζοι μας συνιστουν: Φατε τα, διοτι ειναι νοστιμοτατα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  102. Αναγνωστης16/5/13

    @ 99
    Επί Χριστοδούλου έγινε η χειροτονία Του;
    Αν λέμε για τον ίδιο Ιεράρχη [Nikolao] μου έχει μείνει, η ομιλία του στα αυτιά μου και στην καρδιά μου.
    Είχε έρθει πρόσφατα και στην πόλη μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  103. Ρόη16/5/13

    Βρε 101 είσαι και απρόσεχτος! Δεν ακούς τη φωνή απ' το υπερπέραν; Βουλωμένα είναι τ' αυτιά σου;
    Άλλο να τα τρως και άλλο να σε τρώνε τα φίδια... ακόμη και να σε ζώνουν...
    Δεν πρόκειται να ρθω μαζί σου ποτέ σε κινέζικο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  104. J. L.16/5/13

    Επιτέλους κι ένας Επίσκοπος Φυσικός !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  105. Ευαγγελία16/5/13

    Αλήθεια, αγαπητοί, πρόκειται για του π. Νικολάου Χατζηνικολάου την ομιλία, την εκφωνηθείσα στις 26-04-2004, ημέρα της χειροτονίας του ως Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής.
    Συγκινήθηκα ειλικρινώς, όταν την διάβασα. Δεν την συσχετίζω μόνον με τον Ηγούμενο, αλλά και με τον Επίσκοπο, διότι και οι δύο αξιώθηκαν την Ιεροσύνη, την οποίαν και τιμούν, σύμφωνα με την έξωθεν καλή μαρτυρία.
    Και αν κάποιοι διανοηθούν να με λιθοβολήσουν για αυτήν μου την πεποίθησιν, ας θυμηθούν το : Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  106. Βαγγέλης16/5/13

    @ 101
    Ηγούμενος; Όχι ηγουμενεύων; Μπερδεύτηκα τώρα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  107. Αθανάσιος Μ.16/5/13

    Γιατί ταράζεσθε; Σκοπός του Μοναχισμού είναι η ησυχία. Εάν δεν μπορούν να ησυχάσουν, ας πάρουν την άγουσαν…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  108. Αιμιλία16/5/13

    Γίνατε όλοι διερμηνείς του θελήματος του Θεού; Ποιος από εμάς μπορεί να ξέρει εάν εν τοιαύτη περιπτώσει πρόκειται για ελεύθερη βούληση ή ίδιον θέλημα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  109. Απόστολος16/5/13

    Εμείς οι μεγαλύτεροι θα λέγαμε ότι κόλλησε η βελόνα…
    Δεν συνάδει να ασχολούμαστε με έριδες, διότι επέρχεται βαρύτατος σκανδαλισμός με τους ψιθύρους και την καταλαλιά.
    Έχω εμπιστοσύνη εις τον Σεβασμιώτατον, ότι θα κατορθώσει να ειρηνεύσει την τοπική Εκκλησία , χωρίς να έχει χρείαν δικαστηρίων ή φυγής των Μοναχών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  110. Φιλαρέτη Π.16/5/13

    @ J.L.
    Ναι, αλλά ο Αρχιεπίσκοπος είναι φιλόλογος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  111. Τασούλης ο ηλεκτρολόγος16/5/13

    Καλά τραγούδησε ο Αγάθωνας προ ολίγου...
    " Ποιος παίζει με τα φώτα ; "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  112. Η ΟΔΟΣ δέχεται πολλά σχόλια σε διάφορες αναρτήσεις της, τα οποία δεν μπορεί πάντοτε να παρακολουθήσει, ενώ μερικά απ’ αυτά δεν είναι κατανοητά, αφού περιέχουν υπαινιγμούς ή ειδικές γνώσεις. Επειδή είναι ενδεχόμενο κάποια απ’ αυτά να περιλαμβάνουν προσβλητικούς υπαινιγμούς, κατανοητούς σε όσους γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, η ΟΔΟΣ παρακαλεί θερμά, τους αναγνώστες οι οποίοι ανακαλύπτουν την αληθινή σημασία σε ένα τέτοιο σχόλιο, να το γνωστοποιήσουν στην εφημερίδα (είτε με νέο σχολιασμό ο οποίος δεν θα δημοσιευθεί, είτε με αποστολή e-mail: odos-kst@otenet.gr), έτσι ώστε η ΟΔΟΣ να το ελέγξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  113. Λάμπρος16/5/13

    @ Φιλαρέτη
    Κι ο δικός μας θεολόγος !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  114. Κ.Χ.16/5/13

    Αγαπητή ΟΔΟΣ
    Κρατώ την δήλωσή σας ότι θα ελέγξετε κατά πόσον είναι όντως προσβλητικό κάποιο σχόλιο, γιατί πιστεύω ότι δεν θα επηρεαστείτε από εμμονές άλλων.
    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  115. Τασούλης ο ηλεκτρολόγος16/5/13

    Φίλε Παναγιώτη, με το συμπάθειο, αλλά μη με ζώσουν εμένα τα φίδια τώρα. Καήκαμε στο γάλα, φυσάμε και το γιαούρτι;
    Είναι σίγουρο ότι διαβάζουν το μπλογκ και άνθρωποι που πάσχουν από μανία καταδιώξεως και με την παραμικρή κουβέντα αρπάζονται και στη συνέχεια προσβάλλουν περισσότερο οι ίδιοι τους άλλους με την καχυποψία τους.
    Κάνω λοιπόν την αρχή και εξηγούμαι: όταν λέω Αγάθωνας, δεν κατονομάζω Μοναχό, αλλά τον τραγουδιστή που μας εκπροσώπησε προ ολίγου στη Eurovision και έγραψα κι έναν στίχο από το τραγούδι.
    Δηλαδή αν έγραφα τον τίτλο θα με κυνηγούσαν; τί έχουμε; Ποτοαπαγόρευση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  116. Ανώνυμος17/5/13

    Tasouli koita na allakseis kamia lampa na vgaleis kana merokamato kai den exoume edw tous paparokades!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  117. Ανώνυμος17/5/13

    Ο Μητροπολιτης μας απεδειξε οτι εχει πνευμα σωφροσυνης. Εκτος απο πνευματικος ανθρωπος, εχει και αρετες εκκλησιαστικης διοικησεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  118. A.A.S.17/5/13

    Προς : Ευαγγελία
    Ευχαριστούμε για το παράθεμα. Ορθώς δεν αναφέρατε εξ αρχής το όνομα, ώστε να προσεχθεί περισσότερο ο λόγος και όχι ο ομιλών, για να μην καλλιεργείται εντέλει προσωποληψία. Τέτοια παραδείγματα ασφαλώς είναι πολύ ωφέλιμα.
    Αληθώς ο εν λόγω ήλθε στην Καστοριά μετά από πρόσκληση του Μητροπολίτου κ.κ. Σεραφείμ, ο οποίος συν τοις άλλοις έχει και την αγαθή προαίρεση να μη «μονοπωλεί» το κήρυγμα, αλλά τιμά κατά καιρούς και άλλους έξοχους ομιλητές.
    Όσον αφορά στο θέμα της Ιεροσύνης, συμφωνώ με τα γραφόμενά σας και συγχαίρω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  119. Ανώνυμος17/5/13

    ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΕΙ Ο ΤΑΣΟΥΛΗΣ! ΣΤΕΙΛΑΜΕ ΝΑ ΕΚΠΡΩΣΟΠΙΣΕΙ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΣΕ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΜΕ ΤΙΤΛΟ "ALKOOL IS FREE". ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΑ ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑΤΟΔΟΙ ΚΑΝΟΥΜΕ; ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΔΗΛΑΔΗ ΕΝΑ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΝ ΔΙΣΦΗΜΙΖΟΥΜΕ; ΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ! ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΧΩΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΔΕΣΠΟΤΗ Η ΤΟΝ ΠΑΤΕΡ; ΚΑΝΑ ΧΩΡΑΦΙ;
    ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΕ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ; ΜΩΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ; ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΓΚΡΑΤΙΘΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΑΡΑΠΗΡΑΝ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟΙ ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΙΣΙΟΙ... ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ ΑΣ ΤΟ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΒΑΖΕΙ ΤΟΝ ΕΚΔΟΤΗ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΤΟ ΦΙΔΙ ΑΠΟΤΗΝ ΤΡΥΠΑ. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΓΡΑΨΟΥΝ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΚΥΡΙΕ ΜΠΑΙΡΑΚΤΑΡΗ ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΗΣΟΥΝ.
    ΟΛΑ ΣΤΟ ΦΩΣ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  120. Ανώνυμος17/5/13

    Τί θα πεί ρε παιδιά,''γεωγραφική εγγύτητα'';
    πές τε μου κάποιος, γιατί είμαι αγράμματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  121. Χ. Π.17/5/13

    @120
    Μη κολλάς στις άγνωστες λέξεις. Πιο σημαντικά είναι αυτά :
    " με τους ανθρώπους αυτούς, μαζί με τους οποίους μοιραστήκαμε τα προβλήματα, τις χαρές, την αναζήτηση και την ανάγκη του Θεού "

    γιατί...
    ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΠΑΛΩΜΑΤΑ ΝΑ ΤΑ ΞΗΛΩΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  122. Soula R.17/5/13

    @ 120
    Γεωγραφηκή εγγίτητα όπως το καταλαβένω εγώ ο.κ.?
    Είναι να είναι κοντά, καλά όχι να πιάσουμε και κορέους, αλλά τες πα... να μη κλαίμε και τα λεφτά για τη βενζίνα. Κατάλαβες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  123. Αγγελική Σ.17/5/13

    Ο Σεβασμιώτατος όχι μόνον τιμά άλλους και τους καλεί ως ομιλητές –χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και στην περιφέρειά μας άξιοι ιεροκήρυκες- αλλά ομιλεί και γράφει και ο ίδιος εποικοδομητικά.
    Αύριο θα είναι εισηγητής στην Ημερίδα που διοργανώνει η Ιερά Σύνοδος στη Θεσσαλονίκη.
    Γι’ αυτό ας ευχηθούμε να εκπροσωπήσει επάξια την καθημαγμένη κατά τον Μακεδονικό Αγώνα Καστοριά και να συμβάλει με τον τρόπο του στην ιστορική πορεία του τόπου μας.
    πηγή : http://www.imkastorias.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=626:o-sebasmiotatos-eisigitis-stin-imerida-tis-synodou&Itemid=23

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  124. Ανώνυμος18/5/13

    #123#
    Πολύ γλύψιμο πέφτει, ή μου φαίνετε;
    Είναι δυνατόν να μη Γνωρίζουμε την πνευματική Αξία, Του Δεσπότη Μας;
    Soula R.
    Σ'ευχαριστώ για την απάντηση,αλλά δυστυχώς ήρθαν εποχές που ούτε για την βενζίνα δεν έχουμε,Τις ευρωπούλες άλλοι μας τις σουφρώνουν.
    Κάνε κάτι και εσύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  125. Ανώνυμος18/5/13

    @124
    Sou fainaitai, sou fainaitai! Gia afto koita na to kryveis! Mh deite athrwpo na pei kalo logo, katefteian na ton vgalete gleifty.
    Nomizeis... apokleietai oi perissoteroi na lene meson internet afta pou den lene kataproswpo giati tote einai pou tha tous exoun gia gleiftes h exthrous?

    P.S. Apantw giati katalavainw oti apefthynesai genika kai oxi mono sthn Angeliki.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  126. Soula R.18/5/13

    @124 (ο 120 είσαι;)
    Συγνώμη αλλά τώρα δεν κατάλαβα εγώ. Μήπος λέμε το ίδιο πράμα; Γι' αυτό χρειάζεταο εγγίτητα για να μη πληρώνουμε τζερεμέδες. Τι να κάνω κι εγώ; Ότι μπορώ κάνω. Κομμώτρια έμαθα, άμα θες καμιά βαφή καμιά περμανάντ ο.κ. Κάνω κι ωρέους κότσους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  127. Λ. Π.18/5/13

    124 Τώρα θες να τ' ακούσεις μου φαίνετε κι εμένα,
    "Είναι δυνατόν να μη Γνωρίζουμε την πνευματική Αξία, Του Δεσπότη Μας; " ρωτάς
    και σου απαντώ : "δυνατότατον" εφόσον

    Την πνευματική αξία κάθε Πνευματικού τη γνωρίζουν μόνο όσοι έχουν πνευματική σχέση μαζί του.
    Όλοι οι άλλοι μπορούν να λένε ό,τι τους κατέβει, για να κάνουν εντύπωση ότι έχουν και άποψη. Προς το θεαθήναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  128. Ανώνυμος19/5/13

    #125#
    Πρώτον δεν μου φαίνεται, γιατί φοράω παντελόνι και δεύτερον, βρίσκω πεζές τις δικαιολογίες σου.
    Άιντε γιαβρούμ ΚΑΝΕ ΚΑΜΙΆ ΒΌΛΤΑ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  129. Αγγελική Σ.19/5/13

    Αγαπητέ Ανώνυμε (σχόλιο 124)
    Δεν μπόρεσα βέβαια να καταλάβω αν αστειεύεσαι ή ακόμη και με σαρκάζεις. Σου απαντώ όμως θεωρώντας ότι το σχόλιό σου είναι ειλικρινής απορία και αν έχουμε τον ίδιο κώδικα επικοινωνίας, αν μιλάμε την ίδια γλώσσα, θα συνεννοηθούμε.
    Ούτε κατά διάνοιαν μπορεί να αποτελέσει κολακεία το σχόλιό μου, γιατί δεν έχω λόγους ιδιοτέλειας (πολύ περισσότερο υποτέλειας) σε σχέση με τον Σεβασμιώτατο, αφού ούτε «υπάγομαι» ούτε «ανήκω» αλλά απλώς «είμαι κοντά» σε άλλον Μητροπολίτη.
    Απλώς, δημοσίευσα μια πληροφορία, εξέφρασα μια γνώμη και κυρίως μια ευχή. Σε ποιο σημείο ακριβώς είναι το κακό;
    Είναι εμφανής η καχυποψία για κάποια σχόλια που παρεξηγούνται σαν υπαινιγμοί (ακόμη και «κτυπήματα κάτω από την ζώνη»). Χαίρομαι όμως να πιστεύω ότι αυτή η φοβία δεν είναι απολύτως γενικευμένη και μάλιστα χρονία.
    Και αν από όλες τις δραστηριότητες του Σεβασμιωτάτου ανέφερα το κήρυγμα, δεν το έκαμα για να τον εκθειάσω, αλλά γιατί πιστεύουμε στην διάδοση του Ευαγγελίου και όποιος ακολουθεί αυτόν τον δρόμο χρειάζεται φώτιση από τον Θεό και στήριξη από τους ανθρώπους.
    Δεν απέκρυψα ότι υπάρχουν και άλλοι άξιοι, δεν μπορούσα όμως να επεκτείνω το θέμα σε ένα μόλις σχόλιο στο διαδίκτυο.
    Μέρα Αναστάσιμη σήμερα, δεν χωρούν παρεξηγήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  130. Ανώνυμος19/5/13

    #129###
    Μήπως,λέω εγώ τώρα,ήπιες κανά τσιπουράκι και γράφεις άλλα-αντάλα;
    Ούτε ''είμαι'' ούτε ΄΄υπάγομαι''κ.λ.π.
    Πεστα σε άλλους τα παραμύθια σου.
    Τελικά Αγγελική είσαι ή Αγγελος;
    Άι σα πέρα - άι συμμορφώσου πεζεβέγκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  131. Αγγελική Σ.19/5/13

    #130!!!
    Πλάκα έχεις, το ξέρεις; Μ' έκανες και γέλασα, σε ευχαριστώ. Πάλι καλά δηλαδή που ξαναάνοιξα τον υπολογιστή.
    Μήπως ήπιες εσύ τσιπουράκι; Γιατί απ' τη μια ρωτάς κι απ' την άλλη δίνεις μόνος σου τις απαντήσεις και προστάζεις κιόλας.
    Για να μη χαλάσουμε τις καρδιές μας, θα σου πω ένα μυστικό: δεν είμαι Άγγελος, Αγγελική το όνομα της γιαγιάς μου.
    Χαίρε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  132. Μια φωνή απ' το υπερπέραν19/5/13

    Ημέρα που τιμάται η γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού αντί για άλλο «σχόλιο» παραθέτω στοιχεία για έναν Πόντιο Μοναχό, τον Αμβρόσιο τον Σουμελίτη:
    ………………
    Επαναστάτης από τα νεανικά του χρόνια διαγράφηκε από το μοναχολόγιο της Μονής, γιατί φαίνεται ότι ακολούθησε την ομάδα του τέως ηγουμένου της μονής αρχιμανδρίτου Ανθίμου, ο οποίος το 1920 μαζί με τον ιερομόναχο Δοσίθεο τέθηκαν σε διαρκή αργία και εξορίστηκαν στο Άγιον Όρος. Από το μοναχολόγιο της Μονής διαγράφηκαν και οι ιερομόναχοι Ιερόθεος, Θεόκλητος και Βαρνάβας, οι οποίοι και απομακρύνθηκαν. Ο μόνος που δεν διώχτηκε, παρά την ποινή του, ήταν ο Αμβρόσιος. Οι ποινές επιβλήθηκαν από την Ιερά Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ύστερα από εισηγήσεις των μητροπολιτών Αμασείας Γερμανού* και Τραπεζούντος Χρυσάνθου, με την κατηγορία ότι ζήτησαν προστασία από την Ιερά Σύνοδο της Ρωσίας, όταν πολιορκήθηκε η Μονή από τους Νεότουρκους, κι αυτό –γράφει ο πρώην ηγούμενος Άνθιμος- θεωρήθηκε «ως έργον εσχάτης προδοσίας, διέσπειραν πανταχού τας ιδέας των αποκαλούντες ημάς προδότας»
    (Κώστας Φωτιάδης, Καθηγητής Α.Π.Θ., «Αλησμόνητες Πατρίδες και Ελληνισμός», τ. 9, Ο ηρωικός Πόντος, σελ. 277, εκδ. Κεσόπουλος, Θεσσαλονίκη 2001)
    ……………………
    Παρά τους διωγμούς όμως, από Νεότουρκους και Έλληνες, ο Αμβρόσιος έμεινε στην Ιστορία, γιατί θεία χάριτι ήταν αυτός που έφερε στην Ελλάδα το 1931 την Εικόνα της Παναγίας Σουμελά και άλλα κειμήλια που φυλάσσονται στη νέα Μονή της Παναγίας Σουμελά στο Βέρμιο.

    *πρόκειται για τον Γερμανό Καραβαγγέλη, ο οποίος πριν ήταν Μητροπολίτης Καστοριάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  133. Ανώνυμος20/5/13

    Μου θυμίζεις ένα παραμύθι που μου διάβαζε η Δασκάλα μου, με ψαράκια και αυτό που έχω μέσα μου έντονα είναι η λύπη μου για την κόκκινη κουτσομούρα που την έφαγαν τα μεγάλα ψάρια.
    Πρόσεχε.
    Χαίρε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  134. Ανώνυμος20/5/13

    Με συγκινεί η έγνοια σου, δείγμα αγάπης το θεωρώ. Μόνο που οι Χριστιανοί εκτός από την προσοχή, για την οποίαν έδωσε εντολή ο ίδιος ο Κύριος, έχουμε και την προσευχή. Γι' αυτό σε παρακαλώ να μην πάψεις κι εσύ να προσεύχεσαι και για μένα.
    Γρηγόρει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  135. Μια φωνή απ' το υπερπέραν20/5/13

    Να συμπληρώσω, τιμής ένεκεν, ότι την επιμέλεια στην έκδοση από όπου και το απόσπασμα έχει ο Στάθης Πελαγίδης, Επίκουρος Καθηγητής Α.Π.Θ.

    Εδώ και χρόνια είχα καημό που δεν βρήκα κανέναν να γνωρίζει αυτήν την αδίκως λησμονημένη προσωπικότητα. Δεν είμαι Πόντιος (ούτε Ποντία), από αγάπη στην Ιστορία το έγραψα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  136. Ανώνυμος20/5/13

    @133
    Να διευκρινίσω ότι παρακαλώ να προσεύχεσαι για μένα, αν και φυσικά δεν σε ξέρω ούτε που με ξέρεις.
    Αν είσαι όμως μέλος της Εκκλησίας του Χριστού, γνωρίζεις κι εσύ ότι προσευχόμαστε “ ὑπὲρ πάντων ὧν ἴσμεν καὶ ὧν οὐκ ἴσμεν ”.
    Ευχαριστώ.
    134

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  137. Ανώνυμος20/5/13

    Αξιότιμε κ. Μπαϊρακτάρη,
    Μπορεί να φανεί λίγο παράξενο, αλλά θέλω ειλικρινά να σας ευχαριστήσω, γιατί με την «ηλεκτρονική έκδοση» της έγκριτης εφημερίδας σας, δεν δίνετε απλώς ένα «βήμα», όπως γνωρίζουμε ότι είναι επί σειράν ετών η «ΟΔΟΣ».
    Προσφέρετε μια όαση στην ενημέρωση και την ανταλλαγή πληροφοριών και απόψεων σε όλους εμάς που εργαζόμαστε ή παραμένουμε πολλές ώρες στο σπίτι, είτε ως συνταξιούχοι είτε ως άνεργοι είτε ακόμη ως ασθενείς υπό ανάρρωσιν ή και «άτομα με ειδικές ανάγκες», όπως μας ονομάζει τα τελευταία χρόνια η Πολιτεία.
    Εύχομαι καλή δύναμη σε εσάς προσωπικά και καλή συνέχεια στην «ΟΔΟ» και τους αναγνώστες της !
    Z.T.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  138. Η ΟΔΟΣ ευχαριστεί θερμά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  139. Ανώνυμος20/5/13

    !!!136!!!
    Δεν σε ξέρω φυσικά,αλλά θα σε απογοητεύσω.
    Σταμάτησα να προσεύχομαι γιατί ποτέ δεν άκουσε ο Θεός τις Προσευχές μου.
    Είμαι άλλου Θεού παιδί,γιαυτό να ελπίζεις μόνο στην δικιά σου προσευχή και στον δικό σου αγώνα, μήν εμπιστεύεσε πουθενά αλλού.
    Όλοι θα σε προδώσουν.
    ΄Τι θα πεί "υπέρ πάντων ών ίσμεν και ών ούκ ίσμεν;''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  140. Ανώνυμος20/5/13

    @139
    Aman re file eleos pia! Ola apo to blog perimeneis na ta matheis? Rwta kai kanan eidiko!
    Kalo to anekdoto "ego den rotisa..." alla den pianei pantou.
    Koita na ksekolliseis lemeeeee !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  141. Ανώνυμος20/5/13

    139... άει σαλάγατα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  142. Ανώνυμος20/5/13

    141...άει .άματα τ'αρνιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  143. Ανώνυμος20/5/13

    Ααα 142 !
    Μας προσβάλλεις! Ο άλλος χρησιμοποίησε μια σαρακατσάνικη έκφραση: σαλαγάω= κατευθύνω με φωνές ή σφυρίγματα το κοπάδι
    κι εσύ το γύρισες στα λατινικά : ama, amate...
    Δεν είμαστε όλοι του Κλασσικού εδώ μέσα. Υπάρχουν κι αυτοί που τέλειωσαν Πρακτικό...
    Αμ πώς !!! Πρόσεξε μας και λίγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  144. Το άλλο το ανέκδοτο το ξέρετε; Εκείνο που λέει "τέρμα το διάλειμμα, τα κεφάλια μέσα!"
    Άιντε ο ένας, άιντε ο άλλος, ξεφύγαμε από το θέμα.
    Γιααα να επανέλθουμε, γιατί δεν παίρνει άλλο χάσιμο χρόνου.
    Δεινόν η ραθυμία, μεγάλη η μετάνοια !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  145. Το λουλουδάκι του μπαξέ20/5/13

    Για σένα που δεν σου άρεσαν τα παραμύθια της Αγγελικής,
    μήπως αυτό το τραγούδι ταιριάζει στην καρδιά σου ...


    Φτιάχνουν απόψε με κουρέλια και σανίδια
    έναν συνοικισμό αυτόνομο
    Αυτοί που ψάχνουν για διαμάντια στα σκουπίδια
    και στον υπόνομο

    Κι εσυ που ψάχνεις το κουκί και το ρεβίθι
    στο τέλμα αυτό που βυθιζόμαστε
    Φτιάξε μαζί τους το δικό σου παραμύθι
    γιατί χανόμαστε

    Μες το δικό σου παραμύθι ξαναβρές το
    το ξεχασμένο μονοπάτι σου
    Και ξαναχάσ'το, ξαναβρές τo, ξαναπές το
    το τραγουδάκι σου

    Ξελευθερώνω την ωραία πεταλούδα
    από τη σφραγισμένη γυάλα της
    Να σου δανείσει τα φτερά της τα βελούδα
    και τα μεγάλα της

    Κι αντί να ψάχνεις τριαντάφυλλα στα στήθη
    αυτών που χάμω τα πετάξανε
    Φτιάξε καρδιά μου
    το δικό σου παραμύθι
    αλλιώς τη βάψαμε

    Φτιάχνω απόψε με κουρέλια και σανίδια
    έναν συνοικισμό αυτόνομο
    Μ'αυτούς που ψάχνουν για διαμάντια στα σκουπίδια
    και στον υπόνομο

    Κι αντί να ψάχνω το κουκί και το ρεβύθι
    στο τέλμα αυτό που βυθιζόμαστε
    Φτιάχνω μαζί σας το δικό μας παραμύθι
    γιατί χανόμαστε

    Μες το δικό μας παραμύθι ξαναβρές το
    το ξεχασμένο μονοπάτι σου
    Και ξαναχάσ'το, ξαναβρές το, ξαναπές το
    το τραγουδάκι σου

    (Στίχοι: Μαριανίνα Κριεζή
    Μουσική: Διονύσης Τσακνής
    Πρώτη εκτέλεση: Διονύσης Τσακνής &
    Παιδική Χορωδία Δημήτρη Τυπάλδου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  146. Θεοκτίστη20/5/13

    Ας ακούσουμε Εκείνον που είπε :
    ὁ λαὸς οὗτος τοῖς χείλεσιν με τιμᾷ, ἡ δὲ καρδία αὐτῶν πόρρω ἀπέχει ἀπ' ἐμοῦ...
    και ας συμμορφωθούμε
    λόγω και έργω,
    για να αξιωθούμε την Μεταμόρφωση.
    Για την Αγάπη Του.
    Με την Αγάπη Του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  147. Ανώνυμος21/5/13

    Λουλουδάκι του μπαξέ, αυτό και αν Δέν μου άρασε ,δεν μου ταιριάζει καθόλου,είσαι πολύ μακριά.
    Τα κουρέλια και οι υπόνομοι,είναι για άλλα φρούτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  148. Το λουλουδάκι του μπαξέ21/5/13

    Συγγνώμη, φίλε, αφού αντιδράς έτσι, το παίρνω πίσω και αποσύρομαι. Είμαι όντως μακριά, γιατί μου έμαθαν, όταν μου κάνουν ένα δώρο, να λέω τουλάχιστον ένα "ευχαριστώ". Την αχαριστία δεν την αντέχω.
    Εύχομαι να βρεις τα καλύτερα αντί για το δικό μου το χάλι.

    Κι εσύ, βρε ευλογημένε, από όλο το ποίημα, σε αυτό που δεν σου άρεσε έμεινε το μάτι σου και κόλλησες; Δεν βρήκες ένα σωστό, ελάχιστο; Κρίμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  149. Ανώνυμος21/5/13

    Ματαίως χαρίζεις τέτοια δώρα σε αγνώστους, λουλουδάκι. Μόνο η Ιωάννα σε καταλάβαινε. Αλλά έφυγε κι αυτή... ή δεν σου έλεγε την αλήθεια, μόνο περνούσε τον καιρό της λέγοντας σου ωραία λόγια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  150. Δροσούλα21/5/13

    Ποιός στεναχωρεί το λουλουδάκι μου;*****
    Βρέ-λουλουδάκι,βρέ λουλουδάκι,γιατί ασχολήσε με ανώνυμους που σε στεναχωρούν;
    Ματαίως χαρίζεις τέτοια δώρα σε αγνώστους.
    Έπεσες έξω πουλάκι μου.Αυτά τα λέμε μόνο σε όσους μας καταλαβαίνουν.


    Υ.Γ.Και εσύ βρέ 147;είσαι σίγουρος πώς το έγραψε για σένα και δίνεις αυτή την απάντηση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  151. Το λουλουδάκι του μπαξέ21/5/13

    Ευχαριστώ, Δροσούλα!
    Βάλσαμο τα λόγια σου.

    Να τα λέμε κάπου-κάπου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  152. Ανώνυμος22/5/13

    Θεοκτίστηηηηηηηη.
    Αν τα εφαρμόζεις αυτά που γράφεις,τότε επρόκειτο περί Αγίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  153. Ανώνυμος22/5/13

    Δέν τα μάθατε;ετοιμάζονται οι βαλίτσες για τον Λαγκαδά, άσχετα αν κάθε Κυριακή γεμίζει από κόσμο το εκκλησάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  154. Απόστολος22/5/13

    Αφήστε ήσυχη τη γυναίκα!
    Αυτήν την ώρα μπορεί να κάνει τον κανόνα της σε κάποιο κελλί.
    Μπορεί και να είναι λαϊκή, από τη Μυτιλήνη πιθανότατα, που έχει αυτό το όνομα προς τιμήν της Οσίας Θεοκτίστης, για την οποίαν έγραψε μνημείο λόγου ο Φώτης Κόντογλου :
    http://users.uoa.gr/~nektar/arts/tributes/fwths_kontogloy/h_osia_8eoktisth_h_lesbia.htm
    Μπορεί όμως να είναι και μια ψυχή (μοναχή ώρες-ώρες) που αγαπάει τον Ελύτη.
    http://douridasliterature.com/elytis04.html#theoktisti
    Τι σημασία έχει ποια είναι;
    Σημασία έχει εάν αυτά που γράφει είναι σωστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  155. Λ. Π.22/5/13

    153...
    ΤΖΑΜΠΑ ΚΑΙΕΙ Η ΛΑΜΠΑ ;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  156. Ανώνυμος22/5/13

    Σημασία έχει εάν αυτά που γράφει είναι σωστά,αρκεί μόνο αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  157. Ακάκιος22/5/13

    Μια απάντηση στο ερώτημα του 156 σχόλιου

    Δεν αρκεί στους πλεονέκτες και τους τελειομανείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  158. Ηλίας22/5/13

    σχόλιο 153
    Τώρα θα καταλάβετε πόσο αναβάτες είνε οι χολιστανοί. Δεν ακούγατε. Καλά να πάθετε.
    Εδώ γράφτηκε ολόκληρο βιβλίο που μοιραζόταν στις εκκλησιές μαζί με το αντίδωρο κι εσείς οι λαϊκοί δεν τα πιστεύατε αυτά και τρεχατε να τους κρατήσετε. να φήγουν να ησιχάσει ο τόπος.
    Μας απειλούν για παίζουν με τα νεύρα μας;
    Να με φωνάξουν να τους κονήσω και το μαντήλι.
    Μόνοι τους φεύγουν.κανένας δεν τους εδιωξε.
    Αγύριστα κεφάλια! Μόνε την πάρτη τους κοιτάνε; Δεν ντρέποντε λίγο; Τι θελουν δηλαδη για να συνενοηθουν με τον επίσκοπο τους ; τεμεναδες;
    Άλλη δουλεια δεν είχαμε.
    Ας πανε να βρουνε τα καλιτερα, αφού εσώ δεν τους αρέζουμε.
    Καλές υπομονες και στον Ιωάννη να τα βγαλει πέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  159. Ανώνυμος22/5/13

    Ηλία,
    Πώς είσαι τόσο σίγουρος ότι, αν φύγουν, θα ησυχάσει ο τόπος;
    Ίσα-ίσα, τότε θα ανησυχήσει περισσότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  160. Ηλίας22/5/13

    Δεν τους ξέρεις εσύ καλά για αυτό μιλάς.
    Σε γελάσανε κι εσένα. Για να γλιτώσουν φεύγουν. Κι ας λένε ότι εινει εγωιστικό να θέλουν να μείνουν. Εσύ τι λες; Δεν είναι εγωιστικό να βολευονται; Εγω τον Ιωάννη σκεφτομαι πως θα τους αντεξει. Αλλά να μη γινομαι εγωιστής και θέλω το δικό μου. Για αυτο να γινει το δικό τους και να φυσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  161. Ανώνυμος22/5/13

    Ας πράξουν τα δέοντα εγκαίρως, για να εξομαλυνθεί η κατάσταση και όχι να δείχνουν αναισθησία. Αργά ή γρήγορα η συνείδησή τους θα τους ελέγξει.
    Τόσοι άνθρωποι δεν είναι χαζοί και αυτοί οι έξυπνοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  162. Ανώνυμος22/5/13

    Κι ο άλλος όμως τόσο υποκριτής τόσα χρόνια; Νομίζει θα βρει καλλίτερα στη Θεσσαλονίκη; Βλαμένα είναι τα δικά μας παιδιά και αλλού τα έξυπνα; Που τα πουλάνε αυτά τα παραμύθια και νομίζουν ότι τους πιστεύουν; Με τα ίδια τους τα χέρια βγάζουν τα μάτια τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  163. Ανώνυμος22/5/13

    Ας πράξουν τα δέοντα εγκαίρως, για να εξομαλυνθεί η κατάσταση και όχι να δείχνουν αναισθησία. Αργά ή γρήγορα η συνείδησή τους θα τους ελέγξει.
    Τόσοι άνθρωποι δεν είναι χαζοί και αυτοί οι έξυπνοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  164. Ανώνυμος22/5/13

    Παρακολουθώ από την αρχή του αυτόν τον διάλογο και αναρωτιέμαι: ξέρετε, αγαπητοί μου, τι σημαίνει "αποδράσαντες μοναχοί" και πως ορίζει η Εκκλησία μας να τους αντιμετωπίζουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  165. Ανώνυμος22/5/13

    Α ρε 164 τι σημαινει "αποβράσαντες";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  166. Ανώνυμος22/5/13

    @165
    Αυτοί που βράζουν στο ζουμί τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  167. Ανώνυμος22/5/13

    Ακόμα βρε δεν ξενερώσατε εσείς οι κολλημένοι;
    Για δείτε εδώ τα ωραία:
    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2013/05/blog-post_19.html?showComment=1369245983427#comment-c5362489277540113262

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  168. Ανώνυμος22/5/13

    Η Καστοριά έπρεπε από χρόνια να τους απορρίψει και όχι να βγαίνουν στους δρόμους ευυπόληπτοι πολίτες για να τους υποστηρίζουν. Απορώ με αυτούς τους ανθρώπους. Τα στερνά τιμούν τα πρώτα. Δεν βλέπουν ότι τους πρόδωσαν αντί πινακίου φακής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  169. Ανώνυμος22/5/13

    Ναι ρε 168, για χαζούς τους έχεις; Όταν ξυπνήσουν καμιά ωραία πρωία και βρουν πάλι την πόρτα κλειδαμπαρωμένη με καμιά ταμπέλα που να λέει ότι έφυγαν τότε να τους δούμε και τους ευυπόληπτους πολίτες που λες. Εξόν και διαβάσει πάλι κανα φιρμάνι ο τρανός τους και θα νομίζει ότι τα βαλε όλα στη σειρά. η άμα βγει πάλι ο γερος σαν εκείνη την αγρυπνια που πηγε να δώσει εξηγήσεις για αυτά που έγραφαν οι εφημερίδες κι έλεγε άλλα ντάλλα και τα μάθανε κι αυτοί που δεν ήτανε.
    Ο κόσμος δεν τους φέρνει αντίρρηση όχι γιατί είναι χαζοί αλλά γιατί έχει αγάπη. Μακάρι να την εκτιμούσαν και οι άλλοι, αλλά από οτι φαίνεται, δε σκαμπάζουν και πολύ.
    Αν δεν νικήσουν τον εγωισμό τους, ποιος είναι τόσο ηλίθιος πια; Δεν τους φταίει ούτε ο δεσπότης ούτε ο κόσμος. Δική τους επιλογή είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  170. π. Γ.22/5/13

    Ύπνον ελαφρόν, Αδελφοί !

    http://www.apostoliki-diakonia.gr/bible/bible.asp?contents=old_testament/contents_Parimiai.asp&main=parimiai&file=26.3.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  171. Ανώνυμος23/5/13

    Οχι ρε φίλε πρωϊ-πρωϊ,πάλη σε παππάδες έπεσα,Παναγιώτη κάνε μιά άλλη σελίδα για τους παππάδες,δεν το βλέπεις ότι δεν τους πάμε αυτού του επιπέδου ρασσοφόρους.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  172. Ανώνυμος23/5/13

    Τι έγινε; Αρχίσατε πάλι τα ψου-ψου-ψου στα ενδότερα, για να επηρεάσετε ανθρώπους που δεν έχουν σαφή εικόνα της κατάστασης; Σας πήραμε χαμπάρι, όσο και να κρύβεστε. Αλλού αυτά... Το πολύ-πολύ να εκτονωθείτε προσωρινά με την ψιλοκουβέντα. Στην κοινή γνώμη όμως θα φανείτε φερέγγυοι μόνο εάν τηρήσετε τους λόγους σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  173. Ανώνυμος23/5/13

    Για τον 168:

    Εεε όχι και πινάκιον φακής μια θέση στην Αρχιεπισκοπή! Άλλοι θα πουλούσαν τη μάνα τους κι εμείς περιμέναμε έγνοια για λίγους χωριάτες;
    Σκέψου... Ποιος είπε ότι ήλθε να διακονήσει και όχι να διακονηθεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  174. Ανώνυμος23/5/13

    Αγαπητή ΟΔΟΣ,
    Διαπιστώνεται για άλλη μια φορά ότι όσο και αν θεωρητικά «κουκουλώνεται» μια κατάσταση, στην πράξη «σιγοβράζει» μέχρι να βρεθεί λύση.
    Όλες οι απόψεις βεβαίως είναι σεβαστές, εφόσον οι άνθρωποι που τις εκφράζουν εκδηλώνονται με βάση τις προσωπικές τους εμπειρίες και κατά κανόνα δεχόμαστε ότι είναι ειλικρινείς (οι εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα).
    Έχω όμως μια απορία και σίγουρα δεν είμαι ο μόνος : Ενώ όλα τα προηγούμενα χρόνια είχαμε επώνυμες παρεμβάσεις, γραπτές κυρίως αλλά και προφορικές, τώρα που το θέμα δείχνει να βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή (μακάρι πριν από τη λύση), δεν εμφανίζεται κανείς επωνύμως από καμία από τις δύο πλευρές.
    Δεν είναι εύλογη η απορία μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  175. Ανώνυμος23/5/13

    Οι πρωταίτιοι της ακαταστασίας ας κάνουν σοβαρά την αυτοκριτική τους και ας μην ασχολούνται περισσότερο με την κριτική των άλλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  176. Ανώνυμος23/5/13

    Μας έπρηξαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  177. G.J.Lab.23/5/13

    Ψέμματα μας έλεγαν τόσα χρόνια; Κι εμείς όμως παρακάναμε τους έξυπνους… Αμάσητο το κατεβάζαμε το κουτόχορτο. Και ύστερα σου λέει πίστη σημαίνει εμπιστοσύνη… Άμα είναι να φύγουν όμως, αφού δε μπορούν να τα βρουν, καλύτερα να φύγουν κι από τις δυο μεριές, να ξεκαθαρίσει το τοπίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  178. Κοσμάς23/5/13

    Αυτό που ζούμε εμείς είναι ομηρεία.

    (ένας λαϊκός)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  179. Konstantina23/5/13

    Τι σαν τα σχόλια έφτασαν τα 170 ?
    Χαμπάρι δεν έχουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  180. The Lord of the Rings23/5/13

    Akoma den barethikate na asxoliste ????????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  181. Λίγα λόγια και σταράτα23/5/13

    Ό,τι μου προκαλεί την μεγαλύτερη αηδία είναι που, προκειμένου να "πείσουν" για το δίκιο τους, λένε ότι αυτά που λέει ο τάδε ή ο δείνα "είναι ψέματα"!
    Για αυτό δεν λύνεται το πρόβλημα τόσα χρόνια. Γιατί δεν αντέχουν να δούνε την αλήθεια κατάματα και να παραδεχθούν τα πολύ συγκεκριμένα λάθη τους και όχι γενικά και αόριστα. Χρειάζονται πολύ συγκεκριμένες αποφάσεις και όχι μεσοβέζικες. Η φυγή δεν είναι λύση. Είναι βόλεμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  182. Tryfon23/5/13

    Γράφετε:
    "επηρεασμένοι σαφώς και από την κακίστη συμβολή των αυλοκολάκων"
    Την ευθύνη όμως σε κάθε περίπτωση την φέρουν πρωτίστως οι ταγοί. Είναι ώριμοι άνδρες που βρέθηκαν όχι τυχαία σε σημαντική θέση. Δεν δικαιολογούνται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  183. Ανώνυμος23/5/13

    @153
    ΘΑ ΠΑΕΙ ΜΑΚΡΙΑ Η ΒΑΛΙΤΣΑ-Α-Α-;;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  184. Ο φτωχούλης του Θεού23/5/13

    Περίεργο... Εκατόν εβδομήντα σχόλια δημοσιευμένα μέχρι στιγμής και κανένα "επώνυμο"... Πού πήγαν όλοι εκείνοι οι λαλίστατοι, "ένθεν και ένθεν";
    Γιατί τώρα δεν υπογράφουν κανέναν πύρινο λόγο;
    Απέσβετο λάλον ύδωρ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  185. Β.Β.23/5/13

    153 Ανώνυμε
    ΑΝ ΣΕ ΕΙΧΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΟΥ ΘΑ ΣΕ "ΧΕΙΡΟΤΟΝΟΥΣΑ" ΚΑΙ ΑΣ ΜΕ ΚΛΕΙΝΑΝ ΦΥΛΑΚΗ! ΜΠΟΡΕΙ ΡΕ ΑΘΕΟΦΟΒΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ "ΑΣΧΕΤΑ" ΜΕ ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙ;;;
    ΓΕΜΑΤΟ Ή ΑΔΕΙΟ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  186. Μετανοείτε !23/5/13

    Ακούς εκεί βαλίτσες! Ρε δεν πα να φέρουν και κοντέηνερ... Παρακάτω απ' το Μελισσότοπο, δεν πρόκειται να προχωρήσουν. Θα τους κόψει ο Θεός τα ποδάρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  187. Αργύρης23/5/13

    Δεν έχω πλέον πολλές ελπίδες, γιατί τόσες φορές που προσπαθήσαμε να μεσολαβήσουμε για την ειρήνευση, θεωρηθήκαμε «άσχετοι». Τι να πει κανείς;
    Η Παναγία η Καστριώτισσα ας τους καθοδηγήσει και οι Άγιοι Ανάργυροι ας γιατρέψουν τις πληγές μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  188. Ανώνυμος23/5/13

    Έχω συζητήσει με πολύν κόσμο (δεν έχω το δικαίωμα;) και όλοι πιστεύουν ότι η καλύτερη λύση δεν είναι η αποχώρηση αλλά η παραμονή επί νέας βάσεως. Και για τον λαό και για τους κληρικούς όλους και όχι μόνο για τα δύο Πρόσωπα.
    Μεγάλοι άνθρωποι είναι, ας σοβαρευτούν να λύσουν τις διαφορές τους. Χωρίς άλλους μεσάζοντες.

    «Από τον λαό για τον λαό»
    ( πρωτίστως όμως : για το όνομα του Θεού! )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  189. Ανώνυμος23/5/13

    @153...

    Νομίζεις! Θα πρόκειται για μεγάλα κορόιδα αν νομίζουν ότι θα φύγουν χωρίς να ανοίξει ρουθούνι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  190. Αγνή23/5/13

    Την ξέρετε την παροιμία;
    "Η νύφη που στολίζονταν εδώ θα μείνει απόψε"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  191. Ανώνυμος23/5/13

    153 ΕΙΣΑΙ ΑΝΙΣΟΡΟΠΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  192. Ανώνυμος23/5/13

    "παρά το γεγονός της πλήρους υπαναχώρησης της Ιεράς Μονής Αγίων Αναργύρων, και της συγνώμης που ζήτησε αντί της συγχώρεσης και της εν ανθρώποις ευδοκίας, όχι μόνο προαποφάσισε αλλά και επικύρωσε την εκκλησιαστική ταπείνωση των κληρικών της μονής"

    Για μένα και πολλούς ακόμη, αυτό ισχύει και σήμερα, παρά το ότι μειώθηκε ο αριθμός των μοναχών. Όσοι παρέμειναν ζουν αυτήν την ταπείνωση. Ας μην γίνει δείγμα υπερηφάνειας και η δική τους αποχώρηση. Αυτό θα πει υπομονή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  193. Φ.Λ.23/5/13

    Κύριε με το 153 σχόλιο,
    όσο και να το γρουσουζεύεις, θα πιάσουν οι ευχές μας και οι πατέρες δεν θα λιγοψυχήσουν και θα κρατήσουν το Μοναστήρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  194. Thomas23/5/13

    Σιγά ρε φίλε 153! Εσύ ξεπέρασες και τον Γούντυ τον Τρυποκάρυδο. Μάλλον ρίχνεις άδεια να πιάσεις γεμάτα. Κατασκοπεύεις το Μοναστήρι και ξέρεις τις κινήσεις τους; Δεν σε πιστεύω. Και να ετοιμάζουν βαλίτσες -που λέει ο λόγος- αδίκως κουράζονται να τις ταιριάζουν. Θα ξαναμπούν στον κόπο να τις αδειάσουν. Αυτοί δεν πήγαν διακοπές τόσα χρόνια, τώρα θα αφήσουν το Μοναστήρι αλειτούργητο;
    Μαμπέτια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  195. GIATI KYRIOI DEN EMPISTEVESTE OTI O EPISKOPOS MAS THA DWSEI THN KALITERH LYSH?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  196. Παναγιώτη, ειλικρινά αυτό το κείμενο προκαλεί πόνο. Όχι ότι δεν είχαμε δηλαδή ή δεν έχουμε για το θέμα "εφ' όλης της ύλης"... Αλλά να, εκείνο το "κομπάρσοι" είναι σαν μαχαιριά.
    Γιατί μοιάζει αλήθεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  197. Ανώνυμος23/5/13

    @153
    TO MATI SOU TO ALLITHORO POU TREXEI STON KATIFORO...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  198. DIMITRIOS23/5/13

    Σιγά ρε παιδιά, ηρεμήστε! Αυτό δεν είναι σχολιασμός, είναι σκούπα!
    Ούτε ο Αρκουδέας στα Εξάρχεια δεν έκανε τέτοια «Επιχείρηση Αρετή»…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  199. Ο Λευτέρης ο ξεφτέρης23/5/13

    Έλεγα κι εγώ... Γιατί σήμερα δεν είχε κανένα σχόλιο... Μπας και είχαν μπλοκάρει το μπλογκ οι "σκοτεινές δυνάμεις"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  200. Ανώνυμος23/5/13

    Προβλέπεται Αγρυπνία απόψε.
    Τόσα σχόλια στα ξαφνικά θέλουν προσοχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας δεν θα εμφανισθεί αμέσως. Θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ. Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα δεν δημοσιεύει σχόλια που έχουν προσβλητικό χαρακτήρα.