11/2/09

ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν

Οι «δήθεν» δημοτικοί καρναβαλιστές και οι ραγκουτσάρηδες της ΝΕΤ ζητούν ακρόαση

Ως μια ομάδα πολιτών (κατά τα γραφόμενα σας) σχολιαστήκαμε ποικιλοτρόπως από τους συμπολίτες μας, τους ανθρώπους της διασποράς και τη Νεοελληνική κοινωνία μέσα από την εκπομπή «έχει γούστο» της κας Μπ. Τσουκαλά, αλλά και από άλλες δραστηριότητες που έγιναν έτσι ώστε να προωθηθούν τα ήθη και έθιμα της πόλης μας κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων.
Ο καθένας είχε ένα λόγο να δει, κάτι με τη δική του ματιά, καλόπιστα ή με καχυποψία, με ενθουσιασμό ή αδιαφορία, με μεγαλοψυχία ή με μικροψυχία…. Στους μικρούς τόπους, όπως ο δικός μας, υπάρχουν πιο έντονα αυτά. Κι ας υπάρχουν. Όσοι ζουν σε κλίμα ανάλογο, καταλαβαίνουν, και θεραπεύουν τις αρρώστιες με τα κατάλληλα γιατροσόφια. Επιλέγουν, ζουν, μένουν στον κόσμο τους, πίνουν φρέσκους χυμούς, κρατούν τις δυνάμεις τους στα κύτταρα τους, αντέχουν στην κριτική και το μικρόκοσμό τους.
«Διαφωνώ με αυτά που λες, αλλά θα υπερασπιστώ το δικαίωμά σου να τα λες», είπε κάποτε ο Βολτέρος.Κι εσύ αγαπητέ συμπολίτη, που έχεις δικαίωμα λόγου, όπως ο καθένας άλλωστε, κρατάς πέννα και χαρτί, δέξου και τη δική μας ματιά, και τη ματιά όλων εκείνων που παρακολούθησαν το πρόγραμμα το απόγευμα των Θεοφανίων (6/1/2009, 4:00-6:00 μ.μ.)

Θα θέλαμε λοιπόν να σου πούμε, έπειτα από αυτά που διαβάσαμε, ότι αντιληφθήκαμε πως υπήρξαν και συμπεράσματα αποδοκιμασίας για μια συλλογική προσπάθεια. Εκτιμούμε, σαν πολίτες και όχι σαν θεσμοί (αυτοί ας απαντήσουν μόνοι τους αν θέλουν), ότι είμαστε ένα τυπικό δείγμα της Καστοριανής κοινωνίας, όχι κατασκευασμένο αλλά αληθινό, και προπάντων ενεργό, που έφτασε ως το στούντιο, τις πλατείες, τους δρόμους, τις άλλες πόλεις, για να προβάλλει, ο καθένας με τον τρόπο του, με τις δυνάμεις και τις εμπειρίες του τα ραγκουτσάρια. Κρίνουμε ότι αυτό «πέρασε» στη ματιά των ανθρώπων που τυχαία ή μη το παρακολούθησαν.
Θέλουμε από σας να μας πείτε με ποιόν τρόπο κρίνετε – εκτιμάτε πως κάποιοι τηλεθεατές του προγράμματος, και ένα μέρος των αναγνωστών σας αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα της ελληνικής κοινωνίας, κι αυτομάτως μας καταδικάσανε για την εικόνα που τους δείξαμε, ενώ τόσοι άλλοι, πολλαπλάσιοι σας διαβεβαιώνουμε, από κάθε γωνιά της πατρίδας μας και ειδικά έξω από αυτήν, από την ομογένεια, μας είδαν με άλλο μάτι. Γιατί λοιπόν δεν μετράει για σας και η δική τους άποψη;

Ως άνθρωπος της κουλτούρας, της πέννας και του σκέπτεσθαι, κρίνουμε ότι θα έπρεπε να μας βοηθήσετε καλύτερα, από το να μας καταδικάσετε. Συνήθως αυτό σας βγαίνει με οποιαδήποτε συλλογική προσπάθεια έχει να δείξει κάτι, και ο λόγος σας, από τα πρώτα σχεδόν φύλλα της εφημερίδος σας, είναι καυστικός και δείχνει μισαλλόδοξος. Είστε εσείς δηλαδή και οι «πολυπληθείς», όπως πάντα επικαλείσθε, αναγνώστες σας τα τέλεια όντα, οι Καστοριανοί ευπατρίδες, κι όλοι οι άλλοι στον πάτο, ανάξιοι, ανίκανοι, «μικροί»; Γιατί λοιπόν δεν μπαίνετε μπροστάρηδες να σώσετε την Καστοριά από εμάς τους άμουσους, τους απαίδευτους, τους απολίτιστους, τους βαλκάνιους που επανειλημμένα τόσες φορές επίσης διαδηλώσατε γλαφυρότατα μέσω του εντύπου σας ότι απεχθάνεστε!
Εμείς πιστεύουμε ότι ήμαστε ένα δείγμα της Καστοριανής κοινωνίας, και πως ο καθένας από μας έδειξε με την μικρή προσφορά του, ένα κομμάτι του πολιτισμού, της κληρονομιάς και των εθίμων της πόλης μας. Και ξέρετε γιατί; Γιατί είμαστε ΖΩΝΤΑΝΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ και ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ με κάθε τρόπο και είμαστε συνεχώς στην διάθεσή του γιατί, τον ευγνωμονούμε που μας δέχεται πάνω του και δεν τον μαλώνουμε για αυτό.

Η μουσική και οι μουσικοί, το ντύσιμο με την έμπνευση της στιγμής, το κρασί, το γλέντι, ο χορός, τα κεράσματα του χειμώνα, είναι στοιχεία της 3ήμερης γιορτής. Ότι κληρονομήσαμε από πάππου προς πάππου, ότι μεταδίδουμε από εγγονό σε εγγονό.
Είμαστε παρόντες στα δρώμενα, όταν άλλοι απουσιάζουν, είτε βρίσκονται εδώ, είτε αλλού, μακριά, σ’ άλλα μέρη. Με τους φίλους μας και τις οικογένειές μας βγαίνουμε κατά μπουλούκια, δίνουμε με την παρουσία μας, χρώμα και ζωή στον τόπο και τα δρώμενά του.

Είμαστε αναρίθμητοι. Δείτε το κάθε φορά που το Τσαρσί 6, 7 και 8 Ιανουαρίου έχει την τιμητική του. Λίγοι άνθρωποι στον τόπο μας έχουν μια τόσο αυστηρή και αυταρχική ματιά για να καταδικάζουν κάθε φορά αυτούς που συνεχίζουν τα έθιμα και πολλές άλλες εκδηλώσεις που γίνονται στο χρόνο, και τις εποχές του. Μονίμως τις υποτιμάτε και με σαρκαστικό τρόπο, απολαμβάνετε μέσα από τις σελίδες τις εφημερίδας σας «τη Ρώμη που καίγεται» ή την ήττα που πιστεύετε πως τους αναλογεί, τους ρίχνει στον πάτο των σκουπιδιών, στο λάκκο των λεόντων, στα τάρταρά σας.
Νιώθουμε μια χαρά με ότι πετύχαμε, και ελπίζουμε πως βάλαμε ένα λιθαράκι ακόμη για να κτίσουμε το όνειρό μας, και να συνεχίσουμε με τον αγώνα (με ανιδιοτέλεια και αγάπη) για τον τόπο μας.

 Εμείς δεν γκρεμίζουμε, δεν τσακίζουμε. δε σακατεύουμε κανέναν και προ πάντων… ακόμη κι αν διαφωνούμε με την άποψή σας, υπερασπιζόμαστε το δικαίωμά σας, να λέτε τη γνώμη σας, μαζί με τους αμέτρητους, ή μετρημένους αναγνώστες σας. Άλλωστε μέσα σε αυτούς είναι και πολλοί από εμάς των οποίων όμως την γνώμη ποτέ δεν ρωτήσατε ούτε ποτέ υποψιαστήκατε!Περιμένουμε λοιπόν εναγωνίως να διαβάσουμε τις προτάσεις σας (που φυσικά για πάρα πολλά χρόνια αποφεύγετε να κάνετε), για αυτό το καρναβάλι που τόσο πολύ το αγαπάτε, καθώς και για τις εκδηλώσεις που μπορείτε να προτείνετε έτσι ώστε να προβληθεί γενικότερα ο πολιτισμός και η παράδοση του τόπου μας που επίσης τον λατρεύετε.

Σας στέλνουμε επίσης φωτογραφίες από τις «εκδηλώσεις ντροπής» της Θεσ/νίκης αλλά και της εκπομπής «έχει γούστο» με φωτογραφίες από καρναβάλια του προηγούμενου αιώνα έτσι ώστε οι αναγνώστες σας να κρίνουν, να συγκρίνουν και να βγάλουν ασφαλέστερα συμπεράσματα. Επειδή είμαστε σίγουροι ότι δεν έχετε δει την εκπομπή, σας στέλνουμε και ένα αντίγραφό της (έτσι ώστε να κάνετε και τις ανάλογες και συγκεκριμένες παρατηρήσεις σας για τα σημεία που «ντρόπιασαν» τους συμπολίτες μας ανά την υφήλιο), επίσης να μας πείτε σε ποια κανάλια είδατε την εκδήλωση της Θεσσαλονίκης όταν δεν υπήρχε ούτε ένα να πάρει έστω πλάνα για το «φόβο» των αντιεξουσιαστών, όπως επίσης ελπίζουμε ότι έχετε γράψει ο ίδιος το άρθρο της προηγούμενης βδομάδας, καθότι η απουσία σας υπήρξε αισθητή από την πόλη μας κατά τη διάρκεια των εορτών και του καρναβαλιού.

Καλή χρονιά ευτυχισμένος ο καινούργιος χρόνος και του χρόνου καλύτερα

Επιθυμούμε το παραπάνω κείμενο να εκδοθεί αυτούσιο, καθώς και οι φωτογραφίες προς ενημέρωση των αναγνωστών σας, (γι αυτό άλλωστε σας τα στέλνουμε σε ηλεκτρονική μορφή) χωρίς παρεμβάσεις, παρατηρήσεις, «βελτιώσεις» ή και «λάθη» από το «δαίμονα του τυπογραφείου».

***
[ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΟΥ]

Στον/στην ή τους ανώνυμους αγανακτισμένους επιστολογράφους

Παρά το ανάρμοστο ύφος της ανώνυμης επιστολής, για το οποίο θα της άξιζε ίσως να μην δημοσιευθεί καθόλου ή ακόμη και να μην σχολιαστεί, η ΟΔΟΣ αποφάσισε να καταχωρήσει το κείμενο για την ενημέρωση των αναγνωστών της. Αλλά και να απαντήσει.
Είναι άξιο απορίας, γιατί οι αυτοχρισθέντες «μπροστάρηδες», οι εθελοντές προβολείς και διαφημιστές της Καστοριάς και των εθίμων της, παρά την μεγάλη (όπως ισχυρίζονται) επιτυχία των «δρώμενων» στα οποία ισχυρίζονται ότι μετείχαν πρόσφατα, τελικά προτίμησαν για την «επικοινωνία» τους με την ΟΔΟ την σεμνή ανωνυμία. Θα έχουν τους λόγους τους προφανώς. Και προφανώς τους έχουν, αφού σχολιάζουν το πρωτοσέλιδο άρθρο της περασμένης εβδομάδας παραποιώντας μεγάλο μέρος από τα γραφόμενα της ΟΔΟΥ. Και το κάνουν με ένα πρωτοφανές πνεύμα μαζικής, και μάλιστα ανώνυμης, οίησης.
Αλλά και με ευθείες προσωπικές προσβολές και προκλήσεις, την στιγμή που το άρθρο έκρινε, αν όχι αποκλειστικά, πάντως κυρίως, τον Δήμο Καστοριάς. Για τον τρόπο που διαχειρίζεται την πολιτιστική κληρονομιά της Καστοριάς εδώ και αρκετά χρόνια. Και για την ποιότητα του στίγματος, με το οποίο παραδειγματίζει κάποιους σαν τους ανώνυμους ίσως, με σύμβολα κίβδηλα, και παραδόσεις αμφίβολης γνησιότητας.

Αφού είστε λοιπόν -τουλάχιστον μερικοί απ’ εσάς όπως αναφέρετε– αναγνώστες της εφημερίδας, θα γνωρίζετε επομένως ότι η ΟΔΟΣ δεν είναι το δημόσιο έντυπο βήμα της κολακείας και των επαίνων. Παρά είναι της αυστηρής κριτικής και της δυναμικής αντιπαράθεσης ιδεών και απόψεων.
Θα γνωρίζατε ακόμη, - ίσως να μπορούσατε να συμφωνήσετε κιόλας, (αν και όπως φάνηκε από τα γραφόμενά σας, είστε ήδη πεπεισμένοι ότι επιτελείτε και μάλιστα με επιτυχία την πολύ σοβαρή, αν όχι ιστορική αποστολή της διάσωσης, διάδοσης και της προβολής των παραδόσεων της Καστοριάς), ότι το πρόβλημα αυτής της πόλης, είναι ότι διαθέτει πολλούς σωτήρες. Σωτήρες κάθε διαμετρήματος και προορισμού. Σωτήρες για την γούνα, για το περιβάλλον, για τον δήμο και για την πολιτική γενικότερα. Σωτήρες για την παράδοση και για τον πολιτισμό. Προφανώς σ’ αυτούς οφείλει το ότι μεσουρανεί ο τόπος.

Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε άλλος που δεν αισθάνεται Σωτήρας, ή δεν ομαδοποιείται, και για τον λόγο αυτό δεν καπελώνει και δεν μοιράζει πτυχία και πιστοποιητικά αυθεντικότητας στα υποπροϊόντα, δεν έχει το δικαίωμα να κρίνει τους άλλους. Και να κρίνεται βεβαίως στον βαθμό της εξωστρέφειάς του. Ούτε βεβαίως ότι οι διαγκωνιζόμενοι Σωτήρες, σαν (όσους) από εσάς που με μαθηματική βεβαιότητα είστε ήδη στα αντίπαλα χαρακώματα με τους τέως συναδέλφους σας, είστε ανεπίδεκτοι και απρόσφοροι κριτικής. Η κριτική αντιπαράθεση μπορεί να προβάλλει την ετεροδοξία. Αλλά από πότε μισαλλόδοξος είναι όποιος δεν συμφωνεί μαζί σας; Ωραίες απόψεις!

Από την άλλη, αν στις τηλεοπτικές ιαχές και τις καυχησιές της παραδοσιακότητας των τελευταίων Καρναβαλιών συμμετείχαν και 2-3 άλλοι «ευπατρίδες», όπως χαρακτηρίζετε ειρωνικά αυτούς που προτιμούν να ιδιωτεύουν, αυτό δεν θα επηρέαζε καθόλου τα πράγματα. Η ασχήμια των καρναβαλλίστικων δρώμενων θα ήταν η ίδια.

Η ΟΔΟΣ δεν συμμερίζεται την άποψη ότι η εικόνα που προβλήθηκε ως παράδοση της Καστοριάς και ως Καρναβάλι της κατά την τελευταία εορταστική περίοδο είναι ακριβής. Ούτε μπορείτε να διεκδικείτε για τους εαυτούς σας και για λογαριασμό των προγόνων σας (τους οποίους επικαλείστε) το μονοπώλιο της αυθεντικής γνώσης και της συνέχειας. Θα πρέπει να γνωρίζετε, ότι προγόνους και παραδόσεις έχουν και οι άλλοι. Και πως παρεμπιπτόντως η Καστοριά είναι μια πολύ παλιά ιστορία. Πόσο πίσω στο παρελθόν γυρίζει η παράδοση που υποστηρίζετε και ποιος θα καθορίσει το απώτατο χρονικό της όριο;

Αν παρουσιάσετε έστω και ένα πραγματικό ιστορικό στοιχείο από το Καρναβάλι της Καστοριάς με «επαίτες ρογκάτηδες (sic) που ξορκίζουν τα κακά πνεύματα (sic)», ή κάτι που να αντιστοιχήσει στις περιφερόμενες σκνίπες που για λογαριασμό όλων μας (και όχι μόνο για τον εαυτό τους) επιδεικνύονται με θεαματικές χορευτικές φιγούρες, δολλάρια και καμώματα που μόνο η μέθη μπορεί να υποκινήσει, και καυχώνται αμετροεπώς για το αυθόρμητο κέφι τους. Ή αν πάλι έχετε να συγκρίνετε κάτι από το παρελθόν της Καστοριάς με τους φετεινούς διαγωνισμούς τσιγαρίδας, ή με τις τηλεοπτικές βωμολοχίες και ακρότητες, με την τσίκνα από τα σουβλάκια της Ομόνοιας, ή με τα αμφιλεγόμενα ακούσματα που βαπτίσθηκαν παραδοσιακά και εκφύλισαν το Καρναβάλι, τότε να το συζητήσουμε.
Βεβαίως το γεγονός ότι στην εκπομπή της ΝΕΤ η μουσική επένδυση περιορίστηκε σε καστοριανά τραγούδια -και ευτυχώς δεν «παιανίστηκαν» οι χάλκινες, έμπλεες προπαγανδιστικής ιδεοληψίας σλαβικές μουσικές «πανδαισίες» (που φέτος βαφτίστηκαν βαλκανική τζάζ!!) αποτελεί μια απτή απόδειξη ότι η κριτική μπορεί να αποδώσει. Πριν μερικά χρόνια τα ακούσματα που «γλύστρησαν» στο καστοριανό καρναβάλι θα παρουσιάζονταν ως αυθεντικά της Καστοριάς. Η «μισαλλόδοξη» κριτική όμως που για πολλά χρόνια, ασκείται, στην οποία μετέχει συστηματικά και η ΟΔΟΣ, απέδωσε τουλάχιστον στο σημείο αυτό.

Αν πάλι, δεν έχετε από το παρελθόν παρά παλιές φωτογραφίες σαν κι’ αυτές που είχατε την αφελή ευγένεια να στείλετε στην ΟΔΟ, τότε καλλίτερα να επαναπροσεγγίσετε τα στερεότυπά σας. Αλλοίμονο αν βασίζετε τα συμπεράσματά σας για το Καστοριανό Καρναβάλι σε τέτοιες μεθόδους και επιχειρήματα. Η ΟΔΟΣ δεν προπαγανδίζει, και δεν επικαλείται πάππους, προπάππους, αντιπροπάππους και εγγόνια, όπως με τόση ανώνυμη και αδιακρίβωτη ευκολία κάνετε εσείς για να τεκμηριώσετε τις απόψεις σας για το τι πραγματικά είναι το Καστοριανό Καρναβάλι.

Σαν πρώτο βήμα κατανόησης ότι δεν είναι υποχρεωτικό να σας θαυμάζουν όλοι, ίσως είναι το να πάψετε να μονοπωλείτε την γνώση, την παραδοσιακότητα, την αυθεντικότητα, την γνησιότητα. Να πάψετε να νομίζετε ότι όσοι δημοσίως και μάλιστα τηλεοπτικά στο όνομα της ολότητας πίνουν οινοπνευματώδη έως πτώσεως και παραφοράς, βρίζουν και κυρίως προσποιούνται τους κεφάτους βαθύπλουτους, νεόπλουτους, τους άφραγκους ή τους ανιδιοτελείς (χμ) και ρομαντικούς, τους άνευ ανταλλάγματος (χμ), είναι και αυτοί που πράγματι συνοψίζουν την Καστοριά, και μάλιστα την «παραδοσιακή» Καστοριά. (Και θα πρέπει τέλος να αναρωτηθείτε πόσο κολάκευσαν, ή αν ευτέλισαν τελικά την πόλη και την παράδοση, οι περιφερόμενοι εκπρόσωποι στην Αριστοτέλους). Τα παραμύθια αλλού.

Ίσως τότε ανακαλύψετε τις ωραίες προκλήσεις του σήμερα και την σαγήνη του αύριο. Ίσως συμφωνήσετε με την ΟΔΟ ότι καλό μεν το παρελθόν, αλλά απείρως καλλίτερο το σήμερα, και ιδίως αύριο. Συγγνώμη βεβαίως αν θίγονται οι παλαιότατοι πρόγονοί μας.Και ίσως βοηθήσετε το αστικό Καρναβάλι της Καστοριάς και την πόλη να μην ομφαλοσκοπούν, να μην είναι ξενόφοβοι (σε όλους, πλην των βορείων Βαλκανίων) να μην υποτάσσονται στην συλλογικότητα αγόγγυστα, να μην εχθρεύονται τους πάντες. Να μην προσκυνούν άκριτα πατέντες και copyrights.

Ίσως τότε βρείτε το κουράγιο (όπως τώρα αντιπαρατίθεστε μονοπωλιακά στην ΟΔΟ για το γεγονός ότι ασκεί κριτική στην εικόνα της κακομοιριάς και της φθήνιας) να ασκήσετε κριτική και για το συμπτωματικό γεγονός της κατακυρίευσης του Καρναβαλιού (και μάλιστα με την εκδοχή της πατροπαράδοτης γνησιότητας) από τις σλαβικές «μελωδίες». Μέχρι τότε, η κριτική επίθεσή σας στην ΟΔΟ θα παραμένει μονόπλευρη και μεροληπτική. Και θα αποδεικνύει προκατάληψη.Καλή χρονιά.


ΥΓ Στ΄ αλήθεια «αναρίθμητοι» είστε κυριολεκτικά ή μήπως μεταφορικά; Και πως ταιριάζει να είστε ταυτοχρόνως «δείγμα» όπως αναφέρετε, αν είστε πράγματι αναρίθμητοι;



***

Το άλλοτε αστικό καστοριανό καρναβάλι


Το μεγάλο πανηγύρι της Καστοριάς
Το Έθνος

Στην Καστοριά έδιωξαν τα κακά πνεύματα
Το Βήμα

Στην Καστοριά ανήμερα των Θεοφανίων αναβιώνουν τα ραγκουτσάρια. Οι κάτοικοι μεταμφιέζονται και φορούν απαραιτήτως μάσκες που έχουν συμβολικό χαρακτήρα, αφού η όψη τους είναι τρομακτική αποσκοπώντας στο να ξορκίσουν το κακό από την πόλη. Οι μασκαράδες έχουν τη συνήθεια να ζητιανεύουν από τον κόσμο την ανταμοιβή τους, επειδή διώχνουν τα κακά πνεύματα. Το ίδιο έθιμο αναβιώ νει και σε χωριά της Δράμας με το όνομα ροκατζάρια. Οι κάτοικοι φορούν τρομακτικές μάσκες και κάνοντας εκκωφαντικούς θορύβους με τα κουδούνια που φέρουν περιφέρονται στους δρόμους.
Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Όσοι συμμετέχουν είναι μεταμφιεσμένοι, φορώντας μάσκες με τρομακτική όψη, για το ξόρκισμα των κακών πνευμάτων, μακριά από την πόλη. Οι μασκαρεμένοι Καστοριανοί εξαγοράζουν αυτή την προσφορά τους αναζητώντας δώρα και ζητιανεύοντας από τον κόσμο.
Τα Νέα


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 21.1.2009

Σχετικά κείμενα:

-ΟΔΟΣ: ΡΙΟ ντε Τζανέϊρο & ΚΑΣΤΟ-ΡΙΟ του Ιανουαρίου
-ΟΔΟΣ: Θύμα της «παραδοσιακότητας»
 -ΟΔΟΣ: Γιορτές
-ΟΔΟΣ: Το δις...
-ΟΔΟΣ:...να κάνει πιο απολαυστική, πιο λαμπερή και πιο αισιόδοξη την ζωή μας
-ΣΠΥΡΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ: Μήπως κι’ εγώ δεν είμαι τελικά Καστοριανός;
-ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Γ. Τσάμης)
-Το καστοριανό καρναβάλι που χάθηκε (ηχογράφηση του 1930)  
-Καρναβάλι 1968 (βίντεο) | α΄μέρος
-ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Α. Μπούτη)
-ΟΔΟΣ: Πολιτιστική εσωστρέφεια
-ΜΕΡΟΠΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΓΓΕΛ: Καστοριανό Καρναβάλι
-Καστοριανό Καρναβάλι
-ΜΕΡΟΠΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΓΓΕΛ: Καρναβάλι. (Ήμήπως ραγκουτσάρια και πανηγύρια;)
-ΚΑΣΤΟ-ΡΙΟ
-Καστοριανό καρναβάλι 2011 -φωτό- [α] 
-Καστοριανό καρναβάλι 2011 -φωτό- [β]
-Καστοριανό καρναβάλι 2010 -φωτό- [α] 
-Καστοριανό καρναβάλι 2010 -φωτό- [β]
-Καρναβάλια Καστοριάς
-Καρναβάλια Ιανουαρίου 2012
-ΟΔΟΣ: Ξορκίζοντας το κακό [I]
-ΟΔΟΣ: Ξορκίζοντας το κακό [II]
-ΟΔΟΣ: Μέδουσα [Ξορκίζοντας το κακό ΙΙΙ]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.