21.3.14

Αντιρατσιστικό μήνυμα

από τα παιδιά του δημοτικού σχολείου Μαυροχωρίου*



  • Πώς αντιμετωπίζουμε το ρατσισμό στην τάξη μας

Φέτος στην τάξη μας μας απασχολεί το θέμα του ρατσισμού και της βίας. Αποφασίσαμε να μιλήσουμε γι’ αυτό το θέμα, γιατί στην τάξη μας υπήρχε ρατσισμός. Μιλήσαμε, λοιπόν, για ανθρώπους που τους κορόιδεψαν, αλλά έγιναν σπουδαίοι.
Ξεκινήσαμε από τους πρόσφυγες. Πρόσφυγες είναι αυτοί που αναγκάζονται να φύγουν από την πατρίδα τους για μια καλύτερη ζωή. Μετά είπαμε για τον Άγιο Ευφρόσυνο τον μάγειρα, που, ενώ τον κορόιδευαν, αυτός ήταν ο φύλακας του Παράδεισου. Ύστερα μιλήσαμε για τους μετανάστες, αυτούς δηλαδή που αναζητούν καλύτερη πατρίδα. Αργότερα μιλήσαμε για τη Σάρα, που, επειδή δεν έλεγε τίποτα στους δασκάλους της, πέθανε γιατί δεν είχαν πετρέλαιο να ζεσταθούν. Έπειτα γνωρίσαμε τον Τζακ, τον μαύρο ζωγράφο που ζούσε στο Καρτιέ Λατέν και είχε παιδιού χρυσή καρδιά. Τελευταία πάλι συναντήσαμε τον Μανολιό Ταπόη του Παπαδιαμάντη, ένα παιδί με σύνδρομο Down,που προστάτεψε την ομάδα του από τους σκληρούς της αντίπαλους.
Εμείς στην τάξη το θέμα του ρατσισμού το παλεύουμε. Εσείς οι μεγάλοι;

Ευαγγελία Βακοπούλου, Γιάννης Μπούσιος, 
Δάφνη Σαπουντζή, Βασίλης Σαπουντζής, Δ’ τάξη


  • Ο ρατσισμός και η βία ξεπερνιούνται

Το θέμα που θα σας παρουσιάσουμε είναι ο ρατσισμός και η βία στο σχολείο. Στην τάξη μας φέτος μιλάμε για τον ρατσισμό, ξέρετε γιατί; Μια μέρα δυο παιδιά της τάξης μας μουντζούρωσαν την αλβανική σημαία που ήταν ζωγραφισμένη στο βιβλίο των Αγγλικών μας. Τότε οι δύο συμμαθήτριές μας που είναι από την Αλβανία άρχισαν να κλαίνε. Στη συνέχεια η κυρία μας μας είπε ότι η προσβολή συμβόλων ξένου κράτους είναι πολύ σοβαρό σφάλμα και αυτός που το κάνει μπορεί να τιμωρηθεί ακόμα και με φυλάκιση. Ακόμα, η κυρία έδωσε στα παιδιά που πρόσβαλαν την αλβανική σημαία να διαβάσουν το βιβλίο του Β. Ηλιόπουλου «καφέ αηδιαστικό μπαλάκι». Το δυο παιδιά το διάβασαν και μας το παρουσίασαν στην τάξη και φαίνεται ότι ίσως έχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν. Εμείς στην τάξη συνεχίζουμε να ασχολούμαστε με τον ρατσισμό. Και σήμερα γράψαμε το κείμενο αυτό για να το διαβάσετε εσείς και να αλλάξετε γνώμη, αν δεν έχετε ξεπεράσει τον ρατσισμό. Ελπίζουμε, όταν το διαβάσετε, να καταλάβετε ότι η ζωή μας χωρίς ρατσισμό θα είναι καλύτερη.

Βαγγέλης Καζάκος, Αγγελική Μπούζμη, 
Νίκος Πετκανάς, Ντανιέλα Τερνόβα, Δ’ τάξη


  • Κατά του ρατσισμού

Φέτος στην τάξη μας ασχολούμαστε με το θέμα του ρατσισμού, γιατί ο ρατσισμός είναι ένα πολύ κακό συναίσθημα και κάνει τους άλλους να νιώθουν άσχημα. Είπαμε για τους ανθρώπους που όταν ήταν μικροί τους είχαν κοροϊδέψει, αλλά αργότερα έγιναν πολύ σπουδαίοι άνθρωποι. Δύο από αυτούς είναι ο Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος και ο Νέλσον Μαντέλα. Ο πρώτος είναι μορφή-σύμβολο του Μικρασιάτη Έλληνα. Ήρθε διωγμένο και πάμφτωχο προσφυγόπουλο κι έφτασε στην κορυφή και γι’ αυτό είναι αξιοθαύμαστος. Ο Νέλσον Μαντέλα πάλι πήρε βραβείο Νόμπελ Ειρήνης γιατί αγωνίστηκε κατά του ρατσισμού και όταν του μιλούσαν με ρατσισμό αυτός δεν απαντούσε με τον ίδιο τρόπο. Αυτός ο άνθρωπος μας άνοιξε τα μάτια κι έγινε ξακουστός σε όλον τον κόσμο. Ευχόμαστε το κείμενό μας να σας αρέσει και να σας κάνει να αλλάξετε συμπεριφορά, αν τυχόν πριν δε συμφωνούσατε με όσα λέμε.

Χρυσοβαλάντης Γαλάνης, Μιχαέλα Λίτσκα, 
Αρετή Σαββουλίδου, Αργυρώ Τάση, Δ’ τάξη 

*Να στείλουμε άρθρο μας σε τοπική εφημερίδα μάς προέτρεπε το βιβλίο μας της Γλώσσας. Κι εμείς απλώς το κάναμε: χωριστήκαμε σε ομάδες κι η σύμπτωση ήταν πως και οι τρεις ομάδες μας έγραψαν για το ίδιο θέμα, το ρατσισμό! Και σύμφωνα με τη θέληση των παιδιών μας το αφιερώνουμε σε όλους σας.
Σόνια Ευθυμιάδου-Παπασταύρου

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 23 Ιανουαρίου 2014, αρ. φύλλου 724


1 σχόλιο:

  1. πολύτεκνος πατέρας23/3/14

    Αν όλα είναι θέμα Παιδείας-που είναι- και τα παιδιά μας ασχολούνται στα σχολεία τους με τέτοια θέματα, τότε και μόνο τότε υπάρχει ελπίδα να αλλάξει ο κόσμος μας. Θερμά συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ