23.4.16

ΠΡΟΣΩΠΑ 2015: Οι ανώνυμες [4]


ΟΔΟΣ Πρόσωπα 2015 | 7.1.2016 | 818

Οι συμπτώσεις

και η αρχαία απαίτηση [-] 



ΣΥΝΕΒΗ κι’ αυτό, αφού στις προτιμήσεις για πρόσωπα της χρονιάς 2015 ισοψήφησαν μεταξύ των αναγνωστών της ΟΔΟΥ δύο κυρίες της Καστοριάς.

ΑΝ ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ τους για τις οποίες υποδείχθηκαν είναι θετικές ή αρνητικές είναι ζήτημα το οποίο -παρά τα οφθαλμοφανή αντικειμενικά του στοιχεία- επαφίεται στην άποψη του καθένα.

ΩΣΤΟΣΟ παρά το γεγονός ότι και οι δυο τους αποτέλεσαν κατά κάποιο τρόπο δημόσια πρόσωπα, η ΟΔΟΣ επιλέγει να τις συμπεριλάβει στον κατάλογο των προσώπων, ανώνυμα. Διότι οι πράξεις τους έστω κι’ αν προϋποθέτουν κακή χρήση ή κατάχρηση της «δημοσιότητάς» τους, κινήθηκαν στο επίπεδο της ιδιωτικής τους σφαίρας.

Η ΠΡΩΤΗ πέρασε ως υπηρεσιακός παράγων σε επαγγελματική οργάνωση της Καστοριάς και πριν 2-3 χρόνια περίπου, είχε ξεσπάσει μεγάλος θόρυβος γύρω από το όνομά της. Τον οποίο τροφοδότησε η ίδια, με διαρκείς εμφανίσεις της στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα σχετικά με την οικονομική διαχείριση της οργάνωσης και των χρηματικών απαιτήσεων των μελών της. Η υπόθεση είχε οδηγηθεί σε ανακρίσεις, χωρίς να είναι γνωστή η εξέλιξή της.

ΣΗΜΑΣΙΑ είχε τότε ότι έμοιαζε με μια υπόθεση ατασθαλιών «ρουτίνας» που πάντως για κάποιους λόγους κέντριζε το ενδιαφέρον η εκούσια εμφάνιση της υπόλογης στα ΜΜΕ.

Η ΑΛΗΘΙΝΗ όμως «βόμβα» έπεσε μέσα στο 2015 όταν αποκαλύφθηκε ότι η συγκεκριμένη, που ξαφνικά είχε αποσυρθεί από το προσκήνιο της επικαιρότητας, ασπάστηκε το Ισλάμ. Και μάλιστα σύμφωνα με τα όσα η ίδια δήλωσε σε τουρκική εφημερίδα σε συνέντευξη που της αποδίδεται, όχι αποκλειστικά από λόγους θρησκευτικής πεποίθησης, αλλά διότι είχε ανέκαθεν συμπάθεια και προτίμηση στην τουρκική γλώσσα και την Τουρκία πιο γενικά.

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ αυτό ζήτησε να πάρει την τουρκική υπηκοότητα δηλώνοντας – πάντοτε σύμφωνα με όσα της αποδίδονται- τις υποσχέσεις και δεσμεύσεις που συνεπάγεται η κτήση μιας άλλης υπηκοότητας, διαφορετικής απ’ αυτή που γεννήθηκες.

ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ είναι ότι τους τελευταίους μήνες, αποκαλύφθηκε ότι η ίδια επιδιώκει με δημόσιες παραστάσεις της στην τουρκική πολιτική ηγεσία, ακόμη και στο επίπεδο του τούρκου προέδρου, να συντονίσει προσπάθεια επαναλειτουργίας του Κουρσούμ τεμένους της Καστοριάς (στην πλατεία Μ. Αλεξάνδρου, ΙΚΑ) και του ιεροδιδασκαλείου (μενδρεσέ) όχι μόνο για την ανάδειξή τους ως μνημείων, αλλά και για την δυνατότητα των μουσουλμάνων της Καστοριάς να εξασκούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα.

ΜΑΛΙΣΤΑ συνόδευσε πολυμελή αντιπροσωπεία του Δήμου Καστοριάς στο Οικουμενικό Πατριαρχείο για την προώθηση της σχετικής ιδέας, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το τέμενος (τζαμί), χωρίς προφανώς να έχει θεσμική ιδιότητα και χωρίς να γνωρίζουν οι υπόλοιποι την προσωπική της επιλογή να αλλάξει θρήσκευμα, όνομα και εθνικότητα, αποκτώντας και την τουρκική ιθαγένεια. Φήμες την καθιστούν έτοιμη να είναι υποψήφια βουλευτής στην Θράκη.

ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ είναι ότι τις ημέρες που η ίδια συνοδεύει την δημαρχιακή αντιπροσωπεία στην Κωνσταντινούπολη, η εφημερίδα Zaman της Τουρκίας δημοσιεύει κατάλογο δεκάδων ισλαμικών μνημείων της οθωμανικής περιόδου στην Ελλάδα που χρήζουν συντήρησης και διάσωσης, μεταξύ των οποίων και το Κουρσούμ τέμενος της Καστοριάς!

ΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ αναφορά της Zaman δημοσιεύει η ΟΔΟΣ στις 12 Μαρτίου 2015 (αρ. φύλλου 779), δίπλα από το δελτίο τύπου του Δήμου Καστοριάς που αφορά την επίσκεψη στην Τουρκία του καστοριανού κλιμακίου με φωτογραφία του δημάρχου και αντιδημάρχου Καστοριάς καθώς και του περιφερειάρχη από την επίσκεψη στον πατριάρχη.

ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ, εννέα μήνες μετά, ο Δήμος Καστοριάς επιλέγει το τέμενος για μελέτη συντήρησης και ανάδειξης, στο πλαίσιο συνεργασιών για τα οποία συγχέεται χρονικά η Europa Nostra. Συμπτώσεις.

Η ΔΕΥΤΕΡΗ πάλι ως σύζυγος πανίσχυρου πολιτικού παράγοντα της Καστοριάς για μερικές δεκαετίες, στην επαγγελματική της διαδρομή φέρεται να περιβλήθηκε από ισχύ και αξιοπιστία, αν όχι δυσανάλογη, τουλάχιστον ενισχυμένη από μόνη την ιδιότητά της συζύγου, του πανίσχυρου.

ΛΕΓΕΤΑΙ ότι στο ζενίθ της ισχύος του συζύγου της, το επαγγελματικό γραφείο της λειτουργούσε ατύπως ως παράρτημα πολιτικού και θεσμικού διαμεσολαβητή για δεκάδες και εκατοντάδες θαυμαστές της, που προφανώς τώρα διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους όταν θυμούνται την παγκάλειο ρήση «μαζί τα φάγαμε».

ΟΠΩΣ ΗΤΑΝ ΦΥΣΙΚΟ η κατάσταση αυτή, κλόνισε τις προσωπικές αντιστάσεις της συζύγου, η οποία όχι μόνο ταυτίσθηκε με την αίσθηση της ισχύος, πράγμα σε ένα βαθμό «δικαιολογημένο», αλλά στην συνέχεια, άρχισε να εξαργυρώνει σε πακτωλούς αμοιβών τις επαγγελματικές της υπηρεσίες – ούτε και αυτό είναι από μόνο του μεμπτό στα ελεύθερα επαγγέλματα.

ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ παραπέρα, όταν πια άρχισε να φθίνει η ισχύς και να ξεθωριάζει το άστρο, άρχισε να τάζει επιτυχίες, λαγούς και πετραχήλια, με αποτέλεσμα να εμπλακεί σε αθέμιτες και αξιόποινες πράξεις για τις οποίες εκπλήσσει η φαντασία και η μαεστρία.

ΚΑΙ ΑΝ ΟΛΑ τα υπόλοιπα μπορούν να εξηγηθούν σ’ αυτή την χώρα της διαπλοκής και του παρασιτισμού, των πελατειακών σχέσεων και της μετριότητας, η κατάληξη στις αίθουσες ποινικών δικαστηρίων είναι το λιθαράκι μιας κωμωδίας – τραγωδίας της Καστοριάς.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ όλοι ψιθύριζαν, αλλά ελάχιστοι είναι αυτοί που μίλησαν πιο ανοιχτά. Θα είχαν φαίνεται τον δικό τους προσωπικό λόγο συμμετοχής στο θαύμα της ατομικής και συλλογικής ανάπτυξης της Καστοριάς.

ΚΑΙ ΘΑ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕ στον κώδικα των αξιών τους η αρχαία εκείνη απαίτηση, για την γυναίκα του Καίσαρα, που όχι μόνο έπρεπε να είναι αλλά και να φαίνεται τίμια.



Φωτογραφίες: Christian Tagliavini Cecilia
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 7 Ιανουαρίου 2016, αρ. φύλλου 818

Σχετικά:

6 σχόλια:

  1. Ανώνυμος23/4/16

    ΑΓΑΠΗΤΗ ΟΔΟΣ
    ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΑΣ ΚΑΤΑΛΑΒΩ. ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΚΙΟΛΑΣ ΠΟΣΟΙ ΑΛΛΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ. ΓΙΑΤΙ ΑΝΩΝΥΜΕΣ; ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΣΦΑΙΡΑ ΜΙΛΑΤΕ; ΜΑΘΑΝΕ ΤΩΡΑ ΟΛΟΙ ΝΑ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ, ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ. Η ΜΙΑ ΜΙΛΗΣΕ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕ ΠΟΛΙΤΗ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ.
    ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΒΙΟΣ;
    ΜΗ ΤΡΕΛΑΘΟΥΜΕ ΤΩΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος23/4/16

    Γι' αυτο με τους δημοσιους λειτουργους δε χρειαζονται και πολλα κολλητηλικια. Τα ορια σωζουν παντοτε αλλα ποιος εχει τη γνωση να τα κρατησει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος24/4/16

    Επηρεαστήκατε από την καζούρα που έφαγε η μεν και από τη χαιρεκακία που εκδηλώθηκε εκ των υστέρων για τη δε και δεν βγάλατε ονόματα; Ακόμα δηλαδή επηρεάζουν τη ζωή του τόπου, αφού ούτε ο Τύπος τολμά να τις αγγίξει όπως άλλα δημόσια πρόσωπα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος24/4/16

    Ουδέν σχόλιον; Υποθέτω πως χάσατε τη μιλιά σας κι εσείς, καλού κακού........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος26/4/16

    μωρε φαγαν ηπιαν τοσα χρονια...... και τωρα θα λενε εις υγειαν τα κοροιδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος23/1/24

    Τυχαία το βρήκα, από παραπομπή σε παραπομπή, προηγουμένως που διάβασα το πρόσφατο που αναδημοσιεύετε. Τελικά, ανατρέχοντας στο αρχείο της ΟΔΟΥ μπορεί κάποιος να γράψει την ιστορία της μικρής μας πόλης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ