23.2.24

ΕΛΕΝΗΣ ΚΩΣΤΕΑ: Κριτική

 
ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς

Καλλιτεχνική κριτική μουσικής παρουσίασης
των Σόνια Θεοδωρίδου και Δαυίδ Ναχμία

Οι Σόνια Θεοδωρίδου και Δαυίδ Ναχμία μας χάρισαν Κονσέρτο εξαιρετικής καλλιτεχνικής αξίας «Τα ρετρό του έρωτα» με τα τραγούδια του κύριου δημιουργού του είδους της εποχής αυτής, Μπελ επόκ του Αττίκ, που χαρακτηρίζονται από την ποιότητα του στίχου, τον ρομαντισμό και την εξύμνηση του συναισθήματος, της ομορφιάς και έρωτα. Ο έρωτας, που δεν σβήνει, πεθαίνει, αφανίζεται, παρά συνεχίζει ακάθεκτος μια πορεία στ’ άπειρο συνάμα με τον φορέα του και πέραν αυτού με τον έναν ή άλλο τρόπο: η «Παπαρούνα», ο κήπος με τα γιούλια και βιόλες και τέλος ο έρωτας ζωής, που απορροφά εξολοκλήρου, αιχμαλωτίζοντας νου και καρδιά ανεπανόρθωτα.

Τα τεχνολογικά μέσα, η μεστή φωνή της σοπράνο και η επιδέξια ερμηνεία στο πιάνο σκόρπιζαν συνεχή κύματα συγκίνησης, ενώ το κατάμεστο ακροατήριο του Σίνε Ολύμπιον αγαλλίαζε, στέναζε, γαλήνευε, πονούσε, βίωνε την σπουδαία Αριστοτελική κάθαρση, που άρει την ματαιότητα των ωραίων συναισθημάτων! Το φως των εφέ έδενε θαυμάσια με τον ρυθμό της οπερικής θα έλεγα παρουσίασης σ’ εκστατικό παιχνίδισμα, πανδαισία εικόνας, μουσικής και ποίησης και το’ πε η σοπράνο, πως το μεγαλύτερο θαύμα της ζωής της στάθηκε το τραγούδι. Πράγματι, το καλό τραγούδι, συνδυάζοντας τη γνώση με τη διασκέδαση, την επικοινωνία, μεταλαμπάδευση σοφίας, σήμερα, στην εποχή της μαζικής κουλτούρας κι απαξίωσης των αληθινών καλλιτεχνικών αξιών, όσο ποτέ άλλοτε μας είναι απαραίτητο στη ζωή. Ευχαριστίες μόνο για την πρωτοβουλία αυτή στην Ειρήνη και τον Νίκο, στο σύλλογο «Μαζί σου» μαζί με την ευχή για επιτυχίες στο ευγενές έργο τους, καθώς και τη συνέχιση αυτού του είδους καλλιτεχνικού ανοίγματος θα’ θελα να εκφράσω από καρδιάς!

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 9 Νοεμβρίου 2023, αρ. φύλλου 1198.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ