16.7.16

ΟΔΟΣ: Φιλοζωϊκά


Φιλοζωϊκά
ΟΔΟΣ 10.3.2016 | 826


αρόν και απειλεί το μέλλον: Ρατσισμός, δυσπιστία, εχθρότητα, απάθεια στην καλύτερη περίπτωση, είναι ενδιάθετες καταστάσεις που δεν εμπνέουν αντιστάσεις, ούτε ενεργοποιούν υγιή αντανακλαστικά. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την οικονομική εξαθλίωση που διευρύνεται, στον ιδιωτικό κυρίως τομέα, συνιστούν ένα αποτρόπαιο κοκτέϊλ.

Οι μεμονωμένες πρωτοβουλίες πολιτών που προσπαθούν να βελτιώσουν την εικόνα της χώρας και του ελληνικού λαού, δεν αποδίδουν ούτε αρκούν, και πολύ περισσότερο δεν υποκαθιστούν τις πραγματικές ανάγκες. Θα ταίριαζε εδώ το πασίγνωστο από τα παλιά ερώτημα «πού είναι το κράτος», πλην όμως ακόμη και αυτό, σαν ανέκδοτο άρχισε να μοιάζει. Κοντά σ’ αυτή την κατάσταση προστέθηκαν τελευταία και οι ενέργειες: ακτιβισμός βαρβαρότητας, Κου-Κλουξ-Κλαν, πράξεις ISIS. Ποιος ξέρει τι θα ακολουθήσει αύριο. Ίσως μια νύχτα συνόρων -σαν την νύχτα των κρυστάλλων.

Μπορεί o μεσαίωνας, να εμφανίσθηκε ως σύμπτωμα των δύσκολων καιρών που ταλαιπωρούν την χώρα από το 2010. Όμως οφείλεται κυρίως στην ελληνική εσωστρέφεια που προϋπήρχε.

Σε ένα ιδιόρρυθμο εθνοδογματικό φονταμενταλισμό που βρίσκεται σε έξαρση. Τα «κανείς μόνος του στην κρίση» και τα συναφή, αποτελούν παρελθόν. Σε λίγο θα κυριαρχεί το «ο σώζων εαυτόν σωθήτω», σε όλα τα επίπεδα.

Ωστόσο απέναντι σ’ αυτή την πραγματικότητα, δεν μοιάζει να έχουν ενεργοποιηθεί υγιείς αντιδράσεις. Η κυβερνητική διαβεβαίωση ότι «η Ελλάδα δεν θα μετατραπεί σε αποθήκη ανθρώπινων ψυχών», αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά κοπανιστός αέρας. Και μια κυνική διαπίστωση με αρνητική διατύπωση. Και απαθής απέναντι στην δυστυχία δεκάδων χιλιάδων εγκλωβισμένων στην Ελλάδα. Την δική τους δυστυχία και αυτή που προσθέτουν στην Ελλάδα.

Για όλα αυτά δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι θα τελειώσουν σύντομα, ούτε ότι αφορούν άλλους και δεν εκτείνονται ως την Καστοριά. Δεν αποκλείεται μάλιστα με αφορμή την απώλεια κάθε ελέγχου των καταστάσεων και δοκιμασιών που αντιμετωπίζει η χώρα συνολικά, αργά ή γρήγορα, ακόμη και η πόλη και η ευρύτερη περιοχή της Καστοριάς να κληθεί να αντιμετωπίσει πρωτοφανείς προκλήσεις και δοκιμασίες. Με τις οποίες κάθε σύγκριση από το παρελθόν (για παράδειγμα την άφιξη των πρώτων Αλβανών το 1991), δεν θα έχει καμιά σχέση.

Η θέα χιλιάδων πιστών μουσουλμάνων σε κοινή προσευχή κατά μεσής του δρόμου, πολλές φορές την ημέρα, ειδικά μόλις οι καιρικές και άλλες συνθήκες το επιτρέψουν, θα προκαλέσει αναταράξεις σε μια απαίδευτη και απροετοίμαστη κοινωνία. Ειδικά αν αυτή θεωρεί κρειττότερον έστι ειδέναι εν μέση τη πόλει τον Βλαδίμηρο Πούτιν.

Και η προοπτική αυτή αναμφίβολα προκαλεί αγωνία. Ενώ κανένα από τα σχετιζόμενα γεγονότα που εξελίσσονται γύρω μας το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν είναι μεμονωμένο. Λειτουργούν μεταξύ τους όπως τα συγκοινωνούντα δοχεία.





Φιλοζωϊκά Ι


Στο μεταξύ η Καστοριά δείχνει ατυχής αλλά αμέριμνη. Όχι μόνο δεν προετοιμάζεται για τις προκλήσεις, αλλά ακριβώς αντίθετα, οχυρώνεται όλο και πιο ολοταχώς, στον δικό της μεσαίωνα.

Τελευταίο παράδειγμα, που δεν είναι άσχετο με τον μεσαίωνα της Καστοριάς, είναι η κατακραυγή και τα πογκρόμ μερίδας του τοπικού τύπου, σε βάρος του γενικού περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας που είχε το… θράσος να ζητήσει με επιστολή του προς τα σχολεία «να αποτρέπεται η επίσκεψη μικρών μαθητών σε χώρους, όπου διαβιούν αιχμάλωτα ζώα (π.χ. εκτροφεία γουνοφόρων ζώων), αφού αυτό κρίνεται άκρως αντιεκπαιδευτικό και επιζήμιο για τη διαμόρφωση υγιούς αντίληψης των μικρών μαθητών, σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος και της άγριας πανίδας», ως το αυτονόητο δηλαδή η αποτροπή επίσκεψης ανήλικων και μικρών μαθητών σε σφαγεία να θεωρείται αμαρτία.

Η πρωτοφανής (;) φίμωση του γενικού περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας με τρόπο που πλήττει τις στοιχειώδεις εγγυήσεις για την προσωπική και υπηρεσιακή του ανεξαρτησία στο πλαίσιο των νομίμων καθηκόντων του, και της παραβίασης της διάκρισης των εξουσιών με πρωταγωνίστρια αυτή την φορά την βουλευτή Καστοριάς κ. Ολυμπία Τελιγιορίδου (νομοθετική εξουσία), να αναμειγνύεται σε ζητήματα της εκτελεστικής, με τρόπο άκομψο αποφανθείσα ότι «Η εγκύκλιος που εστάλη από το υπουργείο Παιδείας είναι για τη φιλοζωία και δεν αναφέρεται στα γουνοφόρα ζώα», δηλαδή ότι τα γουνοφόρα δεν είναι ζώα για φιλοζωϊα (!) είναι ενδεικτική.

Και όμως παρά το γεγονός ότι η εγκύκλιος αφορούσε κάτι το αυτονόητο, και ότι όπως τα σχολεία δεν ξεναγούν τους ανήλικους μαθητές σε σφαγεία, ή εκεί που φονεύουν τα άλογα όταν γεράσουν, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υπονομεύονται τα επαγγέλματα του σφαγέα, του παραγωγού του ιππέα ή του κτηνοτρόφου και πτηνοτρόφου, ώστε αναλογικά να πρέπει να αποτρέπεται η επίσκεψη μικρών μαθητών σε επίδειξη χώρων γουνοφόρων ζώων σε κλουβιά, στην Καστοριά ξέσπασε πόλεμος σε βάρος ενός λειτουργού που απλά έπραξε το καθήκον του.

Έτσι η ενέργεια της κ. Τελιγιορίδου δεν διαφέρει ουσιαστικά με την ενέργεια της βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Μαρίας Αντωνίου που έφερε το θέμα στην Βουλή θεωρώντας ότι... «δεν είναι επιζήμιο για τη διαμόρφωση υγιούς αντίληψης των μικρών μαθητών»  η θέα των φυλακισμένων γουνοφόρων ζώων που προορίζονται για σφαγή (!) , όπως έφερε πρόσφατα και το θέμα του «Μαθιουδάκη» στην Βουλή καταγγέλλοντας ως… «αιφνίδια» και περίπου… ύποπτη την απόφαση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεοτέρων Μνημείων που κήρυξε το Μαθιουδάκη μνημείο.

Θα πρέπει οι βουλευτές Καστοριάς να λειτουργούν πυροσβεστικά, μερικές φορές να αντιδρούν και να μην ενεργούν αποκλειστικά με βάση το πολιτικό κόστος. Και οι δυο ενέργειες σε αλλοτινές εποχές θα είχαν προκαλέσει αντιδράσεις.

Όσο και υπερβολικό να διαβάζεται κατ’ ουσία δεν διαφέρουν σημαντικά, αλλά καθώς προϋποθέτουν μια μορφή κακής χρήσης της δύναμης που κατέχουν και αυθαιρεσίας, ανήκουν στο ίδιο κάδρο με την θέα του FYRoMίτη στρατιώτη να κλωτσά βάρβαρα με το πόδι του, εντελώς απρόκλητα μουσουλμάνο μετανάστη ή πρόσφυγα. Καθώς ο σφετεριστής της ιστορίας μας, σλάβος, ομόδοξος οπλίτης, προφανώς θα πιστεύει ακράδαντα –όπως του έχουν μάθει- ότι ήταν δικαίωμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και των στρατευμάτων του, πριν 2.500 χρόνια να εκστρατεύσουν-μεταναστεύσουν στην περιοχή της Συρίας και του Αφγανιστάν και ακόμη πιο πέρα από τον Ινδό ποταμό. Αλλά σήμερα, χιλιάδες χρόνια αργότερα, δεν έχουν κανένα απολύτως δικαίωμα οι Αφγανοί να του διαταράσσουν το Las Skopje (κατά το Las Vegas) των ονείρων του, με τα καζίνο και τα feaux μνημεία του. Και επειδή δεν μπορεί να αντιληφθεί ποια δύναμη ακριβώς, ωθεί εκατοντάδες χιλιάδες πραγματικούς, ή κατά φαντασία απεγνωσμένους, να πεζοπορούν χιλιάδες χιλιομέτρων, ξεσπά με βία την αμάθειά του επάνω σε ένα αδύναμο και προς το παρόν ανυπεράσπιστο.

Η εχθρική ρητορική απέναντι στα κτήρια επειδή ήταν… οθωμανικά, αρχής γενομένης από το Μαθιουδάκη, το εγκαταλειμμένο τέμενος και τον μενδρεσέ, χωρίς όλη αυτή η ασύντακτη ευτυχώς εκστρατεία εκφασισμού των ηθών να έχει ενεργοποιήσει αντιστάσεις από την πολιτική και δημοτική ηγεσία, το πνευματικό κόσμο αλλά και τον κλήρο, που θα έπρεπε να συμμετέχει στην προστασία του κοσμικού χαρακτήρα του κράτους για να τεθεί επιτέλους ένας φραγμός, είναι και αυτή ανησυχητική ένδειξη για το τι ακριβώς μπορεί να συμβεί στην Καστοριά. Τι ενδέχεται να εκδηλωθεί αν κύμα προσφύγων και μεταναστών κινηθεί προς την Καστοριά.





Φιλοζωϊκά ΙΙ


Η ασύλληπτη εχθρότητα στις αναρίθμητες ροές – ορδές των προσφύγων και μεταναστών, που πλήττουν την χώρα ως τα σύνορα με την FYRoM, με τους δεκάδες χιλιάδες τραγικούς ανθρώπους να υποφέρουν διαβιώντας κάτω από απάνθρωπες συνθήκες, αποκλειστικά και μόνο για τον λόγο ότι είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία μουσουλμάνοι και δεν είναι Σκώτοι ή Δανοί χριστιανοί. Το αίσθημα ποντικού –Ελλάδα που έπεσε στην «φάκα» της σύμπραξης των Αυστριακών (που έχουν όμως πραγματικό πρόβλημα με το μεταναστευτικό ως χώρα προορισμού), με τους ομόδοξους αδελφούς και ειδικά τους Σέρβους, που ενώ η πατρίδα τους δεν αποτελεί (όπως και η Ελλάδα) προορισμό αλλά πέρασμα των «ροών», ωστόσο έκλεισαν τα σύνορα συμμαχώντας για μια ακόμη φορά με τους FYRoMίτες, οι οποίοι στο κάτω-κάτω δεν το πολυκρύβουν ότι οραματίζονται τον διαμελισμό της Ελλάδος. Είναι μια ακόμη κατάσταση alert.

Η αποκρουστική θέα των γουρουνοκεφαλών που έρριψαν στην Σκύδρα, οι καλοί, φιλότιμοι και φιλόξενοι ανθρωπιστές πανέλληνες για να μιάνουν τον χώρο ενός στρατοπέδου και να μη προσεγγίσουν οι χιλιάδες μουσουλμάνοι, είναι πράξη Κου Κλουξ Κλαν. Πράξη βουντού, μαύρης μαγείας δηλαδή, σαν κι' αυτές που ενεργούνται στην Αϊτη, πράξεις ενός λαού που καταγγέλλει όλους τους υπόλοιπους λαούς του κόσμου (πλην των ομοδόξων). Και που έχει το θράσος να πιστεύει ότι δικαιούται το βραβείο Nobel της Ειρήνης, επειδή 2-3 ηλικιωμένες Ελληνίδες έκαναν το στοιχειώδες καθήκον τους προσφέροντας λίγο γάλα σε ένα βρέφος, πριν μερικούς μήνες σε μια βραχώδη ακτή της Λέσβου.

Όλα αυτά τα καμπανάκια του συναγερμού που χρειάζεται η Καστοριά για να αφυπνιστεί το πολιτικό προσωπικό, ο πνευματικός κόσμος και να προετοιμασθούν οι πολίτες για όσα ενδέχεται να ακολουθήσουν, έστω και εάν αποδειχθούν παροδικά.

Δείχνουν και κάτι άλλο ακόμη: ότι η Ελλάδα πράγματι έχει μετατραπεί σε ένα τεράστιο hot spot 132.000 περίπου τετραγωνικών χιλιομέτρων. Αυτό των Ελληνίδων και Ελλήνων. Και σε ένα στρατόπεδο συγκεντρώσεως. Με πολλά εκατομμύρια εγκλωβισμένων ψυχών στα τείχη που έκτισαν οι ίδιες γύρω τους.

Πάντως η Αϊτη, κράτος της Καραϊβικής που καταλαμβάνει το δυτικό τμήμα της νήσου Εσπανιόλα, που κατοικείται από πάμπτωχο λαό επιδιδόμενο στην μαύρη μαγεία της βουντού με γουρονοκεφαλές και τα συναφή, είναι η πρώτη κρατική οντότητα που αναγνώρισε την ανεξαρτησία της Ελλάδος την 15η Ιανουαρίου 1822. Συμπτώσεις φυσικά.


Φωτογραφίες: Tommaso Ausili «Morte nascosta» («Κρυμμένος θάνατος») 2009.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 10 Μαρτίου 2016, αρ. φύλλου 826


Σχετικά:

12 σχόλια:

  1. Ανώνυμος17/7/16

    Να ντρέπεσαι που ζεις στην Καστοριά. Μόνο που δε το κάψαμε ζωντανό τον άνθρωπο!
    Τριτοκοσμική κοινωνία, φορείς και σύλλογοι: Καταστρέφουμε παιδικές ψυχές και καμαρώνουμε!!! Τι βαρβαρότητα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος17/7/16

    "Σε καμιά περίπτωση δεν είναι επιζήμιο για τη διαμόρφωση υγιούς αντίληψης των μικρών μαθητών, οικολογικής συνείδησης..." αναφέρει η Ομοσπονδία Γούνας Καστοριάς, η επίσκεψη των μικρών αθώων μαθητών στα... κρεματόρια των καταδικασμένων σε θάνατο μικρών γουνοφόρων ζώων, για τη ματαιότητα της ένδυσης.
    Μετά πώς να μη ντρέπεσαι που ζεις στην Καστοριά;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος17/7/16

    Σταθείτε, βρε παιδιά! Γιατί τόση υπερβολή; Η δια λόγου υπεράσπιση των ιδεών μας δεν μπορεί να εξισώνεται με κάψιμο-αυτό είναι ακρότητα. Όσο για τα κρεματόρια και την ντροπή να ζεις στην Καστοριά, οι σχολιαστές που χρησιμοποίησαν αυτές τις λέξεις παπούτσια φοράνε; Κρέας τρώνε;Η ένδυση ανάγκη είναι, όχι ματαιότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. υπάρχει ελπίδα, μετά από όλο αυτό, οι ίδιοι οι δάσκαλοι, αυτόβουλα και χωρίς την ανάγκη απαγόρευσης, να αποφύγουν να οδηγήσουν τα μικρά παιδιά σε επισκέψεις σε "κρεματόρια" μικρών ζώων.
    Εκτός και αν θέλουν να τα εξοικειώσουν με την ιδέα γενικότερα τόπων όπου θυσιάζονται αθώοι για το κέρδος λίγων. Συμβαίνει αυτό στην εποχή μας - και σε άλλες εποχές - και μεταξύ ανθρώπων. Δεν πιστεύω όμως ότι οι δάσκαλοι θα θέλουν κάτι τέτοιο για τα παιδιά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος17/7/16

    @3ο Ανώνυμο:

    Μ. Αντωνίου: «Η ως άνω οδηγία του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας με την απαράδεκτη (!!!!) και απολύτως αβάσιμη (!!!!) τεκμηρίωση της προσβάλλει (!!!!) και δυσφημεί (!!!!) συκοφαντικά (!!!!) όλο τον κλάδο της ελληνικής Γουνοποιίας». (τα θαυμαστικά δικά μου)

    Ομοσπονδία Γούνας: «Το εν λόγω έγγραφο με ψευδείς (!!!!) ισχυρισμούς, στοιχειοθετεί συκοφαντική (!!!!) δυσφήμηση (!!!!) του κλάδου, προσβάλλοντας (!!!!) την εμπορική πίστη και την επαγγελματική μας υπόληψη (!!!!) .
    Το εν λόγω έγγραφο είναι και ιδεολογικοπολιτικά (!!!!) απαράδεκτο(!!!!), καθώς υιοθετεί και αναπτύσσει φρασεολογία, που πόρρω απέχει από μια σύγχρονη δημοκρατική (!!!!) Παιδεία(!!!!) , με ιταμές (!!!!) αναφορές για «διαμόρφωση υγιούς αντίληψης των μικρών μας μαθητών», που συναντά κανείς μόνο σε κείμενα φασίζουσας (!!!!) αντίληψης (!!!!)».(τα θαυμαστικά δικά μου)

    Δήμος Καστοριάς: «Οποιαδήποτε στρέβλωση (!!!!) της παραδοσιακής (!!!!) αυτής παραγωγικής δραστηριότητας είναι αντιεκπαιδευτική (!!!!) και επιζήμια (!!!!) για τη διαμόρφωση υγιούς (!!!!) αντίληψης των παιδιών (!!!!) και των νέων (!!!!) . Αν μη τη άλλο, ο σεβασμός στην ιστορία (!!!!) του τόπου είναι ο μόνος τρόπος για την προαγωγή (!!!!) της εθνικής ιστορικής, πολιτιστικής και πνευματικής (!!!!) κληρονομιάς μας, και η γούνα είναι απολύτως και άρρηκτα συνδεδεμένη με την Καστοριά». (τα θαυμαστικά δικά μου)

    -Αυτά είναι οι δια λόγου υπεράσπιση των ιδεών; Αυτό είναι παραλογισμός του δημόσιου λόγου. Κοινώς «ψεκασμός».
    -Είδες τις φωτογραφίες πιο πάνω με τα γουρουνάκια; Δεν είναι κρεματόρια; Τι υπαινίσσεσαι, ότι αυτές οι εικόνες συμβάλουν στην διαπαιδαγώγηση των μικρών παιδιών; Ακόμη και ως φυλακισμένα τα γουρουνάκια ή τα κοτοπουλάκια που προορίζονται για σφάξιμο, δεν είναι παιδαγωγικό. Γιατί να είναι τα γουνοφόρα; Επειδή είμαστε ωραίοι και έχουμε την Αντωνίου και τους ρυθμισμένους γουνοποιούς να μας υπερασπίζονται;
    -Κρέας τρώω. Και παπούτσια φορώ. Αλλά όταν βλέπω το προβατάκι ή το μοσχαράκι που προορίζεται για σφάξιμο, πονάω. Πονάω πολύ. Και είμαι 44 ετών. Φαντάσου το παιδί μου που είναι 9 τι θα τραβήξει με τα κρεματόρια; Γιατί η αποτροπή αυτή είναι αντιπαιδαγωγική, σύμφωνα με την Αντωνίου, την Ομοσπονδία Γούνας και τον Δήμαρχο (που όλοι τους έγιναν ξαφνικά ψυχολόγοι και δάσκαλοι), και δεν είναι σωστή η σύσταση του Διευθυντή;
    -Αναγκαιότητα της ένδυσης= τροφή, παπούτσια, ρούχα.
    -Ματαιότητα της ένδυσης = κοκεταρία του βιζόν, ωραιοπάθεια και ματαιότητα της μόδας.
    Τ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος17/7/16

    Επειδή δεν καταλαβαίνω: σε εκτροφείο πηγαίνουν τους μαθητές τους οι δάσκαλοι ή σε σφαγείο; Γιατί δεν μπορώ να φανταστω ότι θα τα πήγαινε δάσκαλος σε σφαγείο. Και ένα άλλο ερώτημα: Πονάτε, κ. Τ, όταν βλέπετε το ζωάκι που πάει για σφάξιμο. Το τρώτε όμως ή όχι; Κι αν ναι, πονάτε όταν το τρώτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος17/7/16

    Ανώνυμε που απευθύνεσαι στην κ. Τ (γιατί σίγουρα γυναίκα είναι), δεν διάβασες καλά: ναι, τρώει κρέας η γυναίκα και πονάει όταν βλέπει τα μοσχαράκια και τα προβατάκια, που όλα τους προορίζονται για σφάξιμο, κακά τα ψέματα, αφού όλα γι' αυτόν τον λόγο εκτρέφονται, για το κρέας τους κυρίως.Δηλαδή μόλις τα βλέπει πονάει πολύ. Αυτό πάλι πώς εξηγείται, μπορεί κανείς να μας πει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος18/7/16

    -Αφού τα ζώα προορίζονται για σφαγείο, ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ για την ψυχοσύνθεση του παιδιού;
    Ο ίδιος χώρος είναι ΚΑΙ σφαγείο.
    -Να ταυτίζεις την αναγκαιότητα της τροφής με την ματαιότητα της ένδυσης μόνο ένας βάρβαρος θα το τολμούσε.
    -Και φυσικά πονώ όταν το βλέπω να σφάζεται. Οποιαδήποτε ζωή όταν χάνεται πονάει ένας ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ άνθρωπος.
    Μόνο ένας ΤΣΙΧΑΝΤΙΣΤΗΣ δεν πονάει και έχουμε πολλούς τέτοιους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος18/7/16

    -"Παιδιά μου αύριο θα πάμε εκδρομή-επίσκεψη σε ένα εκτροφείο, όπου υπάρχουν μικρά καλοκάγαθα ζωάκια... "
    -"Κυρία κυρία!!"
    -"Τι παιδί μου;"
    -"Γιατί τα ζωάκια είναι φυλακισμένα σε κλουβιά, έκαναν κάτι κακό και τα φυλάκισαν".
    -"Γιατί παιδί μου αυτά τα καλοκάγαθα ζωάκια φυλακίζονται για καλοκάγαθο σκοπό, να ντύσουν την μητέρα σου με γούνινο παλτό"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΧΡΗΣΤΟΣ18/7/16

    ΤΑ ΕΚΤΡΟΦΕΙΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΗΣ ΓΟΥΝΑΣ. Η ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ ΕΡΧΟΤΑΝΕ ΠΑΝΤΟΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ. ΔΕΝ ΕΒΑΦΑΝ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΙΜΑ ΟΙ ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΟΙ. ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΑΥΤΙΣΤΗΚΕ ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΗ ΓΟΥΝΑ ΜΕ ΤΑ ΕΚΤΡΟΦΕΙΑ, ΑΔΙΚΑ. ΚΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος18/7/16

    Συγγνώμη, είτε εισαγόμενα είτε εγχώρια τα δέρματα, πάλι από σφαγμένα ζώα δεν προέρχονται; Ή όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Όσο το δέρμα ζώων ήταν απαραίτητο για την ανθρώπινη ένδυση, ήταν, ας πούμε, κάπως ανεκτό απ' την ψυχή να σκοτώνει γι' αυτό. Αν και οι παλιοί πρόγονοι έκαναν πολλές τελετές για να εξευμενίσουν και να ευχαριστήσουν την ψυχή του ζώου που σκότωναν για τροφή και για ένδυση.
    Τώρα όμως ποιοι χρειάζονται - με την πραγματική έννοια - δέρματα για την ένδυσή τους; Δόξα τω Θεω, άπειρα υλικά καλύπτουν αυτή την ανάγκη για προφύλαξη απ' το κρύο, αλλά και για "ομορφιά".
    Η οικονομία της φύσης φαίνεται να λέει: αφού λύσατε αυτό το πρόβλημα με άλλα μέσα, αφήστε ήσυχα τα καημένα τα ζώα, αφού τα ευχαριστήσετε για όσα μέχρι τώρα σας πρόσφεραν.

    Για τα παπούτσια δεν το είχα σκεφτεί, θα έχω το νου μου πια τι αγοράζω και από τι προέρχεται, ευχαριστώ.
    Όσο για την τροφή, το κρέας και όλα τα ζωικά, μόνο τόσα όσα είναι απολύτως απαραίτητο. Όσο τρώει ας πούμε μια μικρή αλεπού (και ούτε), επειδή λόγω της φύσης της δεν μπορεί να κάνει κι αλλιώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ