24.11.07

ΑΡΓΥΡΙΟΥ Κ. ΜΑΛΕΓΓΑΝΟΥ: Ένα γράμμα προς τη νέα βουλευτή

Πώς να ξεπεράσεις ένα τέτοιο γράμμα στο 417ο φύλλο της ΟΔΟΥ της περασμένης εβδομάδος από μία γυναίκα προς μία γυναίκα, όταν μία ώριμη γυναικεία σκέψη παρέχει το σκιάδιο ευμενούς πορείας για μία πρώιμη πολιτικό (ιδέ α: νέα, β: βουλευτής και πολιτικός δεν είναι απαραίτητα ταυτόσημοι όροι) που κλήθηκε, καλείται και θα καλείται να καθοδηγήσει την πορεία της κοινωνίας μας μέσω του βουλευτικού αξιώματος, νομοθετώντας επί παντός επιστητού στο ελληνικό κοινοβούλιο.

Το σήμερα, το αύριο, το μεθαύριο. Το μαύρο, το γκρίζο, το φωτεινό. Ένα πέρασμα όχι απαραίτητα χρονοβόρο για τον/την έξυπνο, δυνατό, ευφάνταστο, ενσυναίσθητο και δίκαιο πολιτικό. Απομακρυσμένος/η από την διαιώνιση της "φυλετικής" ρήξης, τις "μητριαρχικές εναλλαγές της πατριαρχικής εξουσίας" και σχεδόν ξεκάθαρα αποστασιοποιημένος/η από την δικτατορία του πολιτικά ορθού, αλλά και της αρχομανίας λογιζόμενη ως μία από τις κατάρες της ανθρώπινης φύσης, για να γεννηθεί το νέο πρότυπο του/της πολιτικού.

Πράγματι ένας στόχος απλός στον καθορισμό του, αλλά πολύ δύσκολος στην επίτευξή του και μάλιστα με δυσκολία που θα αυξάνεται αν συνυπολογιστεί η ύπαρξη αναγεννησιακών ανδρών που αναζήτησαν, βρήκαν και καλλιέργησαν τα θηλυκά στοιχεία της συνυπάρξεώς τους. Δηλαδή είναι έτοιμοι να συναγωνιστούν και όχι ν'ανταγωνιστούν για το κοινό τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό, παγκόσμιο και συμπαντικό καλό.

Η ιχνηλασία ανταγωνιστικών διαστάσεων συνεπάγεται μία οργισμένη επιθετικότητα που εν πρώτοις καταστρέφει την ψυχολογία και έπειτα τον οργανισμό. Στον αντίποδα, η συναίνεση που θρέφει την γυναικεία αγκάλη με φροντίδα, υπομονή, καλοσύνη, ηρεμία. Αντιδιαμετρικές στάσεις που δυνητικά παραπέμπουν στο μεταίχμιο μεταξύ πολέμου και ειρήνης και όλα αυτά ενεργοποιημένα μέσα στο λίκνο του αρχαίου ελληνικού πνεύματος, την Δημοκρατία.

Πολιτική είναι η ίδια η ζωή. Δημοκρατία είναι η τέχνη της ζωής: μία σταθερή σε θεμελιώδεις ηθικές αρχές οντότητα που δεν απαρνείται την πληθωρικότητα, μετεξελισιμότητα και μεταλλαξιμότητα της με σκοπό την συμβατότητα στην διαρκή αέναη κίνηση μας στο μωσαϊκό του χώρου. Η δημοκρατία σήμερα καλείται να αποδείξει ότι υπάρχει γνήσια και ζώσα, ότι θα επιζήσει και θα κυριαρχήσει με το λαμπρότατο άστρο της θα φωτίσει τις κορυφογραμμές της δικαιοσύνης και της προόδου. Πώς καλείται να "τεχνίσει" ο/η καλλιτέχνης της πολιτικής; Για να είμαστε σίγουροι οι πρώτες ύλες του σκηνοθέτη είναι εξαιρετικές.

Η λέξη δημοκρατία εν συντομία θα πει "ο λαός κυβερνά". Ποιόν κυβερνά ο λαός; Μα τον ίδιο του τον εαυτό. Δηλαδή αυτοκυβερνάται. Και αυτό είναι το πρώτο σημαντικό στίγμα της σπουδαιότητάς της γιατί όταν καλείσαι να αυτοκυβερνηθείς παράγεις απαραίτητα πολιτική σκέψη. Μας δείχνει την ρότα της ευθύνης για την μελλοντική μας πρόοδο και εξέλιξη. Κοντολογίς ο καθένας από μας και όλοι μαζί είμαστε υπεύθυνοι για το που θα πάμε και πώς θα πάμε. Η δημοκρατία δεν είναι μόνο ένα είδος πολιτεύματος, αλλά ένας τρόπος ζωής αφού είναι μία έκφραση υψηλού ήθους στο δημόσιο βίο, όχι μόνον των πολιτικών άλλα και του κάθε πολίτη.

Ανατρέχοντας στον Πρωταγόρα ο Πλάτων μας τονίζει ότι: "ο θεός έδωσε στον άνθρωπο, καθιστώντας τον φορέα αξιών, την αιδώ και τη δίκη". Βλέπουμε ο Πλάτων να τοποθετεί πριν από την δικαιοσύνη τον αυτοσεβασμό, την αξιοπρέπεια, και την αιδώ. Δυστυχώς όμως με έμφαση στο σήμερα ο Ράλφ Ντάρεντορφ μας περιγράφει την ισχνότητα του δημοκρατικού δεδομένου ως "από τα πιο σπάνια, ευαίσθητα και ευπαθή άνθη των ανθρώπινων εμπειριών". Μία φράση ευκόλως κατανοητή για το περιεχόμενο της δημοκρατίας εάν σκεφτούμε με αρνητικούς όρους όπως έλλειψη καταναγκασμού, έλλειψη βίας, έλλειψη δουλικότητας, έλλειψη ακραίων ανισοτήτων, έλλειψη αποκλεισμού από πολιτικές αποφάσεις, έλλειψη αποκλεισμού από οικονομικές ευκαιρίες, έλλειψη λογοκρισίας, έλλειψη δημαγωγίας, έλλειψη σωστής πληροφόρησης, κ.λ.π.

Αντιστρόφως, η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ μας μιλάει για τα τέσσερα γιώτα που γέννησαν και εδραίωσαν την δημοκρατία σε τούτο το τόπο: Ισογονία, Ισοπολιτεία, Ισονομία, Ισηγορία. Αυτά είναι τα εξαιρετικά υλικά με τα οποία κυρία πρώιμη πολιτικέ καλείστε να σκηνοθετήσετε την δημιουργία του νέου πρότυπου πολιτικού.

Πάρτε τα χρήσιμα συμπεράσματα των τελευταίων εθνικών εκλογών, εμπλακείτε σε μία κριτική εκστρατεία αξιολόγησης της τελευταίας διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας για να δείτε τις πταίει, και μην ξεχνάτε ούτε στιγμή ότι η εφαρμογή της θέλησης της πλειοψηφίας είναι μεν η βασικότερη αρχή της δημοκρατίας, αλλά αυτό που μας δίνει την ποιοτική δημοκρατία είναι η αναγνώριση της θέλησης των περισσοτέρων. Στην ουσιαστική δημοκρατία ο λαός είναι εργοδότης, οι πολιτικοί εργολάβοι και η σύμβαση είναι ορισμένου χρόνου με δικαίωμα αποβολής ή ανανέωσης.

Όπως ήδη έχετε διαπιστώσει κυρία πρώιμη πολιτικέ οι πολίτες της Καστοριάς σας παρακολουθούν με κριτική και στοχαστική διάθεση. Η υστέρηση των ψήφων σας έναντι δύο εσωτερικών αντιπάλων το αποδεικνύει. Οι προσδοκίες μας είναι μεγάλες από το αξίωμα σας.

Στο χέρι σας εναποτέθηκαν και οι προσδοκίες μας από το πρόσωπό σας. Κατ' αρχήν γιατί είσαστε γυναίκα και αυτό ίσως είναι ένα ιστορικό εφαλτήριο. Εάν σκεφτείτε και πράξετε δημοκρατικά.
Στοιχειώδη πράγματα δηλαδή. Συνάμα δύσκολα.
Καλή επιτυχία.
Α.Μ.

Σχεικά κείμενα:

ΜΠΕΣΣΗ ΜΙΧΑΗΛ: Γράμμα σε μια νέα πολιτικό.

.
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ