11.11.07

ΟΔΟΣ: Η άλλη ενδεκάτη

Απαισιόδοξες εμφανίζονται οι προβλέψεις και οι εκτιμήσεις, για την κατάσταση που θα διαμορφωθεί στην ζώνη του εσωτερικού παραλίμνιου δρόμου, από την περιοχή του Νοσοκομείου έως την Μαυριώτισσα και ακόμη πιο πέρα έως τα "Μαγαζιά", όταν με το "καλό" ολοκληρωθούν τα έργα... "ανάπλασης" κα... "ανάδειξης" της περιοχής κοντά και γύρω από το σπήλαιο του Δράκου και τον Άγιο Νικόλαο.

Όπου διανοίγονται τα παραδοσιακά βυζαντινά πάρκιγκ και έχουν ανεγερθεί περίπτερα, εκδοτήρια και τουαλέτες, στην στέγη των οποίων τοποθετήθηκαν αντί για κεραμίδια, σχιστόλιθοι. Σαν να βρίσκεσαι στην Σαμαρίνα και το Μέτσοβο. Νοθεύοντας ακόμη περισσότερο την αστική παράδοση της Καστοριάς. Εκτός κι' αν με αυτό τον τρόπο θέλουν ορισμένοι να αποδείξουν ότι αυτοί είναι που κάνουν πια το κουμάντο.

Έτσι μετά τα φασόλια, τα καρύδια και τα λοιπά εμπορικά της βρώσης και πόσης είδη, μετά τα ιερά αντίγραφα εικόνων, τα ιερά λατρευτικά και λειτουργικά προϊόντα που πωλούνται στο καταναλωτικό κοινό των επισκεπτών και προσκυνητών της Μονής από τα ιερά παραμάγαζα, τώρα πια, με τον ίδιο "σεβασμό" στο περιβάλλον και στον περίγυρο της πιο σημαντικής γωνιάς της Καστοριάς, της Μαυριώτισσας, άρχισαν κάποιοι να πουλάνε παντόφλες από γούνα, πορτοφολάκια από γούνα, μπρελόκ κοκ.

Έχοντας προφανώς την ευλογημένη ανοχή των φρουρών της ιερότητας του χώρου και του περιβάλλοντος, η Παναγία Μαυριώτισσα μετατρέπεται σε ένα εμπορικό σκηνικό, σε μια υβριδική μορφή εμποροπανηγύρεως που διαστρέφει την σοβαρότητα του χώρου και την ιστορικότητά του.

Σύμφωνα με τις ενδείξεις, μαγαζιά με φασόλια, μήλα, φακές, εικόνες, λιβάνια και ζεστές γούνινες παντόφλες, θα επεκταθούν σε μια διαδρομή 3 τουλάχιστον χιλιομέτρων όταν τεθεί στην ...κατανάλωση, η (μπανάλ) ιδέα παραγωγής πολιτισμού, μέσα από ένα σπήλαιο, σαν κι' αυτό του Δράκου.

.
σχετικά κείμενα

.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ