20.7.13

ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΕΓΡΑΨΑΝ: Χαροποιόν πένθος


ΟΔΟΣ 11.4.2013 | 687


Δός μοι λόγον, Λόγε …
Ρωμανός ο Μελωδός, Κοντάκιον εις το Πάθος του Κυρίου 
και εις τον Θρήνον της Θεοτόκου


Καταρχάς και χωρίς διάθεση κολακείας, οφείλω να εκφράσω τα συγχαρητήριά μου στην «Οδό» για το εύρος των θεμάτων της, αλλά και για τη διαλεκτική τους παρουσίαση. Λόγος και αντίλογος βοηθούν τους αναγνώστες να διασταυρώνουν πληροφορίες και γνώμες και να διαμορφώνουν προσωπική άποψη, στέρεο έρεισμα για την κοινωνική ζωή. Επικαιρότητα και διαχρονικότητα δίνουν στην εφημερίδα μια ποιότητα εξαιρετική.

Η επικαιρότητα με ώθησε να γράψω κάποιες σκέψεις, να εκφράσω συναισθήματα, αλλά και η διαχρονικότητα χαρακτηρίζει το θέμα που με απασχολεί (και όχι ασφαλώς μόνον εμένα, γιατί τότε δεν θα ήταν πρέπον να δημοσιευθεί στον Τύπο, ως αυστηρά προσωπικό).

Εκδηλώθηκε λοιπόν νέα έξαρση στο φλέγον θέμα της τοπικής Εκκλησίας, μιλώ για την αντιπαράθεση του οικείου Μητροπολίτη και των συν αυτώ με την Αδελφότητα την εναπομείνασα στην Ιερά Μονή Αγίων Αναργύρων.

Ανακοινώθηκε η ποινή που επιβλήθηκε στον Μοναχό Γεράσιμο από πρωτοβάθμιο Εκκλησιαστικό Δικαστήριο, εκκρεμεί η έφεσή του και προγραμματίζεται Ποινικό Δικαστήριο στην Καστοριά. Θεωρητικά και πρακτικά δεν είμαι το καταλληλότερο πρόσωπο, για να αναλύσω το θέμα, πολύ περισσότερο, για να διακηρύξω τα δέοντα.

Επειδή όμως έχω βάσιμους λόγους να πιστεύω ότι οι κυρίως υπεύθυνοι γι’ αυτήν την κρίση -αλλά και για την προσδοκώμενη εξάλειψή της- ως επί το πλείστον δεν διανοούνται βασικές αρχές, πεποιθήσεις και πόθους πάρα πολλών συμπολιτών μας, ας επιτραπεί κι ένα ελάχιστο δείγμα της παραμελημένης κοινής γνώμης. Κι αν σ’ αυτόν τον κόσμο είμαστε πολίτες, με όλες μας τις αδυναμίες για την Εκκλησία είμαστε Χριστεπώνυμο πλήρωμα.

Οφείλω να κάνω ξεκάθαρο εξ αρχής ότι, παρά τα όποια προβλήματα, δεν θεωρώ ότι είναι συγκρίσιμη η περίπτωση της Καστοριάς των τελευταίων χρόνων με τη Λάρισα του 1974. Ευχής έργον όμως είναι να μην ταυτιστεί!

Το δεύτερο που χρειάζεται να γίνει αμέσως αντιληπτό είναι ότι η πλειονότητα των πιστών δεν ταυτίζεται αποκλειστικά με έναν από τους δύο πόλους της διένεξης, αλλά βλέπει τα πράγματα «ένθεν και ένθεν» (κατά την προσφιλή έκφραση της «Οδού»), ασχέτως εάν οι συγκυρίες δεν επιτρέπουν να το δηλώσει ευθέως ή οι αρμόδιοι αρνούνται να το παραδεχθούν.

Οι περισσότεροι έχουμε την αίσθηση ότι προκειμένου να αποφευχθεί η εκκοσμίκευση και η άκρατη (και άκριτη) επιρροή των λαϊκών, φθάνουν οι μεγαλόσχημοι κληρικοί να μη δέχονται αντιρρήσεις στα δικά τους θέσφατα και μάλιστα σε εκείνα που αφορούν στην περαιτέρω πορεία, συμπόρευση για την ακρίβεια.

Έτσι φθάσαμε να ζούμε σε μια μοντέρνα virtual reality, όπου κυρίως με φωτογραφίες προβάλλεται το φιλανθρωπικό έργο ή ο ιεραποστολικός ζήλος και των μεν και των δε, τηρουμένων των αναλογιών. Υπερισχύει το φαίνεσθαι και όχι το είναι. Ο λαός άγεται και φέρεται με την παραπληροφόρηση και, όταν πυροδοτείται, ένθεν και ένθεν, εκδηλώνει ξεσπάσματα ιερής αγανάκτησης, που άλλοτε παραθεωρούνται σαν φλογερή πίστη και ζήλος και άλλοτε σαν παράλογος και σκληροπυρηνικός φανατισμός.

Στο μεταξύ ο χρόνος κυλά κι εμείς χάνουμε επεισόδια από τη ζωή μας! Αντί να επιδοθούμε σε έργα ωφέλιμα, καρπούς αγαπητικής συνεργασίας, αναλωνόμαστε σε στείρες αντιπαραθέσεις, σκηνές ζηλοτυπίας, φραστικά ολισθήματα και τώρα πλέον λίγο απέχουμε από την παράνοια (θα πεισθώ για το αντίθετο όχι από κάποιον θερμόαιμο κυνηγό μαγισσών, αλλά από άνθρωπο με πιστοποιημένες ιατρικές γνώσεις).

Είναι αλήθεια ότι περίμενα περισσότερη ωριμότητα και υπευθυνότητα, για να μην πώ τους καρπούς του Αγίου Πνεύματος… Ευσεβείς πόθοι ! Υπάρχει όμως ελπίδα. Ας γίνουμε λίγο πιο προσεκτικοί. Μέρες που είναι, έχουμε πολλά να κερδίσουμε από την αυτοκριτική. Δε μπορεί να φταίνε τόσο πολύ και μόνον οι άλλοι. Ναι, είναι δύσκολα τα πράγματα. Γι’ αυτό μιλάει για κλοιό ο Άγιος Ανδρέας Κρήτης στον Μεγάλο Κανόνα.

Γράφτηκε στην «Οδό» για την τραγικότητα των προσώπων. Είναι γνωστό ότι στις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες η λύση-κάθαρση ερχόταν με τη συντριβή, τον θάνατο των πρωταγωνιστών. Αντίθετα, η βασική διαφορά των Χριστιανών είναι ότι σύμφωνα με την πίστη μας η σωτηρία έρχεται με την Ανάσταση. Να αναστηθούμε χρειάζεται.
Κι επειδή στο Αλφαβητάρι της Πίστης βρίσκομαι ακόμη στα μισά γράμματα, παρακαλώ όποιον είναι πιο προχωρημένος να ενημερώσει αν κάνω λάθος.

Ένα παράδειγμα: Συναντώ πολλούς ανθρώπους να κινούνται και να συζητούν σαν να είναι οπτασίες και όχι «σάρκα φορούντες και τον κόσμον οικούντες». Τα μεταθέτουν όλα υπερβατικά(;) σε μιαν άλλη διάσταση, στην άλλη ζωή και κυριολεκτικά κινδυνεύουμε να χάσουμε τα Πασχάλια.

Συμβαίνει και το αντίθετο, επειδή δυστυχώς έχουμε χάσει την αίσθηση του μέτρου, ένθεν και ένθεν : Κάποιοι θεωρούνται ήδη άγγελοι ή άγιοι, ενώ άλλοι διασύρονται σαν δαιμονισμένοι και άλλα «ά αισχρόν εστί και λέγειν». Άλλη γυναίκα την ταυτίζουν με την Ηρωδιάδα και άλλη με Αγία. Οι ίδιοι αναφερόμενοι στη συμπεριφορά τους ισχυρίζονται ότι προέβησαν στην τάδε ή την δείνα πράξη μιμούμενοι το παράδειγμα του Χριστού ή κάποιου Αγίου. Γι’ αυτό προσπαθούν να δικαιολογηθούν με φράσεις που αρχίζουν με το «όπως…».

Η αναλογία ως τρόπος ανάπτυξης νοήματος δεν είναι ασφαλής. Φθάνει να σκεφθούμε σε πόση πλάνη βρίσκεται ο άνθρωπος που αποτολμά και να εννοήσει κάτι τέτοια, γιατί δεν ισχύουν τα ίδια προσωπικά δεδομένα και χαρακτηριστικά. Από τη μεταφορική χρήση του Σταυρού και άλλων γνωρισμάτων του Κυρίου μέχρι την ουσιαστική προσήλωση μάς χωρίζουν έτη Φωτός. Δεν έχουμε την ταπεινοφροσύνη να υποψιαστούμε ότι στην πραγματικότητα βρισκόμαστε στη θέση αδίκων και όχι δικαίων και συμπεριφερόμαστε περισσότερο σαν εκείνον που δεν μπορούσε να καταλάβει ποιος ήταν ο πλησίον του, γιατί ήθελε «δικαιούν εαυτόν».

Είναι απαραίτητος πλέον ο προσανατολισμός μας και η συνειδητοποίηση ότι απλά είμαστε μέλη μιας Χριστιανικής Κοινότητας, με τις αγάπες και τις έριδες, καθώς και με την ανάγκη εφαρμογής των συμβουλών του Αποστόλου Παύλου. Έχουμε Επίσκοπο, Ηγουμένους, Πρεσβυτέρους. Είμαστε κλητοί Άγιοι , ούτε αγγελούδια ούτε βελζεβούληδες.

Κλείνοντας, απευθύνω έκκληση, έστω την ύστατη στιγμή να ομονοήσουμε, ένθεν και ένθεν, να βρεθούμε επί το αυτό στο όνομα του Χριστού.
Το διαζύγιο θεσπίστηκε «διά την σκληροκαρδίαν των ανθρώπων». Το πρώτο που συστήνουν οι έμπειροι και ειδικοί είναι να μην προκληθούν στα παιδιά ενοχές και πόνος.
Γι’ αυτό ας θυσιαστεί η φιλαυτία.
Για τα παιδιά …

Ο/Η αρθρογράφος υπογράφει ως 
«Πολυώνυμος»
Δεν είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος, αλλά έμαθε να φτιάχνει νόστιμα κουλουράκια.




Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 11 Απριλίου 2013, αρ. φύλλου 687




* * * 
Πρώτη σελίδα σχολίων: 1 έως 200 σχόλια.
Δεύτερη σελίδα σχολίων: 201 έως ....  (στα νεότερα) ΕΔΩ

* * * 

216 σχόλια:

  1. Τασούλης ο ηλεκτρολόγος20/7/13

    "Γράφτηκε στην «Οδό» για την τραγικότητα των προσώπων. Είναι γνωστό ότι στις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες η λύση-κάθαρση ερχόταν με τη συντριβή, τον θάνατο των πρωταγωνιστών. Αντίθετα, η βασική διαφορά των Χριστιανών είναι ότι σύμφωνα με την πίστη μας η σωτηρία έρχεται με την Ανάσταση. Να αναστηθούμε χρειάζεται."

    Από τοτε που το πρωτοδιάβασα, αυτό μου άρεσε περισσότερο από όλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος20/7/13

    Διαβάζοντας το άρθρο αυτό καθαυτό, χωρίς φόβο και πάθος και χωρίς καχυποψία για "αόρατα σκοτεινά κίνητρα" στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα, αναρωτιέμαι σε ποια σημεία σφάλλει και δεν εκτιμήθηκε αναλόγως, όχι ως υποκειμενική αποκλειστικά αλλά ως γενικότερη αίσθηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος20/7/13

    Αμάν! Είδαμε και πάθαμε να ησυχάσουμε για τους παπάδες και ξεφύτρωσε τώρα τούτο... Η μάχη του Δράμαλη θα γίνει πάλι!
    Φύσα μαΐστρο δροσερέ κι αέρα του πελάγου...

    Αστυνόμος Σαΐνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Βαγγέλης20/7/13

    Ραντεβού στα γουναράδικα, παίδες !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος20/7/13

    Αχ, μήπως δε ξέρουν κάποιοι, κάπου, να διαβάζουν, και προσπερνούν τέτοια κείμενα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος20/7/13

    Μπράβο Πολυώνυμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ι.Ι.20/7/13

    "Φωνή βοώντος εν τη ερήμω"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος20/7/13

    Απέδειξαν «την σκληροκαρδίαν των ανθρώπων».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος20/7/13

    Πολλά συγχαρητήρια στον/στην αρθρογράφο.
    Αν γράφει έτσι, παρόλο που δεν είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος, φαντάζομαι πόσο νόστιμα θα είναι τα κουλουράκια της.
    Συγχαρητήρια και στην ΟΔΟ που μας προσφέρει συχνά ρίγος ανάγνωσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος20/7/13

    Μμμμμμμμμ.... ποιος έχει το θράσος να γράφει για αυτό το θέμα χωρίς να έχει ντοκτορά; Και οι διδάκτορες δηλαδή κλέφτες θα γίνουνε; Γι' αυτό δεν του δώσανε σημασία λέω γω, έχουν κι ένα ΕΠΙΠΕΔΟ οι καθ' ύλην αρμόδιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Λεωνίδας20/7/13

    Ωχ ωχ ωχ!!! Γαλατικό χωριό θα γίνει πάλι εδώ μέσα... Και ο βάρδος δεμένος στο δέντρο!
    Αλλά θα είναι πάντοτε ο βάρδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος20/7/13

    Ωραίος συμβολισμός να «ανέβει» το κείμενο την ημέρα του Προφήτη Ηλία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είμαστε πολλοί, αλλά είμαστε σκόρπιοι20/7/13

    Έλα να μαζευόμαστε ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος20/7/13

    Καλό το κείμενο αλλά η εικόνα που διάλεξες Παναγιώτη ακόμα καλύτερη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος20/7/13

    Εμένα εκείνο που με στεναχώρεσε περισσότερο είναι ότι για άλλη μια φορά δεν άκουσαν καμιά γνώμη διαφορετική και έκαναν του κεφαλιού τους.
    Αλλά ποιος με χ....ει εμένα.

    (χαιρετάει ήθελα να πω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος20/7/13

    @ Βαγγέλης και λοιποί εκλεκτοί Αναγνώστες

    ΚΑΛΗ ΑΝΤΑΜΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΑΝΑΡΓΥΡΟΥΣ !

    Την ώρα τη σωστή όμως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος20/7/13

    Γιατί υπογράφει ως πολυώνυμος; μήπως επειδή τόχει συζητήσει με πολλούς ανθρώπους (πολλά ονόματα) και αυτά που λέει είναι κάτι σαν τελικά συμπεράσματα και άλλων ανθρώπων; Μ' αρέσει αυτό, σωστό το βρίσκω. Κρίμα που δεν ακούστηκε κι απ' αυτούς που έπρεπε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Άλλοι δεν έχουν διδακτορικό, και άλλοι έχουν δικτατορικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος20/7/13

    Γιατί δεν καταλαβαίνετε; Ό,τι έκαναν το έκαναν για το καλό μας! Το λέει και το τραγούδι
    http://www.youtube.com/watch?v=P7kiFCbxd5M

    Στίχοι και εικόνες όχι για υπερευαίσθητους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μια φωνή απ' το υπερπέραν20/7/13

    ΩΡΑΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΤΙΤΛΟΣ. ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΧΑΣΑΜΕ ΤΗ ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΜΕΙΝΕ ΤΟ ΠΕΝΘΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος20/7/13

    Ωραίο κείμενο. Ωραίο πένθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος20/7/13

    "Φωνή" τώρα χάσαμε τους πατέρες και μας έμειναν οι δεσποτικοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος20/7/13

    Κάποιοι πεθαίνουν για "το σχόλιο"!!!
    ΚΡΑΤΩ κυρίως αυτό "ας θυσιαστεί η φιλαυτία".

    και (δυστυχώς) ένα σχόλιο...
    Το σχόλιο για κάποιους είναι ο αυτοσκοπός ύπαρξης των αναρτήσεων. Όχι οι απόψεις. Όχι ο πνευματικός μόχθος. Όχι το μήνυμα...
    Προτείνω Παναγιώτη να δημοσιεύεις εφεξής κενές σελίδες (όπου λογικά θα υπήρχε το κείμενο που δεν έχει για πολλούς καμιά σημασία).
    Κι άσε απλώς από κάτω τον σχολιασμό(ή πνευματικό-συναισθηματικό εμετό;)ελεύθερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Μνήσθητί μου...20/7/13

    Έτσι λοιπόν, τώρα πια μόνο «ζωγραφιστό» θα τον βλέπουμε τον πατέρα Αμβρόσιο. Κατόπιν δικών του ενεργειών, εξωθήσεως άλλων και δικής μας αδράνειας ;
    Ας είναι καλά ο Μητροπολίτης Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης ! Προσέξτε τη φράση :
    «Τον Θείο Λόγο κήρυξε ο Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης …». Πόσα χρόνια του είχε στερήσει αυτό το δικαίωμα η Ι.Μ. Καστορίας ;
    http://www.romfea.gr/ieres-mitropoleis/18114-2013-07-20-11-44-58

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος20/7/13

    Ωραίος καλέ ο Αμβρόσιός σας.
    Ήλθον, είδον και απήλθον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ευλόγησον ! ...20/7/13

    @25
    Μόνο ωραίος; Πανωραίος! Καλοσύνη σου που το αναγνωρίζεις. Απ' το Λαγκαδά είσαι;
    Το ρητό όμως το γράφεις λάθος. Το σωστό είναι "ήλθον, είδον, ενίκησα"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος20/7/13

    Ναι @23, "Κάποιοι πεθαίνουν για "το σχόλιο"!!!".
    Στην πραγματικότητα όμως κάποιοι άλλοι "πεθαίνουν ΑΠΟ τα σχόλια". Για αυτό τρώνε τα λυσσακά τους, για να τα θάψουν.
    Εσύ, πασά μου, έχεις καταλάβει τελικά με ποιους είσαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Athena20/7/13

    Για το εικοστό τρίτο σχόλιο με αφορμή τη φράση :
    ΚΡΑΤΩ κυρίως αυτό "ας θυσιαστεί η φιλαυτία"

    Για το θέμα που πραγματεύεται όμως το κείμενο, έγινε "Η θυσία της ... Ιφιγένειας"!



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος20/7/13

    @ Ευλόγησον ! ...

    Ειρωνικά το λέω το «ωραίος»!


    ΥΓ Από την Καστοριά είμαι.
    ΥΓ Το ρητό το γράφω σωστά, από τον Δημόκριτο φυσικά, όχι από τον Καίσαρα. «Ο κόσμος σκηνή, ο βίος πάροδος· ήλθες, είδες, απήλθες».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ανώνυμος20/7/13

    Τουλάχιστον εμείς συζητούμε στην παρΟΔΟ.
    Ο άλλος σιωπά, ή μάλλον λειτουργεί (φυσικά).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Αριστείδης ο δίκαιος20/7/13

    Παρακαλώ τον σχολιαστή που βάλλει εμμέσως πλην σαφώς κατά των άλλων σχολιαστών, γενικώς και αδιακρίτως, να προσέξει λίγο περισσότερο ότι τα σχόλια μέχρι στιγμής δεν έχουν ξεφύγει από το θέμα που εισηγείται και εξετάζει ο/η αρθρογράφος. Αρκετοί μάλιστα επαίνεσαν και τον/την αρθρογράφο και σχολίασαν σημεία του κειμένου.
    Γι' αυτό και διακριτικά δεν έχει παρέμβει η "ΟΔΟΣ".
    Προς τι ξαφνικά το "ψάρωμα" εκ μέρους του; Μήπως βγήκαν στη φόρα αλήθειες; Ο ίδιος από όλο αυτό το κείμενο κρατά μόνο μία φράση; Όντως παράξενο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ανώνυμος20/7/13

    "Εσύ, πασά μου, έχεις καταλάβει τελικά με ποιους είσαι;"
    Με κανέναν αν θες να μάθεις!
    περαστικός, ξενήτης, άπατρις...
    Που να σου εξηγώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμος20/7/13

    30 μίλα ξεκάθαρα, γιατί με τέτοιες αοριστο-γενικο-λογίες δε θα σε καταλαβαίνει ούτε η μάνα σου !!!

    Το "εμείς" είναι όπως του Μακρυγιάννη και "ο άλλος" όπως του Σαρτρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Θεοδότα20/7/13

    "Στο μεταξύ ο χρόνος κυλά κι εμείς χάνουμε επεισόδια από τη ζωή μας!"
    Αυτός είναι πιστεύω ο πόνος των Χριστιανών. Όταν η ζωή γίνεται επιβίωση. Και έχουν ευθύνη για αυτό και οι πνευματικοί πατέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ανώνυμος20/7/13

    Κανένα ΑΠΟΛΥΤΩΣ "ψάρωμα" (ευέξαπτε ) "Αριστείδη και δίκαιε"...
    Γενικά τέθηκε ο σχολιασμός και όχι τόσο επί του προκειμένου.
    Εγώ περαστικός όπως προανέφερα, πλάνης, ξενήτης, άπατρις είδα φως και μπήκα.
    Ξαναβγαίνω.
    Για να τα πείτε οι επαΐοντες και δικοί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Στο ίντερνετ ανώνυμος, στην Εκκλησία επώνυμος20/7/13

    "Με κανέναν αν θες να μάθεις!"

    και το καμαρώνεις ;;;
    Σαν αυτόν που λέει ο Όμηρος ;
    «Ἀφρήτωρ, ἀθέμιστος, ἀνέστιός ἐστιν ἐκεῖνος, ὃς πολέμου ἔρατ' ἐπιδημίου ὁκρυόεντος»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ανώνυμος20/7/13

    26: "Ωραίος καλέ ο Αμβρόσιός σας.
    Ήλθον, είδον και απήλθον".

    Συμφωνώ φίλε/φίλη. Σα να μην συνέβη τίποτε με τον Αμβρόσιο. Γύρισε σελίδα. Κοινώς....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ανώνυμος20/7/13

    "...μοντέρνα virtual reality, όπου κυρίως με φωτογραφίες προβάλλεται ο ιεραποστολικός ζήλος. Υπερισχύει το φαίνεσθαι και όχι το είναι".
    http://www.romfea.gr/ieres-mitropoleis/18114-2013-07-20-11-44-58

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ανώνυμος20/7/13

    Ανώνυμε με το 38 σχόλιο
    συμφωνώ με την επισήμανση του αρθρογράφου, αλλά πιστεύω ότι υπάρχουν άλλα πολύ πιο σχετικά παραδείγματα, όπως αυτό
    http://romfea.gr/diafora-ekklisiastika/18094-2013-07-19-13-14-23.
    Αν θες πλούσιο φωτογραφικό υλικό ως απόδειξη, μπορείς να βρεις στην ιστοσελίδα της μητρόπολης!
    Αλλά μάλλον προσωπική ήταν η επίθεση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Ανώνυμος20/7/13

    "Στο ίντερνετ ανώνυμος, στην Εκκλησία επώνυμος είπε..."

    Πλανάσαι αδελφέ μου. Ανόητα συσχετίζεις. Δεν είμαι στο κοπάδι...Εννοείς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Ανώνυμος20/7/13

    Τασούληηηηηηηη,
    συμφωνώ, αλλά ακόμα κλαίωωωωωωωωω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Σοφολογιώτατος20/7/13

    "Δός μοι λόγον, Λόγε …"
    θυμίζει πώς άρχιζαν οι αρχαίοι Έλληνες με την επίκληση στη Μούσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Στο ίντερνετ ανώνυμος, στην Εκκλησία επώνυμος20/7/13

    Από τη μια με λες ότι πλανώμαι και ανόητα συσχετίζω και από την άλλη περιμένεις να εννοήσω;
    Οξύμωρον, ξάδελφε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Κ.Χ.20/7/13

    Το άρθρο κλείνει με μία έκκληση, η οποία είναι ευνόητο ότι εξέφραζε και πολλούς άλλους συμπολίτες μας. Δυστυχώς δεν εισακούστηκε.
    Είμαστε άξιοι πολλών δακρύων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Ανώνυμος20/7/13

    Πλάκα πλάκα ποιος να τόγραψε αυτό; Λάθη δε βρισκω. Άρα... ξέρει γράμματα. Καμιά αντίρρηση δε διάβασα μέχρι τώρα για αυτό που προτείνει. Άρα... εκφράζει πολλούς.
    ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΔΩΣΑΝ ΔΥΑΡΑ ΤΣΑΚΙΣΤΗ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΝΑΝ ΟΛΑ ΡΟΪΔΟ
    ΤΗΝ ΤΡΕΛΑ ΜΟΥ ΜΕΣΑ;;;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Λαός απεγνωσμένος20/7/13

    Ειλικρινά απορώ πώς αλλιώς θα έπρεπε να μιλήσει κάποιος, ώστε να εισακουστεί και να επιτευχθεί η πολυπόθητη ομόνοια.
    Άρα βγήκε αληθινό αυτό :
    "Οι περισσότεροι έχουμε την αίσθηση ότι προκειμένου να αποφευχθεί η εκκοσμίκευση και η άκρατη (και άκριτη) επιρροή των λαϊκών, φθάνουν οι μεγαλόσχημοι κληρικοί να μη δέχονται αντιρρήσεις στα δικά τους θέσφατα και μάλιστα σε εκείνα που αφορούν στην περαιτέρω πορεία, συμπόρευση για την ακρίβεια."

    Συμπόρευση... τώρα πια μόνο κατ' επίφασιν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Χρ. Πα.21/7/13

    Αγαπητή "Οδός"
    σχετικά με το θέμα και στο πρωτοσέλιδο του φύλλου αρ. 700 γράφατε κυρίως για μετριοπαθείς και νηφάλιους πολίτες-πιστούς.
    Μεταξύ αυτών θα πρέπει να είναι και ο αρθρογράφος και λυπούμαι που τέτοια φωνή δεν βρήκε ευήκοον ους. Τα αποτελέσματα θα τα ζήσουμε. Των συνετών ανθρώπων όμως χαρακτηριστικό είναι η προνοητικότητα, για την οποία τελικά δεν διακρίνονται και πολύ οι "πνευματικοί ταγοί" του τόπου μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Γούντυ ο τρυποκάρυδος21/7/13

    Πέμπτε Ανώνυμε, τί εννοείς; Αυτά τα "κάποιος, κάπου, κάποτε" μας τρώνε. Όποιος συμφωνεί με τα γραφόμενα και θέλει αληθινά να υποστηρίξει μια γνώμη, ας βγει να το πει ξεκάθαρα, έστω και ανώνυμα.
    Σκέφτομαι τη μοναξιά που ένιωσε (και νιώθει) αυτός ο άνθρωπος που έγραψε το άρθρο, αφού πουθενά δεν έπιασε τόπο ο λόγος του.
    Μα την αλήθεια, ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω τί κακό του βρήκαν... Είδαμε και τις δικές τους τις ιδέες. Δεν τις λες και ό,τι καλύτερο. Ούτε καν καλό !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Ανώνυμος21/7/13

    Χμμ... Πάει κάπου το μυαλό μου για την ταυτότητα του "δράστη" (ή της "δράστιδος"), γιατί υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις. Δεν είμαι όμως υποχρεωμένος να εξιχνιάσω την υπόθεση, γιατί απλούστατα δεν έκανε κανένα έγκλημα ούτε καν πταίσμα! Το θέμα είναι: αξίζει το κείμενο ή δεν αξίζει;
    (αφήστε που από διδάκτορες μέχρι στιγμής προκοπή δεν είδα, ας έχω την ελπίδα ότι θα γευτώ τουλάχιστον νόστιμα κουλουράκια ο άνθρωπος... πείτε με και λιγούρη, δεν με πειράζει, άλλοι θα μείνουν με την όρεξη!)

    Αστυνόμος Σαΐνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Βασίλειος21/7/13

    @@@ 25, 27 και 37

    Απορώ με τόση οξυδέρκεια πώς πιαστήκατε τόσο απρόσεκτοι. Ο/Η αρθρογράφος και το σύνολο των σχολιαστών προσπαθούν να εμβαθύνουν στο φλέγον θέμα της κρίσης στην τοπική εκκλησία.
    Δεν κατονομάζουν πρόσωπα, γιατί είναι ηλίου φαεινότερον ότι ενδιαφέρονται περισσότερο για την κατάσταση που βιώνουμε συνολικά και όχι για την ψυχανάλυση του Α ή του Β, όσο σημαντικός (ή ασήμαντος) και αν είναι ο ρόλος του.
    Έτσι αποδεικνύεται ο αληθινός σεβασμός στα πρόσωπα ως εικόνες Θεού, εφόσον δεν στιγματίζονται ολοκληρωτικά, δεν σπιλώνεται το όνομά τους, αλλά κρίνονται οι συμπεριφορές προς γνώσιν και συμμόρφωσιν (πριν από την Μεταμόρφωσιν).
    Ως επί το πλείστον καταλογίζονται ευθύνες ΕΝΘΕΝ ΚΑΙ ΕΝΘΕΝ. Ακόμη και όταν κλίνει μονομερώς η πλάστιγγα (οπότε χάνεται η ισορροπία), αναφέρονται οι σχολιαστές σε "πατέρες", "μητροπολιτικούς" κ.ο.κ.
    Εντύπωση θέλατε να κάνετε με την πρωτοτυπία σας να κατονομάσετε ειρωνικά ένα και μόνο πρόσωπο;

    ΥΓ. Προσωπικά δεν θα έλεγα ειρωνικά "ωραίος ο Αμβρόσιος", αλλά ειλικρινά "ο παλιός είναι αλλιώς..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Ανώνυμος21/7/13

    "Το δεύτερο που χρειάζεται να γίνει αμέσως αντιληπτό είναι ότι η πλειονότητα των πιστών δεν ταυτίζεται αποκλειστικά με έναν από τους δύο πόλους της διένεξης, αλλά βλέπει τα πράγματα «ένθεν και ένθεν» (κατά την προσφιλή έκφραση της «Οδού»)"
    ΑΥΤΟ ΣΑΣ ΕΦΑΓΕ ΚΑΗΜΕΝΟΙ. ΘΕΛΑΤΕ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΟΙ. ΜΕΙΝΕΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ΠΥΡ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΟΝ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Συχνά βλέπω στην οδό το "ένθεν και ένθεν" αντί του ένθεν και εκείθεν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Ανώνυμος21/7/13

    …μέτρον εν τοις αιλάμ ένθεν και ένθεν.
    …και πήχυς επισυναγόμενος επί πρόσωπον τω θεείμ ένθεν και ένθεν, και το θει πηχών εξ ένθεν
    …και στύλοι ήσαν επί το αιλάμ, εις ένθεν και ένθεν
    …και επί το αιλάμ, φοίνικες ένθεν και ένθεν
    …το δε ύδωρ του Ιορδάνου ένθεν και ένθεν
    …και διαμέτρησε ένθεν και ένθεν
    ΙΕΖΕΚΙΗΛ σελ ΧL ii...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Ανώνυμος21/7/13

    «Aι τελευταίαι ακτίνες του ήλιου εχρύσωναν ακόμη τας δύο ράχεις, ένθεν και ένθεν της κοιλάδος».
    Αλεξ. Παπαδιαμάντης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Ένθεν κι ένθεν εκείθεν και εντεύθεν21/7/13

    ένθεν [énθen] επίρρ. τοπ. : μόνο στις λόγιες εκφράσεις ~ και εκείθεν / ~ κακείθεν, από εδώ και από εκεί. ~ και~, και από εδώ και από εκεί• εκατέρωθεν.
    [λόγ. < αρχ. ἔνθεν, ἔνθεν καί ἔνθεν]

    εκείθεν [ekíθen] επίρρ. τοπ. : μόνο στη λόγια έκφραση ένθεν* και ~/ ένθεν* κακείθεν.
    [λόγ. < αρχ. ἐκεῖθεν]


    κακείθεν [kakíθen] επίρρ. τοπ. : μόνο στη λόγια έκφραση ένθεν* και εκείθεν / ένθεν* ~.
    [λόγ. < αρχ. καί +ἐκεῖθεν με κράση μτφρδ. γαλλ. deçà et delà, par-ci par-là]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Ανώνυμος21/7/13

    Είναι ορθό: ἔνθεν (μέν) καὶ ἔνθεν (δέ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Για ευνόητους λόγους ...21/7/13

    ένθεν και ένθεν, εκείθεν και εντεύθεν και εκατέρωθεν ... οἱ διϋλίζοντες τὸν κώνωπα, τὴν δὲ κάμηλον καταπίνοντες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Έψαξα και βρήκα το εξής:
    Η ευθείαν μεν το πρώτον, ότι ομοίως ένθεν και ένθεν ο αρή απορθοί; Ίσης ουν ούσης της ροπής ένθεν και ένθεν, ανάγκη και την γραμμήν τοιαύτην είναι, ή ίσον διαιρεί τον τόπον ένθεν και ένθεν, τοιαύτη δε εστί ευθεία.
    ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Προβλημάτων ΙΣΤ, 11

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Ο Λευτέρης ο ξεφτέρης21/7/13

    @ απορων

    Συγγνώμη, φίλε, αλλά με το θάρρος και λόγω του ότι έχω διαβάσει με ενδιαφέρον άλλες φορές σχόλιά σου. Για το συγκεκριμένο κείμενο έχεις κάποιο σχόλιο; Επειδή, όπως και να το κάνουμε, πρόκειται για θέμα ευρύτερου ενδιαφέροντος και όση σεμνότητα και αν έχει κάποιος, δεν παύουν οι άλλοι να περιμένουν την γνώμη του που ενδεχομένως θα συμβάλει στην καλύτερη αποτίμηση των πραγμάτων.

    Αυτό θέλω να το έχουν υπόψιν και άλλοι και άλλες που σχολιάζουν στην "Οδό" και για άλλα θέματα.
    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Θανάσης21/7/13

    ΑΑ
    Όταν συνέλθεις, ειδοποίησέ με, σε παρακαλώ, για να συνέλθω κι εγώ, γιατί μ' έχουν γίνει τα νεύρα καλώδια!
    Ώρα είναι τώρα να εκπαιδεύσουμε καναν Μεγαλέξανδρο ;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. @ Θανάση.
    Μα δε βλέπεις φίλε Θανάση ότι αλλάζει το νόημα έτσι όπως το θέτει ο «Απορων». Το «ένθεν και ένθεν» είναι: ίσο, δημοκρατικό, μισό-μισό, δίκαιο, εδώ και εδώ, 50-50%...
    Το «ένθεν και εκείθεν», είναι διαφορετικό: ανισοβαρές, ελλιπές, διαφοροποιημένο, εδώ και εκεί, εμείς και αυτοί, (κάποιοι) σχολιαστές-λαϊκοί και η (ισχυρά) Επισκοπή…
    Νομίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Θανάσης21/7/13

    ΑΑ !!!
    Τώρα μάλιστα, ηρέμησα! Οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους. Το εξήγησες, το κατάλαβα. Μη με παρεξηγείς όμως. Σάμπως μιλάω και στο σπίτι μου αρχαία για να το καταλάβω με τη μία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. Ανώνυμος22/7/13

    Τα ωραία κείμενα, ωραία καίγονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. Η κόκκινη κουτσομούρα22/7/13

    Κάτι μας είπες κι εσύ τώρα @63...
    Καλού-κακού πρόσεχε την ωραία σου γούνα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. Μιμόζα η αισχυντηλή22/7/13

    Τα ωραία κείμενα ωραία σώζονται.

    (και στον σκληρό δίσκο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. Ο Ανώνυμος της ενορίας σας24/7/13

    Ναι, είναι δύσκολα τα πράγματα. Γι’ αυτό μιλάει για κλοιό ο Άγιος Ανδρέας Κρήτης στον Μεγάλο Κανόνα.

    http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/prayers/service_great_canon_translation.htm

    Για να μην ξεχνάμε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. Ανώνυμος25/7/13

    Καλά τα λέει ο Αγιος Ανδρέας Κρήτης, το θέμα είναι εμείς τί κάνουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  68. Ανώνυμος25/7/13

    Σχολιαστη 67
    Ρητορικό το ερώτημα;
    Νηστεία και Προσευχή, αδελφοί !

    (όσο μπορούμε οι ταλαίπωροι...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  69. Ανώνυμος25/7/13

    Ταλαίπωροι άνθρωποι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  70. Ανώνυμος25/7/13

    Ιερά ΟΔΟΣ
    ΟΔΟΣ της Σωτηρίας
    Ανω σχώμεν τας καρδίας

    Ιερός Αυγουστίνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  71. Ο Ανώνυμος της ενορίας σας25/7/13

    Μ' άρεσε το σχόλιό σου, αδελφέ, αλλά πρόσεχε σε παρακαλώ πώς υπογράφεις, γιατί προκαλούνται "επικίνδυνοι" συνειρμοί :
    α) Ο Ιερός Αυγουστίνος είναι γνωστός ως "ο υιός των δακρύων" !
    (βλ. "είμαστε άξιοι πολλών δακρύων")
    και
    β) έγινε Χριστιανός μετά τη γνωριμία του με τον Άγιο Αμβρόσιο !!!
    Είδες πώς τα φέρνει η ζωή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  72. Ανώνυμος26/7/13

    @ Ο Ανώνυμος της ενορίας σας
    Άσε μας κι εσύ στον πόνο μας Χριστιανέ μου! Θες να προσέξει και πως υπογράφει στο ίντερνετ ο άλλος...
    Εδώ δεν ξέρουμε πόσο πρόσεξαν που υπέγραφαν μεγάλοι άντροι... Δε θέλω ούτε να το θυμάμαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  73. Τασούλης ο ηλεκτρολόγος26/7/13

    "Αυγουστίνε"
    Πες μας πάλι και το "Αγάπα και κάνε ό,τι θέλεις",
    γιατί μάλλον ξεχάστηκε τελευταία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  74. Ιδού εγώ και τα παιδία ...28/7/13

    Δεν ξέρω γιατί, αλλά δυσκολεύομαι να διαβάσω αυτό το κείμενο. Ίσως γιατί στέκομαι σε κάθε σειρά. Γι’ αυτό θα σχολιάσω την τελευταία φράση: «για τα παιδιά…»
    Ποτέ δεν μου άρεσε η έκφραση «τι εννοεί ο ποιητής;», γιατί κάθε γραπτό αξίζει αναλόγως «τι εννοεί ο αναγνώστης». Έτσι και εδώ ο καθένας ερμηνεύει διαφορετικά το υπονοούμενο «για τα παιδιά».
    Αν μάλιστα είναι από τους «καθ’ ύλην αρμόδιους», μπορεί και να εφησυχάζει και να επαναπαύεται σήμερα ότι οδήγησε την κατάσταση εδώ που φθάσαμε, επειδή (δήθεν) υπάκουσε στην προτροπή-παράκληση, εννοώντας όμως ως «παιδιά» (του) τους ενήλικες ρασοφόρους που έχει κοντά του.
    Έχω όμως την αίσθηση ότι ως «παιδιά» εννοούνται γενικότερα οι λαϊκοί άνθρωποι που εμπιστεύθηκαν ως Πνευματικό είτε τον Μητροπολίτη είτε τον (τότε) Ηγούμενο και με τις όποιες γνώσεις τους περίμεναν να συνεχιστεί η εκκλησιαστική ζωή με την ευλογημένη συνύπαρξη και των δύο στον τόπο μας.
    Διαβάζοντας το κείμενο ρεαλιστικά πηγαίνει ο νους μου στη Νέα Γενιά με την ευρύτερη έννοια και όχι αποκλειστικά στα πλάσματα που θα αποκαλούσε κάποιος χλευαστικά «τα κανακάρια σας».
    Η πίκρα που νιώθω είναι ότι εμείς οι μεσήλικες κόβουμε και ράβουμε στα μέτρα μας, ενώ οφείλουμε να παραδώσουμε αρχές, αξίες, πρότυπα και ιδανικά σε αυτούς που θα παραλάβουν τη σκυτάλη. Και όλα αυτά όχι με λόγια του αέρα, αλλά με τις ίδιες μας τις πράξεις.
    Μια μερίδα των Νέων της περιοχής μας είναι και οι Φοιτητές. Κάποιοι από αυτούς το 2007 κυκλοφόρησαν ένα κείμενο υποστήριξης για τους πατέρες του Μοναστηριού. Δεν θυμάμαι τόσο την κίνηση ή το κείμενο, όσο το ότι είχαν υπογράψει με τα ονοματεπώνυμα και τις Σχολές.
    Και ακούστηκε τότε από στόμα ιερέα : «και περιμένουν αυτά τα παιδιά να βρουν δουλειά στην Καστοριά ;»
    Σήμερα λοιπόν αυτά τα «παιδιά» έχουν τελειώσει τις σπουδές τους και εργάζονται τα περισσότερα εκτός Καστοριάς. Δεν πιστεύω ότι περίμεναν από κανέναν μεγαλόσχημο «να τα βολέψει». Πιστεύω όμως ότι θα χαίρονταν ιδιαίτερα εάν κάθε φορά που επέστρεφαν στην πατρίδα, εύρισκαν τουλάχιστον την Εκκλησία να αντέχει σαν Κιβωτός μέσα στον γενικότερο κατακλυσμό.
    Και αφού ακόμη και μεταξύ κατεργαραίων υπάρχει ειλικρίνεια, πόσο μάλλον μεταξύ Χριστιανών, όταν λέμε «αντοχή στο κατακλυσμό» αντιλαμβανόμαστε ότι σημαίνει τη σχέση αγάπης, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων, αμήν !
    Είναι παράλογο ή αθέμιτο ή ασεβές να περιμένουν οι νέοι άνθρωποι να βρουν τον Επίσκοπο ή τον Ηγούμενο στη θέση που τους γνώρισαν, έτοιμους να διακονήσουν με συνέπεια τη Νεότητα ;
    Φοβάμαι ότι οι μεσήλικες απολύτως εγωιστικά τα ισοπεδώνουμε όλα, ενώ νομίζουμε ότι «υποχωρούμε» για το καλό των «παιδιών».
    Όταν μάλιστα αυτό συμβαίνει από Ιερωμένους που ανέλαβαν την ευθύνη για πλήθος ψυχών, τότε μόνο η μετάνοια μπορεί να οδηγήσει στη σωτηρία. Όχι στα λόγια, αλλά στα έργα, μεταστροφή. Και για την ακρίβεια, επιστροφή.
    Επί τας πηγάς.

    Υ.Γ. Να με συγχωρεί η ευγενεία σας, αλλά έγραψα κι εγώ ένα σχόλιο «για τα παιδιά»! Μεταξύ των άλλων και για χάρη εκείνου του παιδιού που έφυγε για ξένη χώρα -στην ώρα του όμως, ούτε πρόωρα ούτε πάρωρα- και στην τσάντα του φορητού υπολογιστή πήρε μαζί του και Εικόνες. Και δεν έσπασε τον σύνδεσμο της αγάπης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  75. Ανώνυμος30/7/13

    Καλά βρε "πολυόνυμε"... τί θες και τα γράφεις αυτά; Αφού δεν άλλαξαν τίποτα στη γνώμη τους.
    να μου επιτρέψεις δύο συμβουλές,γιατί έχουν πολύ πέραση τελευταία.
    1) Τέτοια κείμενα να τα υπογράφεις και να τα στέλνεις στην Αθήνα για να γίνεις φίρμα! Δεν έχεις κανα γνωστό δημοσιογράφο;
    (συγνώμη αγαπητή Οδός, αλλά ...)
    2) Αν μένεις στην Καστοριά, σήκω και φύγε όσο είναι καιρός! Το μπελά σου θες κι εσύ; Δε βλέπεις τα "χρυσά παραδείγματα" ;
    Αν με κεράσεις κουλουράκι, θα σε δώσω κι εγώ ένα τραγουδάκι :
    http://www.youtube.com/watch?v=dPO-mZnAyWA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  76. Έρημος1/10/13

    ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΝΑ "ΑΓΑΠΙΟΜΑΣΤΕ"
    http://www.imkastorias.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=767:o-xristos-einai-eleftheria-kai-oxi-katadynasteusi&Itemid=24

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  77. Γούντυ ο τρυποκάρυδος1/10/13

    Έρημε ...
    Διάβασα το κήρυγμα και το βρήκα καλό. Άμα γίνει και πράξη, ακόμα καλύτερα. Γιατί συνήθως οι κήρυκες όταν μιλούν έχουν στο μυαλό τους τους άλλους για την εφαρμογή και όχι συνειδητά τους εαυτούς τους. Γνωστά πράγματα.
    ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ ΘΑ ΚΗΡΥΞΕΙ ΤΗΝ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  78. Σοφολογιώτατος1/10/13

    Σε αυτές τις φωτογραφίες μπορούσαν να βάλουν και τον τίτλο :
    VENI, VIDI, VICI

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  79. Ανώνυμος1/10/13

    Άσε μας ρε Γούντη τώρα!!! Έχουν σοβαρότερα πράματα οι άνθρωποι να σκέφτονται, όπως π.χ. επετείους και τέτοια παρά έναν ηλικιωμένο άνθρωπο που αυτοεξευτελίστηκε για να πάρει τη συγγνώμη τους. Για τόσο φωστήρες τους έχεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  80. Ανώνυμος1/10/13

    Γούντι με εκπλήσσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  81. Γούντυ ο τρυποκάρυδος1/10/13

    Ειλικρινά Ανώνυμε δεν καταλαβαίνω σε τι σε εκπλήσσω. Μπορείς να γίνεις πιο σαφής ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  82. Ε. Μ.1/10/13

    Απορώ με εσάς, αγαπητοί μου, που συνεχίζετε να ασχολείστε. Αφού είναι πλέον ηλίου φαεινότερον ότι οι άνθρωποι δεν παίρνουν από λόγια. Θέλουν μόνο να μιλούν. Όχι και να ακούν.
    Δεν έχετε κάτι καλύτερο να κάνετε ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  83. Ανώνυμος2/10/13

    Ο νοών νοείτω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  84. ΑΙΣΧΟΣ !!!3/10/13

    17 ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ ;;;;
    ΚΑΙ Η ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ;
    ΚΡΑΝΙΟΥ ΤΟΠΟΣ ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  85. Πολυώνυμος7/8/14

    Ενορία δεν σημαίνει ομηρεία.
    Πόσοι έκλαψαν χθες που δεν πήγαν για Αγρυπνία στο Εκκλησάκι της Μεταμορφώσεως στους Αγίους Αναργύρους ;
    (δεν θέλετε να μάθετε πόσοι και πόσες …)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  86. Ανώνυμος8/8/14

    Μη στεναχωριέστε. Μπορείτε να το βλέπεται
    http://photokastoria.webs.com/apps/photos/photo?photoid=155016677
    φωτογραφία: Δημήτριος Τσουρτσούλας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  87. Ανώνυμος10/8/14

    @ 86

    Δε γιατρεύεται ο πόνος
    της καρδιάς τα κλάματα
    με φωτογραφίες
    και με γράμματα (δις)

    (λαϊκόν άσμα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  88. Athena15/8/14

    Συγκλονίστηκα τώρα! Μόλις άκουσα με τα ίδια μου τα αυτιά "από εδώ, από την Παναγία την Μαυριώτισσα, έκκληση για ΜΕΤΑΝΟΙΑ, ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ, ΕΝΟΤΗΤΑ" και μετά "εις πολλά έτη, Δέσποτα".

    Γένοιτο! Αμήν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  89. Σκεπτομενος ανθρωπακος16/8/14

    Athena, σε αυτες τις δυο εκφρασεις, πού βρισκεις το ασυμβιβαστο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  90. Athena17/8/14

    Αγαπητέ "Σκεπτόμενε Ανθρωπάκο", σε αυτές τις δύο εκφράσεις δεν υπάρχει κατ' ανάγκην ασυμβίβαστο ή σχέση αιτίου-αποτελέσματος. Χρονική ακολουθία υπάρχει σίγουρα.
    Για την προσωπική μου αίσθηση όμως δεν ρωτάς.
    Δεν σου καίγεται καρφί ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  91. Σκεπτομενος ανθρωπακος19/8/14

    @athena
    Αφου δεν με θεωρεις "αγαπητο", γιατι το γραφεις; Μου επιτιθεσαι χωρις λογο, λες κ εχουμε κατι να χωρισουμε! Δηλαδη οταν σου ζητανε να διευκρινησεις τα γραφομενα σου, εσυ ειτε σιωπας, ειτε εξοργιζεσαι; Τί σημαινει "προσωπικη αισθηση"; Αιολο, αφηρημενο κ σιγουρα μονο θεωρητικο ειναι το πεδιο της προσωπικης αισθησεως. Σε αυτη την περιπτωση δεν με ενδιαφερει να μαθω την προσωπικη σου αισθηση. Θα με ενδιεφερε ομως η αποψη σου, μονο εαν ηταν θεμελιωμενη σε αδιαδειστα επιχειρηματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  92. Athena19/8/14

    "Σκεπτόμενε ανθρωπάκο" (δεν σε ξαναλέω "αγαπητό", αφού δεν το θες, τ' αφήνω για άλλους που το δέχονται)

    ειλικρινά δεν ξέρω πώς να σου απαντήσω, γιατί στο διαδίκτυο δεν είναι εμφανής η κατάσταση κανενός, είτε είναι νηφάλιος είτε τελεί σε σύγχυση.
    Θεωρώντας ότι στο σχόλιό σου ισχύει το πρώτο, σου απαντώ:
    Κατ' αρχάς, λες ψέματα για μένα και αλήθεια για τον εαυτό σου. Δεν σου επιτέθηκα, διευκρίνισα τα γραφόμενά μου, σιωπώ δικαίως και δεν εξοργίστηκα. Όλα αυτά μπορούν να τα τεκμηριώσουν και οι λοιποί αναγνώστες, εκτός ίσως από την υποτιθέμενη σιωπή, γιατί πολύ απλά αναρτήθηκε αργοπορημένα από την "ΟΔΟ" η απάντησή μου σε εσένα (αυτονόητο είναι ότι κανείς δεν μπορεί να είναι διαρκώς πάνω από το πληκτρολόγιο).
    Δυστυχώς δεν μπορώ να κάνω τίποτε παραπάνω τώρα, για να σου εξηγήσω τι σημαίνει "προσωπική αίσθηση". Ούτε θεωρώ σώφρον να έχει κανείς την απαίτηση να έχει άποψη ο ίδιος ή οι άλλοι για όλα.
    Στο κάτω-κάτω της γραφής, στο κείμενο της συγκεκριμένης ανάρτησης σχολίασα εδώ και έναν χρόνο. Αφού θέλεις να συμμετάσχεις στον διάλογο, γιατί δεν γράφεις και τα δικά σου αδιάσειστα επιχειρήματα;
    Ερωτώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  93. Σκεπτομενος ανθρωπακος20/8/14

    @Athena
    -Δύο φορές συναντηθήκαμε 'διαδικτυακα'. Την πρώτη φορά έβγαλες αναιτίως οργή. Σου παραθέτω τί μου έγραψες:
    Αγαπητέ "Σκεπτόμενε Ανθρωπάκο", κάνεις και διαλείμματα στη σκέψη; Ό,τι ακούς, το θεωρείς και ισχύον;
    Ή μήπως η συμμετοχή στον διάλογο είναι πολεμική εναντίον όποιας οικογένειας; Γιατί; Όλοι εμείς που εκτιθέμεθα επώνυμα σε πλήθος ανθρώπων στην εργασία μας, δεν έχουμε οικογένεια;
    Αυτοααναιρείσαι ή δεν κατάλαβα καλά;
    -Και εγώ σε ρώτησα ΕΥΓΕΝΙΚΟΤΑΤΑ:
    ...Athena, επειδη δεν θελω να παρεξηγησω τα γραφομενα σου, εαν θες, εξηγησε μου τί εννοεις.
    -Εσύ μετά σιώπησες.
    -Την επόμενη φορά που 'συναντηθήκαμε', σε άλλο άρθρο, μου έγραψες:
    Αγαπητέ "Σκεπτόμενε Ανθρωπάκο", σε αυτές τις δύο εκφράσεις δεν υπάρχει κατ' ανάγκην ασυμβίβαστο ή σχέση αιτίου-αποτελέσματος. Χρονική ακολουθία υπάρχει σίγουρα. Για την προσωπική μου αίσθηση όμως δεν ρωτάς.
    Δεν σου καίγεται καρφί ;
    -Πάλι λοιπόν αγριεμένη είσαι! Για τον λόγο αυτό δεν έγραψα 'επιτέθηκες', αλλά επιτίθεσαι. Για τους λόγους αυτούς σου εξηγώ ότι άλλοτε εξοργίζεσαι και άλλοτε σιωπάς.
    -Όσον αφορά τον σχολιασμό σου, δεν καταδεικνύει ποσώς κάποια άποψη, παρεκτός αφορισμό. Όσον αφορά τα επιχειρήματά μου, δηλώνω ευθαρσώς ότι δεν έχω ακριβή γνώση για το εν λόγω θέμα και ο φουκαράς ρωτώ για να μάθω. Θα σεβαστώ όμως, εις το εξής, το γεγονός ότι θίγω ταμπού.. και ως φαίνεται δεν θα λάβω απαντήσεις....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  94. Τασούλης ο ηλεκτρολόγος20/8/14

    Πώς τα λες έτσι βρε μπαγάσα ! Από δω το φέρνεις, από κει το γυρίζεις, πας να βγάλεις την Αθηνούλα μας φταίχτρα (να μη πω ψεύτρα!). Κι εσύ ; λάδι ; (ερωτώ ευγενέστατα)
    Άσε... κι αν εσύ τη συνάντησες δυο φορές διαδικτυακά, εμείς που φάγαμε ψωμί κι αλάτι μαζί της στο μπλογκ έχουμε να θυμόμαστε και πέντε καλά τουλάχιστον.
    (η αχαριστία δεν είναι μόνο στους άλλους, ε ; και σ' εμάς μπορεί να φωλιάσει και να μη το καταλάβουμε)
    Άιντε καλά, μεταξύ σας δεν ξέρω πώς θα τα βρείτε, αλλά όλοι οι άλλοι οι αναγνώστες θα παίζουμε τον παπά; Δεν καταλαβαίνουμε ότι και αυτή ευγενικά στα είπε; Φυρί φυρί το πας να της βρεις οργή;
    Μη χαλάμε τις καρδιές μας, γιατί όπως εύστοχα έγραψε σήμερα και ο "Καστοριανός πολίτης" , δεν ωφελεί το ράβε-ξήλωνε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  95. Ανώνυμος20/8/14

    " Όσον αφορά τα επιχειρήματά μου, δηλώνω ευθαρσώς ότι δεν έχω ακριβή γνώση για το εν λόγω θέμα και ο φουκαράς ρωτώ για να μάθω."

    Για κοιτάτε ρε έναν που κατέβηκε από άλλον πλανήτη !!!!!!

    (Ούτε εκείνο το "ακριβή" το σώζει.
    Γιατί, για όλα τα άλλα που σχολίασε είχε 'ακριβή" γνώση;;;;;;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  96. Ανώνυμος20/8/14

    3 λεωφ. πήγαμε για εξομολόγ, στον Πατέρα μας.
    η κακία σας ερήμοσε το Μοναστήρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  97. Athena20/8/14

    "Σκεπτόμενε ανθρωπάκο", πιστεύω να συμφωνείς ότι ο διάλογος, για να είναι γόνιμος, χρειάζεται και κάποιους όρους. Χωρίς παρεξήγηση, επειδή δεν διακρίνω αυτούς τους όρους, δεν συνεχίζω στιχομυθίες μαζί σου, τουλάχιστον όσο επιμένεις προκατειλημμένος να μου κάνεις μια αυθαίρετη και εξ αποστάσεως ψυχανάλυση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  98. Τερψιχόρη21/8/14

    @ 98

    Δεν αφήνεις τις μπαρούφες ...
    Μόνο σε τρία λεωφορεία χωράνε όλοι οι άνθρωποι που εξομολογούνταν στο Μοναστήρι;
    Εξάλλου, ποιος πατέρας (εσύ το γράφεις με κεφαλαίο, τρομάρα σου!) δε νοιάζεται για όλα τα παιδιά του, αλλά τα αφήνει ορφανά σε λέοντα ωρυόμενον;
    Μάλλον δεν μιλάμε για τον ίδιον άνθρωπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  99. Ανώνυμος21/8/14

    ΝΑ ΤΑ ΕΚΑΤΟΣΤΗΣΕΤΕ!

    (Τα σχόλια εννοώ. Όχι τα χάλια................)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  100. Σκεπτομενος ανθρωπακος21/8/14

    Φυσικα ανωνυμε κ ειχα ακριβη, εως κ ακριβεστατη γνωση κ εμπειρια! Για πες μου εσυ, γηϊνε, ποιά ειναι η ακριβη γνωση που εχεις επι του θεματος, στο οποιο εγω δηλωνω απλα προβληματισμενος; Οκ Athena, sorry.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  101. Ανώνυμος21/8/14

    Βρε δεν παρατάτε τις ακριβές και τις φτηνές γνώσεις
    να δούμε τι κάνουμε τώρα; Άλλαντάλλων μιλάμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  102. Ανώνυμος21/8/14

    Σκάστε επιτέλους και άστε ήσυχο τον π.Αμβρόσιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  103. Ανώνυμος21/8/14

    @99 Poios leontas? Siga mi mas peis kai gia ton kako to lyko pou efage ti Kokkinoskoufitsa! Polla paramy8ia diabazeis.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  104. Ανώνυμος21/8/14

    @103

    Διαταγάς, κύριε συνταγματάρχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  105. Amalia21/8/14

    @104
    Καλέ παρεξήγησες. Αύγουστος είναι. Για το ζωόδιο μιλάει. Αλήθεια τι λένε τα άστρα για τα λιονταράκια σήμερα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  106. Σκεπτομενος ανθρωπακος21/8/14

    Σκαστε;;;;;;;!!!!!!! Η καλυτερη διαφημιση για τον π.Αμβροσιο.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  107. Ο Ανώνυμος της ενορίας σας22/8/14

    Πιστεύω ότι χρειάζεται να διευκρινιστεί ότι η έκφραση "λέων ωρυόμενος" είναι από αυτό το ιερό κείμενο :
    Α’ Πέτρ. ε’ 6-14

    Ἀδελφοί, ταπεινώθητε οὖν ὑπὸ τὴν κραταιὰν χεῖρα τοῦ Θεοῦ, ἵνα ὑμᾶς ὑψώσῃ ἐν καιρῷ. 7 πᾶσαν τὴν μέριμναν ὑμῶν ἐπιρρίψαντες ἐπ’ αὐτόν, ὅτι αὐτῷ μέλει περὶ ὑμῶν, 8 νήψατε, γρηγορήσατε· ὁ ἀντίδικος ὑμῶν διάβολος ὡς λέων ὠρυόμενος περιπατεῖ ζητῶν τίνα καταπίῃ. 9 ᾧ ἀντίστητε στερεοὶ τῇ πίστει, εἰδότες τὰ αὐτὰ τῶν παθημάτων τῇ ἐν κόσμῳ ὑμῶν ἀδελφότητι ἐπιτελεῖσθαι. 10 Ὁ δὲ Θεὸς πάσης χάριτος, ὁ καλέσας ὑμᾶς εἰς τὴν αἰώνιον αὐτοῦ δόξαν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ ὀλίγον παθόντας, αὐτὸς καταρτίσει ὑμᾶς, στηρίξει, σθενώσει, θεμελιώσει· 11 αὐτῷ ἡ δόξα καὶ τὸ κράτος εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων· ἀμήν. 12 Διὰ Σιλουανοῦ ὑμῖν τοῦ πιστοῦ ἀδελφοῦ, ὡς λογίζομαι, δι’ ὀλίγων ἔγραψα, παρακαλῶν καὶ ἐπιμαρτυρῶν ταύτην εἶναι ἀληθῆ χάριν τοῦ Θεοῦ, εἰς ἣν ἑστήκατε. 13 Ἀσπάζεται ὑμᾶς ἡ ἐν Βαβυλῶνι συνεκλεκτὴ καὶ Μᾶρκος ὁ υἱός μου. 14 ἀσπάσασθε ἀλλήλους ἐν φιλήματι ἀγάπης. Εἰρήνη ὑμῖν πᾶσι τοῖς ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ· ἀμήν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  108. Ανώνυμος22/8/14

    Και τίναι ρε Σκεφτόμενε ο παπάς για να θέλει διαφήμιση;
    Απορρυπαντικό ή αναψυκτικό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  109. Σκεπτομενος ανθρωπακος22/8/14

    Αυτο να το πεις σε αυτους που τον διαφημιζουν! Φιλτατε "ρε"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  110. Ανώνυμος22/8/14

    Αμ το λέω τόσα χρόνια ρε Σκεφτόμενε. Δεν ακούνε.
    Σε αυτούς που τον ΔΥΣΦΗΜΙΖΟΥΝ τι να πω;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  111. Athena22/8/14

    "Σκεπτόμενε Ανθρωπάκο", ευχαριστώ για την καλή σου προαίρεση και δεκτή η συγγνώμη σου (έστω και αγγλιστί :-)))
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  112. Σκεπτομενος ανθρωπακος23/8/14

    Ανωνυμε, πού ειδες να τον δυσφημιζουν; Κιτς διαφημισεις διαβαζω συχνα πυκνα, δυσφημιση ομως δεν ειδα. Το "ρε" το εχεις ψωμοτυρι, ναι; Ελα, μη μουτρωσεις! Ειναι θεμα στυλ, χεχεχε! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  113. Σκεπτομενος ανθρωπακος23/8/14

    @athena
    "δεκτη η συγνωμη σου".. Ξενερωσα καπως.. Να' σαι καλα ομως! Καλο υπολοιπο καλοκαιριου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  114. Ανώνυμος23/8/14

    Βρε παιδιά, να ρωτήσω κάτι; Εδώ και χρόνια βλέπω τη φωτογραφία του δεσπότη μας μέσα στο ιερό ναών. Αυτό στέκει; Ήξερα ότι βάζουν τη φωτογραφία του σε πρόναους ή σε αίθουσες τελετών ιερών ναών. Αυτό με το ιερό όμως; Επιτρέπεται; Συμβαίνει παντού ή όχι; Ξέρει κανείς να μας πει;Αν ρωτούσε ο κ. Μπαϊρακτάρης τον εκπρόσωπο τύπου της Μητρόπολης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  115. Ανώνυμος23/8/14

    Ύστερα ρε Σκεφτόμενε πειράχτηκες που σε είπαν από άλλο πλανήτη! Ο κόσμος τόχει τούμπανο κι εσύ κρυφό καμάρι; Αποκλείεται να έχεις ζήσει στη Καστοριά και να μη έγινες μάρτυρας της δυσφήμισης όχι μόνο του παπά αλλά και των άλλων που ήταν στο Μοναστήρι. (καλά, ο γέρος δε το συζητώ, συνέχεια του ρίχνει ο Θεός ευκαιρίες ν' αγιάσει)
    Επειδή δεν τόχω και τίποτα να ανάψω και να γίνω μπαρούτι άμα θυμηθώ εκείνα για "αιρετικούς", "γυφτοσκοπιανούς" και άλλες μ@λ@κίες "ευυπόληπτων", θα σας πω μια κωμικοτραγική ιστορία την οποία έζησα προσωπικά.
    Πήγε μια γυναίκα να αγοράσει παπούτσια. Λέει στον (άγνωστο της) καταστηματάρχη:
    -Θέλω ένα ζευγάρι απλά, καλά, αλλά χωρίς ψηλά τακούνια, γιατί θέλω να μη με κουράζουν, για να τα φοράω στην εκκλησία.
    Και ο καταστηματάρχης κατευθείαν άρχισε λάβρος:
    -Μπράβο κυρία μου! Όχι σαν τον Αμβρόσιο που αφήνει τις γυναίκες να πηγαίνουν όπως νάναι στο Μοναστήρι και δεν έχει σειρά και τάξη κι έκανε τόνα κι έκανε τ' άλλο....
    -Μα, κι εγώ στους Αγίους Αναργύρους πηγαίνω, απάντησε η γυναίκα και δεν βλέπω να ισχύει κάτι από αυτά που λέτε (!)
    Άμα σε ένα απλό εμπορικό κατάστημα εκδηλωνόταν τόσο θράσος από ανθρώπους άσχετους, μπορούμε να καταλάβουμε τι συζητιόταν στα κεντρικά γραφεία. (κι αν ήταν η γνώμη του εμπόρου αυτή, δεν είχε κανένα δικαίωμα να δηλητηριάζει τους πελάτες του)
    Τυχαία προχθές έπεσε στα χέρια μου μια φωτοτυπία με τον βαρύγδουπο τίτλο "ο Αμβρόσιος ονειρεύεται να γίνει Δεσπότης με τη βοήθεια του Βαρθολομαίου"! Επιστολή σε αθηναϊκή εφημερίδα γραμμένη από σχολικό σύμβουλο εκπαιδευτικών παρακαλώ, που ξεκινούσε με την έκφραση πότε θα φύγουν επιτέλους από το Μοναστήρι!
    Και κανένας δεν του είπε ότι με τέτοια έκφραση μίσους έκανε ουσιαστικά κατάχρηση της θέσης που του εμπιστεύτηκε η πολιτεία; Αυτά είναι τα χάλια μας.
    Δοξάζω το Θεό που φύλαξε τα παιδιά μου από τέτοιον δάσκαλο, αλλά και από κάποιους άλλους ψευτοφωστήρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  116. Επώνυμος23/8/14

    Για το 115 σχόλιο

    Αυτό ίσως δεν είναι και κάτι κακό. Θέλω όμως πραγματικά να διαμαρτυρηθώ για αυτό που συνέβη χθες το βράδυ.
    Ύστερα από κλήση των περιοίκων διακόπηκε από την Αστυνομία γλέντι στη Χλόη.
    Ταυτόχρονα με τα "Χάλκινα Ηχοχρώματα" ακουγόταν σε ακτίνα χιλιομέτρων και η Αγρυπνία στη Μαυριώτισσα.
    Σεβαστοί οι ευλαβέστατοι Χριστιανοί (κι εγώ βαπτισμένος άνθρωπος είμαι, ούτε ανώτερός τους ούτε κατώτερος), αλλά καλά θα κάνει ο Μητροπολίτης την επόμενη φορά να κλείσει τα μεγάφωνα, γιατί δεν ήταν κατάλληλη ώρα, μία μετά τα μεσάνυχτα να μας μάθει ότι ο Αλέξιος Κομνηνός τραυματισμένος μετά τη μάχη της Πελαγονίας ίδρυσε το Μοναστήρι της Μαυριώτισσας.
    Μας το χρωστάει ο Μητροπολίτης, αφού χρησιμοποίησε και τον λόγο του Αποστόλου Παύλου ότι είναι πρώτος από τους αμαρτωλούς.
    Για να μη φέρουμε σε δύσκολη θέση κι εκείνα τα καλά παιδιά στην Αστυνομία. Έχουν σοβαρότερα κι αυτοί να ασχοληθούν από την "διατάραξη της κοινής ησυχίας".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  117. Φιλαλήθης23/8/14

    Μη μας λες τέτοια κι εσύ τώρα 115! Εδώ έχουμε πήξει από φωτογραφίες τους από κάθε τους κίνηση! Ανοίγουμε να διαβάσουμε εκκλησιαστικό νέο και βλέπουμε 250 (250 όμως!!!) φωτογραφίες Δεσπότη (όχι του Καστορίας), ανφάς και προφίλ! Έχει παραγίνει το κακό. Ούτε που μας ενδιαφέρει πόσα άμφια έχουν στην γκαρνταρόμπα τους και σε κάθε ανάρτηση φοράνε κι άλλα. Όλη η ντροπή είναι αυτών που προκαλούν τα σχόλια και όχι δική μας. Έλεος πια!
    Για να μη νομίσουν κιόλας ότι δεν τόχουμε σκεφτεί, ένα έχω να πω σχετικά:
    Ο Άγιος Νεκτάριος είναι ο πρώτος Άγιος που έζησε στα χρόνια που είχε εφευρεθεί η φωτογραφική μηχανή.
    Πόσες φωτογραφίες βγήκε;
    Ο παπα Νικόλας ο Πλανάς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  118. Λ. Π.23/8/14

    Μη σκάτε και το πρόβλημα των Δεσποτάδων δεν είναι οι ζουρλοί καλόγεροι που υπάρχουν σε όλη την επικράτεια.
    Αυτό μπορούν -άμα θέλουν- να το λύσουν μεταξύ τους.
    Σοβαρότερο πρόβλημα τους είναι τα μέτρα που θα πάρει η Κυβέρνηση, για να κουρέψει και τα δικά τους έξοδα. Εδώ κατήργησαν τις Νομαρχίες, έκλεισαν Σχολεία, επέβαλαν Χαράτσια σε πολίτες που μαστίζονται από την ανεργία και θα αφήσουν να υπάρχουν δυο Μητροπόλεις σε μικρούς νομούς ή να διορίζονται παπάδες που θα καλοπερνάνε στις πόλεις, ενώ τα χωριά δεν καλύπτονται στα αναγκαία; Ήδη έγινε το πρώτο βήμα, που τους περιόρισε τους διορισμούς. Έπεται συνέχεια.
    Άμα τρώγονται μεταξύ τους, καλά τους κάνει και η Πολιτεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  119. Ανώνυμος23/8/14

    Μόνο να μη πάρουν τις καλοπροαίρετες συστάσεις σαν βούτυρο στο ψωμί τους, για να έχουν να λένε ότι τους κυνηγούν, τους πολεμούν, τους διώκουν.
    Ας λένε καλύτερα :
    Ααααααα! Τα άλλα παιζάκια ζε με παίζου-ου-ουν !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  120. Αναγνώστης24/8/14

    Μέρα που είναι σήμερα, ας συνετιστούμε και ας συνειδητοποιήσουμε τι σημαίνει πραγματικά "δίωξη",
    όπως π.χ.
    http://www.dogma.gr/default.php?pname=Article&art_id=6563&catid=10

    Γιατί πολλοί είναι αυτοί που ηδονίζονται να αυτο-παρουσιάζονται σαν "δεδιωγμένοι" με εκφράσεις του τύπου "μας κατηγόρησαν... δεν μπορούν να συμβουλεύουν, αν δεν το κάνουν πρώτα αυτοί...", όπως ακούσαμε σήμερα και ευχόμαστε να μην υπάρχει σκοπιμότητα προς ίδιον όφελος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  121. Ανώνυμος24/8/14

    Το ψάρι βρωμάει απο το κεφάλι φίλε μου.
    Έχει παραγίνει το κακό με τους Δεσποτάδες.
    Μόνο- ότι και άν-- εφαρμόζουν [στην ζωή τους ]να μας διδάσκουν, γιατί αλλιώς τα διαψεύδουν όλα όταν δεν τα εφαρμόζουν. Θα ήταν καλύτερα να μας διδασκουν με το καλό παράδειγμα της ζωής τους,να γίνει σιωπηλό κήρυγμα η ζωή τους όπως τους παραπάνω Αγίους που αναφέρεις.
    Δέν λέω ,άνθρωποι είναι και αυτοί, αλλά........................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  122. Σκεπτομενος ανθρωπακος24/8/14

    Ανωνυμε "ρε",
    Οσοι μπαινουμε στο ιντερνετ, ευκολα διακρινουμε τις ψευτικες ιστοριες! Πώς; Διαβασε να μαθαινεις: ΠΑΝΤΑ οι ιστοριες αυτες ξεκινουν με "προχθες" κ "τυχαια". ΠΑΝΤΑ ενας ανωνυμος ειναι αυτοπτης μαρτυρας! Και σε ρωτω: πώς μπορω να διασταυρωσω τα γραφομενα σου; Απαντηση: δεν μπορεις, αλλα πρεπει να τα πιστεψεις!
    Ειμαι μαρτυρας πολλων πραγματων κ εγω προσωπικα, αλλα οχι δυσφημισης. Και μονο το γεγονος οτι "αναβεις κ γινεσαι μπαρουτι", σε καθιστα υποκειμενικο κ πορωμενο. Αγνοω λοιπον τα γραφομενα σου, ως παντελως αναξιοπιστα. Au revoir!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  123. Σκεπτομενος ανθρωπακος24/8/14

    @Επωνυμος
    Εμενα με ενοχλουν τα Ραγκουτσαρια, τα καλοκαιρινα παρτακια του δημου στις πλατειες κ τοσα αλλα νυχτερινα ακουσματα. Να καλω την αστυνομια; Εξαλλου ποσο δυνατα μπορει να ειναι τα ηχεια της Μαυριωτισσας, ωστε να διαταραξουν την κοινη ησυχια, τοσα χιλιομετρα μακρυα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  124. Σκεπτομενος ανθρωπακος24/8/14

    @Λ.Π.
    Χαιρεσαι που δεν γινονται χειροτονιες κληρικων; Μηπως σου αρεσει ο περσινος διορισμος 240 μουφτηδων; Αλλο πραγμα ειναι τα ανθρωπινα λαθη κ αλλο η Εκκλησια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  125. Ανώνυμος25/8/14

    Αξιότιμε κύριε "Σκεπτόμενε Ανθρωπάκο"
    (είπα να προσέξω την πρόταση γιατί εσύ παρεξηγιέσαι κι εύκολα)

    συνήγορο σε έβαλε ο "επί τιμή"; Όχι μόνο εσύ, αλλά όποιος θέλει μπορεί πολύ εύκολα να δει ότι δε λέω ψέματα, γιατί γράφω τον τίτλο και ότι γράφτηκε σε αθηναϊκή εφημερίδα. Εσύ μπορεί να μη είχες ιδέα. Αυτοί που κάθονται στις τρανές τις καρέκλες το ήξεραν πολύ καλά.
    Το βιβλίο "Αναβάτες στο ράσο" που μοιραζόταν μαζί με το αντίδωρο μήπως στο έδωσαν κι εσένα; Γιατί εμένα μου το έδωσαν, ξεκίνησα να το διαβάσω, μ' έπιασε εμετός (συγγνώμη), το χαντάκωσα σε ένα συρτάρι και πριν από ένα μήνα το πέταξα μαζί με άλλα σκουπίδια. (Γελάω που δεν πιστεύεις, αλλά πρόσφατα προσπαθούσα να βάλω σε τάξη το σπίτι και έτσι βρέθηκαν και αυτά στα χέρια μου)
    Όσο για το περιστατικό με την κυρία, τι να πω παραπάνω;
    Πιο μάρτυρας όμως δε γίνεται !!!
    Άμα θες να πω και τι νούμερο παπούτσι φοράει, αλλά είναι σίγουρο ότι πολλοί άλλοι αναγνώστες κατάλαβαν πρόσωπα και πράγματα και δε χρειάζεται να ρωτήσουν και το ΕφΜπιΑϊ.
    Πότε και γιατί γίνομαι μπαρούτι είναι "προσωπικό δεδόμενο" και λόγος δε σου πέφτει.
    Ελεύθεροι αθρώποι είμαστε, δε πειράζει και να με αγνοήσεις, αλλά ό,τι έγραψα είναι αλήθεια.
    Aller retour !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  126. Ανώνυμος25/8/14

    @Skeptomenos An8rwpakos

    Pou to problima? paranoma dioristikan oi mouftides?
    Emeis 8a feroume tous nomous sta metra mas?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  127. "δε βαριέσαι..."25/8/14

    Καλά! Τώρα θυμήθηκαν μερικοί-μερικοί να ενδιαφερθούν, να ρωτήσουν για να μάθουν. Το παίζουν προσποίηση;
    ¨Ενα θέλω να πω εδώ που φτάσαμε.
    Τελικά είμαστε πολύ αφελείς (εδώ χωράει κι ερωτηματικό)
    Έφυγαν από τους Αγιανάργυρους και μόνο τις καμπάνες που δε χτύπησαν στο κατόπι τους. Να και τα ενημερωτικά να και τα ιντερνετικά.
    Όταν έφυγε ο Αλέξιος γιατί δε μας ενημέρωσαν πού πήγε;
    Μόνο τα παιδιά μας του εμπιστευόμασταν στην κατασκήνωση;
    Για τα άλλα... όξω απ' την πόρτα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  128. Ανώνυμος25/8/14

    Μην θίγεις το ''Κεφάλαιο'' [.....], γιατί θα γραφτούν πολλά άσχημα πράγματα, τα οποία δεν πρέπει να μαθευτούν, για το καλό της Εκκλησίας και της'' Φανερωμένης'' Πίστης μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  129. Ανώνυμος25/8/14

    Σε ποιον μιλάς εσύ μετά τον δε βαρυέσαι; Σε ποιο κεφάλαιο αναφέρεσαι; του Μαρξ; [οκ εδώ φταίει ο ΠΜ που το έσβησε σαν να μην υπάρχει κι άλλο]
    Πολλοί δεν συμφωνούν ότι πρέπει να μένουν κρυφά πράγματα "για το καλό", γιατί είναι χειρότερο να χρονίζουν και να βγαίνουν τελικά στον κακό μας τον καιρό!
    Τι δικαιοσύνη είναι αυτή; ούτε ανθρώπινη ούτε θεϊκή.
    Να φέρω ένα παράδειγμα που το σκέπτομαι πολύ σοβαρά.
    Διώξανε τον παπα Γεράσιμο γιατί έγραψε αυτά που έγραψε στο Δεσπότη (αχαρακτήριστα). Δείχνανε και "γράμμα" του π. Α.
    Έστω και δε συμφωνώ με τα γραφόμενα τους. Εκείνο που κάνει τη διαφορά στις κινήσεις τους είναι ότι αυτοί τα έστειλαν με επιστολή (ομολογουμένως και σε μετρημένα πρόσωπα κοινοποιήθηκε).Γι' αυτό, θέλοντας να το δω αντικειμενικά, χωρίς φόβο και πάθος, φρονώ ότι μπορούσαν να το λύσουν σε διαπροσωπικό επίπεδο.
    Δε συνέφερε όμως να μείνει μεταξύ τους, γιατί άλλος ήταν ο σκοπός, όπως αποδείχθηκε εκ του αποτελέσματος.
    Όταν όμως άλλος στέλνει και δημοσιεύεται στον Τύπο ρυπαρογράφημα, θυμίζει εκείνη την ιστοριούλα για τον συκοφάντη, με την οποία έκλεινε δύο κείμενα της η κυρία Σόνια στην ΟΔΟ.
    Δεν έκαναν delete στη μνήμη τους οι δημόσιοι υπάλληλοι που "ελέγχθηκαν" από προσκυνημένους προϊσταμένους (και πίστεψε με, δεν το αποκάλυψαν όλοι και όλες), ενώ άλλοι επίσης δημόσιοι υπάλληλοι εν ενεργεία και "δόξη και τιμή" αλώνιζαν.

    Καλημέρα σας κι άλλο κακό να μης εύρει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  130. "δε βαριέσαι..."25/8/14

    Έξυπνε Ανώνυμε αριθμ. 129 ποιο είναι το καλό της Εκκλησίας; Το σκοτάδι ή το Φως;
    Δηλαδή είσαι υπέρ του κουκουλώματος κάθε ανομίας;
    Να σου πω την αλήθεια, δε με πολυκαίει κιόλας να κάνω "τρομερές" αποκαλύψεις, γιατί έχω την ελπίδα ότι θα αποκαλυφθούν από τη Θεία Δίκη.
    Σε επίπεδο ανθρώπινο όμως δεν μπορώ να ανεχθώ από τη μια να διαλαλούμε πόσο περιθάλψαμε στα τελευταία του έναν Αγιορείτη και από την άλλη να χάνει η τοπική μας Εκκλησία μοναχούς και μοναχές που αν μη τι άλλο είχαν αναπτύξει πνευματική σχέση με τόσο κοσμάκη εδώ πέρα.
    Αν αυτό δεν είναι κατάφωρη υποκρισία, τότε είναι διχασμός προσωπικότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  131. Φ.Π.25/8/14

    "Δε συνέφερε όμως να μείνει μεταξύ τους, γιατί άλλος ήταν ο σκοπός, όπως αποδείχθηκε εκ του αποτελέσματος."
    γράφει ο 130 σχολιαστής.
    Συγγνώμη, αλλά τί εννοεί; Ποιος σκοπός; Ποιο αποτέλεσμα;
    Νομίζω ότι πρέπει να γίνει πιο σαφής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  132. άκατα-μάκατα-σούκουτου-μπέ !26/8/14

    Αγαπητή "ΟΔΟΣ", διαβάζοντας τακτικά τις δημοσιεύσεις σας, διαπιστώνω ότι οι σχολιαστές δεν περιορίζονται μόνο στα κείμενα, αλλά αναφέρουν (έως και καυτηριάζουν θα έλεγα) και άλλα θέματα σχετικά. Αυτό δεν είναι κακό. Χρειάζεται όμως νομίζω να μην ξεχνάμε και το κείμενο. Γι' αυτό συμφωνώ με τον Ανώνυμο (20/7/13, πριν από τον "Μνήσθητι") όσον αφορά στο ενδιαφέρον που πρέπει να δείχνουμε στον πνευματικό μόχθο. Δεν καταλαβαίνω όμως την φράση του: ΚΡΑΤΩ κυρίως αυτό "ας θυσιαστεί η φιλαυτία". Δηλαδή από όλο αυτό το κείμενο μόνο αυτό του έμεινε; Όλα τα άλλα είναι ανάξια λόγου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  133. Ανώνυμος26/8/14

    Κι εγώ κρατώ κυρίως αυτό
    "Είναι απαραίτητος πλέον ο προσανατολισμός μας και η συνειδητοποίηση ότι απλά είμαστε μέλη μιας Χριστιανικής Κοινότητας, με τις αγάπες και τις έριδες"
    γιατί δείχνουμε να ξεχάσαμε να είμαστε προσγειωμένοι.
    Είμαστε απλά μια Χριστιανική Κοινότητα.
    Ή μήπως όχι;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  134. Ανώνυμος26/8/14

    Όσο συγκρατημένα και καλόπιστα και αν έβλεπε κανείς τα γεγονότα, ήταν φως φανάρι ότι το κυνηγητό ήταν εναντίον προσώπων και όχι συμπεριφορών τους, που θα μπορούσαν να τις διαχειριστούν έτσι που να μην είναι σήμερα διαλυμένο ό,τι με τόσο κόπο «χτίστηκε» συλλογικά τις προηγούμενες δεκαετίες.
    Ποια είναι τα αποτελέσματα;
    1. Εκατοντάδες άνθρωποι σε κρίση συνειδήσεως (δυστυχώς κάποιοι αδύναμοι, ευάλωτοι ήδη στα πλοκάμια αιρέσεων),
    2. ένας Επίσκοπος με μερίδα του ποιμνίου του σε έμπονη παράκληση,
    3. ένας προΗγούμενος να ακούγεται ότι «περνάει καλύτερα» (δεν μπορεί να έπαθε ολική αμνησία, κι αν θέλει να ξεχάσει ό,τι τον πείραξε, δεν μπορεί να ξεχάσει την αγάπη που βρήκε στην Καστοριά),
    4. ένας ηλικιωμένος Μοναχός με ποινή (που ισχύει στην περιφέρειά μας, αλλά δεν ισχύει αλλού!),
    5. ένας νεώτερος Μοναχός (τω καιρώ εκείνω δηλαδή, γιατί στη συνέχεια αναρριχήθηκε), που «το’σκασε για να σωθεί», αλλά όλως παραδόξως δεν αναζήτησε τη σωτηρία της ψυχής του σε καμιά σκήτη αλλά στα κεντρικά γραφεία της Αθήνας (ελπίζω να μουρμουρίζει ακόμη καμιά ευχή στο κομποσχοίνι του για εμάς τα κορόιδα που μείναμε στην πατρίδα του μέχρι τελικής πτώσεως)
    6. δυο νέα παιδιά που καλογέρεψαν και κανείς μας δεν ξέρει αν αξιοποιούν όσο θα μπορούσαν τα τάλαντά τους
    7. ένας Γερβάσιος ευλογημένος και
    8. ένας Ευλόγιος να έχει στις πλάτες του ολόκληρο το Μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων.

    Μπρε! Ντιπ καλά!
    Σε όλα αυτά καταλήξαμε εξ αμελείας ή εκ προμελέτης;
    Ειλικρινά, δεν ξέρω. Για αυτό δεν «καταδικάζω» κανέναν και μάλιστα αποκλειστικά.
    Γιατί μπορεί χάριν συντομίας να αναφερόταν το όνομα του Καπετάνιου, ένθεν και ένθεν, αλλά σε αυτό το καράβι υπήρχε και πλήρωμα, το οποίο δεν ήταν πάντοτε φρόνιμο, για τους «συν αυτώ» εκάστου μιλώ και για την επιρροή που ασκούσαν (ή ασκούν).

    #130

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  135. Ο Ανώνυμος της ενορίας σας26/8/14

    Να δούμε τι θα μας φανερώσει ο Άγιος Φανούριος!
    Φανουρόπιτα κάνατε οι νοικοκυρές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  136. Athena26/8/14

    Αγαπητή «ΟΔΟΣ»,
    Ο καθένας ξέρει τα δικά του. Σήμερα λοιπόν εδώ θέλω να πω κάτι που το κρατούσα χρόνια μυστικό. Δεν είναι τίποτε κρυφό, απλώς δεν είδα να αναφέρεται ποτέ και πουθενά, ενώ πρόκειται για αληθινό γεγονός, το οποίο βρήκα σε μια από τις διαδικτυακές αναζητήσεις μου. Μου φάνηκε όντως εντυπωσιακό λόγω της χρονικής στιγμής του.
    Όσοι λοιπόν ενδιαφέρεστε σχετικά, πηγαίνετε παρακαλώ

    http://www.ecclesia.gr/greek/press/ekklisia/index.asp
    Ανοίξτε αριστερά «Τεύχη ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ», κατεβάστε ΕΤΟΣ 2007 Αύγουστος-Σεπτέμβριος, διαβάστε τη σελίδα 7/80 (ΤΕΛΙΚΟΣ ΠΙΝΑΞ… αρ.2)
    Η ημερομηνία είναι μόλις πέντε ημέρες μετά τη διαγραφή του πατέρα Αμβρόσιου.
    Σαν να έπρεπε «να βγει από τη μέση» …
    Σαν !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  137. Γούντυ ο τρυποκάρυδος26/8/14

    @130
    Συμπλήρωσε και το ένατο:
    Ένας Βασίλειος (που έμαθε επιτέλους Αγιογραφία) και ένας γερο Ανάργυρος.

    Άντε, μέχρι να πούμε ΞΕΛΕΦΤΕΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥ-ΟΥ-ΟΥΣ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  138. Σκεπτομενος ανθρωπακος26/8/14

    α.Ηθελε να γινει δεσποτης ο π.Αμβροσιος;
    β.Πρεπει να βγει ο ενας απο τον πινακα για να μπει ο αλλος;
    γ.Διεκδικουσαν την ιδια Μητροπολη κ υπηρχε ανταγωνισμος;
    Γενικα μιλωντας: Σαν καποιοι να φτιαχνουν φαντασματα κ να πλεκουν θεωριες συνομωσιας...
    Σαν !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  139. Ανώνυμος27/8/14

    Θα σας έλεγα τώρα τι σκασίλα είχα αν βγει κι αν δε βγει δεσπότης ο Αμβρόσιος... αλλά δε σας το λέω!
    Δεν το επιτρέπει η καλή μου ανατροφή.

    #130

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  140. Ανώνυμος28/8/14


    Δεν ξέρεις τί θα γίνει στο μέλλον.
    Δεσπότης ο π. Αμβρώσιος και εσύ να του φιλάς το χέρι, θα έχει πολύ σασπένς.
    Τουλάχιστον δεν καταριέται την ώρα που σε κοινωνάει ο π. Αμβρώσιος σαν μερικούς, όνομα και μή χωριό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  141. Σκεπτομενος ανθρωπακος28/8/14

    Σασπενς; Μαλλον λαθος αντιλαμβανεσαι την Εκκλησια κ την ευλογια του Θεου. Εαν η Εκκλησια τον κανει δεσποτη, θα παρω την ευχη του με πολλη χαρα! Απλα σκεπτομαι... η Εκκλησια ειναι σωστη οταν μας ανταμοιβει αλλα λαθευει οταν μας ελεγχει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  142. Ανώνυμος28/8/14

    τ εχεις να πεις για αυτο; http://aktines.blogspot.com/2014/08/blog-post_533.html#more

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  143. Ανώνυμος28/8/14

    @143

    Κοιμήσου και παρήγγειλα στην Πόλη τα προικιά σου ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  144. Ανώνυμος (λέμε τώρα)28/8/14

    @143

    Α να κάνω κι εγώ μια "προφητεία".
    Ο Αμβρόσιος θα γίνει δεσπότης...
    όταν γίνω εγώ καντηλανάφτης στο Άγιο Όρος (!)

    @ Σκεπτόμενος ανθρωπάκος
    Η λέξη "Εκκλησία" χωράει πολύ νερό και δεν την αντιλαμβανόμαστε όλοι το ίδιο. Εξαρτάται πώς το εννοείς.
    Μια "Εκκλησία" πάντως που θέλει τον απόλυτο κληρικαλισμό και τους λαϊκούς τούς έχει ή για το τρέξιμο (τους πιο "άσημους") ή για την προβολή της και τα ρουσφέτια (τους πιο "διάσημους"), αυτή δεν είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία που οι Πατέρες μας παρέδωσαν αλλά φιλανθρωπικό σωματείο, όπου τα στελέχη "πιάνουν την καλή" και "κάνουν το κομμάτι τους" με κάθε ευκαιρία.
    Μάσ' τα να τ' αρμέξουμε δηλαδή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  145. Αφελής άνθρωπος28/8/14

    Για το σχόλιο 140

    α. Αφενός δεν είναι ζήτημα (μόνο) προσωπικού θελήματος και αφετέρου κανείς άλλος δεν μπορεί να το ξέρει με βεβαιότητα παρά μόνο ο ίδιος, ο οποίος εφόσον είναι τώρα απών δικαιούται να μην ασχολούμαστε μαζί του, πολύ περισσότερο να μιλούμε εξ ονόματός του.
    Για το β) και το γ) δεν είμαι ειδικός να σου απαντήσω και δεν θέλω να μιλώ αυθαίρετα.
    Έχω όμως ένσταση για τη λέξη "διεκδικούσαν", γιατί τόσα χρόνια είχα την εντύπωση ότι τους προτείνουν και δεν αυτοπροτείνονται.
    Να με συγχωρείς, αλλά δεν καταλαβαίνω τις απορίες σου. Πιστεύω ότι άλλο ήταν το πνεύμα της παραπομπής που έκανε η Athena.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  146. Τασούλης ο ηλεκτρολόγος28/8/14

    Δεν ξέρω ποιον ρωτάς Ανώνυμε 144, αλλά θα σ' απαντήσω τώρα ευθέως κι όποιος άλλος θέλει ας πει κι αυτός τη γνώμη σου.
    Λοιπόν, εξ αρχής δεν βρίσκω κανένα νόημα να συζητιέται στη Σύνοδο νόμος του κράτους. Και η μοιχεία αποποινικοποιήθηκε και ο πολιτικός γάμος είναι έγκυρος, αλλά οι πιστοί πορεύονται σύμφωνα με τη διδασκαλία της Εκκλησίας. Ο καθένας τη ζωή του.
    Εμένα όλο αυτό μεσοβέζικο και πονηρό με φαίνεται, του στυλ ας το στείλουμε και στους παπάδες, να δείξουμε στο λαουτζίκο ότι τους υπολογίζουμε και ότι είμαστε και καλοί και χρυσοί, αλλά δίνουμε ύστερα αναφορά και στη Λέσχη Μπίλντερμπεργκ.
    Κακώς δέχθηκαν και να το συζητήσουν οι Ιεράρχες. Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι έπρεπε να τους πουν.
    (πώς δε με καλούσαν κι εμένα στη συνεδρίαση.......... να τους αλλάξω τα φώτα !!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  147. Σκεπτομενος ανθρωπακος29/8/14

    @λεμε τωρα
    Η συμμετοχη λαϊκων υπο ποιες προυποθεσεις;
    @αφελης
    Οκ!
    @τασουλης
    Συμφωνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  148. Ο Λευτέρης ο ξεφτέρης1/9/14

    Για το πρώτο ερώτημα του "Σκεπτόμενου"

    Καλά, φίλε, μόνοι μας θα το απαντήσουμε αυτό; Όποιος έχει τα γένεια, έχει και τα χτένια.
    Ας ανοίξουν τα βιβλία τους να τα διαβάσουν! Όλα είναι γραμμένα. Ας στρωθούν και λίγο στην παραγωγική μελέτη (και όχι εκείνη για φιγούρα) και ας ανοίξουν τα μάτια τους και τα κιτάπια τους, να κάνουν τους λογαριασμούς τους ανάλογα με την περίπτωση.
    Όχι μόνο δημόσιες σχέσεις και μόστρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  149. Σκεπτομενος ανθρωπακος1/9/14

    @λευτερης
    Παω πασο.. απλα ρωτησα.. δεν καιγομαι κιολας! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  150. Ανώνυμος3/9/14

    Τι σημαίνει "ας θυσιαστεί η φιλαυτία" ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  151. Ανώνυμος4/9/14

    φιλαυτία:η υπερβολική αγάπη προς τον εαυτό μας· εγωκεντρισμός, εγωισμός

    Με τον παραπάνω ορισμό ελπίζω να κατάλαβες την παραπάνω αναφερθείσα φράση.

    Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει γιατί καθημερινά η καμπάνα της μητρό[πολης ηχεί "ευχάριστα" ανελλειπώς στις 7:35 και στις 7:50; Τους περίοικους του καμπαναριού δεν τους ενοχλεί; Σε όλη την πολιτεία/χερσόνησο αντηχεί. Με το καλό και ακόμα παραπέρα. Αγοράστε ηχεία βρε! Κάτι από Ανατολή μου θυμίζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  152. Ανώνυμος4/9/14

    Ευχαριστώ για την εξήγηση. Πάντως εμένα δεν με πειράζουν οι καμπάνες ίσα ίσα μ' αρέσει πολύ να τις ακούω. Γαληνεύει η ψυχή μου. Εκείνο που είναι δύσκολο είναι για αυτούς που θέλουν να ξαπλώσουν λίγο από ανάγκη, άρρωστοι, γέροι και μωρά και ακούγονται δυνατά για ώρες από τα μεγάφωνα οι παπάδες. Αυτό πρέπει να το ξανασκεφτούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  153. Ανώνυμος4/9/14

    @155
    Και πολύ καλά το λες ότι παίζει και για έναν δικό μας, τον οποίο φυσικά πήραμε όλοι χαμπάρι. Μακριά από μας ...
    Εξάλλου συζητιέται ότι δεν υπάρχει αρχιμανδρίτης στη Δυτική Μακεδονία που να μην ονειρεύεται τα Γρεβενά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  154. Νυκτικόραξ7/9/14

    Θυμάστε ή κοιμάστε ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  155. Ανώνυμος10/9/14

    'Ερώτηση:
    Ένας μητροπολίτης σήμερα παίρνει μισθό 2.534 €;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  156. Ανώνυμος10/9/14

    Απάντηση :
    Όσα και να παίρνει, σημασία έχει να είναι ΑΞΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  157. Ανώνυμος18/9/14

    ΓΙΝΟΥ ΕΣΥ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΑΞΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  158. Ανώνυμος18/9/14

    Όσο και Ανάξιος να είναι, κάτι καλό έχει κάνει στην Εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  159. Ανώνυμος18/9/14

    @161

    Μη τσιμπάς..... ψάρακα!
    Εγώ δε μπορώ να γίνω δεσπότης με την καμία όμως!
    Δεν έχω τα απαραίτητα προσόντα. Ότιναναι θα λέμε τώρα;

    #160

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  160. Α.Χ.19/9/14

    Ό,τι και να πούμε... Αν δεν εξαλειφθεί η ΜΝΗΣΙΚΑΚΙΑ, ειρήνη δεν θα βρούμε. Δυστυχώς πιο συχνά γίνεται υπενθύμιση των "προβλημάτων" παρά των καλών πράξεων του καθενός. Κι ο καθένας περιμένει από τον άλλον να κάνει το καλό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  161. Να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους ...20/9/14

    165@
    Σάββατο βρήκες να το ποστάρεις αυτό, που έχουμε να αντιμετωπίσουμε τους πιο πολλούς πειρασμούς ; Να τώρα που θα ξεσπάσει μπουρίνι, γιατί είναι αλήθεια ότι δεσποτάδες κάνουν τεράστια περιουσία εις υγείαν των κορόιδων.
    Χίλια μπράβο στους άνδρες του ΣΔΟΕ που έκαναν απτόητοι τον έλεγχο! Υπάρχουν άραγε άλλοι άνδρες που θα ψάξουν να βρουν ποιοι ιερωμένοι έδωσαν όλη τους την περιουσία στην Εκκλησία και τα γεράματα τους τα εμπιστεύτηκαν στην Οικονομία του Θεού;
    Είναι κοινό μυστικό εδώ ότι ζούσε κοντά μας ένας τέτοιος άνθρωπος και τώρα είναι αλλού.
    Όλοι αυτοί που μας έχουν πήξει με τις ανακοινώσεις και τις φωτογραφίες για τη διανομή τροφίμων και ενισχύσεως των φτωχών, σκέφτηκαν άραγε ποτέ πώς ζει τώρα ο πατέρας Γεράσιμος, χωρίς μισθό; χωρίς σύνταξη ; (ακόμη σας πιάνει ταραχή και μόνο με το όνομά του;)
    Εμένα με περνάει ώρες-ώρες από το μυαλό και ντρέπομαι. Αυτοί λίγη ντροπή δεν έχουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  162. Βασίλειος23/9/14

    Είναι εύλογη η αντίδραση των ανθρώπων που δεν συμφωνούν με την ανακοίνωση διεξαγωγής εράνου στο εξωτερικό υπέρ των απόρων Καστοριανών.
    Οι όντως φιλανθρωπικές πράξεις δεν διαλαλούνται και μάλιστα προκαταβολικά. Έχουμε και μια αξιοπρέπεια οι εμπερίστατοι. Πρόσφατα ακούσαμε τον Πατριάρχη να μας προτρέπει στον αυτοσεβασμό.
    Το υπενθύμισε και ο κ. Πηχιών σε άρθρο του στην ΟΔΟ το "μη γνώτω η αριστερά σου τι ποιεί η δεξιά σου" και μάλιστα για τα ίδια πρόσωπα και τις ίδιες ενέργειες, αλλά προφανώς ισχύει η παροιμία "στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα".
    Και ο Δήμαρχος γιατί μοστράρει στη φωτογραφία (εκτός αν δεν ήταν από τη στιγμή της ανακοίνωσης, οπότε να με συγχωρεί). Ο ίδιος όμως δεν θεωρούσε ντροπή την ανακοίνωση της Europa Nostra, ότι προσβάλλει τους Καστοριανούς παρουσιάζοντας τους σαν αναξιοπαθούντες;
    Δύο μέτρα και δύο σταθμά;
    Και Θεώ και Μαμμωνά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  163. Ανώνυμος23/9/14

    Καλά τα λες Βασίλειε, αλλά ο Αγγελής είναι σχετικά μετρημένος. Εκείνη που δεν παίζεται στη φωτογράφιση είναι η βουλευτίνα!!!!! Εύχομαι από την πολλή προβολή και το ανύπαρκτο έργο να μη μείνει τελικά με τα άλμπουμ στα χέρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  164. Ανώνυμος26/4/15

    Καλέ πού το θυμηθήκατε αυτό πάλι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  165. Αντώνυμος28/4/15

    Α ρε πού καταντήσαμαν..... Μέσον ίντερνετ θα μας πείτε το Χριστός ανέστη;;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  166. Ανώνυμος29/4/15

    Επειδή λοιπόν δεν θυσιάστηκε αλλά επικράτησε η φιλαυτία, τα παιδιά τώρα έχουν και ενοχές και πόνο και άλλα τινά ψυχαναγκαστικά.
    Κανείς ας μην αμφιβάλει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  167. Ανώνυμος29/4/15

    "Στο μεταξύ ο χρόνος κυλά κι εμείς χάνουμε επεισόδια από τη ζωή μας! "

    Η αλήθεια είναι πικρή αλλά πρέπει να λέγεται.
    Ακόμη και στου κουφού την πόρτα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  168. Ανώνυμος1/6/15

    Ηγούμενος και όχι ηγουμενεύων.
    http://www.imlagada.gr/default.aspx?pageid=2420

    Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν.
    (είπε ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος και παρέδωκε το πνεύμα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  169. ΑΠΟΡΙΑ1/6/15

    @173

    Τόσα χρόνια στην Καστοριά;
    Μια τρύπα στο νερό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  170. Ανώνυμος1/6/15

    Δεν με κούρασε τίποτε άλλο όσο η αδυναμία να καταλάβω αν όλη αυτή η ιστορία που ζήσαμε άξιζε τον κόπο ή ήταν μια πλάνη. Κανείς τους τώρα δεν πείθει, ούτε η Μητρόπολη ούτε οι Μοναχοί ούτε οι λαϊκοί. Όλα μου φαίνονται τόσο ψεύτικα......................................................................
    Δεν είμαι δα και κανας φωστήρας. Άντε γεια !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  171. Ανώνυμος1/6/15

    Και τι να καταλάβουμε βρε 173 από αυτήν την εξέλιξη;
    Όλοι αυτοί που πήγαιναν να μας βγάλουν ηλίθιους που υποστηρίζαμε ότι ο πάτερ δεν είναι και για σκότωμα και κίνησαν γη κι ουρανό να φύγει, ας βγάλουν τώρα τον κκ Ιωάννη ότι δεν ξέρει τι του γίνεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  172. Η "επικίνδυνη"1/6/15

    Μακριά από μένα η προσωποληψία! Κι αν θλίβομαι τώρα, δεν είναι για τον έναν που έγινε ηγούμενος αλλού (γι' αλλού).
    Αν είχε κάτι να προσφέρει η Ιερά Μονή Αγίων Αναργύρων, αυτό γινόταν χάρη σε ολόκληρη την Αδελφότητα που εγκαταβιούσε εκεί, από τον καθένα με το χάρισμά του.
    Από τη στιγμή που αυτονομήθηκαν, ατομικό όφελος έχει ο καθένας ξεχωριστά.
    Στην εκκλησιαστική ζωή του τόπου, τέτοια φαινόμενα δεν προσφέρουν τίποτε. Την ευθύνη την έχουν αναλάβει οι ιεραρχικά ανώτεροι, αλλά τα αποτελέσματα, κατά την αναξία γνώμη μου, ζημιώνουν την Εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  173. Αίτηση χάριτος1/6/15

    @173
    Αναμενόμενο ήταν. Μόνο στην Καστοριά τα ξεφτέρια μας δεν προνόησαν να αποφύγουμε τέτοια έκθεση. Γιατί ότι εκτέθηκε ο δικός μας εκκλησιαστικός χώρος εκτέθηκε και μη πάτε τώρα να τα μπαλώσετε. Όταν έχεις στον τόπο σου ανθρώπους που τα ακούνε από πλυμένους κι άπλυτους και τους κάνεις σκουπίδι μπροστά σε όλον τον κόσμο κι έρχονται άλλοι και τους τιμούν...
    Το λέω και το πιστεύω. Μεγάλες οι αμαρτίες μας. Φριχτά τα λάθη μας. Ας εκτίσουμε την ποινή μας ισόβια και ο Θεός να μας λυπηθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  174. το κορόιδο1/6/15

    Φώτιση είχε ο πάτερ και δε με κάλεσε κι εμένα σ' αυτή την τελετή. Θα τον έπαιρνα στο κυνήγι με τις πέτρες !!!!!!
    Κι ας με κλείναν μέσα για δήθεν ιεροκατηγορία.
    Γιατί ; Ποτέ δεν αμφισβήτησα της Ιεροσύνης του το Μυστήριο. Το μυστήριο όμως της νοοτροπίας του με προβληματίζει.
    Πώς βαστάει να αφήνει ορφανά τα πνευματικά του τέκνα που αν μη τι άλλο του έδειξαν εμπιστοσύνη ;
    Έτσι έκανε κι ο Χριστός, πατερούλη ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  175. Άπιστος Θωμάς θα γίνω1/6/15

    Σωματείο κατήντησε η Εκκλησία; Μετεγγραφές, μεταθέσεις, ανεβοκατεβάσματα σε θρόνους και ολίγη από γιουβέτσι;
    Ώσπου να δούμε τον τύπον των ήλων ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  176. Ανώνυμος1/6/15

    Για πολλά χρόνια ζητούσα την ευχή του. Κι ακόμα τη ζητάω.
    Ας έχει κι αυτός τις δικές μας ευχές για κάθε δυσκολία στην πορεία του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  177. Ανώνυμος1/6/15

    Έλεγε παλιά ο παπα Γαβριήλ στην Αθήνα :
    Ο μεγαλύτερος πειρασμός, παιδί μου, είναι η απογοήτευση.

    Άρχισα να απογοητεύομαι.
    Αλλά ποιος νοιάζεται ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  178. Ανώνυμος1/6/15

    "Χαίρετε και αγαλλιάσθε" (;) ένθεν και ένθεν ;
    Οι μεν μακριά από σας κι ας κάνει ό,τι θέλει και οι δε επιτέλους είδατε τον Γέροντα "σας" δικαιωμένο ;
    Θα ζήσω, γιατρέ μου ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  179. Ο μονόλογος του τρελού1/6/15

    Για την ψυχή μου γράφω. Εκείνος ηλικίαν έχει, αυτόν ερωτήσατε.
    Σε τίνος τη συνείδηση είναι ανεκτές τέτοιες ενέργειες και δεν έρχονται σε αντίθεση με όσα διδαχθήκαμε, με όσα πιστέψαμε;
    Αλλά ποιος με χαιρετάει εμένα........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  180. Κι-κι-ρί-κου-ου-ου !!!1/6/15

    Πόσο μάταια είναι όλα. Κλονίζεσαι από τις ζάλες του βίου, σε τυραννούν τα πάθη σου, υποψιάζεσαι τα παραπτώματα σου και πιστεύεις ότι το χέρι του Θεού σε οδηγεί στο εξομολογητήριο και ανοίγεις την καρδιά σου σε έναν Πνευματικό, όχι τυχαία ή αναγκαστικά, αλλά αυτόν που σου εμπνέει εμπιστοσύνη.
    Κι αφού πορευτείς κουτσά-στραβά (δε λέω να νιώσεις Άγιος από τώρα), φεύγει ξαφνικά και σε αφήνει ενεό.
    Και μη βιαστείτε, φίλοι αναγνώστες, να με κολλήσετε στον τοίχο με το ερώτημα "τί θα έκανες, αν πέθαινε;", γιατί θα σας απαντήσω με τον μόνο χριστιανικό τρόπο που ξέρω:
    Μνημόσυνα!
    Τώρα όμως είμαστε ακόμη ζωντανοί. Και δεν πιάνουν υποθέσεις και σοφίσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  181. Ανώνυμος1/6/15

    Κανείς να μη νομίσει ότι, επειδή μόνο στην ΟΔΟ γράφονται κάποια σχετικά σχόλια, είναι και λίγοι οι ενδιαφερόμενοι.
    Ανοίξτε καλά τα μάτια σας και ζυγίστε σωστά τα πράγματα, έστω και αργά. Το Μοναστήρι λειτουργούσε από τα μέσα της δεκαετίας του '80 με αυτή την αδελφότητα. Πόσες γενιές ανθρώπων μεγάλωσαν γνωρίζοντας τον πατέρα Αμβρόσιο ως καθηγητή; Πόσοι Καστοριανοί βαφτίστηκαν, στεφανώθηκαν, εξομολογήθηκαν απ' αυτόν;
    Κυκλοφορούν ανάμεσά μας, ξέρετε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  182. τζάμπα καίει η λάμπα1/6/15

    Βρε σεις την ώρα σας χάνετε! ΔΕ ΧΑΜΠΑΡΙΑΖΟΥΝ ΟΙ ΠΑΠΑΔΕΣ. Το "βαφτίζουν" συναισθηματισμό και νομίζουν ότι ξεμπέρδεψαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  183. Περιοχή Χλόης1/6/15

    Τι να σας πω βρε παιδιά... Μ' αυτόν τον καημό ζούσα (!)
    Να δω τον Αμβρόσιο σε θρόνο ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  184. Απλός πολίτης1/6/15

    ΠΟΣΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΟΤΡΕΛΑΝΟΥΝ ΟΙ ΠΑΠΑΔΕΣ;;;; ΔΗΛΑΔΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΕΝΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΓΚΑΔΑ ΕΙΝΑΙ;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  185. Ανώνυμος2/6/15

    Μόνο για τον Μεσογαίας Νικόλαο μετρούσε η εδαφική εγγύτητα.
    Οι άλλοι περπατούν ήδη στους αιθέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  186. Athena2/6/15

    Ας ανακηρύξουν και το Μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων διατηρητέο οι πολιτικοί μας άρχοντες!
    (όχι αυτοί που το επισκέπτονταν με αγάπη και ευλάβεια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  187. Αριστερά της Εδέμ2/6/15

    Επειδή τα εξ όλης καρδίας και εξ όλης διανοίας δεν τα φτάνω, τραγουδάω
    https://www.youtube.com/watch?v=cOYPea5Ow8w

    Ακούς, γιατρέ μου ;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  188. Βαγγέλης2/6/15

    Με τι μούτρα βρε να ξαναπούμε στα παιδιά μας να πηγαίνουν στην εκκλησία; Αφού το παιχνίδι είναι στημένο και στα μέτρα σας! Εικόνες και λιβάνια έχουμε και στα σπίτια μας. Οι ιερείς είναι που ζωντανεύουν το Ευαγγέλιο. Α ναι και οι σώφρονες λαϊκοί. Όχι οι μωρές παρθένες.
    Άντε τώρα να τα κρύψεις αυτά από τα παιδιά που τρέχουν με χίλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  189. Ανώνυμος2/6/15

    ΦΕΡΤΕ ΜΟΥ ΕΝΑΝ ΠΑΠΑ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΝΩ ΚΙ ΕΓΩ ΝΑ ΠΕΙ ΤΟ ΔΕΣΠΟΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ !!!!!
    ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΟΠΟΥΣ, ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  190. Ανώνυμος2/6/15

    Σιγά μη σκίσεις κανα καλσόν........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  191. Ο Λευτέρης ο ξεφτέρης2/6/15

    @182
    Ναι, φίλε. Το έλεγε στο εκκλησάκι του Αγίου Ανδρέα. Μικρός που είναι ο κόσμος... Μόνο να επιτρέψετε να εκφράσω και μια προσωπική μου διαπίστωση.
    Ακόμη μεγαλύτερος πειρασμός είναι η επανάπαυση. Γιατί την απογοήτευση μπορούμε να την αναγνωρίσουμε πιο εύκολα, μιας και συνοδεύεται από αίσθημα πικρίας, κάτι που δεν συνάδει με τη χαρά που μας έταξε ο Χριστός.
    Η επανάπαυση όμως, η ραθυμία, μάς οδηγεί λάθρα στην ψευδαίσθηση ότι πράξαμε το χρέος μας, δήθεν ότι είμαστε αρεστοί στον Θεό, ενώ είμαστε αρεστοί μόνο σε κάποιους ανθρώπους αδιάκριτους.
    Και δεν υποψιαζόμαστε ότι όλη αυτή η εφήμερη ηδονή δεν είναι τίποτε άλλο παρά υποχώρηση.
    Μόνος του κανείς δεν μπορεί να την καταπολεμήσει. Χρειάζεται τουλάχιστον έναν-δυο ανθρώπους φωτισμένους και της εμπιστοσύνης του, για να τον συνεφέρουν με αγάπη, ώστε να συνεχίσει να συνοδοιπορεί μέσα στην Εκκλησία, σε υγιή σχέση αδελφοσύνης και όχι εξάρτησης ή ψυχαναγκασμού.
    Ακόμη και ο Χριστός μάλωσε τους μαθητές Του, γιατί αναπαύονταν την ώρα της αγωνίας Του.
    Εμείς σήμερα το ακούμε αυτό το μάλωμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  192. Ανώνυμος2/6/15

    ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΧΩ! ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΔΕΙΣ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΠΑΘΕΙΣ ΑΤΥΧΗΜΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  193. Ανώνυμος3/6/15

    Οχι μονο ατυχημα! Ακομα κ στα θυμαρακια μπορει να μας στειλεις, εαν δουμε το περιεχομενο! Το λεει κ ο λαος: πεθανε απο τα γελια! Να 'σαι καλα που προσεχεις κ απλα δακρυζουμε γελωντας........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  194. Χρειαζόμαστε Λόγο και όχι λόγια3/6/15

    @173

    Τρεις φωτογραφίες μου έκαναν εντύπωση.
    Μία που είναι ο πατέρας Αμβρόσιος μόνος του ενθρονισμένος και για όποιον τον γνώρισε άπαξ δια παντός είναι ζωγραφισμένα στο πρόσωπο του σκέψεις και συναισθήματα.
    Μία άλλη που είναι ο πατήρ Γρηγόριος στο αναλόγιο, στην άκρη αυτή τη φορά, με βλέμμα χαμηλωμένο και σκεφτικό.
    Και η τελευταία η οικογενειακή.
    Άξιοι να είναι ως το τέλος όλοι τους !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  195. Πρώτη σελίδα σχολίων: 1 έως 200 σχόλια.
    Δεύτερη σελίδα σχολίων: 201 έως .... (στα νεότερα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  196. οποιος εχει τα γενεια εχει και τα χτενια3/6/15

    Γινονται αραγε τα παθηματα μαθηματα; Σε οσους τουλαχιστον αναλαμβανουν θεση με ευθυνη για πληθος ανθρωπων αυτο είναι επιβεβλημενο και από τον αγραφο και απο τον γραπτο νομο. Ετσι οπως εξελιχθηκε μεχρι στιγμης (γιατι επεται συνεχεια) η ιστορια στην Καστορια αποτελει αριστο παραδειγμα. Δυστυχως προς αποφυγην. Ειμαι απο αυτους που δεν ηθελα να χασω την ελπιδα μου για ταξη και προοδο στους κολπους της Εκκλησιας. Ειναι κριμα που ολοενα και περισσοτερο νιωθω ότι ισως ειχαν δικιο αυτοι που αντιδρουσαν σε αποφασεις και ενεργειες της Μητροπολης. Ολο προσπαθουσα να βρω δικαιολογιες. Ματαιος κοπος. Δεν μπορει κανεις να ξεγελασει την ιδια του τη συνειδηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  197. Ανώνυμος3/6/15

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  198. Άξιος ο μισθός3/6/15

    Στην «ΟΔΟ» πρόσφατα γράφτηκαν πολλά και καυστικά σχόλια για άλλον Μοναχό.
    Πάτερ, ήλθε η ώρα σου, κάνε την προσευχή σου!
    Κατ’ αρχάς, λόγω τιμής έχεις την αγάπη μου, εν ελευθερία πάντοτε.
    Σήμερα θέλω να στείλω ένα μήνυμα και βάζω μάρτυρες τους αναγνώστες :
    Να ξέρεις ότι δεν θέλω να σου ξαναμιλήσω, αν προηγουμένως δεν μου βάλεις μετάνοια στο όνομα του Χριστού και πρόσωπον προς πρόσωπον κι αν δεν μου φιλήσεις το χέρι.
    Εσύ μπορεί να μη τα δια βάσεις αυτά, γιατί απ’ όσο ξέρω είσαι λίγο κουμπούρας στους υπολογιστές, αλλά Θεού θέλοντος θα έχεις εσωτερική πληροφορία.
    Δεν θα ξεχάσω και τα’ όνομά μου, επειδή εσύ «αποφάσισες» να κάνεις «καριέρα» σ’ άλλη γη σ’ άλλα μέρη.
    Κι αν γελάστηκα τόσο οικτρά, που πίστευα (γιατί πίστευα και όχι νόμιζα) ότι μας αγαπούσες και ήθελες να μοιραστείς τη ζωή μαζί μας σ’ αυτήν εδώ τη γη την άνυδρη, κι αν εγώ δεν αξίζω ούτε την ευχή σου, κατάλαβε επιτέλους ότι νέοι και γέροι, του ίδιου Θεού παιδιά, αναγνωρίζουν ότι Η ΘΕΣΗ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΑΝΑΡΓΥΡΟΥΣ.
    ΑΝ όλα όσα ζήσαμε στους Αγίους Αναργύρους γίνονταν προς το θεαθήναι και με σκοπό να χτίσετε όλοι σας ένα φανταχτερό image και να διακριθήτε σε αλλότριο περιβάλλον, ΤΟΤΕ είστε από τους μεγαλύτερους [………….] που έχω συναντήσει στη ζωή μου.
    Το καλό που σου θέλω, όποτε ξανασυναντήσεις Καστοριανό ή Καστοριανή, φίλα τους τα χέρια.

    Γιατί αυτά τα χέρια

    Έσμιξαν για προσευχή
    Υψώθηκαν για ευχαριστία
    Λαδώθηκαν στο Ευχέλαιο
    Άλλαξαν στέφανα σε Γάμους
    Αναδέχθηκαν παιδία στο Βάπτισμα

    Ζύμωσαν πρόσφορα
    Στόλισαν κόλλυβο τα Ψυχοσάββατα
    Κράτησαν λαμπάδες την Ανάσταση
    Γυάλισαν μανουάλια και θυμιατά για την Πανήγυρη
    Έγραψαν πύρινους λόγους για την ενότητα

    Φύτεψαν λουλούδια
    Σιδέρωσαν στίβες πετσέτες
    Δούλεψαν στο βαεναριό
    Έσκαψαν στο μποστάνι
    Έριξαν από το υστέρημα στο παγκάρι

    Αλλά και

    Έκλεισαν τα μάτια γονέων και αδελφών
    Κράτησαν τέκνα
    Υπέγραψαν μετά τιμής
    Οδήγησαν αυτοκίνητα με προορισμό την εκκλησία
    Μαγείρεψαν για ημεδαπούς και αλλοδαπούς
    Γύρισαν τις σελίδες βιβλίων
    Μαύρισαν από το γράσο
    Άσπρισαν από την κιμωλία.

    Πάντως είναι χέρια καθαρά, που ο κάθε παπάς οφείλει μια τιμή ή ακόμη και συγγνώμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  199. Τασούλης ο ηλεκτρολόγος4/6/15

    Δεν το πιστεύω ! Είχαμε να γυρίσουμε σελίδα από "παλαιότερο" σε "νεότερο" από τα "περί Ανατολής".
    Μη θυμηθώ την "απογοητευτική κλιμάκωση".
    Ζήτω !
    Να δούμε όμως και κανέναν από τις παλιοσειρές γιατί όλο καινούρια ονοματεπωνυμοψευδώνυμα βλέπω και μπερδεύομαι.
    (Κυρία Ρούλα μας, χάρηκα πολύ που μ' έγινε το χατήρι και ξαναδιάβασα σχόλιό σας)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  200. ΤΡΕΞΑΤΕ- ΠΡΟΛΑΒΕΤΕ ! Τ' αφεντικό τρελάθηκε. Τα δίνει όλα τζάμπα !!!4/6/15

    Άλλαξαν τα ανεμολόγια! Οι Αγιαναργυρίτες είναι τώρα παρεπιδημούντες αλλού.
    Είναι χρυσή ευκαιρία να κοιτάξουμε τα του οίκου μας, γιατί για πάρα πολλά χρόνια όποιος εξέφραζε άποψη που δεν συμφωνούσε με τη θρησκευτική εξουσία θεωρούνταν υποκινούμενος.
    Η Καστοριά, όπως και η Ελλάς, προώρισται να ζήσει και θα ζήσει.
    Και για να ξαναβρει την υγειά της, ώρα είναι να γίνουν οι σωστές διαγνώσεις, να βγουν τα σωστά πορίσματα και να εφαρμοσθεί η ενδεικνυόμενη θεραπεία.
    Μ' άλλα λόγια, αγαπητοί μου, τώρα θα ανοιχτούν τα κιτάπια και θα κάνουμε τους λογαριασμούς μας, αυτούς που κάνουν και τους καλούς τους φίλους.
    Εμπρός στο δρόμο που χάραξε η Ζωή Κωνσταντοπούλου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ