30/10/14

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΟΔΟ


ΟΔΟΣ 30.10.2014 | 762

Άπαξ άπαντος και δια βίου


Στο θεωρητικό ερώτημα ποιό είναι το πλεονέκτημα να ζει, εργάζεται και να δημιουργεί κάποιος στην Καστοριά, γιατί τέλος πάντων ένας νέος να αποφασίσει να ζήσει εδώ, απάντηση άλλη εκτός από το «κανένα», δεν φαίνεται να υπάρχει. Αντίθετα υπάρχουν πολλές εξηγήσεις και απαντήσεις στο ερώτημα αν υπάρχει λόγος που μπορεί να ωθήσει κάποιον να φύγει από την Καστοριά. Ακόμη και σε αυτή την εποχή της πανελλήνιας κρίσης. Άπαξ άπαντος και δια βίου. Με ευχές και προσευχές να μην ξαναγυρίσει. Σ’ αυτό το σημείο οδήγησαν την Καστοριά.

Διαβάστε επίσης:

ΝΩΝΤΑ ΤΣΙΓΚΑ:
Χωρίς καλό τέλος 
για το «κοινωνικό και μαύρο» αφήγημα 
της Χρυσούλας Πατρώνου –Παπατέρπου

Λόγος & Αντίλογος
ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΗΧΙΩΝ:
Η λίμνη και η κοινωνία της Καστοριάς

ΟΔΟΣ:
Υποβάθμιση της πολιτικής ζωής

Λόγος & Αντίλογος
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΚΟΒΑΤΣΗ:
Πού, πώς και πότε πέθανε ο Μέγας Αλέξανδρος

Λόγος & Αντίλογος
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΥ:
Γλωσσικά ολισθήματα

ΛΑΖΑΡΟΥ ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΗ:
Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική

Λόγος & Αντίλογος
ΝΙΚΟΥ ΠΡΩΪΟΥ:
Ένας κρυμμένος μετανάστης στην Αθήνα, ο Μέγας Αλέξανδρος

ΟΔΟΣ:
Στην Σκάλα του Σταυρού

«Ο έρωτας είναι ένα ατίθασο πουλί...»

Τα αυτονόητα και η πρυτανεία

Εκδήλωση στην μνήμη του Περδίκκα Παπακώστα

Κουπόνι 1+1 για την Κάρμεν

Γιατί νίκησαν οι Έλληνες το 1940

Η ανήθικη Κάρμεν 

...κι άλλα.

ΟΔΟΣ
 το βήμα της Καστοριάς
Πέμπτη 30.10.2014 | 762

24 σχόλια:

  1. Ανώνυμος29/10/14

    Με τρομάζει κάπως ο τίτλος που έβαλε οκ.Τσίγκας.
    Σε καλό να μας βγει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος30/10/14

    -Γιατί ένας νέος να ζήσει στη Καστοριά?
    -Για να πεθάνει!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σκεπτομενος ανθρωπακος30/10/14

    Η πατριδα, μας δινει ενα οντολογικο βαθος, ασχετως των υλικων απολαβων. Αντιστοιχα η Καστορια, μας ολοκληρωνει οντολογικα, ασχετως πλεονεκτηματων υλικων. Εκχυδαΐζεται η εννοια του "τοπου μου", εαν συγχεεται με την "καλοπεραση μου". Τα βγαζω δυσκολα βολτα, το ομολογω, οπως κ οι πιο πολλοι πλεον, αλλα ο αερας της Καστοριας ειναι ενα μειγμα φυσικου κ υπερφυσικου μεγαλειου. Ακομα κ στην πιο βρωμικη εκδοχη της λιμνης (ονειδος για την τοπικη αυτοδιοικηση), η ζωη εδω ειναι αρχοντικη. Το μυστικο; Η μαγια των ανθρωπων! Ακομα κ οι ξενοι εντασσονται, σαν απο παντα εδω γεννημενοι.
    Ο τοπος μου, μου δινει τον αερα του! Απο αυτον μονο αυτο θελω. Και εγω του δινω τα παντα μου! Γιατι αγαπω τον τοπο κ δεν τον πουλω. Και εαν φυγω για αλλου, η σκεψη θα περιτρεχει συνεχως εδω ψηλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος30/10/14

    «Ακομα κ οι ξενοι εντασσονται, σαν απο παντα εδω γεννημενο» γράφει ο Σ.Α.
    -Δίκαιο έχεις, όντως εντάσσονται! Ξέρω πολλούς Αλβανούς και Ρωσοπόντιους που νοιώθουν κουλ στην Καστοριά, σαν να γεννήθηκαν εδώ. Ειδικά κάποιοι από την Ερζεγοβίνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κική30/10/14

    @Σκεπτόμενο Ανθρωπάκο
    Οι άνθρωποι κάνουν τον τόπο και δεν έχει καμία σχέση με την «καλοπέραση». Εδώ στον τόπο μας, η πλειοψηφία είναι [………..] (περπάτησε μέρα μεσημέρι ειδικά Τετάρτη στα πέριξ της λαϊκής ή σε χωριά όπως [………….] και τότε θα καταλάβεις γιατί μας λένε [………..]. Προς Θεού, μην ερμηνεύσεις τα λόγια μου ως διάκριση ανθρώπων, αλλά ως χαρακτηριστικά. Κάθε κοινωνία έχει κοινωνικές διαστρωματώσεις με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, οικονομικές τάξεις κλπ. Η ταυτότητά μας και το οντολογικό μας βάθος, διαμορφώνεται από την κοινωνική συμβίωση. Άγεται από την βουλευτίνα, τον βουλευτή μας, τους συλλόγους, τους δημάρχους, τους παπάδες… και φέρεται από τους απλούς κατοίκους. Το «πακέτο» είναι λίαν απογοητευτικό. Υπάρχουν και εξαιρέσεις φυσικά, μία μικρή μειοψηφία. Αλλά η ταυτότητά μας είναι σφραγισμένη από την πλειοψηφία όχι από την μειοψηφία. Γι’ αυτό τα παιδιά μου που έφυγαν από την Καστοριά δεν θέλουν να γυρίσουν πίσω. Για να είμαι ειλικρινής, ούτε εγώ θέλω να γυρίσουν. Γιατί θέλω να τα βλέπω ευτυχισμένα. Και εδώ, σπανίως βλέπω ευτυχισμένο άνθρωπο. Πώς να νοιώσεις πληρότητα και να ευτυχίσεις σε αυτόν τον τόπο; Η ευτυχία εξαρτάται από την συμβίωση των ανθρώπων, τα οράματα, την πνευματικότητα της επικοινωνίας, τα υψηλά ιδανικά της κοινωνίας, και το οντολογικό βάθος των ανθρώπων που διαμορφώνεται με το πέρασμα των χρόνων (αν όχι των αιώνων). Κοινωνίας ανθρώπων (άνω+θρώσκω), όχι επειδή έχουμε πλατάνια, κύκνους, λίμνη και τσίπουρα ότι η κοινωνία μας είναι ζηλευτή. Καβαλημένοι πρωτόγονοι είμαστε και δεν το ξέρουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σκεπτομενος Ανθρωπακος30/10/14

    @Κικη
    Ακουγεται πολυ λυπηρο αυτο που εγραψες. Με συγχωρεις. Στεναχωρηθηκα ετσι οπως το εθεσες. Δεν το ζω ετσι, καθως ειμαι φυσει και θεσει αισιοδοξος, αλλα οταν ακουω τετοιο πονο, αναφορικα με τα παιδια σου, δεν μπορω παρα να κοντοσταθω. Θα σκεφτω πολυ πολυ σοβαρα αυτο που ειπες. Ευχαριστω.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κική30/10/14

    @Σκεπτόμενο Ανθρωπάκο
    Καταλαβαίνω. Κι εγώ προσπαθώ να είμαι αισιόδοξη. Πάλι καλά που έχουμε την «Οδό» και μας δίνει εν μέρει ανακούφιση. Μία Χρυσούλα, ένας Ηλίας, ένας Αναστάσης… Αυτός ο «μικρόκοσμος» που έχει δημιουργηθεί πέριξ της «Οδού», είναι η χαμένη μας ταυτότητα. Αυτό που έπρεπε να χαρακτηρίζει αυτόν τον τόπο, όταν αντικρίζει κανείς μία αγιογραφία σε έναν βυζαντινό ναό, μία τοιχογραφία σε έναν καλόν οντά, έναν λευκό κύκνο στην λίμνη (συμπέρασμα το φυσικό περιβάλλον τελικά δεν επηρεάζει πλέον την ταυτότητά μας).
    Η ευτέλεια που επικρατεί στην τοπική μας κοινωνία δεν περιγράφεται. Περιφέρεται όμως. Περιφέρεται στους δρόμους, στην τηλεόραση, στα blogs, στο δημοτικό συμβούλιο, σε κάποιους συλλόγους, στις γιορτές και στα τσίπουρα... Στην κορύφωσή της θα την δούμε μεθαύριο να περιφέρεται σαν «γύφτικο σκεπάρνι» στα «ραγκουτσάρια» (συγγνώμη κύριε Μπαϊρακτάρη που αναφέρω τον αδόκιμο όρο). Το άλλοτε ευγενικό και αρχοντικό καρναβάλι της πόλης, που το μετέτρεψαν σε μία βάρβαρη συμπλεγματική εκτόνωση.
    Γι’ αυτό αναρωτιέμαι Σκεπτόμενε, πώς να ευτυχίσεις, να έχεις πληρότητα και οντολογικό βάθος, σε μία τέτοια κοινωνία;

    ΥΓ. Δεν είναι τυχαίο που η λίμνη βρωμάει…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σκεπτομενος ανθρωπακος30/10/14

    @Κικη
    Υπαρχουν ομως ακομα καποιες ανθρωπινες νησιδες ελπιδας! Αυτο δεν ειναι καπως πιο παρηγορο; Η εκφραση "συμπλεγματική εκτόνωση" μαζι με "πολιτισμικο πουρε" οντως δινουν το στιγμα του ξεπεσμου. Την παρελαση των παιδιων μας την ξεπεταξαν μανι μανι κ με προετοιμασια κιτς, ενω για τα παρακμιακα "ραγκουτσαρια" οι διαβουλευσεις πανε συννεφο.
    Δεν αξιζει ομως, βρε Κικη, να παλεψουψε για το αυριο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος30/10/14

    Όλα καλά, σκεπτόμενε ανθρωπάκο, αν και συμφωνώ περισσότερο με την Κική από ίδιες εμπειρίες δηλαδή και όχι θεωρίες.
    Μη μας θυμίζεις όμως την παρέλαση της 28ης, γιατί αληθεια με ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι. Χωρίς πλάκα τώρα. Δεν είχανε έναν τελετάρχη να βάλει μια σειρά; Ή εκτελούνταν εντολές; Μα ανθρώπινα να το δει κανείς, όχι τυπικά, δεν μπορούσαν να οδηγήσουν να σταθούν ακόμα και σ' αυτή την έδρα (γιατί θύμιζε σχολείο) αντιπροσωπευτικά πέντε έξι από τις αρχές του τόπου;
    Αλλά έτσι είναι. Ο καθένας αποποιείται τις ευθύνες του. Βγήκε κατόπιν εορτής κι ο μουσικολόγος να συγχαρεί τα παιδιά με τα τζην! Ας προνοούσε να εξασκήσει τους μαθητές του και να βγει ο ίδιος, να τον παραδεχτούμε, να τον χειροκροτήσουν και τα πλατάνια!
    Έχω δε να προτείνω και κάτι πιο ειδικό για το υπερθέαμα: Επειδή το μίνι που φορούν οι μαθήτριες παρασυνηθίστηκε και το βαρεθήκαμε (όχι που έφτασε ως τον αφαλό), την επόμενη φορά, που θα καλοκαιριάζει κιόλας, ας βγουν με τα μαγιό. Έτσι κι αλλιώς έχουν μπερδέψει την παρέλαση με την πασαρέλα. Αλλά δεν φταίνε τα κορίτσια. Οι γονείς και οι δάσκαλοι φταίνε που αντί να συνεργαστούν, πετάνε οι μεν το μπαλάκι στους δε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κική31/10/14

    @Σκεπτόμενο Ανθρωπάκο
    Ναι αξίζει να παλέψουμε για το αύριο. Μα πριν την μάχη, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε, ως κοινωνία (που δεν το βλέπω), πώς οραματιζόμαστε το «αύριο».

    @ Ανώνυμος 9
    Ανέλαβε κανείς ποτέ τις ευθύνες που του αναλογούν σ’ αυτήν την πόλη; Στις δηλώσεις και στον τηλεοπτικό φακό είμαστε πρώτοι. Οποία επαρχία!

    @ σε αυτούς που μας διαβάζουν
    Θα πάω να ακούσω την Κάρμεν το Σάββατο. Λίγο βάλσαμο επάνω στην βρωμερή λίμνη. Υπάρχει τελικά κρυμμένη ζωή σ’ αυτήν την πόλη! Εύγε Ειρήνη, εύγε Παναγιώτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σκεπτομενος ανθρωπακος31/10/14

    @Κικη
    Πώς θα μπορουσε μια κοινωνια να συμφωνησει σε κατι; Κ γιατι κ πώς ολοι να εχουν εναν κοινο τοπο αξιων; Αφου η κοινωνια πλεον ειναι πολυπολιτισμικη, πολυεθνοτικη, πολυθρησκειακη, πολυβαλεοτιθες... Ο κοινος προσανατολισμος, εστω σε μια minimum βαση προδιαγραφων ειναι σκετη ουτοπια. Παραδοση vs Διαφωτισμος, Θεος vs Μηδεν, Αξιες vs Κραιπαλη, Δικαιωμα vs Υποχρεωση, Φυση vs Υπεφυσικο κλπ κλπ. Θες να δεις τί χαμος θα γινει ΚΑΙ σε αυτο το αρθρο εαν τεθουν τετοια θεματα;
    Λοιπον διαφωνω. Ο πολυκερματισμος διαλυει την κοινωνια. Κακως ονομαζεται κοινωνια αυτο το πραγμα που ζουμε κ κυριως αυτο που θα ζησουν τα παιδια μας.
    Να σου πω τί χρειαζεται; Θα εκπλαγεις κ θα σοκαριστεις. Πρεπει να πιασουμε ΠΑΤΟ, να ζησουμε τον ΑΠΟΛΥΤΟ ΤΡΟΜΟ κ τοτε θα αναπολησουμε ο ενας τον αλλο. Το κακο εχει πολλες μορφες. Οταν το ζησει ταυτοχρονα ολη η κοινωνια, τοτε θα γινει γινει ξανα κοινωνια κ θα αποκτησει στοχο κ προοπτικη. Αλλιως θα βρισκει ο καθενας μικρες ουτοπιες, οπου απομονωμενος στην ασημαντοτητα του, θα πολεμαει απο εκει τις ουτοπιες των αλλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν θα μπορούσα να λείψω από αυτήν την συζήτηση. Μάλιστα μπορεί να υπάρχει κοινή συνιστώσα αξιών, αφού πρώτα αναλογιστούν ΟΛΟΙ τις ευθύνες τους, απέναντι στις αξίες. Το κοινωνικό πρόσωπο της Καστοριάς (και η αναφορά, αφορά μόνο τον αστικό ιστό της πόλης), ήταν πολυπολιτισμικό, τρισεθνοτικό και τρισθρησκευτικό. Η κάθε μία από αυτές τις τρεις «υποδεέστερες» κοινωνίες – που έφτιαχνε το κοινωνικό σύνολο της πόλης- ζούσε με τα δικά της ήθη και έθιμα, θρησκεία και καθημερινότητα, σεβόμενη η μία κοινωνία την άλλην.

    Οι Καστοριανοί, οι Εβραίοι και οι Τούρκοι. Κανένα πρόβλημα μεταξύ τους. Για τους γνωστούς ιστορικούς και πολεμικούς λόγους, τα δύο από τα τρία κοινωνικά σύνολα, που άλλοτε συζούσαν αρμονικά, εγκατέλειψαν τον αστικό ιστό, και έμειναν ως επί των πλείστων οι Καστοριανοί και ελάχιστες οικογένειες εκ των «αναχωρισάντων» από την πόλη. Οι Καστοριανοί λοιπόν δημιουργησαν την δική τους οικονομική, πολιτιστική, πολιτισμική και πολιτική ακμή.

    Έτσι στην πόλη είχε απομείνει η δική τους παράδοση, εκφρασμένη στα ανά το έτος παραδοσιακά γεγονότα που λάμβαναν χώρα (με αποκορύφωμα το ξεφάντωμα στο Καστοριανό Καρναβάλι), που ποτέ δεν ήταν αντιμέτωπα με τον Διαφωτισμό, όχι για κάποιον άλλον λόγο, αλλά επειδή η πόλη της Καστοριάς αλλά και η Ελλάδα ολάκαιρη, δεν μπόρεσε να τον ζήσει και να τον αφουγκραστεί. Εξαιτίας της οθωμανικής επιβολής στην ελληνική επικράτεια.

    Παρ’ όλη όμως της τουρκικής επιβολής, οι Καστοριανοί είχαν την δική τους μόρφωση και τον δικό τους πολιτισμικό και πολιτιστικό βίο: την εκκλησιαστική σχολή του Καστριώτη το 1705, «το Ανώτερον Σχολείον Κυρίτζη» το 1710 και το «Ελληνικό Σχολείον του Νικολάου Πετρίτη» στις αρχές του 1800.

    Μόρφωση, πολιτισμός και θρησκεία σε απόλυτη αρμονία. Επομένως, θα πρέπει να θεωρείται υποχρέωση όλων όσων ζουν πλέον στην Καστοριά (επί των πλείστων ΔΕΝ είναι Καστοριανοί, με την ακριβή έννοια του όρου) να συμβαδίζουν πάνω σε αυτά τα ιστορικά πρότυπα και κριτήρια, έχοντας το δικαίωμα να μάθουν απ’ αυτά και γι΄ αυτά.

    Έτσι λοιπόν, ενώ η Καστοριά είχε συνοχή και απόλυτη συμπόρευση με τα δικά της πολιτιστικά και όχι μόνο δεδομένα και δρώμενα, με την ένταξη και εγκατάσταση ορισμένων στον αστικό ιστό της πόλης, ήρθε και η διατάραξή της συνοχής, δημιουργώντας αυτό που αναφέρεις κατακερματισμό και πολυκερματισμό της κοινωνίας, με τα αποτελέσματα να είναι περισσότερα ορατά από ποτέ.

    Παρ’ όλα αυτά, οι «νεοεισελθόντες» στην πόλη αντί να αφομοιώσουν τον τρόπο ζωής της Καστοριάς, με το πέρασμα των χρόνων, όχι μόνο τα ΑΜΕΛΗΣΑΝ, ΠΑΡΑΜΕΛΗΣΑΝ και τα ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΑΝ, αλλά πλέον αδιαφορούν επιδεικτικά, για αξίες που οι Καστοριανοί τις τοποθετούν πολύ ψηλά στην λίστα.

    Εκεί εστιάζεται το πρόβλημα. Και από εκεί πρέπει να βρεθεί η λύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος31/10/14

    @ Σκεπτόμενε ανθρωπάκο
    Πολύ Ντοστογιέφσκι διαβάζεις.
    Και είναι "τρε πασέ" εδώ και χρόνια (εκτός φυσικά από κάποιους "αδελφούς")

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος31/10/14

    Για τα vs (Παραδοση vs Διαφωτισμος, Θεος vs Μηδεν, Αξιες vs Κραιπαλη… ) του Σκεπτόμενου Ανθρωπάκου:
    Ο καλός ορθόδοξος Πούτιν: Παράδοση, Θεός, Αξίες…
    Η κακιά η Δύση: Διαφωτισμός, Μηδέν, Κραιπάλη…
    Αδιόρθωτος ο Σκεπτόμενος Ανθρωπάκος. Τους ψεκασμούς ξέχασες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σκεπτομενος ανθρωπακος31/10/14

    Blogger; πού ειναι τα σχολια του Γοδυ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σκεπτομενος ανθρωπακος31/10/14

    @ανωνυμο
    Απεκτησε ονομα κ ελα στην παρεα να με διορθωσεις! Τρολακι........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος31/10/14

    O Γοδεφρείδος Βιλλεαρδουίνος τα λέει όπως είναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος31/10/14

    "Πώς θα μπορουσε μια κοινωνια να συμφωνησει σε κατι;"
    Εδώ εμείς δεν έχουμε συμφωνήσει στα πιο βασικά: Δωρεά Κυρατζή, Δωρεά Παπαλαζάρου, Αρχιτεκτονική Σχολή, ΤΕΙ, Κλειστό Κολυμβητήριο, Εξυγίανση της Λίμνης, Εξυγίανση του Καρναβαλιού, Πνευματικό Κέντρο/Θέατρο, Αρχαιολογικό Μουσείο, Ιστορικό Αρχείο, Δημοτική Βιβλιοθήκη, Τουρισμός, Νότια Παραλία, Σκουπίδα, ΔΕΥΑΚ, Πανάκριβο νερό, τόσα σκάνδαλα... και κάθε ένας το ποντιακό του, το κατσαούνικό του, το βλάχικό του το αλβανικό του και το σλάβικό του. ..
    Και το κερασάκι στην όλη μπαγιάτικη τούρτα: η κα Αντωνίου και ο κος Διαμαντόπουλος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος31/10/14

    @16

    Διορθώσεις δύο :
    1) Ούτε συ φέρεις όνομα αλλά ψευδ-ώνυμο.
    2) "απόκτησε" είναι το σωστό. Οι παρελθοντικοί χρόνοι σχηματίζονται με αύξηση μόνο στην Οριστική. Η Προστακτική σου είναι εσφαλμένη.

    Άνεργη της Φιλολογίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κική31/10/14

    @ Σκεπτομενο ανθρωπακο
    Η Καστοριά έχει πιάσει πάτο. Εγώ προσωπικά δεν θέλω να νιώσω τον απόλυτο τρόμο. Δεν θέλω να αγιάσω.

    @ Γοδεφρείδο Βιλλεαρδουίνο
    Πώς θα μπορέσουμε να επιστρέψουμε σε αυτήν την Καστοριά που χάσαμε;

    @Ανώνυμο
    Δεν είναι απαραίτητο να τρολλάρεις. Στην ΟΔΟ γράφουμε, όχι στο oladeka ή στην svoura.

    @ Άλλον Ανώνυμο
    Το ότι δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε στα βασικά (όπως π.χ. για το Κλειστό Κολυμβητήριο ή την ΔΕΥΑΚ) χαρακτηρίζει απόλυτα το αλλαλούμ της κοινωνίας μας, και επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς του Γ . Βιλλεαρδουίνου περί «νεοεισελθέντων στην πόλη που αδιαφορούν επιδεικτικά για αξίες που οι Καστοριανοί τις τοποθετούν πολύ ψηλά στην λίστα».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος31/10/14

    προς όλους τους προηγούμενους σχολιαστές

    Παίρνετε από λόγια ή δεν σηκώνετε κουβέντα; Έχετε παρασυρθεί από την ηλικία σας και τα βλέπετε όλα μαύρα.
    Σίγουρα έχουν φύγει πάρα πολλοί νέοι απογοητευμένοι από την Καστοριά. Συνεχίζουν όμως να ζουν και να εργάζονται εδώ πάρα πολλοί άλλοι, οι οποίοι όμως δεν έχουν γίνει ακόμη "φίρμες" και δεν τους υπολογίζετε μιλώντας εσείς εκ του ασφαλούς.
    Ούτε ΟΛΑ τα ξέρετε ούτε ΟΛΑ μπορείτε να τα κανονίσετε.
    C' est la vie.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ΟΔΟΣ

    Σε ποια σχόλια αναφέρεται ο @Σκεπτόμενος ανθρωπάκος;

    @Κική

    Όταν εδραιωθεί στο μυαλό των ιθυνόντων και διαφεντευτρών, πως «διοικούν» την ΚΑΣΤΟΡΙΑ πάνω απ’ όλα και όλους, και μετά το βλάχικο, ποντιακό, αλβανικό, σλαβικό, κατσαούνικο στοιχείο κοκ. Όλοι τους μπερδεύονται, σε βαθμό που ΟΛΟΙ ΜΑ ΟΛΟΙ, δηλώνουν -και ας μην είναι ούτε στην άκρη του νυχιού τους- «Καστοριανοί».

    Η Καστοριά έχει χάσει την ακέραιη ταυτότητα της κατ’ επιλογή κάποιων που διαχειρίστηκαν και διαχειρίζονται την τύχη της και νιώθουν «άβολα» (για να μην αναφέρω την λέξη κόμπλεξ) απέναντι σε ό, τι είναι Καστοριανό και θυμίζει την Καστοριά του παρελθόντος.

    Εδώ βρε Κική, κάνοντας σε όλους αυτούς «ιστορικές» ερωτήσεις του στυλ, πόσες εκκλησίες έχει η πόλη και που βρίσκεται η κάθε μία, ποια είναι τα τοπωνύμια της πόλης, ποιοι ήταν οι κάτοικοι της πόλης (εθνότητα κοκ), θα εκπλαγείς από τις απαντήσεις που θα λάβεις ερωτών. Αντιθέτως θα γνωρίζουν να σου απαντήσουν με στόφα και καμάρι, για το ποια ήταν η ζωή και οι ασχολίες/εργασίες, ποια τα ήθη και έθιμα, ποιος ο πολιτισμός κοκ στα περίχωρα του νομού Καστοριάς. Ο καθένας θα μπορέσει απογοητευμένος να βγάλει τα συμπεράσματα του. Και το όλο θέμα είναι προσπαθούν να περάσουν σαν θεσμούς, έννοιες και καταστάσεις που ποτέ δεν είχαν θέση στον αστικό ιστό (πχ την βραδύγλωσση και ακατανόητη λέξη «ραγκουτσάρια», λέξη καθαρά επαρχιώτικη και μη Καστοριανή).

    Το θέμα είναι να μάθουν ιστορία, και μέσα από την ιστορία της πόλης να μάθουν να αγαπούν και την πόλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Σκεπτομενος ανθρωπακος31/10/14

    "Ονομα" λεγεται η επιλογη του σαϊτ για το πώς προσδιοριζεται ο καθε σχολιαστης!
    Ως φιλομαθης, ευχαριστω για την διευκρινηση στο δευτερο θεμα.
    Παντως, εκτος της ειρωνιας (στον πρωτο σχολιασμο σου), η συμμετοχη σου στη συζητηση ειναι μηδαμινη και προσβλητικη! Για τους ψεκασμους εχω απαντησει σε προηγουμενο σχολιασμο, σε παραπεμπω εκει.
    Επειδη, τελος, σου αρεσει η ακριβεια, πρεπει να σε πληροφορησω οτι δεν εισαι της Φιλολογιας, αλλα της "Φιλοσοφικης Σχολης", εφοσον θελεις να τονισεις το γνωστικο σου αντικειμενο. Εαν δε, θελεις να τονισεις το πεδιο επαγγελματικης δραστηριοτητος τοτε εισαι "Ανεργη φιλολογος" (ομως αποκλειεται να εννοουσες αυτο διοτι χρησιμοποιησες κεφαλαιο "Φ").

    Εξαιρετικα χαμηλα αμοιβομενος Πτυχιουχος δυο Πανεπιστημιακων Σχολων, εκ των οποιων η πρωτη σε επιπεδο master.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ο Ανώνυμος της ενορίας σας1/11/14

    Μια και μιλάτε για ονόματα, ας πληροφορήσουμε και τους αναγνώστες που μας διαβάζουν από άλλα μέρη ότι σήμερα στην Καστοριά εκτός από τους Αγίους Αναργύρους τιμάται και η μητέρα τους Θεοδότη. Δεν είναι από τις ευρύτερα γνωστές Αγίες, μάλλον επειδή ως έγγαμη και μητέρα δεν είχε και πολλά περιθώρια δημόσιου βίου. Αν χρησιμοποιούσαμε όμως τη σύγχρονη ορολογία,καλόπιστα θα λέγαμε "έφερε έναν άπιστο άντρα στην Χριστιανική πίστη και έβγαλε δυο γιατρούς" !
    Γι' αυτό, εκτός από τον Αργύρη, τον Κοσμά και τον Δαμιανό, εάν συναντήσετε ή θυμηθείτε σήμερα κάποια κοπέλα με το όνομα Θεοδότα, αν την ακούτε ως Ντότα ή Ντάτυ, ευχηθείτε της κι αυτής ! Γιορτάζει σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ. Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα δεν δημοσιεύει σχόλια που έχουν προσβλητικό χαρακτήρα.