Θα θέλαμε να αναφερθούμε στo άρθρο σας (‘‘Gala’’) που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα σας, αρ. φύλλου 443, Πέμπτη 15/05/08. Πιο συγκεκριμένα αναφέρετε ότι: «...Θα αγνοούσαν ίσως οι ιθύνοντες ότι η ιδέα της ‘’καρδιάς’’ από άποψη καλλιτεχνικής έμπνευσης δεν ήταν καθόλου πρωτότυπη. Ούτε γνήσια. Έμοιαζε ‘’δανεισμένη’’ μιας και δεν πέρασε πολύς καιρός από τον Μάρτιο του 2008, αφ΄ ότου ολοκληρώθηκαν οι πολύμηνες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα με την ονομασία ‘‘Hearts in Athens - Καρδιά μου σ΄ αγαπώ’’...»
Στην παράγραφο αυτή αφήνετε να εννοηθεί ότι η ιδέα της καρδιάς είναι κλεμμένη από τις εκδηλώσεις αυτές. Πιστεύουμε πως όταν γράφατε αυτές τις γραμμές υποθέσατε ότι την ιδέα για την καρδιά την είχε κάποιος που είδε τις εκδηλώσεις στην Αθήνα και «δανείστηκε» την ιδέα, εφαρμόζοντάς την στην 33η Διεθνή Έκθεση Γούνας Καστοριάς.
Μόνο που η ιδέα για την καρδιά καθώς και 4 άλλες προτάσεις μας κατατέθηκαν, μετά την ανάθεση μέσω διαγωνισμού από το Σύνδεσμο Γουνοποιών Kαστοριάς στη διαφημιστική εταιρία μας, mm creative group, τον Οκτώβριο του 2007 ενώ οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις στην Αθήνα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2008. Όπως καταλαβαίνετε δεν θα μπορούσαμε να είχαμε δει την Αθήνα γεμάτη καρδιές και να δανειστούμε την ιδέα. Σε τηλεφωνική επικοινωνία σας με τον κ. Μητσόπουλο (μέλος της mm creative group) αναφέρατε ότι υπήρχε η προκήρυξη από τον Ιανουάριο του 2007 και ότι υπάρχουν ήδη μαξιλαράκια γούνινα σε σχήμα καρδιάς.
Πιστεύετε ότι η προκήρυξη μας έκανε γνωστή την καρδιά σαν σύμβολο; Πιστεύετε ότι η ιδέα της καρδιάς ανήκει σε κάποιον; Ότι κάποιος έχει το copyright ή κάτι αντίστοιχο; Πιστεύετε πως έχουμε κλέψει κάτι που δεν ανήκει σε κανέναν; Πιστεύετε πως πρώτη φορά είδαμε καρδιά σε μαξιλαράκι; Και ότι μάθαμε την ύπαρξή της από την προκήρυξη; Δεν διεκδικούμε την πρωτοτυπία για την ύπαρξη της καρδιάς. Υπήρχε πολύ πριν τη σκεφτούμε εμείς ή όποιος άλλος μας έχετε αναφέρει. Η χρήση της ως έμβλημα της 33ης Έκθεσης Γούνας Καστοριάς ήταν πρωτότυπη μιας και δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ φουξ καρδιά σε καμία έκθεση γούνας σε όλο τον κόσμο.
Αυτό που κάναμε ως δημιουργικό γραφείο ήταν να πάρουμε ένα σύμβολο που βλέπουμε καθημερινά στη ζωή μας και το γνωρίζει όλος ο κόσμος και να του δώσουμε κάποιο άλλο νόημα, κάποια άλλη υπόσταση. Συνδυάζοντάς το με το μήνυμα «η καρδιά της γούνας χτυπάει στην Καστοριά» θέλαμε κάτι απλό, χαρακτηριστικό και ουσιώδη για να φέρουμε πιο κοντά στον κόσμο τη γούνα της Καστοριάς.
Πιστεύουμε πως εύστοχα εκφράσαμε το όραμα όλων των Καστοριανών να γίνει η πόλη μας η καρδιά της γούνας παγκοσμίως. Ανταποκριθήκαμε επάξια σε μια εργασία που μας ανατέθηκε και μάλιστα για πρώτη φορά εξ΄ ολοκλήρου σε διαφημιστική εταιρία αμιγώς Καστοριανή. Εδώ θα θέλαμε να επισημάνουμε την έκπληξή σας ως προς αυτό.
Νομίζουμε πως είναι κρίμα να αναφερόμαστε ως κλέφτες μιας ιδέας ενώ κάνουμε προσπάθειες να προσφέρουμε στην πόλη μας στην οποία επιστρέψαμε να εργαστούμε. Ελπίζουμε πως και εσείς θέλετε να παραμένουν στον τόπο μας και οι μεγάλες δουλειές που ως τώρα δίνονταν σε εταιρίες της Θεσσαλονίκης και των Αθηνών, διότι πιστεύουμε ότι υπάρχουν και εδώ επιχειρήσεις που μπορούν να τις φέρουν επάξια εις πέρας.
Με τιμή για την MM Creative Group
Ελένη Μεσελίδου
Δημήτρης Μητσόπουλος
Ντίνα Δόλκιρα
Ελένη Τζέλιου
Ελένη Μεσελίδου
Δημήτρης Μητσόπουλος
Ντίνα Δόλκιρα
Ελένη Τζέλιου
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΟΥ
Η εφημερίδα θα μπορούσε να συμφωνήσει στα περισσότερα από τα ουσιαστικά στοιχεία της επιστολής σας, αν συνέκλιναν ή ήταν ίδια τα κίνητρα.
Εσείς, απαντώντας αποσπασματικά στο σχόλιο της εφημερίδας, ενεργείτε ως εντολοδόχοι μιας διαφημιστικής παραγγελίας, η οποία μπορεί ως ιδέα να ήταν καλή. Όμως δεν ήταν πρωτότυπη. Ειδικά αυτούς μήνες, η Ελλάδα βομβαρδίζεται διαφημιστικά, σε όλα τα εμπορικά μέτωπα, από σχήματα καρδιάς. Αλλά όχι αποκλειστικά για εμπορικούς σκοπούς.
Δεν έχετε δίκιο να αφήνετε (έμμεσα) να εννοηθεί ότι αν κάποιος «δανείστηκε» την ιδέα της καρδιάς, αυτή ήταν η Έκθεση των Αθηνών, αφού εσείς προηγηθήκατε. Απλά δεν προηγηθήκατε. Η Αθήνα είχε κατακλυσθεί από χιλιάδες καρδιές πολλούς μήνες πριν την έναρξη της Έκθεσης.
Κατά τα λοιπά, οι διαφημίσεις βοούν από καρδιές: Από γνωστά παγωτά, αυτοκίνητα, γούνινα μαξιλαράκια, μέχρι και κλινικές, την καρδιά έχουν ως έμβλημα. Μέχρι και η Καλομοίρα, στο σκηνικό της Eurovision, φούξ καρδιά από άνθη χρησιμοποίησε. Προφανώς, κι’ αυτή «δανείστηκε» την χρήση μιας ιδέας, η οποία προϋπήρχε και είναι εύκολα αναγνωρίσιμη και κατανοητή. Επίσης προφανώς, γυρνώντας πίσω στον χρόνο, θα έχει κάπου το copyright της.
Το θέμα, για την εφημερίδα δεν είναι η πατρότητα της ιδέας, αλλά η καταλληλότητά της για την Γούνα. Για την Καλομοίρα η ιδέα της ανθισμένης καρδιάς, αν και «δανεισμένη» εμπορικά αποδείχθηκε εύστοχη. Πούλησε. Για την Διεθνή Έκθεση Γούνας όμως, τα πράγματα είναι αμφίβολα. Πάντως θα ήταν παρακινδυνευμένο να υποστηρίξετε ότι και η Καλομοίρα, «δανείστηκε» την ιδέα από την Έκθεση Γούνας.
Επομένως η ιδέα της καρδιάς, διαφημιστικά και συμβολικά, φορέθηκε τόσο πολύ, ώστε η κατάσταση να μην δικαιολογεί δραματικούς τόνους.
Η ΟΔΟΣ, με το σχόλιό της, απλώς έκρινε το εικαστικό αποτέλεσμα των εκδηλώσεων της Διεθνούς Εκθέσεως Γούνας. Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο.
Αντίθετα, με την απάντησή σας είναι προφανές ότι προβαίνετε σε διαπιστώσεις που είναι δικά σας συμπεράσματα -και όχι απόψεις της ΟΔΟΥ.
Για παράδειγμα, θεωρείτε ως δεδομένο ότι η εφημερίδα κατήγγειλε ως «κλεμμένη» την ιδέα της καρδιάς, αλλά αυτό είναι δικό σας συμπέρασμα. Κάπως αυθαίρετο αν διαβαστεί προσεκτικά το πρωτοσέλιδο άρθρο της ΟΔΟΥ, το οποίο σχολιάσατε. Και το οποίο αφορούσε την υπόθεση της Γούνας, την Καστοριά, και όχι (φυσικά) την καρδιά.
Αφορούσε τους διοργανωτές και τους πολιτικούς της Καστοριάς, αλλά σε καμμιά απολύτως περίπτωση, δεν στοχοποιούσε τους διαφημιστές.
Η ΟΔΟΣ, με ιδιαίτερη ικανοποίηση διαπιστώνει ότι υπάρχουν επαγγελματίες που δείχνουν ευαισθησίες και ευθιξία. Έστω και εκ περισσού. Όμως τα διλήμματα που θέτετε στην εφημερίδα, δεν μπορούν να απαντηθούν αφού, προφανώς δεν μπορεί να υπάρξει κάποιος που να σας απαντήσει, ότι προτιμά να αδειάζει ο τόπος του, από το ανθρώπινο δυναμικό του.
Είναι να απορεί μάλιστα κανείς, που θέτετε τέτοιο δίλημμα (ειδικά) σ’ αυτή την εφημερίδα.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 29 Μαΐου 2008
Σχετικό κείμενο:
Μη τρελαθούμε κιόλας,λες και σας έθειξαν το φοβερό copyright!Γιατί δεν λέτε ότι την καρδιά,σας την έδωσαν έτοιμη από τον σύνδεσμο και κάνατε καθαρή αντιγραφή από προπέρσινη μακέτα ευρωπαικού φορέα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρααάλογο?....Δεν απαντάει.
ΑπάντησηΔιαγραφή