Δεν είναι ίδιον σοβαρότητας για έναν Δήμο, να μετράει την τέχνη με το καντάρι, ούτε και τις δωρεές φυσικά.
Αποφεύγοντας η ΟΔΟΣ να καταχωρήσει από την προηγούμενη εβδομάδα επιστολή της αρμόδιας αντιδημαρχίας, για το απαράδεκτο και προσβλητικό περιεχόμενό της στην οποία όμως περιλαμβανόταν και η ίδια χρηματική αποτίμηση, έκρινε ότι συνέβαλε στην προστασία της δωρεάς και του γλυπτού ταυτοχρόνως. Καθ’ ότι, οι θριαμβολογίες για την οικονομική αξία του γλυπτού, προκαλεί και άλλους κινδύνους, που δεν θα υπήρχαν εάν δεν γινόταν μία τέτοια προβολή με τόση επιπολαιότητα.
Ωστόσο, τα δελτία τύπου σαν φέϊγ-βολάν του Δήμου Καστοριάς, χωρίς να μπορεί να συμμαζέψει τον κομπασμό του γι’ αυτήν την δωρεά, απευθύνει δημόσια πρόσκληση, εκτός των άλλων σε όλα τα σχολεία, προκειμένου να παραστούν στα αποκαλυπτήρια και να θαυμάσουν το γλυπτό, προβάλλοντας με έμφαση την οικονομική του αξίας.
Η εξόχως αντιπαιδαγωγική και λαϊκιστική αυτή ενέργεια, εκθέτει την δωρεά σε άλλους κινδύνους για τους οποίους κάποιοι ήδη έχουν καταστεί υπεύθυνοι. Εκτός αν δεν το έχουν καταλάβει, οπότε είναι διπλά ακατάλληλοι.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 29 Δεκεμβρίου 2011, αρ. φύλλου 622
Σχετικά κείμενα:
- ΟΔΟΣ: Πόλη & συμβολισμοί
- ΟΔΟΣ: Πολιτιστική παρανόηση
- ΣΠΥΡΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ: Πάρκο ολυμπιακής φλόγας: Το “κέντρο τουκόσμου”
- ΣΟΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ: Όταν η τέχνη γίνεται πρωτοσέλιδο
- ΜΕΡΟΠΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΓΓΕΛ: Γι’ αυτούς που παίρνουν σημαντικές αποφάσεις
- ΜΕΡΟΠΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΓΓΕΛ: Μία δωρεά στον Δήμο Καστοριά
"...απευθύνει δημόσια πρόσκληση, εκτός των άλλων σε όλα τα σχολεία, προκειμένου να παραστούν στα αποκαλυπτήρια και να θαυμάσουν το γλυπτό..."
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό με τα Σχολεία δεν γνωρίζουμε πόσο προσέχθηκε.
Υπάρχει κατ' αρχήν εμπιστοσύνη στην καλή προαίρεση του Δήμου να γνωρίσουν τα παιδιά μας τον Πολιτισμό.
Γιατί όμως χρειαζόταν στο συνημμένο βιογραφικό της καλλιτέχνιδος να αναφέρεται ότι η ίδια είναι ιδρύτρια Θεοσοφικής Εταιρείας;
Καλό είναι οι Άρχοντες να μην πάνε για τα πολλά και χάνουν και τα λίγα. Ας μη βιάζονται κι ας το ψάχνουν πρώτα.
Εκτός από την γραφειοκρατική έγκριση της Προϊσταμένης Αρχής, που δεν αμφιβάλλουμε ότι υπήρξε, ρώτησαν και Εκπαιδευτικούς εάν συναινούν; Ο σεβασμός πρέπει να είναι αμοιβαίος.
Δεν επιτρέπεται ακόμη κι ένας καλλιτέχνης να χρησιμοποιεί την Τέχνη σαν πρόσχημα για να απλώνει δίχτυα και να ψαρεύει σε θολά νερά.
Τα παιδιά ως ανήλικα σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται σαν υποψήφια "θύματα". Αυτό το γνωρίζουν όσοι ανέλαβαν την ευθύνη της εκπαίδευσής τους. Και -χωρίς παρεξήγηση- προσέχουν ...
... άλλη μια δράση για την επιφάνεια, χωρίς καμία ουσία. Έχουμε συνηθίσει βέβαια και δε μας χαλάει πια η αδειοσύνη των υποτιθέμενων πολιτιστικών του Δήμου, την περιμένουμε με κάθε ανακοίνωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το ξέρει ο Δήμος άραγε, δηλαδή το ότι δεν μπορεί να απογοητεύσει πια κανέναν γιατί μας έχει πείσει για την απόλυτη κενότητα σε περιεχόμενο;
Όχι μόνο είναι αντιπαιδαγωγική και άκρως απαράδεκτη η ενέργεια να καλείς την μαθητιώσα νεολαία (και το κοινό) να "θαυμάσει" τα 150.000 δολάρια, αλλά δείχνει και άκρατο επαρχιωτισμό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα ίδια, για τα 150.000 δολάρια, επανέλαβε και ο δήμαρχος! Και μάλιστα μας κάλεσε (γι’ αυτόν τον λόγο προφανώς) να το σεβαστούμε! Ωραία Δημοτική Αρχή.
ΥΓ. Τώρα μαζί χαίρονται τα δωρεάν ταξιδάκια στο Ισραήλ. Εύγε! Άξιος ο μισθός τους!
Αυτό, το να μην μπορείς να εκτιμήσεις τον πολιτισμό και την τέχνη για την ιστορική, ηθική, παιδαγωγική τους αξία, έχει να κάνει με το επίπεδο καλλιέργειας του ατόμου. Στην προκειμένη, ο Δήμαρχος έχει αποδείξει πολλάκις πως είναι φανερά τοποθετημένος στο "αξία έχει μόνο το χρήμα" το επάγγελμά του ίσως να τον έχει επηρεάσει να τα βλέπει όλα μόνο μέσα από οικονομικά ποσά. Άλλωστε, ποτέ στην πολιτική του καριέρα δεν έδειξε σημάδια έστω και συμπάθειας στην εικαστική τέχνη, του είναι εντελώς αδιάφορη, όπως και το θέατρο, η μουσική, ο κινηματογράφος και ότι τέλος πάντων έχει να κάνει με τούτα τα "ψιλά γράμματα". Και δυστυχώς όλοι γύρω του μοιράζονται την αδιαφορία ή δεν μπορούν να του επιβληθούν γιατί, όπως τον έχουμε θαυμάσει κατά καιρούς σε διάφορα συμβούλια, μπορεί να γίνει πολύ δυσάρεστος με εγωκεντρικές επάρσεις (τον βλέπω να έχει πολλές ενοχές τελευταία και να μυγιάζεται για το παραμικρό, όπως πρόσφατα με το Δήμαρχο Νεστορίου) με φωνές και χτυπήματα στο τραπέζι, ένα νταηλίκη της παλιάς σχολής με το οποίο εκφοβίζει με επιτυχία όποιον προσπαθήσει να εκφράσει άλλη γνώμη. Σαν αποτέλεσμα αυτής της συμπεριφοράς και της ανικανότητας του ΔΣ να τον πείσει πως, άσχετα με την προσωπική του άποψη σαν Μανώλης, σαν Δήμαρχος έχει υποχρέωση και καθήκον να ενδιαφέρεται για τέχνες και πολιτισμό, έχουμε αυτό που έχουμε και να το χαιρόμαστε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο επίπεδο φτάνει ως παγοδρόμιο (γιατί και εκεί την αξία μπορείς να τη μετρήσεις) και μετά το χάος. Και οι υπόλοιποι, τουμπεκί ψλοκομμένο.
Με την ευκαιρία: Μάρτιος έφτασε και κάποια νάϊλον απομεινάρια από το ξεπερασμένο έτσι κι αλλιώς χωριό του Αη-Βασίλη στο πάρκο ποτ-πουρί θα μείνουν εκεί ως τα επόμενα Χριστούγεννα; Αν ναι, πώς συμβιβάζεται αυτή η εικόνα με την τόση φροντίδα του Δήμου για όσο το δυνατόν ωραιότερη είσοδο της πόλης;
ΑπάντησηΔιαγραφή