Τις αγαπώ ιδιαίτερα αυτές τις εργασίες. Φιλοξενούν ευρήματα των ερευνητών-μαθητών που δε θα μπορούσε κανείς να τα βρει κάπου-ούτε στο google, που κάποιοι πιστεύουν πως τα ‘χει όλα. Ούτε εκεί! Βλέπετε οι πηγές τους είναι άνθρωποι που σήμερα ίσως και να μη ζουν πια και που τα είχαν ακούσει από τους δικούς τους προγόνους. Αυτό σημαίνει πως η συγκομιδή των παιδιών προερχόταν κυρίως από την προφορική παράδοση, μια που κι ο δικός μας τόπος διαθέτει διαμάντια που δεν έχουν καταγραφεί πουθενά σε κανένα βιβλίο-πόσο μάλλον στο Διαδίκτυο! Αυτό καθιστά τις εργασίες αυτές πραγματικά μοναδικές και σπουδαίες!
Φέρνω στον νου μου τον Γιώργο τον Παπαδίσκο, που έφυγε από κοντά μας πριν από ελάχιστους μήνες. Ψάχνοντας να βρω στοιχεία για τον ήρωα παππού του, τον δάσκαλο Διαμαντή Μαντόπουλο από την Καστοριά, αυτός κι η γυναίκα του με καλοδέχτηκαν στο σπίτι τους, στην οδό Μητροπόλεως στην Καστοριά, μια παγωμένη χειμωνιάτικη μέρα πριν από κάποια χρόνια. Κι έπειτα, αφού τιμήσαμε τον ήρωα παππού του που είχε σκοτωθεί από τους Τούρκους το 1912 εδώ στο Μαυροχώρι, τους καλέσαμε στη γιορτή της 11ης Νοεμβρίου, όπου μας έδειξαν κάποια ιερά κειμήλια της οικογένειας που είχαν φέρει μαζί τους και μίλησε ο εγγονός του ήρωα στους μαθητές. Πριν πεθάνει, λοιπόν, η γυναίκα του μου έκανε την τεράστια τιμή να με καλέσει σπίτι τους, για να τον δω για τελευταία φορά. Μπορείτε να φανταστείτε ποια ήταν η συγκλονιστική –κατ’ εμέ- ερώτηση που μου έκανε;
-Σόνια, επειδή εγώ ποτέ μου δε μίλησα σε πολύ κόσμο εκτός από εκείνη τη φορά που με είχατε καλέσει στο Σχολείο σας και μίλησα στα παιδιά, θυμάσαι να μου πεις αν είχα μιλήσει καλά τότε;
Τον διαβεβαίωσα πως, ναι, τα είχε πει περίφημα, τον φίλησα για τελευταία φορά κι έφυγα πολύ συγκινημένη. Ο κ. Γιώργος ήταν τότε μια ζωντανή πηγή της Ιστορίας κι εμείς ήμασταν πολύ τυχεροί που τον είχαμε ακούσει να μας αφηγείται στοιχεία από τη ζωή του ήρωα παππού του και της ηρωίδας μάνας του Θεανώς, που είχαν διδάξει στο Δημοτικό του χωριού μας.
Πατώντας όμως στο google το ονοματεπώνυμο του ήρωα δασκάλου βρίσκουμε μονάχα μία καταχώριση ελάχιστων στοιχείων κι ενός ποιήματος προς τιμήν του-να ‘ναι καλά ο Γιώργος Αλεξίου, πολύ καλός γνώστης της Ιστορίας της Καστοριάς, που τα θέτει στη διάθεση όλων μας ηλεκτρονικά τώρα. Άρα, αν θα θέλαμε να προχωρήσουμε κι άλλο την έρευνά μας, θα ‘πρεπε υποχρεωτικά να καταφύγουμε σε άλλες πηγές-χάρτινες οπωσδήποτε. Γιατί οι προφορικές για εκατό χρόνια πριν ολοένα και λιγοστεύουν, όπως καταλαβαίνετε.
Ξεκίνησα με δυο απλά παραδείγματα για να πω σήμερα στο κείμενό μου πως ο υπολογιστής και το Διαδίκτυο δε λύνουν κάθε μας πρόβλημα που έχει να κάνει με μιαν αναζήτησή μας. Κι επιπλέον, τίθεται πάντοτε και το σοβαρό θέμα της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας των πληροφοριών που αποκομίζουμε σε κάθε μας αναζήτηση. Έτσι, είναι απαραίτητο να προσέχουμε πολύ κάθε φορά που βρίσκουμε κάτι αν είναι έγκυρο και σοβαρό.
Τα τελευταία χρόνια οι δάσκαλοι αντιμετωπίζουμε ένα πραγματικά τεράστιο πρόβλημα: το Διαδίκτυο ακυρώνει κάθε μας προσπάθεια για οποιαδήποτε έρευνα (από τις συνηθισμένες), καθώς, οτιδήποτε κι αν γυρεύουμε, κάπου στο google βρίσκουμε σίγουρα συγκεντρωμένα πολλά στοιχεία μαζί. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, όλοι αμέσως πως ακριβώς αυτό ακυρώνει αυτομάτως κάθε έρευνα. Γιατί κάποιος πάντοτε έχει προηγηθεί στην έρευνα, έχει συλλέξει όλα τα στοιχεία που εμείς γυρεύουμε και μας τα σερβίρει έτοιμα και συγκεντρωμένα. Άρα, ο δικός μας ρόλος μετατρέπεται αμέσως κι από ερευνητές γινόμαστε απλοί αντιγραφείς ή, για να κουραστούμε ακόμα πιο λίγο, εκτυπώνουμε κι είμαστε έτοιμοι για το Σχολείο που φυσικά δε ζητούσε αυτό, αλλά δε βαριέσαι… Γιατί το Σχολείο που είναι σοβαρό ξέρει πως αυτό δεν είναι έρευνα, δεν είναι ούτε καν εργασία, και ξέρει ακόμα πως χωρίς κόπο πραγματικό δεν αποκτάται κανένα καλό, δεν προκύπτει κανένα όφελος. Και το κακό δεν είναι μονάχα αυτό, αφού πολύ συχνά τα παιδιά αντιγράφουν ή εκτυπώνουν πράγματα που δεν τα κατανοούν, λόγω της γλώσσας στην οποία είναι γραμμένα. Π.χ. τις προάλλες είχα ζητήσει να γράψουν τα παιδιά μια παράγραφο για την ειρήνη κι η μικρή Μαρία μου ‘φερε από το Διαδίκτυο μια παράγραφο που ούτε να διαβάσει σωστά μπορούσε, αλλ’ ούτε καταλάβαινε τι έλεγε. Είχα την εντύπωση πως είχα ζητήσει κάτι απλό, αλλ’ η καταφυγή της μικρής στο Διαδίκτυο περιέπλεξε τα πράγματα και τα ‘κανε να φαίνονται πολύ δύσκολα.
Γι’ αυτό εδώ και χρόνια εφιστώ την προσοχή των γονέων και τους ζητώ να μην καταφεύγουν για τα πάντα στο Διαδίκτυο, καταργώντας κάθε άλλον τρόπο που θα ήταν πιο αποδοτικός κι ωφέλιμος. Μα, ζώντας στην εποχή της κυριαρχίας του εύκολου, έχω πολλά χρόνια να ρωτήσω «πού το βρήκες αυτό;» και ν’ ακούσω την απάντηση «στην εγκυκλοπαίδεια». Αυτό πάει, δε συμβαίνει πια, και γιατί απαιτεί περισσότερο κόπο, αλλά και γιατί δεν υπάρχουν πια εγκυκλοπαίδειες στα σπίτια-τι να τις κάνει κανείς, όταν υπάρχει το Διαδίκτυο;
Όμως, δεν πάει να λέει και να ξαναλέει η δασκάλα ή ο δάσκαλος για τη σπουδαιότητα των άλλων πηγών; Τίποτα δεν αλλάζει, αφού όχι μόνο τα παιδιά, μα κι οι γονείς είναι τα μαθημένα στην ευκολία πλάσματα που πάντοτε τον εύκολο δρόμο προτιμούν (θ’ αποφύγω να μιλήσω για τον Ηρακλή και τον εύκολο και δύσκολο δρόμο ανάμεσα στους οποίους κλήθηκε να διαλέξει). Δυστυχώς. Κι έτσι μαζί με την έρευνα πάει περίπατο κι η χαρά του ερευνητή τη στιγμή της ανακάλυψης ενός σπουδαίου στοιχείου, που ίσως και να φάνταζε τελείως ασήμαντο στα μάτια οποιουδήποτε άλλου, αλλ’ όχι στου ερευνητή, που ξέρει… Και πάει περίπατο κι η χαρά του δασκάλου που άλλα περιμένει κι άλλα του φέρνουν τα παιδιά, αφού συνήθως τα ίδια πράγματα αντιγράφουν-τι μεγάλο κρίμα!...
Θα σας το πω τώρα, λοιπόν, γιατί τα γράφω όλα αυτά σήμερα. Γιατί μόλις προχτές είχαν οι μαθητές μου μιαν άσκηση στα Θρησκευτικά που τους ζητούσε να φέρουν στην τάξη πληροφορίες για κάποιο μοναστήρι της περιοχής μας. Ε, λοιπόν, την άλλη μέρα οι διαπιστώσεις μου ήταν οδυνηρές: ένα κορίτσι μονάχα ασχολήθηκε με μοναστήρι του τόπου μας και μας έφερε πληροφορίες , εκτυπωμένες –μολονότι όχι πολλές-, για να μην κουραστεί να τις γράψει (αν και μια τέτοια αντιγραφή είναι μια πολύ ωραία άσκηση κι ας το ‘χουμε ξεχάσει κι αυτό). Υπήρξε μάλιστα περίπτωση όπου άλλη μικρή, ακολουθώντας την πεπατημένη πια του google, σε άλλη χώρα οδηγήθηκε, δίχως να ‘χει κάνει λάθος μάλιστα στην αναζήτηση, κι ευτυχώς που για ορθόδοξο μοναστήρι έγραψε τελικά. Κι όταν είδαμε φωτογραφίες από τα 13 μοναστήρια του νομού μας, αποδείχτηκε πως ήταν πολλά παιδιά που είχαν επισκεφτεί με τους γονείς τους κάποιο από αυτά. Και τότε ήταν που αναρωτήθηκα γιατί λοιπόν δεν είχαν καθίσει μαζί, μαμά με κόρη ή μπαμπάς με γιο, να γράψουν δυο λογάκια για το μοναστήρι όπου μαζί είχαν πάει-γιατί άραγε; (Να θυμίσουμε την έρευνα που λέει πως μια τέτοια προετοιμασία των παιδιών για το σχολείο τους είναι πιο ωφέλιμη κι από το καλύτερο φροντιστήριο-ας το λάβουμε υπόψη μας όσοι επιμένουμε σε ό,τι έχουμε συνηθίσει κι έχει πια καθιερωθεί)…
Λοιπόν, καλοί μου φίλοι, αυτά δεν τα γράφω για τους δασκάλους, που τα ξέρουν γιατί τα ζουν καθημερινά στα σχολειά τους. Τα γράφω για όλους όσοι ασχολούνται με παιδιά και θέλουν να τους μάθουν γράμματα με τους πιο εύκολους τρόπους. Της Παιδείας οι ρίζες ήταν πικρές κι οι καρποί γλυκείς και στα χρόνια του Πλάτωνος που πρωτοείπε αυτά τα λόγια, αυτό συμβαίνει και σήμερα και αυτό ακριβώς θα συμβαίνει και σ’ όλα τα επόμενα χρόνια. Τελεία και παύλα. Και γι’ αυτό η ιστορία του Τζάνι Ροντάρι για τη μηχανή που κάνει τα μαθήματα του σχολείου θα ‘ναι πάντοτε επίκαιρη. Γιατί σ’ αυτήν την ιστορία πολύ σοφά ο Ροντάρι έλεγε πως, ναι, υπάρχει αυτού του είδους η μηχανή, μόνο που δεν αγοράζεται με λεφτά, αλλά με το μυαλό του παιδιού. Κι αναρωτιέμαι αν το κείμενό του ήταν τελικά προφητικό κι αν για τη μηχανή αναζήτησης μιλούσε, που ίσως και να μην είχε ακόμη εφευρεθεί…
Γιατί, πέρα από τις ιστορίες που λένε συχνά συντριπτικές αλήθειες και πέρα από τα αποφθέγματα των σοφών της ανθρωπότητας, υπάρχουν και οι σημερινές ενστάσεις για τις παντοδύναμες μηχανές που η κακή τους χρήση κι η κατάχρηση μπορούν να μας καταστρέψουν. Τέτοιες ενστάσεις δεν τις διατυπώνουν άνθρωποι άσχετοι με τις μηχανές, αλλά και απολύτως σχετικοί, σαν τον συγγραφέα που υποστηρίζει μεν τη χρησιμότητα του google, αλλά διευκρινίζει πως αυτό «θα αποτελεί έναν οδηγό για τον εντοπισμό υλικού παρά για την προμήθειά του». Και πάντα θα διατυπώνονται ενστάσεις όπως η ωραιότατα διατυπωμένη ένσταση του Ben Greenman με τίτλο: «Όταν το Διαδίκτυο σκοτώνει την περιέργεια» (Καθημερινή, 3/10/2010) κι όπως του Δημήτρη Αγγελή στην ίδια εφημερίδα (1/3/2014), που ανάμεσα στ’ άλλα λέει: «Αν διαβάζουμε απλώς και μόνο για να ενημερωθούμε ή γιατί πρέπει να διεξέλθουμε κάποια βιβλιογραφία προκειμένου να γράψουμε ένα άρθρο, τότε το e-bookβολεύει αφάνταστα. Αν όμως διαβάζουμε για την προσωπική μας ευχαρίστηση, το βιβλίο είναι καλύτερο. (…) Το βιβλίο είναι μια ζωντανή παρουσία, η μηχανή ανάγνωσης είναι μια μηχανή». Κι εμείς, όσο κι αν έχουν θεοποιηθεί οι μηχανές στην εποχή μας, δεν έχουμε πάψει ακόμη ν’ αγαπάμε τις ζωντανές παρουσίες. Κι ούτε έχουμε ξεχάσει πως η παιδεία με τον παιδεμό έχει σχέση και πως αν δε δυσκολευτείς ούτε γράμματα πρόκειται ποτέ σου να μάθεις, αλλ’ ούτε και να μορφωθείς πραγματικά γίνεται…
Περιττό υστερόγραφο: Κάπως έτσι εξηγείται το «παράδοξο» γεγονός πως, ενώ στην εποχή μας- «εποχή των συγκεκριμένων μέσων αλλά των συγκεχυμένων σκοπών», όπως πολύ σοφά έχει χαρακτηριστεί- κατακλυζόμαστε από πληροφορίες, δε φημιζόμαστε για την κρίση που διαθέτουμε. Και το χειρότερο είναι πως συνεχίζουμε τον ίδιο δρόμο, που μας απομακρύνει από την πολύτιμη κρίση ολοένα και περισσότερο-δυστυχώς για όλους μας…
(*) «Ταυτόχρονα με την τεχνολογική εξέλιξη θα πρέπει να εξελίσσονται και οι γνωστικές ικανότητες των ανθρώπων, ώστε να κατανοούν τι εξαρτήσεις, πειρασμούς και κινδύνους έχουν να αντιμετωπίσουν, ώστε να μπορούν να αποφασίζουν αν κάτι είναι ωφέλιμο για τους ίδιους ή όχι. Μόνο αν έχουμε αυτή τη συνείδηση μπορεί η τεχνολογική εξέλιξη να έχει θετική σημασία.»
Γ. Ξηροπαΐδης, Καθηγητής Φιλοσοφίας ΑΣΚΤ (Καθημερινή 11/5/2014)
Αφιερώνεται σε όλους εκείνους όπου κατέφυγαν οι μαθητές μας για να τους μεταδώσουν τις πολύτιμες γνώσεις τους κι ενεπλάκησαν με τρόπο τρυφερό στο πολύτιμο έργο του Σχολείου μας-κι είναι πραγματικά πολλοί…
Επίσης στα παιδιά, που, χωρίς να φταίνε τα ίδια, έχουν μάθει να προτιμούν τον εύκολο από τον δύσκολο τρόπο σε ό,τι κι αν κάνουν-τι κρίμα!...
Αλλά και στη μνήμη του Λάζαρου Κλετσίδη, του παθιασμένου εραστή της λίμνης Ορεστιάδας, που μόλις έφυγε από κοντά μας…
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 29 Μαΐου 2014, αρ. φύλλου 742.
Κυριε Ξηροπαΐδι δεν μας τα λες καλα: «Ταυτόχρονα με την τεχνολογική εξέλιξη θα πρέπει να εξελίσσονται και οι γνωστικές ικανότητες των ανθρώπων, ώστε να κατανοούν τι εξαρτήσεις, πειρασμούς και κινδύνους έχουν να αντιμετωπίσουν, ώστε να μπορούν να αποφασίζουν αν κάτι είναι ωφέλιμο για τους ίδιους ή όχι.»
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ικανοτητα των ανθρωπων να αποφασιζουν για το καλο κ το ωφελιμο δεν λεγεται "γνωστικη", αλλα πνευματικη, στοχαστικη, ορθολογιστικη κ χιλια δυο αλλα, αλλα παντως οχι γνωστικη!...
Κυρία Σόνια δεν μας τα λες καλά. Πολύ παρασυρμένη από το συναίσθημα της νοσταλγίας των περασμένων φαίνεται να τα έγραψες αυτά. Ποιος δεν συμφωνεί ότι σε όλα η κατάχρηση είναι που βλάπτει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ υπερβολική όμως επίθεση στους υπολογιστές δεν είναι κινδυνολογία;
Ευχαριστώ τους σχολιαστές που μου δίνουν την αφορμή να επανέλθω κυρίως για να πω ότι ο Αριστοτέλης έχει πει τη σοφή ρήση για το δέντρο της Παιδείας κι όχι ο Πλάτων όπως μου έχει κολλήσει.Εννοείται πως ευχαριστώ και τη φιλόλογο που το επισήμανε. Όσο για τα παραπάνω σχόλια,δυο λόγια μόνο: εννοείται πως δεν δέχομαι πως όσα γράφω είναι υπερβολική επίθεση στους Η/Υ, απλώς γνωρίζω από εμπειρία την αξία της προφορικής Παράδοσης και της πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνίας και δε συμφωνώ με το γεγονός πως τείνουν να εκτοπισθούν από την κυριαρχία των μηχανών, που, όσο καλές κι αν είναι, δεν παύουν να είναι άψυχες μηχανές.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ΣΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο για την απάντηση σας. Αφού αυτή είναι η γνώμη σας καλά κάνετε και την υποστηρίζετε. Και για τη διορθωση σας μπράβο αν και δεν ευχαρισστείτε επώνυμα τη φιλόλογο που λέτε ότι το επισήμανε.
Επίσης η κυρία Δασκάλα,θα ήταν καλό να ζητήσει από τους μαθητές της να γράψουν μία παράγραφο και για την φιλοπατρία,την δόξα,την γενναιότητα,την αρετή και λοιπές αρετές που διαμορφώνουν χαρακτήρες. Εκτός εαν η πολιτικές της πεποιθήσεις της το απαγορεύουν!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈρρωσθε,
Δημήτριος Αγιασοφίτης
Δε θα 'θελα να τη στενοχωρήσω, κατονομάζοντάς την, γιατί ξέρω τη σεμνότητά της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημήτριος Αγιασοφίτης είναι το αληθινό σας όνομα ή το επινοήσατε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλωσορίσατε στην παρέα μας κ. Αγιασοφίτη και σας ενημερώνουμε ότι η απάντηση που ψάχνετε υπάρχει ακριβώς εδώ που βρίσκεστε, στο μπλογκ της ΟΔΟΥ: πάτε στις παλιότερες αναρτήσεις της κυρίας και διαβάστε σχετικά. Θα κατατοπιστείτε πλήρως, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Δημήτριος ο Σοφιστής της Αγίας ( "Αγιασοφίτης") μήπως είναι troll ή είναι απλώς ανίδεος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλοπατρία, δόξα , γενναιότητα, Αρετή χμμμ
Την Αρετη την χασαμε
Η Φιλοπατρία δε τρωγεται -δεν μετραει στα μνημονια
Η Δοξα ανηκει στους μωροφιλοδοξους και κουφιους
Την δε γενναιότητα τη αφήνουμε για κεινον. Εμεις στον πόλεμο όπου φυγει φυγει (προς τα εμπρός παντοτε!!!)
"Ομερ Κρυώνης"
Καταρχήν σας ευχαριστώ για τα κοσμητικά επίθετα που χρησιμοποιήσατε. Κατ'εμέ είναι απείρως προτιμότερο να είσαι ανίδεος και ''troll'' παρά να παραμένεις δειλός ανώνυμος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμπρός καλή μου/καλέ μου Ανώνυμε,θάρρος όταν εκφράζεστε δημοσίως!!! Σχετικά με το ''Ομέρ Κρυώνης'' ουδέποτε αμφέβαλα. Άλλωστε αυτή είναι η δημοκρατία και η Ελευθερία που διάφοροι ευαγγέλεσθε,το βρίσιμο χωρίς επιχειρήματα.
Έρρωσθε,
Δημήτριος Αγιασοφίτης ( αληθές )
@ Φιλαναγνώστης
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ βεβαίως μπορείς να καλωσορίζεις όποιον θέλεις, αλλά προσωπικά έχω επιφυλάξεις για τρεις λόγους :
1) Δεν ζήτησε απάντηση σε κανένα ερώτημα. Αντιθέτως, προέβη σε υποδείξεις σαν να είναι η κυρία Σόνια Ευθυμιάδου-Παπασταύρου υφισταμένη του (!)
2) Δεν είχε την ευγένεια να ψάξει προηγουμένως και να μην εξαπολύει φληναφήματα και πομφόλυγες.
3) Δεν απαντάει μέχρι στιγμής στο εύλογο ερώτημα του Επώνυμου.
Επομένως ;
Καλύτερα όμως ας απαντήσει ο ίδιος.
@Ομερ
ΑπάντησηΔιαγραφήΦανταζομαι οτι το σχολιο σου ειναι προκληση κ οχι διαπιστωση. Σε αυτη την περιπτωση προσυπογραφω 100%!
Κύριε Αγιασοφίτη (αληθές), τι θα πει "ευαγγέλεσθε"; Απ' όσο ξέρουν τα λεξικά, τέτοια λέξη δεν υπάρχει. Οπότε, τι σοφίτης είστε;
ΑπάντησηΔιαγραφή"Εμπρός καλή μου/καλέ μου Ανώνυμε,θάρρος όταν εκφράζεστε δημοσίως!!!"
ΑπάντησηΔιαγραφήμας προτρέπει ο μπλογκερ !
Τί να πει κανείς... Άμα εννοεί να εκφραζόμαστε δημοσίως σαν τον συνονόματο του [ή τον ίδιο;] στο σχόλιο 1 της παρακάτω ανάρτησης ...
http://olympia.gr/2013/02/12/%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF-%CE%B5%CF%85%CF%87%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%89-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CF%80%CF%81%CE%B1%CE%B2%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%87/
συγγνώμη, αλλά δεν πείθομαι από άνθρωπο που διαφημίζει τα α... του δημοσίως.
Γεια-χαρά !
(στη Νεοελληνική)
ΑπάντησηΔιαγραφήAlbert Einstein:
"Φοβάμαι την ημέρα που η τεχνολογία θα νικήσει την ανθρωπιά. Τότε ο κόσμος θα έχει μόνο μια γενιά, από ηλίθιους." Αϊνστάιν
Α ρε Φιλαναγνώστ! Η Δημοκρατία του ΒΑΓΓΕΛΗ !!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝτιπ στουρνάρ ίσι ;;;;;;;
Όποιος διαθέτει α... για διαφήμιση ας έχει τα α... και για να ζητάει συγγνώμη δημοσίως όταν αδικεί κάποιον. Έστω κι αν δεν είναι αληθές το όνομα που χρησιμοποιεί. Μόνο τότε θα έχει μούτρα να ξαναμιλήσει για αρετές, αλλιώς δικιολογημένα θα τον παίρνουν με τις ντομάτες όποτε θα σκάει μύτη για να σχολιάσει.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Επειδή μάλλον εν αγνοία σου απηύθυνες αυτόν τον λόγο στην κυρία Σόνια",
ΑπάντησηΔιαγραφή[Ο Λευτέρης ο ξεφτέρης είπε... ]
Γι΄αυτό σε είπεν ο άλλος "ανιδεο" κυρ-Agiasofiti μου!
"Ομερ Agiotafitis"
Παρακολουθώ καθηλωμένος,απνευστί και με αμείωτο ενδιαφέρον όλα τα σχόλια και ναί πράγματι το ομολογώ με συντριβή. Ταπεινώθηκα. Εξέρχομαι συντετριμένος μετά από αυτήν μου την ήττα. Οι προλαλήσαντες με απεστόμωσαν με σωρεία επιχειρημάτων,με τις ορθολογικές τοποθετήσεις τους,την καλοκάγαθη κριτική τους και την έμφυτη ευγενειά τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠώς τολμώ εγώ ο ολίγιστος να σχολιάζω την ιερή αγελάδα της Οδού; Α,πα,πα...στο πύρ το εξώτερον.
Άλαλα τα χείλη των ασεβών,ή Ευοί Ευάν;
Έρρωσθε,
Δημήτριος Αγιασοφίτης
Προς "Κάτι τρέχει και καλό δεν το λες"
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστά αυτά που γράφεις. Εκφράζεις -ευτυχώς- και άλλους. Όλοι μαζί θα βγούμε από την κρίση.
Κύριε Μπαϊρακτάρη,καλό κουράγιο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλος ένας ακόμη που βγήκε στο κλαρί να κάνει εντύπωση και επειδή δεν του ήρθαν τα πράγματα όπως τα ήθελε, αυτοπαρουσιάζεται σαν κυνηγημένος και σαρκάζει την 'ΟΔΟ".
@ Dimitrios Agiasofitis
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά τα γράφεις φίλε. Ξεσηκώνεις!
Κύριε Αγιασοφίτη, ΔΩΣΑΜΕ! ΔΩΣΑΜΕ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχουμε τον Γλωσσαμύντορα και τον Σοφολογιώτατο για φρεσκάρισμα των αρχαίων ελληνικών. Μην παρεξηγηθείτε πάλι, αλλά μπορείτε να αφήσετε την ΟΔΟ και να γράφετε σε κάποια από τις τόσες αρχαιόπληκτες (νεοπαγανιστικές) σελίδες που υπάρχουν στο διαδίκτυο.
Αὐθωρεί και παραχρῆμα!
Ευοί ευάν, Αγιασοφίτη, ευοί ευάν!
ΑπάντησηΔιαγραφή@λεμε τωρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχει δικιο ο Αγιασοφιτης. Εχετε δημιουργησει μια κλικα κ οποιος μπει κ σας χαλασει τη μαγια, δεχεται ομαδικη πιεση. Φιλε Αγιασοφιτη, χαμογελα.. Οποιος επιθυμει ποιοτητα κ ευγενεια στο διαλογο, παντοτε θα δεχεται την ειρωνια κ τον πολεμο. Μερικες φορες η μονη απαντηση σε αυτους, το οποιο τους τρελαινει!!!) ειναι το ΤΡΟΛΑΡΙΣΜΑ!
Μη βιάζεσαι, Σκεπτόμενε, να αποδώσεις δικαιοσύνη! Ούτε εσύ έχεις απόλυτο δίκαιο. Ισοπεδωτικό είναι να μέμφεσαι τους σχολιαστές ότι έχουν κάνει κλίκα. Όπως συμβαίνει όπου εκφράζονται άνθρωποι, φανερώνονται τρεις ομάδες (με την καλή την έννοια): αυτοί που συμφωνούν, αυτοί που διαφωνούν και αυτοί που επιλέγουν την ουδετερότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί λοιπόν να στιγματιστούν όσοι εκφράστηκαν αντίθετα με το περιεχόμενο και το ύφος στο σχόλιο του κ. Αγιασοφίτη ; Δεν έχουμε τίποτε εναντίον του, για να έχουμε πόλεμο που γράφεις. Εδώ ο ίδιος απαντάει με ειρωνία και την προσάπτεις σε εμάς ; Στο κάτω-κάτω της γραφής, όποιος γράφει στον δημόσιο διάλογο είναι αναγκαίο να είναι έτοιμος και για το τίμημα δημοσίως.
Προς τον εικοστό πέμπτο Ανώνυμο
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΗΝΕΛΛΑ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ !
Αγαπητέ φίλε συνΈλληνα ανθρωπάκο και κατά τον μέγιστο Ζουράρη ''συντροφοναύτη'',έχω μάθει στην μέχρι τώρα ζωή μου μέσω των γονέων μου,των δασκάλων της παλιάς καλής κοπής,των εντίμων και φιλοπάτριδων αξιωματικών μου από την εποχή της στρατιωτικής μου υπηρεσίας,να υπερασπίζομαι τις ιδέες μου και τα λεγομενά μου με κάθε κόστος ειδικά όταν δεν προκαλούν οιοδήποτε άλγος!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντοτε επωνύμως και χωρίς φόβο και αυτό σκοπεύω να πράττω όσο εγώ κρίνω,χωρίς να ζητάω την άδεια εγκεφάλων εν τρικυμία.
Οι Έλληνες πάντοτε πιστεύουμε στην αλήθεια και την ελευθερία του λόγου. Τώρα εαν κάποιοι ενοχλούνται που οι αυθεντίες τους υπόκεινται σε σχολιασμό,καλή καρδιά και ζουμί από λάχανο!
Έρρωσο,
Δημήτριος Αγιασοφίτης
Αναφορικά με τον φίλο της συμβουλής ''Δώσαμε,Δώσαμε'' να του πώ τούτο. Η συμβουλή του κρίνεται από τον υποφαινόμενο υπέρ του δέοντος εκτιμητέα και λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν προς μελλοντικήν χρήσιν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικά με την έτερη τούτου συμβουλή να καταφύγω στα όπως τα αποκαλεί νεοπαγανιστικά και αρχαιόπληκτα ιστολόγια,θα ήταν χρήσιμο να μας αναλύσει εννοιολογικά τον όρο. Ώς αναφορά το παραχρήμα,δεν αμφιβάλω ουδόλως ότι ο ίδιος μόνο στον χώρο του παραχρήματος κινείται. Ου περί χρημάτων τον αγώνα ποιούμεθα-ένας εκ των μεγίστων των νεομαρτύρων του Κυπριακού Ελληνισμού Κυριάκος Μάτσης ΕΟΚΑ 55'-59'. Ε,τώρα βέβαια ο Μάτσης δεν ήξερε για τις παραγράφους Ειρήνης της δασκάλας......
Έρρωσθε
Δημήτριος Αγιασοφίτης
@Dimitrios Agiasofitis
ΑπάντησηΔιαγραφή"Οι Έλληνες πάντοτε πιστεύουμε στην αλήθεια και την ελευθερία του λόγου"
-Αναφέρεστε σ’ αυτόν το λαό που πιστεύει ότι τον ψεκάζουν, και θεωρεί ελευθερία λόγου, μόνο το λόγο «του»;
Πιο "νεο-παγανιστικό" ιστολόγιο από την ΟΔΟ, δεν υπάρχει στην Καστοριά! Όλοι οι καλοί χωρούν εδώ μέσα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΩιιμέ ! ολολύζω, ολοφύρομαι και τραβάω τα μαλλιά μου !
ΑπάντησηΔιαγραφήΈβρισκε μέχρι τώρα ο σεβάσμιος Γλωσσαμύντωρ σφάλματα αλλαχού, τώρα θα βρίσκει υλικό αυτόθι !
α' υπέρ του δέοντος : το σωστό είναι "υπέρ το δέον"
β' Ώς αναφορά το : το σωστό είναι "όσον αφορά στο"
Οι διορθώσεις δεν έγιναν για να θίξω την αυθεντία του κ. Δημητρίου Αγιασοφίτη, αλλά για τους παλαιάς κοπής λάτρεις της ελληνικής γλώσσας, οι οποίοι, ειρήσθω εν παρόδω, είναι συνεπείς και δεν γράφουν το όνομά τους με λατινικούς χαρακτήρες στο διαδίκτυο.
@32
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι οι "κακοί" επίσης!
Καμία σχέση όμως τα παγανά του Δωδεκάμερου του 2012 που έστησαν χορό στην ΟΔΟ -αρχιχωρατεύοντος του Μαντρακούκου- με τους μπλογκερς που κινούνται σε χώρους που φλερτάρουν με την επαναφορά της αρχαίας ελληνικής θρησκείας με βιτρίνα την αρχαία ελληνική σοφία.
Δημήτριε Αγιασοφίτη, επαναλαμβάνω, καλά τα γράφεις!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣιγά τον ξεσηκωμό του Γένους, Ανώνυμε 23!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κυρία Σόνια δεν απήντησε. Από σεμνότητα υποθέτω, γιατί εδώ έχουμε να κάνουμε με προσωπική επίθεση.
Ενώ στην "Απογοητευτική Κλιμάκωση" έγραψε και ξαναέγραψε, γιατί το θέμα ήταν εθνικό.
Μόνο ένας gatopoulos ξεσήκωσε το σύμπαν!!!!
Ρε σεις... άμα είναι να κατεβάζουμε συνέχεια το βικιλεξικο ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφτε ρε τη γλώσσα που μιλάμε να καταλαβαινόμαστε!!!!!!
Τουτέστιν.
Γεια στο στόμα και στο χέρι σου, που εντόπισες τα λάθη και τα 'γραψες σωστά, κ. Έλα παππού μου!!! Μια γενικότερη συμβουλή στους άλλους: μη χρησιμοποιείτε λέξεις δύσκολες, γιατί ο κίνδυνος του λάθους είναι πιο μεγάλος. Το 'πιασες, κ. Αγιασοφίτη μας;
ΑπάντησηΔιαγραφή@αφελη
ΑπάντησηΔιαγραφήΑδερφε δεν αναφερομαι σε κλικες προασπισεως ιδεων, αλλα σε ομαδα αλληλοϋποστηριξεως ατομων, ασχετως της σωστης ή μη θεσεως τους. Τελος, δεν αναφερομαι σε ολους, αλλα σε οσους θιχτουν!!! Για το λογο αυτο γραφω ομαδικη πιεση κ οχι καθολικη απαξιωση.
Αύριο ανοίγουν τα Σχολεία και για αυτό να μην ξεχάσουμε να ευχηθούμε από καρδιάς "καλή σχολική χρονιά" σε όλους και όλες, δασκάλους, δασκάλες, μαθητές, μαθήτριες και τους γονείς και κηδεμόνες που συμπορεύονται σε αυτό το δύσκολο αλλά όμορφο ταξίδι της Παιδείας !
ΑπάντησηΔιαγραφήKai h kyria Sonia na grapsei peninta fores "8a eimai fronimi kai 8a ypakouw ton blogger"
ΑπάντησηΔιαγραφήYES!
:-)))))))))
Η ΟΔΟΣ παρακαλεί τους σχολιαστές να μη χρησιμοποιούν Greeklish.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον Ανώνυμο που κλείνει με το Τουτέστιν:
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι στο βικιλεξικό να ψάξεις, φίλε μου, δεν είναι καθόλου σίγουρο πως θα βρεις τις λέξεις που δεν καταλαβαίνεις, γιατί δεν είναι γραμμένες σωστά, όχι όλες τουλάχιστον. Οπότε άδικος ο κόπος σου.
Νά'σαι καλά βρε φίλε. Και για τη συμβουλή και που μ' έκανες και γέλασα με το ψευδώνυμο σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαραέγινε το κακό με τους ασυνάρτητους σχολιασμούς σ' αυτή την ανάρτηση. Ένα διάλογο δε μπορείτε να κάνετε, καλλιεργημένοι (λέμε τώρα) άνθρωποι; Μας κουράσατε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν γίνεται να μη συμφωνήσουμε με την επισήμανση του 46ου σχολιαστή. Είναι οφθαλμοφανής η αλήθεια της. Και πώς εξηγείται αυτό; Μήπως κάποιοι ενοχλούνται από το πρόσωπο κι όχι από αυτά που γράφει, οπότε ο στόχος τους είναι εμφανής;
ΑπάντησηΔιαγραφή@ σκεπτόμενο ανθρωπάκο
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ, φίλε, που απάντησες. Βρίσκω ικανοποιητικές τις διευκρινίσεις σου.
Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τον "αλεξιπτωτιστή" (δεν δέχομαι εκ μέρους του το "συντροφοναύτης", γιατί ο ίδιος ο Ζουράρις θα έβαζε τις φωνές σε όποιον τον αποκαλούσε "μέγιστο". Καλύτερα να διαβάζουμε τα βιβλία του και από τις λέξεις που χαρακτηριστικά συνηθίζει -εμπιστευτικό αυτό- προτιμώ την "αλληλοπεριχώρησιν", όπως την συμπεριέλαβε και στην αγαπητική αφιέρωση που μου έγραψε με το χεράκι του στην πρώτη έκδοση της "Μισγάγκειας", για τον καιρό που συμπορευθήκαμε)