21.7.16

ΟΔΟΣ [I]



Με αφορμή απορία αναγνωστών, για τους λόγους που απουσίασε από το σημερινό φύλλο της ΟΔΟΥ, αναφορά σε σχέση με εκδήλωση βιβλιοπαρουσίασης που θα πραγματοποιηθεί στην Καστοριά, υπό την αιγίδα της Εταιρείας Προστασίας Ατόμων με Αυτισμό-Δ.Α.Δ. Ν. Καστοριάς, η ΟΔΟΣ διευκρινίζει ότι οφείλεται στο γεγονός ότι η Εταιρεία αυτή, που αποτελεί βέβαια σύλλογο αλλά χρηματοδοτείται από το Δημόσιο, προέβη στην ιταμή δυσμενή διάκριση να μην στείλει ούτε δελτίο τύπου για την εκδήλωση (ενώ εστάλησαν σε όλες τις εφημερίδες της Καστοριάς). Η παράλειψη αυτή της Εταιρείας και της διοργάνωσης γενικά, είναι ακόμη πιο προκλητική και αδικαιολόγητη, αφού πλείστοι από τους συγγραφείς της Καστοριάς είναι τακτικοί και μακροχρόνιοι συνεργάτες της ΟΔΟΥ, με αποτέλεσμα να είναι προφανές, ότι η Εταιρεία αυτή, λειτούργησε σκοπίμως σ’ αυτή την κατεύθυνση.
Αυτά για άρση κάθε παρεξηγήσεως.


86 σχόλια:

  1. Ανώνυμος21/7/16

    Οφθαλμοφανείς Μικρότητες...
    [Όχι παντως της ΟΔΟΥ...]

    α υ τ ό χ θ ω ν

    ΥΓ. οι μικρότητες εξελίχθηκαν πάντως και σε άλλο επίπεδο.
    Σ' αυτό της ΠΟΛΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗΣ
    ε π ι λ ο γ ή ς συγγραφέων που προσέφεραν τα κείμενά τους για την ("άρπα-κόλλα") έκδοση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος21/7/16

    Η εξήγηση:
    Δεν είναι, πλέον, ο Πάνος και η Ξανθίππη στην Εταιρεία.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος21/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος21/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος21/7/16

    "ιταμή δυσμενή διάκριση" -αυτό τα λέει όλα!!!!
    Από ένα Σύλλογο που θα έπρεπε να είναι κατά των διακρίσεων!!!!!
    Τώρα, για τους άλλους, από το Άργος, είναι γνωστό πόσο μας αγαπούν!!!!.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος21/7/16

    Απιστευτο αυτο που διαβασα. Nα ειναι η ΟΔΟΣ το κατεξοχη βημα της καστοριανης πνευματικης ζωης και να μην την τιμουν ουτε κ με μια προσκληση, ενα δελτιο τυπου! Η εταιρεια αθελα της (;) στην δουλεψη σκοπιμοτητας που δεν τιμα κανενα. Πολεμουν την Οδο με ..τους συνεργατες της, εν αγνοια τους. Τι αλλο θα δουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Νά Λόλα...21/7/16

    ...ο Δημήτρης Μάνος... ο Νώντας Τσίγκας... η Ιφιγένεια Διδασκάλου... η Βενετία Σιώντα... η Μπέσση Μιχαήλ... O Δημήτρης Καραμήτσος.... ηχηρές απουσίες.... ηχηρές διακρίσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος21/7/16

    Sorry but...
    οι Νώντας Τσίγκας και Δημήτρης Καραμήτσος μπορεί να είναι εκλεκτοί συνεργάτες της ΟΔΟΥ όχι όμως ..."γηγενείς Καστοριείς".
    Αυτό νομίζω αποτελεί μια λογική, επαρκή και πειστική εξήγηση!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εταιρεία Προστασίας Ατόμων με Αυτισμό και ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ, ρε παιδιά δε πάει! Πώς να το κάνουμε?
    Και δεν αναφέρομαι μόνο στη μεταχείριση που επιφύλαξαν στην Οδό (τιμή σου Παναγιώτη!!).
    Μιλώ για τις διακρίσεις στους υπόλοιπους συγγραφείς της Καστοριάς που τους [.......].
    Αυτό κι αν είναι απαράδεκτο. Διότι είναι ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ διακρίσεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος21/7/16

    "Sorry but... οι Νώντας Τσίγκας και Δημήτρης Καραμήτσος μπορεί να είναι εκλεκτοί συνεργάτες της ΟΔΟΥ όχι όμως ..."γηγενείς Καστοριείς"

    Άλλο και τούτο!!!
    Ενώ η Νίνα Ράπη από την Αθήνα, είναι γηγενής! (για να μην αναφέρω τους άλλους «συγγραφείς» «γηγενείς» αναντάπ-παπαντάμ) . Εδώ πηγαίνει η λέξη «έλεος!»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τί άραγε συμβαίνει στην Καστοριά;21/7/16

    Συμφωνώ με τους παραπάνω που αναφέρουν ονόματα-ηχηρές απουσίες. και προσθέτω:
    Το όνομα ΜΕΡΟΠΗ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΑΓΓΕΛ δεν σας λέει κάτι;;;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το λουλουδάκι του μπαξέ21/7/16

    Επειδή δεν είμαι από αυτούς που κομπλεξάρονται να μιλήσουν από το φόβο μη κατηγορηθούν ως κουτσομπόληδες, ζηλιάρηδες, μίζεροι κλπ, έχω μια ερώτηση.
    Με ποιο κριτήριο θεωρήθηκαν όλοι συγγραφείς;
    Έχω την εντύπωση ότι κάποιοι δεν έχουν καν εκδώσει βιβλίο.
    Ναι, δεν είναι ασφαλώς αυτό το μοναδικό κριτήριο, αλλά τουλάχιστον ας κρατούσαν τα προσχήματα και ας μη προκαλούσαν με τον παραγκωνισμό γνωστών και μη εξαιρετέων (και να που εξαιρέθηκαν...)
    Αν κάνω τόσο μεγάλο λάθος, παρακαλώ όποιον γνωρίζει να με διορθώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τασούλης ο ηλεκτρολόγος21/7/16

    Πλάκα μας κάνεις νούμερο οχτώ ; Τον Νώντα ρε ; Τον Νώντα ; Και στη Θεσσαλονίκη που είναι, εκπέμπει Βογατσικό χιλιόμετρα !
    Αχάριστοι άνθρωποι ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος21/7/16

    @2
    Δε ξερω ποσο βασιμη ειναι η εξηγηση σου αλλα μια χαρα ειναι στη λιστα των συγγραφεων της Καστοριας ο κυριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος21/7/16

    ΓΙ' ΑΥΤΟ ΔΕ ΘΑ ΠΑΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΟΠΟΣ. ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΑ ΛΕΝΕ ΟΙ ΤΑΜΠΕΛΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΚΑΝΟΥΝΕ ΣΤΑ ΜΟΥΛΩΧΤΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος22/7/16

    Με ποιο κριτήριο η Εταιρεία Αυτιστικών, δεν συμπεριέλαβε τον Νώντα Τσίγκα, τον Δημήτρη Μάνο και τόσους άλλους; Ενώ συμπεριέλαβε Αργίτη blogger ως συγγραφέα; Ακόμη και την [.....]. Με ποιο κριτήριο η Εταιρεία Αυτιστικών "έκοψε" την Σόνια Παπασταύρου; Με ποιο κριτήριο η Εταιρεία Αυτιστικών, μέσω τρίτων, προσκαλούσε συγκεκριμένα άτομα ("ημέτεροι" τους;) Πως είναι δυνατόν, ο σκοπός ενός βιβλίου φαίνεται να είναι μόνοη ΠΡΟΣΩΠΙΚΉ ΠΡΟΒΟΛΗ κάποιων κυρίων και κυρίων; Πώς είναι δυνατόν ένα βιβλίο να ΔΙΧΑΖΕΙ τους πνευματικούς ανθρώπους της Καστοριάς. Πώς είναι δυνατόν ένα βιβλίο και μία εταιρεία να φαίνεται ότι επιζητεί τις ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος22/7/16

    Ακόμη και το εξώφυλλο δεν ανατέθηκε σε ένα ζωγράφο της Καστοριάς, αλλά σε έναν... από την Αθήνα. Δηλαδή στον "δικό τους άνθρωπο".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος22/7/16

    Τουλάχιστον τώρα ελπίζω να μη ντρέπεται ο Ηλίας που ζει στην Καστοριά!
    Τώρα ντρέπονται άλλοι.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος22/7/16

    Μια ΑΝΘΟΛΟΓΗΣΗ μπορεί (και πρέπει) να είναι επιλεκτική σύμφωνα με το ύφος που επιθυμεί ο ανθολόγος να δώσει στην εργασία του, σύμφωνα με τις προσωπικες του συμπάθειες [=αυτό που του ταιριάζει] κλίματος ύφους της έκδοσης που αυτός επιθυμεί να αποδώσει. Συμπληρώνουν παράμετροι πληροφόρησης, γνώσης, προτιμήσεις ύφους, μορφής της γραφής στην σύνθεσή της κλπ
    Τέτοια πραγματα ίσως υπαγόρευσαν την δημιουργία της ανθολογίας αυτής. Εξάλλου στον τίτλο της συλλογής αναφέρεται: "19 συγγραφείς". Αυτό δεν αποκλείει να υπάρχουν κι άλλοι-παρήγορον δε για την πόλη που διαθέτει τόσο πολυπληθες κεφάλαιο & παρακαταθήκες...- οι οποίοι μελλοντικά να κληθούν σε κάποια άλλη παρόμοια δουλειά να συμμετάσχουν. Αν είχε στοιχεία "αποκλεισμού" η έκδοση θα έγραφε "Οισυγγραφείς της Καστοριάς γραφουν για το καλοκαίρι"[πάει και τέλειωσε αυτοί είναι...]. Άρα δεν τίθεται ζήτημα. Μπορεί να υπάρχουν κι άλλοι καλοί κακοί καλυτεροικαι τρισχειρότεροι -περι ορέξεως κολοκυθόπιτα- αλλα υπάρχουν.... Απλώς δεν κατέστη δυνατόν για τον άλφα ή δείνα λόγο να συμπεριληφθούν εδώ.

    Αυτό που είναι όμως αποκαρδιωτικό είναι η ...ΑΝΘΟΛΟΓΗΣΗ των εντύπων μέσων που προσ ...κλήθηκαν να "σπονσοράρουν" την φιλότιμη προσπάθεια και να μετέχουν στα της παρουσιάσεως.
    Αυτό είναι και ύποπτο και σοβαρό...
    Σ' αυτό και μόνον οφείλει , και αξιζει, να απαντήσει κανείς. Και να προσπαθήσει να εξηγήσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος22/7/16

    Ανάμεσα στους συγγραφεί υπάρχει και το όνομα:"Μάρκος Πετρόπουλος"...
    Αν όντως αυτός συμβαίνει να είναι και ο άνθρωπος που ανέλαβε και διεκπεραίωσε το project της έκδοσης τότε η παροιμία "Αυτός ευλογεί τα γένια του!" έχει πλήρως δικαιωθεί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος22/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος22/7/16

    Δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει την αξία συγκεκριμένων προσώπων που έχουν πλέον καταξιωθεί ως συγγραφείς ή ποιητές, αλλά νισάφι βρε παιδιά! Άλλο είναι να σου κάνει η [.....] (!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος22/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος22/7/16

    Τελικά δεν αξίζει να ασχολείται κανείς με τέτοιες διοργανώσεις που έχουν κριτήρια αέρα-πατέρα! Τι ψάχνετε να βρείτε τώρα; Καστοριανοί- ξεκαστοριανοί, η νύφη από το [........] είναι μέσα(!)
    Κι ύστερα ποιας πόλης που γράφαν και στην πρόσκληση; Της Καστοριάς μόνο; Αφού είναι και Αργείτες. Ή πρέπει να πιάσουμε το υπονοούμενο; Τόσο καλά όμως που να μη μας φύγει;;;; Άιντε ρε άιντε.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος22/7/16

    Sorry but, αν ο Νώντας Τσίγκας, που γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Βογατσικό και γράφει στην ΟΔΟ Καστοριάς δεν είναι γηγενής, τότε πραγματικά υπάρχει πρόβλημα στον τρόπο σκέψης μας. Εκτός αν ο σχολιαστής και οι σκεπτόμενοι σαν αυτόν Καστοριά θεωρούν μόνο την πόλη, παρά το γεγονός πως όλος ο νομός μας Καστοριάς λέγεται και είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος22/7/16

    Όλοι οι χορηγοί του [........] στο Άργος Ορεστικό βρίσκονται πίσω από την κίνηση. Γνωστά αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος22/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος22/7/16

    @19
    Αρχικά ο τίτλος ήταν "20 συγγραφείς", και έγινε 19, γιατί μία έμεινε "τσούτση" στις... εξετάσεις!!!! Μιλάμε για λογοτεχνικό XFACTOR!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Christos22/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ανώνυμος22/7/16

    Η προσφορά της "Οδού" στον πολιτισμό δεν θα ήθελε ούτε θα έπρεπε να συσχετιστεί με τα "βουτήματα" των χορηγών της εκδήλωσης. Κάθε λιθαράκι πολιτισμού, όμως, ευπρόσδεκτο ανεξαρτήτων σκοπιμοτήτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ανώνυμος22/7/16

    Κατά τα λεγόμενά τους οι διοργανωτές
    “ένωσαν” τους συγγραφείς της πόλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ανώνυμος22/7/16

    Ποιας πόλης; Αν εννοούν της Καστοριάς, τότε απουσιάζει ο Ευτύχιος Μπαλλής, η Ιφιγένεια Διδασκάλου, η Σκαπέρδα Γερεουδάκη...και τόσοι άλλοι.
    Εκτός αν εννοούν το Άργος Ορεστικό, από όπου κατάγονται; Τότε γιατί δεν έγινε η παρουσίαση στο Άργος Ορεστικό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμος22/7/16

    "Je suis συγγραφέας"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ανώνυμος22/7/16

    Ο Χρίστος Χάτσιος, από το Κωσταράζι, που εξέδωσε και λογοτεχνικά βιβλία, γιατί δε συμπεριελήφθη; Ο Χρίστος Παπαδόπουλος από το Τοιχιό, κι αυτός εξέδωσε βιβλίο, με εξαιρετική ποιητική συλλογή. Και τόσοι άλλοι...
    -Ποιο ήταν το κριτήριο της Εταιρείας Προστασίας Ατόμων με Αυτισμό, και επιλέχθηκαν ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ;
    -Γιατί αυτές οι επιλογές / διακρίσεις;
    -Να κάνουμε και εμείς διακρίσεις στους Συλλόγους και στους Ανθρώπους;
    -Σε μία κίνηση υπό τον τίτλο "Ενώνουμε τους συγγραφείς", από μια Εταιρεία κατά των διακρίσεων, όταν βλέπουν στην πορεία, ότι εσκεμμένα (;) απουσιάζουν ηχηρά ονόματα, όπως του Μάνου, ή του Τσίγκα, και τόσων άλλων, που είναι ΟΛΟΦΑΝΕΡΟ ότι θα διχάσει, (αφήνω την προσβολή στα πρόσωπα τους). Θα έπρεπε κατά τη ταπεινή μου γνώμη, οι υπόλοιποι συγγραφείς, να προβληματιστούν πριν βάλουν την υπογραφή τους. Και να υποστηρίξουν το σύνθημά τους, "Ενώνουμε τους συγγραφείς".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Νομίζω ότι πρώτη η ΟΔΟΣ έχει κάνει δύο αφιερώματα σε συγγραφείς και ποιητές Καστοριανούς τον Αύγουστο του 2009 και του 2012 (όσο κρατάει ο Αύγουστος και το ῥ) άρα έγινε μια αντιγραφή της ιδέας της.Φυσικά σκέψεις και απορίες υπάρχουν όπως έχουν γραφτεί και στα προηγούμενα σχόλια, θα δείξει ο καιρός τι ακριβώς θέλουν να κάνουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ξανθίππη Θεοχάρη Μπαλλή22/7/16

    Ως γονιός ενός εφήβου με αυτισμό, ιδρυτικό μέλος της Εταιρείας, και τέως μέλος του Δ.Σ. ευχαριστώ θερμά όλους τους συντελεστές της διοργάνωσης της χθεσινοβραδινής εκδήλωσης, τους συμμετέχοντες επαγγελματίες κι ερασιτέχνες συγγραφείς, τους εθελοντές, τα ΜΜΕ που κάλυψαν την εκδήλωση, το Δήμο Καστοριάς, τους χορηγούς και όλους τους φίλους και τις φίλες που στηρίζουν έμπρακτα από το 2005 το δύσκολο έργο της Εταιρείας. Ένας από αυτούς είναι ο Διευθυντής της ΟΔΟΥ, κ. Παναγιώτης Μπαιρακτάρης τον οποίο εκτιμώ βαθύτατα.
    Σχετικά με την όποια παρεξήγηση για υποτιθέμενη διάκριση συγγραφέων, ΜΜΕ κτλ. σημειώνω τα εξής: Το Δ.Σ. της Εταιρείας ήταν και είναι όλοι γονείς κι εθελοντές: Άνθρωποι με χιλιάδες σημαντικά καθημερινά προβλήματα που στηρίζουν εκτός από τις άλλες εθελοντικές δράσεις του Σωματείου και μια δομή, το Κέντρο Ημέρας, το οποίο -μετά από κόπους ετών- κατάφερε να χρηματοδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο και να προσφέρει, εκτός των τόσων άλλων, και κάποιες πολύτιμες θέσεις εργασίας στην τοπική κοινωνία. Κι όπου υπάρχουν άνθρωποι -και μάλιστα εθελοντές κι όχι επαγγελματίες- μπορεί να γίνουν και λάθη. Κι αν θέλουμε να λεγόμαστε άνθρωποι -και μάλιστα πολιτισμένοι- οφείλουμε να βλέπουμε το δάσος κι όχι το δέντρο, γιατί αλλιώς κινδυνεύουμε να χαρακτηριστούμε κοντόφθαλμοι.
    Για του λόγου το αληθές παραπέμπω σε απόσπασμα της ανακοίνωσης του inkastoria.gr: " Ζητάμε συγγνώμη αν παραλείψαμε να στείλουμε επίσημη πρόσκληση σε κάποια μέσα. Δεν υπήρχε δόλος, ήταν άλλωστε η πρώτη φορά που μπήκαμε στη θέση του αποστολέα δελτίου τύπου.
    Ζητούμε συγγνώμη και από τα Μέσα που θα ήθελαν να είναι χορηγοί επικοινωνίας. Ήταν όμως δύσκολο και για εμάς να το ζητήσουμε (μάλλον λάθος εκτίμηση) μιας και το project ήταν εξολοκλήρου του inkastoria. Μακάρι να είχαμε διαισθανθεί τη διάθεση να συμμετέχουν περισσότεροι. Άλλωστε εκτός από το inkastoria και το πολιτιστικό portal Thewholecow.net που συμμετείχε στην εκδήλωση δια της Ιωάννας Μανέτα, υπήρχε μόνο η Σέντρα, η πρόσκληση στην οποία ήταν μια αυθόρμητη πρόσκληση μεταξύ φίλων."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ανώνυμος22/7/16

    ΑΝΤΙ ΣΧΟΛΙΟΥ...
    -Άλλωστε τί χρείαν έχομεν αυτών;-

    [...]
    "Και νάναι όλα απ' ό,τι φεύγει —και δε μένει—
    σε μια πόλη ακατοίκητη, κι' εντός μου
    ακυβέρνητο, όλο να σε πηγαίνει το καράβι
    έξω απ' την τρικυμία τούτου κόσμου."

    Γ ι ά ν ν η ς Σ κ α ρ ί μ π α ς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ανώνυμος22/7/16

    ..."έξω απ' την τρικυμία αυτού του κόσμου"
    βέβαια!

    Γ.Σ.
    [πεθαμένος προ πολλού κάτοικος Χαλκίδος της επι του Ευρίπου κειμένης πόλεως και των τρελών νερών νύμφης]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ανώνυμος22/7/16

    "Είναι μια πρώτη επαφή (των συγγραφέων) με τους ανθρώπους της πόλης" είπε χθες ο οργανωτής! Ουδέν σχόλιον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Ανώνυμος22/7/16

    Ξ.Μ.: "Σχετικά με την όποια παρεξήγηση για υποτιθέμενη διάκριση συγγραφέων, ΜΜΕ κτλ."

    Ξανθίππη, άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε.
    Το δάσος! Το δάσος! Και όχι το δέντρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Ανώνυμος22/7/16

    "μεταξύ φίλων"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Ανώνυμος22/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ανώνυμος22/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Χρήστος22/7/16

    Αντί να σχολιάζουμε τον Αυτισμό, δε θα ήταν καλύτερα να σχολιάσουμε την κατάληξη του πρωτοσέλιδου της ΟΔΟΥ: "Στον Δήμο Καστοριάς δεν είναι πια βέβαιο, ποιος κάνει πολιτικά τον έλεγχο, και το κουμάντο";
    Η πόλη μας πάσχει.

    [ΥΓ Μέχρι τώρα έπασχε μόνο πολιτικά. Τώρα φαίνεται να πάσχει και πνευματικά. Και αυτό φάνηκε από τη τακτική της Εταιρείας, της "παρέας" τους και των "ημετέρων"]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Ανώνυμος22/7/16

    Πρός κ.κ. Νώντα Τσίγκα, Δημήτρη Μάνο, Μπέσση Μιχαήλ, Δημήτρη Καραμήτσο κλπ κλπ:

    "Εκεί που η Λογοτεχνία συναντά την ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ"

    Αυτός είναι ο τίτλος των διοργανωτών της σχετικής εκδήλωσης!

    Αλληλεγγύη: Η αλληλοβοήθεια και αλληλοκατανόηση, το ηθικό καθήκον, η υποχρέωση που έχουν τα μέλη μιας ομάδας να αλληλοϋποστηρίζονται και να αλληλοβοηθούνται.

    Σημ. Το «πισώπλατα» δεν είναι συνώνυμο της "αλληλεγγύης"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Λεχ Βαλέσα, δηλαδή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις. Στη Καστοριά, δηλώνεις αυτό που δεν είσαι22/7/16

    Ή για παπάδες φανατιζόμαστε, και πέφτουν κατεβατά τα σχόλια, το ένα μετά το άλλο, ή για συγγραφείς! Και οι δύο στο πνεύμα αναφέρονται. Η κυρία Λουκά χωράει και στους δύο.
    Μετανοείτε, μετανοείτε, ήγγικεν γαρ η ώρα της εγωπάθειας και της λαχτάρας της δημοσιότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Ανώνυμος22/7/16

    Μπορεί η προσπάθεια της Ξ. Μπαλή να είναι φιλότιμη και ειλικρινής, αλλά δεν το σώζει.
    Ένας κούκος δε φέρνει την άνοιξη.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Ανώνυμος22/7/16

    "Στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις. Στη Καστοριά, δηλώνεις αυτό που δεν είσαι"

    OK ό,τι πεις! Ο γιατρός είπε να σου λέμε όλο ναι [μέχρι να συνέλθεις...]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Ανώνυμος22/7/16

    Αέρα! Αέρα!
    https://38.media.tumblr.com/e7525d579b65fcdb0f9ac10c0ce9c499/tumblr_nldlv0FTjK1sx5kzuo1_400.gif

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Παύσατε πυρ!

    Νομίζω πως το θύμα της ολότελα άνοστης διαμάχης αποβαίνει "ο σύλλογος" που δεν πρέπει επ' ουδενί να βλαβεί...

    Μια μικρή και μάλλον προχειρη ανθολογία συγγαρφέων της πόλης ετοιμάστηκε. Καλοδεχούμενη ας είναι...
    Ανθρωποι δικοί μας - γνωστοί, λιγότερο γνωστοί, πασίγνωστοι, της δρασης, της κοινωνικής παρουσίας κλπ-πρόσφεραν τα κείμενά τους κάποιος οργάνωσε το όλον θέμα...
    Δεν πρόκειται βέβαια -κι ούτε τέτοια φιλοδοξία υπήρχε φαντάζομαι - και για κάποιο εκδοτικό έπος του ...Galimard!

    Όμως ...μην ξεχνάτε -το είπε ο Νίκος Εγγονόπουλος-

    [...] "Σειούνται τα χώματα παντού και τρίζουν
    τα εικονίσματα στην Καστοριά,
    Τη σιωπηλή πόλη κοντά στη λίμνη.
    Μπολιβάρ, είσαι ωραίος σαν Έλληνας."

    Αρα...
    η Πόλη αυτή είναι ο συγγραφέας και η Λίμνη της ο ποιητής. Όλοι εμείς τριγύρω είμεθα ΑΠΛΩΣ αντιγραφείς.
    Αλλοτε καλοί-πολύ καλοί άλλοτε μέτριοι ή και κακοί.

    Εύχομαι να πλουτίσουν οι ανθολογίες της πόλης κι από περισσότερους ακόμα [ΦΥΣΙΚΑ ..."ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙΣ"!] να πλαισιωθούν-την επόμενη φορά.




    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Ανώνυμος22/7/16

    Μπράβο, Νώντα! Τα γράφεις έξοχα σχετικά με το θέμα! Έτσι είναι όπως τα λες! Μια προσπάθεια έκαναν οι άνθρωποι, έκαναν και τις παραλείψεις τους, αλλά φτάνει! Δεν φταίνε σε τίποτε τα παιδιά που θα βοηθηθούν από αυτήν. Ό,τι έγινε έγινε, φτάνουν τα όσα γράφτηκαν, κάποια από τα οποία είναι εκτός θέματος, ενώ άλλα είναι ολοφάνερα κακοπροαίρετα απέναντι σε συγκεκριμένα πρόσωπα. Ως εδώ. Γιατί κάποιοι σχολιαστές θυμίζουν το ανέκδοτο με αυτούς που φώναζαν "Κάτω ο Παπαδόπουλος!" (ο δικτάτορας) και όταν ένας από αυτούς ρωτήθηκε γιατί φωνάζει, αυτός απάντησε: "Ε, μπισκότα είναι αυτά που κάνει;"!!! Έτσι κι εδώ: κάποιοι φώναξαν για να φωνάξουν κι όχι γιατί ενδιαφέρονταν για την ουσία του όλου θέματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Athena22/7/16

    Για την κυρία Μπαλλή

    Αγαπητή Ξανθίππη, διάβασα με προσοχή αυτά που έγραψες και είναι γνωστό βέβαια πόσο θετικό ρόλο έχεις σε αυτόν τον Σύλλογο.
    Δυστυχώς όμως, καλή μου, εκφράζεσαι προσωπικά και δεν πειθόμαστε ότι και οι άλλοι, οι υπεύθυνοι της διοργάνωσης δεν βολεύονται με τη δική σου υπογραφή θεωρώντας ότι δικαιολογούνται. Αιτιολογούνται ναι, δεν δικαιολογούνται όμως.
    Δεν πρόκειται για μια παρεϊστικη σύναξη, όπου θα συγχωρούνταν αβλεψίες της τελευταίας στιγμής, αλλά για μια ανοιχτή εκδήλωση, όπου θα παρουσιάζονταν "ενωμένοι συγγραφείς της πόλης" και κυρίως πρόκειται για μια έκδοση που θα κυκλοφορήσει πανελλαδικά και θα μείνει.
    Γνωρίζεις πολύ καλά ότι scripta manent και ως εκ τούτου απαιτείται περισσότερη προσοχή και διακριτικότητα και αποφυγή τουλάχιστον βαρύγδουπων τίτλων και ανακοινώσεων.
    Γι' αυτό πιστεύω ότι διαμαρτύρονται όσοι σχολιάζουν και όχι γιατί έμειναν οι ίδιοι απ' έξω.
    Συγγνώμη, αλλά όταν διαφημίζουμε σαν σοβαρή μια εργασία (πες το και project), περιμένει και το κοινό τις απαραίτητες προϋποθέσεις και όχι τον "Αρχοντοχωριάτη" του Μολιέρου.

    ΥΓ. Αλήθεια, αυτό το "επαγγελματίες κι ερασιτέχνες συγγραφείς" μήπως το έγραψες εν τη ρύμη του λόγου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Ανώνυμος22/7/16

    @ Νώντα Τσίγκα.
    Καθόλου δε συμφωνώ Νώντα μ' αυτά που γράφεις. Το θέμα είναι πολύ σοβαρό: Όταν ένας Σύλλογος πυροδοτεί διχασμό, υποστηρίζει διακρίσεις, προσβάλλει συγγραφείς, προσβάλλει ανθρώπους με τη λογοκρισία τους, παραπλανεί τα ΜΜΕ, προσβάλλει τα ΜΜΕ, κάνει επιλογές στο όνομα της "Ένωσης" και της "Αλληλεγγύης", στο όνομα της Καστοριάς και των συγγραφέων της, και στο τέλος λέει ότι ήμασταν παρεούλα… Ε τότε κάτι δε πάει καλά.
    Ο σκοπός ΔΕΝ αγιάζει τα μέσα,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Τασούλης ο ηλεκτρολόγος22/7/16

    Φίλε μου Νώντα χρυσόστομε ! Νηστεύσαντες και μη νηστεύσαντες ... Σωστό σε βρίσκω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Θυμίζω ένα απόσπασμα (και υπογραμμίζω ο ίδιος κάποιες λέξεις με κεφαλαία) τι έγραψε πιο πάνω η ΟΔΟΣ:
    «…η Εταιρεία αυτή, που αποτελεί βέβαια σύλλογο αλλά ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ από το Δημόσιο, προέβη στην ΙΤΑΜΗ ΔΥΣΜΕΝΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ …. είναι προφανές, ότι, λειτούργησε ΣΚΟΠΊΜΩΣ σ’ αυτή την κατεύθυνση…»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Ανώνυμος23/7/16

    Ειλικρινα κ.Μπαλλη, εσεις προσωπικα μπορει να εχετε τι καλυτερες προθεσεις, αλλα το αποσπασμα που παραθετετε απο τον μπλοκερ το θεωρειτε σοβαρο; Παρακαλω να σεβαστειτε τη νοημοσυνη μας τουλαχιστον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Ανώνυμος23/7/16

    Ανώνυμε που απευθύνεσαι στον κ. Τσίγκα και δεν συμφωνείς μαζί του, βασιλικότερος του βασιλέως αποδεικνύεσαι. Αν κάποιος που θα 'πρεπε να νιώσει θιγμένος αντιδρά έτσι μεγαλόψυχα, εσείς γιατί επιμένετε να μιλάτε για προσβολή συγγραφέων; Υπερβολή δεν είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Ξανθίππη Θεοχάρη Μπαλλή23/7/16

    Αγαπητέ κ. Τσίγκα συμφωνώ απόλυτα μαζί σας και σας ευχαριστώ θερμά για την υποστήριξη σας. Αγαπητή Athena (επώνυμο;)υπάρχουν συγγραφείς που βιοπορίζονται και άλλοι που γράφουν έτσι απλά. Στους υπόλοιπους κυρίους και κυρίες δεν θα απαντήσω γιατί η άποψή τους δεν έχει ονοματεπώνυμο. Απλά πίστευα πως το κοινό μιας έγκριτης εφημερίδας όπως είναιη ΟΔΟΣ διαφέρει. Καλώ τον αγαπητό διευθυντή κ. Μπαϊρακτάρη να λάβει υπόψη τη δημόσια ανάληψη των όποιων ευθυνών από το inkastoria.gr για την εξολοκλήρου διοργάνωση και να αφήσετε όλοι την Εταιρεία να συνεχίσει το εξαιρετικά δύσκολο έργο της. Κατανοώ ότι η καθημερινότητα είναι δύσκολη για όλους μας και υπάρχει ανάγκη εκτόνωσης του άγχους. Η πόλη μας δεν αξίζει και δεν αντέχει άλλες μικρότητες. Αυτές μας έχουν φέρει σε αυτό το χάλι. Ας προχωρήσουμε λοιπόν για το καλό όλων μας. Η φιλόξενη ΟΔΟΣ είναι και θα παραμείνει σημείο αναφοράς των σκεπτόμενων απανταχού Καστοριανών. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Ανώνυμος23/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Ανώνυμος23/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Ανώνυμος23/7/16

    «Ανώνυμε που απευθύνεσαι στον κ. Τσίγκα και δεν συμφωνείς μαζί του, βασιλικότερος του βασιλέως αποδεικνύεσαι. Αν κάποιος που θα 'πρεπε να νιώσει θιγμένος αντιδρά έτσι μεγαλόψυχα, εσείς γιατί επιμένετε να μιλάτε για προσβολή συγγραφέων; Υπερβολή δεν είναι;»
    -------
    Ο κ. Τσίγκας, εκπροσωπεί τον εαυτό του, και μόνο. Δεν είναι πρόεδρος του… Συλλόγου Καστοριανών Συγγραφέων. Αν, τώρα, δηλώνει μη θιγμένος, αποδεκτή, και καθόλα σεβαστή, η θέση του. Αλλά, μη γίνεσαι και συ βασιλικότερος του βασιλέως: Δεν είναι ο κ. Τσίγκας ο μοναδικός που «απερρίφθη». Μπορεί ο ίδιος, μεγαλόψυχα, όπως γράφεις, να μη προσβλήθηκε, αλλά, πρέπει να παραδεχτούμε, ότι οι υπόλοιποι συγγραφείς δέχθηκαν διάκριση, η οποία μεταφράζεται σε προσβολή.

    Η αιτιολογία σου, μου θυμίζει τις μικρές κοινωνίες των ορεινών χωριών, με τις αιμομιξίες και τις κακοποιήσεις, όπου όλοι τις γνωρίζουν , αλλά λόγω μεγαλοψυχίας, τις αποκρύβουν, για το «κοινό καλό», το οποίο δεν είναι, παρά, προσωπικό. Προφανώς, νομίζεις και εσύ, όπως και οι διοργανωτές, ότι ζούμε σε ένα παρόμοιο ορεινό χωριό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. Ελένη23/7/16

    Μια γρήγορη απάντηση στην κυρία Μπαλλή (με όλη την αγάπη μου), για την οποία, όλη η κοινωνία, αναγνωρίζει ότι είναι η ψυχή της Εταιρείας, όμως:
    Σήμερα η κυρία Μπαλλή, δεν είναι στο Δ.Σ. Άλλοι διοικούν την Εταιρεία. Κατανοητές οι προσπάθειές της, και άκρως συγκινητικές. Δεν παύουν, όμως, να είναι είναι καθαρά προσωπικές.
    Αν, για μια απλή εκδήλωση, της έκδοσης ενός βιβλίου, η Εταιρεία, η οποία είναι κατά των διακρίσεων, στιγματίζεται για διακρίσεις, αναρωτιέται κανείς, τι μπορεί να γίνει στο μέλλον.
    Να επικαλείται η κυρία Μπαλλή, έναν ιδιώτη (που συνεργάστηκε με την Εταιρεία, και που προφανώς υπερασπίζεται το επαγγελματικό του συμφέρον και τους… φίλους τους), ως εκπρόσωπο-εκφραστή της Εταιρείας, αν μη τι άλλο, δεν αρμόζει για την εικόνα της ίδια της Εταιρείας.
    Η Εταιρεία έχει Δ.Σ., χρηματοδοτείται από τους Έλληνες πολίτες, είναι υπόλογη, και δεν εκφράζεται από κανέναν blogger, ούτε επιχειρηματία, παρά μόνο από το Δ.Σ.
    Τέλος, η Εταιρεία, δε πρέπει να έχει δύο μέτρα και δύο σταθμά: Πρέπει να καταδικάζει τις διακρίσεις. ΟΛΕΣ τις διακρίσεις.
    Αλλά σιωπά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. @Aνώνυμος #Ο κ. Τσίγκας, εκπροσωπεί τον εαυτό του, και μόνο. Δεν είναι πρόεδρος του… Συλλόγου Καστοριανών Συγγραφέων#.

    Πολύ σωστά τα λέτε!
    Δεν είμαι ούτε Πρόεδρος ούτε μέλος κανενός συλλόγου συγγραφέων εν Ελλάδι [ούτε και εις την "ξένην" εννοείται...]. Κανενός συλλόγου δεν επεδίωξα να είμαι πρόεδρος και δεν υπήρξα [ει μη μόνον -επί βραχύ- του Συλλογου αγροτικών γιατρων Ν. Καστοριάς το 1989] και ΦΥΣΙΚΑ επίσης ΑΠΟΦΕΥΓΩ να δηλώνω ...Συγγραφέας. Μόλις προηγουμενως μάλιστα γραπτώς ομολόγησα: "ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΑΣ"!
    [Βιοπορίζομαι αποκλειστικά απο την ιατρική τέχνη].

    Στο θέμα επανέρχομαι για να πω :
    1. Δεν εκδόθηκε δα και το corpus της λογοτεχνίας. "Μην κάνουμε την τρίχα τριχιά".

    2. Καλό θα ήταν να υπάρχει πιό σοβαρη οργάνωση του εγχειρήματος. Το οποίο βρήκα απολύτως πρόχειρο και "στο γόνατο" φτιαγμένο.

    3. Ο αποκλεισμός τοπικών εφημερίδων/εντύπων από τον Σύλλογο και η επιλεκτική πρόσκληση/ χορηγία σοβαρό ατόπημα-ολίσθημα- που μένει να λυθεί/απαντηθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. Γεώργιος Πάνος23/7/16

    (Σχόλιο σε τρία μέρη λόγω περιορισμού του ιστολογίου)
    (μέρος Α’)
    Αγαπητή ΟΔΟΣ
    Την όποια χαρά της έκδοσης του βιβλίου, επισκιάζει το σοκ της ανάγνωσης όσων γράφονται στο thread αυτό.
    Δεν εκπροσωπώ τον σύλλογο σε όσα παραθέτω εδώ. Εκφράζομαι προσωπικά.
    Σκέφτομαι ξανά και ξανά από προχθές, όταν και προέκυψε το θέμα, τι θα είχε συμβεί αν όλα αυτά είχαν συμβεί επί της δικής μου εννιάχρονης θητείας στο ΔΣ του συλλόγου. Σε ποια λάθη θα είχα υποπέσει εγώ και ποια θα είχα αποφύγει. Ας ξεκινήσω από το δεύτερο.
    Δεδομένης της αποδοχής της πρότασης του inKastoria για την προσφορά οικονομικής ενίσχυσης από την πώληση βιβλίου, ο σύλλογος επί των ημερών μου, θα θεωρούσε τον εαυτό του αυτομάτως συνεργαζόμενο με το Μέσο ενημέρωσης που αναλαμβάνει την πρωτοβουλία. Στη βάση των υποχρεώσεων αυτής της συνεργασίας, από τον ίδιο υπολογιστή στον οποίο συντάσσεται το παρόν σχόλιο, θα είχε αποσταλεί δελτίο τύπου στα ΜΜΕ, με πρώτη την ΟΔΟ, για τον πολύ απλό λόγο ότι δέκα χρόνια πριν, η ΟΔΟΣ ήταν η πρώτη εφημερίδα που παρέλαβε δελτίο τύπου του συλλόγου και το δημοσίευσε στο φιλόξενο χώρο της. Το mail-list εμπλουτίστηκε έκτοτε και με τα υπόλοιπα Μέσα. Από τότε και για όλα τα έτη της συνεργασίας μας, η ιστορία αυτή επαναλαμβάνεται στα πλαίσια μιας δεδομένης, κατά τη δική μου άποψη, αλληλοεκτίμησης και σεβασμού. Οπότε συνοψίζοντας, το ΓΕΓΟΝΟΣ του λάθους της μη αποστολής ξεχωριστών δελτίων τύπου από πλευράς του σωματείου και μόνο, στη βάση των δικών του υποχρεώσεων, δεν θα είχε συμβεί. Με το δικαίωμα που θεωρώ ότι έχω αποκτήσει στα δέκα χρόνια της συμμετοχής μου στο σύλλογο να εκπροσωπώ -έστω και άτυπα και αυτόκλητα όπως επιχειρώ να κάνως σε αυτό το σημείο και μόνο- τουλάχιστον τις προθέσεις των γονέων των ατόμων με αυτισμό, ζητώ την οφειλόμενη συγνώμη για την παράλειψη αυτή. Ο σύλλογος δεν έστειλε κανένα δελτίου τύπου, αν και ως συνεργαζόμενος θα έπρεπε να το είχε φροντίσει, ακριβώς και για να προλάβει δυσάρεστες εξελίξεις όπως αυτές που τελικά συνέβησαν. Ζητώ ωστόσο να μάθω ποια μπορεί να είναι η σκοπιμότητα που η εφημερίδα εντοπίζει από πλευράς του συλλόγου, καθώς η δική μου πληροφόρηση από το ΔΣ με οδηγεί στο συμπέρασμα του άδολου λάθους. Αν υπάρχει υποψία ή πολύ περισσότερο στοιχεία δόλου, θα ήθελα να τα γνωρίζω για να αναλάβω την όποια δράση μπορώ, ως μέλος του συλλόγου.
    Συνεχίζοντας τον υποθετικό μου συνειρμό και με των εκ των υστέρων γνώση, το λάθος το οποίο θα διέπραττε ο σύλλογος και επί των ημερών μου, θα ήταν εκείνο που αρκετοί σχολιαστές ορθά επισημαίνουν, κατά το οποίο μια διατύπωση της μορφής «ενώνουμε τους συγγραφείς της Καστοριάς» στην πρόσκληση της εκδήλωσης, θα είχε διαφύγει της προσοχής μου. Κάτι τέτοιο θα άφηνε, όπως και έγινε, χώρο για παρεξηγήσεις σαν αυτές που παρατηρούνται, διχάζοντας κατά πως φαίνεται τους αναγνώστες των συγγραφέων και όχι τους ίδιους τους συγγραφείς της Καστοριάς, αν κρίνω από την αναμενόμενη από ένα συγγραφέα κύρους αλλά κυρίως από έναν λογικά σκεπτόμενο άνθρωπο, παρέμβαση του κ. Τσίγκα στη συζήτηση αυτή. Σκέφτομαι πως θα μπορούσε να οργανωθεί το όλο εγχείρημα, χωρίς να υπάρξουν λάθη και παραλείψεις και καταλήγω στο ακόλουθο συμπέρασμα. Θα έπρεπε να είχε δοθεί επαρκής χρόνος, ας πούμε ενός έτους, κατά τον οποίο, ο όποιος φορέας ή πρόσωπο αναλάμβανε την ευθύνη, θα απηύθυνε ανοικτή, δημόσια πρόσκληση προς κάθε συγγραφέα που είναι ή αισθάνεται Καστοριανός (και το Άργος Καστοριά είναι, ως σχόλιο στα σχετικά σχόλια κάποιων σχολιαστών) προκειμένου εκείνη ή εκείνος να αποστείλει τη δική του συνεισφορά. Έτσι κανείς δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι δεν προσκλήθηκε και κανένα κριτήριο πλην αυτό της σύνδεσης με την Καστοριά δεν θα υπήρχε. Ως ιδιώτης λοιπόν τώρα και από το βήμα αυτού του ιστολογίου, απευθύνω πρόσκληση προς τους συγγραφείς της Καστοριάς να συμμετάσχουν σε ένα εκδοτικό εγχείρημα με θέμα τη διαφορετικότητα. Επ’αυτού, θα επανέλθω μέσω της ΟΔΟΥ, όταν οι οικογενειακές και επαγγελματικές μου υποχρεώσεις το επιτρέψουν. Στο μεταξύ να δώσω το e-mail μου για όσους θα ήθελαν να έρθουν άμεσα σε επαφή μαζί μου για τον σκοπό αυτό.(g_panos@yahoo.com)
    (Ακολουθεί Β’ μέρος)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. Γεώργιος Πάνος23/7/16

    (μέρος Β’)
    Δεν ακολουθήθηκε λοιπόν η διαδικασία αυτή και ο λόγος που το inKastoria δεν το έκανε ήταν, σύμφωνα με το ίδιο, η πίεση χρόνου. Πληροφορήθηκα προχθές με αφορμή την παρεξήγηση ότι ορισμένοι συγγραφείς τους οποίους αναφέρουν οι σχολιαστές ως αποκλεισθέντες, είχαν προσεγγισθεί και δήλωσαν ότι δεν επαρκεί ο χρόνος, μη έχοντας κάτι έτοιμο που να είναι πεζό ή ποίημα σχετιζόμενο με το καλοκαίρι, στο ύφος δηλαδή και την κατεύθυνση που επέλεξε το inkastoria (και όχι ο σύλλογος) να έχει η συλλογή. Αν οι συγγραφείς συμμετέχουν στη συζήτηση αυτή, θα ήταν καλό να το επιβεβαιώσουν. Αν κάποιο ανώνυμοι σχολιαστές τους γνωρίζουν, ας τους καλέσουν να το επιβεβαιώσουν. Προσωπικά, μη όντας συγγραφέας παρά μόνο στο βαθμό που η μακροχρόνια συνεργασία μου, αποκλειστικά με την ΟΔΟ, μου επιτρέπει να δημοσιεύω άρθρα και κατά καιρούς συναισθήματα μέσω κειμένων, τη μορφή των οποίων λογοτεχνικά δεν είμαι καν σε θέση να προσδιορίσω, είχα στη διάθεσή μου πέντε μόνο ημέρες από τη στιγμή που με προσέγγισαν οι άνθρωποι του inkastoria. Αρχικά δήλωσα αδυναμία, αλλά στη συνέχεια βρήκα το χρόνο να γράψω κάτι που ο ερασιτεχνισμός μου θεώρησε ότι θα μπορούσε να έχει κάποια τύχη. Άγνοια του αντικειμένου, έπαρση, ενθουσιασμός; Όλα θα μπορούσαν να μου καταλογιστούν για το θράσος της συμμετοχής. Αλλά πάλι, σκεπτόμενος τι να είναι εκείνο που «κάνει» κάποιον συγγραφέα, αν όχι η εσωτερική ορμή να εκφραστεί, το τόλμησα. Και συμπεριελήφθη. Και κρίνεται. «Je ne suis pas συγγραφέας» λοιπόν για κανέναν άλλον παρά μόνο για την ανάγκη μου.
    (ακολουθεί Γ’ μέρος)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. Γεώργιος Πάνος23/7/16

    (Μέρος Γ’)
    Απευθυνόμενος τώρα στους ανώνυμους σχολιαστές της παρούσας ανάρτησης, κάνω την εξής παράκληση. Ακολουθήστε καλοί μου φίλοι την οδό που ακολούθησαν, με δική τους πρωτοβουλία, η κ. Παπατέρπου-Πατρώνου, αλλά και η κ. Σωτηροπούλου-Μάγγελ, όταν δώριζαν τα έσοδα των δικών τους βιβλίων στον σύλλογο. Διαβείτε το κατώφλι της οδού Κορυτσάς 9 αλλά και του Κέντρου Ημέρας στους Μανιάκους (κοινότητας που σε αντίθεση με την πόλη της Καστοριάς, βρήκε άμεσα χώρο να προσφέρει στο σύλλογο). Μάθετε για τη δουλειά που κάνουν οι εργαζόμενοι και ρωτήστε τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Εκεί θα μάθετε ότι ο σύλλογος δεν χρηματοδοτείται πλέον από το δημόσιο στη βάση των πρακτικών που ακολουθούνταν μέχρι και τα μέσα του 2013, πρώτη χρονιά που ο ιδρυθείς το 2005 σύλλογος χρηματοδοτήθηκε από το δημόσιο, αλλά προσφέρει υπηρεσίες ψυχικής υγείας τις οποίες «αγοράζει» το Υπουργείο Υγείας. Υπουργείο το οποίο εν μία νυκτί μετέτρεψε τον εαυτό του από χρηματοδότη σε «αγοραστή» και τους φορείς ψυχικής υγείας σε «πωλητές» υπηρεσιών . Θα μάθετε ότι αυτή η αλλαγή έγινε απροειδοποίητα και κοστολογήθηκε μονομερώς, έξι μόλις μήνες μετά την έναρξη της λειτουργίας του Κέντρου, αφήνοντας μια διοίκηση εθελοντών ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ γονέων παιδιών με αυτισμό, πελαγωμένους, να ψάχνουν να συμπληρώσουν με χορηγίες και δωρεές το τεράστιο χρηματοδοτικό κενό που προέκυψε. Αυτό το οποίο σκοπεύει να περιορίσει και η εκδοτική αυτή κίνηση. Μιλήστε στη συνέχεια με τους εθελοντές του συλλόγου και μάθετε γιατί στηρίζουν τον σύλλογο και εμπιστεύονται ως σήμερα τις διοικήσεις του, με τα πολλά λάθη και τις άλλες τόσες παραλείψεις τους, άνθρωποι γαρ. Ρωτήστε τους ποια είναι η σχέση προσωπικού κόστους-οφέλους από τη συμμετοχή τους στα του συλλόγου και κυρίως από την τακτική συναναστροφή τους με τα άτομα με αυτισμό και τις οικογένειές τους.
    Ίσως όμως περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον, εκείνους που θα πρέπει να συναντήσετε είναι εκείνοι οι εθελοντές που δεν είναι πλέον μαζί μας. Εκείνους που αν και θέλησαν αρχικά, δεν κατάφεραν τελικά να αντέξουν στην πίεση και τη συναισθηματική φόρτιση που συνοδεύει τη φροντίδα ενός ατόμου με αυτισμό, έστω και για δυο ώρες εβδομαδιαίως, όπως προβλέπει το πρόγραμμα εθελοντισμού «Δράσε ως φίλος» . Ανοίξτε μαζί τους την κουβέντα περί επιλογών. Θα σας πουν ότι εκείνοι είχαν την επιλογή να παραιτηθούν και να γυρίσουν πίσω στην ασφάλεια των υποκειμενικοποιημένων μεγεθών των προσωπικών τους Γολγοθάδων. Μακρυά από την αδυσώπητη αντικειμενικότητα του αυτισμού, μέσα στην οποία οι γονείς δίνουν -για αναλογιστείτε!- τον ίδιο αγώνα με σας. Εκείνον της επιβίωσης, των ασθενειών, της ανεργίας, των επαγγελματικών δυσκολιών, της κρίσης αλλά και εκείνου της προσπάθειας για ισορροπημένη ανατροφή των άλλων παιδιών της οικογένειας, εκείνων που δεν έχουν αυτισμό. Ρωτήστε τους γιατί μας θεωρούν ήρωες. Και έπειτα ρωτήστε και μας ως τι καταδίκη και κατάρα εισπράττουμε την «παρασημοφόρηση» αυτή. Τι βάρος εναποθέτει στις πλάτες μας, μη έχοντας τις δικές σας επιλογές.
    Τυχεροί είστε καλοί μου φίλοι. Κατανοητή σε μας η αδυναμία σας να αντιληφθείτε το μέγεθος της τύχης σας. Όποιος όμως και αν είναι ο αστάθμητος παράγοντας που πιστεύετε ότι ορίζει τη δική σας ζωή και τις ζωές των παιδιών σας, Θεός, Τύχη ή ότι άλλο, οφείλετε να του είστε ευγνώμονες. Όπως είμαστε εμείς ευγνώμονες απέναντι σε όποιον απλώνει προς το μέρος μας χείρα βοηθείας σαν την προχθεσινή.
    Με εκτίμηση
    Γεώργιος Ευαγγέλου Πάνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  68. Περήφανος Αργείτης23/7/16

    Παρακολουθώ όλην τη συζήτηση σας απο προχθές και καταλήγω οτι συμπεριφέρεστε σαν 5χρονο που έμεινε έξω απο το παιδικό πάρτι. Κάποιος ιδιώτης γούσταρε να φτιάξει ένα βιβλίο. Ας ειναι και αρλεκιν. Φώναξε οποίους συγγραφείς γούσταρε, οποια έντυπα γούσταρε και έδωσε τα χρήματα για κάποιον κοινωφελή σκοπό. Μάγκας. Δεν δήλωσε πουθενά οτι διεξάγεται διαγωνισμός συγγραφικής τέχνης, ούτε οτι συγκέντρωσε όλους τους συγγραφείς και δεν υπάρχουν άλλοι. Πέρα απο αυτο στην εκδήλωση του καλεί και οποίο μέσο γουστάρει και πιθανόν να μη γούσταρε το δικο σας. Σίγουρα δεν το γουστάρει τωρα. Η αντίδραση σας εδρεύει στην πεποίθηση σας οτι κατέχετε το μονοπώλιο της πολιτιστικής δράσης. Η αλήθεια ειναι οτι το ΑΡΓΟΣ σας αφήνει πίσω στη στροφή. Χαιρετίσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  69. Ανώνυμος23/7/16

    Ο... γαμπρός από την Αθήνα όπως συστήνεται ο κύριος [.......] και το μπλογκ που εκπροσωπεί ισως δεν θα έπρεπε να εκθέτουν τους ανθρωπους τς πολης. Ας μείνουν στα ρεπορταζ τους. Δεν ειναι όλα για όλους η ταπεινή μου γνώμη. Ενας απλός αναγνώστης βιβλίων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  70. Ελένη23/7/16

    @ Περήφανο Αργείτη
    Περήφανε Αργείτη. Περηφανέψου, και κάνε τα καμώματά σου, εξευτελίσου αν θέλεις. Κάνε ό,τι γουστάρεις, αφού δε σέβεσαι κανέναν και δεν έχεις αρχές. Ηλίου φαεινότερο. Δε φταις εσύ, τέτοια ανατροφή πήρες.
    Αλλά, για τ’ όνομα του Θεού μην εκμεταλλεύεσαι τα παιδιά.

    ΥΓ Πραγματικά το Άργος μας άφησε πίσω στην στροφή. Υπομονή. Εύχομαι να την περάσατε κάποια στιγμή. Και τότε θα δείτε τα παιδιά χωρίς αυτισμό, χωρίς διακρίσεις . Χωρίς εκμετάλλευση και κοκτέϊλ πάρτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  71. Περήφανος Αργείτης23/7/16

    @ Ελένη
    Δεν ξέρω αν Ελένη ειναι το πραγματικό ή το καλλιτεχνικό σας. Όσοι ηταν να μιλήσουν για λογαριασμό των παιδιών, μίλησαν και έγιναν εδω δεκτές ειρωνίας. Μιλάτε για αρχές και ανατροφή. Εγώ είδα προσφορά. Είδα αλληλεγγύη. Είδα ευχαριστώ. Είδα ακομη και συγγνώμη. Απο την άλλη είδα κατηγορίες ενάντια στο σύλλογο που εκπροσωπεί τα παιδιά για τα οποια κόπτεστε. Και ολα αυτά γιατι; Γιατι μείνατε στην απέξω. Συγγνώμη αλλα θα εμμείνω στην ανατροφή μου. Και σεις στη δικη σας. Ηλίου φαεινότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  72. Κολλητήρι24/7/16

    Ρε παιδιά!!!!!!!!! Μεταξύ μας θα φαγωθούμε;;;;
    Συμφωνώντας με τον Γιώργο τον Πάνο, έχω να θυμίσω και κάτι άλλο, για να σας φύγει ο νταλκάς.
    ΟΙ ΕΠΟΧΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ!!!!!!!
    Στρωθείτε και γράφτε για τις άλλες τρεις και δώστε τα σε άλλους τρεις Συλλόγους!!!!!!
    Και κάτι άλλο που δε θέλω να περάσει στο ντούκου. Γράφει ένας ανώνυμος παραπάνω
    "Ακόμη και το εξώφυλλο δεν ανατέθηκε σε ένα ζωγράφο της Καστοριάς, αλλά σε έναν... από την Αθήνα. Δηλαδή στον "δικό τους άνθρωπο"."
    Ε και λίγη ντροπή πια...
    Εντελώς αυθαίρετο αυτό.
    Για τον Κώστα Λάκη μιλάμε. Μη τα πάρουμε κι όλα σβάρνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  73. Ελενη24/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  74. Περήφανος Αργείτης24/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  75. Ανώνυμος24/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  76. Ανώνυμος24/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  77. Ανώνυμος24/7/16

    Ειλικρινα κ. Πανου, ποιος συγγραφεας θα παραδεχθει δημοσιως οτι προσβληθηκε απο τη διακριση; Η Εταιρεια δεν ειναι και η Ακαδημια Αθηνων. Αλλα λογια ν αγαπιομαστε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  78. Γεώργιος Πάνος24/7/16

    Ειλικρινά αγαπητέ ανώνυμε, πού ακριβώς διαβάσατε ότι ζήτησα δημόσια παραδοχή διάκρισης από τους συγγραφείς; Αυτό που τους ζήτησα ήταν να επιβεβαιώσουν ότι δήλωσαν αδυναμία λόγω του περιορισμένου χρόνου. Να πούμε ξανά ότι η έκδοση του βιβλίου είναι του inKastoria. Το τι κάνει Εταιρεία μπορείτε να το μάθετε αν έρθετε να μας βρείτε, μας συστηθείτε και ρωτήσετε για ότι σας απασχολεί σχετικά με τη λειτουργία του συλλόγου. Αν σας απασχολεί το θέμα του αυτισμού. Αν πάλι σας απασχολεί η Ακαδημία Αθηνών την οποία κάπου ανακαλύψατε στα γραφόμενά μου, προφανώς διαβάσατε άλλα λόγια από αυτά που έγραψα. Για να καταλαβαινόμαστε, αφού κατά πως φαίνεται δεν μπορούμε να σας πείσουμε να αγαπιόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  79. Ανώνυμος24/7/16

    Σαν τα σκυλιά τρωγοσαστε γιαυτό κ αυτός ο τόπος δεν πάει μπροστά! Αντι να υποστηρίξετε την προσπάθεια των νέων και το μεράκι τους να ασχοληθούν με αυτόν τον τόπο, κοιτατε από που είναι ποιος, λες και Καστοριά είναι μόνο η πόλη και όχι τα γύρω χωριά! Αξιόλογοι σίγουρα είναι όλοι οι συγγραφεις, αυτό ομως δεν σημαίνει κατα την ταπεινή μου γνώμη ότι κάθε φορά θα συμμετέχουν όλοι στην συγγραφή ενός βιβλίου. Επίσεις το παρελθόν έχει δείξει ότι καποιοι "ξενοι" που κατέληξαν να ζούνε σε έναν τόπο και τον αγάπησαν, κατέληξαν να κάνουνε θαύματα γι'αυτον. Ενώ πολλοί λατρεμενοι συντοπίτες, πολύ απλά δεν τους καίγεται καρφακι! Όποιος λοιπόν δεν θέλει να στηρίξει οποιαδήποτε δραστηριότητα των νέων ανθρώπων, τουλάχιστον ας μην τους κόβει τα φτερά! Είναι κρίμα εν έτη 2016! Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  80. Ανώνυμος24/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  81. Ανώνυμος24/7/16

    Η Ξένια γράφει πιο πάνω: «Η πόλη μας δεν αξίζει και δεν αντέχει άλλες μικρότητες. Αυτές μας έχουν φέρει σε αυτό το χάλι».
    Σωστά, οι μικρότητες. Οι προχθεσινές μικρότητες!

    ΥΓ Μια απορία: Γιατί μία συγγραφέας απορρίφθηκε τελευταία στιγμή, και άλλαξε ο τίτλος του βιβλίου από "20 ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ" σε "19 ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  82. Ανώνυμος24/7/16

    Τελικά, το θέμα έγινε Μεσανατολικό…, μάλλον Καστοριανοαργείτικο!
    Η αιώνια διαμάχη με τη/της «Χρούπιστα»(ς)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  83. Ανώνυμος24/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  84. Ανώνυμος24/7/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  85. H ΟΔΟΣ επιθυμεί να δώσει ένα οριστικό τέλος στον διάλογο που διεξάγεται με αφορμή την ανακοίνωση του blog. Και αυτό επειδή διαπιστώνεται ότι χάνεται ο προσανατολισμός. Οφείλει όμως να ξεκαθαρίσει την θέση της:

    - Καμμιά ανακοίνωση για την διεξαγωγή της εκδήλωσης δεν δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ, για τον πολύ απλό λόγο ότι η συνδιοργάνωσή της (εκδήλωσης), δεν μερίμνησε να στείλει δελτίο τύπου, ούτε φυσικά να προσκαλέσει την εφημερίδα. Στην οποία τυχαίνει να βρίσκουν αποκλειστικό βήμα έκφρασης πολλοί –αν όχι οι περισσότεροι– από τους συγγραφείς της συνδιοργάνωσης.

    - Στην εύλογη απορία αναγνωστών, αλλά και μερικών συγγραφέων, για ποιο λόγο, ειδικά η ΟΔΟΣ, δεν έγραψε στο προηγούμενο φύλλο για την συνδιοργάνωση, έπρεπε να δοθεί μια διευκρίνιση. Επιλέχθηκε αποκλειστικά το blog, καθώς η παράλειψη δημοσίευση της εκδήλωσης στην έντυπη ΟΔΟ, κινδύνευε να αποδοθεί σε μικροπρέπεια και ο χρόνος δεν επαρκούσε, αφού η εφημερίδα είχε ήδη κυκλοφορήσει το φύλλο της.

    - Η εκδήλωση δεν οργανώθηκε από ένα site μόνο, αλλά συνδιοργανώθηκε με την Εταιρεία Προστασίας Ατόμων με Αυτισμό, που μετείχε και στο σχετικό πάνελ. Καστοριανοί συγγραφείς, που στο παρελθόν αφιέρωσαν μετά τις παρουσιάσεις των βιβλίων τους τα έσοδα τους στους ιερούς σκοπούς της Εταιρείας, ενήργησαν μεμονωμένα. Ο ιδιώτης μπορεί να προσκαλέσει όποιον θέλει – αν θέλει – όπου θέλει. Και βεβαίως να μην προσκαλέσει, ούτε να ενημερώσει την ΟΔΟ, αν δεν το επιθυμεί.

    - Όταν όμως, ο συνδιοργανωτής είναι και η Εταιρεία Προστασίας Ατόμων με Αυτισμό και η εκδήλωση έχει χαρακτήρα μαζικότητας και συστράτευσης ατόμων και κοινωνικών φορέων, τότε η μη πρόσκληση –πόσο μάλλον η μη ενημέρωση– από έναν φορέα που διεγείρει ανθρώπινες και κοινωνικές χορδές, εκφράζει μορφή αμφισβήτησης της ευαισθησίας του παραλειφθέντος, και δεν είναι απλή διάκριση. Υπ’ αυτή την έννοια, η παράλειψη θεωρήθηκε απαξιωτική. Προσβλητική, ιταμή, όση εννοιολογική ένταση υπάρχει στον σχετικό χαρακτηρισμό.

    - Η αμέλεια, η απειρία ή η άδολη παράλειψη, είναι κατανοητή. Αλλά δεν εξαγνίζει την προσβολή. Τα γεγονότα αυτά, σε συνδυασμό ότι ανατέθηκε η χορηγία με βάση τις «φιλίες», οδηγούν στην εκτίμηση ότι δεν έγιναν όλα τυχαία. Και δεν είναι απλές συμπτώσεις.

    - Το αποτύπωμα της Εταιρείας στην τοπική κοινωνία, είναι ευρύτερο και αμφίπλευρο και συνεπώς το να επιπλήττεις κάποιον επειδή απλά θα ήθελε να γνωρίζει και να βοηθήσει, δεν δικαιολογείται.


    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ