2.11.13

Αναγνώστη: (Και) στο Γυμνάσιο




Πρέπει να κρεμάσουμε ένα δάσκαλο στην πλατεία, για να σταματήσει το κακό» είχε πει ο μεγάλος μας Κ.Χ.Μύρης, ο Κώστας Γεωργουσόπουλος, όταν κάποια χρόνια πριν, τέτοιες μέρες, πήγε να παρακολουθήσει τη γιορτή λήξης του σχολείου του εγγονού του στην Αθήνα και είδε μια εκδήλωση «εμπνευσμένη» από το διαγωνισμό τραγουδιού της Γιουροβίζιον.

Από τότε πέρασαν χρόνια και, στην περιοχή μας τουλάχιστον, έχουν καθιερωθεί οι σουβλακογιορτές στα σχολεία μόλις τελειώνουν τα μαθήματα. Βέβαια, τις γιορτές αυτές δεν τις κάνουν οι δάσκαλοι, αλλά οι σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών, πραγματοποιούνται όμως όλες στις αυλές των σχολείων κι εδώ είναι που μπλέκουν τα πράγματα: γιατί ο κόσμος σχολική γιορτή θεωρεί και τη σουβλακογιορτή, χωρίς να στέκεται στο διοργανωτή τους-αυτός δεν τους πολυενδιαφέρει. Άρα, μια που είμαστε λαός που αγαπάει ιδιαιτέρως τα πανηγύρια, τιμούμε και αυτού του τύπου τα γλέντια και συμμετέχουμε και τα στηρίζουμε. Γι’ αυτό και πάρα πολύ γρήγορα γενικεύτηκαν τόσο πολύ ώστε έχουμε φτάσει στο σημείο κάθε σχολείο που… τιμά τον εαυτό του να κάνει και τη δική του γιορτή με σουβλάκια.

Λοιπόν, ισχύει και εδώ το «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα». Οπότε, καθώς τα σουβλάκια αυξάνουν τα έσοδα του κάθε συλλόγου γονέων που αγωνίζεται για το καλό των παιδιών-μαθητών, δεν προβληματιζόμαστε καθόλου: προχωράμε, γενικεύουμε κι είμαστε όλοι ευχαριστημένοι. Και το ίδιο το σχολείο ακόμη.

Έτσι ακριβώς έγινε και στο Γυμνάσιο Μαυροχωρίου την περασμένη Κυριακή 16 Ιουνίου. Μόνο που στην αυλή ενός σχολείου που, όπως όλα τα άλλα, διδάσκει στους μαθητές του την Ιστορία της Ελλάδας το πρωί, με την ευθύνη του Συλλόγου Γονέων του το βράδυ αυτό οι γονείς, αλλά και οι μαθητές (γιατί γι’ αυτούς γινόταν η γιορτή) διασκέδαζαν ακούγοντας και χορεύοντας τα γνωστά πλέον από συγκεκριμένες καλοκαιρινές γιορτές τραγούδια στο ιδίωμα μιας μερίδας κατοίκων χωριών μας που για μη ελληνική Μακεδονία μιλάνε και χορεύονται και από Έλληνες του «δε βαριέσαι, αδερφέ, και τι έγινε»…

Κάτι τέτοιο, απ’ ό,τι ξέρουμε, δεν έχει ξαναγίνει. Το πρωτοφανές στην περίπτωση αυτή είναι να συμβαίνει ένα τέτοιο γλέντι στην αυλή ενός σχολείου. Το περίεργο και αλλόκοτο, επίσης, στην περίπτωση αυτή είναι ότι ήταν τόσο θρασείς οι πρωταγωνιστές αυτού του αρνητικού γεγονότος ώστε επί πολλή ώρα συνέχιζαν απτόητοι να τραγουδούν τα ακατανόητα στους περισσότερους τραγούδια τους παρά τις ενστάσεις που διατυπώθηκαν από παρευρισκόμενους στη «σχολική» εκδήλωση. Και μόνο μετά τις επίμονες παρεμβάσεις σταμάτησαν και το… γύρισαν στα ελληνικά «λαϊκά» τραγούδια.

Δυστυχώς τα τραγούδια είναι φανερό ότι συνεχίζονταν αποκλειστικά εξαιτίας της στάσης του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων, αφού ο σύλλογος που κάλεσε τη συγκεκριμένη ορχήστρα με το συγκεκριμένο ρεπερτόριο σιώπησε (αλλά το γεγονός και μόνο ότι πήραν τη συγκεκριμένη ορχήστρα που πρωταγωνιστεί σε τέτοια γλέντια κάνει ξεκάθαρες τις προθέσεις του Δ.Σ. ή έστω κάποιων μελών του). Οι μουσικοί λοιπόν δεν υπάκουαν σε κανέναν εκτός από αυτούς που είχαν προσλάβει καθόλου τυχαία τη συγκεκριμένη ορχήστρα.

Οπότε οι διαμαρτυρίες οποιουδήποτε άλλου, ακόμα και του αντιδημάρχου κ. Α. Τσαϊρίδη, έπεφταν στο κενό και γι’ αυτό οι κάτοικοι της έδρας του Γυμνασίου και της γιορτής, ακολουθώντας το παράδειγμα των αρχών και όλου του διδακτικού προσωπικού του Σχολείου, που είχαν φύγει νωρίτερα, αποχώρησαν γιατί δεν είχαν άλλη λύση. Επιδείχτηκε όπως καταλαβαίνετε όλοι ένα θράσος άνευ ορίων από μέρους των μελών της ορχήστρας αλλά και εκ μέρους του Δ.Σ. ενός Συλλόγου Γονέων, που κάποιοι από αυτούς ίσως και να μην είχαν καταλάβει ούτε την τεράστια ευθύνη τους γι’ αυτό που γινόταν εκείνη την ώρα ούτε και τη δύναμη που είχαν μόνο αυτοί να το σταματήσουν. Μα αυτή είναι μια τελείως απαράδεκτη και βλαβερή για το κοινωνικό σύνολο και κυρίως για τα ίδια τα παιδιά τους άγνοια.

Και όλα αυτά στην αυλή ενός σχολείου και μάλιστα εις επήκοον ενός ολόκληρου χωριού χωρίς παράδοση σε αυτά τα τραγούδια και σ’ αυτό το ιδίωμα, καθώς τα μεγάφωνα έφερναν τη μουσική μέσα στα σπίτια όλων των κατοίκων του χωριού!

Δεν ξέρω τι θα ‘λεγε ο Κώστας ο Γεωργουσόπουλος αν ζούσε αυτό το αίσχος. Ποιον θα πρότεινε να κρεμάσουν. Και αν για τη σχολική απομίμηση της Γιοροβίζιον «πρότεινε» να κρεμαστεί ένας δάσκαλος για να παραδειγματιστούν όλοι οι υπόλοιποι, τότε στη δική μας άκρως προβληματική περίπτωση τι θα είχε να προτείνει;

Τα ερωτηματικά είναι πολλά:

  • Πώς είναι δυνατόν να συνέβη κάτι τέτοιο στην αυλή ενός Σχολείου της Καστοριάς και ενώπιον των μαθητών του;
  • Είναι στις αρμοδιότητες ενός συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων να γκρεμίζει με τη δράση του ό,τι χτίζει το σχολείο με κόπο και προσπάθεια;
  • Τι θα κάνουν τα στελέχη της Εκπαίδευσης που εμπλέκονται άθελά τους; Θα καταδικάσουν την εν λόγω εκδήλωση ή θα σιωπήσουν σαν να μην έγινε αυτό που έγινε;
  • Ο εν λόγω σύλλογος θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά; Αν ναι, τότε αν ισχύσουν τελικά τα προσχέδια που αφορούν το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, τους προτείνουμε να αξιολογήσουν αρνητικά όσους διδάσκοντες πάνε κόντρα στα δικά τους πιστεύω και αντιδρούν στα δικά τους πεπραγμένα.
  • Τέλος εμείς οι θεατές τέτοιων ενεργειών, θα συνεχίσουμε να δεχόμαστε όλα όσα κάνουν άτομα σαν τα μέλη του εν λόγω συλλόγου ή θα καταλάβουμε επιτέλους την τεράστια ευθύνη που έχουν όλοι όσοι σιωπούν και με τη σιωπή τους γίνονται συνένοχοι της μειοψηφίας των αντεθνικά δρώντων κατοίκων της περιοχής μας; Αν συνεχίσουμε να δείχνουμε την ίδια ανοχή, ας μην εκπλαγούμε όταν δούμε τους πονηρούς και τους εχθρούς της πατρίδας να απλώνονται και σε άλλα ιερά πεδία εκτός από αυτό του σχολείου, και ας συνειδητοποιήσουμε έστω και τώρα ότι η δική μας σιωπή είναι αυτή που έχει προκαλέσει αυτήν την γενικευμένη άμβλυνση των συναισθημάτων, αυτή είναι που δημιούργησε τα άρρωστα δεδομένα που έχουμε μπροστά μας και αυτή πάλι έχει οδηγήσει τα πράγματα εδώ όπου έφτασαν, σ’ έναν κατήφορο χωρίς τέλος, για τον οποίο πρέπει να αναλάβουμε όλοι μας τις ευθύνες. 

Γιατί δυστυχώς για όλους μας είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι γι’ αυτή την θλιβερή κατάντια.


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 20 Ιουνίου 2013, αρ. φύλλου 697



Σχετικά κείμενα:

32 σχόλια:

  1. Βασίλειος3/11/13

    Πάντως αυτό το ατυχές συμβάν δεν πρέπει να αποτελέσει αφορμή, για να υποτιμηθεί το συγκεκριμένο Σχολείο.
    Υπήρξε μία λανθασμένη ενέργεια συγκεκριμένων προσώπων, δεν επιτρέπεται να χρεωθεί σαν τακτική ούτε καν του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
    Δεν είμαι απ' αυτούς που βιάζονται να το θεωρήσουν προπαγάνδα. Στο Γυμνάσιο Μαυροχωρίου πάνω από τρεις δεκαετίες φοιτούν παιδιά και από τα γύρω χωριά και ουδέποτε μέχρι τώρα δεν είχε διανοηθεί κανείς να διαπράξει τέτοιο ατόπημα.
    Κατά τη γνώμη μου το πρόβλημα προέκυψε από την άγνοια μεμονωμένων ατόμων που "νόμισαν ότι κάτι έκαναν" κατά το κοινώς λεγόμενο και δεν λειτούργησαν συλλογικά ρωτώντας και τους άλλους.
    Για αυτό με ενδιαφέρει εάν έδειξαν τουλάχιστον μεταμέλεια για την υπέρβαση των ορίων και εάν ζήτησαν έστω μια συγγνώμη.
    Μπορεί κάποιος να απαντήσει, όχι επί της άποψής μου, αλλά επί των γεγονότων που ακολούθησαν τη μαύρη εκείνη νύχτα ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το λουλουδάκι του μπαξέ5/11/13

    Αγαπητή "Οδός",
    βρήκα ενδιαφέρον το άρθρο.
    Δεν συμφωνώ όμως με τον πρόλογο, γιατί -όσο και αν εκτιμώ τον Κώστα Γεωργουσόπουλο- δεν πιστεύω πως ό,τι ξεστομίσει κάποιος "μεγάλος" είναι θέσφατο.
    Ας είμαστε λίγο πιο συγκρατημένοι ως προς τις "αυθεντίες" και τους αφορισμούς που εκτοξεύουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Α-Π-Α-Ρ-Α-Δ-Ε-Κ-Τ-Ο-Ι !4/12/13

    Μετά το αλαλούμ με τα ό,τι νά'ναι γλέντια, χορούς και τραγούδια και την παραβίαση του οικογενειακού ασύλου και τις βιαιοπραγίες εις βάρος εκπαιδευτικού, σήμερα τρίτωσε το κακό και βρέθηκε το σχολείο στο επίκεντρο του σχολιασμού.
    Αφού φθάσαμε να εορτάζεται πανηγυρικά η πολιούχος της έδρας του Γυμνασίου και να μην παρίσταται σύσσωμο το Σχολείο (ούτε καν η Σημαία!), είμαστε άξιοι πολλών δακρύων.
    Και ως συνήθως: και αυτό θα θαφτεί και κανείς δεν θα αναλάβει την ευθύνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος4/12/13

    Βρε μπας και λογαριάζουν με τον Καλλικράτη και τους Αγίους; Ή είναι οι Μαυροβινοί πιο μοντέρνοι; Στα άλλα χωριά τι κάνουν σε αυτή την περίπτωση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος4/12/13

    Κρίμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος4/12/13

    Κατά τα άλλα, φωτογραφίζονται με μαθητούδια ακόμα και Δεσποτάδες και στέλνουν την είδηση μέχρι και σε πανελλαδικά μπλογκς!
    Πότε θα διδάξουν έμπρακτα τον σεβασμό στις παραδόσεις του λαού μας;
    Και να σκεφθεί κανείς ότι η Αγία Βαρβάρα είναι άριστο πρότυπο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προβληματισμένος πολίτης4/12/13

    Αφού το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού, το τρις εξαμαρτείν του συγκεκριμένου σχολείου πώς θα το χαρακτηρίζαμε; Πολύ κρίμα, αλήθεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος4/12/13

    Σε όλα τα χωριά και τις πόλεις της επικράτειας τα σχολεία εκκλησιάζονται τη μέρα που γιορτάζει ο πολιούχος άγιός τους. Αυτό γίνεται όχι από συνήθεια, αλλά για να ζητήσουν από τον προστάτη άγιο του τόπου την ευλογία του. Μήπως το σχολείο αυτό νιώθει ότι δεν την χρειάζεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΤΖΑ !4/12/13

    Γνωρίζει κανένας να ενημερώσει εάν υπάρχει και σχετική "υποχρέωση" από τον κανονισμό της Εκπαίδευσης ή οι αποφάσεις παίρνονται ανάλογα με τα γούστα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος4/12/13

    Θυμάστε πέρσι στη Λιθιά που πήγε το σχολείο στην εκκλησία και δεν πήγε παπάς;
    Στο Μαύροβο έγινε το αντίστροφο: πήγε παπάς και δεν πήγε το σχολείο!
    Πού θα πάει... κάπου θα συναντηθούνε επιτέλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο Αστερίξ στη χώρα των Μακεδνών4/12/13

    Λίγα λόγια για το Μαυροχώρι γιατί είναι και γενέτειρα (νεο)Μακεδονομάχων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Προβληματισμένος πολίτης4/12/13

    Φυσικα δεν αποφασίζουν τα σχολεία ανάλογα με τα γούστα τους. Δεν είναι η εκπαίδευση ξέφραγο αμπέλι. Και αν αποφάσιζαν ανάλογα με τα γούστα τους, τι λέτε; Θα ήσαν όλα παρόντα στις "εξωδιδακτικές" δραστηριότητες, αν δεν ήταν υποχρεωμένα να είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ένας από τους πολλούς5/12/13

    Όσο κι αν κακοφαίνεται σε όσους εκπαιδευτικούς τρέφουν την ψευδαίσθηση ότι έχουν το αλάθητο και κανείς άλλος δεν ξέρει όσα και οι ίδιοι που ζουν μέσα σε ένα σχολείο, για την ομαλή συνέχεια του κοινού μας βίου είναι επιτακτική ανάγκη να ακούν και τις ενστάσεις των «απ’ έξω», οι οποίοι επίσης και μυαλό και φωνή και δικαιώματα έχουν.
    Ασφαλώς δεν ξέρουμε τί προηγήθηκε και βάσει ποιας λογικής ελήφθη αυτή η απόφαση.
    Ισχύει όμως το Σύνταγμα, το οποίο αναγνωρίζει «επικρατούσα Θρησκεία» στη χώρα μας και απαγορεύει τον προσηλυτισμό.
    Για αυτό τα Σχολεία οφείλουν να παρέχουν Παιδεία σύμφωνη με το ισχύον Σύνταγμα και γι’ αυτό οι Μαθητές και οι Μαθήτριες διδάσκονται Θρησκευτικά, έχουν Εικόνες στις τάξεις, συμμετέχουν στη Λατρεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας (τα Χριστούγεννα και το Πάσχα δεν είναι «διακοπές»…)
    Έγινε ένα λάθος. Ας μην επαναληφθεί.
    Γιατί βλέπετε, αντί να απονεκρώσουμε τον εγωισμό μας, απονεκρώνουμε τους Νόμους. Αντί να συμμορφωθούμε με ό,τι σέβεται και τιμά ο λαός μας επί αιώνες, αυθαιρετούμε για μια εφήμερη ικανοποίηση ενός ατομικού «κύρους».

    Σημείωση:
    Δεν εργάζομαι στο Γραφείο Τύπου της Ιεράς Μητροπόλεως Καστορίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος5/12/13

    Για τον 13 (και καθόλου γρουσούζη)

    Ηλίου φαεινότερον, άνθρωπε μου, ότι δεν γράφεις από τα Γραφεία της Μητροπολης! Άλλο πνεύμα.
    Δεν έχω υπόψιν να ρισκάρησαν ποτέ επισήμως να ελέγξουν εάν τηρούνται οι ιερές παραδόσεις στην Εκπαίδευση (έναν παπά δάσκαλο είχαμε, αλλά να ήταν κι άλλος που λέει ο λόγος, πού να σου εξηγώ τώρα... σ' αυτόν εξάντλησαν όλη τους την αυστηρότητα και την "ευθυκρισία" κι έβγαλαν από τη μύγα ξύγκι μετά συγχωρήσεως).
    Κατά τα άλλα, εδώ τιμούν τους Εκπαιδευτικούς ΚΑΤΟΠΙΝ ΚΛΗΡΩΣΕΩΣ.
    Δε μπαίνει κανείς δηλαδή στον κόπο να εξετάσει ευσυνείδητα κατά πόσον κάποιοι δάσκαλοι έχουν ταυτόχρονα εργαστεί και για την εκκλησιαστική ζωή των μαθητών (αφού η Εκκλησία τιμά, δικαιούται η ίδια και να έχει τα σχετικά κριτήρια). Έτσι κοντά στο βασιλικό ποτίζεται κι η γλάστρα. Γιατί με την ανεξιθρησκεία έχουν κάποιοι το δικαίωμα να φλερτάρουν και με νεοπαγανιστικές θεωρίες που τις προωθούν κιόλας, αλλά περνούν και μια βόλτα από το Άγιο Όρος (για βιτρίνα;). Τα συζητούν αυτά τα παιδιά στα σπίτια τους και είναι γνωστά.

    { Γιατί... δεν συμμετείχε δάσκαλος στη "17 Νοέμβρη"; Φαντάζεσαι να είχε τιμηθεί κατόπιν κληρώσεως;}
    Ε ρε γλέντια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος5/12/13

    @ Ένας από τους πολλούς

    Έχω κάποιες ενστάσεις στις προτάσεις σου:

    Γράφεις: «για την ομαλή συνέχεια του κοινού μας βίου»
    -Πώς κρίνεται η ομαλή συνέχεια του κοινού μας βίου; Και όταν λέμε κοινό μας βίου, τι εννοούμε με το «μας»;

    Γράφεις: «Ισχύει όμως το Σύνταγμα, το οποίο αναγνωρίζει «επικρατούσα Θρησκεία» στη χώρα μας και απαγορεύει τον προσηλυτισμό».
    -Το ότι το Σύνταγμα αναγνωρίζει επικρατούσα θρησκεία, αυτό δεν πάει να πει ότι αυτή η επικρατούσα θρησκεία έχει το ελεύθερο του προσηλυτισμού. Γιατί μη μου πεις δεν κάνει;

    -Γράφεις: «Για αυτό τα Σχολεία οφείλουν να παρέχουν Παιδεία σύμφωνη με το ισχύον Σύνταγμα και γι’ αυτό οι Μαθητές και οι Μαθήτριες διδάσκονται Θρησκευτικά, έχουν Εικόνες στις τάξεις, συμμετέχουν στη Λατρεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας (τα Χριστούγεννα και το Πάσχα δεν είναι «διακοπές»…)»
    -Τα σχολεία οφείλουν να παρέχουν παιδεία σύμφωνη με την παιδεία όχι με την θρησκεία. Τον Δαρβίνο θα τον κάψουμε, όπως θα ήθελε ο Σεραφείμ; Τον Πειραιώς εννοώ (ή όχι;).

    Γράφεις: «Αντί να συμμορφωθούμε με ό,τι σέβεται και τιμά ο λαός μας επί αιώνες, αυθαιρετούμε για μια εφήμερη ικανοποίηση ενός ατομικού «κύρους»».
    -Αιώνες σέβονταν ο λαός μας την παρθενία και τα σεντόνια την πρώτης νύχτας του γάμου μας. Ας επιστρέψουμε λοιπόν εκεί.
    Α! Αιώνες σέβεται ο λαός μας, και το φακελάκι, και το μπαξίσι, και τους κλέφτες πολιτικούς… και... Τι σου κάνει η παράδοση και τα χρηστά ήθη!

    Σημείωση: Μπορεί να μην εργάζεσαι στο Γραφείο Τύπου της Ιεράς Μητρόπολης Καστοριάς. Είσαι το Γραφείο Τύπου! (Αστειεύομαι).
    Και μια που μιλάς για Γραφείο Τύπου (άκου Γραφείο Τύπου οι Παπάδες!!). Πάλι ο Νικόλαος δημοσίως κρούει τον κώδωνα κινδύνου για τους… «αιρετικούς»! Μας έπνιξαν στην Καστοριά οι «αιρετικοί» κατά τον παπά. Μετά τους Καστοριανούς φοιτητές, ψάχνουμε άλλους ΕΧΘΡΟΥΣ να κατακεραυνώσουμε, προκαλώντας πανικό. Γιατί ο πανικός κρατάει τα πρόβατα κοντά (αυτό δεν είναι προσηλυτισμός;) Και ζητάει –άκουσον!- στις συζητήσεις μεταξύ ΠΟΛΙΤΩΝ, να καλούμε τους παπάδες, για να ανταπαντήσουν αυτοί για λογαριασμό μας στην προσωπική μας επαφή/επικοινωνία/συζήτηση με έναν άλλον πολίτη! Δηλαδή, με λίγα λόγια, στην μεταξύ μας συζήτηση εδώ, καλέστε πάραυτα τον παπα Νικόλα….!!!!!
    Καμπούλ η Καστοριά! Καμπούλ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ένας από τους πολλούς5/12/13

    Σε ευχαριστώ Ανώνυμε (δέκατο πέμπτο σχόλιο). Εύλογα τα ερωτήματά σου. Θα μου δώσεις όμως λίγο χρόνο, γιατί δεν ευκαιρώ να σου απαντήσω αμέσως και σε κάποια σημεία προφανώς παρερμηνεύθηκαν τα γραφόμενά μου.
    Με τιμά το ενδιαφέρον σου παρά τις όποιες ενστάσεις σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ένας από τους πολλούς5/12/13

    Ευχαριστώ για την υπομονή σου και απαντώ το κατά δύναμιν στα ερωτήματά σου ένα προς ένα.
    1) Ως κοινό βίο εννοώ την κοινωνική μας ζωή, αυτήν που ζούμε όλοι μαζί στον ίδιο χώρο και χρόνο. Στην περίπτωση αυτή δηλαδή, οι χωριανοί, οι δάσκαλοι, τα παιδιά, οι γονείς, ο παπάς του χωριού.
    Σε άλλες περιπτώσεις άλλοι, που μοιράζονται τις εμπειρίες στον ίδιο χώρο συγχρόνως, κρατώντας βεβαίως ο καθένας την αυθεντικότητα της προσωπικότητάς του (και της θέσης όπου ετάχθη).
    Ως ομαλή συνέχεια εννοώ την ειρηνική συμπόρευση, χωρίς παρεξηγήσεις και καυγάδες, πολύ περισσότερο χωρίς αντιπάθειες και μίσος.
    Αυτό που προτείνω δηλαδή είναι η συνεννόηση και η συνεργασία και όχι οι αποκλειστικά μοναχικές πορείες. Αυτό επιτυγχάνεται όταν ξέρουμε όχι μόνο να μιλάμε αλλά και να ακούμε.

    2) Ανάλυση στη συγκεκριμένη παράγραφο του Συντάγματος δεν μπορεί να γίνει εδώ και τώρα (από εμένα τουλάχιστον). Αφού με ρωτάς όμως, θα σου απαντήσω καθαρά και ξάστερα ότι δεν πρέπει να συγχέεται ο (δόλιος) προσηλυτισμός με την φανερή και καθ’ όλα νόμιμη Κατήχηση. Μεμονωμένα περιστατικά παθιασμένων θρησκόληπτων δεν μπορούν να αμαυρώσουν την ιεραποστολική προσφορά της Εκκλησίας.
    Εκείνο που εννοούσα είναι ότι συχνά και εύκολα, για να μη μας πουν σκοταδιστές ή φανατισμένους, φθάνουμε στο άλλο άκρο, της αδιαφορίας ή ακόμη και της ασέβειας, κάτι για το οποίο προφανώς δεν νομιμοποιούνται ειδικά οι Υπάλληλοι του Ελληνικού Δημοσίου (μην ανοίξω τώρα το θέμα ότι –είτε συμφωνούμε είτε όχι- ο Νόμος ορίζει να μην διορίζεται Εκπαιδευτικός ετερόδοξος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Γούντυ ο τρυποκάρυδος5/12/13

    Να σε τί χρησιμεύει ο Τύπος αλλά και ο σχολιασμός στο διαδίκτυο. Όχι να λοιδορεί και να προσβάλλει υπολήψεις, αλλά να χτυπάει το καμπανάκι, για να ξυπνήσουν οι κοιμισμένες συνειδήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ο Λευτέρης ο ξεφτέρης5/12/13

    Καιρός ήταν να ειπωθούν κάποια πράγματα έξω από τα δόντια!
    Αν επρόκειτο δηλαδή για κανένα ματς ή θέατρο δεν θα τα πήγαιναν τα παιδιά;
    Και πολύ σωστά θα έκαναν κατά τη γνώμη μου. Έχει όμως και η Εκκλησία την ώρα της και για τα Σχολεία δεν έχει καταργηθεί ο εκκλησιασμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ένας από τους πολλούς5/12/13

    3) Τον σκοπό της Παιδείας ορίζει ρητά και κατηγορηματικά το Σύνταγμα.
    Όσο για την άποψη του Πειραιώς, πολλές φορές ο Αρχιεπίσκοπος έχει τονίσει ότι οι απόψεις του κάθε Μητροπολίτη είναι προσωπικές και δεν εκφράζουν οπωσδήποτε και την Ιερά Σύνοδο. Δεν γίνεται λοιπόν να θεωρηθεί «νόμος» το «απόφθεγμα» κανενός, παρά μόνον οι συλλογικές αποφάσεις.
    Μέχρι τώρα η θεωρία του Δαρβίνου διδάσκεται στα Σχολεία και πολλοί Ιερωμένοι έχουν σπουδάσει Θετικές Επιστήμες.
    4) Όσον αφορά στον λαό, καλό είναι να διακρίνουμε τη λαϊκότητα από τον λαϊκισμό. Δεν αποθεώνω ένα πλήθος παράφορο, αλλά εκτιμώ ένα σύνολο ανθρώπων με σκέψη και αισθήματα, με ήθη και έθιμα, που έχει μνήμη και όραμα.
    Πολύ απλά, οι παππούδες και οι γιαγιάδες που δεν ευτύχησαν να μάθουν γράμματα, θα χαίρονταν διπλά, εάν έβλεπαν στην εκκλησιά του χωριού τους όχι μόνο τα εγγόνια τους, αλλά και τα άλλα παιδιά ενός Γυμνασίου που οι ίδιοι δεν χάρηκαν.
    Από την άλλη, από πού βγαίνει το συμπέρασμα ότι και σήμερα ο λαός μας δεν τιμά την παρθενία; Όσο για τα σεντόνια που λες, όποιος θέλει ας ξαναγυρίσει! Προσωπικά προτιμώ κουβερτούλα και παπλωματάκι, βρε αδερφέ!
    Και για τις ανομίες που καταλογίζεις, αυτός ο ίδιος λαός έχει στολίσει με κάτι «κοσμητικά» τους ενόχους, που αποδεικνύεται πόσο «σέβεται».
    Για να κλείσουμε, σεβασμός στην παράδοση δεν σημαίνει προγονοπληξία. (Έχει κι ένα ωραιότατο κείμενο ο Μάνος Χατζιδάκης στο βιβλίο του «Ο καθρέφτης και το μαχαίρι»)
    5) Την τελευταία παράγραφο-Σημείωση δεν την πολυκατάλαβα. Ποιος Νικόλαος;
    Για τη συμπεριφορά των κληρικών προς τους φοιτητές, εξαρτάται από τη φώτιση που έχει ο καθένας. Όσο για τις συζητήσεις, δεν ξέρω πού και πότε εκφράστηκε αυτό.
    Μα, δεν γνωρίζω να στέρησε κανείς στους Ιερείς το δικαίωμα να συμμετέχουν στον δημόσιο διάλογο.
    Αντίθετα μάλιστα, διαβάζοντας χρόνια την «ΟΔΟ» διαπιστώνω ότι ουδέποτε έδωσαν απάντηση σε ερωτήματα, άρθρα και σχόλια που αφορούν «τα του οίκου τους». Είναι δυνατόν να απαιτούν να απαντήσουν για άλλων υποθέσεις ή να έχουν ωμή, αδιάκριτη παρέμβαση στα εσωτερικά άλλων;
    Συγγνώμη εάν μακρηγόρησα, αλλά προσπάθησα να τα γράψω όσο πιο συνοπτικά μπορούσα. Κι εσύ όμως, ευλογημένε, πολλά θέματα μαζεμένα ρωτάς !
    Διψάς πολύ, φαίνεται…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος5/12/13

    Για ποιους αιρετικούς λες @15; Μίλα καθαρά να καταλαβαίνουμε. Είναι σοβαρό αυτό. Αν είναι αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος5/12/13

    Προβληματισμένε πολίτη εσύ τι θα έκανες στη θέση των εκπαιδευτικών;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος5/12/13

    Γράφεις Ανώνυμε 8 :
    Αυτό γίνεται όχι από συνήθεια, αλλά για να ζητήσουν από τον προστάτη άγιο του τόπου την ευλογία του. Μήπως το σχολείο αυτό νιώθει ότι δεν την χρειάζεται;

    Αφού τάραξε τον τόπο αυτό το χωριό τινάζοντας την μπάνκα στον αέρα με το Ταμείο του Δήμου, αφού μας ντρόπιασε με το σκάψιμο στον αρχαιολογικό χώρο, αφού δεν ήξεραν τι χόρευαν στο γλέντι του σχολειού του... ε, σίγουρα τη χρειάζεται την ευλογία.
    Μόνο που δεν τη ζητούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Προβληματισμένος πολίτης6/12/13

    Στον 22ο σχολιαστή που με ρώτησε:
    1. Θα ακολουθούσα πιστά την εγκύκλιο που μιλάει ρητά και ξεκάθαρα για αργία και τον αυτονόητο εκκλησιασμό τη μέρα του πολιούχου της έδρας του σχολείου.
    2. Στην περίπτωση που καταπατείται εγκύκλιος, θα επικοινωνούσα με την κ. Τέγου, δ/ντρια της Β/θμιας, για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους και θα την υποχρέωνα να πάρει θέση, ως οφείλει να πράττει σε κάθε τέτοια περίπτωση. Θα προσπαθούσα αυτή τη φορά να σπάσει τη σιωπή της και να αντιδράσει κι όχι να κάνει πως δεν υπάρχει όπως δυστυχώς έκανε και στο θέμα της απαράδεκτης σχολικής γιορτής του γυμνασίου αυτού και στο θέμα της επίθεσης κατά της εκπ/κου του και ποιος ξέρει και σε πόσες άλλες περιπτώσεις που δεν βλέπουν το φως της δημοσιότητος. Γιατί οι δ/ντές εκπ/σης δεν βρίσκονται στη θέση τους μόνο για τη λάμψη της εξουσίας, αλλά είναι εκεί για να υπερασπίζονται τη νομιμότητα και τη δεοντολογία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος6/12/13

    Για την λάμψη της εξουσίας βρίσκονται εκεί!
    (Σιγά την εξουσία θα μου πεις.Αλλά έτσι είναι τα σήριαλ στην τηλεόραση).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Το λουλουδάκι του μπαξέ6/12/13

    @24
    Με το θάρρος της συνομιλίας μας σε αυτό το μπλογκ, να μου επιτρέψεις να πω ότι είναι καλό να είναι κάποιος προβληματισμένος, αλλά χρειάζεται και προσοχή να μην καταντήσει προβληματικός.
    Συμφωνώ με τις αρχικές προτάσεις σου, αλλά διαφωνώ από εκείνο το "θα υποχρέωνα" και μετά.
    Πρώτον, προτιμώ το "θα εξαντλούσα όλα τα μέσα πειθούς".
    Δεύτερον δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε σε πόσες και ποιες κινήσεις προέβη η συγκεκριμένη κυρία (με την οποίαν δεν έχω σχέσεις που να μου επιτρέπουν να την υποστηρίξω ή να την μεμφθώ).
    Μάλλον ο υπερβάλλων ζήλος σε ώθησε να τα γράψεις αυτά, γιατί στο κάτω-κάτω δεν είναι υποχρεωμένος (και καλά κάνει) κάθε Προϊστάμενος να διεκπεραιώνει τα υπηρεσιακά του υπό το φως των προβολέων.
    Συμφωνώ δηλαδή με την πρότασή σου για επικοινωνία αλλά διαφωνώ στην αποτίμηση των πράξεων της εν λόγω Διευθύντριας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος6/12/13

    Ευχαριστώ "Προβληματισμένε Πολίτη" που απάντησες. Δικαίωμα σου να ενεργείς κατά συνείδησιν.
    Το προχώρησες όμως πολύ. Μάλλον παρασύρθηκες από την αγάπη σου για τα παιδιά. Δάσκαλος είσαι;
    Ας μείνουμε τώρα σε αυτό το θέμα. Τα άλλα αλήθεια δεν ξέρω πώς λύθηκαν και γι' αυτό δεν το βρίσκω σωστό να επιμένω.
    Δεν μπορώ να ξέρω τι ακριβώς γίνεται σε κάθε γραφείο. Συγγνώμη αλλά κινδυνεύουμε να γίνουμε κουτσομπόληδες χωρίς ίσως να το καταλάβουμε.

    @ 22

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος6/12/13

    @26
    Οι διευθυντές και διευθύντριες λογοδοτούν ΔΗΜΟΣΙΑ. Επαναλαμβάνω ΔΗΜΟΣΙΑ.
    Η Πολιτεία, η Εκπαίδευση, η θέση που διορίστηκαν δεν είναι σπίτι τους, να σκουπίζουν και να τα κρύβουν κάτω από το χαλί.
    Στη Δημοκρατία λογοδοτούν δημόσια.
    Αυτά που υποστηρίζεις Ανώνυμε 26 είναι η Ελλάδα της Κρίσης και της Κλίκας! Δεν έχουν καμία σχέση με τη Δημοκρατία. Περισσότερο Χ.Ατικα μου φαίνονται
    Τι είναι η διευθύντρια μίας υπηρεσίας; ΚΥΠ; Αυτοί μόνο δεν λογοδοτούσαν και διεκπεραίωναν τα υπηρεσιακά τους εν κρυπτώ.
    Η Δημοκρατία λειτουργεί υπό το φως των προβολέων. Όσοι δε θέλουν να υπηρετήσουν τη Δημοκρατία, να μη το παίζουν «Δημοκράτες» και «Δημοκράτισσες». Φτάνει πια με τις Λάμψεις και Γοητείες. Μπουχτίσαμε! Έλεος!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Το λουλουδάκι του μπαξέ6/12/13

    @28
    Επειδή μάλλον σε εμένα απευθύνεσαι Ανώνυμε, θα σου απαντήσω.
    Επαναλαμβάνω, "δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε σε πόσες και ποιες κινήσεις προέβη η συγκεκριμένη κυρία".
    Εσύ τόσο καλά γνωρίζεις τί απέγινε με την καθηγήτρια που έφαγε το ξύλο; Εγώ ομολογώ ότι δεν ξέρω λεπτομέρειες, οι οποίες ωστόσο δεν αποκλείεται και να δικαιώνουν την κ. Τέγου.
    Ούτε καμιά όρεξη να την κολακεύσω έχω ούτε κανένα συμφέρον. Δεν θέλω όμως να λέω ψέματα. Άλλο τώρα εάν εσύ δεν με πιστεύεις.
    Αν θέλεις να παραδώσεις μαθήματα Δημοκρατίας, κάνε μια αίτηση να σε προσλάβουν δάσκαλο (εάν δεν είσαι ήδη διορισμένος).
    Δεν ειρωνεύομαι, απλώς δεν θα βρεις σε εμένα τον μαθητή που θα σε υπακούει επί παντός και μάλιστα σε κραυγές (βλ. κεφαλαία).
    Δημόσια λογοδοσία είναι η "Διαύγεια" και τα αρμόδια όργανα του κλάδου. Ποιος ξέρει τί έγινε στο Υπηρεσιακό τους Συμβούλιο και την ΕΛΜΕ;
    Αυτά και δεν προτίθεμαι να συνεχίσω αχαλίνωτο διάλογο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ανώνυμος6/12/13

    Άιντε μπρε άιντε και δε θα μονοπωλήσει το Μαύροβο το ενδιαφέρον. Εδώ προέκυψε σοβαρότατο ζήτημα με τη "σχολική βία" στο Άργος κι εσείς ακόμα παίζετε τον παπά.
    Τελειώνετε πια μ' αυτό, ξεκολλάτε... τα γεγονότα τρέχουν, έχουμε κι άλλα να δούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Προβληματισμένος πολίτης8/12/13

    Προς 27ο σχολιαστή: Ξέρεις τι φταίει, αγαπητέ συνομιλητή μας, και φαινόμαστε κάπως; Το γεγονός ότι εδώ και χρόνια χάθηκε το αυτονόητο. Κι η ελπίδα να βρεθεί μοιάζει με ουτοπία, απίστευτο δεν είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ανώνυμος11/12/13

    Για όσους νόμισαν ότι το κακό τρίτωσε και τέρμα, με το συμπάθειο, αλλά δεν έγινε έτσι. Γιατί το εν λόγω σχολείο, που απουσίαζε από το θρησκευτικό πανηγύρι του χωριού, στις 4/12, σε λιγότερο από μία εβδομάδα πήγε εκδρομή! Χωρίς να πτοείται από τις χαμηλές θερμοκρασίες και χωρίς να πειράζεται από τα μαθήματα που έχασαν οι μαθητές. Αν είναι δυνατόν! Και είναι οι ίδιοι που δεν εκκλησιάστηκαν για να μην χαθούν μαθήματα! Αλήθεια, ποιος κοροϊδεύει ποιον τελικά; Και ποιος δεν δίνει δεκάρα για το αν προκαλεί ή όχι; Ξέρει κανείς ποιος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ