Η ΟΔΟΣ καταχωρεί τόσο την επιστολή της Ιεράς Μητροπόλεως όπως δημοσιεύθηκε στην «Άποψη» όσο και την ανταπάντηση της αθηναϊκής εφημερίδας. Για την ιστορία όμως πρέπει να παρατηρηθεί ότι, αν και η διάψευση αποτελεί εξέλιξη στην θετική κατεύθυνση την οποία οι κάτοικοι του νομού Καστοριάς δεν έχουν λόγο να μην υιοθετήσουν, ωστόσο οπωσδήποτε είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι από κάποιους χειρισμούς η Ι. Μητρόπολη Καστοριάς κινδυνεύει να εμπλακεί σε δικαστικούς αγώνες, οι οποίοι θα είχαν ασφαλώς αποφευχθεί αν υπήρχε λιγότερη εσωστρέφεια κατά την «προεκλογική» περίοδο.
Όμως, οπωσδήποτε, από την ανταπάντηση της εφημερίδας, δεν προκύπτει η πανηγυρική ανάκληση του δημοσιεύματος που απαίτησε η Ι. Μητρόπολη για να μην κατατεθεί μήνυση. Η εφημερίδα «Άποψη» απαντά σαν να σηκώνει το γάντι που της ρίχθηκε μετά βδελυγμίας.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΑΠΟΨΗ»
Σεβασμιώτατε,
επισκεφτήκατε ή όχι
τη ρωσική πρεσβεία;
Από την Ιερά Μητρόπολη Καστοριάς λάβαμε την παρακάτω επιστολή, την οποία και παραθέτουμε αυτούσια:
«Στις από της 09-02-2008 φύλλο της ημερήσιας εφημερίδας «Άποψη» των Αθηνών καταχωρείται άρθρο-δημοσίευμα με αρθρογράφο τον κ. Γιάννη Χουντίδη τιτλοφορούμενο «Επέλεξαν τον καλύτερο», αναφερόμενο στην πρόσφατη εκλογή του Μακαριώτατου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμου, στο οποίο, μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καστοριάς κ. Σεραφείμ μετέσχε κρυφίως, υπόπτως και συνωμοτικώς σε «δείπνο εργασίας» στη Ρωσική Πρεσβεία Αθηνών, που έλαβε χώρα την Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2008 με συνδαιτημόνες τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιο και Ρώσους πολιτικούς παράγοντες, στα πλαίσια «απίστευτων παρασκηνιακών και υπόπτων κινήσεων του Πατριαρχείου Μόσχας» για να επηρεάσει την αρχιεπισκοπική εκλογή υπέρ του υποψηφίου Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευσταθίου και δι’ αυτού να καταστεί αυτό «Κορωνίδα της Ορθοδοξίας, διαταράσσοντας συγχρόνως την ισχυρή σχέση Αθήνας-Κωνσταντινούπολης. Κατ’ αρχήν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καστορίας διαψεύδει διαρρήδην και μετά βδελυγμίας το ως άνω περιεχόμενο του εν λόγω δημοσιεύματος, δηλώνων κατηγορηματικώς ότι ουδέποτε έλαβον χώρα τα αναφερόμενα σ’ αυτό. Θεωρεί ότι το δημοσίευμα αυτό αποτελεί αποκύημα νοσηράς φαντασίας και όχι μόνο, αφού σκοπός του είναι όχι μόνο να εμπλέξει το πρόσωπό του σε ύποπτα παρασκήνια και ίντριγκες, που δεν συνάδουν με την μέχρι τώρα στάση και διακονία του στην Εκκλησία, την προσωπικότητά του και την εν γένει πολιτεία του, αλλά και να θέσει εν αμφιβόλω τον άπειρο σεβασμό του προς τον Πάνσεπτο Οικουμενικό Πατριαρχείο και να πλήξει τις άριστες σχέσεις του με το σεπτό πρόσωπο του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, εμφανίζοντάς τον ως υπονομευτή των σχέσεων του Οικουμενικού Πατριαρχείου με την Εκκλησία της Ελλάδος.
Eπειδή λοιπόν το δημοσίευμα αυτό υπερβαίνει πάσαν έννοιαν καλώς νοούμενης δημοσιογραφικής δεοντολογίας, είναι άκρως συκοφαντικό και εντόνως μειωτικό της προσωπικότητάς του ως Μητροπολίτου της Ορθοδόξου Εκκλησίας και ως ατόμου, δηλώνει ότι στην περίπτωση που δεν θα υπάρξει άμεση ανάκληση του εν λόγω δημοσιεύματος εκ μέρους της Εφημερίδας, θα προσφύγει στην Ελληνική Δικαιοσύνη προς αποκατάσταση της αλήθειας και αποκάλυψη των συκοφαντών. Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως»
Απάντηση της «Α»
Για λόγους δημοσιογραφικής δεοντολογίας δημοσιεύουμε σήμερα την επιστολή του Μητροπολίτη Καστοριάς κ. Σεραφείμ. Έχουμε όμως ορισμένες απορίες. Το γεγονός ότι ήλθε στην Αθήνα και μετέβη στη ρωσική πρεσβεία –βεβαίως και εμμένουμε στο προηγούμενο ρεπορτάζ μας για την επίσκεψη αυτή- από ποια οπτική γωνία είναι συκοφαντικό και δυσφημιστικό το δημοσίευμα για τον Μητροπολίτη Σεραφείμ;
Δεν είναι θεμιτό πριν από κάθε εκλογική διαδικασία, σε οποιοδήποτε φορέα, να γίνονται βολιδοσκοπήσεις, διαβουλεύσεις, εκτιμήσεις, ώστε ο κάθε ψηφοφόρος να στηρίξει τη θέση του; Αν το δημοσίευμά μας τον κατατάσσει στους υποστηρικτές του Μητροπολίτη Σπάρτης –δηλαδή του «χαμένου» στην εκλογική διαδικασία- είναι συκοφαντικό και δυσφημιστικό;
Ευθέως επισημαίνουμε ότι η Ρωσική Εκκλησία επιθυμούσε άλλον μητροπολίτη. Πρώτη φορά ακούει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σεραφείμ για την διάσταση μεταξύ του Φαναρίου και της Ρωσικής Εκκλησίας; Στις εκλογικές αναμετρήσεις από τις δημοτικές μέχρι τις εθνικές, μη εξαιρουμένων των εκκλησιαστικών, οι συζητήσεις, βολιδοσκοπήσεις είναι καθ’ όλα νόμιμες.
Η στάση του Μητροπολίτη, που «διαψεύδει διαρρήδην και μετά βδελυγμίας» το γεγονός δεν τον καθιστά ύποπτο;
Η «Άποψη» αναφέρθηκε σε «ύποπτες» κινήσεις της Ρωσικής Εκκλησίας –και δεν πιστεύουμε πως ο ίδιος ανέλαβε να απαντήσει εκ μέρους της- και μίλησε για παρασκήνιο, έναν όρο που χρησιμοποιείται κατά κόρον από τον δημοσιογραφικό κόσμο, ιδίως σε προεκλογικές περιόδους.
Επειδή πρόκειται για άνθρωπο της Εκκλησίας, η «Α» αντιπαρέρχεται τους εις βάρος της χαρακτηρισμούς και δεν δίνει συνέχεια στο θέμα.
[δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 28.2.2008]
Σχετικά κείμενα:
ΟΔΟΣ: Προσεγγίσεις
ΟΔΟΣ: Είπαν:
(για την δικαστική απόφαση για τον Εφραίμ)
ΟΔΟΣ: Είπαν:
(εκπρόσωπος Ι.Μητρόπολης Καστοριάς για τους φοιτητές)
ΟΔΟΣ: Μια πορεία που [ μάλλον] δεν ωφέλησε κανένα
ΟΔΟΣ: Το «Τάμα»
ΟΔΟΣ: Με δύο καμήλες
ΟΔΟΣ: Μια πορεία που [ μάλλον] δεν ωφέλησε κανένα
ΟΔΟΣ: Το «Τάμα»
ΟΔΟΣ: Με δύο καμήλες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.