14.3.09

ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν

Κύριε διευθυντά,

Θα ήθελα πρώτα από όλα να σας πω ότι σχεδόν φανατικά διαβάζω την εφημερίδα σας απ’ αρχής της εκδόσεώς της, είτε συμφωνώ είτε διαφωνώ με τα άρθρα που φιλοξενούνται σε αυτήν, δικά σας ή συνεργατών σας. (Αν και φαντάζομαι πως είναι απόλυτα λογικό και γόνιμο άλλοτε να συμφωνεί κανείς και άλλοτε να διαφωνεί). Ο λόγος της εφημερίδας είναι πάντα μεστός και ουσιώδης. Η κριτική που ασκείται στα κάθε λογής τεκτενόμενα στην Καστοριά πραγματικά πολύτιμη και αφυπνιστική. Τα θέματα ή τα προβλήματα που παρουσιάζονται είναι όντως τα σημαντικά και «καυτά» που ταλανίζουν την καθημερινότητά μας.

Επιτρέψτε μου όμως να σας παραθέσω ένα προβληματισμό μου, μια σκέψη μου σχετικά με το γενικότερο στυλ γραφής σας. Φυσικά αποτελεί προσωπική μου άποψη το γεγονός ότι θεωρώ πως ορισμένες φορές μάλλον υπερβάλλεται στην παρουσίαση των θεμάτων σας ή είστε υπέρ το δέον καυστικός στην κριτική σας χωρίς πάντα αυτό να είναι δικαιολογημένο ή απαραίτητο. Διαφαίνεται μια απαισιόδοξη διάθεση διάχυτη επί παντός παρουσιαζόμενου θέματος. Αυτό που βγάζει η εφημερίδα τις περισσότερες φορές είναι μάλλον ένας πεσιμισμός και ορισμένες φορές η κριτική δεν έχει μέτρο και ίσως για αυτό δεν πείθει πάντα. Σας παρακαλώ βέβαια την κριτική μου αυτή (δεν είμαι ειδικός εκφράζω μόνο την αίσθηση που αποκομίζω από αυτά που διαβάζω) να την εκλάβετε καλοπροαίρετα γιατί καλοπροαίρετα την έγραψα.

Μπορεί να φταίει το νεαρόν της ηλικίας μου (είμαι 28 ετών) που με κάνει ακόμα να βλέπω τα πράγματα ρομαντικά και πως όλα είναι δυνατά, όλα μπορούν να λυθούν, να βελτιωθούν, όχι μόνο αν οι έχοντες την εξουσία γίνουν καλύτεροι και αποτελεσματικότεροι αλλά κυρίως αν πρώτα όλοι εμείς ο καθένας ξεχωριστά, αφού κάνει κριτική πρώτα στον εαυτό του, προσπαθήσει να γίνει ευσυνείδητος, ενεργός και καλύτερος πολίτης έχοντας ως πρώτο του γνώμονα το κοινό συμφέρον και το γενικό καλό, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα το ατομικό συμφέρον και την βόλεψη του.

Στη συνέχεια θα ήθελα να σχολιάσω άρθρο προηγούμενου φύλλου με τίτλο «κόκκινο». Αυτό που αποκόμισα είναι και πάλι η καυστική διάθεση να κριτικάρεται αρνητικά, τον κατά τα άλλα και κατά γενική ομολογία άβουλο και αναποτελεσματικό Δήμο Καστοριάς και την Τροχαία, για την νωχέλεια που επιδεικνύουν στο μείζον πρόβλημα του κυκλοφοριακού. Ειλικρινά δεν ξέρω αν μόνο ο επαναπρογραμματισμός των σηματοδοτών στη συμβολή των οδών Μ. Αλεξάνδρου, Λεωφόρο Κύκνων και Διοικητηρίου θα έλυνε το πρόβλημα του κυκλοφοριακού εμφράγματος στην πλατεία Δαβάκη. Σίγουρα θα βοηθούσε εκτός από τον επαναπρογραμματισμό αν κάποιες από τις αρχικές θέσεις στάθμευσης επί της Μητροπόλεως «θυσιάζονταν»στον βωμό του γενικού καλού ώστε παρόλο που η Διοικητηρίου είναι γεμάτη με αυτοκίνητα μέχρι πάνω λόγω κόκκινου στον σηματοδότη να μπορούσαν απρόσκοπτα να μετακινηθούν τα αυτοκίνητα που θέλουν να ανέβουν την Μητροπόλεως μιας και αυτά δεν χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά γιατί δεν θα στρίψουν δεξιά στην Διοικητηρίου. Θέλω να πιστεύω ότι αυτός είναι ο λόγος της τοποθέτησης των τεχνητών εμποδίων επί της Μητροπόλεως. Και ίσως θα έπρεπε να σκεφτείτε και αυτή την εκδοχή και όχι μόνο αυτή που παραθέσατε για την Λεωφόρο Κύκνων και την via dolorosa Μ. Αλεξάνδρου. Η οποία δεν νομίζω ότι ευσταθεί, μιας και αν σκεφτεί κανείς, σε καμία περίπτωση το συγκεκριμένο μέτρο δεν δίνει διέξοδο διαφυγής προς τις συγκεκριμένες οδούς, δεν βοηθάει προς αυτές τις κατευθύνσεις.

Μια σοβαρότερη λύση από τα τεχνητά και άκομψα εμπόδια θα ήταν η δημιουργία δύο λωρίδων κυκλοφορίας για ένα μικρό κομμάτι του δρόμου στην αρχή της Μητροπόλεως. Ένα που να οδηγεί στην Διοικητηρίου και ένα στην Μητροπόλεως. Ακόμη το σχόλιο , ότι το συγκεκριμένο μέτρο δυσχέρανε την ζωή των κατοίκων της περιοχής αφού μείωσε τον αριθμό των θέσεων στάθμευσης, μου θύμισε πολιτικούς που λαϊκίζουν. Δηλαδή η μείωση 3-4-5 όσων θέσεων δυσχέρανε την ζωή των περιοίκων; Από τέτοιους λόγους γίνεται η διαβίωση χειρότερη; επειδή δεν βρήκαν να σταθμεύσουν το αυτοκίνητό τους εκεί που συνήθιζαν μέχρι τώρα; Και αν το σταθμεύσουν παραπέρα ταλαιπωρούνται;

Αν ένα μήνυμα πρέπει να αρχίσουν να περνάνε στον κόσμο ο Δήμος, η Νομαρχία, οι διάφοροι φορείς και όλοι οι πολίτες θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν, είναι η ευρεία χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, του ποδηλάτου όπου αυτό είναι δυνατόν και επιτέλους το περπάτημα! Είναι γελοίο και αστείο σε μια μικροσκοπική πόλη σαν την Καστοριά όπου οι αποστάσεις είναι μηδενικές να χρησιμοποιούν όλοι τα αυτοκίνητά τους ακόμη και για απόσταση 100 και 200 μέτρων!

Αυτό είναι που δημιουργεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα! Είναι θέμα νοοτροπίας! Και δυστυχώς εμείς οι Καστοριανοί πάσχουμε σε αυτόν τον τομέα κατά πολύ! Δεν γνωρίζουμε να συμπεριφερόμαστε και δεν συμπεριφερόμαστε σωστά ούτε σαν πεζοί ούτε σαν οδηγοί.

Το βέβαιο είναι πως είτε η άποψη σας, είτε η δική μου, είτε οποιουδήποτε άλλου μη ειδικού είναι απλά μια ιδέα. Οι ιθύνοντες αν πραγματικά διψούν για λύσεις ώστε να παρουσιάσουν και έργο ας ξεκινήσουν την εκπόνηση μελετών και έργων προς την κατεύθυνση της αποσυμφόρησης της πόλης από το απαράδεκτο κυκλοφοριακό κομφούζιο!Και αναφέρομαι σε έργα ουσιαστικά που θα λύνουν το πρόβλημα μια και καλή, γιατί εμείς οι Καστοριανοί δυστυχώς δεν χαμπαριάζουμε ούτε από αλλεπάλληλους αυστηρούς τροχονομικούς ελέγχους, οπότε οι λύσεις θα πρέπει να είναι αναγκαστικές για τους οδηγούς.

Και τέλος από την άλλη πλευρά όλοι οι κάτοικοι της «αρχόντισσας»Καστοριάς ας ξεκινήσουν τους περιπάτους και τις ποδηλατάδες αν θέλουν η μικρή κοινωνία μας να μοιάσει τις προηγμένες σε τέτοια θέματα κοινωνίες τις Ευρώπης.

Ένας αναγνώστης




ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΟΥ

Στα 28 χρόνια της ηλικίας του ο επιστολογράφος ξεκαθαρίζει πως αισθάνεται ακόμη πολύ ρομαντικός για τον κόσμο. Όπως περίπου αισθάνονται όλοι οι νέοι καθώς και οι περίπου νέοι. Αισθάνεται αισιόδοξος ότι όλα μπορούν να αλλάξουν και να βελτιωθούν. Και πως η πρόοδος προκαλείται από μια γόνιμη και εποικοδομητική αντιπαράθεση ιδεών. Χωρίς ακρότητες και χωρίς την αυστηρότητα που συχνά αντιλαμβάνεται – και πολύ σωστά αντιλαμβάνεται- στις θέσεις της ΟΔΟΥ και στην κριτική της.

Μάλιστα με αφορμή το σχόλιο περασμένου φύλλου με τίτλο «κόκκινο» για την κατάργηση θέσεων στάθμευσης στην αρχή της οδού Μητροπόλεως, προκειμένου τάχα να αποσυμφορείται η άνοδος του ρεύματος κυκλοφορίας προς την οδό Μητροπόλεως, ο αναγνώστης εκφράζει αντιρρήσεις και διαφορετικές απόψεις απ’ αυτές της ΟΔΟΥ για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Καστοριάς.

Σε μια πόλη με πολλές συνειδήσεις σε ύπνωση, στο μέσο μιας τετραετίας πατημένης στο pause (ή μήπως στην οπισθοδρόμηση) η παρέμβαση ενός νέου ανθρώπου, έστω και ανώνυμου, συνιστά ευχάριστη έκπληξη. Όπως ευχάριστη έκπληξη αποτελούν οι απόψεις και η κριτική του προς την αυστηρότητα ή την απολυτότητα κάποιων θέσεων που υποστηρίζονται από την ΟΔΟ. Η εφημερίδα γνωρίζει ότι μπορεί ορισμένες φορές, ίσως και συχνά, να μοιάζει άτεγκτη και ανεπιεικής. Η ΟΔΟΣ εκ προοιμίου αποδέχεται και αναλαμβάνει τις ευθύνες του λόγου της και των λαθών της.

Όμως η κατάσταση στην Καστοριά είναι τόσο οριακή, που όχι μόνο οι στρογγυλοποιήσεις και οι γενικεύσεις, αλλά ούτε και οι σειρήνες που ηχούν δεν αρκούν –όχι πάντα αλλά ανησυχητικά συχνά τον τελευταίο καιρό- για να υποδηλώσουν το αυτονόητο.

Οι κάθε λογής αρμόδιοι και «υπεύθυνοι» δεν πρόκειται ποτέ να ενσκύψουν ακόμη και στο πιο απλό πρόβλημα, παρά μόνο αν αισθανθούν κάποια μορφή δηκτικής κριτικής. Η εφημερίδα έχει να παρουσιάσει δεκάδες περιπτώσεις αντιδράσεων, αλλά μόνο στις περιπτώσεις που έχει ασκηθεί προηγουμένως αιχμηρή κριτική. Σχεδόν ποτέ δεν ίδρωσε κανενός αυτί στην εποικοδομητική, ή την κριτική επιπέδου. Καθ’ ότι αυτή απαιτεί και επίπεδο από τον δέκτη.

Για παράδειγμα, οι αντιρρήσεις του αναγνώστη για το σχόλιο της εφημερίδας σε σχέση με τις θέσεις στάθμευσης που αυθαίρετα αφαιρούνται από την αρχή της οδού Μητροπόλεως θα ήταν απόλυτα δικαιολογημένες, αν ο Δήμος και (δευτερευόντως) η Τροχαία Καστοριάς -εφάρμοζαν με σοβαρότητα και τηρούσαν με συνέπεια κάποιους λογικούς κανόνες. Και δεν αρκούνταν σε αποσπασματικά και εφήμερα μέτρα.

Η ΟΔΟΣ φίλε αναγνώστη, έχει κατ’ επανάληψη προτείνει και ασκήσει μέτριας εντάσεως κριτική, για το γεγονός ότι ο Δήμος Καστοριάς (με Ελεγχόμενη Στάθμευση μάλιστα) και η Τροχαία, επιτρέπουν την στάθμευση των αυτοκινήτων (συχνά μάλιστα και διπλοπαρκαρισμένα) στην οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου, στο ρεύμα προς τα «φανάρια» και προς τις οδούς 11ης Νοεμβρίου και 3ης Σεπτεμβρίου. Διότι με την (παράλογη) αυτή κατάσταση, το οδόστρωμα και η κίνηση περιορίζονται σε μια λωρίδα με αποτέλεσμα όσοι οδηγοί επιθυμούν να κατευθυνθούν προς την πλατεία Δαβάκη μέσω της 3ης Σεπτεμβρίου να υπομένουν καρτερικά το πότε θα υποχωρήσει το έμφραγμα της συμβολής των οδών Αθανασίου Διάκου, Μεγάλου Αλεξάνδρου, Ι. Μεταξά και 11ης Νοεμβρίου.

Το παράδειγμα αποτελεί μόνο ένα λόγο γιατί είναι μεμονωμένο και αποσπασματικό μέτρο η τοποθέτηση αυτών των πλαστικών εμποδίων στάθμευσης στην αρχή της οδού Μητροπόλεως, αφού λειτουργικά από μόνα τους δεν μπορούν να υπηρετήσουν καμμιά αποτελεσματική κυκλοφοριακή λύση (η ρύθμιση των σηματοδοτών και η εξεύρεση θέσεων στάθμευσης είναι η λύση) και ίσως να επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο την τραγελαφική κατάσταση, αφού επιτρέπουν την διαρκή «τροφοδοσία» της οδού Διοκλητιανού με άλλα και άλλα και άλλα οχήματα (πολλοί οδηγοί εκ των οποίων απλώς ψάχνουν θέσεις στάθμευσης).

Και τέλος, καμμιά πόλη με στοιχειώδεις λογικές, δεν θα μπορούσε επιπλέον να διατηρεί στην ίδια περιοχή της Μεγάλου Αλεξάνδρου, και μάλιστα ακριβώς μπροστά από Δημοτικό Σχολείο, χώρο στάθμευσης λεωφορείων.

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 19.2.2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ