Έλεος πια με την Αλεξιάδα!
Επιτέλους, οι διοργανωτές της δεν κάνουν καμία αυτοκριτική; Δεν είναι η πρώτη φορά, που θα τη λέγαμε δοκιμαστική! Την έκαναν πέρσι και απ' ό,τι φαίνεται δεν έλαβαν καθόλου υπόψιν τους καμία από τις παρατηρήσεις που γράφτηκαν. Οι σχολιαστές που μπήκαν στον κόπο να γράψουν δεν ήταν εχθροί τους. Πολίτες που αγαπάνε την Καστοριά και γνωρίζουν την ιστορία της ήταν και δεν την απέρριψαν συλλήβδην.
Διαβάζουμε το φετινό πρόγραμμα:
α) Πάλι Μεσαιωνική; Μα οι ιστορικοί γνωρίζουν πως Μεσαίωνας στο Βυζάντιο δεν υπήρξε, άρα οι ιστορικοί που συνεργάζονται για την Αλεξιάδα τι κάνουν; (Δεν μπορούμε να φανταστούμε πως δεν έχουν γνώμη ιστορικοί, παρά μόνο καλλιτέχνες (;)
β) Πάλι μεσαιωνική; Μα από το Μεσαίωνα των Φράγκων αγωνιστήκαμε να απαλλαγούμε, για ποιο λόγο να τον γιορτάζουμε;
γ) Γιατί τόσοι ιππότες στον τόπο μας; Καιρός είναι να νοσταλγήσουμε (Θεός φυλάξοι) και αυτούς τους κατακτητές τώρα...
δ) Και αφού τόσο μας αρέσουν οι ιππότες και τους καθιερώσαμε, γιατί να γίνει η απελευθέρωση και παράδοση της πόλης στον Βυζαντινό αυτοκράτορα;Για ποιο λόγο;
Πολύ φοβόμαστε ότι εκτός από πάρκο ποτ πουρί (Π.Ο.Φ.) στην ιστορία της Καστοριάς θα υπάρχει και το φεστιβάλ ποτ πουρί: από τη μια ο Μεσαίωνας που εορτάζεται πανηγυρικά κι από την άλλη ο Ελληνισμός που παλεύει να επιζήσει.
Έλεος! Τι αχταρμάς είναι αυτός!
Ας γίνει το φεστιβάλ με μόνο τα στοιχεία που αξίζει να προβληθούν, όπως π.χ. η βυζαντινή υπαίθρια αγορά, εμπλουτισμένη και ιστορικώς τεκμηριωμένη, όχι ό,τι να 'ναι.
Τέλος για την ώρα, ας το χωνέψουν οι υπεύθυνοι, οι διοργανωτές, ότι έχουν τεράστια ευθύνη για ό,τι καθιερώνουν: πρέπει να είναι ιστορικώς τεκμηριωμένο -τέλος!
Οτιδήποτε άλλο δεν είναι επιτυχία: ούτε οι πολλοί εθελοντές ούτε το μεγάλο κοινό ούτε ο τζερτζελές κι η φασαρία.
Άλλωστε το κοινό είναι έτσι και αλλιώς μπερδεμένο, με χαμένη την ταυτότητά του, με άγνωστη την προέλευσή του, με δεδομένη την αδιαφορία του να γνωρίσει την αληθινή του ιστορία.
Έρχεται και η Αλεξιάδα να μας μπερδέψει ακόμα περισσότερο;
Έλεος! Είστε υπόλογοι και υπεύθυνοι απέναντι σ' αυτόν τον κόσμο που εύκολα παρασύρεται προς όποια κατεύθυνση τον οδηγούν οι άρχοντές του.
Και κάτι ακόμα: Πρέπει να σταματήσουν να έχουν ως μόνο κριτήριο για ό,τι κάνουν την προσδοκία του οικονομικού κέρδους. Το χρήμα κι οι τουρίστες εδώ και τόσα χρόνια μάς νοιάζουν και είδαμε πού και πώς καταντήσαμε.
Καθόλου δεν άλλαξε το μυαλό μας η κρίση; Καθόλου δεν απασχόλησαν κάποιους οι αιτίες της; Και μάλιστα εκείνους που άρχουν και οδηγούν το πλήθος που τους ακολουθεί, γιατί ακολουθεί πάντα τον τζερτζελέ, έτσι για τον τζετζελέ και για τον κόσμο;
Καστοριανός πολίτης
Σχετικά κείμενα:
- ΟΔΟΣ: Ένα επιτυχημένο ξεκίνημα (σχόλια -και- για την Αλεξιάδα ΙΙ)
- Έγραψαν: (Η Καθημερινή)
- Πρόσωπα 2012 [2] Η αντιδήμαρχος πολιτισμού και η “Αλεξιάδα”
- ΟΔΟΣ: Ειρήνη και ειρηνοποιός
- ΟΔΟΣ: Της Αλεξιάδος
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Νεφέλη Α.)
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Καστοριανός πολίτης)
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Ένας αναγνώστης)
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Ένας παλιός Καστοριανός)
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Κάποιος πολίτης αυτής της πόλης)
- Οι υπάλληλοι (του δήμου)
- Είπαν: (Ε. Γεωργοσοπούλου-Μισκία)
- Είπαν: (ένας από τους σκηνοθέτες)
- ΟΔΟΣ: Αντιπαράθεση
- ΟΔΟΣ: Υγρά ιδρωμένα χέρια
- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΔΟΥΦΛΙΑ: Αλεξιάς
- ΟΔΟΣ: Πέραστους (πέρα) κάμπους
Σκέφτομαι ότι είναι πολύ πιθανό οι διοργανωτές του φεστιβάλ να το εμπνεύστηκαν από το αντίστοιχο της Ρόδου. Όμως ξεχνούν ότι η Ρόδος είναι γεμάτη με μεσαιωνικά κάστρα και "νησί των ιπποτών" αποκαλείται, δηλ. καμία σχέση δεν έχει με την Καστοριά με τα ιουστινιάνεια βυζαντινά τείχη, που "βυζαντινή αρχόντισσα" τη λέμε όλοι. Αυτός ο χαρακτηρισμός δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τους Φράγκους και τους ιππότες. Και ας μην παρασύρονται από τους ιππότες, όσο δημοφιλείς κι αν είναι παντού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί να μην υπάρχουν ΙΠΠΟΤΕΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΑ υπάρχουν ΓΕΝΝΑΙΟΙ ΠΟΤΕΣ εδώ!!!
Όταν μάλιστα τα βλέπουν όλα διπλά (you know..) τότε είναι διπλά πλούσιοι, διπλά ευτυχισμένοι διπλά χρεωμένοι,διπλά απελπισμένοι!
"Άννα από την Κομοτηνή"
Ενώ αντιδήμαρχος πηγαίνει σε δίκη, αυτοί φιέστες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά,δεν τα κατάφεραν πέρσι με 3 ημέρες, θα τα καταφέρουν φέτος με 11;
ΑπάντησηΔιαγραφήΆντε και του χρόνου,όλο το μήνα!
ΦΑΡΑΩ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα μια καλή ευκαιρία, αγαπητέ δήμε Καστοριάς, να απομακρυνθούν οι μεγάλοι πράσινοι κάδοι σκουπιδιών που τους έχεις σκόπιμα; τοποθετήσει μπροστά από τα βυζαντινά τείχη. Μπροστά ακριβώς από την κάποτε βόρεια είσοδο επί της Χριστοπούλου δεσπόζουν τουλάχιστον 2 κάδοι, εξαιρετικό θέαμα για όποιον θέλει ειδικά να φωτογραφήσει τα βυζαντινά τείχη, οι άλλοι 2 ακριβώς μπροστά στα τείχη της νότιας μεριάς, δίπλα στο δημοτικό σχολείο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι δυνατόν να θέλετε φεστιβάλ βυζαντινό και τα βυζαντινά να τα κρύβετε πίσω από κάδους σκουπιδιών;
Το πρόγραμμα είναι αχταρμάς, γνωστό αυτό.
Και φυσικά η ιστορική-επιστημονική τεκμηρίωση δρώμενων και γεγονότων ανεπαρκής, κι αυτό γνωστό.
Λέει:
ΑπάντησηΔιαγραφή"H μόνη πόλη στην Eλλάδα που σώζει αδιάλειπτη τη βυζαντινή και μεταβυζαντινή μνήμη".
(-Είναι τόσο ανιστόρητοι;)
"...που συνιστά ένα σύνολο ζωής, τέχνης και πολιτισμού χιλίων και πλέον χρόνων".
(-Είναι τόσο ανιστόρητοι;)
`
Υπάρχουν άνθρωποι στην Καστοριά, δημιουργικές και υγιείς δυνάμεις που έχουν αποδείξει έμπρακτα τις ικανότητες τους σε καλλιτεχνικό επίπεδο, που θα ήθελαν πολύ να συνδράμουν σε μια πρωτοβουλία για την αναβάθμιση και την πρόοδο της Καστοριάς, που τόσο πολύ αγαπούν. Η οργανωτική επιτροπή συστηματικά επιλέγει να απομονώσει τα δυνατά χαρτιά του τόπου, προτιμάει άλλου είδους πρόσωπα, μακρινά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να δώσει άραγε διεθνή αέρα στην εκδήλωση; Μακάρι.
Και η εμπλοκή της Μητρόπολης, τόσο φανερά παιχνίδια πολιτικών σκοπιμοτήτων δεν σοκάρουν κανέναν πια, γιατί οι ψηφοθηρικοί μηχανισμοί πίσω από ΟΛΕΣ τις δράσεις του πολιτιστικού και τουριστικού προγράμματος του δήμου Καστοριάς είναι ανεκδιήγητες και θα μείνουν σίγουρα στην ιστορία.
Το θέμα είναι αν συμφωνεί ο Δήμαρχος και αν έχει πραγματικά καταλάβει πως έβαλε λάθος καπετάνιο στο τιμόνι του δύσκολου αλλά για την ανάπτυξη απαραίτητου τομέα όπως αυτός του πολιτισμού - τουρισμού.
Από τον τουρισμό αλλά και από την γεωργία θα κριθεί η ανάπτυξη ή όχι του τόπου αλλά και από το θέμα της ενέργειας.
Σ' αυτούς τους 3 τομείς στηρίζεται ο πλούτος του τόπου μας, η πολιτιστική μας κληρονομιά, η απαράμιλλη φυσική ομορφιά, τα γόνιμα εδάφη και τα ηρωικά βουνά μας.
Για όσους γνωρίζουν, δεν είμαστε και πολλοί είναι η αλήθεια, δεν συμβαίνει τίποτα προς την σωστή κατεύθυνση, σας τα λέω από πρώτο χέρι, για κανέναν τομέα. Εννοώ από μεριάς τοπικής αυτοδιοίκησης 1ου και 2ου βαθμού.
Σε επίπεδο ιδιωτικής πρωτοβουλίας αλλάζει ευτυχώς το τοπίο, οι υγιείς δυνάμεις του τόπου συνεχίζουν την προσπάθειά τους για την πραγματική ανάπτυξη του τόπου με πραγματικές στρατηγικές και στόχο την μακροπρόθεσμη οικονομική ανάπτυξη και όχι τη νίκη στις επόμενες εκλογές.
Γι αυτό το λόγο λοιπόν, το φεστιβάλ αυτό είναι καταδικασμένο να αποτύχει γιατί οι Καστοριανοί δεν θα το δεχτούν ποτέ, δεν βρίσκουν κανέναν λόγο να υποστηρίξουν ή να αγαπήσουν ένα πράγμα που δεν έχει ψυχή και υπερχειλίζει ματαιοδοξία καιροσκοπισμό και μυωπία.
Ένας ιδιώτης
Η κα Ειρήνη Γεωργοσοπούλου Μισκία είπε:
ΑπάντησηΔιαγραφή«…Η Καστοριά ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ για δεύτερη συνεχή χρονιά το ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ μεσαιωνικό βυζαντινό φεστιβάλ την Αλεξιάδα… Και φυσικά περιμένουμε κόσμο από όλον τον ΠΛΑΝΗΤΗ!!!»
http://www.youtube.com/watch?v=nJGOxmnONmk#at=255
Ο πιο βυζαντινός δρόμος της πόλης είναι το Τσαρσί, ξεκινώντας από τον Δαβάκη, και η περιοχή γύρω απ' την Ομόνοια - Κουμπελίδικη- Άγιο Στέφανο - Άγιοι Ανάργυροι- Άγιο Αθανάσιο Μουζάκη - Παναγία Φανερωμένη. Εκεί θα συμβεί κάτι φεστιβαλικό για να αναδειχτεί η πραγματική βυζαντινή Καστοριά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ δεν ήξεραν, κκ Χατζησυμεωνίδης & Μισκία, πόσα και πού είναι τα Εβραϊκά σπίτια σήμερα. Θα ξέρουν πού ήταν οι βυζαντινοί δρόμοι; Δύσκολα τους βάζεις!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλοι οι κάτοικοι του ΠΛΑΝΗΤΗ έχουν στραμμένα τα βλέμματά τους στην Αλεξιάδα. Μεταξύ αυτών και κάποια πράσινα μικρά πλασματάκια που λένε μόνο ι-τί.
ΑπάντησηΔιαγραφή@11 Για το φίλο/η που έγραψε για τα Εβραίικα:
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑΝΝΗ ΚΑΡΑΒΙΔΑ: -Πούν’ τα; Πούν’ τα;
-Εεε, να’ τα λοιπόν!
http://odos-kastoria.blogspot.gr/2013/04/blog-post_6.html
ΟΔΟΣ: Εκ βαθέων
http://odos-kastoria.blogspot.gr/2013/04/blog-post.html
Το έγραψε και πέρσι ο σχολιαστής και δεν θα το θυμόμουν αν δεν διάβαζα σήμερα τη συνέντευξη του Προέδρου Ποντίων Καστοριάς κ. Γ. Αμαραντίδη, ο οποίος επισημαίνει ότι ρημάζει το μνημείο Γενοκτονίας των Ποντίων και ζητάει την παρέμβαση του Δήμου ώστε να αποκατασταθεί. Να προσθέσουμε εδώ και το γεγονός ότι ακόμα και το βυζαντινό τείχος δίπλα ακριβώς στο δημαρχείο πέφτει και ο Δήμος μας αδιαφορεί. Ας συνεχίσει να κάνει Αλεξιάδες, αυτό τον ενδιαφέρει, και ας πέφτουν τείχη, αη-Θωμάδες κ.ά. βυζαντινοί ναοί-μνημεία, τι τους νοιάζει; Αναρωτιόμαστε τι μυαλά θυσιάζουν τα διαχρονικά μνημεία-σύμβολα της πόλης και προτιμούν τα πανηγύρια; Και τι λόγο θα δώσουν στις επόμενες γενιές στις οποίες είναι υπόλογοι οι άρχοντες που είναι υπόλογοι και για το σήμερα φυσικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο Νταηλάκη γιατί δε γίνεται καμία εκδήλωση, παρά μόνο στην Καστοριά και Δισπηλιό;
ΑπάντησηΔιαγραφή-Τι σχέση έχει το Νταηλάκη τώρα με την Αλεξιάδα;
ΑπάντησηΔιαγραφή-Τι σχέση έχει το Μνημείο της Γενοκτονίας των Ποντίων με την Αλεξιάδα.
Δύο μέτρα και δύο σταθμά λοιπόν;
Το ζητούμενο δεν είναι πόσο στοιχίζει η Αλεξιάδα. Το ζητούμενο είναι έπαρση και η φαραωνική αντιμετώπιση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν μία αντιδήμαρχος επικαλείται, τον Πλανήτη, τότε έχουμε σοβαρό πρόβλημα.
Καλεί όλον τον... Πλανήτη η κυρία Μισκία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροφανώς έχει υποπτευτεί ότι κανείς Καστοριανός δεν θα παρακολουθήσει την Αλεξιάδα. Όπως και πέρσι.
"Η “ΑΛΕΞΙΑΔΑ” ΕΙΝΑΙ:
ΑπάντησηΔιαγραφή• Τόπος συνάντησης Ανατολής και Δύσης"
(από το δελτίο τύπου)
Ωχχχχχ!!!!!
Τούρκοι!Τούρκοι!Στα όπλα!
Στ' άλογα...
(και στα ΠΑΡΑΛΟΓΑ)
Η Αλεξιάδα είναι αναβίωση των Φράγκων και της Φραγκοκρατίας. Όχι πως φοβόμαστε ή κινδυνεύουμε, αλλά είναι τελείως παράλογο,αντιδεοντολογικό, αστήρικτο,πρωτοφανές και πρωτάκουστο. Αψυχολόγητες ενέργειες και αποφάσεις μόνο και μόνο επειδή με τους Φράγκους είχαν οι διοργανωτές τα "κονέ" και αυτό τους βόλεψε κι επειδή οι ιππότες είναι θέμα πιασάρικο. Τώρα, αν, όπως ο δικός μας δήμος, παίρνουν οι δήμοι μ' αυτά τα κριτήρια τις αποφάσεις τους, τότε είμαστε όλοι για πνίξιμο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά πέρσι ήταν για τα 100 χρόνια της απελευθέρωσης της πόλης. Αν κι άσχετο το θέμα της Αλεξιάδας, αφού βρήκαμε τα "κονέ", τα "χρήματα" και την "ματαιότητα"(κυρίως), γιατί όχι?, προχωρήσαμε... Να βγάλουμε μια φωτογραφία (εκλογές έρχονται) και να κρεμάσουμε και αναθηματική στήλη με τον Δέσποτα για την ανάρτηση της σημαίας των 100 ετών! Αυτά τα γραφικά έμειναν μεταξύ μας. Πάλι καλά. Είπαμε ότι ήταν μία κρίση, και πέρασε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦέτος επανερχόμαστε δριμύτεροι, λέει η κυρία Αντιδήμαρχος, ότι η φιέστα της είναι παγκόσμια!
Αν πέρσι χαρακτηρίσαμε το συμβάν "κρίση", φέτος πώς θα το χαρακτηρίσουμε;
Σεβαστή η συμμετοχή των Εθελοντών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροβληματίζει πάντως και η μεγάλη αποχή και μάλιστα συμπολιτών μας που είναι γνωστοί για την κατάρτιση και τα ταλέντα τους.
Δεν το προσπερνάει αυτό κανείς παρά μόνο επιπόλαια.
εδώ προσπεράσαμε τόσο και τόσα ρε φίλε, σ' αυτό θα κολλήσουμε, πλάκα μας κάνεις;
ΑπάντησηΔιαγραφή@23
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν κάνω πλάκα. Έχω κι εγώ υπόψιν αυτό που λες και είναι αλήθεια. Ας μη παρασυρόμαστε και γενικεύουμε. Ας κρατηθούμε από τα φωτεινά παραδείγματα. Αλλιώς, χανόμαστε.