Μπορούν σήμερα οι υλικά ευδαιμονούντες άνθρωποι να χαίρονται; Είναι εύκολη και προσιτή η βίωση της πραγματικής χαράς από τον πολυάσχολο κι αγχωμένο άνθρωπο; Γιατί δεν μπορούμε σήμερα να γελάμε αυθόρμητα και να χαιρόμαστε τα διάφορα γεγονότα της οικογενειακής και ατομικής μας ζωής; Τι φταίει και ποιες μπορεί να θεωρηθούν βασικές και κυρίαρχες αιτίες, που πικραίνουν και δυσκολεύουν τη ζωή μας;
Η έννοια της χαράς έχει μια διαφοροποίηση και μια κλιμάκωση. Υπάρχει η επιπόλαιη χαρά, αλλά υπάρχει και η βαθύτερη χαρά. Η πρόσκαιρη, αλλά και η μονιμότερη. Η μονιμότερη χαρά μοιάζει με δέντρο, που έχει βαθιές τις ρίζες του μέσα στο βάθος της ανθρώπινης υποστάσεως.
Έτσι διαπιστώνουμε ότι ο σημερινός άνθρωπος, ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας, αλλά και ο παγκόσμιος άνθρωπος δεν είναι πραγματικά χαρούμενος. Η ευμάρεια, αλλά και οι πάμπολλες και ποικίλες ανέσεις κι ευκολίες, αντί να προσφέρουν ειλικρινή και πηγαία αισθήματα χαράς, αποτελούν απλώς μάταιη, αγχώδη και κουραστική αναζήτηση όασης, μέσα στην ερημιά της ζωής μας. Όλες αυτές οι υλικές ανέσεις σαν αποκλειστικός στόχος του σύγχρονου ανθρώπου είναι απλώς υποκατάστατα της χαράς και μας ξεγελάνε.
Επομένως μπορούμε να έχουμε μικρές ή μεγάλες ικανοποιήσεις του εγώ μας, χαρούμενοι όμως, με τη βαθιά έννοια του όρου δεν είμαστε. Ή κι αν βιώσουμε στιγμιαία χαρά, αυτή δεν διαρκεί για πολύ, αφού ακολουθεί άλλη επίμονη αναζήτηση απόκτησης άλλης υλικής ανάγκης.
Αν η ευμάρεια έδινε την αληθινή χαρά, έπρεπε τότε στα πλουσιότερα, οικονομικά κράτη και στους πλουσιότερους ανθρώπους να υπάρχει διαρκής και μόνιμη χαρά. Η σύγχρονη όμως πραγματικότητα έρχεται να επιβεβαιώσει ακριβώς το αντίθετο!
Η τεράστια επέκταση των ψυχασθενειών, καθώς και το πρωτοφανές σε έκταση φαινόμενο της διαδόσεως των ναρκωτικών στην νεολαία μας, μαρτυρούν ξεκάθαρα μία υποσυνείδητη με αλλά μάταιη αναζήτηση, από τον σύγχρονο άνθρωπο του χαμένου παραδείσου της χαράς.
Η τεράστια βιομηχανική ανάπτυξη, σε συνδυασμό με την αλματώδη τεχνική πρόοδο, έφερε αύξηση και πληθώρα υλικών αγαθών, που ούτε να τα φανταστεί μπορούσε ο άνθρωπος πριν από λίγα χρόνια. Αλλά αυτή η απόκτηση των υλικών απολαύσεων και αγαθών, αλλά και της φανταχτερής ευμάρειας θεωρήθηκε πανάκεια.
Η χαρά όμως είναι ένα πνευματικό γεγονός και έτσι πρέπει να θεωρηθεί, που έχει την έδρα της στο βάθος της ανθρώπινης υποστάσεως. Και αυτό το άδυτο δεν έχει τη διάσταση της αυτάρκειας και ολιγάρκειας, που ίσως φανταζόμαστε, ούτε μπορεί να αισθανθεί τη μόνιμη και βαθιά ικανοποίηση, μόνο από την απόκτηση ενός πολυτελούς-ακριβούς αυτοκινήτου ή την καλοφαγία, που στις μέρες μας θεωρείται αποδεδειγμένα ως η βασικότερη αιτία των διατροφικών μας ασθενειών. Όχι πως αυτά δεν πρέπει να έχουν τη θέση και τη χρησιμότητά τους. Αλλά δεν πρέπει να αποτελούν τη μόνη και αναγκαία συνθήκη, για να εξασφαλίσουν μια μόνιμη και βαθύτερη ευτυχία. Γι’ αυτό στην ευτυχία ουσιώδη ρόλο παίζει η ανθρώπινη συνείδηση. Αν αυτή είναι ικανοποιημένη, τότε ο άνθρωπος έχει εσωτερική ειρήνη, που είναι το υπόβαθρο της χαράς.
Αυτά προϋποθέτουν σωστό κοσμοθεωρητικό προσανατολισμό, για να πορεύεται ο άνθρωπος με επίγνωση το δρόμο της ζωής του. Οι υλικές ανθρώπινες ανάγκες δεν πρέπει ν’ αγνοηθούν, αλλά θα ενταχθούν, ιεραρχικά, κάτω από την ηγεσία του πνεύματος. Ας είναι η χαρά μας καρπός αγάπης και αγώνα.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
►
2024
(480)
- ► Δεκεμβρίου 2024 (10)
- ► Νοεμβρίου 2024 (28)
- ► Οκτωβρίου 2024 (31)
- ► Σεπτεμβρίου 2024 (32)
- ► Αυγούστου 2024 (33)
- ► Ιουλίου 2024 (31)
- ► Ιουνίου 2024 (44)
- ► Μαΐου 2024 (40)
- ► Απριλίου 2024 (59)
- ► Μαρτίου 2024 (55)
- ► Φεβρουαρίου 2024 (46)
- ► Ιανουαρίου 2024 (71)
-
►
2023
(791)
- ► Δεκεμβρίου 2023 (41)
- ► Νοεμβρίου 2023 (36)
- ► Οκτωβρίου 2023 (91)
- ► Σεπτεμβρίου 2023 (77)
- ► Αυγούστου 2023 (71)
- ► Ιουλίου 2023 (61)
- ► Ιουνίου 2023 (58)
- ► Μαΐου 2023 (80)
- ► Απριλίου 2023 (67)
- ► Μαρτίου 2023 (81)
- ► Φεβρουαρίου 2023 (58)
- ► Ιανουαρίου 2023 (70)
-
►
2022
(776)
- ► Δεκεμβρίου 2022 (59)
- ► Νοεμβρίου 2022 (87)
- ► Οκτωβρίου 2022 (81)
- ► Σεπτεμβρίου 2022 (60)
- ► Αυγούστου 2022 (75)
- ► Ιουλίου 2022 (89)
- ► Ιουνίου 2022 (72)
- ► Μαΐου 2022 (67)
- ► Απριλίου 2022 (52)
- ► Μαρτίου 2022 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2022 (50)
- ► Ιανουαρίου 2022 (43)
-
►
2021
(806)
- ► Δεκεμβρίου 2021 (58)
- ► Νοεμβρίου 2021 (47)
- ► Οκτωβρίου 2021 (61)
- ► Σεπτεμβρίου 2021 (38)
- ► Αυγούστου 2021 (47)
- ► Ιουλίου 2021 (55)
- ► Ιουνίου 2021 (79)
- ► Μαΐου 2021 (76)
- ► Απριλίου 2021 (32)
- ► Μαρτίου 2021 (109)
- ► Φεβρουαρίου 2021 (105)
- ► Ιανουαρίου 2021 (99)
-
►
2020
(1422)
- ► Δεκεμβρίου 2020 (103)
- ► Νοεμβρίου 2020 (75)
- ► Οκτωβρίου 2020 (101)
- ► Σεπτεμβρίου 2020 (118)
- ► Αυγούστου 2020 (82)
- ► Ιουλίου 2020 (157)
- ► Ιουνίου 2020 (148)
- ► Μαΐου 2020 (132)
- ► Απριλίου 2020 (136)
- ► Μαρτίου 2020 (143)
- ► Φεβρουαρίου 2020 (116)
- ► Ιανουαρίου 2020 (111)
-
►
2019
(1459)
- ► Δεκεμβρίου 2019 (139)
- ► Νοεμβρίου 2019 (123)
- ► Οκτωβρίου 2019 (118)
- ► Σεπτεμβρίου 2019 (75)
- ► Αυγούστου 2019 (66)
- ► Ιουλίου 2019 (92)
- ► Ιουνίου 2019 (122)
- ► Μαΐου 2019 (117)
- ► Απριλίου 2019 (173)
- ► Μαρτίου 2019 (137)
- ► Φεβρουαρίου 2019 (143)
- ► Ιανουαρίου 2019 (154)
-
►
2018
(1423)
- ► Δεκεμβρίου 2018 (137)
- ► Νοεμβρίου 2018 (124)
- ► Οκτωβρίου 2018 (114)
- ► Σεπτεμβρίου 2018 (89)
- ► Αυγούστου 2018 (143)
- ► Ιουλίου 2018 (143)
- ► Ιουνίου 2018 (126)
- ► Μαΐου 2018 (91)
- ► Απριλίου 2018 (114)
- ► Μαρτίου 2018 (114)
- ► Φεβρουαρίου 2018 (95)
- ► Ιανουαρίου 2018 (133)
-
►
2017
(1373)
- ► Δεκεμβρίου 2017 (161)
- ► Νοεμβρίου 2017 (119)
- ► Οκτωβρίου 2017 (153)
- ► Σεπτεμβρίου 2017 (96)
- ► Αυγούστου 2017 (92)
- ► Ιουλίου 2017 (124)
- ► Ιουνίου 2017 (92)
- ► Μαΐου 2017 (99)
- ► Απριλίου 2017 (111)
- ► Μαρτίου 2017 (115)
- ► Φεβρουαρίου 2017 (110)
- ► Ιανουαρίου 2017 (101)
-
►
2016
(767)
- ► Δεκεμβρίου 2016 (116)
- ► Νοεμβρίου 2016 (81)
- ► Οκτωβρίου 2016 (71)
- ► Σεπτεμβρίου 2016 (45)
- ► Αυγούστου 2016 (50)
- ► Ιουλίου 2016 (55)
- ► Ιουνίου 2016 (44)
- ► Μαΐου 2016 (66)
- ► Απριλίου 2016 (74)
- ► Μαρτίου 2016 (64)
- ► Φεβρουαρίου 2016 (49)
- ► Ιανουαρίου 2016 (52)
-
►
2015
(589)
- ► Δεκεμβρίου 2015 (43)
- ► Νοεμβρίου 2015 (47)
- ► Οκτωβρίου 2015 (54)
- ► Σεπτεμβρίου 2015 (43)
- ► Αυγούστου 2015 (53)
- ► Ιουλίου 2015 (54)
- ► Ιουνίου 2015 (48)
- ► Μαΐου 2015 (53)
- ► Απριλίου 2015 (46)
- ► Μαρτίου 2015 (54)
- ► Φεβρουαρίου 2015 (51)
- ► Ιανουαρίου 2015 (43)
-
►
2014
(555)
- ► Δεκεμβρίου 2014 (40)
- ► Νοεμβρίου 2014 (49)
- ► Οκτωβρίου 2014 (53)
- ► Σεπτεμβρίου 2014 (40)
- ► Αυγούστου 2014 (42)
- ► Ιουλίου 2014 (39)
- ► Ιουνίου 2014 (44)
- ► Μαΐου 2014 (57)
- ► Απριλίου 2014 (69)
- ► Μαρτίου 2014 (46)
- ► Φεβρουαρίου 2014 (38)
- ► Ιανουαρίου 2014 (38)
-
►
2013
(563)
- ► Δεκεμβρίου 2013 (44)
- ► Νοεμβρίου 2013 (42)
- ► Οκτωβρίου 2013 (45)
- ► Σεπτεμβρίου 2013 (47)
- ► Αυγούστου 2013 (38)
- ► Ιουλίου 2013 (49)
- ► Ιουνίου 2013 (41)
- ► Μαΐου 2013 (50)
- ► Απριλίου 2013 (45)
- ► Μαρτίου 2013 (57)
- ► Φεβρουαρίου 2013 (53)
- ► Ιανουαρίου 2013 (52)
-
►
2012
(594)
- ► Δεκεμβρίου 2012 (47)
- ► Νοεμβρίου 2012 (44)
- ► Οκτωβρίου 2012 (53)
- ► Σεπτεμβρίου 2012 (38)
- ► Αυγούστου 2012 (34)
- ► Ιουλίου 2012 (39)
- ► Ιουνίου 2012 (46)
- ► Μαΐου 2012 (52)
- ► Απριλίου 2012 (49)
- ► Μαρτίου 2012 (76)
- ► Φεβρουαρίου 2012 (50)
- ► Ιανουαρίου 2012 (66)
-
►
2011
(513)
- ► Δεκεμβρίου 2011 (50)
- ► Νοεμβρίου 2011 (42)
- ► Οκτωβρίου 2011 (34)
- ► Σεπτεμβρίου 2011 (37)
- ► Αυγούστου 2011 (41)
- ► Ιουλίου 2011 (40)
- ► Ιουνίου 2011 (39)
- ► Μαΐου 2011 (45)
- ► Απριλίου 2011 (63)
- ► Μαρτίου 2011 (56)
- ► Φεβρουαρίου 2011 (34)
- ► Ιανουαρίου 2011 (32)
-
▼
2010
(469)
- ► Δεκεμβρίου 2010 (44)
- ► Νοεμβρίου 2010 (40)
- ► Οκτωβρίου 2010 (58)
- ► Σεπτεμβρίου 2010 (44)
- ► Αυγούστου 2010 (29)
- ► Ιουλίου 2010 (37)
- ► Ιουνίου 2010 (34)
- ► Μαΐου 2010 (40)
-
▼
Απριλίου 2010
(36)
- ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΛΥΚΟΓΙΑΝΝΗ: Γενική εικόνα της ελληνικής ...
- ΟΔΟΣ: Θαύμα
- Guan Yin
- ΝΩΝΤΑ ΤΣΙΓΚΑ: Ανθελληνικόν
- ΔΗΜ. Θ. ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΥ: Ποιοί είμαστε και πως μας βλέπ...
- ΟΔΟΣ: Το τεζιάχι
- ΒΑΣ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Ο Καλλικράτης τώρα ξεκίνησε
- ΣΟΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ: Στον πατέρα μου
- ΧΡΗΣΤΟΥ ΤΖΗΜΑ: Café Kastoria
- ΟΔΟΣ: Βόρεια-Νότια
- ΜΑΡΚΟΥ ΤΕΜΠΛΑΡ: Η Συνθήκη του St. Germain-en Layé ...
- ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΡΤΗ: Η κόκκινη γραμμή για το όνομα των...
- Μάνες από Φλόγα
- ΒΑΣΙΛΗ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: Όπου λαλούν πολλοί κοκκόρ...
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- RAINER MARIA RILKE: Η Δευτέρα Παρουσία
- Καλό Πάσχα
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΑΝΑΣΤΑΣΗ Κ. ΠΗΧΙΩΝ: Εθνομάρτυρες του Γένους
- ΟΔΟΣ: Του Έλληνος ο τράχηλος
- Στοιχεία
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΣΚΡΕΚΑ: Η χαρά και ο σύγχρονος άνθρωπος
- ΟΔΟΣ: Σε μοναχικό μαύρο φόντο
- Β.Π. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ: Ποιητικές στίξεις από μια βραδιά ...
- ΟΔΟΣ: Στην Καστοριά του σήμερα
- ΒΑΣΙΛΗ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: Κ.Π. Καβάφης
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΒΑΣΙΛΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Το μαρτύριο των ομογενών
- Βιβλίο: Η μεγάλη ουτοπία (Ι)
- Βιβλίο: Η μεγάλη ουτοπία (ΙΙ)
- Β.Π. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ: Το ταξίδι που πληγώναμε
- ΟΔΟΣ: Ου απάν’
- ► Μαρτίου 2010 (42)
- ► Φεβρουαρίου 2010 (25)
- ► Ιανουαρίου 2010 (40)
-
►
2009
(372)
- ► Δεκεμβρίου 2009 (44)
- ► Νοεμβρίου 2009 (35)
- ► Οκτωβρίου 2009 (20)
- ► Σεπτεμβρίου 2009 (26)
- ► Αυγούστου 2009 (17)
- ► Ιουλίου 2009 (30)
- ► Ιουνίου 2009 (32)
- ► Μαΐου 2009 (42)
- ► Απριλίου 2009 (33)
- ► Μαρτίου 2009 (43)
- ► Φεβρουαρίου 2009 (19)
- ► Ιανουαρίου 2009 (31)
-
►
2008
(319)
- ► Δεκεμβρίου 2008 (32)
- ► Νοεμβρίου 2008 (20)
- ► Οκτωβρίου 2008 (23)
- ► Σεπτεμβρίου 2008 (22)
- ► Αυγούστου 2008 (22)
- ► Ιουλίου 2008 (22)
- ► Ιουνίου 2008 (32)
- ► Μαΐου 2008 (31)
- ► Απριλίου 2008 (34)
- ► Μαρτίου 2008 (29)
- ► Φεβρουαρίου 2008 (20)
- ► Ιανουαρίου 2008 (32)
-
►
2007
(123)
- ► Δεκεμβρίου 2007 (25)
- ► Νοεμβρίου 2007 (26)
- ► Οκτωβρίου 2007 (15)
- ► Σεπτεμβρίου 2007 (19)
- ► Αυγούστου 2007 (1)
- ► Ιουλίου 2007 (13)
- ► Ιουνίου 2007 (7)
- ► Μαΐου 2007 (8)
- ► Απριλίου 2007 (5)
- ► Μαρτίου 2007 (4)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.