25.4.10

ΔΗΜ. Θ. ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΥ: Ποιοί είμαστε και πως μας βλέπουν…

Α ν τ ί λ ο γ ο ς

Αγαπητέ Νώντα,

Ευχαριστώ για το κείμενο («Ανθελληνικόν») που μου έστειλες και το οποίο με παρακίνησε να σου γράψω αυτή την απάντηση διατυπώνοντας σε έκταση κάποιες σκέψεις μου. Εσύ έχεις κύρια βάση εκπόρευσης τη λογοτεχνία και έντονη την έγνοια για προστασία των αδυνάτων κι’ εγώ έχω την ιστορία (Πολλά βιβλία μου είναι ιστορικά, όχι ότι λείπουν τα λογοτεχνικά, αλλά μάλλον τα ιστορικά είναι περισσότερα). H ενασχόλησή μου με την ιστορία δεν με κάνει λιγότερο συμπονετικό για τους αδύνατους - που πάντοτε συμπονούσα και συμπονώ- αλλά με γεμίζει σκεπτικισμό για διάφορες καταστάσεις που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια. Ίσως γι’ αυτό, συν τον παράγοντα της μεγαλύτερης ηλικίας μου, εξηγούνται οι διαφορές απόψεων. Σε πολλά συμφωνώ, ωστόσο θα ήθελα να σου μεταφέρω μερικές σκέψεις μου και ίσως ενστάσεις:

1. Σε μια πρόσφατη συζήτηση στην τηλεόραση (Καμπουράκης-Οικονομέας στο ΜΕGA) άκουσα ότι υπάρχει το ενδεχόμενο να μην εκστομίστηκαν τα πράγματι απαράδεκτα τραγουδοσυνθήματα, γιατί στο βίντεο δεν φαίνεται να ανοίγουν το στόμα τους τραγουδώντας οι παρελαύνοντες κομάντος. Υπάρχει λοιπόν ένα ενδεχόμενο να έγινε κάτι σαν ηχητικό μοντάζ στην εικόνα, με σκοπό τη δημιουργία διακρατικής έντασης. Ήδη στην Αλβανία και τα Σκόπια σε σχετικές διαδηλώσεις έκαψαν ελληνικές σημαίες. Για την καιόμενη ελληνική σημαία θα μου πεις «εδώ την καίνε κάθε τόσο οι Έλληνες (χουλιγκάνοι αναρχοαριστεριστές κουκουλοφόροι), ξένοι διαδηλωτές δεν θα την κάψουν»; Άλλά και αν ακόμη ακούστηκαν πράγματι στην παρέλαση -και πάλι κακώς- τα εν λόγω συνθήματα, δεν νομίζω ότι η υπερβολική δημοσιότητα βοηθάει τη χώρα. Μας εκθέτει διεθνώς και είμαστε για πολλούς λόγους αρκετά εκτεθειμένοι, σε βαθμό που να γινόμαστε αντιπαθείς (βλέπε οικονομική διαχείριση των κυβερνήσεων από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, τις ακριβές τιμές για τους τουρίστες και την κακή συμπεριφορά).

2. Όπως και να έχει η αλήθεια, τα συνθήματα που αναφέρονταν στους «Αλβανούς και Σκοπιανούς» είναι απαράδεκτα και αντιαισθητικά, οπότε είναι αδιανόητο να ακούγονται και μάλιστα σε παρέλαση. Όμως, το «έχω μια αδελφή, την αγαπώ πολύ, κλπ» δεν θα με πείραζε να ακουστεί, εφόσον και σήμερα καταπιέζεται η ελληνική μειονότητα στην Αλβανία.

3. Δεν νομίζω ότι όζει το έθνος, αλλά όζει το σεσηπός σύγχρονο ελληνικό κράτος. Η σήψη βέβαια αρχίζει, όπως στα ψάρια, από το κεφάλι, δηλαδή εννοώ τους εκάστοτε κυβερνώντες, οι οποίοι, με σπάνιες εξαιρέσεις επιβεβαιώνουσες τον κανόνα, αναμίχθηκαν στην πολιτική, οι περισσότεροι, όχι για να προσφέρουν ανιδιοτελώς, αλλά για να τονωθεί το «εγώ» τους και να πλουτίσουν εκμεταλλευόμενοι τη θέση τους. Μια καταγραφή του «πόσα είχες πριν από την ανάμιξη στην πολιτική» και «πόσα έχεις τώρα» είναι αποδεικτικό του ισχυρισμού μου (και όχι το ανεκδιήγητο πόθεν έσχες όπως εφαρμόζεται).

4. Ασφαλώς δεν φταίνε οι Αλβανοί για το οικονομικό κατάντημα του ελληνικού κράτους, σίγουρα όμως μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχουν οι μεγάλης ολκής κλοπές -τοξικά ομόλογα, χρηματιστήριο- η κακή διαχείριση με απερίγραπτες σπατάλες (π.χ. κρατικές διαφημίσεις, ταξίδια πρωθυπουργού και υπουργών με συνοδεία στρατιά δημοσιογράφων, υπερκοστολογημένα Ολυμπιακά έργα και φιγούρες όπως το πανάκριβο σκέπαστρο του Καλατράβα), αλλά και ο κομματισμός -βλέπε Ολυμπιακή, ΟΣΕ, αγροτικούς συνεταιρισμούς. Οι απεργίες και οι καταλήψεις (άλλο αντιδημοκρατικό φρούτο και αυτό) δίνουν τη χαριστική βολή. Να μη ξεχνάμε επίσης το υπερτροφικό κράτος με τις στρατιές δημοσίων υπαλλήλων που τεμπελιάζουν, αλλά και απεργούν κάνοντας σαμποτάζ στην πολιτικά αντίθετή τους κυβέρνηση, και φυσικά μεταξύ άλλων επίσης τους ανορθολογικούς εξοπλισμούς και τα καθημερινά έξοδα για τις αναχαιτίσεις που γίνονται στον ουρανό του Αιγαίου. Οι Τούρκοι -λαός από το κέντρο της Ασίας που έφτασε στη γειτονιά μας και υποκατέστησε το εκφυλισμένο Βυζάντιο, το πολυεθνικό ανατολικό Ρωμαϊκό κράτος που ο λαός του το ονόμαζε Ρωμανία- είχαν πάντοτε την τάση επέκτασης προς τα δυτικά (δυο φορές έφτασαν έξω από τη Βιέννη). Αυτόν τον επεκτατισμό ασκεί και τώρα η Τουρκία. Ο μακροχρόνιος στόχος της είναι να αποκτήσει όλη τη Θράκη και τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Προσπαθεί να γίνει μέσω της προπαγάνδας της πιστευτό ότι καταπιέζονται οι Έλληνες Μουσουλμάνοι (οι οποίοι πράγματι κάποτε δέχθηκαν καταπίεση, όχι όμως τώρα, αν σκεφτείς ότι τα παιδιά τους μπαίνουν με προνομιακό τρόπο στο πανεπιστήμιο και ως θρησκευτική κοινότητα ευημερούν) και μετά να αναλάβει η «νέα τάξη πραγμάτων» να μας βάλει στη θέση μας, όπως έγινε με τη Σερβία.

5. Η Ελληνική παροικία της Αλεξάνδρειας δεν εκφυλίστηκε, αλλά ενώ ανθούσε οικονομικά και πολιτιστικά εκδιώχθηκε από τον δικτάτορα Νασέρ που ήταν αριστερός εθνικιστής. Βλέπεις εθνικιστές δεν είναι μονάχα οι ακροδεξιοί, αλλά και οι αριστεροί, ο δε ημέτερος δικτάτωρ Παπαδόπουλος είχε ως πρότυπο τον Νασέρ (τελικά φαίνεται πράγματι υπάρχει η εκλεκτική συγγένεια των άκρων). Να μην ξεχνάμε το πως εκδιώχθηκε μετά το ιστορικό πογκρόμ του 1955 και η ελληνική κοινότητα από την Κωνσταντινούπολη.

6. Οι νεοέλληνες πλέον δεν ξέρουν να μιλάνε σωστά και υποφέρω απ’ αυτό το κατάντημα, γιατί είμαι αδιόρθωτος εραστής της ελληνικής γλώσσας σε όλες της τις μορφές. Θλίβομαι για το κατάντημα της παιδείας μας στις διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες της. Άριστα παίρνει η παιδεία μας μόνο στη δημιουργία συνδικαλιστών με περισσή θρασύτητα, οι οποίοι όταν ανδρωθούν, αλλά ενδεχομένως και νωρίτερα (βλέπε καταλήψεις σχολείων), θα ασκήσουν τη φθοροποιό δράση τους με σκοπό την προσωπική ανέλιξη. Η δε ανώτατη παιδεία επίσης ταλαιπωρείται, γιατί στους μεγάλους αριθμούς φοιτητών (η βαθμολογική βάση συνεχώς μειώνεται) χάνεται η ποιότητα και επιπλέον δημιουργείται ψυχολογία όχλου, ενώ παράλληλα η δράση των αναρχοαριστεριστών κάτω από την κάλυψη του λεγόμενου «πανεπιστημιακού ασύλου» είναι αντιδημοκρατική, ασύδοτη και τρομοκρατική. Όμως, «Το χαμηλό επίπεδο παιδείας έχει άμεση επίπτωση στο χαμηλό επίπεδο των κυβερνώντων», γιατί, η αλήθεια είναι ότι αυτός ο λαός τους εκλέγει για να κυβερνήσουν και αυτοί με τη σειρά τους, αντί να κυβερνήσουν όπως πρέπει, ασελγούν πάνω στη χώρα (sic). Πρέπει να σπάσουμε τον φαύλο κύκλο «χαμηλό επίπεδο παιδείας-ανάξιοι κυβερνήτες». Το πρόβλημα είναι το πως θα γίνει αυτό και ποιοι θα το κάνουν.

7. Ως προς την ελληνοποίηση των Αλβανών και άλλων οικονομικών μεταναστών. Το θέμα το βλέπω διαφορετικά. Οι ξένοι εισέβαλαν στην Ελλάδα λαθραία και παράνομα και ήδη έχουν φτάσει σε μεγάλο αριθμό ως πληθυσμός που κανείς δεν τον ξέρει ακριβώς. Το βέβαιο είναι ότι η ποιότητα των εισελθόντων από τα αφύλαχτα σύνορα δεν ήταν και η καλύτερη, έτσι αυξήθηκε πολύ η εγκληματικότητα, η οποία έχει και άγρια χαρακτηριστικά. Όχι ότι δεν υπάρχουν και Έλληνες κακοποιοί, αλλά η αναλογία των ξένων είναι πολύ μεγάλη, όπως φαίνεται και από την αναλογία τους στις φυλακές και από το καθημερινό αστυνομικό δελτίο. Νιώθω να καταπιέζομαι, όταν φοβάμαι να κυκλοφορήσω το βράδυ, ακόμη και ως καλούμενος παθολόγος για να πάω σε σπίτι ασθενούς σε μια σκοτεινή γειτονιά. Τελικά αυτό που έγινε τα τελευταία χρόνια είναι «μαζικός εποικισμός» που πολύ λίγο διαφέρει από μια πολεμική εισβολή, και μάλιστα δεν έχει -με τον τρόπο που έγινε- πολεμικό κόστος για τον εισβολέα.

8. Όλοι οι βόρειοι και ανατολικοί γείτονές μας βλέπουν την Ελλάδα όπως ο πεινασμένος βλέπει ένα αχνιστό καρβέλι ψωμί. Επιπλέον, είμαστε για όλους τους ξένους ένα «οικόπεδο – φιλέτο» κατά την ορολογία της πιάτσας και μας ζηλεύουν. Για αυτόν τον λόγο χρειάζεται ο στρατός, τα τανκς, το ναυτικό και τα αεροπλάνα. Φυσικά κάθε στρατός αποτελεί έναν ολοκληρωτικό οργανισμό, αλλιώς δεν μπορεί να λειτουργήσει. Λειτουργεί με διαταγές και όχι με ψηφοφορίες. Αυτό είναι αναγκαίο κακό. Παράλληλα απαιτείται ιδιαίτερη ενίσχυση των παραμεθόριων περιοχών, ώστε να ενισχυθεί ο τοπικός πληθυσμός και να υπάρχει υψηλό εθνικό φρόνημα. Το ερώτημα είναι: τα βλέπουν αυτά οι κυβερνώντες που οι περισσότεροι ζουν στην πολυτέλεια των βορείων προαστίων των Αθηνών και η θεωρία του «πολιτικού κόστους» είναι για αυτούς το προέχον;

9. Αυτή την εποχή στην Ελλάδα έχουμε πολλά προβλήματα: τεμπελιά, μαλθακότητα, ναρκωτικά, γεμάτα τα «κηφηνεία» από φοιτητές που δεν μελετούν και από ανέργους που τρώνε τα λεφτά των γονιών τους πίνοντας φραπέδες, προτίμηση της ήσσονος προσπάθειας, εγκληματικότητα, αποθέωση της αποφυγής του πολιτικού κόστους. Βλέπουμε να κινδυνεύει η εδαφική κυριαρχία μας και δεν υπάρχει η απαιτούμενη αντίσταση που θα θωρακίσει το εθνικό φρόνημα. Οι μάνες σήμερα κλαίνε, όταν τα παιδιά τους πηγαίνουν στον στρατό για τους εννέα μήνες που διαρκεί πλέον η στρατιωτική θητεία, αντί να θυμηθούν το «ή ταν ή επί τας» των προγόνων μας.

10. Θέλοντας και μη, οι Έλληνες είναι θρησκευτικά –στην ουσία ή μόνο στα χαρτιά- χριστιανοί ορθόδοξοι. Οι περισσότεροι μετανάστες μας είναι μουσουλμάνοι. Δεδομένου του μουσουλμανικού φονταμενταλισμού, η αύξηση των μουσουλμάνων στην Ελλάδα δεν προοιωνίζεται καλών εξελίξεων. Το πολιτιστικό επίπεδο των μουσουλμανικών χωρών είναι τραγικό, χώρια που όλες έχουν δικτατορικά καθεστώτα. Το πράγμα το βλέπω -σκεπτόμενος ιστορικά- με προοπτική ολίγων δεκαετιών. Για όλους αυτούς τους λόγους παρακολουθώ με πολύ σκεπτικισμό τις εξελίξεις. Οι Αμερικανοί, αποτελούντες νέο έθνος, αμάλγαμα πολλών εθνοτήτων, θέλουν να μην ξεχωρίζουν έθνη στην Ευρώπη, αλλά να δημιουργηθεί μια πολυ-πολιτισμική Ευρώπη. Θα το δεχόμουνα, αν αυτό ήταν ευκαιρία για να γίνουμε οι Έλληνες καλύτεροι, αλλά με την ποιότητα των εισερχόμενων στη χώρα λαθρομεταναστών πολύ ανησυχώ.

Η ανθρωπιστική παιδεία -που για χρόνια δεχόμασταν έστω και με ακατάλληλο τρόπο- μας έκανε περήφανους για του προγόνους μας και αρκετά αρχαιολάτρες. Τώρα τα παιδιά διαβάζουν στην ιστορία λίγες αποσπασματικές περιγραφές κάτω από το βλέμμα της μεγάλης υπερατλαντικής μας φίλης που δίνει τις κατευθυντήριες γραμμές για τη νέα γραφή της ιστορίας. Όμως, αν δεν γνωρίζουμε την πραγματική ιστορία μας χάνουμε την εθνική μας ταυτότητα.
Τελικά, σήμερα ποιοι είμαστε και πως μας βλέπουν οι ξένοι; Πολλοί
νομίζουν ότι μας βλέπουν με τη χειρονομία της Αφροδίτης στο εξώφυλλο του γερμανικού περιοδικού. Δεν έχουν ίσως άδικο.
Η γλώσσα μας βάναυσα προσβάλλεται και εκχυδαΐζεται. Η περηφάνια μας χάνεται. Η αξιοπρέπεια κρύβεται γιατί ντρέπεται. Το θρυλικό μας φιλότιμο υποχωρεί. Η ηθική μας καλλιεργείται με την εθνική πορνοστάρ.

H νεολαία ασκείται στο σπορ του homo cafeterious και παίρνει πρωινό στη 1μμ. Οι αγρότες έχουν γίνει υπέρβαροι -ιδίως οι συνδικαλιστές τους- περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Οι μη έχοντες παίρνουν.... διακοποδάνεια και με μια νέα πιστωτική κάρτα ξεχρεώνουν την προηγούμενη! Η Ελλάδα αναστενάζει συρόμενη στα οικονομικά fora, αλλά ελπίζει. Όμως αφελληνιζόμαστε. Αν δεν είμαστε άξιοι για κάτι καλύτερο, αν αυτό μας άξιζε, τότε «εμπρός, αφελληνισμός εδώ και τώρα»! Το ερώτημα είναι τι προτιμούμε; Και για να παραφράσω λίγο τον Καβάφη:

Μήπως η πτώσις είναι βεβαία;
Μήπως έχει ήδη συντελεστεί;
Μήπως πρέπει ν’ αρχίσει
ο θρήνος;
Ή δεν μας νοιάζει για να κλαίμε
και πρέπει να χαρούμε;


Σχετικά κείμενα:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.