13.2.13
Grecìa Salentina | Γκρέτσια Σαλεντίνα
I Passiuna tu Christù | Τα Πάθη του Χριστού
Η Grecìa Salentina είναι μέρος της Μεγάλης Ελλάδας (Magna Grecia) της Νότιας Ιταλίας.
Κατωιταλική ή Γραικάνικη διάλεκτος (ή Γραικάνικα) ονομάζεται η διάλεκτος της ελληνικής που περιλαμβάνει ιταλικά στοιχεία και ομιλείται στην περιοχή της Μεγάλης Ελλάδας της νότιας Ιταλίας.
Οι ομιλητές της την ονομάζουν Γκρίκο (Grico) ή Κατωιταλιώτικα. Η Κατωιταλική είναι σε κάποιον βαθμό κατανοητή από τους ομιλητές της Ελληνικής γλώσσας.
Απόσπασμα από το ντοκυμανταίρ «I Passiuna tu Christù» (Τα Πάθη του Χριστού), από το θεατρικό εργαστήρι Bottega del Teatro di Zollino της περιοχής της Puglia.
http://www.cinemaitaliano.info/ipassiunatuchristu
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
►
2024
(393)
- ► Σεπτεμβρίου 2024 (14)
- ► Αυγούστου 2024 (33)
- ► Ιουλίου 2024 (31)
- ► Ιουνίου 2024 (44)
- ► Μαΐου 2024 (40)
- ► Απριλίου 2024 (59)
- ► Μαρτίου 2024 (55)
- ► Φεβρουαρίου 2024 (46)
- ► Ιανουαρίου 2024 (71)
-
►
2023
(791)
- ► Δεκεμβρίου 2023 (41)
- ► Νοεμβρίου 2023 (36)
- ► Οκτωβρίου 2023 (91)
- ► Σεπτεμβρίου 2023 (77)
- ► Αυγούστου 2023 (71)
- ► Ιουλίου 2023 (61)
- ► Ιουνίου 2023 (58)
- ► Μαΐου 2023 (80)
- ► Απριλίου 2023 (67)
- ► Μαρτίου 2023 (81)
- ► Φεβρουαρίου 2023 (58)
- ► Ιανουαρίου 2023 (70)
-
►
2022
(776)
- ► Δεκεμβρίου 2022 (59)
- ► Νοεμβρίου 2022 (87)
- ► Οκτωβρίου 2022 (81)
- ► Σεπτεμβρίου 2022 (60)
- ► Αυγούστου 2022 (75)
- ► Ιουλίου 2022 (89)
- ► Ιουνίου 2022 (72)
- ► Μαΐου 2022 (67)
- ► Απριλίου 2022 (52)
- ► Μαρτίου 2022 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2022 (50)
- ► Ιανουαρίου 2022 (43)
-
►
2021
(806)
- ► Δεκεμβρίου 2021 (58)
- ► Νοεμβρίου 2021 (47)
- ► Οκτωβρίου 2021 (61)
- ► Σεπτεμβρίου 2021 (38)
- ► Αυγούστου 2021 (47)
- ► Ιουλίου 2021 (55)
- ► Ιουνίου 2021 (79)
- ► Μαΐου 2021 (76)
- ► Απριλίου 2021 (32)
- ► Μαρτίου 2021 (109)
- ► Φεβρουαρίου 2021 (105)
- ► Ιανουαρίου 2021 (99)
-
►
2020
(1422)
- ► Δεκεμβρίου 2020 (103)
- ► Νοεμβρίου 2020 (75)
- ► Οκτωβρίου 2020 (101)
- ► Σεπτεμβρίου 2020 (118)
- ► Αυγούστου 2020 (82)
- ► Ιουλίου 2020 (157)
- ► Ιουνίου 2020 (148)
- ► Μαΐου 2020 (132)
- ► Απριλίου 2020 (136)
- ► Μαρτίου 2020 (143)
- ► Φεβρουαρίου 2020 (116)
- ► Ιανουαρίου 2020 (111)
-
►
2019
(1459)
- ► Δεκεμβρίου 2019 (139)
- ► Νοεμβρίου 2019 (123)
- ► Οκτωβρίου 2019 (118)
- ► Σεπτεμβρίου 2019 (75)
- ► Αυγούστου 2019 (66)
- ► Ιουλίου 2019 (92)
- ► Ιουνίου 2019 (122)
- ► Μαΐου 2019 (117)
- ► Απριλίου 2019 (173)
- ► Μαρτίου 2019 (137)
- ► Φεβρουαρίου 2019 (143)
- ► Ιανουαρίου 2019 (154)
-
►
2018
(1423)
- ► Δεκεμβρίου 2018 (137)
- ► Νοεμβρίου 2018 (124)
- ► Οκτωβρίου 2018 (114)
- ► Σεπτεμβρίου 2018 (89)
- ► Αυγούστου 2018 (143)
- ► Ιουλίου 2018 (143)
- ► Ιουνίου 2018 (126)
- ► Μαΐου 2018 (91)
- ► Απριλίου 2018 (114)
- ► Μαρτίου 2018 (114)
- ► Φεβρουαρίου 2018 (95)
- ► Ιανουαρίου 2018 (133)
-
►
2017
(1373)
- ► Δεκεμβρίου 2017 (161)
- ► Νοεμβρίου 2017 (119)
- ► Οκτωβρίου 2017 (153)
- ► Σεπτεμβρίου 2017 (96)
- ► Αυγούστου 2017 (92)
- ► Ιουλίου 2017 (124)
- ► Ιουνίου 2017 (92)
- ► Μαΐου 2017 (99)
- ► Απριλίου 2017 (111)
- ► Μαρτίου 2017 (115)
- ► Φεβρουαρίου 2017 (110)
- ► Ιανουαρίου 2017 (101)
-
►
2016
(767)
- ► Δεκεμβρίου 2016 (116)
- ► Νοεμβρίου 2016 (81)
- ► Οκτωβρίου 2016 (71)
- ► Σεπτεμβρίου 2016 (45)
- ► Αυγούστου 2016 (50)
- ► Ιουλίου 2016 (55)
- ► Ιουνίου 2016 (44)
- ► Μαΐου 2016 (66)
- ► Απριλίου 2016 (74)
- ► Μαρτίου 2016 (64)
- ► Φεβρουαρίου 2016 (49)
- ► Ιανουαρίου 2016 (52)
-
►
2015
(589)
- ► Δεκεμβρίου 2015 (43)
- ► Νοεμβρίου 2015 (47)
- ► Οκτωβρίου 2015 (54)
- ► Σεπτεμβρίου 2015 (43)
- ► Αυγούστου 2015 (53)
- ► Ιουλίου 2015 (54)
- ► Ιουνίου 2015 (48)
- ► Μαΐου 2015 (53)
- ► Απριλίου 2015 (46)
- ► Μαρτίου 2015 (54)
- ► Φεβρουαρίου 2015 (51)
- ► Ιανουαρίου 2015 (43)
-
►
2014
(555)
- ► Δεκεμβρίου 2014 (40)
- ► Νοεμβρίου 2014 (49)
- ► Οκτωβρίου 2014 (53)
- ► Σεπτεμβρίου 2014 (40)
- ► Αυγούστου 2014 (42)
- ► Ιουλίου 2014 (39)
- ► Ιουνίου 2014 (44)
- ► Μαΐου 2014 (57)
- ► Απριλίου 2014 (69)
- ► Μαρτίου 2014 (46)
- ► Φεβρουαρίου 2014 (38)
- ► Ιανουαρίου 2014 (38)
-
▼
2013
(563)
- ► Δεκεμβρίου 2013 (44)
- ► Νοεμβρίου 2013 (42)
- ► Οκτωβρίου 2013 (45)
- ► Σεπτεμβρίου 2013 (47)
- ► Αυγούστου 2013 (38)
- ► Ιουλίου 2013 (49)
- ► Ιουνίου 2013 (41)
- ► Μαΐου 2013 (50)
- ► Απριλίου 2013 (45)
- ► Μαρτίου 2013 (57)
-
▼
Φεβρουαρίου 2013
(53)
- ΠΕΡΔΙΚΚΑ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ: Το πρόβλημα της Καστοριάς
- ΟΔΟΣ: Ελευθερία Τζήμα
- ΟΔΟΣ: Ανδρομάχη Καρακατσάνη
- ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΥ ΟΡ. ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΗ: Πόθεν εισπράξαι;
- ΟΔΟΣ: Ευχάριστη εξαίρεση
- ΑΝΑΣΤΑΣΗ Κ. ΠΗΧΙΩΝ: Εκτροπή πολιτεύματος
- Louvre-Lens
- ΟΔΟΣ: Ο δημόσιος λόγος της Καστοριάς και η στοχοπο...
- Είπαν:
- ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΛΕΓΚΑΝΟΥ: Η χώρα της μικρής εικόνας
- 3 φωτό: Οι Ιταλοί στην Καστοριά
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- Β.Π.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ: «Αν, λέω αν...»
- ΟΔΟΣ: Απλά λόγια αέρα
- ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΜΠΟΥΣΙΟΥ: Σε αναζήτηση κρυμμένων θησαυρών
- Κάποτε στην Καστοριά
- ΒΑΣΙΛΗ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: 11η Νοεμβρίου 1912
- Β.Π.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ: Επαναλήψεις
- [...]
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΣΟΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ-ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ: Η θέση και ο ρόλος ...
- ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΥ ΟΡ. ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΗ: Μαυραγορίτες και δωσίλ...
- Κάποτε στην Καστοριά
- «Καφεζαχαροπλαστείον η ωραία Ελλάς»
- ΟΔΟΣ: Τα ψέματα μοιάζουν να τελειώνουν [προς το πα...
- ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΣΕΜΑΝΗ: Σλήμνιτσα
- ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΣΕΜΑΝΗ: Γράμμος ΙΙ
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- Κάποτε στην Καστοριά
- ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΣΕΜΑΝΗ: Γράμμος Ι
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΟΔΟΣ: Εξελίξεις
- Grecìa Salentina | Γκρέτσια Σαλεντίνα
- ΟΥΡΑΝΙΑΣ ΜΠΑΓΓΟΥ: Η δεύτερη περιπέτεια της μικρής ...
- Κάποτε στην Καστοριά
- Rio de Janeiro
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- Β.Π.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ: Σονέτο ιστορικόν ου μη αλλά και σα...
- Rio de Janeiro | Mocidade | Vila Isabel
- ΓΙΑΝΝΗ ΖΗΚΑ: Ο βίος (ή η βία) αν τα βρει σκούρα θα...
- Κάποτε στην Καστοριά
- Depuis le jour
- ΟΔΟΣ: Στην δικαιοσύνη προσφεύγει ο πρόεδρος της ΝΟ...
- Β.Π.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ: "Οι άγιοι Πάντες ληστές, οι λίστες...
- ΟΔΟΣ: Cυμβολισμοί ΙΙ
- ΟΔΟΣ: Cυμβολισμοί
- ΣΟΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ-ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ: Γράμματα πολέμου
- ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΥ: Oι προστάτες
- ΚΟΣΜΑ ΡΕΚΑΡΗ: Τα εκατό χρόνια λευτεριάς γιόρτασαν ...
- ΑΘΗΝΑΣ ΓΙΟΒΑΝΟΠΟΥΛΟΥ: 11η Νοεμβρίου 1912
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΑΝΔΡΕΑ ΒΙΤΟΥΛΑ: corpus Christi ἢ ἄλλως corpus narc...
- ΟΔΟΣ: Check-in check-out
- ► Ιανουαρίου 2013 (52)
-
►
2012
(594)
- ► Δεκεμβρίου 2012 (47)
- ► Νοεμβρίου 2012 (44)
- ► Οκτωβρίου 2012 (53)
- ► Σεπτεμβρίου 2012 (38)
- ► Αυγούστου 2012 (34)
- ► Ιουλίου 2012 (39)
- ► Ιουνίου 2012 (46)
- ► Μαΐου 2012 (52)
- ► Απριλίου 2012 (49)
- ► Μαρτίου 2012 (76)
- ► Φεβρουαρίου 2012 (50)
- ► Ιανουαρίου 2012 (66)
-
►
2011
(513)
- ► Δεκεμβρίου 2011 (50)
- ► Νοεμβρίου 2011 (42)
- ► Οκτωβρίου 2011 (34)
- ► Σεπτεμβρίου 2011 (37)
- ► Αυγούστου 2011 (41)
- ► Ιουλίου 2011 (40)
- ► Ιουνίου 2011 (39)
- ► Μαΐου 2011 (45)
- ► Απριλίου 2011 (63)
- ► Μαρτίου 2011 (56)
- ► Φεβρουαρίου 2011 (34)
- ► Ιανουαρίου 2011 (32)
-
►
2010
(469)
- ► Δεκεμβρίου 2010 (44)
- ► Νοεμβρίου 2010 (40)
- ► Οκτωβρίου 2010 (58)
- ► Σεπτεμβρίου 2010 (44)
- ► Αυγούστου 2010 (29)
- ► Ιουλίου 2010 (37)
- ► Ιουνίου 2010 (34)
- ► Μαΐου 2010 (40)
- ► Απριλίου 2010 (36)
- ► Μαρτίου 2010 (42)
- ► Φεβρουαρίου 2010 (25)
- ► Ιανουαρίου 2010 (40)
-
►
2009
(372)
- ► Δεκεμβρίου 2009 (44)
- ► Νοεμβρίου 2009 (35)
- ► Οκτωβρίου 2009 (20)
- ► Σεπτεμβρίου 2009 (26)
- ► Αυγούστου 2009 (17)
- ► Ιουλίου 2009 (30)
- ► Ιουνίου 2009 (32)
- ► Μαΐου 2009 (42)
- ► Απριλίου 2009 (33)
- ► Μαρτίου 2009 (43)
- ► Φεβρουαρίου 2009 (19)
- ► Ιανουαρίου 2009 (31)
-
►
2008
(319)
- ► Δεκεμβρίου 2008 (32)
- ► Νοεμβρίου 2008 (20)
- ► Οκτωβρίου 2008 (23)
- ► Σεπτεμβρίου 2008 (22)
- ► Αυγούστου 2008 (22)
- ► Ιουλίου 2008 (22)
- ► Ιουνίου 2008 (32)
- ► Μαΐου 2008 (31)
- ► Απριλίου 2008 (34)
- ► Μαρτίου 2008 (29)
- ► Φεβρουαρίου 2008 (20)
- ► Ιανουαρίου 2008 (32)
-
►
2007
(123)
- ► Δεκεμβρίου 2007 (25)
- ► Νοεμβρίου 2007 (26)
- ► Οκτωβρίου 2007 (15)
- ► Σεπτεμβρίου 2007 (19)
- ► Αυγούστου 2007 (1)
- ► Ιουλίου 2007 (13)
- ► Ιουνίου 2007 (7)
- ► Μαΐου 2007 (8)
- ► Απριλίου 2007 (5)
- ► Μαρτίου 2007 (4)
http://www.youtube.com/watch?v=S9c66Z3or3Q
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΗΝΙΦΤΑ (= ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ)
Τι έν γκλυτσέα τούση νύφτα τι έν ώρια
τα εβώ ε πλώνω πενσέοντα σε σένα
τσ’ ετού μπει στη φενέστρα σου αγάπη μου
της καρδίας μου σου `νοίφτω την πένα
Λαριλό...
Εβώ πάντα σ’ εσένα πενσέω
γιατί σένα φσυχή μου `γαπώ
τσαι που πάω που σύρνω που στέω
στην καρδιά μου πάντα σένα βαστώ
Λαριλό...
Και σου μάι μ’ αγάπησε ώρια μου,
ε σου πόνησε μάι άσσε μένα,
είττα χείλη σου εν άνοιτσε μάι
πει τα λόγια τσ’ αγάπης βλοημένα
Λαριλό...
Κ’ είττ ’ αμμάι σου, άτσε μάγο, γκλυτσέο,
εν άνοιτσε μάι για μένα φτεχό,
μα που πάω, που σύρνω, που στέω
εις την καρδιά μου πάντα σένα βαστώ
Λαριλό...
Καληνύφτα σε ’φήνω και πάω
πλάια σου `τι `βω πίρτα πρικό
τσαι που πάω που σύρνω που στέω
στην καρδιά μου πάντα σένα βαστώ
Λαριλό...
*MTΦΡ (αν και δεν χρειάζεται...)
ΠΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΓΛΥΚΕΙΑ Η ΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΩΡΑΙΑ,
ΚΑΙ ΕΓΩ ΔΕ ΚΟΙΜΑΜΑΙ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΕΣΕΝΑ.
ΚΙ ΕΔΩ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΟΥ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ,
ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΟΥ ΑΝΟΙΓΩ ΤΟΝ ΠΟΝΟ.
ΕΓΩ ΠΑΝΤΑ ΕΣΕΝΑ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ,
ΓΙΑΤΙ ΕΣΕΝΑ ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΑΓΑΠΩ.
ΚΙ ΟΠΟΥ ΠΑΩ ΟΠΟΥ ΠΡΟΧΩΡΩ ΟΠΟΥ ΕΙΜΑΙ,
ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΠΑΝΤΑ ΕΣΕΝΑ ΒΑΣΤΩ.
ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΣΕ ΑΦΗΝΩ ΚΑΙ ΦΕΥΓΩ,
ΚΟΙΜΑΣΑΙ ΕΣΥ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΕΝΩ ΛΥΠΗΜΕΝΟΣ.
ΚΙ ΟΠΟΥ ΠΑΩ ΟΠΟΥ ΠΡΟΧΩΡΩ ΟΠΟΥ ΕΙΜΑΙ,
ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΠΑΝΤΑ ΕΣΕΝΑ ΒΑΣΤΩ.
Τα ελληνόφωνα χωριά της Νότιας Ιταλίας - Magna Grecia και η διάλεκτος Grecanica ή Grico
«Πριν 100 χρόνια λέγανε πως πεθαίνει η γλώσσα. Ακόμη όμως την μιλάμε». Ο καθηγητής Σαλβατόρε Σικούρο διατυπώνει την φράση σε άπταιστα ελληνικά.
Είναι Ιταλός αλλά κατάγεται από τα ελληνόφωνα χωριά της Νότιας Ιταλίας. Τα νέα ελληνικά τα έμαθε από κασέτες στα 50 του χρόνια. Ως τότε ήξερε μόνο τα 'γκρεκάνικα', την γλώσσα που μιλούσαν οι γονείς του και οι παππούδες του. Τώρα στην Νότια Ιταλία είναι πιο εύκολο να μάθει κανείς νέα ελληνικά παρά την τοπική διάλεκτο. Σύμφωνα με την πλέον αποδεκτή θεωρία, οι ελληνόφωνοι της Νότιας Ιταλίας, εγκαταστάθηκαν στην περιοχή τον 8ο π.Χ. αιώνα, στον δεύτερο αποικισμό. Τώρα έχουν μείνει στην Απούλια 9 χωριά και στην Καλαβρία 5, που κατοικούνται από 'Ελληνες της Μεγάλης Ελλάδας οι οποίοι μιλούν το δικό τους ελληνικό ιδίωμα, τα γκρεκάνικα. Στην Σικελία υπάρχουν ακόμη 6 χωριά που κατοικούνται από Ελληνοαρβανίτες, οι οποίοι έφθασαν εκεί μετά την πτώση της Κωνσταντινούπολης. 'Ομως, ιστορικές αναφορές για εμπορικές σχέσεις μεταξύ των Κρητών και των Σικελών υπάρχουν από τη μινωική εποχή. Στα ιστορικά χρόνια πραγματικά ήκμασαν οι ελληνικές πόλεις της Σικελίας.
Οι Ξεχασμένοι 'Ελληνες
Η Καλαβρία υπήρξε για μια περίπου χιλιετία σημαντικό κέντρο του ελληνισμού. Οι απόγονοι αυτών των πρώτων εποίκων καταφέρνουν να κρατήσουν ζωντανά τα στοιχεία που συνιστούν την ιδιαίτερη πολιτισμική ταυτότητα των Ελλήνων. Ωστόσο, η γλώσσα των αριθμών είναι σκληρή και γεννά ανησυχίες για το μέλλον των ελληνοφώνων της Κάτω Ιταλίας. Ο πληθυσμός στα ελληνόφωνα χωριά μειώνεται συνεχώς, αφού οι νέοι στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν την φτώχεια μετακινούνται προς τον πλούσιο Βορρά. Οι προσπάθειες οι οποίες γίνονται επικεντρώνονται στην αναγκαιότητα της διατήρησης του ελληνικού ιδιώματος της Καλαβρίας. Τα ελληνικά της Καλαβρίας, που είναι μετεξέλιξη της αρχαίας δωρικής, διατηρήθηκαν για αιώνες και δεν πρέπει να χαθούν. Επειδή, όμως, δεν είναι γραπτή γλώσσα, κινδυνεύουν. Το επίσημο ελληνικό κράτος ύστερα από μια μακρά περίοδο αδιαφορίας για τα προβλήματα των ελληνοφώνων της Καλαβρίας μας ξάφνιασε θετικά με τη δημιουργία του Ινστιτούτου Ελληνόφωνων Σπουδών, σε μια ύστατη προσπάθεια να διασωθεί η ελληνική γλώσσα. 'Ισως οι υπεύθυνοι τελικά αντελήφθησαν ότι η ιστορική παρουσία του ελληνισμού αντιμετωπίζει τον κίνδυνο της αφομοίωσής της μέσα σε μια όλο και πιο διευρυμένη πολιτισμική χοάνη.
Από το περιοδικό 'God & Religion'
Σου βάζω Άριστα, για το τραγούδι, για την μετάφραση και το παρακάτω σχόλειο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια το σχόλιο του ΝΤ
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαρά στον άνθρωπο που μπορεί να πει τέτοια λόγια,
αλλά και σ' αυτόν που μπορεί να τα ακούσει !
Ευχαριστώ.
Εσύ λές για το σχόλειο; όχι για το τραγούδι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια ό,τι συνολικά δημοσιεύθηκε ως "σχόλιο", κυρίως βέβαια για το τραγούδι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίπα και εγώ,δεν σε άγγιξε το τραγούδι; είναι δυνατόν;
ΑπάντησηΔιαγραφή@6
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγγνώμη που παρεμβαίνω, αλλά τί απορίες είναι αυτές; Και βέβαια είναι δυνατόν να μην την άγγιξε κάποια άλλη, αλλά η συγκεκριμένη μάλλον ξέρει ότι δε βγαίνουν όλα στη φόρα (στα fora). Τώρα θα τις μάθεις τις γυναίκες;
Αστυνόμος Σαϊνης
Παρακαλώ, ας μάθει κάποιος στον Αστυνόμο της παρέας μας πώς πληκτρολογείται ο τόνος με τα διαλυτικά, γιατί από την πολλή εξυπνάδα ούτε αυτό δεν ξέρει και δεν τον βλέπω να παίρνει προαγωγή!
ΑπάντησηΔιαγραφήβρε βρε να κι ο κύριος Σαϊνης
ΑπάντησηΔιαγραφήμε τα πέπλα της σαγήνης...
karditsa
Πρόσεχε, karditsa, γιατί φημίζομαι για τη μύτη μου! Θα σε ανακαλύψω στο πιτς φυτίλι! Και τότε δε σε σώνει όχι μόνο η Καρδίτσα, αλλά ούτε όλη η Θεσσαλία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑστυνόμος Σαϊνης
"Και ένα τέτοιο πράγμα συνέβη στη βόρεια πρωτεύουσα της αχανούς μας χώρας! Και μόνο τώρα, όταν αναλογιζόμαστε ολόκληρη την ιστορία, βλέπουμε ότι περιέχει πολλά που είναι εξαιρετικά απίθανα. Αφήνοντας κατά μέρος την παράξενη, αφύσικη αποκόλληση τ η ς μ ύ τ η ς και την εμφάνισή της σε διάφορα μέρη μεταμφιεσμένη σε κρατικό σύμβουλο, πώς ο Κοβάλεφ δεν μπόρεσε να καταλάβει ότι δεν είναι δυνατό να βάζει κανείς αγγελίες στην εφημερίδα για χ α μ έ ν ε ς μ ύ τ ε ς; Μ' αυτό δεν εννοώ ότι θεωρώ τις αγγελίες στις εφημερίδες άχρηστη σπατάλη, αυτό είναι ανοησία και δεν είμαι με κανένα τρόπο σφιχτοχέρης. Αλλά είναι αναξιοπρεπές, ανάρμοστο, άπρεπο! Και ύστερα: πώς η μύτη βρέθηκε σ' ένα φρεσκοψημένο καρβέλι και τι έκανε καταρχήν ο Ιβάν Γιακόβλεβιτς; Όχι, δεν το καταλαβαίνω αυτό, ούτε μια στάλα!"
ΑπάντησηΔιαγραφή(από το "Η μύτη" του Νικολάϊ Γκόγκολ)
Π΄ρόσιξι μι την πάθ'ς Σαϊνη μ'!
karditsa
Αν είναι να κερδίσω την αιωνιότητα με την πένα ενός τέτοιου συγγραφέα, ας την πάθω κι ας τη χάσω και τη μύτη! Η δική σου είναι καλύτερη και είσαι ψηλομύτης;
ΑπάντησηΔιαγραφή(μεταξύ μας, ούτε συ ξέρεις πώς γράφονται τα διαλυτικά με τον τόνο;)
Αστυνόμος Σαϊνης
Alt+Ctrl+΄(τόνος)
ΑπάντησηΔιαγραφήτα αφήνουμε και μετά πατάμε το "ι".
Σαΐνης
τουν τόνου* ...RΙΟ ΜΑRE εννουγάς!
ΑπάντησηΔιαγραφή(Δε μας παρατάς Σαΐνη μ' λέου ΄γω...)
karditsa
*Tα διαλυτικά σι μάραναν. (Ιδώ παγέν' να διαλυθεί η μύτη σ'...)
Για τον 14ο :
ΑπάντησηΔιαγραφή"ταῦτα δὲ ἔδει ποιῆσαι, κἀκεῖνα μὴ ἀφιέναι"
για τουν 15ου!
ΑπάντησηΔιαγραφή"αυταί αι έρμαι κίσσαι, που πήγανε χαμέναι..."
karditsa
Μαΐστρος, καΐκι, Λοΐζος, Ροΐδης, Μαΐου, αΐδιος, Βαΐων, Λαΐς, σαΐτα, ταΐστρα, χαΐρι …
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ 'ΜΑΘΑ! ΤΟ 'ΜΑΘΑ !
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΔΕΛΦΕ !!!
Αστυνόμος Σαΐνης
αΐ,αΐ,αΐ,αΐ,αΐ...Σαΐνη μ'!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΙγώ το 'καμα μι "copy-paste to"!
(τα αγαθά copy & clopy** κτώνται)
karditsa
**Tί κι αν ίσι Aστυνόμους! Θα σι φουβ'θώ;
"ταῦτα δὲ ἔδει ποιῆσαι, κἀκεῖνα μὴ ἀφιέναι"
ΑπάντησηΔιαγραφή"αυταί αι έρμαι κίσσαι, που πήγανε χαμέναι..."
μπράβο σας παίδες
Ακαδημ/κος Μπαμπινιώτης
Μπαρμπα Γιώργοοοο
ΑπάντησηΔιαγραφή(Μπ.),
γιατί λες μπράβο;
τι σημαινουν αυτά τα ξένα
κι απο που προερχοντε?
Του- ήττα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπήκα στο Twitter από περιέργεια λίγο μετά την ίδρυσή του. Το έψαξα επιπόλαια και δεν το ξανά-άνοιξα για χρόνια. Πριν μερικούς μήνες ξαναμπήκα κι άρχισα να «τουιτάρω» (τι λέξη!) με εκπληκτικά αργή για το μέσο συχνότητα. Έγραφα κάτι και το ξαναθυμόμουν μετά από μέρες.
Μέχρι που διατύπωσα μία άποψη η οποία ενόχλησε μερικούς. (Πολλοί συμφώνησαν - αφθονα τα retweets). Ο αντίλογος ήταν στην αρχή (σχεδόν) πολιτισμένος – ώσπου ήρθαν τα trolls. To Twitter γέμισε ύβρεις: σεξουαλικές, σκατολογικές, δυσφημιστικές – και σε κάθε περίπτωση προσωπικές.
Ο άνθρωπος δεν μαθαίνει. Τα ίδια είχαν συμβεί πριν επτά χρόνια στο blog μου ώσπου αναγκάστηκα πρώτα να βάλω φίλτρο (moderation), μετά να το κλείσω εντελώς (η moderation ήταν ιδιαίτερα κουραστική – έπρεπε να φιλτράρω γύρω στα 500 σχόλια την ημέρα) και, μετά από χρόνια, να το ανοίξω πάλι – αλλά χωρίς σχόλια.
Έχουν γραφτεί πολλά για την ψυχοπαθολογία των trolls, που απλώς καταστρέφουν χωρίς να απολαμβάνουν ούτε την δόξα της καταστροφής – μια και παραμένουν ανώνυμα. Δεν είμαι ειδικός και δεν θα ήθελα να διακινδυνεύσω ερμηνείες. Αλλά είναι γεγονός ότι υπονομεύουν ένα από τα πιο σημαντικά επιτεύγματα του Internet – τον ανοιχτό και ελεύθερο διάλογο.
Πολλά email μου λένε: αγνόησε τους. Μην τους κάνεις τη χάρη ούτε να απαντήσεις, ούτε να φύγεις. Σωστή συμβουλή, μόνο που προϋποθέτει ασθενή όσφρηση και γερό στομάχι. Πόσο αντέχεις να συζητάς μέσα σε ένα βόθρο;
Έτσι λοιπόν τους έκανα τη χάρη και έκλεισα τον λογαριασμό μου. Μπορούν να είναι υπερήφανοι διότι νίκησαν κατά κράτος, κι εγώ έζησα μια (του)ήττα. Βέβαια το τι κέρδισαν από τη νίκη αυτή δεν μου είναι εμφανές.
Ζητώ συγγνώμη από τους 6500 followers που ίσως περίμεναν κάτι καλύτερο από μένα. Υπάρχει πάντα αυτό το blog, (με εκατοντάδες κείμενα), το ndimou.gr (με ακόμα περισσότερα) και η εβδομαδιαία στήλη στη LiFO (με σχόλια). Φυσικά και τα βιβλία (κυρίως αυτά!)
Και τουλάχιστον εδώ ο αέρας είναι καθαρός.
(POSTED BY NIKOS DIMOU AT SATURDAY, FEBRUARY 23, 2013 )
δια την αντιγραφήν : "ψάξε-ψάξε" (και ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω!)