15.4.13

Οι ξενόφερτες «Μέτσκες» και η αλλοίωση της πολιτιστικής μας ταυτότητας




Πριν μερικές μέρες η Έδεσσα ρυπάνθηκε και πάλι αισθητικά και ηχητικά από τα καμώματα ορισμένων μασκοφόρων ενός περίεργου φορέα, ο οποίος εμφανίζεται ως συνεχιστής κάποιων ανύπαρκτων τοπικών (;) παραδόσεων. Αναφέρομαι, όπως θα έγινε αντιληπτό, στον σύλλογο «Μέτσκες» (=αρκούδες), στον οποίο πρωταγωνιστούν κάποια άτομα που αυτοπροσδιορίζονται ως «μακεντόντσι», μιας υπό κατασκευήν, εδώ και μερικά χρόνια, ψευτομειονότητας στον βορειοελλαδικό χώρο.

Το άσχημο στην περίπτωση είναι ότι έχουν παρασύρει και έχουν εγγράψει στον εν λόγω σύλλογο και ορισμένους καλοπροαίρετους ή αφελείς συμπολίτες μας, οι οποίοι πιστεύουν ότι συμμετέχοντας συμβάλλουν στην διατήρηση της παράδοσης! Θεωρώ λοιπόν ότι είναι καιρός να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα ώστε να διαλυθούν οι όποιες παρανοήσεις, ώστε να αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του.

Αρχίζω με το θέμα της παράδοσης που υποτίθεται ότι επιχειρεί να διατηρήσει αυτός ο σύλλογος. Στην Έδεσσα, όπως αποδείχθηκε, ουδέποτε υπήρχε τέτοιο έθιμο, όπου κάποιοι μεταμφιέζονται σε ...αρκούδες και χορεύουν στους δρόμους κάνοντας διάφορα σαχλά. Για να επιβεβαιώσω αυτήν την άποψη ρώτησα δεκάδες παλιούς ντόπιους Εδεσσαίους και όλοι τους υπήρξαν κατηγορηματικοί, δηλώνοντας απερίφραστα ότι τέτοιο «έθιμο» δεν υπήρχε ποτέ. Επομένως έχουμε να κάνουμε με κάτι ξενόφερτο, που σε ουδεμία περίπτωση μπορεί να γίνει αποδεκτό ως «έθιμο της τοπικής παράδοσης».

Αποκαλυπτικά αυτής της πλαστογραφίας είναι και το σχόλιο που είχε γραφτεί πριν από δύο περίπου χρόνια (2.2.2010) σε γνωστό φιλοσκοπιανό ιστολόγιο1 :
«ο πολιτιστικός Σύλλογος Έδεσσας Μέτσκες πρόσφατα μετεξελίχθηκε σε Αρκούδες-Μέτσκες υιοθετώντας σχετική ευρωπαϊκή επιταγή περί δίγλωσσων ονομασιών της επίσημης ελληνικής αρκούδες και της παραδοσιακής μακεδονικής μέτσκες... ας ελπίζουμε οι μακεδόνες του συλλόγου να διασφαλίσουν την ανεξαρτησία τους από τους κρατικούς χρηματοδότες οι οποίοι στο γνωστό εθνικιστικό αρχαιοπληκτικό μοτίβο ήδη μιλούν για αναβίωση διονυσιακού εθίμου... φυσικά πρόκειται για γνωστό μακεδονικό έθιμο σε πολλές πόλεις της μακεδονίας, τόσο στην ελληνική/αιγαιατική όσο και στην βουλγαρική/του Πιρίν όσο και στη Δημοκρατία της Μακεδονίας... αντίθετα δεν συναντάται εκτός Μακεδονίας...».

Νομίζω ότι αυτό το σχόλιο τα γράφει όλα. Όσο για εκείνα που αναφέρει περί «εθνικιστικού αρχαιοπληκτικού (sic) μοτίβου» θα απαντούσα ότι «στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί». Η προωθούμενη στο κράτος των Σκοπίων από τον Γκρούεβσκι «αντικβιζάτσια» (αρχαιοποίηση) και όλες τις γελοιότητες που την συνοδεύουν με τις οποίες γελάει όλη η οικουμένη τι ακριβώς είναι; Το ρεπορτάζ της βουλγαρικής τηλεόρασης BTV2  το συνιστώ ανεπιφύλακτα στον παραπάνω σχολιαστή ώστε να αντιληφθεί τι σημαίνει αντικβιζάτσια και «εθνικιστικό αρχαιοπληκτικό μοτίβο».

Ισχυρίζομαι λοιπόν ότι πρόκειται για «έθιμο» εισαγωγής, το οποίο προβάλλεται από τους σκοπιανούς κρατικούς μηχανισμούς ως γνήσιο «μακεδονικό» έθιμο με παλαιοσλαβικές ρίζες. Η πόλη του Πρίλεπ(Περλεπές, επί Βυζαντίου) στα Σκόπια αποτελεί το «επίκεντρο» των σχετικών εκδηλώσεων3 και μάλιστα υπάρχει σχετικό «Ινστιτούτο» (Institute on Old Slavic Culture) στην πόλη αυτήν, το οποίο ασχολείται με την μελέτη και την διάδοση αυτού του εθίμου. Σε σχετική ανάρτηση στη ιστοσελίδα4 στις 30.3.07 διαβάζουμε τα εξής:

«Οι αρκουδιάρηδες του Πρίλεπ σε φεστιβάλ ταινιών της Εσθονίας»
Η εθνολόγος Σόνια Ριζόσκα-Γιοβάνοφσκα από το Ινστιτούτο παλαιοσλαβικής κουλτούρας θα παρουσιάσει την ταινία της (σημ. ΔΕΕ: εννοεί ντοκυμαντέρ) «Οι αρκουδιάρηδες του Πρίλεπ» σε φεστιβάλ οπτικών τεχνών στην πόλη Ταρτού της Εσθονίας, το οποίο άρχισε στις 26 Μαρτίου. Η ταινία κέρδισε βραβείο ξένης καλύτερης ταινίας στο διεθνές φεστιβάλ λαογραφικών ταινιών στο Βελιγράδι το 2006, καθώς και ειδική διάκριση για την συνεισφορά της στην ανάπτυξη ταινιών εθνολογικού περιεχομένου. Η συγγραφέας θα έχει επίσης την ευκαιρία να μιλήσει στους συμμετέχοντες του φεστιβάλ σε ημερίδα με θέμα «Διεπιστημονική Προσέγγιση στην Οπτική Ανθρωπολογία».

Η Σόνια Ριζόσκα-Γιοβάνοφσκα πήρε μαζί της στην Εσθονία δύο μάσκες κατασκευασμένες από τον Μπράνκο Μέτλαροτ, έναν από τους αρκουδιάρηδες του Πρίλεπ, ο οποίος πιστεύει ότι είναι οι προστάτες της πόλης και κάθε χρόνο στην ημέρα της Συγχώρεσης περιφέρονται τους δρόμους του Πρίλεπ και επισκέπτονται τα σπίτια των εκδοροσφαγέων. Η ταινία «Οι αρκουδιάρηδες του Πρίλεπ» έχει προσκληθεί να συμμετάσχει σε φεστιβάλ λαογραφικών ταινιών στην Βουδαπέστη (Ουγγαρία), στο Τρέντο (Ιταλία) και στο Μάντσεστερ (Μ. Βρετανία).

Μπορεί λοιπόν κάποιος από τους αρκουδιάρηδες της Έδεσσας να μας εξηγήσει τι σχέση έχουν όλα τα παραπάνω με την τοπική παράδοση της δικής μας πόλης;
 Μετά από τα παραπάνω θεωρώ ότι ουδείς πλέον μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ήξερε, δεν κατάλαβε ή οτιδήποτε άλλο. Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: Όλη αυτή η ιστορία με τις αρκούδες και τους αρκουδιάρηδες είναι ξενόφερτη, δεν έχει καμιά σχέση με τοπική παράδοση και απεναντίας συντελεί στην πολιτιστική γενοκτονία που συντελείται από τους Σκοπιανούς και τα εδώ φερέφωνά τους εις βάρος των ντόπιων Μακεδόνων Ελλήνων.

Υπενθυμίζω τα όσα έγραψα σε παλαιότερο άρθρο με αφορμή παρόμοιες ενέργειες και γεγονότα:
«Τα τελευταία χρόνια συντελείται στην περιοχή μας (και όχι μόνον), με την ανοχή των ελληνικών αρχών και με την σύμπραξη πολιτικάντηδων πάσης κατηγορίας και επιπέδου, ένα ειδεχθές έγκλημα, που είναι γνωστό σε όσους διαθέτουν στοιχειώδη γνώση και αντίληψη των πραγμάτων ως πολιτιστική γενοκτονία.

Υπενθυμίζω ότι ο όρος αναφέρεται κυρίως στην καταστροφή ή σκόπιμη αλλοίωση των άυλων/συμβολικών/πνευματικών στοιχείων της πολιτιστικής παράδοσης ενός πληθυσμού (γλώσσα, ήθη και έθιμα, μουσική κ.λπ.), ενώ για την καταστροφή των υλικών στοιχείων (κτήρια αρχιτεκτονικής αξίας, αγάλματα, ναοί, θρησκευτικά λατρευτικά αντικείμενα, πάσης φύσεως έργα τέχνης, βιβλία κ.λπ.) έχει επικρατήσει η χρήση του όρου Βανδαλισμός. Αναφερόμενοι σε συγκεκριμένα παραδείγματα ώστε να γίνει ευκολότερα κατανοητός ο όρος, στο κράτος του Ισραήλ π.χ. έχουν υπάρξει συχνά καταγγελίες πολιτιστικής γενοκτονίας εις βάρος των Σεφαρδιτικής καταγωγής Ισραηλινών από τους Ασκεναζίτες ομοφύλους τους, που κυριαρχούν στην πολιτική, στην δημόσια διοίκηση, στον στρατό, στην καλλιτεχνική ζωή κ.λπ. οι οποίοι περιφρονούν και υποβαθμίζουν σκόπιμα την σεφαρδιτική κουλτούρα, ενώ σε μια άλλη, πιο γνωστή περίπτωση, συχνά διαβάζουμε για καταγγελίες πολιτιστικής γενοκτονίας εις βάρος των Θιβετιανών εκ μέρους του Κινεζικού κράτους με στόχο την εξαφάνιση της θιβετιανής κουλτούρας.

Όπως προαναφέρθηκε, τα ίδια φαινόμενα πολιτιστικής γενοκτονίας παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια εις βάρος των ντόπιων Μακεδόνων Ελλήνων εκ μέρους του Σκοπιανού κράτους και των εδώ ενεργουμένων τους, μεθοδικά, συγκαλυμμένα, παρασκηνιακά και ως συνήθως ύπουλα, με την πρόχειρη και αληθοφανή (για όσους δεν μπορούν να αντιληφθούν το τί συμβαίνει) δικαιολογία της διατήρησης (!) της παράδοσης. Τα κρούσματα εντοπίζονται:

α. Στην βαθμιαία αλλοίωση του γλωσσικού μας ιδιώματος, με την εισαγωγή λέξεων, εκφράσεων κ.λπ. της κατασκευασμένης σκοπιανής γλώσσας

β. Στην συστηματική εξαφάνιση της παραδοσιακής μας μουσικής και τραγουδιών και την αντικατάστασή τους από σκοπιανά προπαγανδιστικά κατασκευάσματα που «πλασάρονται» σε πανηγύρια των χωριών όπου μετακαλούνται σκοπιανά συγκροτήματα και τραγουδιστές/τραγουδίστριες

γ. Στους τοπικούς χορούς της αυθεντικής μας παράδοσης που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν λόγω της εμφάνισης χορών που διδάσκονται σε τοπικούς πολιτιστικούς Συλλόγους από εισαγόμενους σκοπιανούς χοροδιδάσκαλους ή ακόμα χειρότερα από δικούς μας που «μετεκπαιδεύτηκαν» δωρεάν σε πόλεις των Σκοπίων και μετέφεραν «μοντέρνους» παραδοσιακούς (!) χορούς, σε ένα αποκορύφωμα παραλογισμού.

δ. Στην εισαγωγή «παραδοσιακών» τοπικών ενδυμασιών με την εύκολη δικαιολογία της φθηνότερης τιμής και οι οποίες αντικαθιστούν τις αυθεντικές τοπικές φορεσιές που συχνά ουδεμία σχέση έχουν με τις γνήσιες. Κλασσικό παράδειγμα η τοπική αστική ενδυμασία της Έδεσσας, που χαρακτηρίζεται από σκούρα χρώματα και αποχρώσεις και η οποία αντικαθίσταται σταδιακά από εισαγόμενες φορεσιές με παρδαλά χρώματα, κόκκινο-άσπρο, έντονο ανοιχτό πράσινο, καναρινί (!) κ.λπ.

ε. Στην εισαγωγή ξενόφερτων «εθίμων», που εμφανίστηκαν στην Έδεσσα πρόσφατα από το πουθενά και τα οποία ήσαν παντελώς άγνωστα στην πόλη μας, με πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα τις διαβόητες «Μέτσκες» (=αρκούδες), που κάποιοι γνωστοί και μη εξαιρετέοι προωθούν συστηματικά, έχοντας δυστυχώς παρασύρει και αρκετούς καλοπροαίρετους, οι οποίοι πιστεύουν ότι έτσι διατηρούν τις τοπικές παραδόσεις!

Όλα αυτά βέβαια συμβαίνουν λόγω μια γενικευμένης άγνοιας, ιδίως των νεωτέρων, οι οποίοι αδυνατούν (για πολλούς και διαφόρους λόγους, η ανάλυση των οποίων εκφεύγει των πλαισίων ενός άρθρου) να αντιληφθούν τι είναι αυθεντικά παραδοσιακό και τι νοηματοδοτεί σε τελική ανάλυση ο όρος «παράδοση» στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και των πάσης φύσεως και προέλευσης θεραπαινίδων της, του άκρατου καταναλωτισμού, του ασύδοτου χρηματιστηριακού κεφαλαίου των διεθνών τοκογλύφων, των μνημονίων, της σκόπιμης εθνοαποδόμησης, των μεταμοντέρνων «Ιστορικών» τύπου Λιάκου, Ρεπούση, Κουλούρη και Σία και του αμερικανοπροωθούμενου Νεο-Οθωμανισμού».

ΔΕΕ

1) aegeanmacedonianculture.blogspot.com/2010/02 /28-02-09.html2) www.youtube.com/watch?v=XEw2nVT yxUA3) www.myprilep.com/2010/07/procka-vo-prilep/4) macedoniadaily.blogspot.gr/2007/03/ prilepskite-meckari-at-estonia-film.htmlΠρωτοδημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Pella News" στις 12-9-12 πηγή: networkedblogs.com


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 17 Ιανουαρίου 2013, αρ. φύλλου 675


Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:

18 σχόλια:

  1. Ανώνυμος15/4/13

    "φαινόμενα πολιτιστικής γενοκτονίας" (σιγά τα αίματα!)

    Έτσι μπράβο! Προπάντων "καθαρότης" κυρ-ΔΕΕ μη μας πάρουν τον αέρα.(Ξέχασες τον Aη Bασίλη της Coca Cola!) Έχεις ακουστά περί Χ.Α. ; Tα ίδια με σένα τσαμπουνάει (=τυρβάζει ).
    Να φανταστείς και τα τσολιαδάκια που πουλιούνται στην Πλάκα και το Μοναστηράκι είναι ταϊβανέζικα. Άλλη πολιτιστική γενοκτονία κι αυτή!
    Αμ και τη γαλοπούλα τα Χριστούγεννα πάλι που τη βάζεις;
    Μη πω για το Καρναβάλι Ρίο-Πατρών...

    "Ιουλιανός ο Παραβάτης"

    ΥΓ. Για τις προβατο-Μέτσκες πάντως υπάρχει κάποια λύση.Να στέλνουμε επί τόπου τον "Αρκτούρο" να τις "σημαίνει" και να βλέπουμε με GPS τις ύποπτες μετακινήσεις τους πέρα δώθε στα σύνορα. Κι άμα αποδούμε να παραγίνεται το κακό τις μαντρώνουμε στο Νυμφαίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Λευτέρης ο ξεφτέρης15/4/13

    @1
    Ακόμη δεν έβαλες μυαλό, ω "Ιουλιανέ Παραβάτα" ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για τον πρώτο σχολιαστή15/4/13

    Καλέ τι μύγα σε τσίμπησε; Κι αν διαφωνείς, γράψτο ήρεμα. Έχει το δίκιο του κι αυτός που έγραψε το άρθρο και αν έχεις αντιρρήσεις πες τες κόσμια με επιχειρηματολογία. Τι μας πέρασες; Άντε να μη πω τώρα... δεν το επιτρέπει κι η καλή μου ανατροφή...

    Λιλίκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος15/4/13

    "Ανέγνων, έγνων, κατέγνων.".

    Ιουλιανός "ο Παραβάτης" ( 331-363 μ.Χ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το λουλουδάκι του μπαξέ16/4/13

    "Για τες θρησκευτικές μας δοξασίες -
    ο κούφος Ιουλιανός είπεν «Ανέγνων, έγνων,
    κατέγνων». Τάχατες μας εκμηδένισε
    με το «κατέγνων» του, ο γελοιωδέστατος.

    Τέτοιες ξυπνάδες όμως πέρασι δεν έχουνε σ' εμάς
    τους Χριστιανούς. «Ανέγνως, αλλ' ουκ έγνως· ει γαρ έγνως,
    ουκ αν κατέγνως» απαντήσαμεν αμέσως".

    Κωνσταντίνος Π. Καβάφης

    (Αν γνωριζόμασταν προσωπικά, πιστεύω ότι αυτήν την απάντηση θα περίμενες από εμένα. Αλλά, βλέπεις, μάλλον δεν γνωριζόμαστε, οπότε... πάρε νά'χεις... για το δρόμο που εσύ διάλεξες !)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος16/4/13

    αχ έρ'με 5@
    ούτε το πότε είναι ειρωνικός ο Καβάφης χαμπαριάζεις!

    "Ιουλιανός (αυτός που ξέρεις)"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος16/4/13

    @6
    Καλέ μη συνερίζεσαι το λουλουδάκι! Κοίτα εσύ πώς ανέγνως, έγνως και κατέγνως αυτό που διάβασες σήμερα (το γραμματάκι που ξέρεις εσύ, εγώ και το μισό χωριό)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος16/4/13

    @ 07

    Όταν λες γραμματάκι, μήπως εννοείς επιστολή; Όπως λέμε π.χ. Επιστολή Ιωάννου, Α΄, κεφ. δ', όπου γράφει τα εξής ωραία :

    20 ἐάν τις εἴπῃ ὅτι ἀγαπῶ τὸν Θεόν, καὶ τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ μισῇ, ψεύστης ἐστίν· ὁ γὰρ μὴ ἀγαπῶν τὸν ἀδελφὸν ὃν ἐώρακε, τὸν Θεόν ὃν οὐχ ἑώρακε πῶς δύναται ἀγαπᾶν; 21 καὶ ταύτην τὴν ἐντολὴν ἔχομεν ἀπ᾿ αὐτοῦ, ἵνα ὁ ἀγαπῶν τὸν Θεὸν ἀγαπᾷ καὶ τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος16/4/13

    Mη φοβάστε ορέ τις μ έ τ σ κ ε ς!
    Τον άνθρωπο να φοβόσαστε που τρώει τις μ π έ τ σ κ ε ς !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος17/4/13

    (…) “η Έδεσσα ρυπάνθηκε και πάλι αισθητικά και ηχητικά”

    (…) “πολιτιστική γενοκτονία που συντελείται από τους Σκοπιανούς και τα εδώ φερέφωνά τους εις βάρος των ντόπιων Μακεδόνων Ελλήνων”

    (…) “βαθμιαία αλλοίωση του γλωσσικού μας ιδιώματος”

    (…)”συστηματική εξαφάνιση της παραδοσιακής μας μουσικής και τραγουδιών και την αντικατάστασή τους από σκοπιανά προπαγανδιστικά κατασκευάσματα”

    Είμαστε με τα καλά μας τώρα;

    Το μοναδικό επιχείρημα που ήθελα να αντιτείνω στον απειλουμενο Ελληνά(ρα)κλείνεται ίσως σε μια παραίνεση μονάχα:
    ΖΗΣΕ ΡΕ ΚΑΙ ΑΣΕ ΚΑΙ ΤΟΥΤΣ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ (έστω κι αν δεν μιλάνε την ίδια γλώσσα με σένα και δεν τραγουδάνε τα τραγούδια σου...).

    "Ioυλιανός"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος17/4/13

    Ουστ απο δω παλιοαρκούδες!
    (Που ως και στ' ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ έφτασε η χάρη σας:
    http://www.iefimerida.gr/news/80811/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CF%87%CE%BF%CE%AF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%85-%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%AC-%CE%BC%CE%B5-%CE%B1%CF%81%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CE%B4%CE%B5%CF%82)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος17/4/13

    Kαι ιδου ο π ρ α γ μ α τ ι κ ό ς -διαβρωτικός, χαμερπής και γλοιώδης- κίνδυνος για την πατρίδα (παλιός και νέος...)
    http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_16/04/2013_494012

    "Ιουλιανός"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ρούλα Ζουπανιώτη18/4/13

    Το ίδιο κιτς φαίνεται η γιορτή στο Καλλιμάρμαρο, με τα ταϊβανέζικα τσολιαδάκια στο Μοναστηράκι και τη γιορτή στην Έδεσσα, που προσπαθεί να δείξει κάτι άλλο από αυτό που είναι.
    Αυτό το κιτς που δεν έγνω ο Ιουλιανός, για έναν κόσμο νεκρό, που αν τον διατηρούσε ως ζωντανό πια, μάλλον με ταϊβανέζικο τσολιαδάκι θα έμοιαζε.
    Αυτό που λείπει απ' όλα αυτά είναι η αυθεντικότητα, που αφήνει κενό στην υποκρισία νομίζω, κι αυτό είναι μάλλον που ενοχλεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος18/4/13

    Δεν εκθείασα καθόλου το αρκουδο-κιτς κ. Ρ.Ζ.,
    και πολύ καλώς έγνων
    Αλλά, εν μέσω καταιγίδος κακογουστιάς και απώλειας κάθε μέτρου στα επιφωνήματα και τις αντιδράσεις, αναγνωρίζω στις "μέτσκες" το δικαίωμα να βαρούν το νταϊρέ τους...

    "Ιουλιανός"
    (καμία σχέση με τον ...γουλιανό!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ρούλα Ζουπανιώτη19/4/13

    καμιά αντίρρηση, φυσικά να τον βρουν. Επειδή όμως υπάρχουν και πονηροί, καλό είναι να ξέρουμε ποιανού είναι ο κάθε νταϊρές. Έτσι, τουλάχιστον για να το ξέρουμε. Ήρεμα και χωρίς καταιγίδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ρούλα Ζουπανιώτη20/4/13

    λόγω ... δυσλεξίας ίσως, διάβασα "βρουν" αντί "βαρούν" στο σχόλιό σας Ιουλιανέ, τώρα το πρόσεξα, και απάντησα στό "βρουν". Δεν πειράζει όμως, περίπου το ίδιο είναι ε; Καλημέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος20/4/13

    έρρωσθε αγαπητή!
    Κι έτσι ταιριαστό είναι...

    "Ιουλιανός"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος21/4/13

    Ιουλιανέ, αλήθεια δεν σε προλαβαίνω σε όλα, αλλά θέλω να σου πω ότι μου έκανε εντύπωση και συμφωνώ με την παραίνεσή σου :
    ΖΗΣΕ ΡΕ ΚΑΙ ΑΣΕ ΚΑΙ ΤΟΥΤΣ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ

    "Θεοδώρα"
    (αυτή που γνωρίζεις)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ